Kirjoittaja Aihe: Esikatselumaraton 7.6.2016  (Luettu 3740 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Esikatselumaraton 7.6.2016
« : 07.05.2016 21:18:58 »
Saatoin vain hetken aikaa seurata lähetystä. Olisi ollut kiva katsoa kokonaan, mutta teenpä sen myöhemmin, jos Areenasta löytyy.

Mikko Silvennoinen on kyllä täysin turha mies. Täysin kykenemätön arvioimaan kappaleiden hyvyyttä ja antaa kymppejä koska "niin tykkään hänestä".

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: Esikatselumaraton 7.6.2016
« Vastaus #1 : 07.05.2016 23:33:36 »
Muakin ärsytti Mikko Silvennoinen.

En ollut etukäteen kuullut biisejä juurikaan, mutta esikatselumaratonin perusteella tykkäsin erityisesti Itävallasta, Australiasta, Kroatiasta ja Ranskasta. Huvikseni mietin, että mikä hässäkkä siitä syntyisi, jos Australia voittaisi.  ;D Melbournessa on kello 05:00 aamulla silloin, kun viisut tyypillisesti alkavat Euroopassa. Taitaisi mennä aikataulu uusiksi... Noh, en kuitenkaan usko, että Australia voittaa.

Edit: Kuulin, että jos Australia voittaisi, kisat järjestettäisiin kuitenkin Euroopassa.
« Viimeksi muokattu: 08.05.2016 00:15:49 kirjoittanut ville »

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Esikatselumaraton 7.6.2016
« Vastaus #2 : 08.05.2016 00:24:06 »
Mä pidin kaikkiaan kovasti esikatselumaratonista!! Cristalin odotin olevan taas kerran ärsyttävä, mutta eipä hän sitä ollut! Pidin muutamista hänen kommenteista.

Omat suosikkini pitivät pintansa, mutta erään maan kappale nousi kuin varkain listallani ylöspäin. Armenia nimittäin upposi nyt täysin & varmaan siihen vaikutti sekin, että Iveta on ollut harjoituksissa ihan loistava!

Viikon päästä olisi toiveissa Espanjan tai Ranskan voitto! Nämä kaksi nimittäin muodostavat mulla selvän kärkikaksikon. Pidän edellä mainittujen ohella tosi paljon Serbiasta, Maltasta, Latviasta, Islannista, Ukrainasta, Bulgariasta, Azerbaidzanista, Armeniasta, Kyproksesta, Tanskasta, Belgiasta, Liettuasta, Tsekistä, Venäjästä, Israelista, Itävallasta, Italiasta, Suomesta & Puolasta.
« Viimeksi muokattu: 08.05.2016 00:26:17 kirjoittanut Kaitsu »
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Memek

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 592
  • Karma: +4/-0
    • Profiili
Vs: Esikatselumaraton 7.6.2016
« Vastaus #3 : 09.05.2016 01:54:47 »
Esikatselumaraton oli ihan hauska. Kyllähän välillä kommentit pistää ärsyttämään (ainakin minua sellaiset: kannatan aina Viroa lähettää ne mitä vaan -tyyppiset), mutta viisuiluja ei pidä ottaa liian vakavasti. Raadissa oli hyvä, että olivat innostuneita. Pitkään epäilin, että löytyykö mulle suosikkia ollenkaan, mutta sitten tuli Ukraina. Olin siis raadin kanssa samaa mieltä: Suomi ja Ukraina on parhaat.  :D

Ruotsalaisten kynäilemät viisut alkavat olla hälyttävissä määrissä. Täytyy kai alkaa boikotoida niitä. Onko mitään sellaista kansainvälistä liikettä muodostumassa? Melkein ihmettelen, jos ei ole.

Venäjä ja Australia ovat varmaan vahvoilla.

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Esikatselumaraton 7.6.2016
« Vastaus #4 : 09.05.2016 10:59:10 »
No viisufanien keskuudessa ei sitä kyllä oikein oteta hyvällä, että ruotsalaisten säveltämien kappaleiden määrä kasvaa vuosi toisensa perään. Itseäni se ei nyt niin kauheasti haittaa, kun mulle ei säveltäjällä ole laisinkaan väliä, jos biisi itsessään on hyvä.

Ehkä olisi kuitenkin hyvä, jos EBU näihin jotenkin puuttuisi. Itse kyllä enemmän toivoisin, että biisin olisi tehnyt sen maan säveltäjä eikä sitä oltaisi tilattu muualta.

Tän vuoden näistä ruotsalaisten säveltämistä pidän kaikista muista paitsi Georgian & Ruotsin viisuista. Molemmat näistä on ihan kaameita.
« Viimeksi muokattu: 09.05.2016 11:03:59 kirjoittanut Kaitsu »
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Juhkunautti

  • Uupumaton Aakkostaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 6160
  • Karma: +61/-53
  • ~ Urheilusta innostuva lukufriikki
    • Profiili
Vs: Esikatselumaraton 7.6.2016
« Vastaus #5 : 10.05.2016 10:49:40 »
Lähinnä aiheuttaa myötähäpeää niiden maiden kohdalla, jotka käyttää ruotsalaisten tekemiä. Tulee vaan sellanen olo, että eikö ne muka itse kykene tekemään kunnon viisuja.
"Taylor, you'll be fine...""

Memek

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 592
  • Karma: +4/-0
    • Profiili
Vs: Esikatselumaraton 7.6.2016
« Vastaus #6 : 10.05.2016 14:20:48 »
Olisihan se aika naurettavaa lähteä kieltämään ruotsalaisia kirjoittamasta noita viisuja.  :D Tietysti voisi vaatia, että säveltäjä on edustajamaasta, mutta ei sekään tunnu oikein nykyaikaiselta. Olen periaatteessa samaa mieltä Juhkunautin kanssa. Yleensä tällaiset "muoti-ilmiöt" loppuvat ennemmin tai myöhemmin. Vähän vaan tuntui oudolta, kun oliko se peräti 12 viisulla kun oli ruotsalaisia tekijöitä. Täytyy vaan kestää.  ;D

Juhkunautti

  • Uupumaton Aakkostaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 6160
  • Karma: +61/-53
  • ~ Urheilusta innostuva lukufriikki
    • Profiili
Vs: Esikatselumaraton 7.6.2016
« Vastaus #7 : 10.05.2016 19:56:18 »
En myöskään lähtisi kieltämään, tuntuisi liioittelulta.

Eikä se myöskään minuakaan häiritse, että niitä on 12, lähinnä hiukan naurettavaa :D
"Taylor, you'll be fine...""

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Esikatselumaraton 7.6.2016
« Vastaus #8 : 10.05.2016 22:08:29 »
Minä itse olen valmis siihen, että säveltäjien pitää olla kyseisen maan kansalaisia tai ainakin maassa pysyvästi asuvia. Itse sivuutan lähes kokonaan niiden maiden esitykset, joissa on ruotsalaisia mukana tiimissä. Ei vaan kiinnosta, koska sellainen on täysin vastoin Euroviisujen alkuperäistä, kansainvälistä ideaa. Nyt se on mennyt pelkäksi ruotsalaisten bisnekseksi.  Tosi tylsää.

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: Esikatselumaraton 7.6.2016
« Vastaus #9 : 11.05.2016 17:41:41 »
Minä itse olen valmis siihen, että säveltäjien pitää olla kyseisen maan kansalaisia tai ainakin maassa pysyvästi asuvia. Itse sivuutan lähes kokonaan niiden maiden esitykset, joissa on ruotsalaisia mukana tiimissä. Ei vaan kiinnosta, koska sellainen on täysin vastoin Euroviisujen alkuperäistä, kansainvälistä ideaa. Nyt se on mennyt pelkäksi ruotsalaisten bisnekseksi.  Tosi tylsää.
Tää on vähän vaikea asia, eli mihin raja vedetään. Musiikki ja musiikinteko muuttuu koko ajan kansainvälisemmäksi. Tuntuu vähän ikävältä, jos pitää asettaa tällaisia rajoituksia. Toki tämä Ruotsin yliedustus biisinikkareiden joukossa on ongelma. Onneksi Ruotsilla itsellään on tänä vuonna kehno kappale. :P

Memek

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 592
  • Karma: +4/-0
    • Profiili
Vs: Esikatselumaraton 7.6.2016
« Vastaus #10 : 11.05.2016 19:38:08 »
Onneksi Ruotsilla itsellään on tänä vuonna kehno kappale. :P
No, niinhän sitä voisi kuvitella, mutta ennakosuosikkeihinhan se taas kuuluu.

Juhkunautti

  • Uupumaton Aakkostaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 6160
  • Karma: +61/-53
  • ~ Urheilusta innostuva lukufriikki
    • Profiili
Vs: Esikatselumaraton 7.6.2016
« Vastaus #11 : 12.05.2016 20:56:00 »
Onneksi Ruotsilla itsellään on tänä vuonna kehno kappale. :P
No, niinhän sitä voisi kuvitella, mutta ennakosuosikkeihinhan se taas kuuluu.

Olin ensin pettynyt niiden valintaan, mutta kyllä se vaan jollain tavalla niin hyvä vaan jo on :'D
"Taylor, you'll be fine...""

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Esikatselumaraton 7.6.2016
« Vastaus #12 : 15.05.2016 19:28:13 »
Minä itse olen valmis siihen, että säveltäjien pitää olla kyseisen maan kansalaisia tai ainakin maassa pysyvästi asuvia. Itse sivuutan lähes kokonaan niiden maiden esitykset, joissa on ruotsalaisia mukana tiimissä. Ei vaan kiinnosta, koska sellainen on täysin vastoin Euroviisujen alkuperäistä, kansainvälistä ideaa. Nyt se on mennyt pelkäksi ruotsalaisten bisnekseksi.  Tosi tylsää.
Tää on vähän vaikea asia, eli mihin raja vedetään. Musiikki ja musiikinteko muuttuu koko ajan kansainvälisemmäksi. Tuntuu vähän ikävältä, jos pitää asettaa tällaisia rajoituksia. Toki tämä Ruotsin yliedustus biisinikkareiden joukossa on ongelma. Onneksi Ruotsilla itsellään on tänä vuonna kehno kappale. :P

Minä en vaan halua, että 10 maan kappaleet kuulostavat ruotsalaisten biisitehtaiden tuotteilta. Siinä katoaa pohja koko kisojen idealta. Nyt tämä ongelma realisoitui aika kaamealla tavalla. Kappaleita ei toisistaan erottanut, koska ne oli tehty samoilla tietokoneohjelmilla tms.

Joka tapauksessa olen tehnyt päätöksen, että skippaan aina kokonaan niiden maiden esitykset, jotka on ostettu ruotsalaisesta halpismyymälästä.