Kirjoittaja Aihe: Oletko hakenut / haluaisitko hakea Idolsiin?  (Luettu 12726 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Koitin etsiä, mutta en ainakaan löytänyt tästä aiheesta keskustelua, joten aloitanpas tällaisen nyt :D

Olisi mielenkiintoista tietää, onko täällä ketään, joka on hakenut Idolsiin tai haluaa/aikoo hakea joskus? Millainen kokemus oli? Millainen luulet sen olevan? Miksi haluat hakea?

Itse olen harrastanut laulua jo useamman vuoden ja joskus tekisi mieli hakea Idolsiin ihan mielenkiintoista. Pääsisikö sitä edes Oikeiden Tuomareiden eteen ja mitä esiraati/tuomarit kommentoisivat?
Toisaalta taas olisi kamalaa, jos mokaisi totaalisesti ja joutuisi joksikin Idols-naurettavuudeksi.
TOISAALTA taas olisi aika kamalaa päästä teatteriviikonloppuunkin, sillä tiedän, että sitä pidemmälle en voi päästä paitsi jos minulle käy esim. Vilikasperit ja halutaan varma putoaja semifinaaleihin ;D

Äänellisesti olen tietyissä biiseissä ihan mukavan kuuloinen tapaus, mutta laulajana olen auttamattomasti liian yksipuolinen (ainakin vielä) Idolsia varten. Minulta siis onnistuu vain tietynlaiset biisit ja rokkaavampia ja vauhdikkaampia biisejä en pystyisi handlaamaan kunnialla.
Lisäksi sävelkorvani ei ole lähelläkään absoluuttista ja vire heittää helposti etenkin jos tilanne on jännittävä ja mietin liikaa esiintymistä.

Eli en menestyisi Idolsissa, se on selvä. Silti hakeminen kiehtoo ajatuksena. Mihin omat rahkeeni riittävät? Millainen kokemus on olla mukana edes koelauluissa?
Mutta mitä järkeä loppujen lopuksi hakea kisaan, jossa tietää, ettei menestykseen ole mahdollisuuksia?

Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21596
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Oletko hakenut / haluaisitko hakea Idolsiin?
« Vastaus #1 : 14.03.2011 12:44:38 »
Hyvä aihe! Tästä on varmasti keskusteltu aiemminkin mutta en minäkään muista missä se aihe on. Foorumilla on ja on ollut kuitenkin useampikin Idolsiin osallistunut, mutta tällä hetkellä kai vain yksi aktiivikirjoittaja. Hän kertokoon asiasta sitten tarkemmin.

Toisaalta taas olisi kamalaa, jos mokaisi totaalisesti ja joutuisi joksikin Idols-naurettavuudeksi.

Tähän tapaanko?  :D

http://www.youtube.com/watch?v=CnvPfJ-YxVk

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: Oletko hakenut / haluaisitko hakea Idolsiin?
« Vastaus #2 : 14.03.2011 13:30:57 »


Tähän tapaanko?  :D

http://www.youtube.com/watch?v=CnvPfJ-YxVk

Juurikin noin :D Mulla on jo valmiiksi persoonallinen vibra äänessä, niin minkähänlainen hirveys siitä kuoriutuisi tuollaisessa tilanteessa   :o
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Mikko

  • Koelaulaja
  • Viestejä: 30
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Oletko hakenut / haluaisitko hakea Idolsiin?
« Vastaus #3 : 17.03.2011 03:40:37 »
Aion todellakin mennä Idolsiin heti kun vaan ikä riittää :D Nyt oon 14 mut täytän heinäkuussa jo viistoista. Uskon et mua tulee jännittämään tosi paljon, tosin esiintymiskokemusta on, koska oon harrastanut teatteria jo pari vuotta.

Mut onks ennen varsinaisia koelauluja oikeasti joku esikarsinta? :O mun mielestä se kuullostaa vähän... hölmöltä?

Juhkunautti

  • Uupumaton Aakkostaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 6160
  • Karma: +61/-53
  • ~ Urheilusta innostuva lukufriikki
    • Profiili
Vs: Oletko hakenut / haluaisitko hakea Idolsiin?
« Vastaus #4 : 17.03.2011 07:58:46 »
Olishan se kiinnostanu, mut ei pokka riitä : D En tahdo naurettavaksikaan :''D
"Taylor, you'll be fine...""

Thesugarangel92

  • Potkiva irokeesi-fanaatikko
  • i
  • *
  • Viestejä: 21974
  • Karma: +16/-30
  • Restless heart syndrome
    • Profiili
Vs: Oletko hakenut / haluaisitko hakea Idolsiin?
« Vastaus #5 : 17.03.2011 08:32:26 »
On joskus kiinnostanu, mutten tiiä onks laulajan ura mun juttu. + Mun ääni on aika keskinkertanen, ni ei sitten oo ollu pokkaa lähteä.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21596
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Oletko hakenut / haluaisitko hakea Idolsiin?
« Vastaus #6 : 17.03.2011 08:56:19 »
En tahdo naurettavaksikaan :''D

Mutta kun heitäkin tarvitaan!

Eikös jokaisen unelma ole päästä vaikkapa kuvakollaasiin, jossa yhdeksän tai 16 koelaulajaa kiljuu yhtä aikaa samaa kappaletta? Tänä vuonna murusia.  ;D

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: Oletko hakenut / haluaisitko hakea Idolsiin?
« Vastaus #7 : 17.03.2011 09:51:55 »
^ Se ois kyllä siistiä  ;D Saa nähdä mikä ois ens kerralla sellainen superbiisi.

Ja on siellä esikarsinta ennen varsinaisia tuomareita. Tuomareiden eteen päästetään ne, jotka vois olla tarpeeksi hyviä tai tarpeeksi noloja.
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Mikko

  • Koelaulaja
  • Viestejä: 30
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Oletko hakenut / haluaisitko hakea Idolsiin?
« Vastaus #8 : 17.03.2011 10:03:32 »
Voi hitsi :o Mun mielestä kaikki haluavat vois päästää suoraan tuomareiden eteen. Tosin eihän toi esikarsinta niin paljon haittaa :D

menni

  • Tuplapistesieluinen fordemehiläinen
  • i
  • *
  • Viestejä: 5633
  • Karma: +8/-3
    • Profiili
Vs: Oletko hakenut / haluaisitko hakea Idolsiin?
« Vastaus #9 : 17.03.2011 10:25:13 »
Oonhan mä sitä joskus miettiny ja sitä on mulle useasti, usealta eri taholta ehdotettu, mutten oo tosissani miettiny, että menisin.
Vaikka saatan nyt lukion jälkeen ainakin hakea opiskelemaan musiikkia, on mä ainakaan kesken lukion tahdo heittää itteeni siihen tilanteeseen, että (vaikka se toooodella epätodennäköistä oliskin) päätyisin lauluhommiin mukaan vilä.
Kiinnostais toki tietää miten itelle kävis siellä ja mitä kommenttia sais..
"Anyone who says that
sunshine brings happiness,
has never danced in rain"


Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Oletko hakenut / haluaisitko hakea Idolsiin?
« Vastaus #10 : 17.03.2011 11:44:29 »
En ole hakenut enkä aio hakea. Ja mennillä on hyvä asenne: ensin koulut loppuun.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21596
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Oletko hakenut / haluaisitko hakea Idolsiin?
« Vastaus #11 : 17.03.2011 11:49:13 »
ensin koulut loppuun.

Koulujen jälkeen sitten opiskelut loppuun!
Opiskeluiden jälkeen vaikkapa seurustelemaan vakavasti ja naimisiin. Ei ehdi!
Sitten pitää panostaa työelämään. Ei ehdi eikä pysty!
Lapsia alkaa tullaa. Ei voi!
< kuluu 30 vuotta>
Pitää alkaa taistella työpaikasta, kun ikää alkaa tulla. Ei vielä!
Kohta eläkkeelle. No sitten!
Eläke alkoi. NYT!
Levy-yhtiö ei ollut kiinnostunut.
« Viimeksi muokattu: 06.03.2018 18:55:17 kirjoittanut Etsku-Etana »

Alsatian

  • Idols-keskustelijat
  • Viestejä: 20
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Oletko hakenut / haluaisitko hakea Idolsiin?
« Vastaus #12 : 15.04.2011 09:15:44 »
Nyt tän kauden aikana on tullu ajatus et voishan se olla kiva mennäki. Tosin en varmaan vielä kuustoistavuotiaana (=ensi vuonna) menisi, ehkä joskus 18-20 v. Laulamista ei ole kyllä tullut missään harrastettua, enkä edes tiedä osaanko laulaa hyvin, joten se pitäis ainakin saada kuntoon ennen osallistumista. :D

McKenzie

  • kadonneen mielenrauhan metsästäjä
  • i
  • *
  • Viestejä: 3358
  • Karma: +5/-2
  • Queen of fucking everything O:-)
    • Profiili
Vs: Oletko hakenut / haluaisitko hakea Idolsiin?
« Vastaus #13 : 15.04.2011 09:22:15 »
Ei ole tarvinnut miettiä, kun olen liian vanha Idolsiin. :)
Osaan laulaa ihan kohtuuhyvin, vaikka vireongelmia joskus onkin. En voisi kuitenkaan nähdä itseäni laulajan uralla. Pidättäydyn Singstarissa. :D
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience. - Mark Twain -

Thesugarangel92

  • Potkiva irokeesi-fanaatikko
  • i
  • *
  • Viestejä: 21974
  • Karma: +16/-30
  • Restless heart syndrome
    • Profiili
Vs: Oletko hakenut / haluaisitko hakea Idolsiin?
« Vastaus #14 : 15.04.2011 09:51:48 »
Kaveri aikoo hakea tässä ihan ehkä jo ens vuonna ja oon menossa henkiseks tueks, mutten kyllä aio ite osallistua :'DD vaikka oon keskitason laulaja, ni en todellakaan tarpeeks hyvä ees teatteriviikonloppuun ja annan kyllä ihan mieluummin parempien laulaa (:

bumb

  • i
  • *
  • Viestejä: 269
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Oletko hakenut / haluaisitko hakea Idolsiin?
« Vastaus #15 : 23.04.2011 01:42:47 »
Ajattelen usein että olis tosi siistiä mennä :D Mulla on aika hyvä sävelkorva ja pysyn nuotissa, mutta... Äänenväri on sellainen, ettei ihmiset ehkä oikein tykkää. Joten jos näette jonkun piipittäjän siellä, se olen minä! Naurunalaiseksi joutuminen ei niin haittaisi, itsepähän itselleni nauraisin. Toi "pissis" video on ihan kamala muuten, ihmiset nauraa ihan kaunisääniselle tytölle,jota vain hermostuttaa.

Idols-Heidi

  • Koelaulaja
  • Viestejä: 7
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Oletko hakenut / haluaisitko hakea Idolsiin?
« Vastaus #16 : 03.07.2011 23:54:12 »
heti seuraavaan menossa :D

Aelether

  • Pississtanian ikimuistoinen vainooja
  • i
  • *
  • Viestejä: 11045
  • Karma: +16/-12
    • Profiili
Vs: Oletko hakenut / haluaisitko hakea Idolsiin?
« Vastaus #17 : 05.07.2011 17:17:34 »
Olen liian vanha. Enkä kyllä osaa laulaakaan. Äänialani on ehkä noin yksi oktaavi (ala-g:stä yksiviivaiseen G:hen) eikä se mitenkään riitä ammattilaulajalle.
Susan says don't get afraid, get angry
Terry Pratchett: Hogfather

Irina

  • Überhienojen juhlaviestien supergirl
  • i
  • *
  • Viestejä: 2528
  • Karma: +3/-2
    • Profiili
Vs: Oletko hakenut / haluaisitko hakea Idolsiin?
« Vastaus #18 : 05.07.2011 20:33:31 »
En hakis vaikka osaisinki laulaa tosi hyvin. Tai tietty jos muita reittejä ei onnistuis. Eka kummiski yrittäisin ite kolkutella levy-yhtiöiden ovia. :)

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: Oletko hakenut / haluaisitko hakea Idolsiin?
« Vastaus #19 : 05.07.2011 20:49:23 »
^ Tuo on hyvä vaihtoehto etenkin heille, jotka osaavat itse myös tehdä musiikkia. "Pelkästään" hyvän laulajan pitäisi löytää ympärilleen bändi/biisintekijä. Tosin yleensä kunnolla musikaaliset ihmiset pyörivät muutenkin musapiireissä ja löytävät samanhenkistä seuraa. :) Itse en osaa biisejä tehdä, enkä liika musiikkipiireissä niin jos itse haluaisin laulajaksi  niin se pitäisi tehdä Idolsin tai vastaavan kautta ;D Tai sitten joku vois löytää minut karaokekuppilasta  :P

En vaan tiedä HALUANKO laulajaksi... Siksi en tiedä hakisinki idolsiin vai en. Olisi kiva nähdä se karsintatilaisuus mutta en oikein osaa sanoa haluaisinko siitä jatkoon vai en... Ehkä en. :)
Tosin aika varmaan tippuisin teatteriviikonlopun ryhmälauluhommassa, kun meikän on ihan turha yrittää hetkessä oppia mitään stemmaa :D
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Iita

  • Tittelintuura
  • i
  • *
  • Viestejä: 13828
  • Karma: +15/-7
    • Profiili
Vs: Oletko hakenut / haluaisitko hakea Idolsiin?
« Vastaus #20 : 05.07.2011 23:37:04 »
Suunniteltiin serkun kanssa ekasta idolssista lähtien, että lähetään Idolssiin kunhan meillä on ikää. No, nyt molemmat on jo 18 eikä mulla kyllä ainakaan mitään intoa enää lähteä :'D Vaikka ääneni on ihan hyvä, niin se ei ole tarpeeksi hyvä tällaiseen kisaan. Ja muutenkin tykkään laulaa vaan omaksi ilokseni, se riittää mulle :)
Sometimes the dreams that come true are the dreams you never even knew you had.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Oletko hakenut / haluaisitko hakea Idolsiin?
« Vastaus #21 : 11.01.2012 22:31:39 »
Osallistuiko kukaan forkkalainen tälle kuutoskaudelle?

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Oletko hakenut / haluaisitko hakea Idolsiin?
« Vastaus #22 : 25.01.2012 20:21:22 »
Olis kyllä aika siistii käydä tekemässä topit. ;D

sepe

  • Idols-keskustelijat
  • Viestejä: 160
  • Karma: +4/-1
    • Profiili
Vs: Oletko hakenut / haluaisitko hakea Idolsiin?
« Vastaus #23 : 21.02.2012 17:00:54 »
En kyllä tosiaan menis Idolsiin, ensinnäki en osaa laulaa :D Ja vaikka osaisin niin en silti varmastikaan menis, koska en halua joutua tekemään jotain huonoa musaa mitä joku muu mulle säveltää.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Oletko hakenut / haluaisitko hakea Idolsiin?
« Vastaus #24 : 21.02.2012 17:05:15 »
Pitäisköhän hakea ens kaudella? Menisin tosin vain kokeilemaan, ei ole suunnitelmissa saada mitään uraa sitä kautta.