Kirjoittaja Aihe: FINAALI 20.4.  (Luettu 13175 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: FINAALI 20.4.
« Vastaus #25 : 20.04.2012 22:04:01 »
No tossahan oli pahimmat mahdolliset (mun mielestä) voitossa kiinni. No mieluummin Mikolle sen soin. Aika tiukkaa oli siinä vaiheessa, kun näytettiin Spotify kuuntelut.




~It feels good. Is that reason enough for you.~

Memek

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 592
  • Karma: +4/-0
    • Profiili
Vs: FINAALI 20.4.
« Vastaus #26 : 20.04.2012 22:07:00 »
Täytyy myöntää, että yllätyin vähän Mikko Sipolan voitosta. Oikeastaan pidin häntä vähimmin todennäköisenä  ;D voittajana kisassa, jonka kuvittelin kyllä tasaiseksi. Suosikkia ei oikeastaan ollut sen jälkeen kun Mikko Herranen tippui. Ehkä etukäteen olin eniten Saaran ja Kimin puolella, mutta aika tasaisia olivat kisaajat tänään. Niistä omista lauluista oli Jessen varmaan paras. Pidin kyllä Saaran ekasta vedosta, Kimiin oli vähän pettynyt kun veti taas kasaribiisin. Sipolalta sujui aika hyvin se U2, myönnetään. En ihmeemmin jännittänyt kun oli vähän se ja sama kuka voittaa.

vviima

  • Ylin supersarkka
  • i
  • *
  • Viestejä: 5449
  • Karma: +11/-5
    • Profiili
Vs: FINAALI 20.4.
« Vastaus #27 : 20.04.2012 22:12:01 »
Oli koko ajan semmonen olo että loppukaksikossa on Mikko ja Saara, mutta aattelin kuitenkin sit että Saara veis lopulta. : D

Tän päiväinen VOF oli showna aikamoinen spektaakkeli, mutta oikeastaan mikään esitys ei sytyttänyt. Sipola oli kyllä yllättävänkin hyvä tänään, mutta silti niin tasainen. Kimistä taas tykkäsin tänään vähemmän ku yleensä. Saara ja Jesse samaa tasoa kuin ennenkin, eli not my taste.

Saaralla on selvästi taipumusta jäädä aina just kärkisijan ulkopuolelle. XD Esim talentissa pääs kolmen eniten ääniä saaneiden joukkoon ja euroviisukarsinnoissa toiseksi.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: FINAALI 20.4.
« Vastaus #28 : 20.04.2012 22:15:35 »
No tossahan oli pahimmat mahdolliset (mun mielestä) voitossa kiinni. No mieluummin Mikolle sen soin. Aika tiukkaa oli siinä vaiheessa, kun näytettiin Spotify kuuntelut.




Mä oon ihan täysin samaa mieltä Negsun kanssa. Oisin halunnut Jessen ja Kimin olevan top 2, ja järkytyin, kun kärkikaksikko julkistettiin. Onneksi sentään Saara Aalto ei voittanut tätä(kään ;D) kilpailua.

madhat

  • Idols-keskustelijat
  • Viestejä: 86
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: FINAALI 20.4.
« Vastaus #29 : 20.04.2012 23:47:57 »
Kun Mikko pääsi siihen jatkoon Saaran kanssa niin ei edes yllättänyt että voitti. Kai sitten suomalaiset tykkää tuollaisista kitaraa rämpyttävistä perus-jampoista.

Kimin äänestä tykkään ja kummatkin esitykset sujuivat hyvin. Saara veti kanssa ihan kivasti, mutta mielestäni hänen biisivalintansa ovat olleet (What Hurts The Mostia lukuunottamatta) kehnoja eli kuten joku sanoi ampui itseään jalkaan. Jesse oli perusjesse, ei koskettanut mutta ei siitä mitään negatiivista sanottavaakaan ole. Mikon eka veto oli tylsä, muttei huono ja toisessa oli myös ihan hyvää meininkiä mukana, ettei sillä.

No, mulla ei mitään voittajasuosikkia ollut, kuitenkin ehkä loppujen loppuksi tältä illalta olin tyytyväinen siihen että Mikko veti pidemmän korren kuin Saara. Ihan siksi, että Monroen hehkutus kävi vähän ärsyttämään (vaikka muuten Mikestä pidänkin) ja jotenkin Saara tuntui olevan samanlainen viikko toisensa jälkeen, kuin ei saisi mitään ohjeistusta tai kehittyisi ohjelman aikana. Sitäkin kuitenkin haluaa nähdä. Myös jos ajatellaan tätä tv-ohjelmana niin silloin Mikko sopi sen voittajaksi paremmin. Ehkä äänensä puolesta (onhan ohjelman nimi the VOICE of Finland...) olisin halunnut Kimin.
A crown is merely a hat that lets the rain in.
Frederick The Great

leena

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 568
  • Karma: +1/-7
    • Profiili
Vs: FINAALI 20.4.
« Vastaus #30 : 21.04.2012 09:32:34 »
Hieman myöhässä kommentoimassa, kun piti heti ratkaisuhetken jälkeen singahtaa sen mun lempibilebändi O'Jessin keikalle, joka vetää slovari-Bon Jovia komeemmin kun Voice-voittaja (naurovat tosin mun "varastivat teidän version"-jutuille, että kyllä Bon Jovi itsekin on soittanut sellasta, ja outoa, kun ei tähtituomarit tuntuneet sitä tietävän).

Kim - komea aloitus, todellakin sai vedettyä biisin nimiinsä. Mut nyt just mulle välähti, että jos Kimillä ei ois... sanoisinko sympaattisen epätäydellistä ulkonäköä, niin saattais mulla mennä vähän Saara-kategoriaan. Sellanen jonka ääntä hämmästelee ja ihailee, mut joka ei sit kuitenkaan kosketa. Olin jo aiemmin miettinyt, että Kimissä on vähän samaa kuin Ari Koivusessa (ja tuoreemmin Lassi Valtosessa) - se valloittava ristiriita mikä syntyy kun ei yhtään osaa odottaa, että sen näkösestä jätkästä kuuluis sellanen ääni. Se uus biisi tuntu siltä kun sen olis kuullu ennenkin (vaikka jäi ainoaksi, jota en kuullut radiosta etukäteen). Vähän liiankin tutulta (tyyliin mikä biisi plagioitu) mut tarkottaa varmaan hittipotentiaalia.

Saara - joo, suurelle yleisölle vieras biisi varmaan virhe. Ei vaan ehtinyt päästä sisään, tunnetta varmaan oli, mutta se ei välittynyt. Oma biisi kaunis, mutta jäi samalla tavalla kalseeksi.

Mikko - myönnän, taisin Facebookata tässä kohtaa, enkä antanut vedolle oikein tilaisuuttakaan ("ei se kuitenkaan pärjää Koopille"). Täytynee vilkasta/kuunnella uusiksi tänään. Se uus biisi on jotenkin niin perus-amerikan-country-rockia, tasaista radiontäytettä, kiva, muttei säväyttävä. "I'm not done with you YET"-kohta tuntu kökön kömpelöltä, eikä Mikon enkku muutenkaan minusta ole ihan niin luontevaa kuin yleisesti kehutaan (joo-joo, Koop-Elias-putkessa ollaan...)

Jesse - no niin, sitten itkettiin Äitiä. Kaunista ja liikuttavaa, ihanaa <3 (mun kyynikko-osa hiljeni ihan täysin ;) ). Se uus balladi, joka säväytti niin hienosti radiossa, ei nyt sit yllättäen itkettänytkään, oli vain odotetun upea. En tiedä, ehkä siinä kohtaa Jessen habitus taas vähän häiritsi. En ymmärrä miten inserteissä niin valloittavan hymyilevä kaveri oli melkein pelottavan näkönen siellä flyygelin takana. Ehkä ne on ne mustatut ja nypityt kulmakarvat ja vähän liian bling-blingit vaatteet - en muuten myöskään tykkää Jessen sinkun kansikuvasta, vaikka itse biisi ja Jesse on <3 :)

Tuomaripeli tän homman tais ratkasta - Elastinen oli super-valloittava kuten aina, kun taas Mike muuttui ärsyttäväksi Saaraa puffatessaan. Ehkä mun asenne Paulaa kohtaan "jäätyi" entisestään sen "en oo oikestaan ollu tekemisissä kisaajien kanssa"-haastiksen jälkeen, kun vaikutti jotenkin jäykän teennäiseltä koko akk... nainen. Se minua rupes vähän harmittamaan, että Jesse tuskin saa jatkossa taustatukea valmentajaltaan, kuten noi muut (ainakin Elan ja Miken valmennettavat).

Lopputulos ehkä vähän yllätti mut sit ei kuitenkaan. Oudosti ei edes jännittänyt oman suosikin (mainitsinko jo että Jesse? ;) ;) ) puolesta - aavistin, että voittoa tuskin tulee. Jossain vaiheessahan uskoin Kimin suosioon, mut alhainen FB-kannatusluku vahvisti, että kyse oli vain Amandan "epäsuosiosta". Saaraa kyllä hehkutettiin, mut kun hän ei minua koskettanut, niin tuntui aika oletettavalta, että on iso osa muitakin, jotka jää kylmäksi. Sinänsä minusta on hirveen hienoa, että Suomen kansa arvostaa näitä "kitarajamppoja", joihin ite noin yleisesti oon heikkona, vaikkei just Mikko kolahtanutkaan. Varsinkin jos sen enkkumateriaali lyö edes jotenkin läpi, niin luo toivoa esim. Eliaksen työn alla olevalle levylle (tosin toivon, ja kuten Elastinenkin, uskon, että Jessen balladi on noista biiseistä se potentiaalisin radiohitti, ehkä myös Kimin biisi. Saaran taideballadi ei ainakaan, sorry vaan). Tilanne vähän sama kuin Martti Saarisen kohdalla - oon todella onnellinen, että tollanen aikuinen pubinnurkka-trubaduuri saa tilaisuuden, vaikken ite tyypistä sytykään.

Mut formatti on hieno ja sen toteutus myös - ihanan positiivinen "kaikki voittaa" fiilis, toisin kuin Idolsissa (missä on vaan ollu itellä tuuria, kun on aina ollut finaalissa sen voittajan puolella ;) )

poppari

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 410
  • Karma: +2/-0
    • Profiili
Vs: FINAALI 20.4.
« Vastaus #31 : 21.04.2012 10:44:28 »
Pakko kommentoida tota Mikon With or Without youta. Lausuminen tönkköä. Liikaa maneereja. Jokainen fraasi loppui sellaiseen notkahdukseen mikä pisti ärsyttämään todella paljon. Todella heikko esitys mielestäni. Se sen "oma biisi" taasen oli todella tylsä.

Saara Aallon eka biisi tosiaankin oli huono veto. Huutamista ja teatterimeininkiä. Ei sen ääni tässä soinut kauniisti. My Love taasen oli onnistunut mahtipontinen biisi. Tässä oli jo jotain hyvää meininkiä mitä Saara omissa biiseissä ei aikaisemmin ole ollut. Helkutin hyvä sovitus!

Kim Koskisen nasaali-kiekuminen on minusta vaan ihan hiton ärsyttävän kuulonen. Ei kohaltanu sitten yhtään.

Jesse veti kummankin biisin hyvin. Mun suosikki tästä nelikosta. Kiva, että tuomarit hehkuttivat sitä sen biisiä.

Miken tuomarointi tosiaan alkoi ärsyttämään aika paljonkin viimesissä jaksoissa. Saa olla innoissaan omista, mutta ei tarvi dissata muita, ja niiden kommentoinnin sijaan jotain omaa tippunutta alkaa hehkuttamaan..

Hyvä ELA!


jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: FINAALI 20.4.
« Vastaus #32 : 21.04.2012 13:27:10 »
Koko lähetystä en ole kattonut, mutta Popparin kans samaa mieltä Mikon ekasta vedosta. Aika plääh.

Saaralla tuntui olevan ekassa biisissä tunteet pinnassa. Kuuli, että ääni oli enemmän kurkussa mitä normaalisti (siksi ei soinut). En sinänsä ihmettele, jos ei ollut itku kaukana, kun se biisihän sopii kuin nyrkki silmään tuohon Saaran henkkohtaseen elämäntilanteeseen :/ Ehkä siksikin meni jopa hieman liikaa teatterin puolelle.

Väärä voitti, IMO. Mikko on tuollainen tusinatavara, vastaavia ääniä löytyy joka kulmakuppilasta. Hyvä laulamaan, komia ääni ja karismaa mutta ei missään nimessä persoonallinen tai erottuva. Mieluummin olisin voiton suonut kelle tahansa muulle finalistille.
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: FINAALI 20.4.
« Vastaus #33 : 21.04.2012 15:20:36 »
Jerkan ja Martin äänestäjät ratkaisivat tämänkin kilpailu, valitettavasti. Idolsin finaalissa on tätä menoa Torsten ja Heikki. Äänestäjät ilmeisesti siirtyvät sinne äänestämään. Huh huh!

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: FINAALI 20.4.
« Vastaus #34 : 21.04.2012 16:28:52 »
Jerkan ja Martin äänestäjät ratkaisivat tämänkin kilpailu, valitettavasti. Idolsin finaalissa on tätä menoa Torsten ja Heikki. Äänestäjät ilmeisesti siirtyvät sinne äänestämään. Huh huh!

Hyh, se olisi kamalaa :S Itse toivon Idolsiin tyttöfinaalia, mutta pahoin pelkään, että niin ei käy.

Ja tosiaankin, TVOF:in tais ratkaista aikuisten naisten pinkit puhelimet :P
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: FINAALI 20.4.
« Vastaus #35 : 21.04.2012 17:40:46 »
Jerkan ja Martin äänestäjät ratkaisivat tämänkin kilpailu, valitettavasti. Idolsin finaalissa on tätä menoa Torsten ja Heikki. Äänestäjät ilmeisesti siirtyvät sinne äänestämään. Huh huh!
Hyh, se olisi kamalaa :S Itse toivon Idolsiin tyttöfinaalia, mutta pahoin pelkään, että niin ei käy.
Eiköhän sinne päädy tyttö ja poika.


Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: FINAALI 20.4.
« Vastaus #36 : 21.04.2012 23:44:38 »
Kristiina Komulainen oli muuten jälleen aivan käsittämättömän ärsyttävä. "Tikku sanonko missä" -juonnot eivät oikein korvaa miellytä.  >:(


ddrukki

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 564
  • Karma: +8/-2
    • Profiili
Vs: FINAALI 20.4.
« Vastaus #37 : 22.04.2012 00:03:30 »
Kristiina Komulainen oli muuten jälleen aivan käsittämättömän ärsyttävä. "Tikku sanonko missä" -juonnot eivät oikein korvaa miellytä.  >:(



Oikeasti alkoi mennä jo hermo niihin Komulaisen silmäniskuihin. ;D
Dogs bark. Fish swim. I bitch grin.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: FINAALI 20.4.
« Vastaus #38 : 22.04.2012 03:46:32 »
Olis pitäny myös laskee, et kuinka monta kertaa kaikissa lähetyksissä Komulainen sanoi hetken kuluttua. Sama ilmiö on ollu Kuorosodassakin. : D Pakkoko sitä hetken kuluttua on toistella, kun voi jotenkin muutenkin ilmaista asian... en tiedä onko kenelläkään muulla pistäny korvaan/ärsyttäny.



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: FINAALI 20.4.
« Vastaus #39 : 22.04.2012 18:01:58 »
Ihan väärä voitti!! En vaan tajua tota Mikon suosiota sitten yhtään. Hänen kumpikaan esitys ei juurikaan vakuuttanut. En jaksa uskoa, että Mikon tuleva levy tulee kauheasti myymään. Eikä tuo Mikon saundikaan ole oikein oikein mistään kotoisin verrattuna muihin finalisteihin!! Englannin lausuminen ei ole Mikolla kohdillaan sit yhtään.

Saara oli mielestäni illan paras! Ensimmäinen veto ei kylläkään ollut parasta Saaraa, kun kappale oli hieman oudohko. Toinen esitys taas oli aivan loistava. My Love on niin tuttua Saaraa kuin vaan voi olla <3. Saaran ääni jotain niin upeata <3. Kim oli kohtalaisen hyvä :). Varsinkin hänelle tehdystä kappaleesta pidin & hyvin hän sen myös veti. Final Countdown esitys oli kohtalaisen hyvä. Jesse taas jätti hieman kylmäksi molemmissa esityksissään vaikka lauloikin mainiosti.

Kaiken kaikkiaan tästä formaatista kyllä pidän & varmasti tulen seuraamaan toistakin kautta, sitten kun se tulee ruuttuun varmaankin ensi vuonna.

Pitää kyllä sanoa, että koko illan paras esiintyjä oli ehdottomasti Loreen!!!! :P Robin taas oli niin hyi..
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: FINAALI 20.4.
« Vastaus #40 : 22.04.2012 18:26:19 »
Mähän sanoin, että Mikko Sipola olisi pitänyt pudottaa jo kaksintaisteluvaiheessa, kun hän kisasi Laura Malmbergiä vastaan. Mutta kun ei niin ei. >:(

I-Dolly

  • Rivilauluissa säteillyt
  • Viestejä: 134
  • Karma: +1/-0
  • Boop-boop-de-boop!
    • Profiili
Vs: FINAALI 20.4.
« Vastaus #41 : 23.04.2012 17:12:21 »
Olinpa vähän pettynyt koko finaaliin. Mulle oli jokseenkin ihan sama kumpi voittaa, mutta mielestäni Mikko oli parempi tänään. Saaralla on hieno ääni ja kaikkea mutta mut se jättää täysin kylmälksi joka kerta + en ole koskaan digannut Celine Dionista. Varmaan hieno artisti hänkin mutta mulle kaikki kappaleensa kuulostaa samalta mahtipontiselta paatokselta  ;D

En tiedä oliko mulla liian suuret odotukset vai mitä, mutta kiinnostavan alun jälkeen ohjelma ikäänkuin latistui tai sitten olen vain liian vanha seuraamaan näitä kykykilpailuja. Odotan kyllä mielenkiinnolla USAn The Voicea.


Sex is not the answer. Sex is the question. "Yes" is the answer.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: FINAALI 20.4.
« Vastaus #42 : 23.04.2012 23:06:35 »
Nyt vasta ehdn katsella finaalia.

Kim Koskisen Final Countdown oli kelpo avaus vaikka kappale onkin melkein yhtä puhkikulunut kuin Abba.

Saara Aalto jätti ekassaan aika kylmäksi. Ainakaan ensi kuulemalta en ihastunut. Elastinen, Lauri ja Paula joutuivat ponnistelemaan keksiäkseen jotain positiivista sanottavaa. Ja Saara-parka huomasi sen.  :(

Jesse Kaikuranta oli tylsempi kuin ennen. Ehkä siksi, että kappale oli tylsä.

Sitten vuorossa toinen kierros.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: FINAALI 20.4.
« Vastaus #43 : 25.04.2012 16:45:22 »
Miksi Suomessa täytyy olla huonot laulukilpailuvoittajat? Ensin Martti Saarinen ja nyt Mikko Sipola! Taidetaan  VoF:ssäkin ensi kaudella pitää hyvää huolta siitä, että jerkkavirtaset ja mikkosipolat eivät pääse yleisöäänestyksiin.

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: FINAALI 20.4.
« Vastaus #44 : 25.04.2012 16:58:06 »
^ Toivon samaa. Mikko ois saanut tippua jo kaksintaistelussa :/
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

TrueB

  • Ryhmälauluissa loistanut
  • Viestejä: 158
  • Karma: +3/-0
    • Profiili
Vs: FINAALI 20.4.
« Vastaus #45 : 25.04.2012 18:00:34 »
Miksi Suomessa täytyy olla huonot laulukilpailuvoittajat? Ensin Martti Saarinen ja nyt Mikko Sipola! Taidetaan  VoF:ssäkin ensi kaudella pitää hyvää huolta siitä, että jerkkavirtaset ja mikkosipolat eivät pääse yleisöäänestyksiin.


Luuletko? Minusta tässä kisassa ei panna voittajalle niin paljon painoa ja paineita menestyksestä kuin Idolsissa. Voicessa on tiputettu hyviä laulajia, joilla on jo ura edessään ja kaikki edellytykset siihen. Sen sijaan niitä on päästetty eteenpäin, joilla on vielä kehitettävää, näytettävää ja todistettavaa. Ja jotain työstettävää valmentajan kanssa.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: FINAALI 20.4.
« Vastaus #46 : 25.04.2012 21:12:52 »
Miksi Suomessa täytyy olla huonot laulukilpailuvoittajat? Ensin Martti Saarinen ja nyt Mikko Sipola! Taidetaan  VoF:ssäkin ensi kaudella pitää hyvää huolta siitä, että jerkkavirtaset ja mikkosipolat eivät pääse yleisöäänestyksiin.


Luuletko? Minusta tässä kisassa ei panna voittajalle niin paljon painoa ja paineita menestyksestä kuin Idolsissa. Voicessa on tiputettu hyviä laulajia, joilla on jo ura edessään ja kaikki edellytykset siihen. Sen sijaan niitä on päästetty eteenpäin, joilla on vielä kehitettävää, näytettävää ja todistettavaa. Ja jotain työstettävää valmentajan kanssa.

Eiköhän ainakin levy-yhtiö ole kiinnostunut siitä, kuinka hyvin laulaja menestyy levynmyynnissä ym.

TrueB

  • Ryhmälauluissa loistanut
  • Viestejä: 158
  • Karma: +3/-0
    • Profiili
Vs: FINAALI 20.4.
« Vastaus #47 : 26.04.2012 06:59:04 »
Miksi Suomessa täytyy olla huonot laulukilpailuvoittajat? Ensin Martti Saarinen ja nyt Mikko Sipola! Taidetaan  VoF:ssäkin ensi kaudella pitää hyvää huolta siitä, että jerkkavirtaset ja mikkosipolat eivät pääse yleisöäänestyksiin.


Luuletko? Minusta tässä kisassa ei panna voittajalle niin paljon painoa ja paineita menestyksestä kuin Idolsissa. Voicessa on tiputettu hyviä laulajia, joilla on jo ura edessään ja kaikki edellytykset siihen. Sen sijaan niitä on päästetty eteenpäin, joilla on vielä kehitettävää, näytettävää ja todistettavaa. Ja jotain työstettävää valmentajan kanssa.

Eiköhän ainakin levy-yhtiö ole kiinnostunut siitä, kuinka hyvin laulaja menestyy levynmyynnissä ym.


No niin varmaan, mutta formaatin kannalta, miksi juuri voittajan pitäisi menestyä parhaiten? Toki voittajankin olisi hyvä jossain määrin menestyä, mutta miksi voittajan pitäisi olla suurin tähti?

Levy-yhtiö tietysti toivoo että voittajan pakkolevy myisi, mutta miksei Mikko Sipola voisi menestyä? "Tylsimykset" ovat ennenkin menestyneet. Jani Wickholm ja Koop Arponen myivät ensilevyillään ihan hyvin. ("Tylsimys" oli huono sana, pahoittelen, mutta oli lyhyempi ilmaisu kuin "tavanomaiset", "mukavat", "ärsyttämättömät" jne.)

Jostain Idolsiin liittyvästä artikkelista luin, että tavallisuus on kuitenkin loppujen lopuksi vedonnut suomalaisiin enemmän kuin erikoisuus. Esimerkkinä juuri Jani Wickholm.
 Idolsista on tullut vasta yksi "tavallinen" ja "tylsä" voittaja, jonka levy ei myynyt kultaa, ja nyt jo ollaan sitä mieltä että tavalliset eivät voi koskaan menestyä.
« Viimeksi muokattu: 26.04.2012 07:03:51 kirjoittanut TrueB »

leena

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 568
  • Karma: +1/-7
    • Profiili
Vs: FINAALI 20.4.
« Vastaus #48 : 26.04.2012 08:52:01 »
^Mie epäilen, ettei Sipolan haasteet tule olemaan niinkään "tavallisuudessa", koska sehän nimenomaan ON hyvä juttu - ihmiset samaistuu ja niin edelleen. Sympaattinen kaveri, "oikeita" töitä tehnyt - sellasta kansa arvostaa. Ongelma on musatyylissä. Kevyt amerikan-pop-rock-whatever, mitä ainakin ensisinkku edustaa, ei perinteisesti ole Suomessa niitä varmimmin superhittejä tuottavia genrejä (noin sivumennen sanottuna - mulle tuli biisistä niin vahvasti Panu Larnos mieleen, että piti kaivaa pölyttynyt levy esiin ja tsekata, oliko jonkun biisin intro ihan identtinen - no ei ollu ;) ). Kai silläkin tyylillä hyvässä lykyssä voi hyvän uran silti rakentaa. Toivottavasti levy-yhtiö ei roiskase mitään hätälevyä hänelle ja satsaa _pelkästään_ Jesseen ensisinkun menestyksen takia (mut Jesseen saapi satsata mielellään myös, kunnolla :) ).

Koophan on hyvä esimerkki siitä, että voi menestyä omalla tavallaan - Flute of Shamen keikkalista on erinomaisen vakuuttava, vaikkei bändiltä ole vielä ilmestynyt kuin yksi sinkku (ei mikään radiohitti sekään) ja Koopin edellisestä omasta levystä on yli 2 vuotta. Senkin bändin musatyyli on sen verran omanlainen, etten oleta toukokuussa ilmestyvän levyn olevan megamenestys, mutta tarviiko ollakaan, jos keikkaa pukkaa muutenkin? Toivos nyt näille uusille kisamenestyjille jonkunlaista työrauhaa, ettei heti kysellä näitä "mitä jos levysi floppaa"-juttuja (Sipola oli sentään todennu suht fiksusti, että kai sentään trubakeikkaa riittää nyt vähäksi aikaa, eli odotukset ei ole liian pilvissä).

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: FINAALI 20.4.
« Vastaus #49 : 29.04.2012 13:30:39 »
Mun mielestä Sipolan ongelmat on särmättömyydessä. Hyvin harvalla on laulussa ja persoonassa särmää. Artisti voi olla samaan aikaan sekä tavallinen että särmikäs ja erottuva. Toisaalta kaikki persoonalliset tapaukset eivät ole särmikkäitä. Sipola ei erotu mitenkään tuhannesta muusta trubaduurista eikä ole persoonanakaan kovin kiinnostava.