Kirjoittaja Aihe: Samuli Taskinen - Tuleeko hänestä tähti?  (Luettu 110931 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #100 : 04.04.2010 23:16:27 »
Hän kertoi ennen omaa lauluaan sairastavansa nivelreumaa ja jotain muuta.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #101 : 04.04.2010 23:31:28 »
Ensi viikolla Samulin PITÄÄ päästä vaikuttamaan itse kappalevalintaan.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #102 : 05.04.2010 00:20:58 »
Samulilla on kyky
tehdä kaikista biiseistä omia. Koskaan hänen laulunsa ei kuulosta alkuperäisen version kopiolta. Hyvä, juuri tätä tarvitaan. :D

Hepsankeikka

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 97
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #103 : 05.04.2010 00:37:30 »
Kai mun pakko laittaa tänne mielipiteeni, koska Samuli Taskinen ei ole suloinen.

Olen sitä mieltä, että Samulin tyyliä ajatellen olisi suuri virhe laittaa hänet suloinen-kategoriaan. Ymmärrän, että näin halutaan tehdä, onhan Samuli homo ja kaikki homot halutaan aina nähdä suloisina. Ainakin naiset/tytöt haluavat.

Suloisuuteen ympätään usein myös herkkyys ja tunne - se, mitä Samuli itsekin on koko ajan puheissaan alleviivannut. Itse en ole nähnyt herkkyyttä enkä tunnetta Samulin lauluissa.

(Vähän sama kuin Merjaa väitetään herkäksi. Merja on omituinen, syvä ja näkemyksellinen, mutta herkkä tunnelmoija - ei alkuunkaan.)

Mutta mielestäni Samulista on enempään. Samulissa on nimittäin jotain mystistä maskuliinisuutta. Ja showmaisuutta. Se näkyy aina pilkahduksittain, mutta ehkä Samuli on vielä liian nuori tuodakseen esille näitä puolia. Ja homothan haluaa aina olla poikia, ei miehiä (vrt. BB-Ragnar: "Olen pikkupoika."). Myös Samulin ulkonäkö sopii paremmin maskuliinisempaan kuin söpöön linjaan.

Uskon, että Samulissa on ainesta, mutta onko sen aika nyt, tässä kisassa ja Gugin käsissä - en tiedä.


Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #104 : 05.04.2010 00:40:20 »
Onko Samuli sanonut olevansa homo? Mielestäni tuollaista asiaa ei pidä esittää yleisenä faktana ennen kuin on varma asiasta

Hepsankeikka

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 97
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #105 : 05.04.2010 00:50:23 »
Joillain ihmisillä on silmää, toisilla ei.

Näitkö sen kohtauksen, missä kilpailijoiden vanhempia haastateltiin pudotusleirien päätteeksi? Tosi mies, kuvaili isä Samulia. Tähän äiti kajautti heleän naurun päälle.

Ja miksi homoutta ei saisi liittää johonkin ihmiseen vaikka tämä olisikin hetero? Pahastuuko ihmiset samalla tavalla jos johonkin ei-heteroon liitetään heterous?

Se, miksi Renneä on Samuli on ärsyttänyt alusta alkaen liittyy tähän nimenomaiseen kysymykseen.
« Viimeksi muokattu: 05.04.2010 00:51:58 kirjoittanut Hepsankeikka »

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #106 : 05.04.2010 00:55:58 »
Samuli ei tietääkseni ole kertonut itsestään tuollaista. Siksipä hänestä ei pidä sellaista kertoa faktana. Heteromiestä loukkaa, jos hänet todetaan homoksi. Näin se vaan on. Suvaitsevaisuushöpinät sitten erikseen. Minä haluan, että Samulikin voi käydä mielellään Idolslandiassa lukemassa viestejä. Samoin hänen läheisensä. Siksi meidän kannattaa ehkä keskustella muista asioista.

capri

  • Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Viestejä: 18333
  • Karma: +6/-3
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #107 : 05.04.2010 00:59:29 »
Samulin suloisuus ei ainakaan omasta mielestäni liity hänen lauluunsa mitenkään ;d

Olen myös eri mieltä herkkyydestä ja tunteesta. Samulilla on laulussaan mielestäni näitä molempia. Olen kuitenkin samaa mieltä siitä, että Samulissa on piilossa jotain enemmänkin. Hän ei ole näyttänyt kaikkia kykyjään. Onko se piilotettu maskuliinisuus, showmaisuus... en tiedä, mutta karismaa hänellä on.

Homomaisuus sinänsä on turhan kärkäs sana tässä yhteydessä (itseäni ei vähempää voisi kiinnostaa kenenkään todellinen seksuaalinen suuntauminen, ja siihen toi sana liitetään aika vahvasti), mutta näen mitä ajat takaa. En kuitenkaan nää Samulia pikkupoikana. Mielestäni hän on vaikuttanut hyvinkin suoraan maskuliiniselta. (vrt. Christian joka pukeutuu neitimäisemmin/teatraalisemmin - käyttääkseni parempaa sanaa)
« Viimeksi muokattu: 05.04.2010 01:02:22 kirjoittanut capri »
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

Hepsankeikka

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 97
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #108 : 05.04.2010 01:01:53 »
Samoin hänen läheisensä. Siksi meidän kannattaa ehkä keskustella muista asioista.

Aivan. Hissun kissun vaikenemalla maailmasta tulee parempi paikka.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #109 : 05.04.2010 01:02:59 »
Samoin hänen läheisensä. Siksi meidän kannattaa ehkä keskustella muista asioista.

Aivan. Hissun kissun vaikenemalla maailmasta tulee parempi paikka.

Siitähän ei ollut kysymys.


Hepsankeikka

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 97
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #110 : 05.04.2010 01:11:19 »
Samoin hänen läheisensä. Siksi meidän kannattaa ehkä keskustella muista asioista.

Aivan. Hissun kissun vaikenemalla maailmasta tulee parempi paikka.

Siitähän ei ollut kysymys.



No mistä sitten? Sinähän ehdotit hyssyttelyä ja tietyn ihmisyyden osa-alueen sulkemista pois keskustelusta.

Ihan sama.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #111 : 05.04.2010 01:13:19 »
Samoin hänen läheisensä. Siksi meidän kannattaa ehkä keskustella muista asioista.

Aivan. Hissun kissun vaikenemalla maailmasta tulee parempi paikka.

Siitähän ei ollut kysymys.


No mistä sitten? Sinähän ehdotit hyssyttelyä ja tietyn ihmisyyden osa-alueen sulkemista pois keskustelusta.

Ihan sama.

Nettipalstojen homottelut eivät ole keskustelua.




Hepsankeikka

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 97
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #112 : 05.04.2010 01:20:01 »
Samoin hänen läheisensä. Siksi meidän kannattaa ehkä keskustella muista asioista.

Aivan. Hissun kissun vaikenemalla maailmasta tulee parempi paikka.

Siitähän ei ollut kysymys.


No mistä sitten? Sinähän ehdotit hyssyttelyä ja tietyn ihmisyyden osa-alueen sulkemista pois keskustelusta.

Ihan sama.

Nettipalstojen homottelut eivät ole keskustelua.


Minäkö homottelen, siis haukun? Kannattaisiko sinun lukea viestini hieman syvällisemmällä tasolla?

Tahtomattani tulin sohaisseeksi muurahaispesään. Tietyt aiheet ovat liian herkkiä keskusteltavaksi. Ymmärrän ja hyväksyn sen. Vaikenen.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #113 : 05.04.2010 01:38:05 »
Minäkö homottelen, siis haukun? Kannattaisiko sinun lukea viestini hieman syvällisemmällä tasolla?

Tahtomattani tulin sohaisseeksi muurahaispesään. Tietyt aiheet ovat liian herkkiä keskusteltavaksi. Ymmärrän ja hyväksyn sen. Vaikenen.

Kommentoin tätä "Sinähän ehdotit hyssyttelyä ja tietyn ihmisyyden osa-alueen sulkemista pois keskustelusta."

Ja siitä sanoin, että se (alleviivattu kohta) on nettipalstoilla pelkkää homottelua. Itse asiassa lähes 100-prosenttisesti ja vain harvinaisin poikkeuksin. On useimmiten haukkumista se, että sanoo tuntematonta miestä homoksi ilman että tämä itse on sellaista itsestään kertonut (jotkut heterot eivät tästä tietenkään pahastu). Eri asia on siis sitten tähän liittyvä suvaitsevaisuushöpinä, jota homoksi mainitut pakotetaan tuottamaan.

On väärin jotain ihmistä kohtaan nimetä hänet homoksi ilman  faktoja ja sen jälkeen tulkita kaikkia hänen tekemisiään tämän keksityn roolin mukaisella tavalla. Siinä riistetään ihmiseltä oikeus olla oma itsensä.

Näin minä asian näen.



PhineasMcClintock

  • Vieras
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #114 : 05.04.2010 01:45:48 »
Samuliin liittyvät homo-puheet/spekulaatiot ovat varsin turhia veikkailtaviksi. Haukku ei varmasti haava tee jos itse tietää mitä on. Turhaa tämä silti tässä tapauksessa vielä on.

Minä myönnän omalta osaltani sen, että viime vuoden American Idol -kisaaja Adam Lambertia uskalsin lähes 100% varmuudella homoseksuaaliksi veikata ja toinkin sen (tosin toisaalla palstalla) esille jo ennen aikojaan. Siitä tosin oli vahvoja "näyttöjä" jo pitkin kisaa.

Näin ehkä off-topicina tähän asiaan, mutta omistan silti Lambertin levyn ja diggailen miehen äänestä.
« Viimeksi muokattu: 05.04.2010 01:47:59 kirjoittanut PhineasMcClintock »

capri

  • Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Viestejä: 18333
  • Karma: +6/-3
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #115 : 05.04.2010 01:56:36 »
Ja näin toisena offina sanottakoon, että Adam ja Samuli ovat kuin yö ja päivä ;D
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

PhineasMcClintock

  • Vieras
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #116 : 05.04.2010 01:59:44 »
Mistä Capri moiseen päädyit. Ovatko Adam ja Samuli tosiaankin erilaisia :D

Minä kun luulin, että katsoisin kahden ihmisen peilikuvaa kun heitä vertaan.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #117 : 05.04.2010 08:50:27 »
Haukku ei varmasti haava tee jos itse tietää mitä on.

Vähän OT mutta kuitenkin. "Haukku ei haavaa tee" on minusta ehkä virheellisin sanonta, mikä kielestämme löytyy. Haukku nimittäin tekee aina haavan ja usein erittäin parantumattoman sellaisen.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #118 : 05.04.2010 10:50:57 »
Toivottavasti Samulin kannatus ei romahtanut lopullisesti Gugin tyhmän biisivalinnan takia. :-[

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #119 : 05.04.2010 12:27:33 »
Sairastelusta vielä. Samuli sairastaa Chronin tautia. Anastacia on toisaalta osoittanut, ettei kyseinen sairaus välttämättä ole este laulajan uralle.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #120 : 05.04.2010 12:55:26 »
Taas näitä ärsyttäviä käsityksiäni.  >:( Samulilla ja muilla finalisteilla on se ero, että kun katson ja kuuntelen Samulia lavalla tulee sellainen tunne, että katson menestyvää laulajaa keikalla. Muista finalisteista tulee vähän sellainen tosi-tv-fiilis. He ovat enemmän tosi-tv-ohjelman kilpailijoita kuin tähtiä. Tässä kuitenkin etsitään laulajaa eikä mitään tosi-tv-ohjelman voittajaa.

capri

  • Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Viestejä: 18333
  • Karma: +6/-3
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #121 : 05.04.2010 13:18:26 »
Mistä Capri moiseen päädyit. Ovatko Adam ja Samuli tosiaankin erilaisia :D

Mä en näe niiden laulutavassa ja esiintymisessä mitään samaa. Paitsi itsestäänselvän karisman.
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

PhineasMcClintock

  • Vieras
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #122 : 05.04.2010 15:00:23 »
Joo noin vähän sarkasmia ja ironiaa, ironiaa ja sarkasmia yritin viljellä. Eihän Adamissa ja Samulissa ole mitään yhteistä ja sen näkee jo kilometrin päähän. Adam on vahvasti meikattu mustatukkainen kasarihevari-äänen pääosin omaava laulaja ja Samuli enemmänkin poppari ja sen näköinenkin.

Ja Etsku: Ehkä en jälleen perustellut tuota "ei haukku haavaa tee" -kommenttia. Lähinnä nyt tarkoitin, että kilpailijoille lienee jo lähtökohtaisesti itsestäänselvyys (jos ei niin joku varmasti "tuotannosta" tekee selväksi), että heistä kirjoitellaan mitä sattuu, missä sattuu ja pahoja kieliä on paikat ympäriinsä täynnä, olkoonkin että haluttaisiin miten asiallisena toiminta pitää.

Itse haluan kuitenkin uskoa, että kilpailijat ovat tällaisten yläpuolella, eivätkä takerru ikäviinkin spekulaatioihin, joita heihin kohdistuu. Siksi pidän tärkeänä sitä, että riittää kun tietää itse mitä itse on!

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #123 : 05.04.2010 15:19:43 »
Itse haluan kuitenkin uskoa, että kilpailijat ovat tällaisten yläpuolella, eivätkä takerru ikäviinkin spekulaatioihin, joita heihin kohdistuu. Siksi pidän tärkeänä sitä, että riittää kun tietää itse mitä itse on!

Sellainen on vaan kokeneellekin ihmiselle hyvin vaikeaa. Ei vaan kuulu ihmisluontoon, että sellaiset pahat puheet pystyisi karistamaan niskastaan helposti.

Olisi se silti hauskaa, jos kilpailijatkin voisivat vapaasti lukea nettikeskusteluita - vaikka kovaakin kritiikkiä tulisi vastaan.

capri

  • Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Viestejä: 18333
  • Karma: +6/-3
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #124 : 05.04.2010 15:34:31 »
Joo noin vähän sarkasmia ja ironiaa, ironiaa ja sarkasmia yritin viljellä.

Ajattelinkin, että kyseessä oli moinen taitolaji, mutta koskaan ei voi olla satavarma, ni ajattelin kirjoittaa auki itsestäänselvyyden ;D
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.