Kirjoittaja Aihe: Minkä leffan katsoitte viimeksi?  (Luettu 463571 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #2200 : 20.08.2015 23:43:26 »
Trainwreck 4/5 - Tätä oli kehuttu ja ei turhaan! :D Ihan loistava komedia! Pitkästä aikaa taas tosi hyvä komedia, joka aidosti nauratti koko kestonsa ajan. Kyl siin kerran jos toisenkin meinas mennä popparit väärään kurkkuun ja limsat pursuu nenästä. :'''''D Tän leffan suomennettu nimi on muuten karsee. :DD Ihan yössä.......ihan ku ois JVG:n biisin nimi. :'''D



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Katriina

  • Koelaulaja
  • Viestejä: 17
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #2201 : 28.08.2015 21:11:38 »
Ja kolmonen taas kahdessa osassa, ku se on trendikästä.

Olen miettinyt tätä... Miksi näin on päätetty tehdä? Miksei ensimmäistä ja toistakin kirjaa puoliteta? Joskus on niin, että esimerkiksi toisesta kirjasta saisi helposti kaksi elokuvaa kun taas viimeisestä ei... Ja miksi sitä paitsi kirjoja pitää tehdä trilogiana? Miksei vähemmän tai enemmän?

Katza

  • Parahultainen Halitonttu
  • i
  • *
  • Viestejä: 3617
  • Karma: +17/-3
    • Profiili
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #2202 : 29.08.2015 10:02:57 »
Tuo Hitman mikä pyörii lehvois ny... olihan viihdyttävä! Säikyin koko leffan ajan kaikkia efektejä ja ääniä eikä ollu ees 3D :D Ehk ei paras toimintaleffa vähään aikaan mut kyllä se sai aika varpailleen, joskin loppua kohden meni aika ennalta-arvattavaks.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #2203 : 29.08.2015 11:11:29 »
^Se on trailereiden perusteella vaikuttanukin ihan katsottavalta!  Petyin silloin aikoinaan siihen ekaan leffaan. Tässä onkin nyt ihan eri näyttelijät ja tekijät.
« Viimeksi muokattu: 29.08.2015 16:24:40 kirjoittanut Negativ »



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Katza

  • Parahultainen Halitonttu
  • i
  • *
  • Viestejä: 3617
  • Karma: +17/-3
    • Profiili
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #2204 : 30.08.2015 22:51:41 »
^Juu kyl se katottava oli! :)

Viikonloppuna listaan tuli myös American Sniper ja Dracula Untold. American Sniperista pidin! Joskin ajoittain tunsin sen olevan ehkä vähän turhan pitkäveteiseksi venytetty. Mutta jotenkin kiehtova ja mielenkiintoinen tollanen tarkka-ampujan rooli.  Dracula ei niin napannu, sen henkiset leffat ei vaan oikeen oo sitä omaa lempparigenree. Mut ihan katsottava sekin ja juoneltaan kyllä hyvä.

American Sniperista tuli mieleen etten oo tainnu mainita semmosen legendaarisen leffan ku Pelastakaa Sotamies Ryanin katsomista vähän aika sitten... pidin kovasti siitäkin! Ja Furykin jokin aika sitten nähtynä.. sotaleffat on kyl aika mielenkiintoisia! Yllättävää, oon aina luullu ettei nappais ;D mut M tykkää ja aika hyvin etenee suunnitelmissaan pistää mua kattomaan lisää sota- ja toimintaleffoja...

ilppez

  • Viekun ah-valmentaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 13062
  • Karma: +16/-7
  • Ja! Ja! JA! JAA! JAAAAAA!
    • Profiili
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #2205 : 30.08.2015 23:49:46 »
Katoin Imitation gamen. Tykkäsin, 4/5. Cumberbatch vetää kyllä hyvin roolin ku roolin.
Ja ohi ollaan...*kodak moment*

I det Bjørndalske hjem...
Suihkulakki

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #2206 : 04.09.2015 18:33:48 »
Kätilö 4/5 - Piti ihan ensi-iltaan rynnätä, kun seuraavat viikot saattaa olla niin kiireisiä ettei tiedä ehtiikö leffaan... Oli kyllä tosi vaikuttava leffa Antti J. Jokiselta taas! Rankka aihe. Kirja täytyy kyllä lukea myös. Tykkäsin ihan tosi paljon siitä miten leffaa oli kuvattu, ihan Hollywoodin tasoa ne otokset. Ja sitten tietty ihana Lauri Tilkanen. Voi että kun siinä on sitä vanhanajan suomifilmien leffatähtikarismaa ja komeutta. En kestä. Ja aivan mielettömän lahjakas. On hänen uransa haastavin roolisuoritus ja hyvin veti. Krista Kosonen jälleen tosi hyvä ja erityisesti mun mieleen jäi myös Pirkka-Pekka Petelius, joka onnistui myös tunteikkaassa roolissa. Menkää katsomaan! Varautukaa kuitenkin nenäliinoihin. Mua suorastaan hävetti mennä punasilla silmillä bussipysäkille, onneks ehdin hoitaa kaikki asiat ennen leffaan menoa, ettei tarvinnu jäädä kaupungille. :'''D



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #2207 : 11.09.2015 18:13:45 »
Ehdin tänäkin perjantaina leffaan, tällä kertaa J seurana. Oltais haluttu nähdä Pixels, mut siitä ei menny tänään näytöksii, niin päädyttiin sitten Minions (eli Kätyrit) leffaan, joka kyllä myöskin ollaan haluttu mennä katsomaan. Ja kannatti mennä, oli hauska ja viihdyttävä. Ja sopivan mittainen kestoltaan, tosin niinhän nää animaatiot usein onkin, et ei oo turhan pitkiks venytetty. :) Naurettiin kyllä taas ääneen. Minionsit on niin parhaita! <3 Arvosanaks vois heittää sen 3,5/5. :)



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Katza

  • Parahultainen Halitonttu
  • i
  • *
  • Viestejä: 3617
  • Karma: +17/-3
    • Profiili
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #2208 : 11.09.2015 19:26:34 »
Oii se Minionileffa oli kyl hyvä :D nauroin kans siinä kitaransoittokohassa niin että kyyneliäki valu :D

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #2209 : 11.09.2015 20:49:19 »
^Mää kans nauroin ihan hulluna tossa kohtaa ja kun mulla on nyt yskä, niin tietty alko yskittää samaan aikaan ja hyvä etten suunnilleen tukehtunu siel. :'''D



~It feels good. Is that reason enough for you.~

ilppez

  • Viekun ah-valmentaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 13062
  • Karma: +16/-7
  • Ja! Ja! JA! JAA! JAAAAAA!
    • Profiili
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #2210 : 13.09.2015 22:08:19 »
Belierin perhe. Oi se oli ihana leffa. 4,5/5.
Ja ohi ollaan...*kodak moment*

I det Bjørndalske hjem...
Suihkulakki

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #2211 : 05.10.2015 20:46:31 »
Näin vihdoin viimein kehutun ja paljon katsojia keränneen Luokkakokous-leffan. Ja oli kyllä loistava! Naurettiin ihan päät punaisina koko leffan keston ajan. :'''''''D Lauri Tilkasen pieni sivurooli oli hupaisa. 4/5



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #2212 : 18.11.2015 15:00:12 »
Cinderella (2015) 3+/5 - Katsoin lauantaina tän tuoreen Disneyn live action leffan ja oli kyl postiivinen ylläri. Oli oikeasti hauska katsoa ja oli visuaalisesti nätti. Jotain jäi kuitenkin puuttumaan, joten siksi arvosana ei nyt tuon korkeammalle päässyt nousemaan. En osaa edes eritellä, et mitä oisin kaivannut enemmän tai vähemmän, se oli vaan sellanen fiilispohjainen tunne. Joka tapauksessa oikein mainio leffa ja suosittelen katsomaan. :) Cate Blanchett oli hyvä äitipuolen roolissa!


Crimson Peak 4/5 - Maanantaina käytiin katsomassa tää Guillermo Del Toron uusin leffa. Leffa vaikutti trailerien ja lukemieni arvostelujen perusteella kiinnostavalta, mut pelkäsin jossain mielessä silti pettyväni. Onneks niin ei käyny! Mun mielestä tää onnistui muutamissa kohdissa yllättämäänkin, vaikka ne "pelottelukohdat" olikin tosi ennalta-arvattavia. Hyviä roolisuorituksia kyllä jokaiselta näyttelijältä, erityisesti pidin Jessica Chastainista, koska en ole ennen nähnyt häntä tämän kaltaisessa roolissa. Ja joo, jos tossa äsken ennätin kehumaan Cinderellaa visuaalisuudesta, niin tää vasta upea olikin sillä saralla, sitä toki en hetkeäkään epäillyt. Käsittääkseni ne aaveet on myös maskeerattu ja tehty suurimmaksi osaksi käsityönä, ei pelkkää tietokoneanimaatiota! Respect! Tästä leffasta ei toisaalta myöskään kannata liikaa ottaa selvää ettei luo liikaa ennakkokäsityksiä, kuten omalla kohdalla melkein kävi. Tää oli vähän niinku sellaine aikuisten synkkä satu...


Bridge of Spies (Vakoojien silta) 4/5 - Eilen olin sitten ekaa kertaa Finnkinon järjestämässä Mysteerinäytöksessä. Näitä on nyt pari kertaa taidettu järjestää. Ideana siis se, et leffa selviää vasta sen alkaessa, kun olet istunut penkkiin. Mä vähän jännäsin, et mikähän leffa mahtaa tulla, et toivottavasti ei oo sellanen, johon tuun pettymään. Ja täytyy kyllä sanoa, et leffa osoittautui lopulta positiiviseksi ylläriksi. En olisi heti ensimmäisenä tätä mennyt leffaan katsomaan, vaikka aihe onkin kiinnostava. Voisin kuvitella, et tää saa ehdokkuuksia jonkin verran eri gaaloissa. Eikä suotta. Leffassa oli tosi tiivis tunnelma koko ajan ja hetkittäin koin sen ahdistavanakin, sillä muhun vaikuttaa helposti tällaiset tosipohjaiset leffat, kun tietää niiden tapahtumien oikeasti tapahtuneen. Erityisesti pidin Mark Rylancen roolisuorituksesta. Hän esitti neuvostoliiton vakoojaksi epäiltyä miestä. Eli nopeasti selitettynä leffa kertoo amerikkalaisesta  vakuutusasianajaja James Donavanista (Tom Hanks), joka joutuu kylmän sodan tapahtumien keskelle yllättäen. Hänen tulee puolustaa neuvostovakoojaksi syytettyä miestä. Ja lopulta tapahtumat vievät hänet Saksaan asti, jossa hänen on neuvoteltava amerikkalaissotilaan kohtalosta, jonka Neuvostoliitto on vanginnut ja tuominnut.

 
« Viimeksi muokattu: 19.11.2015 20:25:55 kirjoittanut Negativ »



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Katza

  • Parahultainen Halitonttu
  • i
  • *
  • Viestejä: 3617
  • Karma: +17/-3
    • Profiili
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #2213 : 20.11.2015 19:14:19 »
Napapiirin Sankarit 2 ja Spectre nähtyinä! Napapiirin Sankarit ei kyllä yltäny ykkösen tasolle, mutta ihan hauska leffa oli ja sai naurahdella pariin otteeseen :) Spectre taasen osu ja uppos! Tykkäsin niin kovasti! Jännä leffa ja oikeesti mielenkiintoisia kohtauksia, kuten alun helikopterikohtaus joka sai aidosti haukkoon henkeä.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #2214 : 30.11.2015 18:30:54 »
007 Spectre 4/5 - Huh huh mitä menoa ja meininkiä taas....ja jälleen myös loistavia pahiksia. Tykkäsin kyllä kovasti, Skyfallin ohella ehdottomasti paras Bond! Hienosti oli nidottu yhteen aiempien Daniel Craigin Bondien juonikuvioita ja hahmoja.



~It feels good. Is that reason enough for you.~

ilppez

  • Viekun ah-valmentaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 13062
  • Karma: +16/-7
  • Ja! Ja! JA! JAA! JAAAAAA!
    • Profiili
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #2215 : 17.12.2015 22:02:03 »
Star Wars Episodi VII : The Force Awakens 4-/5
Vihdoin on uusin Star Wars nähny ja olin positiivisesti yllättynyt. Siinä oli vanhan trilogian henkeä otettu hyvin mukaan. Ne oli saanu kasattua toimivan kokonaisuuden. Uudet hahmot oli kivoja ja se uusi BB-8 robotti oli ihana, ihan paras. <3
Yks leffan oli parhaista kohdista oli Millenium Falconin esittely. Se oli oikeesti tehty hyvin. ;D

Ja nyt SPOILERIVAARA!!!!!!!!!!!!! Älä lue jos et halua tietää mitä leffassa tapahtuu!

Heti ekaksi pakko puuttua olennaisimpaan... EI HAN SOLOA SAA TAPPAA!!!!! Senkin raakalaiset. Ne vanhat hahmot on koskemattomia. Noin ei vaan tehdä. Ei, ei ja vielä kerran ei.

Kylo Reniin pitää saada lisää syvyyttä. Se jäi vähän sellaseks I have daddy issues -pahikseksi. Mut ehkä se kehittyy trilogian edetessä. Se oli kyllä hyvä juonenkäänne, että se oli Hanin ja Leian poika. Reystä ja Finnistä tykkäsin. Musta oli hyvä veto ottaa ex-stormtrooper yhdeksi päähenkilöksi.

Pääpahiksesta Snokesta en tykännyt. Se näytti siltä, että se ois repästy jostain ihan toisesta leffasta (kuten Potterista tai Sormusten herrasta) keskelle Star Warsin maailmaa. Siinä missä esim. Rey ja Finn hahmoina sopi hyvin Star Warsiin, Snoke ei todellakaan.

Se oli aina parasta kun vanhasta trilogiasta tuli tuttu hahmo mukaan kuvioihin. Se sai leffayleisöltä spontaanit aplodit. Ihan parasta. xDD

Hyvä leffa mutta voi HAN! :///
Ja ohi ollaan...*kodak moment*

I det Bjørndalske hjem...
Suihkulakki

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #2216 : 30.12.2015 20:43:08 »
Kaks Star Warsia ois viel katottavana ennen ku pääsee uutta leffaa kattoo! Toivottavasti ehittäis nyt J:n kanssa kattoa ne tulevana viikonloppuna, ni vois sit yrittää ens viikol mennä kattoo jo sitä! :''D Ei malttais odottaa enää ja sit kans spoilerivaara on ihan hirvee, kun tää on kuitenkin sellanen superleffa, josta puhutaan koko ajan ja ihan kaikkialla...
« Viimeksi muokattu: 30.12.2015 21:21:19 kirjoittanut Negativ »



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #2217 : 05.01.2016 12:45:44 »
Saatiin sunnuntaina vihdoin uusintakatselut pakettiin ja nyt on torstaiks liput varattuna Star Wars Force Awakensiin.

Asettaisin tässä kohtaa leffat seuraavanlaiseen paremmuusjärjestykseen: 6, 4, 5, 3, 1 & 2.

Vanhat leffat edelleen parhaita mun mielestä, niissä toimii juonet paremmin kuin noissa prequel trilogian leffoissa. Nyt kun tuli tällee aikuisena katottua leffat, eikä ollut kovin hyviä muistikuvia (parhaiten muistin Jedin paluun tapahtumia ja se onkin mun ylivoimainen suosikki ollut aina), niin huomasin etten nykyään pidä Leiasta ollenkaan (Leia tuntui vaan koko ajan huutavan ja olevan superärsy :'''D) ja et mun suosikki on selkeesti Han Solo. Tykkäsin Hanista kyllä lapsenakin, mut nyt jotenkin tajus paremmin sen juttuja.  Ja onhan nuori Harrison Ford ollu ihan komea! Lapsena taas olin ehdottomasti Luke-fani. C-3PO:n v-mäisyys oli myös mennyt nuorempana ohi, olihan se aika ilkee ja itsekäs. :''D Mut viihdyttävä hahmo toki.

Monen mielestä tossa Pimeyden uhassa (eli 1) ei tapahdu juonellisesti ihmeellisyyksiä ja siks siitä ei monet pidä, mut rankkasin sen ite Kloonien hyökkäyksen (2) edelle. Kloonien hyökkäyksessä mua häiritsi ehkä ne Anakinin ja Padme Amidalan yhteiset romanttiset kohtaukset ja koin ne tuskastuttavan huonoiks. Mun mielestä Hayden Christensenillä ja Natalie Portmanilla ei vaan ollu kemiaa. Ja Hayden Christensen kans oli jotenkin ärsyttävä paikoin, Sithin kostossa (3) oli huomattavasti parempi.



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #2218 : 08.01.2016 14:30:34 »
Star Wars Episodi VII : The Force Awakens 4-/5
Vihdoin on uusin Star Wars nähny ja olin positiivisesti yllättynyt. Siinä oli vanhan trilogian henkeä otettu hyvin mukaan. Ne oli saanu kasattua toimivan kokonaisuuden. Uudet hahmot oli kivoja ja se uusi BB-8 robotti oli ihana, ihan paras. <3
Yks leffan oli parhaista kohdista oli Millenium Falconin esittely. Se oli oikeesti tehty hyvin. ;D

Ja nyt SPOILERIVAARA!!!!!!!!!!!!! Älä lue jos et halua tietää mitä leffassa tapahtuu!

Heti ekaksi pakko puuttua olennaisimpaan... EI HAN SOLOA SAA TAPPAA!!!!! Senkin raakalaiset. Ne vanhat hahmot on koskemattomia. Noin ei vaan tehdä. Ei, ei ja vielä kerran ei.

Kylo Reniin pitää saada lisää syvyyttä. Se jäi vähän sellaseks I have daddy issues -pahikseksi. Mut ehkä se kehittyy trilogian edetessä. Se oli kyllä hyvä juonenkäänne, että se oli Hanin ja Leian poika. Reystä ja Finnistä tykkäsin. Musta oli hyvä veto ottaa ex-stormtrooper yhdeksi päähenkilöksi.

Pääpahiksesta Snokesta en tykännyt. Se näytti siltä, että se ois repästy jostain ihan toisesta leffasta (kuten Potterista tai Sormusten herrasta) keskelle Star Warsin maailmaa. Siinä missä esim. Rey ja Finn hahmoina sopi hyvin Star Warsiin, Snoke ei todellakaan.

Se oli aina parasta kun vanhasta trilogiasta tuli tuttu hahmo mukaan kuvioihin. Se sai leffayleisöltä spontaanit aplodit. Ihan parasta. xDD

Hyvä leffa mutta voi HAN! :///


Ja nyt ihan ekana spoilia, perään tulee normifontil lyhyesti spoilerivapaat ajatukset ja arvosana!


SPOIIIIIIIIIIIIIIIL!

Mä arvasin heti, et Han Sololle käy huonosti, ku paljastu, et Kylo Ren on niiden poika. Oon niin vihanen oikeesti, se oli mun suurin suosikki. :D Ois tappanu Leian jos nyt ihan pakko oli joku alkuperänen tappaa, sitä en ois jääny suree. Toisaalta Leiakin oli nyt huomattavasti miellyttävämpi ja se oli sellasen hetkittäin sellanen herttasen mummon olonen. Kun en siis tosiaan Leiasta oo koskaan välittäny.

Kylo Ren oli musta jees (tykkään kyseisestä näyttelijästä, joten johtunee jo siitäkin), mua häiritsi enemmänkin se Rey. Musta oli jotenkin tosi naurettavaa, et se pysty heti pistää noin paljon Kylo Renille kampoihin, joka kuitenkin on vuosia ehtiny treenata voimiaan. Ja muutenkin se jäi musta aika aneemiseks hahmoks. Osas se toki tapella tai ylipäätään pistää vastaan ja oli periksiantamaton, mut silti se jäi jotenki heikoks mun silmissä. Ja se näyttelijä muistutti mun mielestä hirveesti jäykempää versiota Keira Knightleystä (ilmeet ja eleet, varsinkin itkeminen). Sen äänikin kuulosti musta hetkittäin samalta. Toisaalta kyl Keirakin oli alussa joissain leffois vähän jäykempi, nyt jo kehittyny paljon kokemuksen myötä, joten toki ymmärrän, et hänelläkin vasta ura edessään ja paljon opittavaa. Eli hahmo toivottavasti lähtee kehittymään parempaan suuntaan seuraavassa osassa.

Ja oon samaa mieltä siitä Snokesta. Tuli itellekin just se fiilis, et se on TSH  tai Hobitti-leffoista joku örkki. Oli ulkonäöltään ihan samaa luokkaa, oisin toivonu jotain mielikuvituksellisempaa tyyppiä.

Mulle tuli Reystä myös sellanen fiilis, et Reya ois Luken tytär tai ees jotain sukua, koska se Luken valomiekka tuntu kutsuvan sitä niin voimakkaasti. Toisaalta leikiteltiin J:n kanssa myös ajatuksella, et mitäs jos Kylo Ren ja Reya ois sisaruksia, mut sit pohdittiin, et oisko se liian ennalta-arvattavaa kans, ku kuitenkin Kylo Ren on jo Leian ja Han Solon tytär. Toisaalta mul on myös sellanen fiilis ettei Kylo Ren ois kuitenkaan lopulta paha, sitä sen sisäistä kamppailua kuitenkin alleviivattiin pariin otteeseen ja kyllähän Darth Vaderkin lopulta löysi vielä sisältään sen hyvyyden. Jostain muistan lukeneeni teorioita, et Kylo Ren ois koko ajan hyvä, et se ois tarkotuksel soluttautunu sinne (mut aikamoisia uhrauksia kyl sit joutunu tekee, pystyiskö jatkaa elämää sellasten kokemusten jälkeen...)

Tykkäsin kans siitä ideasta, et Stormtroopereista joku tajus lähtee pois, eikä suostunu olemaan osa julmaa ja kasvotonta massaa! Poe oli must kans kivanoloinen, vaikka joissain leffa-arvioissa sitä oli haukuttu tylsäks. Muhun se jotenkin kolahti, näin siin tietyllä tavalla samaa päättäväisyyttä mitä Lukella oli ja Anakinillakin, kun oli viel viaton lapsi.

J muuten sanoi, et kritisoin ihan samoja asioita mitä ihmiset oli 9gagiin postaillu, se oli spoilannu itteensä siel ihan tietoisesti, ku ei malttanu olla pois sieltä. :D

Aika läppä, et Luken näyttelija Mark Hamill sai enemmän palkkaa ku noi uudet, vaikka se oli ruudus joku 15 sekuntia, eikä ees sanonu mitään. :''''''''''''D

 

Star Warce: Force Awakens 3,5/5

Taas huomas miten huimasti tehosteet kehittyy 10 vuoden aikana, varsinkin kun oli tosiaan ne kaikki leffat uusintakatselukierroksen myötä tuoreessa muistissa. Pidin kyllä leffasta, siinä oli tosiaan sitä vanhojen Star Warsien tunnelmaa ja tuntu heti kättelyssä paremmilta mitä prequel trilogian leffat. Musta oli toisaalta hassu kattoa, kun oli niin paljon uusii tyyppei messis. Mut seuraavas osas sitä oloa tuskin on, kun sit on taas jo tottunu näihin juonikuvioihin. En ihan anna 4 tähteä, koska muutamat asiat toi miinusta (esim. Reyn aneeminen rooli ja muutama muu asia, joista tuossa spoilaavassa osiossa kirjoitin).

Koko leffan ajan mul oli niin jännä fiilis myös siitä, ku ajattelin, et siel Chewbacca puvun sisällä oli se suomalainen jätkä! Kuin siistii oikeesti päästä näyttelee Star Warsiin Harrison Fordin rinnalle, en ehkä kestä.

BB-8 oli aivan ihana! Se oli niin suloinen ja musta siitä oli tehty jotenkin älyttömän inhimillinen ja tunteikas, vaikka tokihan se droidi on, mut silti! Mä niin haluun sellasen puhelimella/tabletilla ohjattavan BB-8 droidin kotiin. :'''''''''''''''''''''''D Niitä saa ainakin Gigantista ja maksaa lähemmäs 200€. xD Et realistisesti ajateltuna ei tuu ostettua, mut voi vitsit mä olisin niin onnellinen siitä. xD T: Nekku 24.v

Jännä kyl nähdä miten tää lähtee tästä etenee... seuraavilla osilla onkin sit jo eri ohjaajat. Lisäks Han Solo ja Boba Fett tulee samaan omat leffansa ja sit ens jouluna tulee se yks spin-off leffa kans.

Ja leffojen paremmuusjärjestys näyttää nyt tältä: 6, 4, 5, 7, 3, 1 & 2.


*

Katottiin eilen myös Kingsman: The Secret Service 3,5/5 ja se oli viihdyttävä. Sanoisin, et täs oli paljon tyyliltään samaa kuin Kick-Assissa, vauhtia ja toimintaa ja sit kuitenkin sellasta huumoria, joka vähintään hymyilytti, jos ei joka kerta naurattanu (Kick-Assin, X-Men First Class ja X-Men Days of Future Past tekijöistä tässä olikin mukana Matthew Vaughn...sekä ohjaamassa että käsikirjoittamassa). Oli hauska nähdä myös Colin Firth tällaisessa toiminnallisessa roolissa! Se oli oikeesti aika bad-ass. Pääosaa esittänyt jätkä oli kans musta hyvä, sopi rooliinsa. Innolla odottelen mitä tulevaisuus tuo tullessaan Taron Egertonille. Samuel L. Jacksonilla oli hupaisa rooli. xD
« Viimeksi muokattu: 08.01.2016 16:50:06 kirjoittanut Negativ »



~It feels good. Is that reason enough for you.~

ilppez

  • Viekun ah-valmentaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 13062
  • Karma: +16/-7
  • Ja! Ja! JA! JAA! JAAAAAA!
    • Profiili
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #2219 : 08.01.2016 23:36:30 »


mua häiritsi enemmänkin se Rey. Musta oli jotenkin tosi naurettavaa, et se pysty heti pistää noin paljon Kylo Renille kampoihin, joka kuitenkin on vuosia ehtiny treenata voimiaan.

Ja se näyttelijä muistutti mun mielestä hirveesti jäykempää versiota Keira Knightleystä (ilmeet ja eleet, varsinkin itkeminen). Sen äänikin kuulosti musta hetkittäin samalta.

Ja oon samaa mieltä siitä Snokesta. Tuli itellekin just se fiilis, et se on TSH  tai Hobitti-leffoista joku örkki. Oli ulkonäöltään ihan samaa luokkaa, oisin toivonu jotain mielikuvituksellisempaa tyyppiä.

Mulle tuli Reystä myös sellanen fiilis, et Reya ois Luken tytär tai ees jotain sukua, koska se Luken valomiekka tuntu kutsuvan sitä niin voimakkaasti.

Toisaalta mul on myös sellanen fiilis ettei Kylo Ren ois kuitenkaan lopulta paha, sitä sen sisäistä kamppailua kuitenkin alleviivattiin pariin otteeseen ja kyllähän Darth Vaderkin lopulta löysi vielä sisältään sen hyvyyden.

Poe oli must kans kivanoloinen, vaikka joissain leffa-arvioissa sitä oli haukuttu tylsäks. Muhun se jotenkin kolahti, näin siin tietyllä tavalla samaa päättäväisyyttä mitä Lukella oli ja Anakinillakin, kun oli viel viaton lapsi.

Aika läppä, et Luken näyttelija Mark Hamill sai enemmän palkkaa ku noi uudet, vaikka se oli ruudus joku 15 sekuntia, eikä ees sanonu mitään. :''''''''''''D

Pakko jatkaa tätä spoilikommentointia...

Osa kavereista joiden kanssa käytiin kattoos leffa (ja tietenkin analysoitiin heti sen jälkeen) sanoi tota ihan samaa, että niitä häiritsi leffassa ehkä eniten se, että miten Rey osas käyttää Voimaa heti. Esimerkiksi sitä jedi mind trick -juttua, mistä se sen muka ois oppinut. Lukekin joutui aikoinaan opettelemaan ihan nollista valomiekan käytön käyttämällä sitä harjotuspalloa vastustajana. Tajuan että miksi se häiritsee monia, vaikka se ei mua henk.koht kauheesti häirinnyt leffan aikana.

Heti kun kuulin Reyn puhuvan, sain Keira Knightley vibat. Ulkonäöllisesti niissä on jotain samaa, mutta musta etenkin aksentti ja puherytmi ja myös puheäänikin tekee sen samanlaisuuden.

Oisin halunnut Snoken olevan ihmismäisempi. Kaikissa aiemmissa Star Warseissa pahikset on olleet ihmismäisiä, tai sellasia jotka sopii ihmisten maailmaan. Vader ja Palpatine - ihmisiä. Maul oli pelottavan näköinen, mutta se uskottavan siinä mielessä että SW-galaksista voisi löytyä tollainen. Ehkä kolmosen Grievous oli siinä rajoilla, mutta menetteli. Mutta tää Snoke on liian outo ollakseen uskottava.

Mäkin veikkaan, että Rey ois Luken tytär. En usko, että on Hanin ja Leian tytär, koska se ois jo liikaa draamaa. xD

Kylo Renistä tulee tän trilogian päätteeksi satavarmasti hyvis. Luulen että se on yks näitä teemoja, joita kehitellään ja sit episodi 9:n lopussa koko perhe, eli Kylo, Leia, Luke ja Rey, ottaa sellasen ryhmähalin. ;D

Mäkin tykkäsin Poesta. Tosin sillä oli aika pieni rooli vielä tässä leffassa, koska se oli "kuollut" suurimman osan leffaa. Siitä yritetään ehkä tehdä vähän sellasta uutta Han Soloa, tai sellasta Han Solo meets Luke Skywalker -tyyppiä.

Läppä toi Hamillin juttu. xDDD Tuijottamallakin voi tienata rahaa. Se viimeinen kohtaus oli muutenkin vähän läppä. Odotin koko ajan että millon ne puhuu, kun ne vaan tuijotti toisiaan. Ja eikö Reyn käsi väsynyt kun se piti sitä valomiekkaa minuutin ojennettuna. xDD Toivottasti Luke saadaan enemmän mukaan kuvioihin seuraavassa osassa.
Ja ohi ollaan...*kodak moment*

I det Bjørndalske hjem...
Suihkulakki

ilppez

  • Viekun ah-valmentaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 13062
  • Karma: +16/-7
  • Ja! Ja! JA! JAA! JAAAAAA!
    • Profiili
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #2220 : 08.01.2016 23:48:59 »
Asettaisin tässä kohtaa leffat seuraavanlaiseen paremmuusjärjestykseen: 6, 4, 5, 3, 1 & 2.

Tavallaan laittaisin itekin noin samaan järjestykseen.
Mäkin oon aina tykännyt jostain syystä Jedin paluusta eniten. Samoin alkuperäinen oli hieno. Imperiumin vastaiskuun en nuorempana päässyt yhtä hyvin sisään.
Mutta mä katoin (ainakin toisella silmällä) vanhat leffat taas pitkästä aikaa läpi ennen ku menin kattomaan uuden. Ja pakko sanoa, että yllättäen Imperiumin vastaisku olikin juonellisesti se paras leffa näistä kolmesta vanhasta. Siinä on se kun Yoda kouluttaa Lukea, Luke saa tietää Vaderin olevan sen isä ja Han Solo jäädytetään. Ehkä syy miks en nuorempana tykännyt siitä niin paljoa kuin noista muista, oli se ettei Imperiumin vastaiskussa tuhota Kuolemantähteä. Siitä puuttu se avaruustaisteluosuus.
Ja ohi ollaan...*kodak moment*

I det Bjørndalske hjem...
Suihkulakki

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #2221 : 09.01.2016 13:17:53 »
Asettaisin tässä kohtaa leffat seuraavanlaiseen paremmuusjärjestykseen: 6, 4, 5, 3, 1 & 2.

Tavallaan laittaisin itekin noin samaan järjestykseen.
Mäkin oon aina tykännyt jostain syystä Jedin paluusta eniten. Samoin alkuperäinen oli hieno. Imperiumin vastaiskuun en nuorempana päässyt yhtä hyvin sisään.
Mutta mä katoin (ainakin toisella silmällä) vanhat leffat taas pitkästä aikaa läpi ennen ku menin kattomaan uuden. Ja pakko sanoa, että yllättäen Imperiumin vastaisku olikin juonellisesti se paras leffa näistä kolmesta vanhasta. Siinä on se kun Yoda kouluttaa Lukea, Luke saa tietää Vaderin olevan sen isä ja Han Solo jäädytetään. Ehkä syy miks en nuorempana tykännyt siitä niin paljoa kuin noista muista, oli se ettei Imperiumin vastaiskussa tuhota Kuolemantähteä. Siitä puuttu se avaruustaisteluosuus.

Joo, mul on vähän sama. Vaikka kuitenkin tykkään Imperiumin vastaiskusta juonellisesti, niin sit kuitenkin se ei vaan iskeny samalla tavalla kokonaisuudessaan. Ehkä siin nimenomaan häiritsi mua kans se, et  puuttu se avaruudessa tapahtuva taistelu.  Monet mun kavereista onkin ihmetelly, et miten voin rankata ekan osan Imperiumin vastaiskun edelle. Ja sit ehkä osa kohtauksista ei temmannut niin mukaansa (ne tarpomiset siel lumessa jne).



mua häiritsi enemmänkin se Rey. Musta oli jotenkin tosi naurettavaa, et se pysty heti pistää noin paljon Kylo Renille kampoihin, joka kuitenkin on vuosia ehtiny treenata voimiaan.

Ja se näyttelijä muistutti mun mielestä hirveesti jäykempää versiota Keira Knightleystä (ilmeet ja eleet, varsinkin itkeminen). Sen äänikin kuulosti musta hetkittäin samalta.

Ja oon samaa mieltä siitä Snokesta. Tuli itellekin just se fiilis, et se on TSH  tai Hobitti-leffoista joku örkki. Oli ulkonäöltään ihan samaa luokkaa, oisin toivonu jotain mielikuvituksellisempaa tyyppiä.

Mulle tuli Reystä myös sellanen fiilis, et Reya ois Luken tytär tai ees jotain sukua, koska se Luken valomiekka tuntu kutsuvan sitä niin voimakkaasti.

Toisaalta mul on myös sellanen fiilis ettei Kylo Ren ois kuitenkaan lopulta paha, sitä sen sisäistä kamppailua kuitenkin alleviivattiin pariin otteeseen ja kyllähän Darth Vaderkin lopulta löysi vielä sisältään sen hyvyyden.

Poe oli must kans kivanoloinen, vaikka joissain leffa-arvioissa sitä oli haukuttu tylsäks. Muhun se jotenkin kolahti, näin siin tietyllä tavalla samaa päättäväisyyttä mitä Lukella oli ja Anakinillakin, kun oli viel viaton lapsi.

Aika läppä, et Luken näyttelija Mark Hamill sai enemmän palkkaa ku noi uudet, vaikka se oli ruudus joku 15 sekuntia, eikä ees sanonu mitään. :''''''''''''D

Pakko jatkaa tätä spoilikommentointia...

Osa kavereista joiden kanssa käytiin kattoos leffa (ja tietenkin analysoitiin heti sen jälkeen) sanoi tota ihan samaa, että niitä häiritsi leffassa ehkä eniten se, että miten Rey osas käyttää Voimaa heti. Esimerkiksi sitä jedi mind trick -juttua, mistä se sen muka ois oppinut. Lukekin joutui aikoinaan opettelemaan ihan nollista valomiekan käytön käyttämällä sitä harjotuspalloa vastustajana. Tajuan että miksi se häiritsee monia, vaikka se ei mua henk.koht kauheesti häirinnyt leffan aikana.

Heti kun kuulin Reyn puhuvan, sain Keira Knightley vibat. Ulkonäöllisesti niissä on jotain samaa, mutta musta etenkin aksentti ja puherytmi ja myös puheäänikin tekee sen samanlaisuuden.

Oisin halunnut Snoken olevan ihmismäisempi. Kaikissa aiemmissa Star Warseissa pahikset on olleet ihmismäisiä, tai sellasia jotka sopii ihmisten maailmaan. Vader ja Palpatine - ihmisiä. Maul oli pelottavan näköinen, mutta se uskottavan siinä mielessä että SW-galaksista voisi löytyä tollainen. Ehkä kolmosen Grievous oli siinä rajoilla, mutta menetteli. Mutta tää Snoke on liian outo ollakseen uskottava.

Mäkin veikkaan, että Rey ois Luken tytär. En usko, että on Hanin ja Leian tytär, koska se ois jo liikaa draamaa. xD

Kylo Renistä tulee tän trilogian päätteeksi satavarmasti hyvis. Luulen että se on yks näitä teemoja, joita kehitellään ja sit episodi 9:n lopussa koko perhe, eli Kylo, Leia, Luke ja Rey, ottaa sellasen ryhmähalin. ;D

Mäkin tykkäsin Poesta. Tosin sillä oli aika pieni rooli vielä tässä leffassa, koska se oli "kuollut" suurimman osan leffaa. Siitä yritetään ehkä tehdä vähän sellasta uutta Han Soloa, tai sellasta Han Solo meets Luke Skywalker -tyyppiä.

Läppä toi Hamillin juttu. xDDD Tuijottamallakin voi tienata rahaa. Se viimeinen kohtaus oli muutenkin vähän läppä. Odotin koko ajan että millon ne puhuu, kun ne vaan tuijotti toisiaan. Ja eikö Reyn käsi väsynyt kun se piti sitä valomiekkaa minuutin ojennettuna. xDD Toivottasti Luke saadaan enemmän mukaan kuvioihin seuraavassa osassa.


Siis joo, se Reyn näyttelijän aksentti oli just kans tosi samanlainen kuin Keiralla, unohdinkin sen tossa mainita. Oli jhämmentävän samankaltainen välil. Hyvä, et joku muukin huomannu saman, etten oo ainoo. :''D

Vitsailin tosta Luken puhumattomuudesta, et ehkä se ois maksanu enemmän ku se ois puhunu, ku Mark Hamillhan on kans tosi arvostettu ääninäyttelijä. :D Se onkin tosi hyvä Jokerin ääni monissa Batman animaatioissa ja peleissä. Et ehkä sen ääni on kans kallis, haha. :'D Mut uskon kyl, et sil tulee olee isompi rooli seuraavissa osissa. Ja J sano mulle, et se oli lukenu, et Mark Hamillia joutu kosiskelee paljon jatkamaan Luken roolissa ja se joutu myös laihduttaa jonkin verran, kun oli vähän paisunut. Mut se kohtaus oli kyl läppä ylipäätään, mua alko melkeen naurattaa kun vaan tuijotti siinä toisiaan. xD



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #2222 : 16.01.2016 13:33:54 »
The Hateful Eight 3,5/5 - Käytiin eilen katsomassa Tarantinon uusin. Ei ollut mielestäni hänen parhaimmistoaan, mutta toisaalta Tarantino ei ole tehnyt huonoja leffoja, joten kyllä tämäkin oli silti hyvä. Vähän erilainen kuin edellinen, ei kuitenkaan ihan niin toiminnallinen, vaan tapahtumat sijoittuvat lähes kokonaan yhteen tilaan (tuli dekkari fiiliksiä tästä ja mm. Agatha Christien Eikä yksikään pelastunut tuli mieleen). Todella hyvät näyttelijät jälleen, erityisesti pidin Tim Rothista ja Jennifer Jason Leighistä. Myöskin Kurt Russell oli vahvemmassa roolissa kuin jos vertaa Death Proofiin, se oli mukava huomata. Walton Goggins oli myös hauska uusi tuttavuus, hyvä rooli hänellä (tosin ei nyt sinänsä uusi tuttavuus ole, koska on ollut Djangossakin, mut itse en ole  häntä oikein nähnyt missään). Juonesta en nyt viitsi sen liiemmin höpötellä, koska tää on juuri niitä leffoja, joista ei kannata tietää paljon etukäteen. Oli kyllä pari aika yllätyksellistä ja ehkä toisaalta hieman randomiakin kohtausta, jotka tosin sopivat kyllä leffaan ja toivat lisää huumoria. Jotenkin jäin kaipaan Christoph Waltzia, joka oli kahdessa edellisessä Tarantinon leffassa, toivottavasti tekevät vielä yhteistyötä!
« Viimeksi muokattu: 17.01.2016 11:30:01 kirjoittanut Negativ »



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #2223 : 17.01.2016 18:15:48 »
Force Awensit katsottu
Yllätti ristiriitaisuus kirjojen kanssa. Käsittääkseni kirjojen mukaan Leialla ja Hanilla olisi ollut tuohon aikaan lapset Jacen ja Jaina. Lisäksi Chewbaccan piti olla kuollut. Mutta jos tuo unohdetaan, niin ihan käypä elokuva oli. Alussa kesti jonkin aikaa päästä juoneen mukaan. Finn oli mielenkiintoisin uusista hahmoista. Uskottava jopa koskettava elämäntarina siitä, kuinka hänet tahdosta riippumatta värvättiin uuden imperiumin palvelukseen. Reykin oli hyvä hahmo. Hänen taustoistaan olisin halunnut tietää enemmän. No odottelen, että seuraavissa elokuvissa tulee esiin. Jotenkin tuntui, ettei Poe paljon ollut esillä leffassa. Hänestäkin haluasin tietää enemmän. Mitenköhän Snoke käännytti Kylon? Ymmärsin, että oli kertonut isoisän mahdista mutta jättänyt kertomatta, että tämä oli elämänsä viime hetkillä kääntynyt takaisin.

ilppez

  • Viekun ah-valmentaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 13062
  • Karma: +16/-7
  • Ja! Ja! JA! JAA! JAAAAAA!
    • Profiili
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #2224 : 18.01.2016 22:50:27 »
Force Awensit katsottu
Yllätti ristiriitaisuus kirjojen kanssa. Käsittääkseni kirjojen mukaan Leialla ja Hanilla olisi ollut tuohon aikaan lapset Jacen ja Jaina. Lisäksi Chewbaccan piti olla kuollut.

Sen jälkeen kun Disney osti oikeudet Star Warsiin, niin noin vanhat kirjat ei enää päde. Ne rupes kehittelemään uutta versioo tapahtumista ja noiden kirjojen tapahtumat, jotka sijoittuu Jedin paluun jälkeen, ei enää päde. :/
Ja ohi ollaan...*kodak moment*

I det Bjørndalske hjem...
Suihkulakki