Kirjoittaja Aihe: Vain elämää  (Luettu 65497 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

menni

  • Tuplapistesieluinen fordemehiläinen
  • i
  • *
  • Viestejä: 5633
  • Karma: +8/-3
    • Profiili
Vs: Vain elämää
« Vastaus #100 : 02.06.2015 15:56:02 »
Mä taas oon jotenkin ihan innoissani! Antti nyt on aina kiinnostava, samoin Anssi Kela. Virve Rosti ja Pave Maijanen kuuluu äitini "mankelimusiikkiin" (=cd-levyt, joita äiti kuunteli aina mankeloidessaan), joten nostalgia-arvo on iso ja biisit tuttuja (joskin Hector olisi ollut vielä mahtavampi lisä). Maija Vilkkumaan asenteesta ja musasta tykkään, joten hänetkin otan ilomielin vastaan.
Sannista en juuri välitä ja tuotantokin on suppea, joten hänen tilallaan olisin mielummin nähnyt jonkun muun. VilleGalle nyt on pakollinen räppiedustus, mutta olisi varmasti ollut parempia ja mielenkiintoisempia tarjokkaita. JVG:n biisit kun on suurimmilta osin samaa massaa (livekeikalla ei meinannut erottaa, milloin biisi vaihtui kun kaikki kuulosti samalta. Ainoana poikkeuksena Häissä).

Mäkin veikkailin (oli osittain myös toiveita) Suomipopin sivuilla ja Antti, Virve, Maija ja Anssi tais kaikki löytyä mun kokonpanosta. Eli ei huono ollenkaan :D
"Anyone who says that
sunshine brings happiness,
has never danced in rain"


Katza

  • Parahultainen Halitonttu
  • i
  • *
  • Viestejä: 3617
  • Karma: +17/-3
    • Profiili
Vs: Vain elämää
« Vastaus #101 : 02.06.2015 19:47:49 »
Aattelinki et viime kauden kaartin jälkeen mikä vaan uusi kaarti tulee olemaan vähän ehkä "meh" ja niihän tääkin ehkä oli. Tosiaan yllätys toi Sannin mukana olo... mutta voi tulla siltä osin nostalginen fiilis, kasvanu keskellä Anssi Kelan ja Maija Vilkkumaan musaa :p

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: Vain elämää
« Vastaus #102 : 03.06.2015 22:16:26 »
Huhujen mukaanhan ensi kaudella ovat mukana ainakin Antti Tuisku, Anssi Kela, Maija Vilkkumaa, Virve Rosti ja Hector.
Jaahas, nämä pitivät paikkansa muuten, mutta Hector jäi pois, ja listalta puuttui muutama nimi. Harmi, ettei Hector ole mukana.  :(

Iita

  • Tittelintuura
  • i
  • *
  • Viestejä: 13828
  • Karma: +15/-7
    • Profiili
Vs: Vain elämää
« Vastaus #103 : 04.06.2015 00:30:51 »
Mä voin kompata menniä täysin, eli oon myös superinnoissani tästä neljännestä kaudesta. Oon varmaan ainoa, jonka mielestä kolmas kausi ei ollut paras kaikista. Maija Vilkkumaa, Antti Tuisku, Anssi Kela, Sanni!! Pavelta en muista yhtäkään biisiä, mutta ehkä ne sitten ohjelman aikana muistuu mieleen. Vicky Rosti on ihan mielenkiintoinen ja VilleGalle, apua : D No, en voi sanoa että olen JVG:n musiikin ystävä vaikka heidän musiikkiaan tuleekin joskus kuunneltua. On kuitenkin tosi mielenkiintoista nähdä, miten niistä aika yksitoikkoisista biiseistä tehdään covereita.

Sannia vähän itsekin ihmettelin, että eikö tosiaan mukaan löytynyt ketään enemmän hittejä omaavaa naisartistia. Laskeskelin Sannin radiohittejä: Prinsessoja ja astronautteja, Jos mä oon oikee, Me ei olla enää me, Dementia, Hakuna matata, 2080-luvulla ja nyt tämä toinen sinkkulohkaisu tokalta levyltä, Pojat. Aika vähiin käy tosiaan vaihtoehdot :'D Mutta en valita koska tykkään Sannista ihan älyttömästi!
Sometimes the dreams that come true are the dreams you never even knew you had.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Vain elämää
« Vastaus #104 : 05.06.2015 19:03:12 »
Pave ja Vicky ovat liian kulahtaneita, VilleGalle ja Sanni liian kokemattomia.

Juhkunautti

  • Uupumaton Aakkostaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 6160
  • Karma: +61/-53
  • ~ Urheilusta innostuva lukufriikki
    • Profiili
Vs: Vain elämää
« Vastaus #105 : 21.09.2015 13:50:18 »
Seuraavan jakson lauluvalinnat (VilleGallen päivä)

Virve Rosti - Huominen on huomenna
Antti Tuisku - Häissä
Sanni - Kran Turismo
Maija Vilkkumaa - Nelisilmä
Pave Maijanen - Voitolla yöhön
Anssi Kela - Kasarin lapsi
"Taylor, you'll be fine...""

Katza

  • Parahultainen Halitonttu
  • i
  • *
  • Viestejä: 3617
  • Karma: +17/-3
    • Profiili
Vs: Vain elämää
« Vastaus #106 : 21.09.2015 18:05:27 »
Sata salamaa oli niiiin kova :D tykkäsin muista kyl sit aika tasapuolisesti, paitsi VilleGalle jäi vähä pliisuks. Toisaalta sai oman tyylin tuotua biisiin hienosti.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Vain elämää
« Vastaus #107 : 21.09.2015 20:34:50 »
Mä itse pidin eniten VilleGallen ja Anssi Kelan versioista. Menolippu on hyvä biisi ja VilleGalle onnistu tekee siitä just oman tyylisensä. Vois hyvin kuvitella JVG:n kesähitiks. Ja en epäile etteikö ne sitä keikoil vois vetääkin. Anssi sitten esitti sellasen biisin, joka oli itselle täysin tuntematon, mut tykkäsin kovasti. Pave on tosi symppis, biisi jäi vaisuks. Maija Vilkkumaan versiointi oli niin kamala sovitusta myöten, etten pystynyt kuuntelemaan kokonaan. Antin versio ei oikein herättänyt tunteita suuntaan tai toiseen. Ja Sanni...no kun ei iske niin ei iske. En siis edelleenkään kovin innoissani ole ollut, mut tykkään silti katsoa...tosin en katso suoraan telkusta, vaan myöhemmin nettitv:stä omassa rauhassa, voi sit skippailla jos ei joku kohta kiinnosta. (Ja Posse tulee samaan aikaan, sen haluun ehdottomasti katsoa aina, kun on suora lähetys).

Seuraavaa jaksoa odotan eniten. Ja Anssin jakso kiinnostaa myös aika paljon, sillä onhan Anssilla monta nostalgista biisiä!
« Viimeksi muokattu: 21.09.2015 22:06:20 kirjoittanut Negativ »



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Vain elämää
« Vastaus #108 : 27.09.2015 21:45:01 »
VilleGalle on tosi symppis ja aito tyyppi! Pidin eniten jälleen Anssi Kelasta, mahtavaa heittäytymistä. Pavella myös loistava versio tällä kertaa. :) Maijan versio oli taas sellainen ettei tehnyt edes mieli kuunnella.



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Juhkunautti

  • Uupumaton Aakkostaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 6160
  • Karma: +61/-53
  • ~ Urheilusta innostuva lukufriikki
    • Profiili
Vs: Vain elämää
« Vastaus #109 : 27.09.2015 22:11:34 »
Maijan versiot on ollu kyllä molemmat niin tuskastuttavia kuunnella. En muista niistä kuin alun, kun en voi keskittyä enempää.
"Taylor, you'll be fine...""

Katza

  • Parahultainen Halitonttu
  • i
  • *
  • Viestejä: 3617
  • Karma: +17/-3
    • Profiili
Vs: Vain elämää
« Vastaus #110 : 28.09.2015 09:08:09 »
Mä taas fiilistelin sitä et Maijalta lähti vihdoinki ääntä sen normipiiperryksen seasta :D kyl mä tykkäsin siitä :) mut se tanssiminen tai mikä ikinä olikaa tarkoitettu olemaan oli vähän häiritsevää....

Vicky, Sanni, Pave ja Anssi kaikki mun mielest hyviä! :) Anttikin ihan hauska mut ei kauheen vakavasti otettava, mut Sata Salamaa oli nii kova et annettakoon tuo anteeksi ;D Hyvä jakso kaikenkaikkiaan, paras pitkästä aikaa! Viimeks yhtä hyvä koko sarjassa ollu varmaan Elan päivä viime kaudel.


ja ei hitto kuolin sille Kelastinen/Melastinen-läpälle. Kela kyl heittää hyviä juttuja tuol :D

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Vain elämää
« Vastaus #111 : 03.10.2015 00:27:53 »
Voi että mä vaan ihastun joka kerta enemmän VilleGalleen. Aivan uskomattoman kova veto ja tunnetta täynnä.  Ei ollut kaukana itselläkään kyyneleet. Koin tekstin hyvin tutuksi ja samaistuttavaksi. <3

Pave oli kans hyvä!  :) Ja eka kerta kun ihan fiilistelin Antin esityksen aikana.
« Viimeksi muokattu: 03.10.2015 00:30:23 kirjoittanut Negativ »



~It feels good. Is that reason enough for you.~

menni

  • Tuplapistesieluinen fordemehiläinen
  • i
  • *
  • Viestejä: 5633
  • Karma: +8/-3
    • Profiili
Vs: Vain elämää
« Vastaus #112 : 03.10.2015 09:24:35 »
Tää kausi on ollu eka, kun mulla on ollu useasti kritisoitavaa sovituksista. Monta kertaa on menny hyvä veto ihan pilalle sovituksellisten juttujen takia. Hyvänä esimerkkinä tästä Vickyn Ingalsin Laura. Siinä olis voinu olla niin paljon voimaa ja meininkiä, mut ei.
Samaa palautetta antaisin Maijan ekan jakson vedosta ja Sannin meiningeistä myös

Oon aina tykänny Anssi Kelasta, mut tän jälkeen tykkään vielä enemmän. Jotenkin sen huumori vaan nappaa ja vedotkin on ollu mahtavia!

Ja eilisessä jaksossa oli VilleGallellakin yritystä! Se Menolippu oli niin aidan ali vedetty, mut tässä oli tunnetta. Tykkäsin myös siitä, että allkuperäisten säkeistöjen paloja löyty sieltä räpin seasta.
"Anyone who says that
sunshine brings happiness,
has never danced in rain"


Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Vain elämää
« Vastaus #113 : 03.10.2015 18:27:34 »
^Oon samaa mieltä sun kanssa. Muutama sovitus on tällä kaudella herättänyt reaktion "ei näin".



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Juhkunautti

  • Uupumaton Aakkostaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 6160
  • Karma: +61/-53
  • ~ Urheilusta innostuva lukufriikki
    • Profiili
Vs: Vain elämää
« Vastaus #114 : 03.10.2015 20:00:58 »
Mulla meni vähän VilleGallen versiossa ohi ne sanat, enkä päässyt samanlaiseen tunnelmaan, kuin muut. Haluaisin kuulla siltä esityksen missä se laulais laulun kokonaisuudessaan ihan alkuperäisine sanoineen, vaikka on ne omatki sanat ollu hyviä.

Tuiskunkaan versio tai pikemminkin se sovitus ei ehkä ollu niin mieleen, Sata salamaa on ollu sellanen joka on jäänyt eniten positiivisesti mieleen.

Sannin esitys oli nyt ehkä paras niistä kolmesta mitä on kuultu, eniten sille sopivin, vaikka oli siinäki musiikillisesti pari outoa kohtaa.

Anssi vetää parhaiten rokisti menevät versiot, niinkuin ekassa päivässäki nähtiin.

Virven versio oli tällä kertaa liian humppaa.
"Taylor, you'll be fine...""

Katza

  • Parahultainen Halitonttu
  • i
  • *
  • Viestejä: 3617
  • Karma: +17/-3
    • Profiili
Vs: Vain elämää
« Vastaus #115 : 03.10.2015 21:09:51 »
Anssi Kela on vaan ihan huikee. That's all.

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: Vain elämää
« Vastaus #116 : 09.10.2015 23:45:53 »
Anssi Kela on vaan ihan huikee. That's all.
Anssi Kelan musta huumori tässä ohjelmassa on kyllä ihan yllättänyt.  ;D Ja todellakin on ollut hyviä esityksiä.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Vain elämää
« Vastaus #117 : 10.10.2015 18:00:44 »
Ensimmäistä kertaa kykenin kuuntelemaan kokonaan Maijan ja Sannin esitykset. Pave oli musta jotenkin ihan mahtava! :D Oli valinnut hauskan biisin. Anssi jälleen hyvä ja kyl mä siitä VilleGallen vedostakin pidin. Vickyn versiosta en oikein tiedä, et tykkäsinkö vai en.

VilleGalle on niin söpö etten kestä enää. :D Se pelkäs vähän Antin koiraa. x) Siinä meil on jotain yhteistä, kun pelkään itekin vielä jossain määrin koiria.
« Viimeksi muokattu: 10.10.2015 21:03:45 kirjoittanut Negativ »



~It feels good. Is that reason enough for you.~

menni

  • Tuplapistesieluinen fordemehiläinen
  • i
  • *
  • Viestejä: 5633
  • Karma: +8/-3
    • Profiili
Vs: Vain elämää
« Vastaus #118 : 11.10.2015 10:41:57 »
Antin päivä oli kyllä paras tähän mennessä, ainakin esitysten osalta! Nyt ei ollu samalla lailla kritisoitavaa sovituksista kuin muissa jaksoissa.
Anssi oli kyllä ihan mieletön: nousi mun listoilla kauden parhaaksi esitykseksi ohi Antin Sata salamaa -vedon.
Myös Pave oli mainio ja Virvekin yllätti positiivisesti (samanlaistasta energiaa kuin olis ollut siinä Ingalsin Laura -versiossa viime viikolla..)

Katoin myös Ruudusta Vain Kelan elämää -extroja, joissa Anssi valottaa sovitusprosessiaan. Ihan hirmu mielenkiintoista! Anssi on myös eka, joka teki biisien sovitukset kokonaan itse. Mielenkiintoista olisi myös tietää, mikä muilla artisteilla on lopulta se oma osuus siinä prosessissa.
"Anyone who says that
sunshine brings happiness,
has never danced in rain"


Iita

  • Tittelintuura
  • i
  • *
  • Viestejä: 13828
  • Karma: +15/-7
    • Profiili
Vs: Vain elämää
« Vastaus #119 : 11.10.2015 11:11:30 »
Muhunkin puree Anssi Kelan huumori, ja täytyy sanoa että arvostan artistina Anssia tän ohjelman jäljiltä ihan hiton paljon. Just toi mitä mennikin sano, että sovittaa biisinsä ite. Huikeeta! Oon aina pitäny Anssia jotenkin muuntautumiskyvyttömänä artistina, mut mielipiteet on kyl hajonnu ihan täysin.

Antin päivästä suosikki oli varmaan Paven Sekaisin. Ihan huikee versio! En oikeen osaa sanoa mikä ois ollu mun kauden tähänastinen suosikki. Oon tykänny Sannin Kran Turismosta ainaki tosi paljo. Parempi ku alkuperäinen : D Sit taas inhokki löytyy myös Sannilta, Ei-biisi ei vaan uppoo ei sitte yhtää.. Yh.
Sometimes the dreams that come true are the dreams you never even knew you had.

Jolanne

  • Forkan AA-kerhon yllätystodistaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 10064
  • Karma: +13/-23
    • Profiili
Vs: Vain elämää
« Vastaus #120 : 18.10.2015 09:32:56 »
Ehkä seuraavaks vois tulla sellanen All Stars-Vain Elämää ku vähän tuntuu et olis joko tauon paikka tai sit jotain vähän uutta ideaa.

Biisit on sinänsä ollu ihan hyviä. Tuiskua melkein aina eniten mielenkiinnolla odottaa, Villegallella taas on ollu must vähä jänniä ne versiot mut ehkä lähinnä siks kun ei se oikeen osaa ite laulaa :) mut miks mul on sellai fiilis et aiemmilla kausilla ne ihmiset on kerenny enemmän kertoo itestään ja urastaan kun nyt on enemmän kuvattu niitä aktiviteetteja ja sellasia..

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Vain elämää
« Vastaus #121 : 18.10.2015 17:39:46 »
Välivuosi vois tehdä ihan hyvää! En mä usko, et ohjelma sinä aikana mihinkään unohtuu tai  et katsojat hylkäis. Oon siis ihan tykänny nytkin tätä kattoa, mut ehkä tää tän kertanen porukka on vaan jotenkin epätasainen (en osaa oikein selittää järkevästi. :D) Ja just toi mitä Joltsu sanoi, et tuntuu siltä niinku aiemmin ois enemmän ehditty puhuu siitä urasta ja omista jutuista.

Anssin jaksossa naureskelin niitä niiden kehittelemii lajeja. :D Biiseistä jäi parhaiten mieleen taas VilleGallen versio, harmi kun sitä ei saatu Spotifyhyn viel. Mä ehkä jollain tasol petyin Anssin biisien versiointeihin, ehkä siin oli vaan se, kun niil on tosi iso nostalgia-arvo. No Sanni oli kans yllättäen jees (siihen nähden kun en hänestä artistina pidä).



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Vain elämää
« Vastaus #122 : 01.11.2015 17:40:04 »
VilleGalle.<3 Ei muuta tällä kertaa.



~It feels good. Is that reason enough for you.~

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: Vain elämää
« Vastaus #123 : 13.12.2015 11:05:25 »
Tulipa käytyä eilen Vain elämää -konsertissa Hartwall areenalla. Ihan mukava kokemus, vaikkei mitenkään tajuntaa räjäyttävä. Hienoin hetki oli yhden kappaleen aikana, jolloin salin valoja himmennettiin ja yleisöä kehotettiin kytkemään päälle kännykän taskulampputoiminto. Aika maaginen fiilis, kun koko halli oli kuin täynnä tähtiä.

Kukin artisti esitti neljä kappaletta. Pave Maijasen kappaleita taidettiin esittää eniten, Vicky Rostin biiseistä kuultiin vain Sata salamaa, joka tosin onkin Antin esittämänä varmaan kauden kovin hitti. Sen sijaan kun Anssi Kela esitti Pave Maijasen kappaleen Ikävä, se sai ehkä kovimmat aplodit ja ekat lattiantömistelyt (en ole näitä ennen kuullut jäähallikeikoilla, tosin mulla on aika suppea keikkakokemus).

Ohessa yksi kuva keikalta. Lava oli kivasti keskellä hallia, mutta esiintymissuuntana näytti olevan enimmäkseen tuo, mikä kuvassa näkyy. Se hiukan häiritsi, koska puolet hallista näki esiintyjiä edestäpäin lähinnä screeneiltä.

Multa jäi eka kausi katsomatta, mutta muista kausista tämä oli kyllä ehdottomasti suosikkini.

Katza

  • Parahultainen Halitonttu
  • i
  • *
  • Viestejä: 3617
  • Karma: +17/-3
    • Profiili
Vs: Vain elämää
« Vastaus #124 : 25.03.2016 14:18:29 »
Rasahdan jo nyt, jos huhut pitäs paikkaansa, eli Mikael Gabriel tulis rinkiin ens kaudelle.....eiiii pysty.