Kirjoittaja Aihe: Eurovision Song Contest 2012!  (Luettu 19769 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #25 : 22.01.2012 01:26:42 »
Tanskan viisufinaali tuli tuossa eilen katsottua & taso ei ihan kyllä häikäissyt. Muuten Tanskan finaalista kyllä pidin erityisesti juontajat oli tosi kivoja. Heidän puhetta en oikein kyl tajunnut :D. Tanskan striimi kyl pätki välillä aika pahasti. Tanskaa siis edustaa Bakussa laulajatar Soluna Samay kappaleella Should've Known Better. Tää ei ihan ollut suosikkejani tässä finaalissa, mutta on tää silti aika mukiinmenevä kappale :). Tähän mennessä valituista tämä Tanskan kappale on selvästi paras, kun edelleenkään en juurikaan pidä Albanian tai Sveitsin viisusta. Tämä Ditte Marien Overflow oli suosikkini voittajaksi, mutta olihan se arvattavissa ettei tanskalaiset äänestäneet tätä superfinaaliin :/. Tää on vaan niin samperin hyvä kappale & olisin mielelläni nähnyt tän Bakussa. Superfinaalissa oli Solunan lisäksi Jesper Nohrstedt kappaleella Take our hearts sekä Christian Brøns og Patrik Isaksson kappaleella Venter. Onneksi tämä Venter ei voittanut, koska se on ihan tyypillinen tanskaviisu mitä voi vain olla.. Noita en nyt tähän hätään löytänyt youtubesta.

Hieman tää Should've Known Better on samanlainen kuin Ruotsin vuoden 2010 viisu Anna Bergendahlin This Is My Life. This Is My Life on kyllä parempi kuin tämä Tanskan viisu:).
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21605
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #26 : 25.01.2012 09:13:11 »
Muuten en muista olenko sanonut, mutta ensi vuodesta lähtien viisuihin osallistuvien maiden pitää järjestää julkiset karsinnat.

Se on hyvä juttu!

Lisää kilpailun mielenkiintoa, kun se otetaan vakavammin kaikissa maissa.

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #27 : 25.01.2012 22:05:00 »
Semifinaalit arvottiinkin jo tänään & Suomi esiintyy ensimmäisessä semifinaalissa jälleen kerran! Lisäksi Suomi esiintyy taas vaihteeksi ensimmäisen semin alkupuolella. Itse semifinaalien esiintymisjärjestys arvotaan maaliskuussa.

Tämän päiväisessä tilaisuudessa julkaistiin myös Bakun viisujen teema, joka on ''Light Your Fire'' sekä logo. Kisat tullaan järjestämään vielä rakenteilla olevassa Crystal Hallissa, jonne mahtuu 16 000 katsojaa.



SEMIFINAALI 1 (18 maata)
Albania
Belgia
Islanti
Kreikka
Latvia
Montenegro
Romania
Suomi
Sveitsi

Irlanti
Israel
Itävalta
Kypros
Moldova
San Marino
Tanska
Unkari
Venäjä

+ äänestämässä: Azerbaidžan, Espanja, Italia

SEMIFINAALI 2 (19 maata)
Alankomaat
Armenia
Bulgaria
Makedonia
Malta
Portugali
Serbia
Ukraina
Valko-Venäjä

Bosnia-Hertsegovina
Georgia
Kroatia
Liettua
Norja
Ruotsi
Slovakia
Slovenia
Turkki
Viro

+ äänestämässä: Iso-Britannia, Ranska, Saksa

Pitää sanoa, että Suomen semi vaikuttaa ihan hyvältä mielestäni :). Hienoa, että Islanti & Tanska ovat samassa semissä :). Uskoisin, että Islannin, Venäjän, Kreikan, Romanian & Tanskan pääsyä finaaliin voisi pitää varmana. Nämä viisi maata on viime vuosina nähtykin finaalissa millä tahansa kappaleella. Toinen semi vaikuttaa maiden osalta kovatasoisemmalta. Ruotsi & Norja tulevat molemmat saamaan hyvän esiintymispaikan loppupuolella. Viime vuosinahan semifinaalien jälkimmäisellä puoliskolla esiintyneistä maista suurin osa on päässyt finaaliin.
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #28 : 26.01.2012 20:09:57 »
Kyproksen tämän vuoden viisu onpi nimeltään La La Love! Ivi veti eilen finaalissa kaikki kolme esitystä playbackinä... Ei hyvä! Kypros teki kyllä tosi hyvän valinnan tänä vuonna. Mä itse tykkään tästä La La Lovesta todella paljon <3. Tähän mennessä valituista paras! Toivon kovasti Kyprokselle finaalipaikkaa Bakussa. Uskon, että Ivin livelaulu tulee parantumaan toukokuun loppuun mennessä niin ettei tarvitse hänen esitystään hävetä.

Viikonloppuna on luvassa Norjan toinen semifinaali, Islannin kolmas & viimeinen semifinaali sekä Unkarin ensimmäinen semi. Lisäksi Ranskan viisukappale kuullaan sunnuntaina. Anggunin viisu kantaa nimeä Echo (You And I). Mulla on aika kovat odotukset tästä Ranskan viisusta :).

Makedonian viisu on tänä vuonna nimeltään Black and white, kun taas Montenegron on Euro neuro. Toi Montenegron viisun nimi huvittaa mua :D. Saapi nähdä millainen kappale tuo mahtaapi olla. Helmikuussa ilmeisesti kuullaan nämä molemmat ensimmäistä kertaa.
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #29 : 26.01.2012 22:38:59 »
Tuo on hyvä tuo La La Love! :D Aivan varmasti pääsee ipodiini kesäbiisiksi :)
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21605
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #30 : 27.01.2012 21:45:56 »
Kyproksen tämän vuoden viisu onpi nimeltään La La Love!

Vaikka en itse vielä tuohon ihastunutkaan (en saanut otetta kertosäkeestä), on varma että tuollainen esitys ei pääse vielä 30 vuoteen läpi Suomen esiraadista, jos sitten koskaan.

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #31 : 29.01.2012 18:03:48 »
Ranskan viisu Echo (You And I) kuulostaa tältä.

Hmm. Ihan jees tämä kappale on, mutta vaatii totuttelemista. Tuskinpa Ranska tulee tällä voittamaan. Enpä usko oikein raatien lämpenevän tälle. Kappaleen alku oli ihan kuin jostain toisesta kappaleesta ainakin se kuulosti tutulta :/.. Varovaiset kolme tähteä nyt näin alkuun.

Tämän hetkinen puntarini näyttää muuten tältä:

1. Kypros: Ivi Adamou - La La Love *****
2. Tanska: Soluna Samay - Should've Known Better ****
3. Ranska: Anggun - Echo (You And I) ***
4. Sveitsi: Sinplus - Unbreakable *
5. Albania: Rona Nishliu - Suus *

38 maata on vielä tulossa tähän puntariin :).
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #32 : 04.02.2012 08:31:59 »
Ai minkä maan edustaja on Justin Bieber?

vviima

  • Ylin supersarkka
  • i
  • *
  • Viestejä: 5449
  • Karma: +11/-5
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #33 : 04.02.2012 18:22:30 »
^ XDDD
// oho väärään aiheeseen tuli

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #34 : 05.02.2012 02:01:54 »
Maltan viisu kuulostaa tältä This Is The Night.. Pitää sanoa, että melko tylsä tää kappale on. Uskoisin, että finaalissa oli tätä parempiakin, mutta menivät valitsemaan tälläisen tylsän joikun Bakuun. En millään usko, että tämä voisi pärjätä Bakussa. Taitaa Malta jäädä taas kerran semifinaaliin. Voi olla, että vielä jossain vaiheessa lämpenen tälle no aika näyttää käykö niin :D. Maltan edustajan nimi siis on Kurt Calleja. Hän on ollut aikaisemminkin mukana Maltan viisukarsinnoissa.

Ensi viikolla muuten Norja, Islanti & Unkari valitsevat edustajansa Bakuun.

// Pitää vielä mainita, että Unkarista on tulossa tänä vuonna hyvä kappale :). Pidän kaikista Unkarin finaalin kappaleista :P. Islannin & Norjan toivon valitsevan hyvin, mutta pelkään pahinta. Islannin finaalissa on pari aika huonoa & erittäin keskinkertaista biisiä mukana, kun taas Norjassa niitä on hieman enemmän.

Tulokset tietysti tulee tänne sitten viikon päästä. Tämä helmikuu tulee olemaan aika hektistä viisujen osalta, kun moni maa valitsee edustajansa sekä kappaleen.
« Viimeksi muokattu: 05.02.2012 13:16:44 kirjoittanut Kaitsu »
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #35 : 12.02.2012 01:34:16 »
Unkari, Norja & Islanti ovat nyt valinneet edustajansa Bakuun :).

Unkarissa suosikkini meni & voitti 8). Compact Disco on Unkarin viisuedustaja tänä vuonna. Heidän kappaleensa nimi on Sound Of Our Hearts. Mä tykkään tästä tosi paljon & toivon, että Unkari pärjäisi Bakussa. Ei tää kappale nyt mikään kauhean erikoinen ole se on pakko myöntää. Voittajan valitsi nelijäseninen tuomaristo tekstiviestiäänestyksen neljästä eniten ääniä saaneesta sävelmästä.. Compact Disco sai kaksi ääntä & se riitti voittoon. Tämä Compact Disco on perustettu vuonna 2008.

Norjassa yksi suosikeistani myös voitti :). Mies voitti Norjassa kahden vuoden tauon jälkeen! Tooji on edustajan nimi & kappale on Stay. Täytyy sanoa, että Tooji on hieman Eric Saaden näköinen :D. Mä pidän aika paljon tästä hänen kappaleestaan & uskon, että Norja tulee hyvin pärjäämään Bakussa. Kenties Tooji tekee Eric Saadet eli sijoittuu finaalissa erittäin korkealle ;). Tooji on syntynyt Iranissa & muutti pakolaisena Norjaan vuoden vanhana äitinsä kanssa. Hän on musiikin ohella toiminut mallina.

Päivä huipentui Islannin finaaliin, joka päättyi ykkössuosikkieni Gréta Salóme & Jónsin voittoon. Heidän viisunsa on nimeltään Mundu eftir mér. Tää kappale on niin törkeän upea & voimakas <3 <3. Toivoin kovasti tämän voittoa & se myös toteutui. Olen tosi tyytyväinen Islannin valintaan :). Uskon Islannin menevän jälleen kerran finaaliin! Luultavasti tämä kappaleen esityskieli & nimi vielä muuttuvat tässä kevään aikana. Uskon, että tykkään myös tästä uudesta versiosta. Greta on muuten säveltänyt & sanoittanut itse tämän kappaleen. Jonsi on tuttu viisuympyröistä! Sillä hän oli Islannin viisuedustaja kahdeksan vuotta sitten Istanbulin viisuissa.

Nämä kaikki kolme valittua kappaletta ovat siis kaikki aivan mahtavia & menivätt mun viisupuntarillani neljän joukkoon. Islanti on uusi ykköseni, Norja meni kolmanneksi & Unkari neljänneksi. Nyt mulla onkin sit neljä viiden tähden kappaletta & jatkossa tulee varmasti vielä useampia, jos maat vaan valitsevat hyvin.

Tänään ilmeisesti Azerbaidzan valitsee edustajansa. Heidän viisunsa selviää myöhemmin. Kaipa heidän viisunsa säveltää & sanoittaa jälleen kerran joku ruotsalainen :/. Ensi viikolla Valko-Venäjä, Saksa, Latvia & Ukraina valitsevat edustajansa. Kroatian viisu taas julkaistaan ensi lauantaina. Kroatian edustajahan on tänä vuonna Nina Badrić.

// Ai niin vielä sellainen uutinen, että Israelin edustaja on bändi nimeltä Izabo & heidän viisunsa on nimeltään Time. Time todennäköisesti kuullaan ensimmäisen kerran maaliskuussa.
« Viimeksi muokattu: 12.02.2012 01:41:01 kirjoittanut Kaitsu »
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #36 : 12.02.2012 11:07:28 »
Ihanaa, et ollaan Islannin kans samassa semmarissa, niin voi äänestää tuota :) Näillä näkymin oma suosikkini 1. semmarista. Toki monta biisiä vielä puuttuu ;D
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #37 : 13.02.2012 00:04:12 »
Azerbaidzanissa on finaali käyty! Sabina Babayeva voitti karsinnat & pääsee edustamaan maataan Bakussa. Tuomaristo päätti edustajan Azereissa. Sabinan kappale selviää myöhemmin. Azerien tyyliin ruotsalaiset säveltää & sanoittaa tämänkin vuoden viisun.. HUOH :/ No tällä tavalla Azerbaidzan on pärjännytkin viisuissa tähän asti.
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #38 : 16.02.2012 18:17:18 »
Valko-Venäjältä tulee tänä vuonna balladi. Viisu on nimeltään All My Life. Valko-Venäjän edustajan nimi on Alyona Lanskaya. Pitää sanoa, että mä en olis uskonut V-V:n kansan valitsevan balladia Bakuun :D. Odotin jotain ihan muuta heiltä. No joka tapauksessa tää All My Life on ihan hyvä mielestäni, mutta en usko V-V:n pärjäävän tällä Bakussa. Finaalipaikkakin tulee olemaan tiukilla. Valko-Venäjällä on viime vuosina nähty hieman viisusotkuja & kenties niitä tapahtuu vielä ennen Bakua xDD. Kenties tämä edustusviisukin vielä vaihtuu :D.

Bosnia-Hertsegovinan viisu on nimeltään Korake ti znam. Tämä kappale kuullaan ensi kerran maaliskuussa.
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #39 : 19.02.2012 00:28:42 »
Saksan viisu on nimeltään Standing Still.. Pitää kyl sanoa, että ei kappale ole kyl oikein mistään kotoisin. Tylsä kuin mikä. Lenan parin viime vuoden viisuihin verrattuna tämä on niin huono kappale Saksalta. Saksa ei tule tänä vuonna pärjäämään. Itse en yllättyisi, jos Saksa jäisi tänä vuonna 20 hujakoille. Odotin kyl jotain ihan muuta Saksalta.

Ukrainalta tulee jälleen kerran naislaulaja nimeltään Gaitana. Hänen viisunsa on nimeltään Be My Guest. Pitää sanoa, että kappale on liian erikoinen mun makuuni & eikä tää nyt ole mikään kauhean kaksinen kappale. Lisäksi laulajan äänestäkään en oikein pidä. Ukraina kun on Ukraina niin varmaan pärjää Bakussa..

Latvialta tulee myös naislaulaja. Edustajan nimi on Anmary & viisu on Beautiful Song. Aikas hauska on tää kappale :D. Mahtui tuonne myös pukutemppu ;D. Odotin Latvialta jotain pahempaa, mutta yllätyin siitä että tämä onkin melko hyvä :). Anmarylla on aikas kiva äänikin.

Kroatian viisu on nimeltään Nebo. Mä tykästyin tähän heti ensi kuulemalta. Aivan upea kappale on <3 <3 <3. Ninalla on tosi kaunis ääni. Tää kappale vaan kasvaa & kasvaa <3. Henkilökohtaisesti toivon Kroatian pärjäävän tänä vuonna! Kroatia kun ansaitsisi menestyä.

// Italian edustaja tänä vuonna on Nina Zilli & hänen kappaleensa on nimeltään Per Sempre. Viime vuoden surkeaan viisuun verrattuna tää on huomattavasti parempi. Kaiken lisäksi tää on aikas hyvä :). Italian kieli <3. Toivottavasti tää vaan pysyy italiankielisenä ettei vaan mennä tunkemaan englantia!

Italiasta on tullut uutta tietoa, että valitsivat nyt ensin edustajan & kappale selviää myöhemmin.. No voi kakka, kun toi Per sempre olis ollut hyvä kappale Bakuun! Toivottavasti viisukappale on sit italiankielinen!

// Georgian viisufinaali on käyty tänään & heidän edustajaksi päätyi Anri Jokhadze kappaleella I'm A Joker. Hyi kun tää on niin kamalaa kuraa!! Ei näin Georgia. Tässä kappaleessa ei ole edes mitään melodiaa & laulajan äänikin on ihan järkyttävän kuuloista. Toivon kovasti, että Georgian finaaliputki viisuissa päättyy Bakussa :).
« Viimeksi muokattu: 19.02.2012 21:37:43 kirjoittanut Kaitsu »
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #40 : 21.02.2012 21:14:05 »
Israelin viisukappale kuulostaa tältä Time.. Pitää sanoa, että mä en tästä kauheasti pidä. Oon tätä nyt tässä kuunnellut muutaman kerran, mut tää ei vaan oikein iske & lisäksi ei tämä kauhean erikoinen kappale ole. Aikamoinen pettymys Israelilta. Tästä tuli hieman muuten mieleen viime vuoden Tanskan viisu & se ei todellakaan ole hyvä asia. Puntarini loppupäähän meni Israel.
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #41 : 24.02.2012 00:43:55 »
Tässäpä olisi Turkin viisu Love Me Back. Olen tätä nyt kuunnellut tässä viimeisen puolentoista tunnin aikana tosi monta kertaa, mutta ei tää vaan oikein aukene mulle. Biisinä Love Me Back on aika pliisu & mitäänsanomaton. Canilla on ihan kiva ääni, mutta siihen se valitettavasti jää. Enpä usko Turkin pärjäävän tänä vuonna kovinkaan kaksisesti.

Viikonloppuna olis luvassa monen maan finaalit, kuten Irlannin, Itävallan, Suomen, Slovenian & Alankomaiden. Lisäksi semifinaalit on luvassa Ruotsissa, Virossa & Liettuassa.

Tuosta Israelin viisusta sen verran, että siitä on tulossa vielä parempi versio. Näin on Izabo itse kommentoinut. Tämä Israelin viisu oli muuten vahingossa vuotanut nettiin :D.
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #42 : 24.02.2012 19:51:59 »
Valko-Venäjän edustaja on mennyt ihan uusiksi! Bakussa nähdään Alyona Lanskayan sijasta bändi nimeltä Litesound & heidän kappaleensa on We Are The Heroes. Mä kun aloin oikeasti pitämään Alyonan kappaleesta niin sit kävi näin :/. Tää Litesoundin kappale on ihan ok. Odotin jotain pahempaa, mutta ei tää We are the heroes niin paha ole.

Valko-Venäjällä on aikaisempina vuosinä nähty näitä skandaaleja, joten ei tää yllätyksenä tullut :D. Valko-Venäjän presidentin mukaan finaalin lopputulos oli väärennetty. Että näin Valko-Venäjällä.
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #43 : 25.02.2012 01:50:34 »
Nukkumaan pitäisi mennä, mutta tässä olisi Itävallan & Irlannin viisut tälle vuodelle!

Trackshittaz - Woki Mit Deim Popo.. Erittäin huono valinta Itävallalta! Tää kappale ei edes oo oikein mistään kotoisin & lisäksi tämän kaltaisesta musasta en itse edes pidä. Ihan järkyttävän kamala biisi tää on. Toivottavasti Itävalta ei pääse finaaliin Bakussa!

Jedward - Waterline. Onneksi sentään Irlanti teki loistavan valinnan! Jedward nähdään toisena vuonna peräkkäin Irlannin edustajana :). Mä tykkään tosi paljon tästä Waterlinesta, joka on parempikin kuin Lipstick. Uskon Irlannin pääsevän finaaliin tänäkin vuonna. Tähän hätään en löytänyt Jedwardien esitystä Irlannin finaalista, mutta kaipa mä sen vielä laitan tänne kun se tulee Youtubeen.


« Viimeksi muokattu: 25.02.2012 01:52:07 kirjoittanut Kaitsu »
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21605
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #44 : 26.02.2012 01:36:53 »
Minusta Lipstick oli ihan ainutlaatuinen. Siihen tykästyi ensikuulemalla. Waterline vaikuttaa paljon harmaammalta,

Iita

  • Tittelintuura
  • i
  • *
  • Viestejä: 13828
  • Karma: +15/-7
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #45 : 26.02.2012 11:03:26 »
Mustaki Lipstick oli parempi ja ihan selvästi erottuvampi! Mut Waterlinestaki tykkään biisinä :)
Sometimes the dreams that come true are the dreams you never even knew you had.

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #46 : 26.02.2012 21:50:11 »
Tässä Jedwardin esitys Irlannin finaalista Waterline. Ihanat asut on pojilla :P.

Suomi valitsi eilen edustajansa & hieman yllättäen Pernilla Karlsson voitti kappaleellaan När jag blundar. Edellisen kerran ruotsinkielinen kappale ollaan kuultu Euroviisuissa vuonna 1998, jolloin Ruotsin viisukappale oli Kärleken är & sen esitti Jill Johnson. No ainakin Suomi tulee erottumaan Bakussa, kun Pernilla aikoo tietysti laulaa kappaleensa myös siellä ruotsiksi. Suomen finaalipaikka tulee olemaan tiukilla.
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #47 : 26.02.2012 22:06:17 »
Jostain syystä mulle on taas herännyt Euroviisu-into, joka katosi sellainen pari vuotta sitten. Tänä vuonna taas innolla katson Euroviisuja.

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #48 : 27.02.2012 00:57:43 »
Alankomaita Bakussa edustaa Joan Franka kappaleella You And Me. Hmm.. Jotenkin tästä tuli hieman sekavat fiilikset & hieman jäi vaisu maku koko kappaleesta. Tälläkö Alankomaat muka haluaa päästä finaaliin Bakussa! Toi Joanin asu on kyl aivan karsea! Alankomaat on viimeksi ollut viisufinaalissa kahdeksan vuotta sitten.. Taitaa jäädä finaalipaikka vain haaveeksi heillä tänäkin vuonna.

Slovenian edustaja Bakussa on Eva Boto kappaleella Verjamem. Tästä mä pidän & lisäksi tää on aika kaunis kappale. Hieno valinta Slovenia :). Toivottavasti tää pysyy Bakuun asti slovenian kielisenä eikä vaan vaihdu englannin kieliseksi! Neljä tähteä! Tän vuoden parhaimmistoa :P Muuten Eva Boto on vasta 16-vuotias!

Tästä alkaa nyt loppusuora valintojen suhteen, kun nyt 22:n maan viisu valittu & julkaistu. 21 on vielä luvassa & sit on kaikki selvillä :)
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Eurovision Song Contest 2012!
« Vastaus #49 : 01.03.2012 02:37:05 »
Bulgarian edustaja Bakussa on Sofi Martinova & hänen kappaleensa on nimeltään Love Unlimited. Kappaleessa käytetään peräti 11 kieltä: bulgariaa, ranskaa, espanjaa, italiaa, kreikkaa, turkkia, azeria, arabiaa, kroatiaa/bosniaa/serbiaa, englantia ja romanikieltä. Hmm.. En oikein osaa sanoa pidänkö tästä vai en. Pitää kyllä sanoa, että ei tämä nyt huono mutta vaatii totuttelemista. Heikot kolme tähteä näin alkuun. Sofilla on kivahko ääni. En osaa sanoa, että miten mahtaa Bulgaria pärjätä tänä vuonna. Finaaliin Bulgaria sais kyllä mennä monen vuoden tauon jälkeen.

Makedonian viisu Crno I Belo kuulostaa tältä.. Onpas tää niin pirun hyvä! :P Pitää myöntää, että odotin jotain pahempaa :D. Kyllä tää hakkaa kolmen viime vuoden Makedonian viisut mennen tullen. Hienoa Makedonia! Neljä tähteä niin että pamahti. Makedonia saisi mennä mun puolestani finaaliin Bakussa! Tästä kappaleesta on myös englannin kielinen versio nimeltään Black And White.

Venäjän ensi viikon finaalista sen verran, että Venäjää aikaisemmin kaksi kertaa edustanut Dima Bilan pyrkii Venäjän edustajaksi Bakuun yhdessä t.A.T.u:sta tutun Julia Volkovan kanssa. t.A.T.u oli Venäjän viisuedustaja vuonna 2003. Mä en kyl halua nähdä Dimaa Bakussa, kun hänet on jo niin nähty & kuultu.. Yhden sivuston mukaan Diman & Julian kappale olisi ruotsalaisten tekemä.. Finaalissa on mukana myös aikaisemmin Valko-Venäjää vuonna 2006 edustanut Polina Smolova.

i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors