Kirjoittaja Aihe: 1.finaali su 3.4!  (Luettu 26786 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

-Rosaline-

  • ihquraksupoksu
  • i
  • *
  • Viestejä: 7281
  • Karma: +101/-90
    • Profiili
Vs: 1.finaali su 3.4!
« Vastaus #100 : 03.04.2011 09:49:45 »
Jipiii Lotta ulkona ! mahtavaa. Tänää tykkäsin kyl vähiten Hennariikasta, mut oon silti ilonen ettei se tippunu : ) tää stadionrock ei vaan ollu sen juttu ihan, yleensä se on ollu paljon parempi.

Stina oli illan paras ehdottomasti! Hyvä biisi ja sopi todella hyvin sille. Plus et näytti ihan rocktähdeltä, sopi teemaan :) samoinku Ilpo, joka oliki kakkonen mun listalla tänää.
« Viimeksi muokattu: 03.04.2011 09:51:20 kirjoittanut -Rosaline- »

bumb

  • i
  • *
  • Viestejä: 269
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: 1.finaali su 3.4!
« Vastaus #101 : 03.04.2011 10:07:13 »
"Onneks Lotta tippu, wuuhuuu!
Tähän väliin en osaa sanoo enää muutakun :ILPO ON IHANA!!!!.. Aw :')
Kaveri tosin vaan nauro mulle kun ihan "mustasukkasena" katoin et sen vasempaan nimettömään oli ilmestyny sormus "

Tais vaan kuulua esiintymislookkiin (: ja jotenkin musta tuntuu ettei Ilpo hirveästi ala kuuluttamaan suhteistaan

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 1.finaali su 3.4!
« Vastaus #102 : 03.04.2011 10:30:10 »
Hennariikka kävi sisäisesti hieman kierroksilla, kun tuomareilta tuli huonoa palautetta. Hänen ilmeitään oli mielenkiintoista seurata.  :D

Tämän iltainen esitys oli Hennariikalle pieni voitto siksikin, että itsensä tuominen esiin tuolla lailla taisi olla aika hankalaa itseluottamuksen puutteen vuoksi. Siitähän Hennariikka puhui esittelypätkässään (epävarmuudesta).


Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: 1.finaali su 3.4!
« Vastaus #103 : 03.04.2011 10:31:51 »
Lauri Ylönen oli muuten loistava omassa esityksessään!
« Viimeksi muokattu: 03.04.2011 10:33:55 kirjoittanut Anteater »

Wilperi

  • i
  • *
  • Viestejä: 42
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: 1.finaali su 3.4!
« Vastaus #104 : 03.04.2011 10:42:30 »
1.Ilpo, eka kerta ku tykkäsin Ilposta kunnolla! mahtavaa. Mut tää teema oli niin suunnattu Ilpolle.
2.Hennariikka, mä tykkäsin taas. Mun mielestä Hentsu on mielenkiintosin persoona ja hauskin seurattava, ehkä sen aitouden ja loistavan lauluäänen takia. Ei ollu Hennariikan paras esitys, mutta mielenkiintoinen.
3.Martti, tasaisen vahva, mutta tylsä. Mua ei henkilökohtasesti itteeni jaksas niin paljoo varmasti kiinnostaa tulevaisuudessa et jaksaisin lähteä Marttia keikalle kattoo. Mut vetää hyvin, tuntuu vaan et laulaa aina saman biisin.
4.Lotta, se on persoonallinen. Oon viikko viikolta alkanu tykätä enemmän ja enemmän Lotasta, oisin halunnu nähdä vielä ens viikon iskelmä vedon.
5.Ali, tylsä -,- tuntu et ääni ei aina riittäny ja et oli liikaa yrittämistä.
6.Stina, mua niin häiritsi se että taustalaulajan ääni puski paikoittain läpi. Tai tuli sellanen fiilis et Stinan ääni ei riittäny.. Enkä edelleen diggaa siit persoonana, liian teennäinen mun mielestä, mut Stina on tuolla kärkikahinoissa varmasti, sen on media jo päättäny :DD

leena

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 568
  • Karma: +1/-7
    • Profiili
Vs: 1.finaali su 3.4!
« Vastaus #105 : 03.04.2011 15:49:14 »
1. Ilpo (nyt voi laittaa yhden järjestykseen - kiva kun oma "pärstäkerroinsuosikki" alkaa oppia laulamaan ;) )

Mut siihen se sitten jäikin, muissa oli hyvät ja huonot puolensa aika tasaisesti. Lotta oli varmaan suorituksen puolesta oikea karsiutuja, mutta olin alkanut tykkäämään Lotasta tyyppinä (äänestäkin välillä - eilen en niinkään. Pehmeämpänä parempi). Mut sentään kestin biisivalinnan aika hyvin (mulla kun on aina näitä ihan omia, kisaajille epäreiluja biisivalinta-angsteja... Samuli sai vielä mun hetkelliset vihat päällensä kun veti tätä Pete Seppälän bravuuria X factor-finaalissa ;) ).

Martti tylsä (tai sit en vaan pääse yli Iriksestä ;) ). Alin biisi niin vieras, etten päässyt siihen mitenkään sisään (noloa kyllä, myöskään Ilpon biisi ei suoraan soinut päässä, eli hieman komppaisin Lauria...). Hennariikka yllättävän uskottava, vaikka ihan poissa omasta tyylistään, ja Stina... no en nyt vaan saa hänestäkään otetta (hetkellinen ihastus ääneen sen yhden kitarabiisin aikana on jo unohtunut).

Yks mikä jäi hieman vaivaamaan oli Laurin kommentti Alin habitukseen liittyen: "tää ei ole X factor". TOIVON että tarkoitti sitä, että X factorissa laulutaito ratkaisi, siis hyvällä tavalla, eikä sitä, että siinä laulutaito riitti, Idolsissa tarvitaan vielä paljon muuta lisäksi. Hieman sellanen X factoria-vähättelevä fiilis siitä tuli, ja huonolla hetkellä, kun olin just nauttinu voittajan fantastisesta tuplakeikkaviikonlopusta. Mihin liittyen särähti korvaan toinenkin tuomarikommentti - Samiko se lupaili Martille varmaa tulevaisuutta musiikissa? Aikamoisen hiljainen on nyt just keikkatilanne toisella keravalaisraspikurkulla, vaikka on tooooosi paljon parempi, in my not so humble opinion.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: 1.finaali su 3.4!
« Vastaus #106 : 03.04.2011 23:37:54 »
Martti -You Shook Me All Night Long - AC/DC : Biisi oli kamalan tylsä! Siis oikeesti! Kun teemana on stadionrock, niin olisi helposti voinut valita jonku menevämmän biisin. Mua tylsistytti niin pahasti, ettei oikeestaan oo mitään positiivista sanottavaa! Ei Martti toki huonosti laulanut, mutten melkeen jaksanut keskittyä biisivalinnan takia.

Lotta -  Let Me Entertain You - Robbie Williams: Kuten jo sanoin, tää on melkoisen kulunut biisi (no joo oli moni muukin näistä, mut silti). Hyvin Lottamaista esiintymistä samanlaisine ilmeineen....mitä parina viime viikkona. Lotta kotiin. (Ja kotiinhan se läksikin vihdoin!!)

Ilpo - Highway Star - Deep Purple: Ilpo tarjoili illan ensimmäisen aidon ja mielenkiintoisen esityksen, vaikka en tästäkään biisistä innostunut.

Hennariikka -  I Love Rock ´n Roll - Joan Jett: Ääni jäi vähän liian hennoksi, mut mun mielestä silti ihan hyvä yritys. Ei tietenkään ole helppoa astua Joan Jettin saappaisiin. Mut tässä oli juuri sellaista yritystä mitä olin Hennariikalta kaivannut.

Ali - No One Knows - Queens of the Stone Age: En muistanutkaan kuinka hyvä tämä biisi oli! Ali oli varmaan parhaimmillaan. Mun mielestä Alin paras tai ellei ihan paras, niin ainakin tosi hyvä esitys. Itsevarman oloinen ja eläytyi hyvin. Hyvin se itse laulaminenkin sujui.

Stina -Up Around The Bend - Hanoi Rocks: Parhaat biisit tuli tällee peräkkäin! : D Sopi mielestäni Stinalle yllättävän hyvin. Vaikka parissa kohtaa kyllä mietittiin äidin kanssa, ettei ääni ihan riittänyt? Tai sellainen olo tuli hetkittäin.


Paremmuusjärjestyksessä:

1. Ali
2. Ilpo
3. Stina
4. Hennariikka
5. Martti
6. Lotta


Vihdoin ja viimein Lotta lähti!

Lauri oli muuten ihan hauska tuomari! : D Sanoi melko suoraan. Huvitti, kun hän puhui kilpailijoista hahmoina. Stailaukset oli aika hyviä, mut Hennariikan farkkushortseista en digannu.

« Viimeksi muokattu: 04.04.2011 02:22:56 kirjoittanut Negativ »



~It feels good. Is that reason enough for you.~

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: 1.finaali su 3.4!
« Vastaus #107 : 04.04.2011 03:04:10 »
.
« Viimeksi muokattu: 04.04.2011 04:21:04 kirjoittanut jensky »
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 1.finaali su 3.4!
« Vastaus #108 : 04.04.2011 10:15:50 »
Hennariikan farkkushortseista en digannu.

Olen kyllä samaa mieltä. Jotenkin ne töksähtivät.
« Viimeksi muokattu: 04.04.2011 12:21:00 kirjoittanut Etsku-Etana »

bumb

  • i
  • *
  • Viestejä: 269
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: 1.finaali su 3.4!
« Vastaus #109 : 04.04.2011 10:29:38 »
Meitä Hennariikan vaatedissaajiahan alkaa olla jo aika paljon... ;D Mun mielestä pitkät housut sopii sille hyvin, tai sitten joku mekko.

Memek

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 592
  • Karma: +4/-0
    • Profiili
Vs: 1.finaali su 3.4!
« Vastaus #110 : 04.04.2011 12:15:39 »
^Kyllä minusta ne farkkushortsit menettelivät tämän teeman kanssa, vaikka en niitä jokapäiväiseen käyttöön ehkä suosittelisikaan.

Kuuntelin uudestaan Alin ja Stinan esitykset, kun tuntui etten oikein päässyt sinuiksi niiden kanssa ensimmäisellä kerralla, ja ihan hyviltä ne nyt kyllä kuulostivat. Kumpikin oli lisännyt panosta esiintymispuoleen ja laulu sujui.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: 1.finaali su 3.4!
« Vastaus #111 : 04.04.2011 23:50:50 »
Mun mielestä ne nimenomaan ei sopinu teemaan. : D Ei mitenkään erityisen rokahtavaa pitää farkkushortseja (tai sitten se oon vaan minä joka niin ajattelee) ja emmä tiiä...ei ne vaan jotenki pukenu Hennariikkaa. Tietty sillä just yritettiin hakea seksikkyyttä ja räväkkyyttä. Hennariikasta joka tapauksessa pidän, et ei sillä stailauksella toki niin suurta valtaa ole mun arvostelussa. ;D Kunhan nyt vaan pisti silmään viimeksi.



~It feels good. Is that reason enough for you.~

McKenzie

  • kadonneen mielenrauhan metsästäjä
  • i
  • *
  • Viestejä: 3358
  • Karma: +5/-2
  • Queen of fucking everything O:-)
    • Profiili
Vs: 1.finaali su 3.4!
« Vastaus #112 : 05.04.2011 06:36:56 »
Come on, teinit, farkkusortsithan olivat olennainen osa kasariheviä, aivan yhtä olennainen kuin iso tukka ja tummat kajalit. Kattokaa vaikka youtubesta kasarivideoita. Täydet pointsit Hennariikalle aikakauden mukaisesta pukeutumisesta. :)
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience. - Mark Twain -

capri

  • Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Viestejä: 18333
  • Karma: +6/-3
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
Vs: 1.finaali su 3.4!
« Vastaus #113 : 05.04.2011 07:28:12 »
Finalistit kuulostivat livenä paljon paremmilta kuin telkkarin välityksellä. Kuulin tänään kaikkia ja täytyy sanoa, että Ali yllätti kyl täysin. Oli IRL kaikkein valovoimaisin. Sit oli Hennariikka. Stina ei liikkunut lainkaan niin maneerisesti. Ilpo oli paljon parempi vokaalisesti. Martti näistä heikoin, vaikka sekin hyvä. Jokaikinen osas kyl laulaa.
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 1.finaali su 3.4!
« Vastaus #114 : 05.04.2011 08:09:21 »
Come on, teinit, farkkusortsithan olivat olennainen osa kasariheviä, aivan yhtä olennainen kuin iso tukka ja tummat kajalit. Kattokaa vaikka youtubesta kasarivideoita. Täydet pointsit Hennariikalle aikakauden mukaisesta pukeutumisesta. :)

Minä en ainakaan huomannut, että illan teemana olisi ollut kasarihevi. Muistelen että se oli "stadionrock" tms.

Mutta saattaa olla, että Hennariikan stailauksella haettiin jotain tällaista. Em minä sen enempää protestoi, koska on vaan hyvä, että on rohkeitakin stailauksia, jotka herättävät tunteita puolesta ja vastaan.

Lähinnä ajattelin sitä, että nimenomaan farkkushortsit eivät jotenkin sovi Hennariikan habitukseen.

McKenzie

  • kadonneen mielenrauhan metsästäjä
  • i
  • *
  • Viestejä: 3358
  • Karma: +5/-2
  • Queen of fucking everything O:-)
    • Profiili
Vs: 1.finaali su 3.4!
« Vastaus #115 : 05.04.2011 09:26:35 »
Teema ei ollut kasariheviä, mutta biisi oli. ;)
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience. - Mark Twain -

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: 1.finaali su 3.4!
« Vastaus #116 : 05.04.2011 09:30:34 »
Onko Iltalehdellä jotain Lauri Ylöstä vastaan?

http://www.iltalehti.fi/idols/201104030194248_id.shtml
http://www.iltalehti.fi/idols/2011040313484235_id.shtml?ref=leiki

Iltalehden mukaan "mokaaminen" siis tarkoittaa samaa kuin se ettei tunne jotain klassikkobiisiä!  >:(  Miksi lehdistön suunnalta tulee aina kielteistä kommenttia, kun joku mainitsee sanan "seksi" Idols-tuomaroinnin yhteydessä? Elämmekö tosiaan niin synkän vakavamielisessä maassa?

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 1.finaali su 3.4!
« Vastaus #117 : 05.04.2011 09:32:34 »
Minusta Idols-finaaleissa ei ole ollut tapana pukeutua sen vuoden asusteisiin, miltä vuodelta kappale on. Ellei sitten ole ollut kyseessä jokin teema. Eihän muitakaan ollut stailattu sillä tavalla.

Minä en mieltänyt Hennariikan stailausta "kasaristailaukseksi". Hänelle haluttiin vain luoda stailaus, joka menee poikittain hänen aiemman naapurintyttö-hahmonsa kanssa.

McKenzie

  • kadonneen mielenrauhan metsästäjä
  • i
  • *
  • Viestejä: 3358
  • Karma: +5/-2
  • Queen of fucking everything O:-)
    • Profiili
Vs: 1.finaali su 3.4!
« Vastaus #118 : 05.04.2011 09:36:25 »
Mun mielestä taas stailaus tuki biisivalintaa. :)
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience. - Mark Twain -

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 1.finaali su 3.4!
« Vastaus #119 : 05.04.2011 12:10:34 »
Lotta tais "säikähtää" kesken esityksensä, kun tajusi, ettei se toimikaan niinkuin pitäisi. Tosiaankin hänen vuoronsa lähteä. ONNEKSI nyt tuli kritiikkiä (rakentavaakin sellaista, vaikkei Lotta itse hokannu sitä) myös tuomareilta.

Lotan saama "kritiikki" ei ollut nähnytkään rakentavuutta.  :D

Jonen pölinät siitä, että rokissa on kyse jostain suuremmasta kuin elämä tai kuolema, olivat täysin naurettavia. Ja että oikein naislaulajan pitää olla "narttu" esittäessään rokkia. Ihme että Lotta pystyi kuuntelemaan tuollaista roskaa purskahtamatt nauruun.

Ja Nina esitti olevansa ajatusten lukija, kun Lotta ei muka esittänyt kappaletta "täydestä sydämestään" vaan esitti "ulkokohtaisesti". Tällaista keittiöpsykologialöpinää ei jaksa kuunnella. Mitä ihmettä Lotan olisi pitänyt lavalla tehdä, ettei olisi ollut "ulkokohtainen"? Ihan en tajunnut sitäkään, kun Sami sanoi, että Lotan olisi pitänyt laulaa korkeampaa. Miten niin? Mutta siinä Sami (olikos se Sami) oli oikeassa, että Lotalla oli hieman liian kiire (tms). Ihmettelin näet itsekin, miksi Lotan piti laulaa niin valtavalla temmolla. Sanatkin pitä puristaa yhdeksi pötköksi. Melkomoista suuakrobatiaa kyllä. En minä pystyisi moiseen!

Jään ehdottomasti kaipaamaan Lotan energisiä ja viihdyttämään tähtääviä esityksiä.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 1.finaali su 3.4!
« Vastaus #120 : 05.04.2011 12:13:07 »
Tässä kohtaa Lotta unohti sanat ja lauloi vain diipaa daa ja lallati lallaa:

(alku leikattu pois)

So come on let me entertain you
Let me entertain you
Let me entertain you

He may be good he may be outta sight
But he can't be here so come around tonight
Here is the place where the feeling grows
You gotta get high before you taste the lows
So come on


Let me entertain you
Let me entertain you
So come on let me entertain you
Let me entertain you

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: 1.finaali su 3.4!
« Vastaus #121 : 05.04.2011 23:19:03 »
Lotta tais "säikähtää" kesken esityksensä, kun tajusi, ettei se toimikaan niinkuin pitäisi. Tosiaankin hänen vuoronsa lähteä. ONNEKSI nyt tuli kritiikkiä (rakentavaakin sellaista, vaikkei Lotta itse hokannu sitä) myös tuomareilta.

Lotan saama "kritiikki" ei ollut nähnytkään rakentavuutta.  :D

Jonen pölinät siitä, että rokissa on kyse jostain suuremmasta kuin elämä tai kuolema, olivat täysin naurettavia. Ja että oikein naislaulajan pitää olla "narttu" esittäessään rokkia. Ihme että Lotta pystyi kuuntelemaan tuollaista roskaa purskahtamatt nauruun.

Ja Nina esitti olevansa ajatusten lukija, kun Lotta ei muka esittänyt kappaletta "täydestä sydämestään" vaan esitti "ulkokohtaisesti". Tällaista keittiöpsykologialöpinää ei jaksa kuunnella. Mitä ihmettä Lotan olisi pitänyt lavalla tehdä, ettei olisi ollut "ulkokohtainen"? Ihan en tajunnut sitäkään, kun Sami sanoi, että Lotan olisi pitänyt laulaa korkeampaa. Miten niin? Mutta siinä Sami (olikos se Sami) oli oikeassa, että Lotalla oli hieman liian kiire (tms). Ihmettelin näet itsekin, miksi Lotan piti laulaa niin valtavalla temmolla. Sanatkin pitä puristaa yhdeksi pötköksi. Melkomoista suuakrobatiaa kyllä. En minä pystyisi moiseen!

Jään ehdottomasti kaipaamaan Lotan energisiä ja viihdyttämään tähtääviä esityksiä.


Kyllä se minusta rakentavaa oli. Eli että biisit pitää valita sen mukaan, minkä pystyy oikeasti kunnolla vetämään ja esittämään. Ja Lotta ei tätä pystynyt vetämään sillä asenteella, minkä se olisi vaatinut. Ehkä tosin Lotta itse uskoi pystyvänsä siihen, tiedä häntä. Kyllähän sen naislaulajan pitää olla narttu esittäessään tietynlaista rokkia, samaten kuin mieslaulajan pitää olla ns. sonni esittäessään tietynlaista rokkia. Ja tämä stadionrock (Lotan biisivalinnan kohdalla stadionpop) vaatii sitä. Pudotuksen jälkeinen esitys meni Lotalla paljon paremmin kuin itse varsinainen esitys ainakin säkeistöjen kohdalla, niin ehkä hänessä olisi ollut tarpeeksi narttua jos hän ei olisi jäätynyt keskenkaiken kun sanat alkoivat kadota.

Ihmisen ei tarvitse olla ajatuksen lukija, jos hän kokee, ettei esittäjä esitä täydestä sydämestään. Esittäjän kuuluu vaikuttaa siltä, että hän uskoo siihen mitä hän laulaa/sanoo ja hän ELÄÄ ja TUNTEE sitä mitä hän laulaa/sanoo. Ja sen pitää välittyä yleisölle. Ei se ole mitään örinähevin keittiöpsykologiaa. Ja kyllä Lotan esityksestä alkoi paistaa läpi se, että häntä hermostutti ja hirvitti biisin edetessä ja se nyt ei tuohon biisiin sovi. Hän kokosi itsensä, muttei tarpeeksi. Ymmärrettävää se tosin on: harvalla kestäisi noinkaan hyvin pokka kun biisi lähtee ihan minne sattuu, sanat unohtuu ja itsekin tajuaa sen, että nyt ei mene niin hyvin kuin voisi mennä.
Mitä Lotan siis olisi pitänyt tehdä? Haistattaa Matti Vanhaset mokilleen ja vetää täysillä ;) Rokki"huuto" hältä onnistui hienommin, mut se asenne ei pysynyt koko biisiä vaikka olisi pitänyt.

Samin kommentti, että olisi kannattanut laulaa korkeampaa on todellakin rakentavaa kritiikkiä. Lotan ääni ei kantanut alaäänissä ja ylä-äänissä olisi taas ollut tilaa nostaa sävellajia. Lisäksi Lotalla heittää vire helposti alarekisterissä, niin siksikin olisi ollut kannattavampaa nostaa sävellajiä pykälällä. Mikä tässä on muka soopaa ja turhaa nillittämistä?


Samaten Hennariikalla meni saamansa palaute ihan ohi, hänhän sanoi, että häneltä pyydettiin herkkää ballaadia ja tuomarit puhuivat kyllä VOIMAballadista ja se on aivan eri asia. Tyyliin I don't wanna miss a thing tai bed of roses ja siihen sovituksellisesti hieman lisää vielä actionia niin olisi varmasti toiminut hänen vetämänään. TOSIN itse pidin Hennariikan esityksestä nytkin vaikka olenkin samaa mieltä siitä, että hänellä ei äänenkäyttö vielä riitä kunnolla mahtipontisempaan rokkiin MUTTA varmasti tulee riittämään kun treenataan ja itsevarmuus kasvaa :)

Ja mitä stailaukseen: Minustakin stailaus tuki hienosti biisivalintaa kaikkien kohdalta ja Hennariikan kasarimeininki oli todella hieno. Onhan sitä aiemminkin aina puettu laulaja hieman biisin ja teeman mukaan Idols-kisoissa ja hyvä niin. Lisää uskottavuutta :) Farkkushortsit IMO sopi Hennariikalle hyvin, kengät olivat aivan hirveät, mutta sopivat biisiin.
« Viimeksi muokattu: 05.04.2011 23:21:35 kirjoittanut jensky »
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 1.finaali su 3.4!
« Vastaus #122 : 06.04.2011 12:16:17 »
Kyllä se minusta rakentavaa oli. Eli että biisit pitää valita sen mukaan, minkä pystyy oikeasti kunnolla vetämään ja esittämään. Ja Lotta ei tätä pystynyt vetämään sillä asenteella, minkä se olisi vaatinut.

Jaa, minä en vaatinut siihen mitään sen kummempaa "asennetta". Musiikki on musiikkia, muu on muuta. Lotta esitti kappaleen sellaisella hyvällä "asenteella", mikä teki hänen esityksensä viihdyttäväksi. Se riittää mielestäni. Mutta en minä sitä tarkoita, että laulaja saisi olla kuin kuollut lahna. Mutta rokkipuolen ihmiset eivät sanele sitä, miten laulut pitää laulaa.

Kyllähän sen naislaulajan pitää olla narttu esittäessään tietynlaista rokkia, samaten kuin mieslaulajan pitää olla ns. sonni esittäessään tietynlaista rokkia.

Pitääkö sitten miesrokkarin olla lehmä laulaessaan naisartistin pop-kappaletta?  8)

Totta kai sinä tai Jone saatte vaatia, että naisartistin pitää olla narttu esittäessään joitain rokkikappaleita. Minä en vaadi. Totta kai hän SAA olla narttu, mutta hyvät rokkikappaleet ovat hyviä myös muulla tavalla esitettynä. Eli tässä "rakentavuus" ei tarkoittanut mitään muuta kuin Jonen omaa rokkiuskottavaa mielipidettä, jolle minä en taas pane mitään painoa. Enkä vaadi esim. Lottaa kuuntelemaan ja tottelemaan nöyrästi niitä höpinöitä.

Ja tämä stadionrock (Lotan biisivalinnan kohdalla stadionpop) vaatii sitä.

Ei vaadi. Sehän on vain mielipidekysymys eikä mikään todellinen "rakentava" neuvo. Vai olisiko Lotan pitänyt karjua naama punaisena ja olla vihaisen ja hymyilemättömän näköinen? Sittenkö olisi ollut "asennetta"?

Ihmisen ei tarvitse olla ajatuksen lukija, jos hän kokee, ettei esittäjä esitä täydestä sydämestään.

Höpsis. Kaikki tuollainen on nimenomaan keittiöpsykologiaa - jos ei kuolleesta lahnasta puhuta. Telepatia ei kuitenkaan toimi. Mitä ihmettä Lotan olisi tarkkaan ottaen pitänyt tehdä, jotta olisi laulanut "täydestä sydämestään"?  (vastausta ei löydy tuosta alempaakaan)Lotan esityksestä ei paistanut hermostuminen ollenkaan eikä häntä hirvittänyt - siis niin, että sen olisi ulkoapäin nähnyt. Sanat voi unohtaa kuka tahansa.

Mitä Lotan siis olisi pitänyt tehdä? Haistattaa Matti Vanhaset mokilleen ja vetää täysillä ;) Rokki"huuto" hältä onnistui hienommin, mut se asenne ei pysynyt koko biisiä vaikka olisi pitänyt.

Ei Lotta mokannut kuin lopussa ja selvitti tilanteen erinomaisesti. Asennepuheissa ei taas valitettavasti ole sisältöä. Olen pahoillani.
Asenteesta puhutaan vain ja ainoastaan, kun halutaan kritisoida jotakuta, jota "inhotaan".

Samin kommentti, että olisi kannattanut laulaa korkeampaa on todellakin rakentavaa kritiikkiä. Lotan ääni ei kantanut alaäänissä ja ylä-äänissä olisi taas ollut tilaa nostaa sävellajia. Lisäksi Lotalla heittää vire helposti alarekisterissä, niin siksikin olisi ollut kannattavampaa nostaa sävellajiä pykälällä. Mikä tässä on muka soopaa ja turhaa nillittämistä?

Ihan hyvältä kuulosti tuollaisenaankin. Mutta saathan sinä Samin tavoin haluta, että Lotta olisi laulanut korkeammalta. Minä en sille nähnyt tarvetta. Totta kai Lotta olisi voinut niin tehdä, mutta se on pelkkä mielipidekýsymys, jolle Lotan ei tarvinnut nyökytellä nöyränä. Mistä me tiedämme, miten hyvin Lotta olisi laulanut tämän kappaleen korkeammalta?

TOSIN itse pidin Hennariikan esityksestä nytkin vaikka olenkin samaa mieltä siitä, että hänellä ei äänenkäyttö vielä riitä kunnolla mahtipontisempaan rokkiin MUTTA varmasti tulee riittämään kun treenataan ja itsevarmuus kasvaa :)

En minä näe mitään tarvetta sille, että Hennariikka alkaa laulaa miesmäisemmin pystyäkseen laulamaan rokkia "mahtipontisesti". Ei mahtipontinen rokkilaulanta ole mikään taidon mittari tai laulumusiikin huipentuma, johon kaikkien pitäisi pyrkiä.

Ihan yleisesti ehdotan kaikille, että olkaa ihmeessä kriittisiä sille, mitä tuomarit sanovat. Ei heidän puheensa ole mitään virheetöntä ja 100-prosenttisen loistavaa proosaa. Älkää silloinkaan pitäkö tuomarien puheita automaattisesti totena, kun he "haukkuvat" jotakin laulajaa, jota te itse satutte "inhoamaan".

rojares

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 66
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: 1.finaali su 3.4!
« Vastaus #123 : 06.04.2011 13:44:34 »
Teema ei ollut kasariheviä, mutta biisi oli. ;)

Kuinka Joan Jett ja vuonna -75 julkaistu kappale voi olla kasari heviä?!?
Jotain rajaa...

rojares

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 66
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: 1.finaali su 3.4!
« Vastaus #124 : 06.04.2011 14:10:13 »
Joan Jettistä ja 80-luvun alusta tulee mieleen vahvat naiset kuten Pat Benatar tai Bonnie Tyler.
Ei missään nimessä kasarihevi.
Farkkushortseista tulee mieleen Samantha Fox ja Sabrina eli 80-luvun pop.
Hennariikan takkia sai oikein tarkkaan tiirailla ennenkuin sen tunnisti nahkarotsiksi.
Ja rokki-ilme oli enemmänkin nyrpistys.