Kirjoittaja Aihe: Laulaako Martta Hakala Jämsän Suomen kartalle? (Kuopio)  (Luettu 38503 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21596
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Mut eikös teatteri vkl ollu jo ennen ku suuri yleisö näki ketään?

Juu, totta. Mutta Martta oli YouTube-kuuluisa aika aikaisessa vaiheessa.

Voit silti olla oikeassa, että teatterin aikaan tuomareilla ei ollut aavistustakaan Martan tulevasta julkisuudesta.

Taisin ajatella ihan harhaisesti.

Edit: McKenzie kertoi tärkeän tiedon. Teatteri olikin niin myöhään, että Martan kuuluisuus oli jo tiedossa.

Annan olisin itse pudottanut silloin teatterissa, koska sehän oli silloi ihan surkea.

Itse asiassa Anna ei ollut edes siinä kuuluisassa kohtauksessa niin surkea. Televisioon vain leikattiin juuri se kohta, kun Anna unohti sanat. Mutta hänen esityksensä kesti pidempään ja muissa kohtaa Anna veti hyvin. Tämän saattoi nähdä netti-TV:ssä. Näin muistelen.
« Viimeksi muokattu: 24.02.2011 10:37:08 kirjoittanut Etsku-Etana »

McKenzie

  • kadonneen mielenrauhan metsästäjä
  • i
  • *
  • Viestejä: 3358
  • Karma: +5/-2
  • Queen of fucking everything O:-)
    • Profiili
Mulla on ainakin tietyistä syistä  8) aika tarkka ajatus siitä, milloin teatteriviikonloppu oli.  :P
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience. - Mark Twain -

-Rosaline-

  • ihquraksupoksu
  • i
  • *
  • Viestejä: 7281
  • Karma: +101/-90
    • Profiili
Oijoi mitä kävi Martalle =/ must kans tuntuu kyllä et se saa viel mahiksen. Toivon ainaki niin :>

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Martan saavutusten listaan voidaan lisätä, että hän on saanut Jonen hymyilemään. Kun Martta astui rivilaulussa esiin ja rupesi säätämään mikkitelinettä, Nikulan naamalla oli sellainen hymy, jota siellä ei kovin usein näe. Toki muutkin tuomarit näyttivät iloisilta, mutta Jonella on aivan erityinen taipumus näyttää myrtsiltä. Onneksi olkoon, Martta!

T-Bucket

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 54
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Martta ei tule takuuvarmasti putoamaan ennen semifinaaleja. Tuomariston kommenteista koelaulujen jälkeen saattoi päätellä että he näkevät Martassa ison taloudellisen potentiaalin, joten yksi epäonnistuminen (vaikkakin ihan täydellinen epäonnistuminen) ei tule vaikuttamaan mitenkään. Jos muistaa seuraavassa vaiheessa edes puolet sanoista ja laulaa edes vähän sinnepäin, niin on jatkossa.

Memek

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 592
  • Karma: +4/-0
    • Profiili
Olen melkein sitä mieltä, että Martan voisi pudottaa. Ainakin jos mokaa vielä lisää. Ei minulla ole mitään häntä vastaan, mutta kilpailu on kovaa. Ja saisi olla jossain määrin reiluakin.

Joko hän on yllätystippuja tai sitten kuitenkin todennäköisimmin saa armon tavalla tai toisella tuomareilta. Jännityksellä odotellaan.  ;D

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Mä en panisi missään tapuksessa Marttaa yhden epäonnistumisen perusteella kotimatkalle. Hänellä vain sattuu olemaan tätä ns. x factoria runsaasti.

Martan saavutusten listaan voidaan lisätä, että hän on saanut Jonen hymyilemään. Kun Martta astui rivilaulussa esiin ja rupesi säätämään mikkitelinettä, Nikulan naamalla oli sellainen hymy, jota siellä ei kovin usein näe. Toki muutkin tuomarit näyttivät iloisilta, mutta Jonella on aivan erityinen taipumus näyttää myrtsiltä. Onneksi olkoon, Martta!

Olisiko muuten Etskulla kuvaa Martan saavutuksesta eli hymyilevästä Jonesta?

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Voi ei! Martta luovutti :(. Itse olisin Martan mieluusti nähnyt semifinaalissa!
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
http://www.facebook.com/marttahakala

Martta vastailee facebooksivuillaan kysymyksiin.



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21596
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Martta huomasi ehkä joutuneensa liian suuriin saappaisiin YouTube-julkisuutensa myötä.

Ei se ollutkaan niin helppoa opetella uusia lauluja ja esittää niitä kilpailutilanteessa.

Martalle on todella hyväksi antaa ajan kulua ja tulla sitten vähän isompana yrittämään uudestaan.

T-Bucket

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 54
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Fiksu nuori nainen, ja erittäin kypsä päätös. Hattua pitää nostaa!

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21596
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Ei se ollutkaan niin helppoa opetella uusia lauluja ja esittää niitä kilpailutilanteessa.

Tähän Martta suoraan viittaakin Idols-sivujen haastattelussa:

"Tuli olo, etten yksinkertaisesti kykene tähän. En opi mitenkään sanoja päivässä. Se sai miettimään, että olenko vielä ihan valmis tähän kaikkeen. Tunnen olevani yksinkertaisesti liian nuori ja kokematon."

http://www.mtv3.fi/ohjelmat/sivusto2008.shtml/viihde/idols2011/uutiset_vko8?1280265

capri

  • Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Viestejä: 18333
  • Karma: +6/-3
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
Mielestäni fiksu ja kypsä päätös, jos koki, ettei ole tarpeeksi halua/kykyä jatkaa.
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

Ellu87

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 815
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Harmittaa kyllä tosi paljon. Martta oli mun suurin suosikki kaikista kilpailijoista, ja ainoa jota voin sanoa että jollain tapaa erityisesti kannustin ja "fanitin" jo nyt..

Kunpa Martan ryhmäesitys ei olisi mennyt pieleen, silloin hän olisi ehkä halunnut jatkaa? Eihän se nyt maailman suurin tapaus kuitenkaan ollut, kaikilla nykyisillä Idolsista ponnahtaneilla artisteilla on tainnut joku esitys mennä pieleen jotenkin.

Onnea kuitenkin Martalle Idolsin ulkopuolella! Uskon kyllä, että Martta olisi päässyt top-3:een.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Mua ei lopulta jääny harmittamaan Martan päätös. Loin aluks kauheen suuret odotukset niiden videoiden perusteella, vaikka ei se koelaulukaan ollu mikään niin tajunnanräjäyttävä, hermostunu vaan. Varmaan se personaallinen ulkonäkö ym. nosti pisteitä ja sitte petyin. Pyrin kyl siihen, etten luo mitään odotuksia, mut joskus niin käy. Eiköhän Martta pysty mihin vaan...Idols ei ollu oikee paikka tällä hetkellä.
« Viimeksi muokattu: 27.02.2011 17:20:58 kirjoittanut Negativ »



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21596
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Varmaan se personaallinen ulkonäkö ym. nosti pisteitä

Sen vuoksi erehtyi myös helposti ajattelemaan, että Martta on rohkea, itsenäinen ja kypsä nuori nainen, joka on täysin henkisesti valmis lähtemään maailmalle. Ei kuitenkaan ollut.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
« Viimeksi muokattu: 28.02.2011 06:29:44 kirjoittanut Negativ »



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Luvia

  • Koelaulaja
  • Viestejä: 46
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Mun mielestä Martta osoitti tietynlaista kypsyyttä jättämällä kisan kesken. Martta huomasi, ettei ollutkaan vielä valmis tähän hommaan ja pystyi myöntämään sen itselleen ja muille.

Hyvää jatkoa Martalle, toivottavasti susta kuullaan vielä! :)

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21596
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Se kyllä hieman särähti Martan kommenteissa, että hän puhui koti-ikävästä.

Mitä ihmettä? 17-vuotias on pari päivää pois kotoa ja potee jo niin suurta koti-ikävää, että haluaa osittain siksikin jättää leikin kesken.

En jummarra.

Ellu87

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 815
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
^Minä ihmettelen ihan samaa. Olin itse 17-vuotiaana puoli vuotta poissa kotoa (ulkomailla) käymättä kertaakaan kotona ja koti-ikävä ei juurikaan vaivannut.  ;)
« Viimeksi muokattu: 28.02.2011 12:52:55 kirjoittanut Ellu87 »

T-Bucket

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 54
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Kaikki ei ole samanlaisia. Joku toinen ei saata edes tuntea sanaa koti-ikävä ja toiselle se tulee nopeastikin, jokainen meistä näkee ja kokee asiat eri tavalla. Ja tuollaisessa painetilanteessa se koti-ikäväkin saattaa tulla nopeammin kuin "normaalielämässä". Ihan turha noita on joka tapauksessa verrata omiin kokemuksiin, Martta teki päätöksensä sen mukaan miten hän itse tilanteen koki ja sitä on muiden kunnioitettava. Minä edelleen nostan hattua että nuori tyttö uskalsi tehdä tuollaisen ratkaisun kun koki että Idols on tällä hetkellä liian suuri pala purtavaksi.

Katza

  • Parahultainen Halitonttu
  • i
  • *
  • Viestejä: 3617
  • Karma: +17/-3
    • Profiili
Martasta ihan varmana kuullaan jossain vaiheessa (:

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21596
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Minä kyllä tulkitsen asian niin, että koti-ikävä-puheet sun muut olivat itse asiassa tekosyitä, joilla Martta edes hieman pehmensi sitä, että hän yksinkertaisesti luovutti. En minä ole koskaan enkä milloinkaan tavannut 17-vuotiasta, joka ei pysty olemaan poissa kotoa 2-3 päivää ilman voittamatonta koti-ikävän tunnetta. Siinä mielessä minusta "kaikki eivät ole samanlaisia" ei oikein toimi.  Ihan normaali tyttöhän Martta muuten oli.

Kyllä keskeisin syy oli se, että Martta tuli kilpailuun lopultakin aika vähin eväin. Eihän hän ollut harrastanut laulua kuin vuoden verran ja ilmeisesti lähinnä Paramoren ja Avril Lavignen coverien merkeissä. Ei hänellä sitten ollutkaan itseluottamusta eikä oikein osaamistakaan uusien laulujen oppimiseen. Martassa on varmaan potentiaalia, mutta hyvin vähän hän sitä edes koelauluissa näytti. Jollain toisella habituksella varustettuna hän olisi jäänyt koelauluihin. Siksi tuntuukin hieman ihmeellisestä se, kun tuomarit hehkuttivat häntä varmaksi semifinalistiksi. Miten niin? Millä perusteilla?

Itse en tätä keksinyt mutta muualla netissä sattui silmään arvelu, että Martta halusi poistua kilpailusta ennen kuin hänet pudotetaan. Hän oli huomannut, että uuden laulun opettelu ei suju, joten parempi poistua paikalta omalla päätöksellä, jolloin "kasvojen menetystä" ei tapahdu. Minä itse olen niin kilpailuhenkinen, että arvostan aina enemmän niitä, jotka katsovat pelin loppuun asti eivätkä luovuta. Eihän tilanne vielä sellainen ollut, että Martan elämä olisi ollut muuttumassa Idols-artistin elämäksi. Kyseessähän oli kai vain yksi lisäpäivä teatterissa. Yksi yö ja yksi päivä. Luovuttaminen sen jälkeen olisi ollut jotenkin kunniakkaampaa, jos Martta kuitenkin olisi tullut valituksi semifinaaleihin.

En minä halua ollenkaan negatiivisella tavalla kritisoida Marttaa. Oikein mukavan tuntuinen tyttö! Mutta minusta ei ole täysin reilua muita laulajia kohtaan se, että nostetaan hymistelykorokkeelle sellainen laulaja, joka luovutti kesken kaiken siinä missä monet muut vastaavassa tilanteessa olevat yrittivät loppuun asti ja tulivat pudotetuiksi.

Memek

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 592
  • Karma: +4/-0
    • Profiili
No, minusta sitä voi koti-ikävä iskeä keski-ikäisellekin ihmiselle vaikka viidessä minuutissa, jos on jossain sellaisessa tilanteessa mikä tuntuu itsestä hirveältä. Ei ole kyse vain ajasta vaan myös olosuhteista. (Halutessa voi toki alkaa saivartelemaan siitä mitä koti-ikävä tarkalleen ottaen tarkoittaa.  ;D )

Turhaa on jäädä kärvistelemään sellaiseen vapaaehtoiseen tilanteeseen, josta pääsee poiskin, jos tuntuu pahalta ja siltä, ettei kestä. Se, että Martasta puhuttiin niin paljon, ei tietenkään ole hänen oma vikansa. Varmaan ohjelmantekijät halusivat nostaa esiin jotain sellaistakin henkilöä ennakkosuosikkina, joka sitten "yllättäen" tiputetaan tai lähtee itse.

Muita kilpailijoita kohtaan on "reilumpaa" luovuttaa mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, niin että joku toinen saa sen paikan seuraavalle tasolle eikä se jää vain käyttämättä.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21596
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
No enpä ole kuullut koskaan ihmisestä, jolle olisi tullut koti-ikävä viidessä minuutissa. Eihän se todellakaan ole "koti-ikävää", että tahtoo kotiin turistimatkalta tilanteessa, jossa leijona järsii parhaillaan päälakea. Eli kannattaa pysyä ihan siinä perinteisessä koti-ikävän käyttötavassa.

Eli edelleen olen sitä mieltä, että 99,999 % 17-vuotiaista kykenee selviämään kolme päivää poissa kotoa, poissa äidin luota.

Ei Martan paikka suinkaan olisi jäänyt täyttämättä, jos hän olisi luopunut ennen semifinaaleja. Siihenhän olisi otettu tilalle joku. Eihän Martalta olisi kai muuta vaadittu kuin noin 15 rivin opettelu ja sen laulaminen. Siksi kilpailun jatkaminen ei olisi ollut niin hirveää. Pudottaminen olisi sitä voinut olla.