Kirjoittaja Aihe: TOP 13  (Luettu 4916 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

siobhan

  • Idols-keskustelijat
  • Viestejä: 65
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
TOP 13
« : 21.03.2011 06:00:22 »
Tuskin maltan odottaa!!  :D
« Viimeksi muokattu: 28.03.2011 04:22:27 kirjoittanut siobhan »

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21605
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Tervetuloa takaisin, siobhan! Nimimerkkisi vuoksi ehdin jo ajatella, ettei sinua enää tämä siobhiton kausi kiinnostakaan. Hyvä että kiinnostaa!  :D

Minullekin illan lähetys on oikea juhlahetki.

Juhkunautti

  • Uupumaton Aakkostaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 6160
  • Karma: +61/-53
  • ~ Urheilusta innostuva lukufriikki
    • Profiili
Tykkäsin enemmän Laurenin esityksestä, kuin tuomarit anto ymmärtää :D Tuo biisi sopi ihan hyvin!!!
"Taylor, you'll be fine...""

capri

  • Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Viestejä: 18333
  • Karma: +6/-3
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
Eihän Lauren edes ollut huono. Mutta toki se biisi ehkä vähän oli sellaista laulelua.

Casey <3 Se on vaan jotain out of this world... ihan paras!

Ashton (tai mikä lie) ei iske muhun kyl yhtään.
« Viimeksi muokattu: 21.03.2011 08:22:29 kirjoittanut capri »
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21605
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Varsinaiset arviot myöhemmin, mutta Haleyn esitys oli USKOMATTOMAN kaunis! Menin ihan pähkinöiksi.

capri

  • Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Viestejä: 18333
  • Karma: +6/-3
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
Paulin esitys oli ihan ok. Jotenki toi jätkä vaan menee multa koko ajan ohi :D

Pia oli hyvä ja tasaisen varma jälleen kerran. Joku siinä vaan tökkii. Ihan ku se olisi ihan hirveen tekopirtee. Ehkä sitä jännittää.
Vähän jänskäs, et selviikö korkeista nuoteista ja ei se nyt ollut USKOMATONTA, koska se vaatis jotain Celine Dion tasoa jo.

James on kyl mahtava. Joka kerta diggaan. Mut toi biisi nyt ei ollu mikään mun suosikki.

Haley oli hyvä, mutta en saanut mitään selvää sanoista. Jodlaus kuulosti siistiltä.
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

capri

  • Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Viestejä: 18333
  • Karma: +6/-3
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
Jakob on niin erikoinen, että en tiä onko se loistava vai tosi surkee :D

Mutta tuosta esityksestä en pitänyt. Ehkä syynä toi biisiki.
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

Juhkunautti

  • Uupumaton Aakkostaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 6160
  • Karma: +61/-53
  • ~ Urheilusta innostuva lukufriikki
    • Profiili
James oli taas niin mahtava kuin voikaan olla (: *kylmät väreet*

Thia oli maaginen, hitaat sopii sille.

Pia oli hyvä, mutta oli niin mahtava viime kerralla, että jäi tämä esitys sen varjoon. Se oli vaan niin täys kymppi esitys silloin.

Jacobkin oli tällä kertaa "vain" hyvä, koska en myöskään saanut biisistä otetta. Tykkään äänestä.

Haleyn kohdalla diggasin kans jodlauksista : D
"Taylor, you'll be fine...""

capri

  • Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Viestejä: 18333
  • Karma: +6/-3
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
Thia on herttainen, mutta jotenkin en näe sitä kyllä ihan valmiina viä. Mutta sen ääni on ihana.

Scotty on jotenkin tosi mukava persoonana. Ja tykkään sen äänestä. Se on NIIN kantrilaulaja :) Ja onneks ne tällä kaudella saa laulaa just omii biisei, eikä joudu laulaan mitään väärii genrei.
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

Memek

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 592
  • Karma: +4/-0
    • Profiili
Tykkäsin eniten Caseystä ja Jamesista. Aivan ehdottomasti. Haley oli paras tytöistä.

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Mä taas tykkäsin eniten Piasta, Thiasta, Stefanosta & Scottysta :). Pian veto oli aivan mahatava <3. Karen oli mulle tosi iso pettymys! Kyllä olis Karen saanut laulaa jotain muuta kuin Selenaa.

Naiman veto oli kyllä aika mielenkiintoinen. Casey oli lievä pettymys.

Illan huonoimpia olivat mielestäni Jacob, Haley & Ashthon. Jacob on selväsi mun inhokkini näistä kolmestatoistal.. Mä en vaan voi sietää hänen ääntään & se esityskin meni ihan överiksi.
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21605
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Lauren
Kiva kantrikappale ja minähän pidän kantrista. Oikein viihdyttävää! Kantri on kuitenkin pieni riski, koska se on niin oma genrensä. Siinä on ehkä vaikeampi saada aikaiseksi ns. ylimaallista esitystä. Lauren oli selvästi erittäin pettynyt tuomarien arvioihin.

Casey
Melkoinen show. Hieno esitys ja hyvä ääni. Mutta ei kuitenkaan ns. täydellisen miellyttävä ääni tai erikoinen, tunnistettava ääni. Toisaalta Caseyn tapa laulaa jakaa varmasti mielipiteet. Minulla ei kestokykyä riittäisi ehkä kovin pitkään.

Ashthon
Jätti vähän kylmäksi. Ashthonin ääni on hyvä, mutta tässä oli vähän Las Vegas -meininki. On jotenkin outoa, kun ei pysty hehkuttamaan niin hyvää laulajaa kuin Ashthon!

Paul
Täysin outo kappale. Vauhdikas ja viihdyttävä mutta aika sokerinen esitys. Laulullisesti ei kuitenkaan jäänyt niin paljon käteen. Vähäsen taas ihmettelin Paulin valintaa TOP-13:een.

Pia
Valtavan hyvä Celine Dion -tulkinta. Pian ääni riittää mihin tahansa. Hän taitaa olla vahva ehdokas kisan voittajaksi. Pidin TODELLA paljon. Pia vaikuttaa lisäksi erittäin mukavalta.

James
Pidän Jamesin äänestä! Hyvin miellyttävä miesääni. Aivan huippua! Hieman tuli Adam Lambert mieleen.

Haley
Äärimmäisen kaunis esitys! Tuli melkein kyynel silmään. Fantastista! Mieletöntä äänenkäyttöä. Randy oli täysin väärässä sanoessaan Haleyn esitystä pitkästyttäväksi. Haley on ihan supertyyppi.

Jacob
Tämä on kai sitten Jacobin tapa laulaa. Mahtipontista gospelia. Jacob on taitava kuin mikä, mutta minä en oikein saa irti hänestä mitään. Mahdoton ajatus että kuuntelisin radiosta tuollaista laulua.

Thia
Thia lauloi jälleen hyvin kauniisti. Esitys oli kuitenkin hieman liian samantapainen kuin viimeksi ilmeitä ja eleitä myöten. Kappale oli myös hieman vanhahtava. Randyn kanssa samoilla linjoilla myös siinä, että laulun loppuosa ei mennyt enää niin hyvin. Jos Thia menee vielä jatkoon (varmaan menee), ensi kerralla hänen pitää laulaa jo ihan muunlaistakin musiikkia. Onko niin, että tähän asti on hän laulanut vain vanhaa repertuaariaan?

Stefano
Stefanolla on hyvä ääni vähän Jamesin tapaan. Kappale oli uppo-outo mutta esitys hyvä jja Stefano lauloi erinomaisesti!

Karen
Kauniisti laulettu mutta hieman liian eksootinen ja suorastaan tylsä esitys. Karen teki aikamoisen virheen mielestäni ja menetti ehkä suosikkiasemiaan muiden kuin latinoäänestäjien joukossa.

Scotty
Peruskantria ja Scotty esitti sen erinomaisesti. Mutta pystyykö Scotty silti vaihtelemaan esityksiä riittävästi, jotta muutkin kuin kantri-ihmiset antaisivat ääniä? Nyt toki riitti tämä upea kantriesitys.

Naima
Jopas oli sovitus Umbrellasta! Hyvää on siinä, että Naima teki eroa Rihannaan, huonoa se, että Naiman laulun ja lauluäänen esittely jäi vähemmälle. Ei ollut montaakaan loistavaa kohtaa. Viihdyttävää ilman muuta. Melkomoinen show!

TOP-4
Pia
James
Haley
Scotty

MIDDLE- 4
Lauren
Casey
Jacob
Stefano

BOTTOM-5
9. Naima
10. Thia
11. Karen
12. Ashthon
13. Paul

Veikkaan putoajiksi siis Asthonia ja Paulia, jos kaksi putoaa. Paulia jos vain yksi.

Toivon kovasti, että Thia pelastuu vielä. Haluaisin nähdä, mitä hän tekee seuraavaksi.

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Bottom3:ssa oli sit Karen, Ashthon & Haley. Olisin odottanut, että tuossa bottomissa olis ollut ainakin yksi mies :/.

Ensimmäisenä sit putosi Ashthon. Odotetusti tuomarit eivät sit pelastaneet häntä vaikka mielestäni hänen tämä toinen esitys meni paremmin. Hänen putoamisensa ei sinällään mua yllättänyt.
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

capri

  • Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Viestejä: 18333
  • Karma: +6/-3
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
No oikea lähti. Millään muulla ees oo väliä.
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

Memek

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 592
  • Karma: +4/-0
    • Profiili
Yllättävää, että Haley oli bottom-3:ssa. :(

Ehkä vielä muutama sana noista tämän kierroksen esityksistä (vaikka en jaksakaan kuunnella niitä uudestaan vaikka ensin aioin). Pidin siis eniten Caseystä ja Jamesistä (joka esitteli tällä kertaa monipuolisuuttaan). Heti perässä tulivat Haley ja Stefano.

Karen ja Thia saisivat mielestäni esittää vaihteeksi jotain pirteää ja nuorekasta. He myös näyttivät tosi hyviltä ja suloisilta arkisemmissa vaatteissaan, joten kaipaisin stailauksestakin jotain sellaista vaihteeksi.

Pia ja Jacob taitavat myös valitettavasti seurata sellaista tyylillistä linjaa, joka ei minua oikein ilahduta. En pidä erityisemmin Celine Dionista tai Pian lauluvalinnoista. Jacob taitaa myös mielellään vedellä tuollaisia melko imeliä viisuja mikä ei oikein innosta. Tämänkertainen esitys kuulosti minustakin jotenkin aika karsealta. Se, kannatanko heitä tulevaisuudessa, riippuu siis aika paljon lauluvalinnoista.

Naima oli minusta aika kehno, joskin yritteliäs, joten ihme että hän ei ollut vaarassa pudota.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21605
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Ihan naurettavaa, että Haley oli bottom-3:ssa. Onneksi sentään pelastui.

Kyllä minä olisin kannattanut Paulin putoamista, mutta Ashthon sitten heti seuraavana.

Äänestystulos viittaa siihen, että American Idolin äänestäjäkunta on naisistunut ehkä entisestäänkin. Ettäkö Paul ei muka bottom-3:ssa?

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Oon tosi vähän seurannu, mut mun suosikki näköjään putos heti.  Harmi, et valkkas ei niin tunnistettavan biisin, vaikka mulle se kyllä oli ihan tuttu.



~It feels good. Is that reason enough for you.~

siobhan

  • Idols-keskustelijat
  • Viestejä: 65
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Tervetuloa takaisin, siobhan! Nimimerkkisi vuoksi ehdin jo ajatella, ettei sinua enää tämä siobhiton kausi kiinnostakaan. Hyvä että kiinnostaa!  :D

Minullekin illan lähetys on oikea juhlahetki.

Kiitos kiitos Etsku-Etana!!  :D Jokainen American Idol-kausi kiinnostaa tätä Siobhania! :D

Oikea tyyppi putosi, Ashton on tahtomattaan liian kylmä, liian kaupallinen.. Mikähän olisi sopiva sana sellaiselle henkilölle..
« Viimeksi muokattu: 24.03.2011 09:30:22 kirjoittanut siobhan »

Tigalily

  • Lannistumaton Idols-kultacucumber
  • i
  • *
  • Viestejä: 1016
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
TOP13

Lauren Alaina - Any Man Of Mine
En tykkää biisistä, mutta tykkään Laurenista ihan hulluna. Ei todellakaan parasta Laurenia. Ehkä jopa huonointa. Epätarkkaa siellä täällä, eikä todellakaan mun juttu tällä kertaa. Toivon silti ettei tyttö putoa tämän takia!

Casey Abrams - With A Little Help From My Friends
Casey on ihan hulvaton näköjään tyyppinäkin! Petyin aavistuksen viime viikon Caseyyn, mutta tämä upposi todellakin, vaikka revittelyt eivät ihan nuotilleen menneetkään. Sopi tyyliin ehdottomasti. Hieno poika!

Ashthon Jones - When You Tell Me That You Love Me
Periaatteessa hyvä ääni, mutta tää jostain syystä jättää kylmäks. Ehkä aika ohkanen ääni, ja lisäks epätarkkuutta varsinkin korkeissa sävelissä. Petyin.

Paul McDonald - Come Pick Me Up
Tää tilanne on vähän kun Laurenin kanssa tällä kertaa, - vaan päinvastoin, eli en tykkää juurikaan Paulin äänestä, mutta biisistä tykkään hirveesti. Tosi epäpuhdasta vähän pitkin poikin. Tää ei todellakaan oo mun juttu. Joo-o, Paul on persoonallinen, mutta muhun tää ei iske.

Pia Toscano - All By Myself
Céline Dionia tällä viikolla, toivottavasti ei Whitneytä tai Mariahia ens viikolla, vaikka Pian äänelle nää sopivatkin. Ihan korkeimmat sävelet menivät enemmän kirkumiseksi kuin laulamiseksi, mutta se ei tarkoita sitä, että en tästä tykkäis. Pian ääni on todella kaunis.

James Durbin - Maybe I'm Amazed
Tähän biisiin sopis sellanen hillitympi James oikein hyvin, mutta katotaan… Joo-o, tää oli iloinen yllätys ainakin enimmäkseen. Ehkä aavistuksen tylsä biisi tähän saumaan, mutta ihan kaunis. Kaunis pehmeä lopetus.

Haley Reinhart - Blue
Kaunis kappale, mutta vähän pelottaa vetääkö Haley tämän överiksi. En jotenkin osannu kuvitella Haleyn haluavan vetää country-slovareita, mutta kyllä tää muhun uppos. Puhdastakin.

Jacod Lusk - I Believe I Can Fly
Mulla on vähän samat varaukset tän kanssa kuin Haleynkin, eli pelko siitä, että tää vedetään överiksi. Jacob todellakin osaa laulaa samoin kuin Haleykin. Alku todella nätti. Kertsiä edeltävä bridge piti kuunnella kolmeen kertaan ja silti se kuulosti epäpuhtaalta. Todella. Siinä oli todella hankala modulaatiokin kyllä. Korkeatkaan äänet ei lähteny ihan yhtä vapautuneesti kuin aiemmin on menny.

This Megia - Smile
Niinjoo, tää on tosiaan niin nuori, että ei tiedä mitään Charlie Chaplinista jonka biisin vetää…kun vetää tän ihan Michael Jacksonin biisinä. Jossain vaiheessa oon varmaan kirjottanukin tänne, että tää on tosi hyvä laulaja, mutta on vaarana että menee tylsäks. Melkeinpä meni. Pari korkeeta säveltä jäi kyllä vajaaks. Hmmm…ei tää varmaan nyt mun lemppari oo.

Stefano Langone - Lately
Alku on todella kaunis, mutta sit alko toi remix-osuus, joka ei muhun iskeny juurikaan. Tuli Viikkarin risteily mieleen…mutta kun pinnisti ja onnistu keskittymään pelkkään lauluun, toimi kyllä. Tykkään Stefanon äänestä todella paljon. On plussaa, että tän tunnistaa heti äänestä. Sellanen mun makuun oleva äänen väri…mikä on outoa, koska en oo ennen ihan hirveesti loppujen lopuks tän tyyppisestä äänestä.

Karen Rodriguez - I Could Fall In Love
Kaunista lauua ja toivon että tää pysyy nyt yhdessä kielessä koko biisin ajan. (Toiset kutsuu sitä Euroviisuksi, toiset korniksi…) Välillä korkeissa äänissä ohkasuutta ohkasta ääntä. En mä tiedä. Lisäks jo toinen balladi samalta laulajalta. Kahdesta TOP-24 esityksestä siis. Hmmm…ei nyt iskeny.

Scotty McCreery - The River
Ehkäpä mun lemppari Garth Brooks-biisi, ja sopii varmaankin Scottylle. Ihan eka tahti ei lähteny täydellisesti. Aika poikkeuksellinen biisi sinänsä, että tykkäsin huomattavasti enemmän korkeemmista kun matalista sävelistä. Kyllä tää country-laulaja on ehdottomasti, mutta ei välttämättä paras Scottyn veto silti. Tykkäsin.

Naima Adedapo - Umbrella
Kun kuulin minkä biisin Naima vetää, pelästyin todella pahasti… Naimahan jopa tanssii biisin alussa. Tosi epätarkkaa kertsiin mennessä. Ja kertsissä. Todella. APUA!! No, ainakin teki homman omakseen vetämällä tonne tollasen rap-osion…mutta tosi väkinäisiä nuo korkeemmat sävelet. Ei todellakaan mun juttu.

Vaaraan laittaisin Naiman, Paulin, ja Karenin. Ja Ashthonin.
Happiness is in the journey, - not at the end of the road.