Kirjoittaja Aihe: 5. Live-lähetys - 12.4.  (Luettu 3862 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
5. Live-lähetys - 12.4.
« : 12.04.2013 21:57:30 »
Uskomaton moka Laurilta pudottaa Eve.

Ei mulla muuta..........



~It feels good. Is that reason enough for you.~

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: 5. Live-lähetys - 12.4.
« Vastaus #1 : 13.04.2013 10:38:30 »
Nojoo, Eve esiintyi paremmin kuin koskaan aiemmin ja toisaalta Dennis oli oma tylsä itsensä. Mutta onhan se nähty, että Lauri fanittaa Dennistä vahvasti.

Inga Söderistä oli kiva nähdä uusi puoli. Varsin hyvä oli, vaikka ei alkuperäiselle pärjännytkään. En kuitenkaan yllättynyt hänen putoamisestaan, koska Elastinen fanittaa Ikeä ja Tomas oli niin hyvä tänään.

Osku Ketola oli varsin hyvä taas, tosin hän on turhan paljon tangolaulajatyyppiä mun makuun.

Dennisin esitystä en enää edes muista...

Gary Revel Jr. oli taas vakuuttava. Jännästi hän teki kappaleesta alkuperäistä rokimman version. Queen kyllä sopii hänelle tosi hyvin. Minusta hänen heikkoutensa on kyllä biisivalinnat, jotka eivät välttämättä kosketa kovin suurta kuulijakuntaa Suomessa.

Ike aloitti tosi hyvin ja mä mietin, että biisi on nappivalinta. Mutta ei. Kun biisi eteni, hän hukkasi vireen ja lauloi päin seiniä. Tunsin myötähäpeää. Vaan joo, mies on raakile, ja kiinnostavinta hänessä on potentiaali.

Antti ei tällä kertaa vakuuttanut mua. Biisin alun rauhallinen vaihe kuulosti määkimiseltä. Huoh. Kyllähän se siitä parani sitten, mutta kokonaisus ei ollut kummoinen. Tuntuu kyllä että hän on puhdas hevimies, mikä on vähän tylsää pitemmän päälle.

Emilia ei mun mielestä ollut parhaimmillaan, mutta hänellä taitaa olla jo hieman vakiintunutta fanikuntaa.

Christian Casagrande oli toisen kerran putkeen hyvin vakuuttava. Onhan hän suht puhdas yhden tyylisuunnan mies, mutta ihan viihdyttävä. Osasin kyllä odottaa hänen putoamistaan, kun Mike muistaakseni viime kerralla sanoi että "kyllä hän vielä kerran haluaa kuulla tätä ääntä" tms.

Mun mielestä Tomas Höglund on usein vaikuttanut jotenkin muoviselta, mutta nyt pidin hänestä kovasti. Parasta häneltä tähän asti.

Laura Alajääski oli tosi hyvä ja harmitti kun hän putosi. Mun osalta illan ainoa harmitus.

Eve Hotti oli oikein hyvä, joskin täytyy sanoa, että mun mielestä hänen habituksessaan on uskottavuusongelma. Odotin hänen putoavan jo aiemmin, mutta nyt tuli ehkä lievänä yllätyksenä.

Suvi Aalto. Huhhuh. Illan paras. Tippa tuli linssiin. En olisi kisan alussa uskonut, että mihin asti hän voikaan yltää.

Kaiken kaikkiaan nyt oli kyllä mun mielestä kovatasoisin ilta tähän mennessä. Ensi vuonna täytyy varmaan mennä katsomaan juuri tätä livelähetystä, jossa ovat mukana kaikki jäljelläolevat kilpailijat.  :)

McKenzie

  • kadonneen mielenrauhan metsästäjä
  • i
  • *
  • Viestejä: 3358
  • Karma: +5/-2
  • Queen of fucking everything O:-)
    • Profiili
Vs: 5. Live-lähetys - 12.4.
« Vastaus #2 : 13.04.2013 10:58:58 »
Inga - ok, ei mitenkään koskettava, lievää vireongemlaa, mutta melko hyvä kuiteskin.

Osku - kuka laulaa Mikko Kuustosta laulukilpailussa? Ihan hyvä veto, mutta niin kaukana siitä, mitä voisin kuvitella kuuntelevani.

Dennis - mikä oli tämä karmea biisivalinta, en muista koskaan kuulleeni (enkä ole jäänyt kyllä mistään paitsi); olisi ansainnut pudota.

Gary - vakuuttavaa, vakuuttavaa, yksi illan parhaista, ehdottomasti.

Ike - hyvä alku, samettinen ääni; ihan eivät taidot vielä riittäneet kappaleeseen, mutta tykkäsin silti. Potentiaalia, ja suomesta puuttuu tällainen r&b-artisti.

Antti - mikä tää on, joku 'lauletaan kaikki suomeksi -ilta, vai? Alku haparoi, lopussa tuli pieni kylmänväristys. Mahtipontisemat kappaleet toimivat Antilla paremmin. Yllätyin, kuinka paljon liveyleisö näytti diggaavan.

Emilia - pikkunätti esitys, Laurin joukkueen paras, mikä ei vielä tarkoita sitä, että olisi ollut hyvä.

Christian - vakuuttavaa edelleenkin; tykkään Christianin lavaolemuksesta ja laulusta. Olisi ansainnut jatkopaikan.

Tomas - jätti minut kylmäksi. Edelleen mieleen tulee Elton John. Olisin tiputtanut Elan joukkueesta hänet tämän illan perusteella.

Laura - meni sitten raiskaamaan minulle tärkeän biisin menneisyydestä. Paha mieli tuli siitä, Ansaitsi tippua.

Eve - parasta Eveltä tähän mennessä, ei silti mitenkään vakuuttavaa.

Suvi - parempi kuin biisin alkuperäinen versio.

Olisin laittanut jatkoon vaikka kaikki kolme Elan ja Miken joukkueista, jos olisi saanut tiputtaa kaksi sekä Laurin että Paulan joukkueista. Itse asiassa koko Laurin joukkue olisi voinut tippua.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience. - Mark Twain -

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: 5. Live-lähetys - 12.4.
« Vastaus #3 : 13.04.2013 13:01:52 »
Suvi - parempi kuin biisin alkuperäinen versio.

No huh huh, aika kovaa tekstiä. :D No joo, jos ei Chisusta pidä, niin sitten tietysti. Itse taas rakastan alkuperäistä versiota, joten pakostikin muiden versiot tulevat aina kuulostamaan laimeammilta. Nytkin tuli sellainen olo, et Suvin liikuttuneisyys ja herkkyys oli aika
pakotettua. (Ja tuomareiden hehkuttama vibraatto (??) kuulosti musta vähän lampaan määkinältä yhessä kohdassa).

Tomasista en ole missään vaiheessa pitänyt, mutta eilen hän kyllä kuulosti ihan hyvältä. Olen silti sitä mieltä ettei häntä tarvitsisi missään kärkikahinoissa nähdä.

Ikella oli hyvä biisi. Tosin toivoisin edelleen jotakin vähän erilaisempaa ja vauhdikkaampaa. Hetkittäin laulu ei kuulostanut niin hyvältä, eli onhan Ike edelleen vähän raakile. Silti ymmärrän miksi Ela halusi hänet pitää mukana. Hänenlaisensa laulaja tosiaan puuttuu Suomesta. Ja olisi kyllä ihan tervetullut artisti.

Christian pääsi vielä ennen putoamistaan pilaamaan Gunnareiden bisiin. No ok, kuulosti hän vähän paremmalta kuin aiemmin, mutta Axl:in persoonallista ääntä ei voita mikään. Joku tuomareista taisikin sanoa, että parempi kuin alkuperäinen.......facepalm.

Lauran äänessä oli tällä kertaa hienoa voimaa ja äänialaa häneltä tosiaan löytyy. Silti oli oikein, että lähti. Oli aika kylmää laulantaa kuitenkin. Alku kuulosti myös ehkä vähän liian matalalta mun korviin.


Muista ei sitten olekaan oikeen mitään sen erityisempää sanottavaa. Antti yllätti biisivalinnallaan, ehkä kosiskeli sillä myös toisenlaisia äänestäjiä, en tiedä. Sellainen ajatus vaan putkahti mieleen.
Harmittaa edelleen Even putoaminen (vaikkakin olen sitä mieltä ettei tuo Jenni Vartiaisen biisi ollut hänelle sopivin).
« Viimeksi muokattu: 13.04.2013 13:13:42 kirjoittanut Negativ »



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: 5. Live-lähetys - 12.4.
« Vastaus #4 : 13.04.2013 15:20:13 »
Miks just Even piti pudota Laurin tiimistä? En tykkää Emiliasta enkä Denniksestä. :(

Tomaksen jatkoonpääsy yleisöäänillä oli yllätys (eikä siis todellakaan mukava yllätys). Ingasta en toisaalta ole tykännyt missään vaiheessa, joten hän sai mennä.

Antti meni vähän turhan kauas mukavuusalueeltaan, ei ollut kovin onnistunut esitys häneltä. Kaikesta huolimatta Antti oli Paulan paras ja ansaitsi päästä jatkoon yleisöäänillä. Olisin valinnut Lauran jatkoon Oskun sijaan. En tykkää Oskusta yhtään. :'(

Christian Casagrande olis mun puolestani saanut päästä edustamaan Team Mikeä finaaliin. Suvi ja Gary ovat niin surkeita. En tykkää kummastakaan heistä.

Yhteenvetona: Miken ja Laurin tiimeissä on täysi katastrofi päällä.
« Viimeksi muokattu: 13.04.2013 15:22:08 kirjoittanut Anteater »

leena

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 568
  • Karma: +1/-7
    • Profiili
Vs: 5. Live-lähetys - 12.4.
« Vastaus #5 : 13.04.2013 16:07:02 »
Osku - kuka laulaa Mikko Kuustosta laulukilpailussa? Ihan hyvä veto, mutta niin kaukana siitä, mitä voisin kuvitella kuuntelevani.
...
Dennis - mikä oli tämä karmea biisivalinta, en muista koskaan kuulleeni (enkä ole jäänyt kyllä mistään paitsi); olisi ansainnut pudota.

Nää McKenzien ja mun mielipide- ja tietämyserot on aina yhtä hauskoja. Mie päinvastoin ihastelin Oskun biisivalintaa, tyyliin vau, enpä ois tätäkään helmeä muistanu - mut Oskun versio ei vaan lieemmin kolahtanu. Etkä siis ole ikinä kuullut Anna Puun Linnutonta puuta? No, enpä itekään oikein tiedä tykkäänkö (vasta uusin Puu on selkeesti ihastuttanut, Säännöt rakkaudelle, siis), ja Dennis ei kyllä oo vakuuttanut millään kerralla. Ehkä tää oli vähän vähemmän surkea veto kuin Ainutkertainen ;)

Inga-tyyppi menee mulla aika automaattisesti ei-kiinnosta-sarjaan (oonko muistanu valittaa, että on kuin Karoliina Kallion kaksoisolento, enkä tykänny alkuperäsestäkään?). Gary on vakuuttava omalla tavallaan, mut ei vaan minuun kolahda. Ike on söötti ja symppis ja ihanan pehmee ääni, mut biisi oli mulle "toisesta korvasta sisään, toisesta ulos"-sarjaa. Saattasin ihastua, jos säväyttäs suomi-biisillä - ristiriita habituksen ja biisin välillä saattas olla vastustamaton, kun äänestä ja tyypistä tykkään valmiiksi. Elan joukkueessa tätä tuskin tulee tapahtumaan (onneksi, sanos varmaan useimmat).

Emilia hävis kyllä turhan selvästi alkuperäselle, ihana Suvin biisi. Christianista tykkäsin ehkä enemmän kuin koskaan, tosin en tiedä oliko se Miken "kuulostaa ihan samalta" paras mahdollinen kohteliaisuus (en miekään ehkä ois erottanut, mut en ookaan Gunnareita kuunnellut sen jälkeen, kun biisi oli tuore ;) ). Suvi jotenkin "katos" multa - mikähän biisi sillä ees oli? - ja yllätyin kovasti kun edelleen oli yleisösuosikki.

Tomas ei säväytä, ei viimeksi eikä tällä täysin tuntemattomalla biisillä senkään vertaa. Ohi menee, vaikka YRITIN keskittyä (en esim. FB-chattaillyt samaan aikaan niinkuin monen muun jakson aikana tällä kaudella ;) ). Lauran esityksen aikana tuli häiriötekijä ja missasin koko jutun, mut tykkään spotify-versiosta, ja Lauran äänestä muutenkin. Ainoa harmitus siis oli hänen karsiutumisensa (pieni, mutta kuitenkin).

Eve ei iskenyt viiimeksi "liian tutulla" biisillä, eikä tälläkään (en vaan jaksa Vartiais-biisejä, liikasoitettuja. Paitsi Hurman keikalla Ihmisten edessä oli riittävän erilainen ja toimi. Todellinen off topic-koukkaus, mut Idols-laulaja sentään ;) ). Jouti pois. Olikohan siinä kaikki? Eiku Antti tietysti vielä, jonkunsortin suosikki meinas unohtua. Vähän laskelmoidun olonen biisivalinta (Lapin kesä-trendiä), eikä minusta lähtenyt ihan niin komeesti lentoon kuin ois Antin äänellä odottanut. Ehkä hän tosiaan on vain hevimies.

Eipä taida tulla veivattua liikaa noita spotify-listoja (ah viime vuotta ja ahkeraa Jessen "äänestämistä"... mut siitäkin "toivuin" ilman suurempia vaurioita ;) )

McKenzie

  • kadonneen mielenrauhan metsästäjä
  • i
  • *
  • Viestejä: 3358
  • Karma: +5/-2
  • Queen of fucking everything O:-)
    • Profiili
Vs: 5. Live-lähetys - 12.4.
« Vastaus #6 : 13.04.2013 16:57:45 »
Ai se oli Anna Puuta? Enpä muista kuulleeni. Säännöt rakkaudelle on ainoa kuulemani Anna Puun biisi, joka kolahtaa minuun.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience. - Mark Twain -

kukkanen

  • Koelaulaja
  • Viestejä: 20
  • Karma: +0/-2
    • Profiili
Vs: 5. Live-lähetys - 12.4.
« Vastaus #7 : 13.04.2013 19:48:22 »
Olenko minä ainoa joka tykkäsi tosi paljon Antista? En tiedä siitä laskelmoinnista, onko siinä sitten jotain vikaa jos miettii mikä voisi vaikuttaa ihmisiin. Selvästi kuitenkin välitti kappaleesta, ja en olisi jaksanut kuunnella taas yhtä hevivetoa. Menin ihan fiiliksiin kun Antti alkoi laulaa, oli niin intensiivistä. Ja rakastan sitä kun rokkimies laulaa herkkää mollibiisiä tosissaan vaikka se onkin tehty miljoona kertaa. Antin äänen hienous tuli heti paremmin perille ainakin tänne! No joo, se siitä  8)

Lauran esitys teki nyt vaikutuksen kun oli nimenomaan niin itsevarma ja äänenkäyttö niin hienoa. Kuulosti siltä että Laura oikeasti tarkoittaa mitä laulaa. Mekko oli myös kiva.

Inga, no ei jaksa hirveästi innostaa. Sanoiko joku aikaisemmin euroviisumaiseksi, minulle tuli nyt se osasto nimittäin päälimmäisenä mieleen, tuulikone vielä niin a vot. Se ei ole minusta väärin jos Mike huomauttaa vireestä, on rasittavaa jos (ja tässä ohjelmassa yleensä kun) tuomareilla ei ole mitään kriittistä sanottavaa. Syö uskottavuutta. Inga olisi muuten kyllä euroviisuissa parempi kuin suurin osa esiintyjistä yleensä.

Ike alkaa tylsistyttää mua vahvasti, kaikki on niin sitä samalla kategorialla ratsastamista. Tosiaan niin kuin joku sanoi voisi vetää jonkun suomibiisin, olisi kiinnostava kuulla! Suvi oli uskottavasti läsnä ja tykkäsin. Christian, onko pakko aina sitä ihan täsmälleen samaa? Minusta nimittäin ei olisi. Emilia vetää kanssa tuttua linjaa. Tomas ei vaan jotenkin kiinnosta minua, vaikka eläytyykin täysillä. Even veto oli ihan liian samanlainen alkuperäisen tosi paljon radiosoitetun kanssa. Ja sitten Dennis, jonka biisivalinta ei olisi voinut olla tylsempi. Tosi tylsä kyllä oli. Ei muuta, siinähän näitä haukkuja jo tulikin.

Christian sai tippua koska häneltä ei ilmeisesti kuulla mitään uutta. Tykkäsin tänään Laurasta kovasti, mutta en ole välittänyt aikaisemmin, joten en tiedä harmittaako. Dennis ei ole idolini, mutta Eveäkään ei jää kaipaamaan hirveästi. Eve tosin on mielestäni jotenkin mielenkiintoinen persoona, ehkä vaihtelevammilla biisivalinnoilla olisi voinut kehittyä suosikiksikin.

Jes, Michael Monroe esiintyy ensi jaksossa!

muoksista... Osku unohtui kokonaan. No joo, ehkä se kertookin jotain. Minä tykkään niistä muutamasta Mikko Kuustosen kappaleesta joita olen kuullut, myös tästä vaikken mitenkään fanita. Mutta kun... tykkään niistä isolta osin ehkä juuri Kuustosen esittäminä.

...ja Gary! Periaatteessa on suosikkini, ja tykkään myös Queenistä. Gary on hyvin Queenmäinen esiintyjä ja sopii sikäli, mutta kun tuo nimenomainen kappale on vaan niin tylsää jankutusta. Kai siinä on ideana energinen lavashow mihin Garykin selvästi hyvin pystyy, mutta biisi on vaan niin jotenkin epäkiinnostava: taijjoomaatödaun, taijjoomatödaun, jeejeejee, jne...

Tulipas taas pitkä viesti. Ja pitkittyi mukavasti lisää vielä tälläkin rivillä. Jees ;D Kyllä on hyvä ihmisen joskus purkaa sydäntään:)

« Viimeksi muokattu: 13.04.2013 20:00:47 kirjoittanut kukkanen »

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: 5. Live-lähetys - 12.4.
« Vastaus #8 : 13.04.2013 20:02:24 »
En muista olinko itse tuota euroviisumaisuutta Ingassa kommentoinut (hyvin pelaa muisti), mutta ainakin kerran mietin ihan samaa. :D En nyt muista mitä biisiä hän silloin lauloi. Balladi se kuitenkin oli.

Unohtui ihan kokonaan mainita, että mua ärsytti muutamassa esityksessä ne tanssijat. :D Erityisesti huvitti Even biisin aikana lavalla olleet tanssijat, jotka kiehnasivat ensin lattialla tyynyjen kanssa.
« Viimeksi muokattu: 13.04.2013 20:07:23 kirjoittanut Negativ »



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Memek

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 592
  • Karma: +4/-0
    • Profiili
Vs: 5. Live-lähetys - 12.4.
« Vastaus #9 : 14.04.2013 16:21:24 »
En ole tainnut haluta koko tämän ohjelman historian aikana koskaan tiputtaa ketään Miken tiimistä. Linja jatkuu. Even olisin pitänyt mieluummin kuin Dennisin, mutta toisin kun tuomareista, minustakaan Even lauluvalinta ei ollut ihan onnistunut.

Näin jossain otsikon, että "ennakkosuosikki tippui", niin luulin, että Antti joutui kotimatkalle, mutta ei sentään. Ei tullut mieleenkään, että Inga olisi varsinaisesti ennakkosuosikki. Vähän harmittaa kyllä tämäntapaisten taitavien laulajien puolesta, että ei heille oikein Suomessa ole kysyntää, niin en tiedä mitä pitäisi tehdä, sori vaan. Iken rahkeet eivät ihan riittäneet hänen esityksessään, mutta hänestä selvästi tykätään.

Emiliassa näen kyllä aika paljon potentiaalia: herkkyttää, voimaa ja kyllä luulen, että sieltä löytyy ihan omaperäisyyttä ja näkemystäkin.

kukkanen

  • Koelaulaja
  • Viestejä: 20
  • Karma: +0/-2
    • Profiili
Vs: 5. Live-lähetys - 12.4.
« Vastaus #10 : 16.04.2013 21:29:03 »

Unohtui ihan kokonaan mainita, että mua ärsytti muutamassa esityksessä ne tanssijat. :D Erityisesti huvitti Even biisin aikana lavalla olleet tanssijat, jotka kiehnasivat ensin lattialla tyynyjen kanssa.

Minusta tanssiesitykset tuntuvat yleensä tosi päälleliimatuilta. En oikeastaan tajua mitä niillä yritetään hakea, ?

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 5. Live-lähetys - 12.4.
« Vastaus #11 : 18.04.2013 23:01:28 »
Emilia ja Suvi olivat kyllä sykähdyttävimmät!
Antilta olisin toivonut vaikka puhdasta poppia "Lapin kesä"-kategorian sijaan.