Kirjoittaja Aihe: Elias Change oli raspikurkku  (Luettu 45243 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Elias Change oli raspikurkku
« Vastaus #75 : 28.03.2010 21:53:05 »
Se pätkä minkä vasta kuulin, oli niin täynnä raspia kuin olla voi. Eikö hieman vähempikin riittäisi vai onko se todella ainoa sävy mikä Eliaksesta lähtee? Jotkut tosin pitävät näinkin kovasta raspista.

leena

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 568
  • Karma: +1/-7
    • Profiili
Vs: Elias Change oli raspikurkku
« Vastaus #76 : 29.03.2010 00:18:07 »
Se pätkä minkä vasta kuulin, oli niin täynnä raspia kuin olla voi. Eikö hieman vähempikin riittäisi vai onko se todella ainoa sävy mikä Eliaksesta lähtee? Jotkut tosin pitävät näinkin kovasta raspista.

Minä kuuntelin Eliasta oikein supertarkasti ("onko tää nyt niin hyvä, että sitä kannattaa ruveta fanittamaan?"). Alku oli NIIN raspia, että tuli tismalleen sama mieleen: hieman vähempi riittäisi. Mutta kun laulu pääsi kertsiin asti niin... no, en sano wau, koska se olisi vaatinut hieman enemmän yllätysmomenttia, mut odotuksia vastaavan upea. Tässä ON mun suurin ja oikeastaan ainoa suosikki :) (mut silleen hillitysti - en ole totaalisen hurahtanut ainakaan vielä. Vrt. viime Idolsin "koopahdus" ;) ).

capri

  • Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Viestejä: 18333
  • Karma: +6/-3
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
Vs: Elias Change oli raspikurkku
« Vastaus #77 : 29.03.2010 00:32:36 »
Mua ei raspi haittaa pätkän vertaa ;D
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Elias Change oli raspikurkku
« Vastaus #78 : 29.03.2010 00:35:42 »
Kuuntelin äsken viimein Eliaksen laulun kokonaan. Raspia oli niin kauheasti, että tuntui että koko laulu uppoaa sinne. En tiedä, pystyisinkö kuuntelemaan kahta tuntia tuollaista raspia. Hyvinhän Elias sinänsä lauloi ja ansaitsi jatkopaikkansa!

Iita

  • Tittelintuura
  • i
  • *
  • Viestejä: 13828
  • Karma: +15/-7
    • Profiili
Vs: Elias Change oli raspikurkku
« Vastaus #79 : 29.03.2010 15:39:14 »
Mua ei myöskään raspi häiritse, mutta eilinen esitys jätti vähän kylmäksi.
Sometimes the dreams that come true are the dreams you never even knew you had.

leena

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 568
  • Karma: +1/-7
    • Profiili
Vs: Elias Change oli raspikurkku
« Vastaus #80 : 05.04.2010 09:47:44 »
Elias mennä porskuttaa, eikä kukaan kommentoi mitään Eliaksen omaan ketjuun?? ;). Minua suorastaan suututti eilinen taustalaulukuoro. Laulu alkoi niin kauniisti Eliaksen äänellä ja kitaralla, ja sitten tuli kuoro ja jyräsi kaiken. Ihan totaalinen moka Gugilta paiskata tuollainen sovitus.

Mutta sitten... minä kun tykkään spekuloida näillä asioilla ;) ... rupesin miettimään, että entä jos Gugi sittenkin on taitava juonikas taktikko? Näkee millainen helmi Elias on ja arvioi, että tässä vaiheessa Eliaksen suosio riittää siihen, että hän porskuttaa menemään, vaikka esitys hieman floppi olisikin. Mitä jos torppasi Eliaksen esityksen ihan tahallaan? Edut:

- Eliaksen fanit on entistä enemmän hänen tukenaan, kun vaikuttaa siltä, että hän on valmentajansa hölmöilyn uhri
- Eliakselle jää varaa nousta, parantaa seuraaviin esityksiin ja vihdoin säväyttää oikein kunnolla

Mulla on alusta asti ollut sellanen fiilis, että Elias aloitti liian hyvin (no todellakin, jos _minäkin_ heti huomasin miten loistava hän on - minä joka en esim. Koopin koelaulua noteerannut juuri ollenkaan ;) ). Eli siinä mielessä pieni notkahdus näiden ekojen finaalien kohdalla voi olla ihan tarpeellinen ;)

McKenzie

  • kadonneen mielenrauhan metsästäjä
  • i
  • *
  • Viestejä: 3358
  • Karma: +5/-2
  • Queen of fucking everything O:-)
    • Profiili
Vs: Elias Change oli raspikurkku
« Vastaus #81 : 05.04.2010 10:30:34 »
Sovitus oli tosiaan mielenkiintoinen. Minua jäi inhottamaan, kun Elias lauloin paikoin ihan omin sanoin (onneksi esim. Koop ei ikinä tee tätä ;) ). Laulu toimi hyvin silloin, kun Elias lauloi yksin ja revittelikin vähän, mutta kun enkelikuoro astui kehiin, laulu oli pilalla.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience. - Mark Twain -

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Elias Change oli raspikurkku
« Vastaus #82 : 05.04.2010 10:56:06 »
Selittäkää nyt minullekin Eliaksen suosion syy. Minusta hänen esityksensä oli yksi eilisillan
kehnoimmista eikä se johtunut pelkästään taustakuorosta.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Elias Change oli raspikurkku
« Vastaus #83 : 05.04.2010 11:13:23 »
Minua jäi inhottamaan, kun Elias lauloin paikoin
ihan omin sanoin

Saatan olla täysin väärässä, mutta aivan kuin sanat olisivat menneet lopussa vähän sinne ja tänne? En tosin tahtonut niitä kuullakaan.

McKenzie

  • kadonneen mielenrauhan metsästäjä
  • i
  • *
  • Viestejä: 3358
  • Karma: +5/-2
  • Queen of fucking everything O:-)
    • Profiili
Vs: Elias Change oli raspikurkku
« Vastaus #84 : 05.04.2010 11:15:15 »
Juup, tokassa säkeistössä tuli ainakin osin ekan säkeistön sanoja jne. :)
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience. - Mark Twain -

Jolanne

  • Forkan AA-kerhon yllätystodistaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 10064
  • Karma: +13/-23
    • Profiili
Vs: Elias Change oli raspikurkku
« Vastaus #85 : 05.04.2010 11:45:03 »
Ihme ettei kukaan tuomareista sanonut tosta omasta sanoituksesta.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Elias Change oli raspikurkku
« Vastaus #86 : 05.04.2010 12:29:11 »
Onko tässä meillä uusi Ilkka Jääskeläinen? (pahoittelut, minua vain v*tuttaa Eliaksen saama suosio)

capri

  • Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Viestejä: 18333
  • Karma: +6/-3
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
Vs: Elias Change oli raspikurkku
« Vastaus #87 : 05.04.2010 13:24:06 »
Elias ei ole säväyttänyt mua vielä kertaakaan sen ekan koelaulun jälkeen, mutta mielestäni hänellä on yksi kisan parhaista äänistä, joten toivon, että saisi aikaiseksi vielä jonkun mielettömän esityksen.
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

McKenzie

  • kadonneen mielenrauhan metsästäjä
  • i
  • *
  • Viestejä: 3358
  • Karma: +5/-2
  • Queen of fucking everything O:-)
    • Profiili
Vs: Elias Change oli raspikurkku
« Vastaus #88 : 05.04.2010 14:47:18 »
Eliaksella on aivan ihana ääni, joka ainakin minuun vetoaa ihan kympillä. Ilkka Jääskeläisessä ja Eliaksessa ei ole mitään samaa.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience. - Mark Twain -

leena

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 568
  • Karma: +1/-7
    • Profiili
Vs: Elias Change oli raspikurkku
« Vastaus #89 : 05.04.2010 15:47:19 »
Suosion syy (tai ainakin syy miksi minä tykkään) on se ääni (lisäksi jonkunlainen ujo karisma, ehkä jopa taustatarinalla on pieni merkityksensä - mut tärkeimpänä ääni). Yksittäisellä syystä tai toisesta epäonnistuneella esityksellä ei ole yhtään mitään väliä pitkässä juoksussa, jos tyyppi on sellainen, jota tekee mieli kuunnella lisää. Toisaalta taas jos ääni ei valloita, on ihan sama vaikka laulaisi ja esiintyisi kuinka täydellisesti.

Eliaksen eilinen esitys ei tosiaan vakuuttanut. Sanavirheitä en itse huomannut, kun biisi ei ole riittävän tuttu (tai tuttu on muttei riittävän tarkkaan kuunneltu). Lisäksi järkytyin taustakuorosta niin, että toinen säkeistö meni ihan ohi ;). Mut oli vääriä sanoja tai ei - ei silläkään ole suuremmin merkitystä (ite arvostan enemmän tyyppiä, joka pystyy paikkailemaan sanasekoilunsa, kuin sellaista, joka ei koskaan sekoile). Jatkuva mokailu rupeais toki varmaan ärsyttämään aika pian, mut kyllä keikkaan minusta melkein kuuluu joku tunnelmaa keventävä moka (pieni sanasekoilu, jonka yleensä vain fanit huomaa, on kuin sisäpiirin vitsi - eiköhän se Koopkin nykyään sekoita jo ihan tarkoituksella Insomniansa vähän niinkuin show-elementtinä ;) ;) ).


McKenzie

  • kadonneen mielenrauhan metsästäjä
  • i
  • *
  • Viestejä: 3358
  • Karma: +5/-2
  • Queen of fucking everything O:-)
    • Profiili
Vs: Elias Change oli raspikurkku
« Vastaus #90 : 05.04.2010 15:53:32 »
leena, Koopin Insomnia-sanasekoiluihin viittasin tuolla sanasekoilujutulla juurikin. En olisi varmaan edes huomannut Eliaksen laulaneen väärillä sanoilla, ellen sattuisi osaamaan tätä biisiä ulkoa. :)
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience. - Mark Twain -

leena

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 568
  • Karma: +1/-7
    • Profiili
Vs: Elias Change oli raspikurkku
« Vastaus #91 : 05.04.2010 18:57:49 »
leena, Koopin Insomnia-sanasekoiluihin viittasin tuolla sanasekoilujutulla juurikin.

Juu, ymmärsin ironian ("Koop ei koskaan..." jne ;) ).

Jäin vielä pohtimaan, että seuraakohan kukaan tuollaista kykykisaa sillä silmällä, että kuka esiintyy parhaiten kerta kerran jälkeen - vähän niinkun tulosurheiluna (ihan niin kuin se olis mitenkään objektiivisesti mahdollistakaan...). Voishan sinne toki virittää jonkun singstar-tyyppisen "kuka laulaa parhaiten nuotilleen" systeemin... mut ehkä ei kuitenkaan ;). Kyllä mulla ainakin sydän ja tunne ratkaisee kaiken. Johonkin kun vaan tykästyy niin tykästyy, ei sitä voi eikä oikeastaan edes tarvitse selittää. Tällä kertaa se on Elias, enkä usko, että mielipide matkan varrella muuttuu (jos Elias mokailee, niin sympatiseeraan entistä enemmän... tosin kyllä pitää vielä säväyttääkin uudestaan, jotta kannattaisin loppuun asti ;) ).

capri

  • Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Viestejä: 18333
  • Karma: +6/-3
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
Vs: Elias Change oli raspikurkku
« Vastaus #92 : 05.04.2010 19:20:30 »
Itse katson aika usein siltä kantilta, että ketkä laulaa hyvin, mutta se ei koskaan vaikuta siihen, ketä kannatan. Eli voin kyllä rankata omankin suosikkini häntäpäähän, mutta se ei tarkoita, että haluaisin hänet ulos kisasta.
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Elias Change oli raspikurkku
« Vastaus #93 : 05.04.2010 20:07:51 »
Itse katson aika usein siltä kantilta, että ketkä laulaa hyvin, mutta se ei koskaan vaikuta siihen, ketä kannatan. Eli voin kyllä rankata omankin suosikkini häntäpäähän, mutta se ei tarkoita, että haluaisin hänet ulos kisasta.

Juuri näin. Eihän tämä ole puhdas laulukilpailu sen enempää kuin Idolskaan.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Elias Change oli raspikurkku
« Vastaus #94 : 05.04.2010 20:14:16 »
No niin. American Idolissakin kaikki Hollywoodista jatkoon päässeet ovat hyviä laulajia mutta vain harvassa heistä on kuitenkaan ihan tähtipotentiaalia. Tämä siis vain esimerkiksi siitä, ettei laulutaito välttämättä ratkaise suuntaan tai toiseen. Elias ei edelleenkään ole kannatuksen kohteeni, mutta täytyy todeta hänen laulunsa kuulostavan huomattavasti paremmalta levyllä kuin lavalla. Kuuntelin pätkän yhteiskappaleen alusta. Muiden suorituksista ei ole vielä mielipidettä, koska en ole ostanut kyseistä kappaletta vaan kuunnellut näytteen.

leena

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 568
  • Karma: +1/-7
    • Profiili
Vs: Elias Change oli raspikurkku
« Vastaus #95 : 06.04.2010 12:37:05 »
Kuuntelinpa Eliaksen esityksen nettivideolta, eikä se kuulostanutkaan niin kamalalta ;). Tai siis kuoro pysyy jotenkuten taustalla, ja Eliaksen ääni kuulostaa melkein yhtä upealta kuin ennenkin. En tiedä ovatko miksanneet äänen jotenkin eri tavalla nettivideoon, vai oliko omassa päässä vika (järkytys taustakuorosta "sammutti korvat"?? ;) ).

http://www.mtv3.fi/ohjelmat/xfactor/uutiset.shtml?1094282 (video upotettuna uutisen loppuun)

McKenzie

  • kadonneen mielenrauhan metsästäjä
  • i
  • *
  • Viestejä: 3358
  • Karma: +5/-2
  • Queen of fucking everything O:-)
    • Profiili
Vs: Elias Change oli raspikurkku
« Vastaus #96 : 10.04.2010 19:46:41 »
Goo Goo Dolssia huomenna. Yksi kaikkien aikojen lempibiiseistäni, ja sopii Eliaksen äänelle loistavasti. Tätä odotan. :)
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience. - Mark Twain -

Hepsankeikka

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 97
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Elias Change oli raspikurkku
« Vastaus #97 : 16.04.2010 12:01:58 »
Luin järkyttyneenä X-Factorin sivulta Eliaksen haastattelua. Elias kertoo:


Se meni ihan helkkarin hyvin. Lavalla oli tosi kotoisa olo

Yllätyin vähän mun ääneeni ja kuuntelin, että tuleeko se levyltä. Ajattelin, että voiko tämä olla näin helppoa, kun mulla ei ollut yhtään raskasta laulaa.

Huomasin, että se kosketti aika paljon ihmisiä.



Siis mitä?

Ovatko nämä laulajat täysin arvostelukyvyttömiä omalle esiintymiselleen?

Jos tämä oli Eliaksen laulamista parhaimmillaan, Eliaksen ääntä parhaimmillaan, Eliaksen esiintymistä parhaimmillaan, mitä on luvassa jatkossa?  :o

Jolanne

  • Forkan AA-kerhon yllätystodistaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 10064
  • Karma: +13/-23
    • Profiili
Vs: Elias Change oli raspikurkku
« Vastaus #98 : 16.04.2010 12:03:37 »
Joo, luin ite tuon saman ja erityisen yllättynyt olin tuosta "Yllätyin vähän mun ääneeni ja kuuntelin, että tuleeko se levyltä. Ajattelin, että voiko tämä olla näin helppoa, kun mulla ei ollut yhtään raskasta laulaa." koska itse musta ainakin tuntui että Eliaksella oli vaikeuksia saada ääntä ulos.

Jolanne

  • Forkan AA-kerhon yllätystodistaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 10064
  • Karma: +13/-23
    • Profiili
Vs: Elias Change oli raspikurkku
« Vastaus #99 : 24.04.2010 09:28:01 »
Viime viikkoisesta finaalista tuli mieleen, kun Linda kysyi Eliakselta juuri tuosta yllämainitsemasta asiasta, niin Elias selitti jotain ihan outoja "korkealta laulamisesta".

Elias alkaa tuntua vähän ylimieliseltä, nyt oli kommentoinut Rennen puheita sanojen unohtelusta ja Lindan puheita laulusta näin:

Rennellä oli kuitenkin kitkerää sanottavaa Eliakselle: sanojen unohtelu oli jäänyt painamaan mörkönä niskaan ja biisin loppu oli mennyt alamäkeen.

– Se, että mua jäi vaivaamaan, se oli ihan täyttä peetä. Sain vaan kicksejä, kun se meni vähän pieleen, sitä tapahtuu niin harvoin. Annan sen anteeksi, koska lauloin kokonaisen laulun suomeksi ekaa kertaa, hän jutteli lähetyksen jälkeen.

---

Linda oli myös sitä mieltä, suomalainen teksti sopii Eliaksen suuhun paremmin.

– Linda ei tiedä mistä puhuu. Englanti on mun ensimmäinen kieli, olen aina laulanut englanniksi. Makes no sense at all. Yhtä hyvin sopii vaikka italia, Elias kummasteli.