Kirjoittaja Aihe: 3. Kartano-päivä - 18.10.  (Luettu 11562 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 3. Kartano-päivä - 18.10.
« Vastaus #50 : 18.10.2017 21:26:12 »
Huomenna taitaa olla neljä miestä kehissä! Menevätkö kaikki jatkoon. Toivottavasti eivät!

Nyt meni finaaliin kolme naista ja kolme miestä eli 3-3. Siten varmaan huomennakin valitaan 3-3 eli yksi miehistä putoaa. Naisista putoaa kolme!

Taistolla on pelottavan hyvät mahdollisuudet jatkopaikkaan. : DDDDDDDDDDDDD

Kaitsun riemuksi Taisto menee aivan varmasti finaaliin!

random

  • Vieras
Vs: 3. Kartano-päivä - 18.10.
« Vastaus #51 : 18.10.2017 21:47:24 »
Kuulinko oikein että Anni sanoi Ellinooraa kätellessään "Eliisa otaksun?" ja sitten Ellinoora näytti hämmentyneeltä?

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: 3. Kartano-päivä - 18.10.
« Vastaus #52 : 18.10.2017 21:50:34 »
Oikeasti Etsku olet tota mieltä Villeheikistä!!  :o. Itse en digannut & eikä se kaikkiaan mikään ihmeellinen veto ollut.
Olen! Se oli todella hyvää lauliua. Mutta ensikuulemallahan tässä voi tehdä vaikka kuinka älyttömiä virheitä kommenteissa.  ;D
Mun ajatus hänen esitystään kuunnellessa oli, että "osaahan tuo periaatteessa laulaa, mutta kuulostaa kyllä suunnattoman ärsyttävältä."  :P

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 3. Kartano-päivä - 18.10.
« Vastaus #53 : 18.10.2017 21:54:44 »
Kuulinko oikein että Anni sanoi Ellinooraa kätellessään "Eliisa otaksun?" ja sitten Ellinoora näytti hämmentyneeltä?

Kuuntelin nyt 10 kertaa, mutta tuota en siinä kuule. Tai en saa selvää ollenkaan, mitä Anni sanoo. Vaikutti joltain vitsiltä.

Casper

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 760
  • Karma: +3/-1
    • Profiili
Vs: 3. Kartano-päivä - 18.10.
« Vastaus #54 : 18.10.2017 21:55:19 »
Lotta on aika fantastinen, hänet voisi lähettää vaikka euroviisuihin! :D Varmaan pääsee pitkälle liveissä, huikean laulamisen lisäksi valoisa ja aito persoona vetoaa varmasti moniin. En näistä muista niin paljon innostu.

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: 3. Kartano-päivä - 18.10.
« Vastaus #55 : 18.10.2017 21:57:01 »
On helppo ymmärtää, että Annissa oli tuollaisia piirteitä. Mutta tuo puhuttelu ei tietenkään kerro mitään siitä, valitiinko hänet jatkoon vai ei.
Oli kyllä etukäteen arvattavissa, että Anni menee jatkoon. Ihan vain draaman kaaren takia, eli kun etukäteen näytettiin itkevää Annia, niin eihän asia voinut olla sillä selvä.  ::)

Mä mietin, että vaikuttaako tuohon ylimielisyyskritiikkiin Annin pukeutumistyyli tuolla kartanossa. Mun mielestä hänen tyylistään tuolla tulee jotenkin välinpitämätön fiilis, ja se vaikuttaa koko esityksestä tulevaan vaikutelmaan. Eri asia jos laulaisi jotain musaa, johon sopii tyly asenne.

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: 3. Kartano-päivä - 18.10.
« Vastaus #56 : 18.10.2017 22:06:35 »
Kuulinko oikein että Anni sanoi Ellinooraa kätellessään "Eliisa otaksun?" ja sitten Ellinoora näytti hämmentyneeltä?

Kuuntelin nyt 10 kertaa, mutta tuota en siinä kuule. Tai en saa selvää ollenkaan, mitä Anni sanoo. Vaikutti joltain vitsiltä.
Kuuntelin kuulokkeilla kahdesti ja mun mielestä Anni sanoo "Ellis oletan?" Googlauksella löytyi muutama osuma, jossa Ellinooraa kutsutaan Ellikseksi, mutta lieneekö Ellinooralle itselleen miten tuttu lempinimi.  ::)

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: 3. Kartano-päivä - 18.10.
« Vastaus #57 : 18.10.2017 22:10:37 »
Miken esityksestä tuli hieman eksoottinen kapakkalaulaja -vaikutelma, vaikka hän hyvin lauloikin.

Anni lauloi hyvin ja varmasti mutta jäi jotenkin tylsäksi.

Leevi paransi aikaisemmista kierroksista, mutta ei vielä uponnut tänne.

Lotta-Maria oli mielestäni jakson paras. Tosi ihania olivat Lotta-Marian saamat tuomarikommentit jatkoonpääsyn paljastamisen jälkeen. :D

Samuli lauloi hyvin mutta jätti jotenkin kylmäksi.

Villeheikin olisin halunnut tämän perusteella jatkoon. Teki miehistä suurimman vaikutuksen.

Mari Tuohimaastakin yllättäen tykkäsin.

Linda Mikkonen lauloi myös erinomaisesti.

Mariam tuotti pettymyksen. Henkilökohtaisesti olisin halunnut hänet jatkoon, mutta tänään hänellä meni huonosti.

Glenin pudottaminen oli järkytys. Ennemmin olisi saanut lähteä Mike. Glenissä kuitenkin on enemmän starapotentiaalia.


Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 3. Kartano-päivä - 18.10.
« Vastaus #58 : 18.10.2017 22:10:49 »
Kuulinko oikein että Anni sanoi Ellinooraa kätellessään "Eliisa otaksun?" ja sitten Ellinoora näytti hämmentyneeltä?

Kuuntelin nyt 10 kertaa, mutta tuota en siinä kuule. Tai en saa selvää ollenkaan, mitä Anni sanoo. Vaikutti joltain vitsiltä.
Kuuntelin kuulokkeilla kahdesti ja mun mielestä Anni sanoo "Ellis oletan?" Googlauksella löytyi muutama osuma, jossa Ellinooraa kutsutaan Ellikseksi, mutta lieneekö Ellinooralle itselleen miten tuttu lempinimi.  ::)

No tuo vaikuttaa järkeen käypältä ja kyllähän Ellinoora hymyilee aika positiivisesti siinä.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 3. Kartano-päivä - 18.10.
« Vastaus #59 : 18.10.2017 22:13:38 »
Lotta on aika fantastinen, hänet voisi lähettää vaikka euroviisuihin! :D

Jotenkin voisi veikata, että Lotta on tulevaisuudessa monella tavalla mukana Suomen musiikkielämässä! Ehkäpä Euroviisuissakin, jonne hänet voisi lähettää vaikka jo ensi keväänä.

vviima

  • Ylin supersarkka
  • i
  • *
  • Viestejä: 5449
  • Karma: +11/-5
    • Profiili
Vs: 3. Kartano-päivä - 18.10.
« Vastaus #60 : 18.10.2017 22:17:06 »
Glen oli koelauluissa iloinen ja lauloi tosi hyvin. Kartanossa ei samaa Gleniä enää nähty. Mutta kaipa hänen olisi pitänyt mennä finaaliin ennen Mikea mutta ei ennen Leeviä.

Iloinen Glen on kyllä ehdottomasti ollut läpi kartanoviikon! Vielä pudotuksenkin jälkeen asteli leveä hymy huulilla ulos. Laulusuorituksien tasosta voi olla sitten montaa mieltä. Katoin kaikki tämän päivän esitykset uudelleen ja nyt harmittaa vielä enemmän, että Glen pudotettiin. :( Huomattavasti parempi kuin Mike. Glenin ääni vaan vähän hukkui sen biisin alle, ja uskonkin että paremmalla biisivalinnalla Glen ois menny kirkkaasti Miken ohi jatkoon. Hitto kun mulla oli jo niin monta Glenin äänelle sopivaa biisiä mielessä finaaleita varten. XD

Samulin puolesta on kyllä aidosti hyvä mieli, kun ahkera yrittäminen viimein palkittiin. :)

Lotta on niin huikea etten ees löydä tarpeeksi ylistäviä sanoja. Diandraa hehkutettiin aikanaan hirveästi ja pidettiin laulutaidollisesti parhaana idols-voittajana, mutta ainakin musta Lotta on Diandraakin parempi.

//Ai niin, mulle tuli ehkä jopa vähän tunne että Ellinoora oli hieman kateellinen Lotta-Marian huikeille laulutaidoille, kun niin kovasti neuvoi hillitsemään. ;D No, tämän tunteen muodostumiseen toki vaikuttaa mun henk. koht. kanssakäymiset Ellinooran kanssa. Ne on antanut sen luonteesta tietynlaisen käsityksen.
« Viimeksi muokattu: 18.10.2017 22:37:02 kirjoittanut vviima »

random

  • Vieras
Vs: 3. Kartano-päivä - 18.10.
« Vastaus #61 : 18.10.2017 22:32:52 »
Kuulinko oikein että Anni sanoi Ellinooraa kätellessään "Eliisa otaksun?" ja sitten Ellinoora näytti hämmentyneeltä?

Kuuntelin nyt 10 kertaa, mutta tuota en siinä kuule. Tai en saa selvää ollenkaan, mitä Anni sanoo. Vaikutti joltain vitsiltä.
Kuuntelin kuulokkeilla kahdesti ja mun mielestä Anni sanoo "Ellis oletan?" Googlauksella löytyi muutama osuma, jossa Ellinooraa kutsutaan Ellikseksi, mutta lieneekö Ellinooralle itselleen miten tuttu lempinimi.  ::)
Kiitos, olet varmaan oikeassa. Jäi vain mietityttämään, luuliko Anni Ellinooraa joksikin toiseksi, mutta kuulemasi perusteella Anni selvästikin tiesi, kenelle puhui.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 3. Kartano-päivä - 18.10.
« Vastaus #62 : 18.10.2017 22:46:43 »
//Ai niin, mulle tuli ehkä jopa vähän tunne että Ellinoora oli hieman kateellinen Lotta-Marian huikeille laulutaidoille, kun niin kovasti neuvoi hillitsemään. ;D No, tämän tunteen muodostumiseen toki vaikuttaa mun henk. koht. kanssakäymiset Ellinooran kanssa. Ne on antanut sen luonteesta tietynlaisen käsityksen.

Jaa, täytyypä katsoa uudelleen. :) Mutta muuten sain Ellinoorasta hyvän kuvan. Hän yritti sanoa jotain asiaa ja minusta ainakin hänen neuvojaan oli kiva kuulla. Ne eivät olleet turhaa lätinää.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: 3. Kartano-päivä - 18.10.
« Vastaus #63 : 18.10.2017 22:52:42 »
Oikeasti Etsku olet tota mieltä Villeheikistä!!  :o. Itse en digannut & eikä se kaikkiaan mikään ihmeellinen veto ollut.

Olen! Se oli todella hyvää lauliua. Mutta ensikuulemallahan tässä voi tehdä vaikka kuinka älyttömiä virheitä kommenteissa.  ;D

Nyt kyllä olen samaa mieltä Etskun kanssa, vaikka en alun perin pitänytkään Villeheikkiä liveihin menijänä. Mielenkiintoinen kappalevalinta, samalla melkoinen riski, mutta Villeheikki selvitti sen hienosti. Ilmeisesti Suomessa kun ollaan, suomi-iskelmällä (Mike Lanki) on lähtökohtaisesti paremmat mahdollisuudet päästä jatkoon kuin universaalisti tunnetulla hitillä. Taisi tyylilaji koitua Villeheikin kohtaloksi.

random

  • Vieras
Vs: 3. Kartano-päivä - 18.10.
« Vastaus #64 : 18.10.2017 22:56:01 »
Tämäniltaisessa jaksossa minut vakuuttivat: Villeheikki, Lotta-Maria, Linda.

Villeheikki oli minusta tosi taidokas, vaikkakin jossakin kohtaa minua häritsi liika äänen oheus. Olisin kuitenkin ottanut hänet jatkoon kenen tahansa muun miehen sijaan. Minusta tuntuu, että kukaan jatkoon päässeistä miehistä ei olisi ollut yhtä hyvä samaisessa Dont Feel Like Dancing -biisissä. Ehkä jatkoon päässeet miehet sitten olivat muilta osin idolimaisempia. Oletan siis, että tässä vaiheessa miehille on oma kiintiönsä.

Miken esityksessä oli minusta jotain tylsää, mutta myös jotain kaunista. En jäisi itse kaipaamaan, mutta arvasin hänen pääsevän jatkoon, kun näin tuomarien reaktion ja sen, kuinka paljon hänelle on jo annettu anteeksi.

Mari oli minusta äänellisesti parempi kuin vaikkapa jatkoonpäässyt Anni, mutta jotenkin minusta Mari ei tuntunut yhtä varmalta esiintyjältä. Osasin odottaa hänen putoavan. Anniin alan ehkä jo kyllästyä, tuntuu, että hänen koelaulupätkänsäkin olen kuullut jo liian usein.

Marjam mielestäni ampui itseään nilkkaan valitsemalla korkean biisin, vaikka omien sanojensakin mukaan on matalaääninen. Ansaitsi mielestäni tippua tuolla esityksellä.

Linda laulaa minusta hyvin ja hänellä on hyvä ja persoonallinen ääni, mutta jotenkin tekee mieli kääntää katse muualle hänen naamastaan silloin, kun hän laulaa. Kun hän tuli huoneeseen, luulin ensin hänen silmiensä kiiltävän kyyneleistä, mutta ilmeisesti se kiiltävä olikin vain jotain silmämeikkiä.

Leevistä halusin pitää, mutta tuo esitys ei vain jotenkin minua koskettanut. Jäin odottamaan, milloin se esitys "alkaa". Tuisku kuitenkin silminnähden liikuttui, joten pidin jatkopaikkaa varmana.

Samuli on vakuuttanut minut aiemmin, mutta nyt jotenkin ei vain kolahtanut. Ehkä vierastin liikaa hidasta versiota Beyoncen Crazy-biisistä. Kuitenkin jos kolme miestä oli pakko tästä jaksosta ottaa jatkoon, kyllä minusta Samuli selkeästi miesten top3:ssa oli.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 3. Kartano-päivä - 18.10.
« Vastaus #65 : 18.10.2017 22:58:50 »
Ilmeisesti Suomessa kun ollaan, suomi-iskelmällä (Mike Lanki) on lähtökohtaisesti paremmat mahdollisuudet päästä jatkoon kuin universaalisti tunnetulla hitillä. Taisi tyylilaji koitua Villeheikin kohtaloksi.

Aivan. Jos Villeheikin ja Miken esitykset laitettaisiin nettiin kansainvälisen yleisön äänestettäväksi, veikkaan, että Villeheikki voittaisi kirkkaasti.
« Viimeksi muokattu: 18.10.2017 23:04:16 kirjoittanut Etsku-Etana »

random

  • Vieras
Vs: 3. Kartano-päivä - 18.10.
« Vastaus #66 : 18.10.2017 23:00:36 »
Ilmeisesti Suomessa kun ollaan, suomi-iskelmällä (Mike Lanki) on lähtökohtaisesti paremmat mahdollisuudet päästä jatkoon kuin universaalisti tunnetulla hitillä. Taisi tyylilaji koitua Villeheikin kohtaloksi.

Aivan. Jos Villeheikin ja Miken esitykset laitettaisiin nettiin kansainvälisen yleisön äänestettäväksi, veikkaan, että Villeheikki olisi voittanut kirkkaasti.
Samaa veikkaan, ehdottomasti.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 3. Kartano-päivä - 18.10.
« Vastaus #67 : 18.10.2017 23:03:27 »
Ehkä vierastin liikaa hidasta versiota Beyoncen Crazy-biisistä.

No siksikö en tunnistanutkaan kappaletta ollenkaan!

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: 3. Kartano-päivä - 18.10.
« Vastaus #68 : 19.10.2017 17:54:43 »
Näköjään yleisökin alkoi syttyä Mari Tuohimaalle https://twitter.com/Digita_fi/status/920715353415667717

Jotenkin tuntuu, että Mike Lanki ei ole yleisön suosiossa. ;D

ilppez

  • Viekun ah-valmentaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 13062
  • Karma: +16/-7
  • Ja! Ja! JA! JAA! JAAAAAA!
    • Profiili
Vs: 3. Kartano-päivä - 18.10.
« Vastaus #69 : 20.10.2017 19:35:06 »
Miksi niin moni naisista lauloi soolon huppu päässä? Jos miettii molempii soolojaksoja...
Ja ohi ollaan...*kodak moment*

I det Bjørndalske hjem...
Suihkulakki

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 3. Kartano-päivä - 18.10.
« Vastaus #70 : 21.10.2017 00:48:47 »
TOP-12:een menijät.

Miehet
Mike Lanki, 23, Kotka
Leevi Salonen, 16, Porvoo
Samuli Pesonen, 23, Helsinki

Naiset
Anni Lahe, 24, Helsinki (Kun tää loppuu)
Lotta-Maria Heinonen, 16, Tampere
Linda Mikkonen, 19, Klaukkala