Kirjoittaja Aihe: Eurovision Song Contest 2012!  (Luettu 19765 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21596
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #50 : 01.03.2012 10:01:12 »
Yhden sivuston mukaan Diman & Julian kappale olisi ruotsalaisten tekemä..

Venäjäkin on katomassa samaan kiinnostamattomuuden usvaan kuin Azerbaidzan.

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #51 : 02.03.2012 01:23:47 »
Iso-Britanniaa Bakussa edustaa Engelbert Humperdinck. Humperdinck on 75-vuotias & voittanut urallaan mm. Grammyn. Vuonna 1967 ensilevytyksensä julkaissut Humperdinck on Telegraph-lehden tietojen mukaan saavuttanut urallaan 24 platina- ja 63 kultalevyä. Herra on saanut lisäksi myös oman tähden Hollywoodin Walk of Famelle. Humperdinckistä tulee muuten Bakussa kaikkien aikojen vanhin viisuihin osallistunut laulaja.

Humperdinckin kilpailukappale selviää myöhemmin tässä kuussa.

Pitää kyllä sanoa, että mä en odota kauhean innolla brittien tän vuotista viisua..
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #52 : 04.03.2012 01:10:54 »
Italian viisu on sit tuo aikaisemmin täällä mainitsemani Per sempre. Ilmeisesti se tullaan kuulemaan Bakussa joko kaksikielisenä tai kokonaan englanniksi.. Mä en kyl tajua noita italialaisia! Mikseivät he nyt voi pitää sitä italiankielisenä? Mä itse pidän tuosta Per semprestä kovasti. Ninalla on tosi kaunis ääni. Neljä tähteä saa Per sempre multa.

Viron finaalin voitti Ott Lepland kappaleellaan Kuula. En tykkää tästä juurikaan. Ihan liian unettavan tylsä tämä on & eikä tähän pääse oikein sisälle. Yksi vaivainen tähti & puntarini loppupää kutsuu. En halua Viroa todellakaan nähdä finaalissa!

Liettuan finaalin voitti Donatas Montvydas kappaleella Love Is Blind. Donatasin taitelijanimi on Donny Montell. Tämä kappale on Viron kappaleeseen verrattuna huomattavasti parempi! Pitää sanoa, että yllätyin Liettuan näin hyvästä valinnasta :o. Oon tätä nyt kuunnellut & tykkään tästä entistä enemmän koko ajan. Hyvä Liettua! Vahvat neljä tähteä. Toivon Liettualle finaalipaikkaa Bakussa :). Pitää sanoa vielä, että Donatas on aikas komea.
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21596
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #53 : 04.03.2012 01:20:04 »
Jopas on tosiaan tylsä kappale Virolla tällä kertaa.  :(

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #54 : 04.03.2012 02:03:03 »
Espanjan edustajan Pastora Solerin viisukappale on nimeltään Quédate Conmigo. Aivan loistava valinta espanjalaisilta! Mua ihan itkettää, kun tää Quédate Conmigo oli mun ehdoton suosikkini Espanjan finaalin kappaleista & se kaiken lisäksi voitti. Pastoralla on aivan upea ääni <3 <3 <3. Viisi tähteä & puntarini sai uuden ykkösen! :P Espanjan toivon pärjäävän tänä vuonna mahdollisimman hyvin Bakussa! Espanja ei ole viime vuosina kauhean hyvin pärjännyt.

Tämän kappaleen ovat tehneet Thomas G:son, Tony Sánchez-Ohlsson & Erik Bernholm. Mua ei ainakaan haittaa yhtään, että tää on ruotsalaisten tekemä!
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21596
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #55 : 04.03.2012 23:56:54 »
Tämän kappaleen ovat tehneet Thomas G:son, Tony Sánchez-Ohlsson & Erik Bernholm. Mua ei ainakaan haittaa yhtään, että tää on ruotsalaisten tekemä!

Minusta ruotsalaista kiljulaulantaa ja tuulikoneita on jo ihan riittämiin euroviisuissa.

Olisi hyvä sääntö sellainen, että kilpailukappaleen säveltäjän pitää olla kyseisen maan kansalainen. Sillä lailla taattaisiin riittävästi erilaista musiikkia. Se ehkä voitaisiin sallia, että artisti tulisi toisesta maasta. Hmm....



rosanna

  • Idols-keskustelijat
  • Viestejä: 38
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #56 : 05.03.2012 15:11:13 »

Olisi hyvä sääntö sellainen, että kilpailukappaleen säveltäjän pitää olla kyseisen maan kansalainen. Sillä lailla taattaisiin riittävästi erilaista musiikkia. Se ehkä voitaisiin sallia, että artisti tulisi toisesta maasta. Hmm....

Mutta mikä idea koko kilpailussa edes on, jos laulajat ja säveltäjät eivät edes ole edustamastaan maasta? Ostetaan vaan muualta ja pistetään oman maan leima päälle.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21596
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #57 : 05.03.2012 19:39:11 »

Olisi hyvä sääntö sellainen, että kilpailukappaleen säveltäjän pitää olla kyseisen maan kansalainen. Sillä lailla taattaisiin riittävästi erilaista musiikkia. Se ehkä voitaisiin sallia, että artisti tulisi toisesta maasta. Hmm....

Mutta mikä idea koko kilpailussa edes on, jos laulajat ja säveltäjät eivät edes ole edustamastaan maasta? Ostetaan vaan muualta ja pistetään oman maan leima päälle.

Olen ihan samaa mieltä!

Ajattelin vaan että sellainen ei mene läpi, että esiintyjä ei saisi olla toisesta maasta.

Parasta olisi ilman muuta se, että sekä säveltäjät että laulajat olisivat maan kansalaisia.

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #58 : 08.03.2012 00:20:40 »
Armenia vetäytyi tämän vuoden viisuista! Armenian & Azerbaidzanin tulehtuneet suhteet olivat tiedossa jo viime toukokuusta asti, mutta nyt vasta Armenia ilmoitti vetäytyvänsä..

Mua ihmetyttää, että miksi Armenia ylipäänsä edes suunnitteli osallistuvansa Bakun viisuihin. Politiikka ei kyllä kuulu Euroviisuihin sitten pätkääkään. Armenia & Azerbaidzan eivät saisi edes olla mukana viisuissa, jos voiton sattuessa seuraukset ovat tälläiset.

Armenia tullaan melko varmasti näkemään viisuissa ensi vuonna, jollei Azerbaidzan nyt voita toista kertaa putkeen.

Bakussa tullaan sit näkemään 42 maata.

Slovakiaa Bakussa edustaa Max Jason Mai, joka on Miro Šmajdan uusi taiteilijanimi. Šmajdaa uutisoitiin Slovakian edustajana jo viime marraskuussa, mutta se ei ollut silloin vielä varmaa. Šmajdan viisukappale on nimeltään Don't Close Your Eyes. Olipas tämäbiisi melko hyvä. Pitää myöntää, että luulin Slovakialta tulevan jotain ihan pahempaa :D. Heikot kolme tähteä & ei tämä tän kappaleista sieltä huonommasta päästä ole.

Venäjän finaali päättyi Buranovskiye Babushkin voittoon. Heidän viisukappaleensa kantaa nimeä Party For Everybody.. Voi apua sentään mikä kappale! xDDD Mua niin naurattaa tää Venäjän viisu ettei mitään rajaa. Ei tää kyl ihan mun makuuni juurikaan ole :D. Yksi vaivainen tähti & puntarini loppupää kutsuu. Saa nähdä miten Venäjä mahtaa pärjätä Bakussa tällä kappaleella :D.

// Buranovskiye Babushki on aikaisemminkin pyrkinyt Venäjän viisuedustajaksi vuonna 2010, jolloin he sijoittuivat kolmanneksi. Netissä liikkuvien huhujen mukaan Buranovon mummojen iät vaihtelevat 43-76 vuoden välillä, mikä tarkoittaisi sitä, ettei hiljattain valitusta brittien edustajasta Engelbert Humperdinckistä tulekaan viisuhistorian vanhinta artistia.
« Viimeksi muokattu: 08.03.2012 02:37:01 kirjoittanut Kaitsu »
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #59 : 11.03.2012 04:35:40 »
Portugalin edustaja Bakussa on Filipa Sousa. Hänen kappaleensa on nimeltään Vida Minha. Hieman tylsähkö on tämä biisi.. Laulajalla on kyl kiva ääni, mutta ei se pelasta tätä kappaletta. Pitää myöntää, että on tämä nyt huomattavasti parempi kuin se viime vuoden järkyttävä viisu. Enpä usko Portugalin pärjäävän tänä vuonna kovinkaan hyvin. Finaalipaikka tulee olemaan erittäin tiukassa! Kaksi tähteä näin ensi alkuun.

Romanian karsinnat voitti Mandinga kappaleella Zaleilah. Tää kappale on niin hyvä & uskon Romanian pärjäävän Bakussa. Jos tätä vertaa Bulgarian viisuun niin tämä on sitä selvästi parempi! Pidän kovasti laulajan äänestä :P. Vahvat neljä tähteä.

Zeljko Joksimovićin viisukappale kuultiin eilen ensimmäistä kertaa. Hänen viisunsa nimi on Nije ljubav stvar. Kappaleesta on myös englanninkielinen versio, jonka nimi on Synonym. Tulevalla viikolla selviää kumpi niistä sit kuullaan Bakussa. Itse toivon ehdottomasti tuota serbiankielistä, koska se on niin mykistävän upea & olen jo tykästynyt siihen aika lailla <3. Serbiankielinen versio saa multa viisi tähteä! :P Tuo Synonym ei ole kylläkään kauhean paha, mutta haluan kuulla Bakussa mieluummin tuon toisen version. Uskoisin Serbian erottuvan & pärjäävän paremmin Bakussa serbiankielisellä versiolla. Serbian uskon muutenkin pärjäävän hyvin tänä vuonna.

Ruotsia Bakussa edustaa kaunis nainen nimeltä Loreen & hänen viisukappaleensa on nimeltään Euphoria. Oon varmaan ylistänyt tätä jo ihan tarpeeksi paljon täällä :D. Mä vaan pidän tästä todella paljon & uskon Ruotsin pärjäävän Bakussa hyvin. Euphoria on omasta mielestäni Ruotsin viisuhistorian kaikkein paras viisu! <3 <3

Ruotsin, Serbian & Romanian viisujen myötä tämä viisuvuosi vaikuttaa aivan huikean hyvältä! Tuskin maltan odottaa toukokuun viimeistä viikkoa. Mulla on tällä hetkellä peräti 13 viiden tähden kappaletta & pitää myöntää, että olen niin yllättynyt et pidän tosi monesta tämän vuoden viisusta tosi paljon. Ruotsi meni mun puntarillani ykköseksi & Serbiakin seitsemänneksi. Tuo viiden tähden kappaleiden määrä tulee jatkossa tuosta vielä kasvamaan, kun alan tykästymään joihinkin valittuihin viisuihin vielä enemmän. Mulla ei tule tänä vuonna olemaan pulaa suosikeista, kun tasokkaita biisejä on valittu jo niin monta. Hieman tulee olemaan sääli, että moni hyvä kappale tulee jäämään huonoille sijoille tänä vuonna. Ruotsin viisu tulee suurella todennäköisyydellä pysymään mulla ykkösenä koko viisukauden ajan. Ruotsin perässä tulee varmasti tapahtumaan vielä muutoksia.

// Muuten semifinaalien ketjuihin laitoin tän vuotisten viisukappaleitten säveltäjät & sanoittajat :). Ajattelin, että jos joitain kiinnostaisi ne tietää.
« Viimeksi muokattu: 11.03.2012 09:21:00 kirjoittanut Kaitsu »
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #60 : 15.03.2012 23:27:53 »
Moldovan viisufinaali päättyi Pasha Parfenyn voittoon. Parfenyn viisukappale Lăutar kuulostaa tältä. On tämä nyt selkeästi parempi kuin viime vuoden Moldovan viisu. Tämä ei silti mua oikein vakuuta & kappalekaan ei ole mistään kotoisin. Kaksi tähteä. Moldova sais mun puolestani jäädä semifinaaliin tänä vuonna.

Kreikan finaalin voitti Eleftheria Eleftheriou kappaleella Aphrodisiac. Tästä mä tykkään & tosi paljon :P. Ihanan tarttuva biitti on tässä biisissä. Neljän vuoden melko huonojen viisujen jälkeen oon niin iloinen ettei Kreikka kuulu mulla tänä vuonna loppupäähän :D. Vahvat viisi tähteä! Kreikka tulee jatkamaan finaaliputkeaan tänäkin vuonna & kenties sijoittuu finaalissa TOP-10:een taas kerran.

Italian viisu on vaihtunut Per semprestä L'amore è femminaan. Pitää sanoa, että olen niin vihainen Italialle tästä vaihdoksesta! >:( >:( >:( ARGH. Ei tämä L'amore è femmina oikein iske muhun.. Tykkäsin Per semprestä huomattavasti enemmän. On tää silti vain ihan jees. Heikot kolme tähteä & Italia putoaa puntarillani nyt alaspäin aika tavalla. Tämä tullaan Bakussa suurella todennäköisyydellä kuulemaan kaksikielisenä.

Montenegron Euro neuro kuulostaa tältä.. HYI HYI HYI! Tälläkö Montenegro aikoo päästä finaaliin Bakussa! Juu ei todellakaan pääse. Ihan karmea kappale.. Yksi vaivainen tähti. Aivan kamala ääni on tolla Rambolla.. Raadit eivät tule pitämään tästä :D.

Bosnia-Hertsegovinan Korake ti znam kuulostaa taas tältä.. Mä oon ihan myyty! Tämähän on tosi kaunis kappale & Mayalla on upean kaunis ääni! Parina edellisenä vuonna en ole juurikaan pitänyt Bosnian viisuista, mutta nyt tykkään :P. Balkanilta tulee tänä vuonna monta upeaa biisiä & tämä ei tee poikkeusta. Viisi tähteä!

San Marinon edustaja Bakussa on Valentina Monetta. Monettan viisukappale julkaistaan huomenna. Iloisia uutisia Serbian suunnalta nimittäin Zeljko laulaa Bakussa viisunsa Serbiaksi :). Jes!
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #61 : 17.03.2012 18:06:48 »
San Marinon viisu onpi nimeltään Facebook, uh oh oh :D :D. Itse kappale kuulostaa tältä Facebook, uh oh oh. Tää on niin huvittavan hyvä biisi :). Oon tätä kuunnellut tässä tosi paljon & entistä enemmän alan pitämään tästä. Vahvat neljä tähteä! Odotan mielenkiinnolla miten tämä toimii Bakussa livenä. Tuskinpa San Marino pääsee tällä finaaliin. Tän San Marinon viisun on säveltänyt Ralph Siegel, joka on erityisen tuttu viisuympyröissä & hän on aikaisemminkin säveltänyt varsinkin Saksan viisukappaleita.

Aika moni maa on jo julkaissut kappaleistaan musiikkivideot & erityisesti tämä Ranskan Echo (You And I on tosi hyvä. Anggun on kyl yksi tämän viisuvuoden kaunottarista! :P

Kroatian viisusta on uusi versio & pitää sanoa, että huonompaan suuntaan on mennyt Nina Badricin Nebo kappale.. Uusi versio kuulostaa tältä Nebo. Ihan liikaa tuossa on kaikkea & hieman sekavakin se on. Ninan ääni on tosi kaunis, mutta biisi mentiin nyt pilaamana aika tavalla.

Odotetusti Azerbaidzanin viisun ovat tehneet ruotsalaiset & tänään se julkaistiin... Viisukappale on nimeltään When The Music Dies. Tämän viisun takana ovat viime vuonna Running scaredin takana olleet Sandra Bjurman & Stefan Örn sekä lisäksi Andreas Bagge & Johan Kronlund. Pakko myöntää, että aika hyvältä kuulostaa tämä Azerien viisu! :o. Näin alkuun voisin antaa heikot neljä tähteä tälle. Jokin tässä nyt vaan iskee vaikka olenkin nyt kuullut tän vasta pari kertaa. Tuskinpa Azerbaidzan nyt ottaa toista voittoa putkeen.
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #62 : 18.03.2012 00:29:39 »
Yhtä vaille on valittu/julkaistu tän vuoden viisukappaleet! Molempien semifinaalien kappaleet on nyt tiedossa. Iso-Britannian viisu julkaistaan tuossa maanantaina & sit on kaikki kappaleet tiedossa. Edelleen olen sitä mieltä, että tosi hyvä viisuvuosi on luvassa.

Eilen Belgia valitsi edustusviisukseen Would you nimisen kappaleen. Belgiaa edustaja Bakussa on vasta 17-vuotias Laura van den Bruel taiteilijanimeltään hän on Iris. Ei tämä nyt kauhean kummoinen biisi ole. Perus poppia. Iriksellä on kyl kivahko ääni & sen turvin annan alkuun heikot kolme tähteä. En oikein usko, että Belgia menisi finaaliin tänä vuonna.

Tiistaina arvotaan esiintymisjärjestys Bakussa delegaatioiden johtajien kokouksessa. Suomen esiintymispaikka ensimmäisessä semifinaalissa tulee olemaan 1-9 väliltä.

// On muuten melko hurjaa, että ainakin kymmenen maan viisussa kuuluu ruotsalaisen säveltäjän osaaminen: Malta, Kypros, Kreikka, Ruotsi, Italia, Iso-Britannia, Norja, Irlanti, Espanja & Azerbaidzan.

Tästä alkaa tulla viisujen seuraava ongelma naapuri- ja diasporaäänestysten jälkeen. Pitäisiköhän sääntöjä muuttaa. Nämä ruotsalaiset säveltäjät ovat viime vuosina olleetkin aikas monen euroviisukappaleen takana.

« Viimeksi muokattu: 18.03.2012 00:54:41 kirjoittanut Kaitsu »
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #63 : 20.03.2012 18:51:48 »
Semifinaalien esiintymisjärjestys arvottiin tänään! Itse en niitä erikseen laita tähän ketjuun, kun semifinaalien ketjut olen jo tehnyt.

Mainitaan nyt täällä sen verran, että Suomella on aikas hyvä esiintymispaikka! Suomi sai villin kortin tämän päiväisessä arvonnassa & valitsi esiintymispaikakseen yhdeksän. Suomea ennen esiintyy Belgia & jälkeen Israel. Montenegro avaa ensimmäisen semifinaalin & Irlanti päättää. Inhokeistani Itävalta sai pelottavan hyvän esiintymispaikan 16 & oikeasti pelkään pahoin, että Itävalta nähdään finaalissa..

Toisen semin taas avaa Serbia & päättää Liettua. Ruotsi ei mielestäni kauhean hyvää esiintymispaikkaa saanut vaan esiintyy paikalla yksitoista. Norjalla taas on tosi hyvä paikka. Kakkossemi jännittää näin etukäteen aika tavalla, kun omista suosikeistani moni nähdään juuri tässä.

Kuten viime vuosina ollaan nähty niin yleensä semifinaalien jälkipuoliskosta on löytynyt suurin osa finaaliin menijöitä.

Finaalissa automaattisesti olevien maiden esiintymispaikat arvottiin myös tänään & tältä se näyttää:
1. Iso-Britannia
9. Ranska
10. Italia
13. Azerbaidzan
19. Espanja
20. Saksa

Eipä saanut Iso-Britannia kauhean hyvää esiintymispaikkaa.. En oikein osaa sanoa jääkö brittien viisu kauhean hyvin ihmisten mieleen, kun esiintyvät heti ensimmäisenä. Ranskalle olisin halunnut myöhäisemmän esiintymispaikan, mutta on toi ysipaikka nyt ihan ok. Azerbaidzan tuskinpa ottaa toista perättäistä viisuvoittoa. Espanjalla & Saksalla on hyvät esiintymispaikat :).

Iso-Britannian viisu julkaistiin eilen & viisun nimi on Love Will Set You Free. Pitää myöntää, että ei tämä nyt kauhean paha kappale ole! Odotin jotain ihan pahempaa :D. Oikeasti pidän tästä jonkin verran & kyllä tän pystyy kuuntelemaan loppuun asti. Engelbertin uskon onnistuvan livenä hyvin. Saa nähdä kuinka Iso-Britannian käypi tänä vuonna.

Islannin viisun kieli on vaihtunut.. Ketään ei varmaan yllätä, että tämä kappale lauletaan Bakussa englanniksi. Gretan & Jonsin viisukappale on nyt nimeltään Never Forget. Hieman tähän pitää totutella, kun alkuperäinen versio oli aivan upea. Onhan tää nyt silti melko hyvä.Toivon Islannille niin finaalipaikkaa vaikka esiintymispaikka ei kauhean hyvä ole.

EBU on jäävännyt San Marinon viisun, koska sen sanat eivät noudata EBU:n sääntöjä. San Marinon kappaleen sanat pitää vaihtua tai valitsevat kokonaan uuden kappaleen torstaihin mennessä.
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #64 : 23.03.2012 00:59:16 »
San Marinon viisu pysyi muuten samana, mutta kappaleen nimi & sanat muuttuivat jonkin verran.

Uusi versio kantaa nimeä The Social Network Song - Oh Oh-Uh-Oh Oh.. APUA! xDDD Siitä alkuperäisestä pidin kyl enemmän, mutta on tää silti edelleen hauska biisi :D. Varoitan kaikkia forkkalaisia siitä, että tämä jää helposti soimaan päähän :D. Aikaisemman version kohdalla oli sama juttu. Neljästä tähdestä tämä putoaa nyt kahteen, kun ei tää nyt enää kauheasti muhun iske :D. Tän kappaleen nimi on nyt ihan saakelin huvittava xDDD. Noi Oh Oh-Uh-Oh Oh kohdat tässä biisissä melko kamalat xDD.
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #65 : 23.03.2012 02:23:41 »
Reps mikä biisi. :''D



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21596
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #66 : 28.03.2012 20:21:15 »
// On muuten melko hurjaa, että ainakin kymmenen maan viisussa kuuluu ruotsalaisen säveltäjän osaaminen: Malta, Kypros, Kreikka, Ruotsi, Italia, Iso-Britannia, Norja, Irlanti, Espanja & Azerbaidzan.

Onpas umpitylsää.

Ja tylsä kuin mikä on Ruotsin omakin euroviisukin. Kuulin sen radiosta. Itse kappaleessa ei ole yhtään mitään mutta valtaisalla tuottamisella ja autotunetuksella siitä oli tehty sellainen pläjäys. Eipä tehnyt mieli kuunnella toista kertaa. Ja samanlaista huttuako saamme sitten kuulla 10 muultakin maalta? Suomenkin kappale on paljon parempi!

Ongelmahan on se, että valtaosassa Eurooppaa Euroviisut ovat oikeastaan aika pieni tapahtuma katsojalukujen valossa. Siksi paikalliset säveltäjät eivät ole älynneet lähteä mukaan.

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #67 : 28.03.2012 23:19:38 »
Jahas Etsku ei tykkää viime vuoden tapaan Ruotsin viisusta :D.

Tylsä ei kyllä kuvaa yhtään ainakaan omasta mielestäni Loreenin kappaletta! Moni viisukavereistani olis samaa mieltä kanssani, kun tosi moni pitää Loreenin kappaleesta & ainakin Viisukuppilassa sen näkee voimakkaasti. Monella kun on Ruotsi viisupuntarillaan tosi korkealla. No noista kymmenestä ruotsalaisten säveltämien kappaleista minä itse pidän monesta tosi paljon ainoastaan Maltan & Iso-Britannian kappaleet eivät iske muhun juurikaan :D. Ruotsi tosiaan on puntarini ykkönen, Espanja kakkonen, Italia kolmas, Kreikka yhdeksäs, Azerbaidzan kymmenes, Kypros kahdestoista, Norja seitsemästoista & Irlanti kahdeksastoista. Kaiken lisäksi nämä kaikki ovat mulla viidessä tähdessä :P.

Tän vuoden kappaleista sen verran, että tosi moni artisteista on itse viisukappaleensa takana.
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21596
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #68 : 29.03.2012 00:01:48 »
^Viime vuoden populäärissä oli joka tapauksessa melodia, jonka huomasi ensi kuulemalta! Tästä en sellaista havainnut. Ja mahtava autotunetus häiritsi.


iinuska

  • i
  • *
  • Viestejä: 496
  • Karma: +2/-4
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #69 : 29.03.2012 12:59:50 »
Ruotsin bangwadonissa ollaan taas jälleen kerran, en tiedä jo monettako vuotta mutta kuitenkin :) Euphoria- ihan mahtava biisi :P

ilppez

  • Viekun ah-valmentaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 13062
  • Karma: +16/-7
  • Ja! Ja! JA! JAA! JAAAAAA!
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #70 : 29.03.2012 14:31:21 »
^Viime vuoden populäärissä oli joka tapauksessa melodia, jonka huomasi ensi kuulemalta!



Oliko tämä jopa jossain määrin positiivinen kommentti Ruotsin viime vuoden viisusta?!! :o xDDD
Ja ohi ollaan...*kodak moment*

I det Bjørndalske hjem...
Suihkulakki

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21596
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #71 : 30.03.2012 00:00:02 »
^Arvasin, että tästä tulee kommenttia.  ;D

Mutta kyllä se oli laskettavissa _jossakin_ määrin positiiviseksi kommentiksi.

popyläärplötsissä oli edes muutaman sekunnin melodian tynkä, jota sitten toistettiin ja toistettiin ja toistettiin: popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär popyläär

Mutta euforiassa ei ole muuta kuin hillitön autotunetus ja massiivisella tuottamisella tyhjästä nyhjäisty mekastus.

Voin kyllä kuvitella kuinka tuulikone taas hyrrää Ruotsin laulajan kiljuessa ja miestanssijat vetävät ah niin ihqua koreografiaa taustalla.  >:(

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #72 : 08.04.2012 17:17:23 »
Eri vedonlyöntitoimistojen suosikki tämän vuoden voittajaksi onpi Ruotsi. Itseäni tämä ei edes yllätä yhtään, kun Ruotsilla on hyvät saumat voittaa Bakussa :). Muita voittajasuosikkeja näyttäisi olevan Venäjä, Italia, Iso-Britannia, Tanska, Serbia & Espanja. Mä en itse kyl käsitä tota Iso-Britannian suosiota vedonlyöntilistoilla.. Tanskankin suosi hieman ihmetyttää. Suomi on aika monen vedonlyöntitoimiston keskivaiheilla & lisäksi Pohjoismaista huonoimmassa asemassa.

Täältä voi katsella tätä vedonlyönnin tilannetta: http://www.oddschecker.com/specials/tv/eurovision/winner

Kun harjoitukset alkaa Bakussa niin vedonlyöntikin tulee vielä muuttumaan.
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #73 : 17.04.2012 17:36:04 »
Ruotsin biisi ei iske minuunkaan. Olen jopa hämmentynyt millaista hehkutusta se on saanut :D siis onhan se varsin lepposa ralli, ei siinä, mutta ei se lähde lentoon ainakaan minulla ja laulukaan ei pahemmin säväytä. Kärkikahinoihin varmasti pääsee helposti nieltävänä ja tyypillisenä eurodancena.

Voittaa silti IMO sen viime vuoden KAMALAN poppyläärin.
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #74 : 17.04.2012 23:02:07 »
Bakun viisujen juontajakolmikko onpi nyt selvillä! Juontotehtävissä Crystal Hallissa nähdään kolmikko Eldar Gasimov, Nargiz Birk-Petersen ja Leyla Aliyeva. Eldar (Ell) lauloi viime vuonna Azerbaidžanin euroviisuvoittoon yhdessä duoparinsa Nigarin (Nikki) kanssa.

Tässä vielä juontajat kuvina..

Eldar Gasimov


Leyla Aliyeva


Nargiz Birk-Petersen


Saa nähdä sit miten tämä kolmikko onnistuu Bakussa :).
« Viimeksi muokattu: 17.04.2012 23:04:58 kirjoittanut Kaitsu »
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors