Kirjoittaja Aihe: Knock-out 1, 6.3  (Luettu 2623 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Knock-out 1, 6.3
« : 06.03.2015 21:19:47 »
Ihan oikeita päätöksiä on tuomarit tehneet tähän mennessä yhtä poikkeusta lukuun ottamatta!

Kimmo oli paljon parempi kuin Tina, jonka esitys jäi vaisuksi. Kimmo ehkä veti aika dramaattisesti, mutta siitä huolimatta pidin hänen tulkinnastaan enemmän kuin Tinan. Kimmon Michael valitsi live-esityksiin. Katsotaan kuinka pitkälle Kimmo mahtaa vielä yltää.

Michael teki myös suuren virheen, kun hän pudotti Saran, joka oli huiman hyvä verrattuna Björniin. En ymmärrä Michaelin päätöstä valita Björn live-esituksiin. Björnin esitys meni kun mönkään jo kappalevalinnan myötä.

Sekä Avin että Fabiane olivat todella hyviä, mutta itse tykästyin enemmän Avinin herkkään tulkintaan & hänet Tarja sitten valitsikin. Avin oli pirun hyvä & hänen äänestään pidän kovasti!

Daniel S. Diago pilasi mahdollisuutensa ei niin hyvään kappalevalintaan & onneksi Redrama ei häntä valinnut jatkoon. Jesper oli huomattavasti parempi & ansaitsi paikkansa jatkossa.

Ari pyyhki Petrillä lattiaa! Todella hyvin Ari veti & ansaitusti Olli hänet jatkoon valitsi.

Paolo oli ihan jees, vaikka en hänen kappalevalinnastaan pitänyt juuri laisinkaan. Paolo olisi voinut räväyttää, mutta hän ei sitä tehnyt. Aika tasapaksua laulantaa kaikkiaan Paololta. Heidin kappalevalinta oli paljon parempi & pidin hänen tulkinnastaan huomattavasti enemmän. Tarja sitten valitsi live-esityksiin Paolon jatkoon. Voihan huoh sentään Tarja mitä menit tekemään! :/

Kaisan äänessä jokin tökkii omalta kohdaltani, kun en siitä nyt niin kauheasti pidä. Tästä huolimatta silti ihan ok esitys häneltä. Satu oli enemmän makuuni & pidin kovasti hänen kappalevalinnastaan :). Sadulla on kivahko ääni. Kaisan Redrama odotetusti valitsi jatkoon.

Minna veti sitten Krista Siegfridsin aivan ihanan & koskettavan Can You See Me biisin. Todella hyvin Minna vaativan kappaleen veti! :). Ihan kylmät väreet Minna mulle aiheutti. Margaritan veto jäi kyllä mielestäni aika selvästi Minnan koskettavan tulkinnan varjoon. Margarita veti silti ihan hyvin. Olli valitsi live-esityksiin Minnan! Ihan oikea päätös Ollilta :)
« Viimeksi muokattu: 06.03.2015 21:55:08 kirjoittanut Kaitsu »
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Casper

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 760
  • Karma: +3/-1
    • Profiili
Vs: Knock-out 1, 6.3
« Vastaus #1 : 06.03.2015 22:48:46 »
Mitäs tästä sanoisi. Jos sanon vaan mitkä minusta oli illan parhaat esitykset joita tykkään katsoa uudestaankin: Avin ja Kaisa.

Ollin tunteilut alkaa jotenkin vähän ärsyttämään jo, ei tämä mikään Vain elämää -ohjelma ole.

leena

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 568
  • Karma: +1/-7
    • Profiili
Vs: Knock-out 1, 6.3
« Vastaus #2 : 07.03.2015 09:14:16 »
Kaitsua osittain kompaten (tai ainakin Kaitsun avaus toimii muistilistana - ketä tuolla olikaan):

Kimmo oli tosiaan selkeästi parempi kuin Tina. Ärsyttävä edelleen, mutta hyvä. Ja selvästi suhtautuu työhön/musaan vakavasti, mutta itseensä sopivalla ironialla (pari "se itseään täynnä oleva kaveri"-tyyppistä lausuntoa vielä ja saatan jopa tykästyä).

Samaa mieltä Miken virheestä - Sara oli selkeästi parempi, komea laulu ja todellinen stara-tyyppi. Jotenkin suorastaan epäreilua, että valinta oli niin vaan "sydän sanoo" tyyliä, vaikka minkäs teet - valkut on ihmisiä ja tykästyy ihmisiin. Ehkä Björn on parempi eri biisillä, mut ite en oo hänen "hienoutta" ymmärtänyt aiemmillakaan vedoilla.

Samoin tykästyin Avinin tulkintaan. Fabiane on jonkunsortin "tapaus", muttei varsinaisesti kosketa.

Ite olisin Daniel-Jesper-parista valinnut toisin. Minusta Daniel veti paremmin, ja hänen soundinsa on vahvempi ja erottuvampi. Redrama tais taktikoida sen pikkutyttöjen kalastelujutun (en saanut kiinni oliko Jesper vakavissaan vai oliko se läppä. Tottahan se tavallaan onkin, mutta... Ironisena heittona erittäin jees, mutta vakavana taktiikkana, hm...). Oli muuten hauska ylläri kuulla Danielin puhuvan sujuvaa ruotsia (tämä saatto tietty vaikuttaa siihen, että olin "vastaanottavaisempi" Danielin esitykselle. T: kyökkipsykologi)

Arin esitystä odotin ennakkotietojen perusteella eniten. Valkeaa unelmaa on IHANA biisi, eikä Ari tehnyt ihan niin suurta vaikutusta, kuin tolla biisillä olis voinut. Parempi oli kuin Petri, jonka esitys oli kyllä intensiivinen mutta jotenkin vaivautunut, ja muutenkin toivoin Arin jatkavan (on näitä tyyppejä, joiden toivoisi pärjäävän ja toivoisi olevan tosi hyviä, kun vielä ei ole siitä ihan varmuutta).

Paolo ja Heidi niin erilaiset että mahdoton verrata. Ehkä tykkäsin aavistuksen Heidistä enemmän (vähemmän kulunut biisi?). Mut kaippa Paolo on sellanen tyyppi, jonka vedot Tarja haluaa kuulla loppuun asti, ja sen verran hyvä laulajakin, että jatko ansaittua.

Kaisan laulussa on jotain maagista. En voinut olla tykkäämättä, vaikka biisi on joskus ollut lähes inhokki (liikaa soitettu). Satukin lauloi kauniisti, mutta jäi tässä minusta selvästi toiseksi.

Minnan esitys koskettava, Margaritan ei, vaikka energinen ja taitava olikin. Ollin reaktio ja valinta ymmärrettävä, vaikka taas tuntui vähän epäreilulta se, että meni niin täysin henkilökemialla tämä (esityksillä ei väliä??).



Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Knock-out 1, 6.3
« Vastaus #3 : 08.03.2015 15:16:56 »
Tina & Kimmo – Tinan ääni ei edelleenkään iske. Se on vaan sellanen makuasia, että toiset tykkää tollasesta käheämmästä äänestä ja toiset ei. Tina oli kyllä kovin herttainen. Toivottavasti pääsee jännityksestä yli vielä. Eli mulle oli oikeestaan jo tässä kohtaa selvää, että Kimmon Knock Out esitys tulee varmasti olemaan mulle mieluisampi. Ja kyllähän se edelleen komeasti vetää Queenia. Mike teki oikean ratkaisun.

Avin & Fabiane – Avin lauloi kappaleen vaivattomasti. Tykkäsin kovasti. Oli niin luonnollista hänelle olla siinä lavalla. Biisihän on kuitenkin aika iso ja mahtipontinen, mutta hienosti hoiti homman kotiin. Fabiane on sympaattinen ja hienosti hänkin lauloi jälleen. :) Tässä kohtaa kuitenkin, kun hän oli Avinin kanssa vastakkain, niin kallistuin kyllä Avinin puoleen, hän taitaa olla monipuolisempi.

Jesper & Daniel – Jesperin biisivalinta ei oikein innostanut, mutta aika tasaisen varmasti veti. Ihan jees. Jesperistä kyllä diggailen edelleen, joten ehdottomasti halusin hänet jatkoon. Danielin laulaminen ja esiintyminen sai mun olon jotenkin vaivaantuneeksi. Ei ääni sopinut biisiin lainkaan ja tuntui ettei hänellä muutenkaan ollut ääntä. Onneks Jesper pääsi jatkoon. Aika selkee tää kyllä oli, että Redrama valitsee hänet vaikka puhuikin siihen malliin, että päätös ois ollut hankala.

Petri & Ari – Rohkeaa kyllä Petriltä valita tällainen kappale ja se ei kuitenkaan ollut hänelle bravuuri edes. Ihan sujuvasti esiintyi. En oo ehkä Petristä pahemmin välittänyt tähän mennessä, mut nyt oli ihan jees. Arin kohdalla on se sama juttui kuin Tinan kohdalla – en vain pidä äänestä edelleenkään.  Arin ääni on mun mielestä olematon ja helposti unohdettava. Harmitti siis hieman Petrin puolesta.  Mun mielestä Petri oli muutenkin paljon parempi. Mun mielestä siis eka ”väärä päätös” tuomarilta tässä jaksossa.

Björn & Sara – Voi Björn…en vain tykkää. Käsittämätöntä, että Mike valitsi hänet jatkoon. Sara oli upea! Saralla on mahtava ääni ja asenne.

Heidi & Paolo  –  Aika paha pari tämäkin, sillä pidän kummastakin. Sannin musiikista en tykkää, joten lähtökohtaisesti aina on vähän ”turn off” mulle, jos joku hänen kappaleitaan esittää. Heidi kyllä veti silti hyvin. Paololla oli ihana herkkä kasaribiisi. Paolo tulkitsee kappaleitaan toden teolla (samoin kyllä Heidi. Kummatkin osaa tulkita ja eläytyä). Tarjalla oli vaikea valinta. Mutta olisin luultavasti itsekin kallistunut Paolon puoleen, sillä mielestäni hänen kaltaisia mieslaulajia tarvitaan ja on virkistävää, että hän on ollut kisassa mukana! :>

Kaisa & Satu – Ensin kavahdin hieman Kaisan kappalevalintaa, mutta sopi kyllä hänelle hyvin. Kaisa on edelleen suosikkejani. Niin kaunis ääni ja upea tulkitsija. Redrama näytti suorastaan rakastuneelta kun katsoi Kaisan esitystä. ;D Satu on myös niin ihana. Kamalan hankala valita tässä kyllä, mutta toisaalta Kaisa on tehnyt muhun niin suuren vaikutuksen, että hänen puolellaan olin enemmän. Ja Redrama oli samoilla linjoilla. :)

Minna & Margarita – Minna oli niin kauniina! Krista Siegfridsin Can You See Me on kyllä hieno kappale ja sopi Minnalle. Minna on oikeasti pystynyt ihan huimasti parantamaan siitä koelaulusta. Hienoa! Margarita oli edelleen mielestäni tylsähkö. Ei jotenkin vaan iske. Hyvä, että Minna on jatkossa. :)
« Viimeksi muokattu: 09.03.2015 09:18:55 kirjoittanut Negativ »



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Casper

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 760
  • Karma: +3/-1
    • Profiili
Vs: Knock-out 1, 6.3
« Vastaus #4 : 08.03.2015 16:25:15 »
Redrama näytti suorastaan rakastuneelta kun katsoi Kaisan esitystä. ;D

En ihmettele  ;D


Memek

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 592
  • Karma: +4/-0
    • Profiili
Vs: Knock-out 1, 6.3
« Vastaus #5 : 14.03.2015 12:34:03 »
Tässä jaksossa ennen kaikkea minulle valkeni Kaisan ja Minnan hienous ensimmäistä kertaa. Erinomaisia esityksiä kummaltakin! <3 Avin myös nosti osakkeitaan.

Suhtauduin suopeasti lähes kaikkiin yrittäjiin, joten hyvää jatkoa myös pudonneille. Petrin ja Arin esitykset olivat ehkä siellä häntäpäässä, mutta näki, että tahtotaso heilläkin oli kova vaikka taidoissa vähän jäi uupumaan (laulutunteja?). Jesperiin olin vähän pettynyt liian kovien odotusten takia, mutta kehityskelpoinen kaveri toki. Pudonneista kaipaan eniten Heidiä ja Satua.

Aika paljon on kuulunut kritiikkiä siitä, että Michael valitsi Björnin eikä Saraa. Minusta se olisi ollut vaikea valinta. Olen ehkä niitä harvoja, joka näki kyllä Björnin esityksessä tunnetta ja tulkintaa, minusta hän kaipaisi lisää itsevarmuutta fyysiseen olemiseensa lavalla. Luulisi, että Michaelista on tähän apua.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Knock-out 1, 6.3
« Vastaus #6 : 16.03.2015 21:21:39 »
15 kertaa päädyin samaan valintaan kuin tähtivalmentajakin. Ainoastaan kerran olin eri mieltä. Eli silloin, kun Michael ei valinnut Sara Strömmeriä.


Michaelin tiimi

Tina Sandqvist (Since You've Been Gone)
Tinan esitys ei kuulostanut minun korviini kovin miellyttävältä. Hieman liian raaka eikä esitys oikein muutenkaan päässyt vauhtiin.

Kimmo Blom (Radio Ga Ga)
Olipas mielenkiintoinen kappalevalinta Kimmolta. Hän myös esitti kappaleen hyvin ja täysillä. Kimmo ehdottomasti parempi parivaljakosta Kimmo ja Tina.  Joten eipä ollut yllätys, että Michael valitsi Kimmon jatkamaan.


Tarjan tiimi

Avin Alyasi (You Raise Me Up)
Pakko sanoa jälleen tämän kappaleen kohdalla: kulahtanut. Mutta Avin lauloi sen niin hurjan kauniisti ja upeasti, että ainakin minä sulin. Olisiko paras You Raise Me Up suomalaisissa laulukilpailuissqa tähän asti?

Fabiane Laube (Memory)
Fabiane oli myös mahtavan hyvä! Todella kaunista ja upeaa. Tarja varmaan valitsee Fabianen mutta ehkä olisin valinnut Avinin hänen luonnollisuutensa vuoksi.  Fabiane oli hiukkasen teatraalinen, joten hänen esityksensä jäi sittenkin hieman etäisemmäksi. Ohhoh! Tarja valitsi Avinin,  mutta kyllähän hänen edeltävä puheensa alkoi jo ennakoida sitä.


Redraman tiimi

Jesper Anttonen (Kiss You)
Jesper on varmasti kaupallinen ja tämän esityksen perusteella pikkutyttöjen suosiossa, jos he ohjelmaa katsovat. Hyvä esitys mutta jotenkin siinä ei ollut tarpeeksi Jesperiä. Tuli vähän imitoinnin maku?

Daniel S. Diago (We Found Love)
Daniel lauloi taitavasti ja lavaesiintymistäkin taisi löytyä. Mutta siltikään esitys ei ollut niin kovin viihdyttävä. Olisin kyllä valinnut Jesperin jatkoon ja hänethän Redramakin valitsi.


Ollin tiimi

Petri Räikkönen (Lautturi)
Täysin tyhjänpäiväinen esitys valitettavasti.

Ari Puro (Valkeaa unelmaa)
Olipas tylsä esitys tämäkin. Liian yksitotista Suomi-iskelmää. Vaikeaa oli näistä kahdesta valita, mutta kyllä Ari on sittenkin mielenkiintoisempi tapaus. No niinpä Ollikin valitsi hänet!


Michaelin tiimi

Björn Suomivuori (Don't Wanna Be)
Olipas pitkästyttävä esitys, vaikka Björn osaakin laulaa. Tätä en ainakaan itse etsi Voicesta.

Sara Strömmer (You Oughta Know)
Sara oli huikea! Todella vetävä esitys ja onhan Sara upea ja näyttävä nainen. Täydellinen paketti! Ilman muuta Sara jatkoon! Uskomatonta, Michael valitsi umpitylsän Björnin. Michael teki karhunpalveluksen tälle ohjelmalle!


Tarjan tiimi

Heidi Sundström (Jos mä oon oikee)
Heidin kappalevalinta ei välttämättä ollut hyvä. Sannin kappaleet elävät aika lailla Sannin persoonan ja äänen varassa. Heidi ei oikein pystynyt näyttämään laulunsa koko voimaa vaikka aika hyvin tekikin kappaleesta oman versionsa.

Paolo Ribaldini (I Want to Know What Love Is)
Kulahtanut kappalevalinta. Mutta tottahan Paolo komeasti lauloi. Sympatiat Heidin puolella mutta pakko kai valita Paolo sittenkin, koska Heidi ei tällä kertaa ollut niin vakuuttava. Niinpä Tarjakin valitsi hänet.


Redraman tiimi

Kaisa Leskinen (Vain rakkaus)
Kaisa lauloi todella kauniisti. Mitäpä siitä muuta osaisi sanoa. Haluaisin kyllä kuulla lisää laulua Kaisalta!

Satu Kopo (Ainutlaatuinen)
Jopas olikin Satu saman kategorian laulaja kuin Kaisa ja lauloi kauniisti. Mielestäni Kaisa lauloi kuitenkin kauniimmin, joten hänet olisin valinnut. Saman valinnan teki myös Redrama.


Ollin tiimi

Minna Hautakangas (Can You See Me)
Minna oli ehdottomasti illan parhaita. Valtavan kaunis esitys! Erinomaista!

Margarita Haatanen (River Deep Mountain High)
Margaritan esitys oli toki viihdyttävä mutta ehkä ei sittenkään noussut laulullisesti ihan huipputasolle. Sen vuoksi olisin kallistunut valitsemaan Minnan jatkoon vaikka pahaa teki. Margaritastakin kun pidin todella paljon! Ei ollut yllätys, että Ollikin valitsi Minnan. Margaritalle iso pettymys!