Kirjoittaja Aihe: Semifinaali 1 (11.4.)  (Luettu 22344 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Semifinaali 1 (11.4.)
« Vastaus #25 : 11.04.2014 21:20:58 »
Emma <3. Totuttuun tapaan erittäin vahva esitys Emmalta nähtiin! Uskomattoman kaunis ääni Emmalla on <3. Pidin kovasti & niin haluan Emman finaaliin!
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

m-milou

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 62
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Semifinaali 1 (11.4.)
« Vastaus #26 : 11.04.2014 21:30:02 »
Emma finaaliin pliis, ääni ihan omaa luokkaa vaikka Emma ei ihan löytänyt sitä oikeaa visuaalista fiilistä (siis jotenkin ei esiintymispuoli mennyt nappiin, vaikka varmuutta oli). Mut ääntä haluan kuunnella vielä ensi viikolla.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Semifinaali 1 (11.4.)
« Vastaus #27 : 11.04.2014 21:56:16 »
Voi rähmä. Olisin tahtonut Sofian Tuulin sijasta jatkoon. Ja kyllähän toi Tiiakin vähän harmittaa.



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Semifinaali 1 (11.4.)
« Vastaus #28 : 11.04.2014 21:58:55 »
Siru, Jussi, Tuuli & Emma ovat finalistit!!

Järkytyin melkoisesti Tuulin piste-erosta Sofiaan. Justa joo. Sofian olisin mielelläni halunnut nähdä finaalissa, mutta niin oli Mira & Suomen kansa ihan erimieltä..

Tiian olisin kans halunnut nähdä finaalissa, mutta näin vaan nyt kävi, että Siru siellä on.

Emma tai Siru saisi voittaa finaalin!!!
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

McKenzie

  • kadonneen mielenrauhan metsästäjä
  • i
  • *
  • Viestejä: 3358
  • Karma: +5/-2
  • Queen of fucking everything O:-)
    • Profiili
Vs: Semifinaali 1 (11.4.)
« Vastaus #29 : 11.04.2014 22:04:16 »
Muuten olin samaa mieltä finalistivalinnoista, mutta Sofian olisin halunnut finaaliin Tuulin sijaan, vaikka Tuulikin toki on hyvä.
Jotenkin harmitti Tiian puolesta, kun hän sai tänään yleisöltä niin hurjan vähän ääniä. Siru oli toki parempi, muttei noin ylivoimaisesti sentäs.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience. - Mark Twain -

leena

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 568
  • Karma: +1/-7
    • Profiili
Vs: Semifinaali 1 (11.4.)
« Vastaus #30 : 11.04.2014 22:34:11 »
Sofian olisin ihan ehdottomasti halunnut finaaliin - selkein suosikki kisassa, ja lumoavin esitys (no, ehken taas parille muulle oikein antanut tilaisuutta eli kuuntelin puolella korvalla). Tiian olisin minäkin halunnut finaaliin. Jussi oli sentään "oikea" valinta - Juho on tylsä IMHO (ääni ratkaisee-Adele säväytti, Irinan biisi myös hieman, mut sen jälkeen ihan samaa lällyilyä). En innostu Emmasta, mut en toisaalta kaipaa Erikiääkään. Eli 2 väärin, 1 oikein ja 1 aivan sama, jos kattoo tiimeittäin. Yleisesti ottaen tylsiä biisivalintoja - toivottavasti finaalissa vähän jännempää.

m-milou

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 62
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Semifinaali 1 (11.4.)
« Vastaus #31 : 12.04.2014 11:04:02 »

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Semifinaali 1 (11.4.)
« Vastaus #32 : 12.04.2014 14:17:30 »
Illan paras hetki oli Miken tulosten paljastaminen. Mike näytti järkyttyneeltä, kun hän huomasi, ettei hänen lellikkinsä Tiia ollutkaan kansan suosiossa. ;D Onneksi tähtivalmentajan täytyy nykyisin jakaa pisteet 60 ja 40. Vanhalla systeemillä Maikki olisi antanut pisteet siten, että Siru olisi varmasti pudonnut.

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: Semifinaali 1 (11.4.)
« Vastaus #33 : 13.04.2014 16:42:17 »
Olin livenä paikan päällä katsomassa semifinaalia. Täytyy sanoa, että ehkä lievä pettymys. Koska ideana on tv-ohjelman teko, niin äänenvoimakkuus ei ole kovin suuri ja siksi mielestäni paikan päällä on vähän vaikea päästä fiiliksiin. Miksaus ei ollut ihan onnistunut kaikkien kilpailijoiden kohdalla, ja tuntui että joidenkin ääni hukkui välillä orkesterin alle. Pauli Hanhiniemen esiintyminen nauhoitettiin varttia ennen livelähetyksen alkua, ja sitten livelähetyksen aikana tuli se tallenne. Äänellisesti se kuulosti tallenteena paremmalta.  ::)

Plussapuolia oli muutama: Ihan hauskaa nähdä, että miten lähetys tehdään. Ukkeleita kiipeili katon tuntumaan hoitamaan valoja. Michaelin pelleilyistä vain osa meni telkkariin asti.

Mutta joo, itse kilpailijoista: Mielestäni ihan oikeat tyypit pääsivät jatkoon. Pitää katsella, että muuttuuko fiilis telkkarista katsottuna.

m-milou

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 62
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Semifinaali 1 (11.4.)
« Vastaus #34 : 13.04.2014 18:21:46 »
Mutta joo, itse kilpailijoista: Mielestäni ihan oikeat tyypit pääsivät jatkoon. Pitää katsella, että muuttuuko fiilis telkkarista katsottuna.

Jos jaksat niin olisi ihan kiva kuulla yksityiskohtaisempaa vertailua paikan/päältä tv:stä :) Varsinkin itseäni hiukan harmittaa Tiian putoaminen, mutta niin olisi harmittanut myös Sirun putoaminen finaalista.

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: Semifinaali 1 (11.4.)
« Vastaus #35 : 13.04.2014 21:34:24 »
Mutta joo, itse kilpailijoista: Mielestäni ihan oikeat tyypit pääsivät jatkoon. Pitää katsella, että muuttuuko fiilis telkkarista katsottuna.
Jos jaksat niin olisi ihan kiva kuulla yksityiskohtaisempaa vertailua paikan/päältä tv:stä :) Varsinkin itseäni hiukan harmittaa Tiian putoaminen, mutta niin olisi harmittanut myös Sirun putoaminen finaalista.
Mulla ei ole enää niin tarkkaa muistikuvaa live-esityksistä, mutta jotain kuitenkin. Siru tuuttasi livenä menemään oikein komeasti, mutta nyt kun digiboksilta katselin samaa, niin mun mielestä laulu meni liikaa huutamisen puolelle. Mahtipontisuus toimii isoissa kulisseissa. Tuuli oli vähän yllätys sinänsä, että vaikka biisi oli melko rauhallinen, niin tykkäsin esityksestä livenäkin. Tuuli on mun suosikki finaalissa.  :)

Paikan päällä muutamat laulajat saivat yleisön nousemaan seisomaan taputtamaan. Heitä olivat ainakin Tiia, Siru ja Emma. Muhun ei kyllä Tiian esitys livenä niin kolahtanut. Johtuu ehkä biisivalinnasta.

m-milou

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 62
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Semifinaali 1 (11.4.)
« Vastaus #36 : 14.04.2014 07:33:59 »
Mulla ei ole enää niin tarkkaa muistikuvaa live-esityksistä, mutta jotain kuitenkin. Siru tuuttasi livenä menemään oikein komeasti, mutta nyt kun digiboksilta katselin samaa, niin mun mielestä laulu meni liikaa huutamisen puolelle. Mahtipontisuus toimii isoissa kulisseissa. Tuuli oli vähän yllätys sinänsä, että vaikka biisi oli melko rauhallinen, niin tykkäsin esityksestä livenäkin. Tuuli on mun suosikki finaalissa.  :)

Paikan päällä muutamat laulajat saivat yleisön nousemaan seisomaan taputtamaan. Heitä olivat ainakin Tiia, Siru ja Emma. Muhun ei kyllä Tiian esitys livenä niin kolahtanut. Johtuu ehkä biisivalinnasta.

Kiitos raportista! :) Kiva kuulla varsinkin Tuulista, että esitys toimi myös livenä. Olen pitänyt Tuulista hahmona ja esiintyjänä, vaikka ei hänellä ole ihan niin suuria äänivaroja kuin esimerkiksi Sirulla.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21605
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Semifinaali 1 (11.4.)
« Vastaus #37 : 17.04.2014 01:00:31 »
Viimeinkin ehdin katsomaan. :)

Tiia Erämeri: Olipas jännä kappalevalinta. Se toi ihan uuden puolen esiin Tiiasta. Kaunis esitys!

Juho Schroderus:  Hieno esitys mutta odotan edelleen Juholta hieman muutakin.  Vai onko Juho sittenkin parhaimmillaan tällaisessa musiikissa? Voi ollakin!

Sofia Tarkkanen:  Oli kyllä liian herkkä ja vaatimaton esitys tähän vaiheeseen. Liian Taide.

Erik Niemi:  Kitara oli aivan turha varuste. Ensimmäisen kerran Erikin laulu kuulosti minusta hyvältä ja hänen äänensä hyvältä eikä tavisääneltä.

Siru Airistola: Suvi oli ihan huikea! Selvisi todella upeasti diivalaulusta. Mahtavaa!

Jussi Kari: Olipas tylsä kappalevalinta ja tylsä esitys. Jussi Karin pisteet silmissäni alkavat pudota.

Tuuli Okkonen: Kaunista! Kate Bush oli upea valinta. Ihan illan parhaita.

Emma Shcnitt: Emmassa ei ole pelkästään laulu vaan myös hänen taitonsa mennä kappaleeseen mukaan. Nautittava esitys jälleen!

Itse pudottaisin Sofia Tarkkasen tai Jussi Karin tämän illan perusteella. Ahaa, jokaiselta valmentajalta putoaa tietysti yksi.

Oikeat menivät finaaliin! Jussi Karista ja Juho Schroderuksesta ei vain saanut selvää.


Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21605
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Semifinaali 1 (11.4.)
« Vastaus #38 : 17.04.2014 01:07:38 »
Tuli vastaan tällainen linkki ja onhan siinä perääkin  ;D

http://yle.fi/uutiset/oletko_tatuoitu_ruutupaitatrubaduuri__voitat_laulukilpailun_mutta_unohdut/7183085

American Idoliin tämä sopii erityisen loistavasti!  ;D

m-milou

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 62
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Semifinaali 1 (11.4.)
« Vastaus #39 : 17.04.2014 06:50:39 »
Tuli vastaan tällainen linkki ja onhan siinä perääkin  ;D

http://yle.fi/uutiset/oletko_tatuoitu_ruutupaitatrubaduuri__voitat_laulukilpailun_mutta_unohdut/7183085

American Idoliin tämä sopii erityisen loistavasti!  ;D

Joo, ilmiöllä taitaa olla nimikin: WGWG (= white guy with guitar)  ;D