Kirjoittaja Aihe: Kaksintaistelut  (Luettu 22358 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

leena

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 568
  • Karma: +1/-7
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut
« Vastaus #25 : 18.02.2012 11:26:09 »
Minua säälitti Saaraa vastaan joutuva jo ennen kuin tiesin kuka se oli - niin täydellisen selvä tappiotapaus kuitenkin. Mut itse Saara ei jostain syystä vaan minua kosketa - menee sarjaan "liian hyvä" ;). Viimeksi taisin olla 50% eri mieltä tuomareiden valinnoista mut nyt ne meni kai oikein. Oli siellä esim. Tony, jonka ois toivonut jatkavan (ei aiemmin säväyttänyt mut nyt yllätti - olin pitänyt vaan sellasena kaikki kisat kokeilevana tyyppinä, jolla ei taidot riitä yhdessäkään menestymiseen). Mut ylivoimanen vastus siinäkin parissa.

Sanna-tilanne vähän säikäytti, kun Tähkä hämäs sillä "kaikki ei nyt tästä tykkää"-kommentillaan - hän oli kuitenkin se, jonka selkeimmin halusin jatkoon. Jesse oli yhtä koskettava, mut ku oli oman kotikotikaupungin poika - myös tositosi hyvä - vastassa, niin se tasotti sitä paria ;)

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut
« Vastaus #26 : 18.02.2012 15:32:11 »
Täällä taitaakin olla joku jo kritisoinut Miken puhetapaa. Nyt tuli mullakin mitta täyteen. Eihän siitä viime jaksossa tahtonut saada mitään selvää! Miken lapsuudessa ilmeisesti lasten puhevikoja ei vielä korjattu.

vviima

  • Ylin supersarkka
  • i
  • *
  • Viestejä: 5449
  • Karma: +11/-5
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut
« Vastaus #27 : 18.02.2012 17:15:14 »
Katoin tän nyt ja olin kyllä melkeenpä kaikista pareista ihan samoilla linjoilla ku valmetajat. :)
Ainoastaan viimenen pari oli musta tosi tasanen, en ois osannu päättää.

capri

  • Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Viestejä: 18333
  • Karma: +6/-3
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut
« Vastaus #28 : 18.02.2012 17:53:39 »
Mielestäni oikeat menivät jatkoon jokaisesta parista. Tosin parissa parissa oli niin hyviä molemmat, että olisin laittanut molemmat jatkoon. Tällaisia oli siis Anna ja Juho.
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

Thesugarangel92

  • Potkiva irokeesi-fanaatikko
  • i
  • *
  • Viestejä: 21974
  • Karma: +16/-30
  • Restless heart syndrome
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut
« Vastaus #29 : 18.02.2012 17:54:36 »
Täällä taitaakin olla joku jo kritisoinut Miken puhetapaa. Nyt tuli mullakin mitta täyteen. Eihän siitä viime jaksossa tahtonut saada mitään selvää! Miken lapsuudessa ilmeisesti lasten puhevikoja ei vielä korjattu.

Eniten mua ehkä ahdistaa - niin symppis kun Mike onkin - se, miten se vaikuttaa koko ajan siltä kun se ois ihan aineissa/muuten sekasin: se ei kato ihmisiä silmiin, sen pää heiluu puolelta toiselle ihan hulluna, se ei pysty istumaan siinä penkillään rauhassa hetkeäkään, hikikin taitaa virrata kun sitä viuhkaa pitää leyhytellä... Ja siis minulla ei oo mitään Mike Monroeta vastaan, enkä tahdo alkaa arvostelemaan, mut ite en siedä ihmisiä, jotka on ihan jossain muissa maailmoissa kun niille puhuu (+ joiden puheesta ei tosiaan saa selvää.......)

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Kaksintaistelut
« Vastaus #30 : 18.02.2012 18:01:37 »
Mulla jäi taas jakso näkemättä, mut katon huomenna uusinnan.

Ja mitä Miken tulee, niin joo onhan se eläny tosi viinanhuuruista rokkenrollilaiffia, et varmasti jättäny jälkensä (niinku vaikka vanhaan bändikamuun Andy McCoyhyn tai Black Sabbathin Ozzy Osbourneen), mut Mike on kyllä viettänyt jo pitkän aikaa päihteetöntä elämää. :) Ja itse ihailen häntä monestakin syystä.

(Noihin kahteen esimerkkiin verrattuna loistokunnossa).



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Thesugarangel92

  • Potkiva irokeesi-fanaatikko
  • i
  • *
  • Viestejä: 21974
  • Karma: +16/-30
  • Restless heart syndrome
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut
« Vastaus #31 : 18.02.2012 18:36:50 »
Mulla jäi taas jakso näkemättä, mut katon huomenna uusinnan.

Ja mitä Miken tulee, niin joo onhan se eläny tosi viinanhuuruista rokkenrollilaiffia, et varmasti jättäny jälkensä (niinku vaikka vanhaan bändikamuun Andy McCoyhyn tai Black Sabbathin Ozzy Osbourneen), mut Mike on kyllä viettänyt jo pitkän aikaa päihteetöntä elämää. :) Ja itse ihailen häntä monestakin syystä.

(Noihin kahteen esimerkkiin verrattuna loistokunnossa).

Ja kuten aiemmin jo sanoin, en epäilekään et Mike nyt käyttäis mitään/että hän ois huono ihminen jne jne jne jne jne, sanoinpahan vaan, et mua itteäni ärsyttää ihan kenessä vaan sellanen rauhattomuus ja ettei kato silmiin kun hymyilee etc etc.. :)

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Kaksintaistelut
« Vastaus #32 : 18.02.2012 18:50:40 »
En mä sulle vastannukaan erityisesti, vaan yleisesti. :) Et ihmiset vois myös ymmärtää toisen taustan, et seki varmasti vaikuttaa tietyllä tapaa itsensä ilmaisuun ja käytökseen.



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut
« Vastaus #33 : 18.02.2012 20:13:19 »
Mä koko ajan kuvittelin, että Laura Malmberg olis mennyt jatkoon Mikko Sipolan sijaan. Tarvitaanko joka ohjelmaan oma Jerkka Virtanen?

Tuosta tuli oikeastaan sellainenkin olo, että tuon kaksintaistelun lopputulos oli päätetty jo ennakkoon. Laurahan oli miljoona kertaa parempi kuin Mikko "Uusi Jerkka Virtanen" Sipola. >:(

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut
« Vastaus #34 : 18.02.2012 21:43:05 »
Saaran blogista selvis, että Kaksintaistelu-jaksot on kuvattu jo ennen joulua :) Kilpailijoilla on siis ollut ruhtinaallisesti aikaa valmistautua live-lähetyksiin ;D

Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut
« Vastaus #35 : 18.02.2012 21:53:33 »
^Tästä tulikin mieleeni että miksi ns. "ääni ratkaisee"-jaksojen vertaaminen Idolsin koelauluihin on entistäkin epäreilumpaa. Nimittäin Voiceen tulijat tiesivät jo hyvissä ajoin, että ovat televisiossa. Niinpä he saivat treenata pitkän aikaa sekä yksin että bändin kanssa. Onhan se eri asia kuin se että menet yhtenä sadoista Idolsin koelauluihin ja sitten sattuman satoa pääset lauantaina tuotannosta läpi ja sunnuntaiksi tuomareiden eteen. Eiväthän koelaulajat mitenkään voi olla yhtä motivoituneita treenaamaan omaa koelauluaan samalla lailla kuin Voicen laulajat, jotka tietävät pääsevänsä lähetykseen.

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut
« Vastaus #36 : 18.02.2012 22:12:07 »
^ Riippunee koelaulajasta. :) Todennäköisesti ne, jotka hakee Idolsiin ns. tosissaan ovat treenanneet siitä asti, kun koelaulu paikkakunnat on julkistettu. Osa toki käy siellä vaan kokeilemassa.

Toisaalta myös  Idolsin koelaulua on siinä mielessä helpompi treenata, et se vedetään ilman säestystä. VOF:ssa esiinnytään bändin kanssa ja käsitykseni mukaan kyseisen taustabändin kanssa ehti oman vedon vetää vain kerran. Tämä taas on haastavaa heille, jotka ei oo tottunut taustabändin kanssa esiintymään kun biisi voi kuulostaa hieman eriltä mihin on harjoitellessaan tottunut. TOISAALTA VOF:in kilpailijoista suurin osa on kokeneita esiintyjiä, niin heille se nyt lienee ollut aika helppo juttu pompata lauteille bändin kuin bändin eteen.

Samaten haastavaa on varmasti idolsissa vetää sen live-bändin kanssa, etenkin kuin esim. Born this way -sovitus eros aika radikaalisti alkuperäsestä. En sitten tiedä, ovatko he saaneet ne sovitetut versiot harjoittelunsa tueksi jotenkin? Ja onkhan VOF:ssakin ollut niin? Ois kiva tietää näistä käytännön jutuista tarkemmin, mutta harmi kun ne taitaa olla salaisuuksia :P
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut
« Vastaus #37 : 18.02.2012 22:22:36 »
^ Riippunee koelaulajasta. :) Todennäköisesti ne, jotka hakee Idolsiin ns. tosissaan ovat treenanneet siitä asti, kun koelaulu paikkakunnat on julkistettu. Osa toki käy siellä vaan kokeilemassa. myös  Idolsin koelaulua on siinä mielessä helpompi treenata, et se vedetään ilman säestystä. VOF:ssa esiinnytään bändin kanssa ja käsitykseni mukaan kyseisen taustabändin kanssa ehti oman vedon vetää vain kerran. Tämä taas on haastavaa heille, jotka ei oo tottunut taustabändin kanssa esiintymään kun biisi voi kuulostaa hieman eriltä mihin on harjoitellessaan tottunut. TOISAALTA VOF:in kilpailijoista suurin osa on kokeneita esiintyjiä, niin heille se nyt lienee ollut aika helppo juttu pompata lauteille bändin kuin bändin eteen.

Samaten haastavaa on varmasti idolsissa vetää sen live-bändin kanssa, etenkin kuin esim. Born this way -sovitus eros aika radikaalisti alkuperäsestä. En sitten tiedä, ovatko he saaneet ne sovitetut versiot harjoittelunsa tueksi jotenkin? Ja onkhan VOF:ssakin ollut niin? Ois kiva tietää näistä käytännön jutuista tarkemmin, mutta harmi kun ne taitaa olla salaisuuksia :P

Kuten sanoin, on ihan eri asia käyttää vapaa-aikaansa harjoitteluun kun on kutsuttu esiintymään televisioon kuin jos menee vain koelauluihin tuotantoryhmän eteen. Kutsutun esiintymisen harjoittelemiseen löytyy ymmärrettävästi ihan toisenlainen motivaatio. Siksi vertaaminen on erittäin virheellistä. Kyse on ihan eri asioista.

Ei tämä asia miksikään muutu "riippuu koelaulajasta"-tyylin heitoilla eikä millään "todennäköisesti"-arveluilla.



jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut
« Vastaus #38 : 18.02.2012 23:15:36 »
^ Riippunee koelaulajasta. :) Todennäköisesti ne, jotka hakee Idolsiin ns. tosissaan ovat treenanneet siitä asti, kun koelaulu paikkakunnat on julkistettu. Osa toki käy siellä vaan kokeilemassa. myös  Idolsin koelaulua on siinä mielessä helpompi treenata, et se vedetään ilman säestystä. VOF:ssa esiinnytään bändin kanssa ja käsitykseni mukaan kyseisen taustabändin kanssa ehti oman vedon vetää vain kerran. Tämä taas on haastavaa heille, jotka ei oo tottunut taustabändin kanssa esiintymään kun biisi voi kuulostaa hieman eriltä mihin on harjoitellessaan tottunut. TOISAALTA VOF:in kilpailijoista suurin osa on kokeneita esiintyjiä, niin heille se nyt lienee ollut aika helppo juttu pompata lauteille bändin kuin bändin eteen.

Samaten haastavaa on varmasti idolsissa vetää sen live-bändin kanssa, etenkin kuin esim. Born this way -sovitus eros aika radikaalisti alkuperäsestä. En sitten tiedä, ovatko he saaneet ne sovitetut versiot harjoittelunsa tueksi jotenkin? Ja onkhan VOF:ssakin ollut niin? Ois kiva tietää näistä käytännön jutuista tarkemmin, mutta harmi kun ne taitaa olla salaisuuksia :P

Kuten sanoin, on ihan eri asia käyttää vapaa-aikaansa harjoitteluun kun on kutsuttu esiintymään televisioon kuin jos menee vain koelauluihin tuotantoryhmän eteen. Kutsutun esiintymisen harjoittelemiseen löytyy ymmärrettävästi ihan toisenlainen motivaatio. Siksi vertaaminen on erittäin virheellistä. Kyse on ihan eri asioista.

Ei tämä asia miksikään muutu "riippuu koelaulajasta"-tyylin heitoilla eikä millään "todennäköisesti"-arveluilla.


No itse kyllä henkilökohtaisesti treenaisin Idolsin koelauluun ihan yhtä kovasti kuin VOF:in ääni ratkaisee -jaksoon jos tarvetta tulis :D Hirvittäis ajatuskin olla treenaamatta täysillä, etenkin kun molempiin voi treenata kun itse saa päättää biisin ja kummassakin voi päätyä telkkariin ja itteään ei halua nolata.

Eli kyllä tää minusta tämä on että "todennäköisesti riippuu koelaulajasta".
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut
« Vastaus #39 : 18.02.2012 23:23:49 »
^ Riippunee koelaulajasta. :) Todennäköisesti ne, jotka hakee Idolsiin ns. tosissaan ovat treenanneet siitä asti, kun koelaulu paikkakunnat on julkistettu. Osa toki käy siellä vaan kokeilemassa. myös  Idolsin koelaulua on siinä mielessä helpompi treenata, et se vedetään ilman säestystä. VOF:ssa esiinnytään bändin kanssa ja käsitykseni mukaan kyseisen taustabändin kanssa ehti oman vedon vetää vain kerran. Tämä taas on haastavaa heille, jotka ei oo tottunut taustabändin kanssa esiintymään kun biisi voi kuulostaa hieman eriltä mihin on harjoitellessaan tottunut. TOISAALTA VOF:in kilpailijoista suurin osa on kokeneita esiintyjiä, niin heille se nyt lienee ollut aika helppo juttu pompata lauteille bändin kuin bändin eteen.

Samaten haastavaa on varmasti idolsissa vetää sen live-bändin kanssa, etenkin kuin esim. Born this way -sovitus eros aika radikaalisti alkuperäsestä. En sitten tiedä, ovatko he saaneet ne sovitetut versiot harjoittelunsa tueksi jotenkin? Ja onkhan VOF:ssakin ollut niin? Ois kiva tietää näistä käytännön jutuista tarkemmin, mutta harmi kun ne taitaa olla salaisuuksia :P

Kuten sanoin, on ihan eri asia käyttää vapaa-aikaansa harjoitteluun kun on kutsuttu esiintymään televisioon kuin jos menee vain koelauluihin tuotantoryhmän eteen. Kutsutun esiintymisen harjoittelemiseen löytyy ymmärrettävästi ihan toisenlainen motivaatio. Siksi vertaaminen on erittäin virheellistä. Kyse on ihan eri asioista.

Ei tämä asia miksikään muutu "riippuu koelaulajasta"-tyylin heitoilla eikä millään "todennäköisesti"-arveluilla.


No itse kyllä henkilökohtaisesti treenaisin Idolsin koelauluun ihan yhtä kovasti kuin VOF:in ääni ratkaisee -jaksoon jos tarvetta tulis :D Hirvittäis ajatuskin olla treenaamatta täysillä, etenkin kun molempiin voi treenata kun itse saa päättää biisin ja kummassakin voi päätyä telkkariin ja itteään ei halua nolata.

Eli kyllä tää minusta tämä on että "todennäköisesti riippuu koelaulajasta".

Toistan tätä samaa. On ihan eri asia käyttää vapaa-aikaansa harjoitteluun kun on kutsuttu esiintymään televisioon kuin jos menee vain koelauluihin tuotantoryhmän eteen. Kutsutun esiintymisen harjoittelemiseen löytyy ymmärrettävästi ihan toisenlainen motivaatio. Siksi vertaaminen on erittäin virheellistä. Kyse on ihan eri asioista.

Totta kai miljoonasta ihmisestä voi löytyä sellainenkin, joka treenaa parhaiten silloin kun hänet luvataan ampua koelaulujen jälkeen sitä todennäköisemmin mitä paremmin hän laulaa. Mutta ei sellainen säännöksi kelpaa.

Näin se vaan on. Saat vapaasti vängätä, mutta ihmettelen, miksi vänkäät selvää ihmismieleen liittyvää faktaa vastaan.


jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut
« Vastaus #40 : 18.02.2012 23:40:30 »

Toistan tätä samaa. On ihan eri asia käyttää vapaa-aikaansa harjoitteluun kun on kutsuttu esiintymään televisioon kuin jos menee vain koelauluihin tuotantoryhmän eteen. Kutsutun esiintymisen harjoittelemiseen löytyy ymmärrettävästi ihan toisenlainen motivaatio. Siksi vertaaminen on erittäin virheellistä. Kyse on ihan eri asioista.

Totta kai miljoonasta ihmisestä voi löytyä sellainenkin, joka treenaa parhaiten silloin kun hänet luvataan ampua koelaulujen jälkeen sitä todennäköisemmin mitä paremmin hän laulaa. Mutta ei sellainen säännöksi kelpaa.

Näin se vaan on. Saat vapaasti vängätä, mutta ihmettelen, miksi vänkäät selvää ihmismieleen liittyvää faktaa vastaan.


No itse kyllä olen treenannut aivan tosissani ihan paikalliseen karaokekisaankin, enkä tiedä miten voisin enempää treenata kutsuttuun tv-lähetykseen. Todennäköisesti ihan samalla tavalla kun enempää ei voi :D toki paineita ja jännitystä on enemmän, mutta en nyt näkisi, että se harjottelun määrää muuttaisi tai edes harjoittelutapaa jos siis on menossa laulamaan ihan tosissaan ja haluaa onnistua?

Mutta minä olenkin minä, enkä yleistä käytöstäni kaikkiin. Siksi sanonkin: todennäköisesti riippuu koelaulajasta 8) Taidoistaan itsevarmempi todennäköisesti alkaa panostaa harjoitteluun tosissaan kunnolla kun tietää päätyvänsä telkkariin, mutta ei niin treenaa vaikka johonkin Idolsin koelauluun, josta jatkoon pääseminen ei kovin hillittömiä taitoja vaadi. Mutta tämäkin on laulajakohtaista. Esim. uberlahjakas Saara Aalto omien sanojensa mukaan treenaa lähes päivittäin.
« Viimeksi muokattu: 18.02.2012 23:46:05 kirjoittanut jensky »
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut
« Vastaus #41 : 18.02.2012 23:49:12 »

Toistan tätä samaa. On ihan eri asia käyttää vapaa-aikaansa harjoitteluun kun on kutsuttu esiintymään televisioon kuin jos menee vain koelauluihin tuotantoryhmän eteen. Kutsutun esiintymisen harjoittelemiseen löytyy ymmärrettävästi ihan toisenlainen motivaatio. Siksi vertaaminen on erittäin virheellistä. Kyse on ihan eri asioista.

Totta kai miljoonasta ihmisestä voi löytyä sellainenkin, joka treenaa parhaiten silloin kun hänet luvataan ampua koelaulujen jälkeen sitä todennäköisemmin mitä paremmin hän laulaa. Mutta ei sellainen säännöksi kelpaa.

Näin se vaan on. Saat vapaasti vängätä, mutta ihmettelen, miksi vänkäät selvää ihmismieleen liittyvää faktaa vastaan.


No itse kyllä olen treenannut aivan tosissani ihan paikalliseen karaokekisaankin, enkä tiedä miten voisin enempää treenata kutsuttuun tv-lähetykseen. Todennäköisesti ihan samalla tavalla kun enempää ei voi :D toki paineita ja jännitystä on enemmän, mutta en nyt näkisi, että se harjottelun määrää muuttaisi tai edes harjoittelutapaa jos siis on menossa laulamaan ihan tosissaan ja haluaa onnistua?

Mutta minä olenkin minä, enkä yleistä käytöstäni kaikkiin. Siksi sanonkin: todennäköisesti riippuu koelaulajasta 8)

Tämä asia ei ratkea sillä, miten sinä treenaat paikallisen pubin karaokekilpailuun.

Nyt on kyse siitä, mikä on yleinen käyttäytyminen silloin kun mennään yhtenä 2000:sta Idolsin koelauluihin tai kun mennään kutsuttuna televisiolähetykseen esiintymään - suoraan tuomareiden eteen. Mitä tahansa voi aina "perustella" ihmisen käyttäytymisestä sillä, että seitsemästä miljardista löytyy ainakin yksi joka tekee niin tai näin.


jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut
« Vastaus #42 : 19.02.2012 00:02:04 »
Uskallan silti väittää, ettei käytökseni hirveän harvinaista ja spesiaalia ole, vaan Idolsin koelaulajistakin löytyy varmaan aika paljonkin heitä, jotka ovat hakemispäätöksensä jälkeen ihan tosissaan treenanneet ja miettineet mitä vetävät ja miten vetävät, harjotelleet tekniikkaa, availleet ääntään päivittäin ja katsoneet itseään peilistä laulaessaan, nauhoittaneet sitä ja bonganneet virheitä ja ynnä muuta ynnä muuta. Kuitenkin jo tieto siitä, että saattaa suorituksineen päätyä telkkariin on kova motivaattori etenkin niille laulajille, joilla ei esiintymiskokemusta hirveän paljon takana ole ja hakevat mukaan sillä mielellä, että jatkoon pitäis päästä. :)

Voidaan myös ajatella siten, että koska Idolsiin hakee nimenomaan näitä nuoria harrastelijalaulajia, niin he voivat hyvinkin treenata koelauluaan paljon enemmän kuin VOF:in ÄR-jaksoihin päässeet jo siksi, että jälkimmäisissä nähtiin niin paljon konkariesiintyjiä, joilla on vahva laulu- ja esiintymistausta ja itsevarmuutta omaa ääntään kohtaan ja luottamus siihen, että itsensä nolaamisen mahdollisuus on vähäinen. Heistä moni on todennäköisesti myös ÄR-esityksensä biisin vetänyt jo useamman kerran ennenkin yleisön edessä.

Anyhow, kumpikin kokemus lienee ollut hakijoille jännittävä ja jokainen on harjoitellut sen verran kun on kokenut tarpeelliseksi ;)


ASIAAN:

Käsittääkseni kaksintaistelujaksoja on vielä kaksi jäljellä ja suorat live-lähetykset alkaa siis 2.3. Finaali on 20.4. (jolloin meikä täyttää 24! i k ä k r i i s i )
Mielenkiintoista nähdä, miten live-lähetykset etenkin näin alussa rakentuu. Niissä kun mukana kuitenkin on jokaiselta kuusi kisaajaa, eli yhteensä 24 laulajaa. Kaikkia tuskin ehtii nähdä yhdessä illassa? No, se nyt on sen ajan murhe.

Tässä vaiheessa en oikein osaa sanoa, että keitä vielä ehdottomasti haluaisin nähdä jatkossa. Paitsi toki sen Rokkari-Kristan ja tummaäänisen Sophien. Muista ei ole oikein jäänyt vahvaa mielikuvaa tai sitten aivot ei vaan nyt toimi kun katselee näitä tulevia kaksintaistelijoita :P
« Viimeksi muokattu: 19.02.2012 00:15:48 kirjoittanut jensky »
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut
« Vastaus #43 : 19.02.2012 00:22:28 »
Totta kai jotkut ovat treenanneet kovaakin Idols-koelauluihin mennessä! Varmaan esim. Tiina Puska tai Diandra. Mutta useimmat tietävät, että siellä lauletaan 10-20 sekuntia tuotantoryhmän edessä ja pääsy tuomareiden eteen on epätodennäköistä. Ja vaikka pääsisikin tuomareiden eteen, vain harva pääsee televisioon. Siksi selvästi Voicea harvemmat ovat harjoitelleet ihan kunnolla koelauluun mennessä, mikä näkyy esimerkiksi sanojen unohteluna.

Sen sijaan KAIKKI Voice-laulajat ovat harjoitelleet paljon, koska he ovat voineet olla 100-prosenttisen varmoja siitä, että he esittävät kokonaisen kappaleen televisiossa. Hyvin harva ihminen on valmis sellaisessa tilanteessa menemään löysästi harjoitelleena televisioon.

Sen lisäksi tulee sitten kokemuserot. Mutta se on sitten eri juttu!

Joo, tästä on turha jatkaa tämän enempää.  :)

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut
« Vastaus #44 : 19.02.2012 00:33:31 »

Lainaus
Totta kai jotkut ovat treenanneet kovaakin Idols-koelauluihin mennessä! Varmaan esim. Tiina Puska tai Diandra. Mutta useimmat tietävät, että siellä lauletaan 10-20 sekuntia tuotantoryhmän edessä ja pääsy tuomareiden eteen on epätodennäköistä. Ja vaikka pääsisikin tuomareiden eteen, vain harva pääsee televisioon. Siksi selvästi Voicea harvemmat ovat harjoitelleet ihan kunnolla koelauluun mennessä, mikä näkyy esimerkiksi sanojen unohteluna.

No sanojen unohteluun vaikuttanee enemmän jännittäminen ja uusi tilanne kuin harjoittelun määrä. Meidän laulajien joulujuhlassakin osa laulajista unohti sanoja todella tutuistakin joululauluista, joita oltiin treenattu monta kertaa viikossa kaksi kuukautta. :)

Itsekin tarkoitin nimenomaan heitä, jotka tähtäävät Idolsissa pitkälle ja ovat kisassa tosissaan, eivätkä mene sinne vain huvin vuoksi kokeilemaan.

Lainaus
Sen sijaan KAIKKI Voice-laulajat ovat harjoitelleet paljon, koska he ovat voineet olla 100-prosenttisen varmoja siitä, että he esittävät kokonaisen kappaleen televisiossa. Hyvin harva ihminen on valmis sellaisessa tilanteessa menemään löysästi harjoitelleena televisioon.

Varmasti ovat harjoitelleet paljon, mutta eivät välttämättä sen enempää kuin he, jotka Idolsiin hakiessaan myös halusivat kisassa menestyä.

Eli loppujen lopuksi ollaan asiasta ihan samaa mieltä :)
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut
« Vastaus #45 : 19.02.2012 00:50:17 »

Lainaus
Totta kai jotkut ovat treenanneet kovaakin Idols-koelauluihin mennessä! Varmaan esim. Tiina Puska tai Diandra. Mutta useimmat tietävät, että siellä lauletaan 10-20 sekuntia tuotantoryhmän edessä ja pääsy tuomareiden eteen on epätodennäköistä. Ja vaikka pääsisikin tuomareiden eteen, vain harva pääsee televisioon. Siksi selvästi Voicea harvemmat ovat harjoitelleet ihan kunnolla koelauluun mennessä, mikä näkyy esimerkiksi sanojen unohteluna.

No sanojen unohteluun vaikuttanee enemmän jännittäminen ja uusi tilanne kuin harjoittelun määrä. Meidän laulajien joulujuhlassakin osa laulajista unohti sanoja todella tutuistakin joululauluista, joita oltiin treenattu monta kertaa viikossa kaksi kuukautta. :)

Itsekin tarkoitin nimenomaan heitä, jotka tähtäävät Idolsissa pitkälle ja ovat kisassa tosissaan, eivätkä mene sinne vain huvin vuoksi kokeilemaan.

Lainaus
Sen sijaan KAIKKI Voice-laulajat ovat harjoitelleet paljon, koska he ovat voineet olla 100-prosenttisen varmoja siitä, että he esittävät kokonaisen kappaleen televisiossa. Hyvin harva ihminen on valmis sellaisessa tilanteessa menemään löysästi harjoitelleena televisioon.

Varmasti ovat harjoitelleet paljon, mutta eivät välttämättä sen enempää kuin he, jotka Idolsiin hakiessaan myös halusivat kisassa menestyä.

Eli loppujen lopuksi ollaan asiasta ihan samaa mieltä :)

No jatketaan:

- Sanat voi toki unohtaa vaikka olisi harjoitellutkin. Mutta silti asiaan vaikuttaa myös harjoittelun määrä ja Idolsissa sen huomaa. Kyllä ne unohtelijat ovat turhan usein niitä, joilla se laulukaan ei mene niin hyvin.

- Olen sitä mieltä, että televisioon kutsuttuna esiintymään menevät harjoittelevat esitystä keskimäärin paljonkin enemmän kuin Idolsin koelauluihin menevät asiasta kiinnostuneetkin laulajat - vaikka kaikessa ihmisen käyttäytymisessä on poikkeustapauksia. Ihmisillä on luontainen halu minimoida energian käyttö saatavissa olevan palkinnon todennäköisyyden suhteen. Niin tekevät eläimetkin. Jos homma on ihan arpapeliä, satsaus on pienempää kuin jos palkinto on varma.





jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut
« Vastaus #46 : 19.02.2012 01:11:11 »

No jatketaan:
Lainaus
- Sanat voi toki unohtaa vaikka olisi harjoitellutkin. Mutta silti asiaan vaikuttaa myös harjoittelun määrä ja Idolsissa sen huomaa. Kyllä ne unohtelijat ovat turhan usein niitä, joilla se laulukaan ei mene niin hyvin.
Kyllä se on näinkin, mutta laulunkin hyvin menemiseen vaikuttaa myös se jännityksen määrä. Hyväkin laulaja voi vetää täysin päin sitä itteään kun tarpeeksi jännittää. Monestihan Idolsissa saa kuulla sen, että "osaan minä oikeasti laulaa, mutta nyt meni näin" ja varmaan moni noista osaiskin. Toki esiintymisjännitystäänkin saa treenattua vähemmäksi vaikka jo käymällä laulamassa karaokea baareissa jos muuta esiintymismahdollisuutta ei ole, eli sitäkin voi harjoitella. Jos ei uskalla karaokessa laulaa niin ei varmasti uskalla myöskään idolsissa.

Lainaus
- Olen sitä mieltä, että televisioon kutsuttuna esiintymään menevät harjoittelevat esitystä keskimäärin paljonkin enemmän kuin Idolsin koelauluihin menevät asiasta kiinnostuneetkin laulajat - vaikka kaikessa ihmisen käyttäytymisessä on poikkeustapauksia. Ihmisillä on luontainen halu minimoida energian käyttö saatavissa olevan palkinnon todennäköisyyden suhteen. Niin tekevät eläimetkin. Jos homma on ihan arpapeliä, satsaus on pienempää kuin jos palkinto on varma.

Olen samaa mieltä. Jyrkkää yleistystä en silti lähtisi tekemään harjoittelun suhteen ja syyt siihen olen jo aiemmin esittänyt. Eli jokainen treenaa niin paljon kun kokee tarpeelliseksi ja se vaihtelee suuresti eri laulajien välillä.

Tietenkään en väitä, että hyvät ja varmat laulajat eivät treenaa yhtä paljon kuin epävarmat laulajat. Yleensä parhaimpia ja varmimpia laulajia ovat juurikin ne (samaa mieltä oon siis kanssasi), jotka treenaavat eniten eivätkä pelkästään ennen varmoja esiintymisiä, vaan muutoinkin :) Ja se nyt on ihan luonnollista: jos haluaa olla alallaan huippu niin pitää treenata ja siihen on valmis pistämään rahaa ja energiaa. Epävarma laulaja taas saattaa ennen varmaa esiintymistä treenata hirveästi, mutta ei välttämättä muutoin harjoittele ahkerasti kun ei välttämättä edes tiedä haluaako laulamisesta itselleen uraa jne. niin eipä sitä siihen silloin viitsi niin panostaakaan.

Voisin kiteyttää tämän pohdintani niin, että vaikka VOF:in kisaajat eivät välttämättä ole mitenkään merkittävän paljon treenanneet nimenomaan sitä ÄR-jaksoa varten verrattuna Idolsin motivoituneisiin koelaulajiin, niin he todennäköisesti muutoin ovat treenanneet ja satsanneet laulamiseensa enemmän. ;D Tämä päätelmä siis siksi, että VOF:ssa on mukana just  näitä konkareita ja Idolsissa reilusti isoin osa on heistä, jotka ehkä unelmoivat laulajan urasta, mutta eivät välttämättä ole vielä täysin sille unelmalleen heittäytyneet (eli se unelma nousee pinnalle kunnolla vasta kisan edetessä)
Poikkeuksia toki löytää. Osa kisaajista on varmasti tosissaan tähtäämässä huipulle. :) Ja sen kyllä yleensä hoksaakin aika helposti.
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut
« Vastaus #47 : 19.02.2012 01:22:07 »
^No en enää tuohon väitä sen enempää vastaan.  :D

Muuta kuin sen verran, että ÄR-kilpailijat eivät välttämättä ole treenanneet ÄR-kappalettaan paljon, jos se kuuluu heidän ohjelmistoonsa. Mutta jos se  on uusi kappale, sitten ovat kyllä treenanneet.


Mutta jännittäminen on monesti seurausta siitä, ettei ole harjoitellut tarpeeksi! On ihana tunne kun TIETÄÄ tehneensä kaiken etukäteen hyvin. Sitä luottaa itseensä eikä jännitä eikä sanat unohdu. Tai joku tentti menee hyvin kun tietää, että osaa kaiken. Mutta tavallisessa puheessakin sitä voi vaikka unohtaa sanan "omena". Ei puhuminen tai sanojen muistaminen ole mitään tietokonemaista toimintaa vaan virheitä tapahtuu. Mutta silti virheiden mahdollisuutta voi vähentää harjoittelemalla.

American Idolin ja Suomen Idolsin teatterissa on saanut kyllä ihmetellä niitä vetelyksiä, jotka eivät jaksaa panostaa parin säkeistön sanojen opetteluun! Tästähän ollaan keskusteltu varmaan jokaisessa Idolsissa.

Minä olen myös sellainen ihminen, että jos kuvitteellisessa tilanteessa olisin menossa Idolsin koelauluihin, kyllä minä harjoittelisin aivan hirmuisen paljon (siis tietysti järkevään määrään asti). Siis vaikka tietäisin meneväni ensin tuotannon edustajien eteen. En voi ymmärtää niitä ihan lahjakkaita ja hyviä laulajia, jotka tulevat tuomarien eteen vetelästi treenanneena! Ihan vihaksi pistää sellaisten johdosta!  >:(


« Viimeksi muokattu: 19.02.2012 10:51:28 kirjoittanut Etsku-Etana »

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Kaksintaistelut
« Vastaus #48 : 19.02.2012 20:29:11 »
Nyt sain jakson katottua. Ei kyllä oikeen oo eriäviä mielipiteitä, tuomareilta oikeet valinnat. Paulan mieskaksikko oli kyllä paha....mut itsekin kallistuin Jesseen enemmän.

Tosin Saara Aallon kilpakumppanista tykkäsin ja Saaran esitys itselle tuntui vähän kylmältä ja sellaiselta tosi tekniseltä, mut tiesin kuitenkin, et Saara menee jatkoon. :(



~It feels good. Is that reason enough for you.~

phale

  • Idols-keskustelijat
  • Viestejä: 23
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut
« Vastaus #49 : 20.02.2012 14:17:01 »
Melko pitkälle olin kyllä tuomarien kanssa samaa mieltä. Lauran olisin saattanut valita Mikon sijaan, mutta jäin miettimään vaikuttiko siinä sitten ehkä naisäänelle paremmin sopiva sävellaji, jossa oli helpompi revitellä. Toisaalta pitäisi sitä kyllä kyetä ottamaan yleisö esiintymisellään ihan sävellajista riippumatta.

Jakson paras hetki oli kuitenkin mielestäni se kun Elastinen alkoi Annan ja Saaran esityksen jälkeen selittää jotain roskaa siitä kuinka asioita ei voi harjoitella vaan ne vain joko osaa tai ei osaa, ja Saara sitten hyvin painokkaasti (ja vieläpä äänettömästi!) totesi että kyllä todellakin voi treenata. Ja Saarasta kyllä huomaa että harjoiteltu on, uskomattoman suvereenia laulua. Selittää kyllä keskinkertaisten laulajien määrää, jos on yhtään yleisempää tuollainen asenne, ettei tarvitse harjoitella, jos ei jo osaa kun ei kuitenkaan voi mitään enää oppia. Voisi Elastinen itsekin ottaa Saarasta hieman mallia.