Kirjoittaja Aihe: 1001 elokuvaa, jotka jokaisen on nähtävä edes kerran eläessään -keskustelua  (Luettu 5680 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Iita

  • Tittelintuura
  • i
  • *
  • Viestejä: 13828
  • Karma: +15/-7
    • Profiili
Forkalla on jo muutamilla henkilöillä tämä kirja ja olisi kiva tietää kuinka hyvin leffojen katsominen edistyy.

Toki mukaan keskusteluun saa tulla vaikka ei kirjaa omistaisikaan ;)


Lainaus käyttäjältä: Wikipedia
1001 elokuvaa jotka jokaisen on nähtävä edes kerran eläessään (1001 Movies You Must See Before You Die) on Steven Jay Scheiderin kokoama kirja, johon on listattu 1001 elokuvahistorian merkittävintä elokuvaa.

Kirja alkaa järjestyksessä ensimmäisistä mykkäelokuvista viime vuosien merkittävimpiin kassamenestyksiin saakka. Ensimmäinen elokuva on vuoden 1902 Georges Mélièsin Matka kuuhun ja viimeisin on vuoden 2007 Sovitus. Kirjassa on kaikki elokuvagenret kuten kauhu, sota, toiminta, jännitys, seikkailu, piirros, scifi, rakkaus, draama, dokumentti ja jopa avantgardet. Kirjan tarkoituksena on nostaa lukija innokkaaksi elokuvafaniksi ja houkutella katsomaan merkittävimmät elokuvat kautta aikojen. Sisällysluettelosta voi etsiä elokuvan sen nimen, ohjaajan tai genren avulla. Ohjaajista merkittävimpinä ovat muun muassa Steven Spielberg, Martin Scorsese ja Federico Fellini. Joukossa on filmejä monista maista, esimerkiksi 20 suomalaista merkittävintä on joukossa.

Tässä lista kirjasta löytyvistä elokuvista:
http://www.listology.com/flogged/list/1001-movies-you-must-see-you-die
(vaikkakin kun katoin ni lista ei oo ihan sama kun mun kirjassa, koska näitä on eri painoksia)
Sometimes the dreams that come true are the dreams you never even knew you had.

Thesugarangel92

  • Potkiva irokeesi-fanaatikko
  • i
  • *
  • Viestejä: 21974
  • Karma: +16/-30
  • Restless heart syndrome
    • Profiili
Ois kyl kiva kattoo noi 1001 ! (:
Mutta kauhuleffoja en kattois. Kai ne saa skipata ? ;)

capri

  • Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Viestejä: 18333
  • Karma: +6/-3
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
Pitääpäs joskus laskee, että montako leffaa oon nähny tosta Iitan linkittämästä listasta.

Tää kirja olis kiva omistaa, ku sais kattoo kuvii :D
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Yeaaah, asiallinen topsi!

Ite oon nyt kattonu 169 leffaa 1001-kirjasta ja sit mul on viel se 501-kirja, ni siitä 163. Yllättävän vähän noissa on samoi leffoi. :'>



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Huolimattomuuteni vuoksi missasin ainaki Tähti on syntynyt ja  Oldboyn. :< Aina pitäis jaksaa tarkistaa, et onko kirjassa (mun tapauksessa kirjoissa) olevia leffoja tulossa telkusta, koska jälkeepäin jää harmittamaan. Oon oikeesti ihan hullu näiden kirjojen suhteen. Onneks nyt olin skarppina ja huomasin, et tänään ja huomenna tulee 2 kirjasta löytyvää leffaa:

YLE Teema

Pe 26.2 (eli tänään) Miehuuskoe klo 21.50

La 27.2 Hurja joukko klo 22.18
« Viimeksi muokattu: 26.02.2010 20:07:56 kirjoittanut Negativ »



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Iita

  • Tittelintuura
  • i
  • *
  • Viestejä: 13828
  • Karma: +15/-7
    • Profiili
Mua niin ketuttaa ku mulla ei oo tallentavaa boxia. En millään jaksanu valvoo kattoakseni Oldboyn. Tänää tosiaan Miehuuskoe, saa nähä miten jaksan kattoa lätkän ohella. (Ja hitsi, huomasin että neloselta tulee Kate Hudsonin tähdittämä Kasvukipuja, jonka haluisin myös kattoa pitkästä aikaa.)

Laskin muuten että oon nähny vasta n. 30 tosta kirjasta :----D No, ainakin on paljon tekemistä loppuelämäks :P
Sometimes the dreams that come true are the dreams you never even knew you had.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Aika hitaasti näitä leffoja mulleki on kertyny. :D Hitaasti mutta varmasti...



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Lainaus käyttäjältä: Telkku.com
Cherbourgin sateenvarjot

La 20.3 eli huomenna  Klo 21.51 Yle Teema


(Les Parapluies de Cherbourg/Ranska 1964) Romanttinen, haikea musikaaliklassikko, jossa kaupanmyyjä rakastaa köyhää mekaanikkoa vaikka äiti patistaa rikkaisiin naimisiin. O: Jacques Demy. N: Catherine Deneuve.

Suosittelen kaikille, jotka haluaa nähdä tosi uniikin leffan. Tässä lauletaan elokuvan alusta loppuun, joka ikinen vuorosana.



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Iita

  • Tittelintuura
  • i
  • *
  • Viestejä: 13828
  • Karma: +15/-7
    • Profiili
Toi on kyllä pakko katsoa!
Sometimes the dreams that come true are the dreams you never even knew you had.

capri

  • Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Viestejä: 18333
  • Karma: +6/-3
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
Kerran näin tosta pätkän. Oli aavistuksen koominen, ku ne laulo tosiaan koko ajan :D
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

ilppez

  • Viekun ah-valmentaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 13062
  • Karma: +16/-7
  • Ja! Ja! JA! JAA! JAAAAAA!
    • Profiili
Tässä lauletaan elokuvan alusta loppuun, joka ikinen vuorosana.

 :o Tuskaa.
Ja ohi ollaan...*kodak moment*

I det Bjørndalske hjem...
Suihkulakki

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Nostan tätä huvikseni ylös, ku oon nyt taas motivoitunu mun leffakirjojen kanssa. 8D Joo, eli keväällä tuli takaisku ku tv hajos ja nyt tota mun digiboxii ei oo saatu uuteen telkkariin kytkettyy (8<), ni mulla jäi sinne jotain leffoi jumiin. No nyt otin taas itteäni niskasta kiinni ja päätin, et pyrin tsekkailee teeman ohjelmistoa (ja no muidenkin kanavien, mut teemal tulee niin paljon noissa kirjoissa olevii leffoi) ja nauhoitan osan yläkerran boxille.

Nyt täs parin viikon aikana tulee nää leffat:

La 16.10

Seitsemän (Se7en) klo 21.00 Tv viisi/voice
Cabaret klo 21.52 teema

Su 17.10

Minun Afrikkani klo 13.40 MTV3
Kaksi kulkuria (Ohukainen & Paksukainen ♥) klo 18.00 teema

Pe 22.10

Ilmestyskirja nyt  redux( eli ohjaajan pidennetty versio) klo 21.55 teema

Su 24.10 Laivakalle nuorempi klo 18.00 teema



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Iita

  • Tittelintuura
  • i
  • *
  • Viestejä: 13828
  • Karma: +15/-7
    • Profiili
Ootko Negsu huomannu jotai puutteita sun kirjassa, tai siinä elokuvalistassa? Nimittäin mä ainaki huomasin eilen, että E.T:tä ei lue siinä leffalistassa, mutta silti siitä on teksti siellä kirjassa. Samoin mulla lukee siellä listassa Joulutarina s. 600 jotain mut ku katon sen sivun ni siellä ei oo mitää Joulutarinaa. Outoa.
Sometimes the dreams that come true are the dreams you never even knew you had.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Joo, mun painoksessa on samanlaisia virheitä. :( Ärsyttävää, ku joutuu joskus selaa koko kirjan, ku ne sivunumerot ei pidä paikkaansa.



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Iita

  • Tittelintuura
  • i
  • *
  • Viestejä: 13828
  • Karma: +15/-7
    • Profiili
Mul oli kaks kaverii kyläs lauantain ja ne oli ihan innoissaa ku näki tän kirjan mul! Sit toiselle soitti joku kaveri ja se oli vaa sillee "siis et arvaa, tällä tyypillä on ehkä mahtavin kirja ikinä!" :'DD Haha.

Pitäis taas alkaa paremmin kattoo tän kirjan leffoi. Boxille on kyl tallennettu hirveesti, mut en ehi ikiin kattoo niit :<
Sometimes the dreams that come true are the dreams you never even knew you had.