Kirjoittaja Aihe: Samuli Taskinen - Tuleeko hänestä tähti?  (Luettu 111074 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Thesugarangel92

  • Potkiva irokeesi-fanaatikko
  • i
  • *
  • Viestejä: 21974
  • Karma: +16/-30
  • Restless heart syndrome
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #375 : 08.05.2010 22:31:41 »
Mistään vihjailusta teikäläisen seksuaaliseen suuntautumiseen ei ollut kyse. En tiedä sukupuoltasi enkä seksuaalista suuntautumistasi, jos sinulla on sen suhteen jotain epävarmuutta niin mielestäni on kumma että sinä sen asian nostat kokoajan pöydälle toistuvasti, ei kukaan muu.
Olet kauhea päällekäyvä tuossa. Älä tulkitse väärin sitä mitä minä haluan itsestäni kertoa. Jos sovitaan, että tämä palkinto oli typerä vitsi, eikä mitään vastaavaa enää toisteta?

: PP

Myy

  • Koelaulaja
  • Viestejä: 16
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #376 : 08.05.2010 22:35:02 »
Palaten asiaan: kyllä minustakin Samuli on tästä porukasta potentiaalisin. Latasin viime finaalin biisin (Kukaan ei koskaan) koneelle ja se kertoo, että Samuli kuulostaa hyvältä levyllä. Lauluun vain tarvitaan lisää sävyjä.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #377 : 08.05.2010 22:36:53 »
Palaten asiaan: kyllä minustakin Samuli on tästä porukasta potentiaalisin. Latasin viime finaalin biisin (Kukaan ei koskaan) koneelle ja se kertoo, että Samuli kuulostaa hyvältä levyllä. Lauluun vain tarvitaan lisää sävyjä.
Tuo oli paras kommentti tässä topicissa tänä iltana. Nyt muistan itsekin, miksi tämä on niin kiva topic.

PhineasMcClintock

  • Vieras
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #378 : 08.05.2010 22:47:22 »
Samulin tai kenenkään muun jäljellä olevan tapauksessa puhe "potentiaalisuudesta" on yhdentekevää.

Mielipiteet ovat aina oma asiansa ja ne perustuvat oman suosikin hypettämiseen, eikä "objektiiviseen" näkökantaan. Ne jäävät omaan arvoonsa. Meidän Top3sessa kaikilla on saman verran "hehkutettua" potentiaalia, ei kellään enempää eikä vähempää.

Kisan jälkeen asiat vasta saavat suuntansa. Tämä on äänestyskilpailu, eikä edelleen anna suuntaa mihinkään. Paljon potentiaalisuutta hukkuu levy-yhtiöiden raha-ahneuden vuoksi ja valitettavasti se määrää usein suunnan.

Kuten sanottua. Kivaa on spekuloida, spekuloida ja spekuloida. Turhaa tuon takia hypettää liikaa. Kisan jälkeen nähdään "totuus".

Ja Luottamusmies: Samuliin kohdistuva kritiikki ei todellakaan aina ole hänen parjaamistaan. Jotkut mm. minä katson asioita neutraalein silmin, koska suosikkia ei ole. Samalla tapaa Leenasta ja Eliaksesta löytyy kritisoitavaa. Silti hatunnosto uskollisuudellesi Samulin suhteen.
« Viimeksi muokattu: 08.05.2010 22:52:06 kirjoittanut PhineasMcClintock »

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #379 : 08.05.2010 22:51:47 »
Niinpä ja sen takia varmaan kaikki fanittajat leimaantuvat typeryksiksi, joille myönnetään tuollaisia kauheita nöyryytyspalkintoja. Myönnän, että tämä fanitus on ollut naurettavan typerää, enkä ole osannut lopettaa sitä ajoissa. Kai ole siis tuon palkinnonkin "ansainnut".
« Viimeksi muokattu: 08.05.2010 22:53:35 kirjoittanut Luottamusmies »

PhineasMcClintock

  • Vieras
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #380 : 08.05.2010 22:53:22 »
Niinpä ja sen takia varmaan kaikki fanittajat leimaantuvat typeryksiksi, joille myönnetään tuollaisia kauheita nöyryytyspalkintoja.

Etkai Luottamusmies itseesi ottanut tuosta palkinnosta? 8) Muista säilyttää huumori. Kukaan ei pahaa tarkoita, joten älä tulkitse asiaa niin. Eri juttu on se, jos sinua leimataan. Sitä en itse ainakaan ole tavannut.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #381 : 08.05.2010 22:54:40 »
Juurihan itsekin sanoit, että fanitus on ihan typerää. Levy-yhtiö murskaa kaiken. Etkö sanonutkin?

Rico

  • Klingonien pitsinnypläyskerhon ehdokasjäsen
  • i
  • *
  • Viestejä: 6014
  • Karma: +14/-53
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #382 : 08.05.2010 22:58:25 »
Luottamusmies mahtaa elämä olla hankalaa jos on sieraimet ja nenäontelot noin täynnä herneitä. Miten sä edes pystyt ottamaan joka ikisestä viestistä irti jonkun lauseen ja kääntämään sen niin että otat siitä itttees.


Tähänkin viestiin varmaan vastaat jotain että "Kuinka kehtaat väittää tuollaista herneistä. Minä en edes pidä kasviksista ja kaikenlisäksi samuli ei ole päiväunieni kohde!!"

PhineasMcClintock

  • Vieras
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #383 : 08.05.2010 23:00:43 »
Juurihan itsekin sanoit, että fanitus on ihan typerää. Levy-yhtiö murskaa kaiken. Etkö sanonutkin?

En tarkoittanut asiaan noin. Pointtini oli, että moni potentiaalinen lahjakkuus hukkuu usein levy-yhtiön rahan ahneuteen. Älä minua nyt tulkitse väärin.

Fanitus on aina TÄRKEÄ ja OLENNAINEN asia ja siitä tulee pitää kiinni. Se ei ole väärin.

Ja kuten sanottua. Sinulla Luottamusmies on asioista oma näkemys joista et tingi. Minulla on oma näkemykseni. Samuli on silmissäni täysin samalla viivalla kuin kaksi muutakin kisaajaa. Kukaan ei ole toinen toisensa yläpuolella. Siinä kaikki.



PhineasMcClintock

  • Vieras
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #384 : 08.05.2010 23:05:28 »
Luottamusmies mahtaa elämä olla hankalaa jos on sieraimet ja nenäontelot noin täynnä herneitä. Miten sä edes pystyt ottamaan joka ikisestä viestistä irti jonkun lauseen ja kääntämään sen niin että otat siitä itttees.


Tähänkin viestiin varmaan vastaat jotain että "Kuinka kehtaat väittää tuollaista herneistä. Minä en edes pidä kasviksista ja kaikenlisäksi samuli ei ole päiväunieni kohde!!"

Tämän asian minäkin olisin halunnut sanoa. Kyllä minäkin jouduin sietämään vuonna 2007 Ari Koivuseen kohdistunutta rajua kettuilua aikanaan. Pakko on osata niellä eriävätkin mielipiteet. Niin se menee. Omaansa saa puolustaa, mutta pitää tajuta muitakin. Itse opin sen jo silloin. Tämäkään ei siis pahalla, ettei tulkita väärin.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #385 : 08.05.2010 23:25:16 »
Samuli-fanitus ei alkanut mistään päiväunesta. Sen haluan vielä sanoa. Olin (ja olen yhä) valtavan kiinnostunut siitä, mikä teki aikanaan joistakin Idols-tähdistä aitoja tähtiä ja jätti toiset tähdenlennoiksi. Olen muun muassa tämän kiinnostuksen takia paljon katsellut vanhoja Idols-esityksiä ja vertaillut esityksiä.  Tarpeeksi monta kertaa kuunneltuani rupesin todella huomaamaan, että menestyjien ja huonommin menestyneiden laulamisessa oli kuin olikin eroja, jotka oli kuultavissa jo Idols-vaiheessa. Kyse ei ollut vireessä tai edes nuotissa pysymisestä. Kyse oli siitä, että tulevien tähtien esityksissä
korvani erotti jotain muutakin kuin pelkkää laulua. En tiedä mitä se on. Ehkä se on se x factor. Idolsia katsomalla olen oppinut tunnistamaan tuollaisen potentiaalin laulamisessa. X Factorissa olen kuunnellut kriittisesti, keiden laulusta löytyy samanlaista potentiaalia. Olen huomannut, että Samulin laulaessa kuuluu samantyyppistä potentiaalia kuin Idols-menetyjillä. Myös Eliaksella olen ruvennut kuulemaan jotain siihen viittaavaa. Samulissa on kuitenkin vielä enemmän jonkinlaista musiikillista innovaatisuutta (minun näkemys). Siksi toivon, että Samuli pääseen tekemään omanlaisensa uran.
« Viimeksi muokattu: 08.05.2010 23:35:27 kirjoittanut Luottamusmies »

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #386 : 08.05.2010 23:54:44 »
En pidä siitä, että Federico tieten menee tulkitsemaan viestejäni haluamallaan tavalla. Ne tulkinnat oli erityisen pahansuovasti kirjoitettu. Kunnia minullakin on! >:(

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #387 : 09.05.2010 00:11:11 »
Federicolle: ÄLÄ ENÄÄ KOSKAAN SEKAANNU MINUN TOIMINTAANI TÄLLÄ FOORUMILLA!
Loukkaannuin suunnattomasti kirjoituksistasi. :'(

Aelether

  • Pississtanian ikimuistoinen vainooja
  • i
  • *
  • Viestejä: 11045
  • Karma: +16/-12
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #388 : 09.05.2010 00:16:37 »
Federicolle: ÄLÄ ENÄÄ KOSKAAN SEKAANNU MINUN TOIMINTAANI TÄLLÄ FOORUMILLA!
Loukkaannuin suunnattomasti kirjoituksistasi. :'(

Minä taas olen saanut *sinusta* aivan tarpeekseni.

Susan says don't get afraid, get angry
Terry Pratchett: Hogfather

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #389 : 09.05.2010 00:20:41 »
En vain pidä, että seksuaali-identiteettiäni noin kyseenalaistetaan. Sellaiset asiat ovat omaa yksityisyyttäni. Nyt todellakin lähden tältä palstalta. Kiittäkää Federicoa, että pääsette minusta eroon. Sitähän te olette jo pitkään halunneet.
« Viimeksi muokattu: 09.05.2010 00:30:14 kirjoittanut Luottamusmies »

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #390 : 09.05.2010 00:32:19 »
Voi jestas sentään.

En vain pidä, että seksuaali-identiteettiäni noin kyseenalaistetaan. Sellaiset asiat ovat omaa yksityisyyttäni. Nyt todellakin lähden tältä palstalta. Kiittäkää Federicoa, että pääsette minusta eroon. Sitähän te olette jo pitkään halunneet.
En voi ymmärtää, miten voit kääntää ne viestit aivan nurinkurin. Seksuaali-identeetistä ollut missään vaiheessa mitään juttua?



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #391 : 09.05.2010 00:35:34 »
Siis voi hyvä sylvi sentään :/.

Federicolle: ÄLÄ ENÄÄ KOSKAAN SEKAANNU MINUN TOIMINTAANI TÄLLÄ FOORUMILLA!
Loukkaannuin suunnattomasti kirjoituksistasi. :'(

Minä taas olen saanut *sinusta* aivan tarpeekseni.

Tähän kyllä yhdyn. Eipä muuta tällä kertaa.
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #392 : 09.05.2010 00:41:11 »
Olen jopa katsonut X-extraakin.

Vähän samanlainen tunnustus kuin "Olen I-Dolly ja olen alkoholisti"  :D (AA-kerho siis).


Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #393 : 09.05.2010 01:02:18 »
Minusta pinkkipuhelin-käsite liittyy siihen, että kannatetaan jotakuta kilpailijaa innolla, joka ylittää kilpailijan todelliset kyvyt (joidenkin mielestä). Pinkkipuhelin-äänestämisen käsitteestä saamme kiittää legendaarisia pikkutyttöjä, jotka ovat tuolla innolla äänestäneet niin Ari Koivusta (eri sukupuoli) kuin Anna Abreuta (sama sukupuoli). Myös vanhemmat ihmiset voivat olla pinkkipuhelin-äänestäjiä - vaikka eivät edes äänestäisikään. Myös nettikeskusteluissa voi olla pinkkipuhelin-äänestäjä - ja se on TÄYSIN SUOTAVAA! Vain fanaattiset tunteet tuovat puhtia keskusteluihin, jotka olisivat muuten turhankin kuivakkaita.  On ziljoona syytä, miksi jotakuta fanittaa vahvasti. Samalla lailla on lukemattomia syitä, miksi jotkut uudet ihmiset tuntuvat heti ystäviltä ja toisista ei voi tulla ystäviä sitten millään.

Itse yritän tarkkailla itseäni, etten ihan pinkkipuhelin-käyttäytymisen pyörteisiin menisi vaan olisin "objektiivisesti oikeassa". En ole varma siitä, että liittyikö Taru Ratilaisen "fanittamiseeni" pinkkipuhelin-elementtejä. Samaa kysyin American Idolissa Katie Stevensin yhteydessä. Tai vuosi (kaksi?) sitten mm. Kady Malloyn yhteydessä. Puhumattakaan Anna Abreusta!


Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #394 : 09.05.2010 01:12:32 »
Luuliko joku ihan tosissaan, etten ymmärrä huumoria. Pieni päänsärky antaa joskus tilaisuuden testata palstalaisia ;D

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #395 : 09.05.2010 01:23:29 »
Siis kyllähän tuo pinkkipuhelin oikeasti ihan hauska idea oli, vaikka tuskin minulla senväristä puhelinta oikeasti tuleekaan koskaan olemaan. Kyllä täällä joku muu on se, joka tarvitsee huumoria ja iloista mieltä enemmän. Minähän olen kuitenkin ollut tämän X Factorin suhteen yksi optimistisimmista palstalaisista.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #396 : 09.05.2010 02:16:07 »
Huomenna olen onnellinen, jos Samuli ei ole enää kisassa mukana. Huomenna olen onnellinen, jos Samuli on kisassa mukana. Kerrankin näin.

Myy

  • Koelaulaja
  • Viestejä: 16
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #397 : 09.05.2010 05:40:47 »
Samulin tai kenenkään muun jäljellä olevan tapauksessa puhe "potentiaalisuudesta" on yhdentekevää.

Mielipiteet ovat aina oma asiansa ja ne perustuvat oman suosikin hypettämiseen, eikä "objektiiviseen" näkökantaan. Ne jäävät omaan arvoonsa. Meidän Top3sessa kaikilla on saman verran "hehkutettua" potentiaalia, ei kellään enempää eikä vähempää.

Tämäpä mielenkiintoinen näkemys: kilpailijoissa ei ole mitään eroa. Totta kai kilpailijoissa on eroa. Levy-yhtiökin voi laskelmoida menestyspotentiaalilla. Myykö Samulin erikoinen ääni? Myykö Eliaksen siirappisuus? Mikä on kullekin finalisteille sopiva musiikkityyli ja onko sille tällä hetkellä markkinarako? Toisaalta tällä menestyspotentiaalilla ei ole merkitystä yksittäiselle ihmiselle, joka arvioi kilpailijoita omien mieltymystensä mukaan.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #398 : 09.05.2010 08:53:17 »
Selvennetään, jos jollekin on jäänyt epäselväksi, miksi puolustan Samulia niin ahkerasti. Mielestäni hän on
laulajana täysin aliarvostettu. Pyrin itse saamaan hänelle edes vähän sitä arvostusta joka hänelle kuuluu. Jos
En olisi näin aktiivinen fani, jos olisin tyytyväinen siihen arvostukseen, jonka Samuli on yleisesti saanut. Toisaalta siinä
haasteellisuudessa on varmaan se idea, joka tekee fanituksesta fanituksen. Mikään ei ole itsestään selvää.
Esimerkiksi Eliaksen fania minusta olisi vaikea saada, sillä hänen menesstyksensä ja arvostuksensa on niin itsestäänselvyys.

leena

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 568
  • Karma: +1/-7
    • Profiili
Vs: Samuli Taskinen oli niin suloinen!
« Vastaus #399 : 09.05.2010 11:39:15 »
En olisi näin aktiivinen fani, jos olisin tyytyväinen siihen arvostukseen, jonka Samuli on yleisesti saanut. Toisaalta siinä
haasteellisuudessa on varmaan se idea, joka tekee fanituksesta fanituksen. Mikään ei ole itsestään selvää.
Esimerkiksi Eliaksen fania minusta olisi vaikea saada, sillä hänen menesstyksensä ja arvostuksensa on niin itsestäänselvyys.

ERITTÄIN hyvä pointti, jonka ymmärrän täydellisesti, kun on tuo oma Pete Seppälä-historia, ja nimenomaan kisan jälkeiseltä ajalta (kyllähän hänellä kisassa oli muitakin faneja). Keikoilla oli yleensä ihan kivasti porukkaa, mutta vakionaamat sen verran harvassa, että siinä sai tuntea itsensä jossain määrin erityiseksi ja jopa merkittäväksi ;). Ja mikään ei todellakaan ollut itsestäänselvää. Joka ikistä keikkaa osasi arvostaa kuin se olisi ollut viimeinen - ja niinhän se viimeisin taisi ollakin :(. Toivottavasti Samulin kohdalla ei käy samalla tavalla, vaan hän saa luotua menestyksekkään uran.

Sitä en nyt niin tiedä, onko Samuli TÄSSÄ vaiheessa niin aliarvostettu - kisan top3:ssa kuitenkin (ite veikkaan 2. sijaa). Eli kyllä niitä kannattajia on muitakin kuin Luottamusmies (tai sitten sulla on ihan mielettömät puhelinlaskut ;) ). Sitten se fanitususkollisuus vasta punnitaan jos Samuli tekee sinun mielestä loistavan levyn, mutta kukaan muu ei levyn hienoutta ymmärrä... ;)

Ja tosiaan - itekin olisin varmaan innokkaampi Eliaksen suhteen, jos hän ei vaikuttaisi niin ylivoimaiselta. Altavastaajan kannustaminen on jännempää ja tuntuu jotenkin "tarpeellisemmalta". Tosin nyt hermostuttaa, että mitä jos kaikki ajattelee samalla tavalla eikä kukaan vaivaudu Eliasta äänestämään (joo, joo, voittajan asema ei välttämättä ole paras, mut voitin finaaliliput, enkä viittis lähteä, jos ei Elias ole laulamassa - oma napa, paras napa ;) ).