Kirjoittaja Aihe: Kokivatko muutkin tänä iltana myötähäpeän sekä tylsyyden tunteita?!  (Luettu 3983 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PhineasMcClintock

  • Vieras
En tiedä mistä nyt oli kyse omalla kohdallani, mutta en muista koskaan, ikinä missään katsoneeni yhtä tylsää laulupainotteista tosi-tv -iltaa kuin mitä tänä iltana X-Factor tarjosi! Siispä on pakko avautua. Anteeksi jo heti alkuun pitkästä viestistä. Tarjoan tältä osin itse nyt myötähäpeää tälle palstalle jälleen turhasta uudesta avauksesta.

Merjan esitys tarjosi heti alkuun suurta myötähäpeää. Tylsää, tylsää ja tylsää. Siis jos joku asia on "päätetty" tehdä keskinkertaisesti, niin tulisi biisin olla sellainen, että se joko räjähtää käyntiin, tai kasvaa loppua kohden, mutta ei tällaista toimintaa mitä Merjan kohdalla nyt oli. Sovitus oli perdaattorista, mutta en tiedä olisiko sitäkään pelastanut mikään kun laulu oli aivan karseaa, eikä tunnetta missään.

Christian on persoona ja ylivoimaisesti vahvin sillä osa-alueella tässä kisassa. Mutta tässä myötähäpeä kohdistui tuohon "puolitehoiseen" ja teatraaliseen esiintymiseen ja ENNENKAIKKEA järjettömään epävireisyyteen. Jos laulaa heviballadin, pitää ylärekisterin olla kunnossa, tai sitten sovituksen ns. normiääni-tasolla. Surkeaa tämäkin.

Tämä seuraava tekee pahaa tunnustaa, mutta.. Soulsisters oli illan parasta antia. Selvää oli, että he laulavat hyvin ja se riittää tänään. Silti tämä soul-meininki ei oikein lähde. Tämä ilta ei siis ole heidän hyvyyttään VAAN muiden surkeutta. Että teki pahaa tunnustaa tämä.

Elias petti pahiten. Odotin tältä biisiltä paljon enemmän. Tämä ei tarjonnut myötähäpeää, mutta tylsää oli. Ensiluokkaisesti pilattu suht. potentiaalinen kilpailukappale!

Leenasta on tarjota vain kaksi sanaa, rather boring.


Luoja armahtakoon meitä tämän illan suhteen. Enchant. Siis oliko tämä nyt muidenkaan mielestä laadukasta toimintaa? Tässä myötähäpeä korostui ainoastaan entisestään. Täysi-ikäiset miehet laulavat teddykarhuista. Siis tämä ei mene edes enää “veijarimaisen poikamaisuuden” eikä huumorin piikkiin. Tämä oli lapsellista ja tässä korostui myös Lindan naurettavuus biisivalintojen suhteen. Näin härskiä tietyn kohderyhmän kosiskelua en ole nähnyt aikoihin. Kosiskelu saa tapahtua silloin kun se ei murhaa musiikkia. Enpä usko, että täysi-ikäiset miehet laulavat mahd. uransa aikana lastenlauluja. Edes teemalla tätä suoritusta ei voi romantisoida.

Samuli nyt oli illan ainoita onnistujia edes jossain määrin, mutta hän ei tuonut tähän biisiin mitään lisää, eikä tässä välittynyt yhtään mitään. Sarjassamme “tylsät esitykset”

Yrjänä paketoi sitten tämän illan tarjonnan. Taas tultiin mikkiständin kanssa stagelle ja äijä oli äijä. Siinä kaikki.

Jos tänä iltana jonkun tulisi pudota niin se olisi ehdottomasti koko tuomarikolmikko ja Heikki Paasonen hyvänä kakkosena siinä perässä.



Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
UGH!

Luin tarkkaan ja olen aika lailla kaikesta samaa mieltä - korkeintaan aavistuksen verran erilaisin sanoin siellä ja täällä.

capri

  • Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Viestejä: 18333
  • Karma: +6/-3
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
Mä koin välillä samoja fiiliksiä kuin thriidin aloittaja, mutta joistain olen kyllä eri mieltä. Leena oli mielestäni hyvä, ja Yrjänä oli läsnä myös, ei pelkästään heilutellut mikkiständiä (mikä muuten ärsyttää muakin yleensä). Samuli ei ollut tylsä - Elias sen sijaan oli. Siitä täsmälleen samaa mieltä.

Mutta kokonaisuudessaan haukkuisin ihan ensiksi jotkut muut kuin laulajat. Jossain on menty pahasti metsään, jos lastenlaulu on ainoa biisi joka kuulosti joltain! Siis ku mietitään, niin toi miksaus yms. toiminta, joka liittyy siihen, miltä biisi kuulostaa, niin ei hyvä. Loistokas laulukaan ei olisi sitä parantanut. Soul Sistersin kohdallakin se nähtiin.

Ai niin. Ja olen nähnyt myös vielä tylsempiä laulupainotteisia tosi-tv-iltoja.
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

PhineasMcClintock

  • Vieras
Niinno minä en edes jaksanut puuttua tuomaritoimintaan. Se lienee kaikille itsestäänselvyys. Kuten viestin loppuun laitoin, pudottaisin tänä iltana koko tuomarikolmikon. 8)

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Mielestäni ensimmäiset neljä laulajaa olivat huonoja, mutta viimeiset neljä taas ihan hyviä. :-\

Iita

  • Tittelintuura
  • i
  • *
  • Viestejä: 13828
  • Karma: +15/-7
    • Profiili
Mielestäni ensimmäiset neljä laulajaa olivat huonoja, mutta viimeiset neljä taas ihan hyviä. :-\

Kuin TÄYSIN minun suustani! Sanoin heti lähetyksen jälkeen siskolleni "en tykännyt neljästä ekasta, mutta neljä viimeistä oli tosi hyviä".
Sometimes the dreams that come true are the dreams you never even knew you had.

PhineasMcClintock

  • Vieras
Pakko korostaa vielä omaa näkemystäni Enchantista, koska aloitusviesti nyt antoi vähän väärän vaikutelman. Siis minua lähinnä harmittaa itse Enchantin puolesta, että Linda valitsee.. no valitsee vähän sieltä osoitteesta olevia kappaleita.

Enchant on selkeästi lauluäänellisesti hyvä, mutta nämä kappaleet tulevat käymään heille kalliiksi pitkässä juoksussa jos Linda ei muuta linjaansa.

Nyt kun on ollut baseballs-meininkiä ja tänään lastenlauluja, niin mitä seuraavaksi?

Muuntautumiskyky laidasta laitaan on joko hyvä tai turmiollinen asia kisan suhteen. Jännä nähdä miten aaltoiluliikkeellä käy. Potentiaalia kuitenkin on olla Suomen ensimmäinen ehkä jopa menestyvä poikabändi!
« Viimeksi muokattu: 04.04.2010 21:42:45 kirjoittanut PhineasMcClintock »

ilppez

  • Viekun ah-valmentaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 13062
  • Karma: +16/-7
  • Ja! Ja! JA! JAA! JAAAAAA!
    • Profiili
Ehkä mulla on tänään hyvä päivä, joka heijastui x-factorin katseluuni, sillä mä melkeinpä tykkäsin jokaisesta esityksestä!  ;D Se vaan ihmetytti, miten suurin osa kappaleista katkaistiin niin töksähtäen... ikään kuin aika olisi loppunut ja sitten vaan musiikki poikki.
Ja ohi ollaan...*kodak moment*

I det Bjørndalske hjem...
Suihkulakki

I-Dolly

  • Rivilauluissa säteillyt
  • Viestejä: 134
  • Karma: +1/-0
  • Boop-boop-de-boop!
    • Profiili


Sex is not the answer. Sex is the question. "Yes" is the answer.

Hepsankeikka

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 97
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Juuri siksi, että kaikki on niin tappavan tylsää, biisvalinnat huonoja, laulajat jännittäjiä, joukosta nousee kaksi esille: vekkulimaiset Enchant ja superego Christian Palin. Olkoon Christianin esiintyminen kuinka överiä tahansa, mies sen tekee sen täysillä ja sydämestä.

Suomalaiset hissuttelevat, pelkistelevät ja synkistelevät; haluavat olla lähinnä nöyriä sitten vasta artisteja. Christian on toista maata, Christianilla on suuri ego ja narsistinen sielu. Niin kuin kaikilla suurilla staroilla. 

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Jos Samuli ei olisi jännittänyt, hänen esityksensä olisi saattanut olla yksi parhaista Idolsin/X Factorin historiassa.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Mutta kun siitä kappaleesta ei vaan irtoa sen enempää.  :'(

Ei ollenkaan hyvä kappale Samulille.

capri

  • Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Viestejä: 18333
  • Karma: +6/-3
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili

Christian on toista maata, Christianilla on suuri ego ja narsistinen sielu. Niin kuin kaikilla suurilla staroilla. 

Ego hänellä on kyllä valtava ja halu, ja taitoakin kohtalaisesti. Harmittavasti hänen pitäisi vain olla tuplaten parempi, että mun mielenkiinto heräis. Mulle ei riitä, että on iso ego ja semihyvä lauluääni.
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Mutta kun siitä kappaleesta ei vaan irtoa sen enempää.  :'(

Ei ollenkaan hyvä kappale Samulille.
No onhan se toisaalta näinkin. Gugin pitäisi olla
yhteistyöhaluisempi kilpailijoille.

Hepsankeikka

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 97
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Mutta kun siitä kappaleesta ei vaan irtoa sen enempää.  :'(

Ei ollenkaan hyvä kappale Samulille.
No onhan se toisaalta näinkin. Gugin pitäisi olla
yhteistyöhaluisempi kilpailijoille.


Samulin kohdalla se on erityisen haastavaa. Gugin mielestä kun Samuli itse itselleen valitsemat biisit ovat olleet katastrofeja. Mutta tosi asiassa niin ovat olleet Gugin valitsematkin U2:n Onea lukuunottamatta.

Eikö Samulille voisi laittaa vaihteeksi jotain iloisempaa, jotain menevää. Joku discoklassikko vaikka, jotain uutta!

capri

  • Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Viestejä: 18333
  • Karma: +6/-3
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
^Gugi näkee Samulin irkkuäänisenä brittipopparina.
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

Vesqdaa

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 301
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Threadin otsikossa esitettyyn kysymykseen, kyllä mä ainakin koin pientä myötähäpeää epävireisten esitysten takia.