Kirjoittaja Aihe: 5. jakso 27.1.  (Luettu 9944 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #25 : 27.01.2012 23:49:25 »
Ja saat ihan rauhassa jatkossakin takertua aiheeseen ja hokea mantrojasi. Vastakaikua todennäkösesti vaan joudut odottelemaan, kun itseä alkaa kyrsiä samojen asioiden jankkaamaan ja samoihin kysymyksiin vastaaminen samallalailla ja samojen perusteluiden kuuleminen ja samojen sitä ja tätä ja tuota ja kolmatta.

En esittänyt sinulle yhtäkään kysymystä.

Jos et halua keskustella jostain asiasta, älä kommentoi ja ala jankata. Niin yksinkertaista se on!
Tuo "samoihin kysymyksiin" olikin lähinnä korostusta sille, miten täällä jutut kiertää samaa kehää ja toistellaan puolin ja toisin samoja asioita pääsemälle mihinkään.

Ja sanoin jo pari viestiä takaperin, etten enää jatkossa aio TVOF vs. IDOLS -vastakommentteihisi kommentoida. Niin yksinkertaista se on!  8)

Anastasia: itselläni myös mielenkiinto idolsiin herää yleensä kunnolla vasta semifinaalivaiheessa. :)
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #26 : 27.01.2012 23:51:39 »
Ja saat ihan rauhassa jatkossakin takertua aiheeseen ja hokea mantrojasi. Vastakaikua todennäkösesti vaan joudut odottelemaan, kun itseä alkaa kyrsiä samojen asioiden jankkaamaan ja samoihin kysymyksiin vastaaminen samallalailla ja samojen perusteluiden kuuleminen ja samojen sitä ja tätä ja tuota ja kolmatta.

En esittänyt sinulle yhtäkään kysymystä.

Jos et halua keskustella jostain asiasta, älä kommentoi ja ala jankata. Niin yksinkertaista se on!
Tuo "samoihin kysymyksiin" olikin lähinnä korostusta sille, miten täällä jutut kiertää samaa kehää ja toistellaan puolin ja toisin samoja asioita pääsemälle mihinkään.

Ja sanoin jo pari viestiä takaperin, etten enää jatkossa aio TVOF vs. IDOLS -vastakommentteihisi kommentoida. Niin yksinkertaista se on!  8)

Hienoa! Mutta minä kommentoin joka kerta jos vertaat virheellisesti Voicea ja Idolsia.  8)

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #27 : 28.01.2012 00:06:57 »
Be my guess.
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #28 : 28.01.2012 00:11:14 »

McKenzie

  • kadonneen mielenrauhan metsästäjä
  • i
  • *
  • Viestejä: 3358
  • Karma: +5/-2
  • Queen of fucking everything O:-)
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #29 : 28.01.2012 07:41:57 »
Etskun ei kannattaisi lotota, kun ei menis noilla veikkaustaidoilla kovinkaan monta numeroa oikein. :) Mutta todella ihanaa, miten hyväksyt erilaisia mielipiteitä ja annat ihmisten ajatella eri tavoin.

Jenskyn tavoin levyn ostaminen riipuu minulla siitä, minkätyylistä musiikkia levyllä on. Pelkkä hyvä ääni ei riitä, jos kappaleet ovat huonoja, ja päinvastoin. Esim. Martti Saarisella on huikea ääni, mutta levyn tyylilaji on aivan väärä, jotta jaksaisin sitä kuunnella, joten levy jäi ostamatta. Muutaman muun Idols-artistin levy hyllystä kyllä löytyy, ja joskus niitä tulee kuunneltuakin. :)
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience. - Mark Twain -

TrueB

  • Ryhmälauluissa loistanut
  • Viestejä: 158
  • Karma: +3/-0
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #30 : 28.01.2012 09:23:11 »
Ja saat ihan rauhassa jatkossakin takertua aiheeseen ja hokea mantrojasi. Vastakaikua todennäkösesti vaan joudut odottelemaan, kun itseä alkaa kyrsiä samojen asioiden jankkaamaan ja samoihin kysymyksiin vastaaminen samallalailla ja samojen perusteluiden kuuleminen ja samojen sitä ja tätä ja tuota ja kolmatta.

En esittänyt sinulle yhtäkään kysymystä.

Jos et halua keskustella jostain asiasta, älä kommentoi ja ala jankata. Niin yksinkertaista se on!
Tuo "samoihin kysymyksiin" olikin lähinnä korostusta sille, miten täällä jutut kiertää samaa kehää ja toistellaan puolin ja toisin samoja asioita pääsemälle mihinkään.

Ja sanoin jo pari viestiä takaperin, etten enää jatkossa aio TVOF vs. IDOLS -vastakommentteihisi kommentoida. Niin yksinkertaista se on!  8)

Anastasia: itselläni myös mielenkiinto idolsiin herää yleensä kunnolla vasta semifinaalivaiheessa. :)


Samoin minulla. Olen välistä ihmetellytkin kun monien mielestä alkukarsintavaihe on parasta viihdettä. Makuasia sekin, toki.
 Ekalla Idols-kaudella aloitin katsomisen vasta teatteriviikonlopusta ja toisella kaudella vasta ekasta finaalista. Ihan siksi että musiikkiesitysten taso huomattavasti nousee, ja todelliset voittajaehdokkaat alkavat nousta esille.

Varmaan alan säännöllisesti seuraamaan Idolsia vasta loppuvaiheessa tällä kaudella. Voicea sen sijaan odotan malttamattomana joka perjantai jo tässä vaiheessa.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #31 : 28.01.2012 16:39:24 »
Johanna ei ihan kauheasti säväyttänyt. Esitys oli kuin jostain koulun juhlasta. Olis voinut kuvitella, ettei hän sillä esityksellä pääse jatkoon, kun parempiakin on pudonnut. Tai ehkä mä en ihan tuon musiikkigenren perään ymmärrä.
« Viimeksi muokattu: 28.01.2012 16:41:15 kirjoittanut Anteater »

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #32 : 28.01.2012 23:27:16 »
Etskun ei kannattaisi lotota, kun ei menis noilla veikkaustaidoilla kovinkaan monta numeroa oikein. :) Mutta todella ihanaa, miten hyväksyt erilaisia mielipiteitä ja annat ihmisten ajatella eri tavoin.

Itse asiassa arvasin etukäteen sekä sinun yo. että jenskyn puheenvuorot aika tarkkaan.  ;D

Ihan vihjeeksi jälleen: kannattaa oppia elämässä se, että muut kommentoivat puheenvuorojasi ja jopa osoittavat niistä virheitä. "Oikeassa elämässä" voit sellaisessa tapauksessa juosta pois tilanteesta mutta netissä se ei niin vain onnistu. Eihän kommentointi merkitse sitä, että kieltäisi toiselta oikeuden kertoa mielipiteitään. Mutta aika heikolla pohjalla mielipiteet ovat, jos ei kestä minkäänlaista eroavaa mielipidettä niistä. Minä kestän omistani. Enhän minä siirry henkilökohtaiseen hyökkäykseen sellaisessa tilanteessa.

Kyseessähän ei ollut mielipideasia vaan vertasit virheellisesti kahta täysin eri asiaa toisiinsa. Sama kuin olisit verrannut vaikkapa Idolsin finaaleja tai Euroviisufinaalia Idolsin koelauluihin. Tai todennut, että onpas päiväkodin lapset huonoja laulajia, koska "kyllä minä sentään nautin Kansallisoopperan kuoron esityksestä enemmän kuin päiväkotilasten kirkumisesta" (ihan vain kuvaavana esimerkkinä).

Jenskyn tavoin levyn ostaminen riipuu minulla siitä, minkätyylistä musiikkia levyllä on. Pelkkä hyvä ääni ei riitä, jos kappaleet ovat huonoja, ja päinvastoin. Esim. Martti Saarisella on huikea ääni, mutta levyn tyylilaji on aivan väärä, jotta jaksaisin sitä kuunnella, joten levy jäi ostamatta. Muutaman muun Idols-artistin levy hyllystä kyllä löytyy, ja joskus niitä tulee kuunneltuakin. :)

Onpas hassua että useimmat Martti Saarista fanittaneet ja häntä äänestäneet ovatkin sitä mieltä, että hänen musiikkityylinsä onkin huono eikä sellaista musiikkia jaksa kuunnella. Voi sanoa "useimmat", koska levy ei ole myynyt. Jos ääni on niin komea, miksi asetetaan rima kappaleille tai tyylille niin kauhean korkealle? Minusta alkuperäinen fanitus oli aika köykäisellä pohjalla. Minä itse olen valmis seuraamaan "fanittamani" artistin uraa tyylisuunnasta toiseen. Itsekin siinä oppii uutta. Jos sen sijaan rajaa musiikkityylimaailmansa tyyliin "pitää olla Eppu Normaali-tyyppistä", menettää paljon.


« Viimeksi muokattu: 29.01.2012 07:32:50 kirjoittanut Etsku-Etana »

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #33 : 28.01.2012 23:40:28 »
Samoin minulla. Olen välistä ihmetellytkin kun monien mielestä alkukarsintavaihe on parasta viihdettä. Makuasia sekin, toki.

Tilanne on parantunut nyt, kun kaikkien teatteriin päässeiden koelaulut (tai ainakin käytävälaulua) löytyy katsomosta.

Jos etsii vain yhtä fanitettavaa tyyliin Ruslanas tai Anna tai Ari, silloin kannattaa luonnollisesti tulla mukaan vasta TOP-5:ssä, koska huonommin menestyneet saavat harvoin levytyssopimuksen. Mutta eiväthän finaaliin päässeet edes ole niitä parhaita laulajia! Tuomarit eivät todellakaan ole aina niitä parhaita kykyjen etsijöitä. Joten eivät he tänäkään vuonna osaa valita niitä 15 parasta laulajaa finaaleihin. Eli teatteriin ja joskus koelauluihin (Anna Sukhina) jää monia taitavia ja karismaattisia laulajia, joille on kiva antaa tunnustusta edes olemalla heidän tekemisistään kiinnostunut.

Idolsin koelaulut ovat mielenkiintoisia, koska siellä on aidosti suuri joukko lahjakkaita ihmisiä. Ei sieltä tarvitse löytyä fanitettavaa, mutta on oma ilonsa saada tavata noita ihmisiä edes hetken verran. Kun heihin tutustuu jo koelauluissa, on jännittävää seurata heidän taivaltaan teatterissa ja jännittää 30 oman suosikin puolesta. Sitten jännitetään sitä, ketkä pääsevät finaaliin. Sellaisenaan kyse on ihan mielenkiintoisesta ja tunteita herättävästä TV-ohjelmasta ilman että sen tarvitsisi olla muuta!

« Viimeksi muokattu: 29.01.2012 07:31:20 kirjoittanut Etsku-Etana »

TrueB

  • Ryhmälauluissa loistanut
  • Viestejä: 158
  • Karma: +3/-0
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #34 : 29.01.2012 08:20:53 »

Idolsin koelaulut ovat mielenkiintoisia, koska siellä on aidosti suuri joukko lahjakkaita ihmisiä. Ei sieltä tarvitse löytyä fanitettavaa, mutta on oma ilonsa saada tavata noita ihmisiä edes hetken verran. Kun heihin tutustuu jo koelauluissa, on jännittävää seurata heidän taivaltaan teatterissa ja jännittää 30 oman suosikin puolesta. Sitten jännitetään sitä, ketkä pääsevät finaaliin. Sellaisenaan kyse on ihan mielenkiintoisesta ja tunteita herättävästä TV-ohjelmasta ilman että sen tarvitsisi olla muuta!


Juuri tältä pohjalta tykkään katsoa Voice of Finlandin koelauluja. Ei ole mitään tarvetta odottaa kaksintaisteluvaiheeseen tai finaaleihin asti. Ohjelman seuraaminen on nautinto jo nyt.
 Idolsin koelauluista en ole koskaan välittänyt. Mistä johtunee...

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #35 : 29.01.2012 09:29:52 »

Lainaus
Itse asiassa arvasin etukäteen sekä sinun yo. että jenskyn puheenvuorot aika tarkkaan.  ;D

Jälkikäteen tuo on aina todella helppoa sanoa :)

Lainaus
Ihan vihjeeksi jälleen: kannattaa oppia elämässä se, että muut kommentoivat puheenvuorojasi ja jopa osoittavat niistä virheitä. "Oikeassa elämässä" voit sellaisessa tapauksessa juosta pois tilanteesta mutta netissä se ei niin vain onnistu. Eihän kommentointi merkitse sitä, että kieltäisi toiselta oikeuden kertoa mielipiteitään. Mutta aika heikolla pohjalla mielipiteet ovat, jos ei kestä minkäänlaista eroavaa mielipidettä niistä. Minä kestän omistani. Enhän minä siirry henkilökohtaiseen hyökkäykseen sellaisessa tilanteessa.

Ihan vihjeeksi sinulle: kannattaa oppia elämässä se, että joillain ihmisillä voi olla asioista eri mielipiteet kuin sinulla, eikä se välttämättä tarkoita sitä, että he ovat väärässä eikä myöskään sitä, että sinun mielipiteesi ja ymmärryksesi asiasta ovat ainoat, oikeat totuudet. :) En sinänsä ihmettele, jos oikeassa elämässä ihmisiä juoksee pois luotasi tilanteissa, jossa osoitat heidän mielipiteensä virheet tai "virheet". En myöskään itse ole nähnyt, että sinä kestäisit eriäviä mielipiteitä sen paremmin kuin muutkaan täällä. Mutta ehkä se on vain minun mielipiteeni ;)


Lainaus
Kyseessähän ei ollut mielipideasia vaan vertasit virheellisesti kahta täysin eri asiaa toisiinsa. Sama kuin olisit verrannut vaikkapa Idolsin finaaleja tai Euroviisufinaalia Idolsin koelauluihin. Tai todennut, että onpas päiväkodin lapset huonoja laulajia, koska "kyllä minä sentään nautin Kansallisoopperan kuoron esityksestä enemmän kuin päiväkotilasten kirkumisesta" (ihan vain kuvaavana esimerkkinä).

McKenzie sanoi "mutta taso oli silti kovempi kuin yhdessäkään Idolsin karsintajaksossa tähän mennessä." ja se pitää täysin paikkaansa ja voi olla osa syynä siihen, miksi JOTKUT ihmiset katsovat mieluummin Voicea kuin Idolsia, jossa taso kovenee jos on kovetakseen finaalissa. Jälkimmäinen on taas mielipideasia ja mielestäni on OK verrata sitä, että mistä pitää enemmän kuin jostain toisesta. Itse ainakin voin sanoa, että nauttisin enemmän Kansallisoopperan kuoron esityksestä kuin päiväkotilasten, mutta tilanne voi olla eri sitten, kun minulla on omia lapsiani. Tällä hetkellä en vaan pidä lapsista mitenkään hirvittävästi, enkä heidän ah-niin-sulokkaista -esityksistään.

Mielestäni voi myös sanoa hyvinkin, että pitää enemmän Idolsin finaalista kuin koelauluista. Itse ainakin pidän. :)
Lainaus

Onpas hassua että useimmat Martti Saarista fanittaneet ja häntä äänestäneet ovatkin sitä mieltä, että hänen musiikkityylinsä onkin huono eikä sellaista musiikkia jaksa kuunnella. Voi sanoa "useimmat", koska levy ei ole myynyt. Jos ääni on niin komea, miksi asetetaan rima kappaleille tai tyylille niin kauhean korkealle? Minusta alkuperäinen fanitus oli aika köykäisellä pohjalla. Minä itse olen valmis seuraamaan "fanittamani" artistin uraa tyylisuunnasta toiseen. Itsekin siinä oppii uutta. Jos sen sijaan rajaa musiikkityylimaailmansa tyyliin "pitää olla Eppu Normaali-tyyppistä", menettää paljon.

Ei se, ettei pidä jonkun artistin musiikkityylistä tarkoita sitä, että muuten olisi todella suppea musiikin suhteen. Itse esimerkiksi pidän Anna Abreun äänestä ja seuraan hänen uraansa, mutten omista yhtään levyä, sillä biisit ei iske. Rakastan Sharonin ääntä, mutten kuuntele Within Temptation:ia, sillä biisit pääsääntöisesti eivät kosketa minua. En pidä Chisun äänestä, mutta omistan kaikki levyt, sillä rakastan hänen biisejään ja ne kolahtaa minuun.

Musiikkimakuni on Kate Nashista Swallow the Sun:iin ja Lady Gagasta Mokomaan. En suosi vain tiettyä musiikkityyliä, mutta minulle tärkeintä musiikissa on ne biisit ja erityisesti lyriikat :) Joku toinen kuuntelee ja ostaa musiikkia eri syistä, mutta itse taas kuuntelen musiikkia, joka minuun kolahtaa enkä vain siksi, että kuka sitä esittää.


« Viimeksi muokattu: 29.01.2012 10:05:35 kirjoittanut jensky »
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #36 : 29.01.2012 09:35:55 »
Lainaus

Tilanne on parantunut nyt, kun kaikkien teatteriin päässeiden koelaulut (tai ainakin käytävälaulua) löytyy katsomosta.

No tämä on hyvä niille, joilla toimii Katsomo tai nettiyhteys riittää sen pyörittämiseen. Meikän kone syystä tai toisesta dissaa koko Katsomoa ;D
Lainaus
Jos etsii vain yhtä fanitettavaa tyyliin Ruslanas tai Anna tai Ari, silloin kannattaa luonnollisesti tulla mukaan vasta TOP-5:ssä, koska huonommin menestyneet saavat harvoin levytyssopimuksen. Mutta eiväthän finaaliin päässeet edes ole niitä parhaita laulajia! Tuomarit eivät todellakaan ole aina niitä parhaita kykyjen etsijöitä. Joten eivät he tänäkään vuonna osaa valita niitä 15 parasta laulajaa finaaleihin. Eli teatteriin ja joskus koelauluihin (Anna Sukhina) jää monia taitavia ja karismaattisia laulajia, joille on kiva antaa tunnustusta edes olemalla heidän tekemisistään kiinnostunut.

Tuo on totta.

Lainaus
Idolsin koelaulut ovat mielenkiintoisia, koska siellä on aidosti suuri joukko lahjakkaita ihmisiä. Ei sieltä tarvitse löytyä fanitettavaa, mutta on oma ilonsa saada tavata noita ihmisiä edes hetken verran. Kun heihin tutustuu jo koelauluissa, on jännittävää seurata heidän taivaltaan teatterissa ja jännittää 30 oman suosikin puolesta. Sitten jännitetään sitä, ketkä pääsevät finaaliin. Sellaisenaan kyse on ihan mielenkiintoisesta ja tunteita herättävästä TV-ohjelmasta ilman että sen tarvitsisi olla muuta!

No se on hyvä, että sinä pidät Idolsista paljon ja se on sinusta mielenkiintoista seurattavaa alusta loppuun. :) Itselle Idols ei vaan kolise samalla tavalla. Tällä kaudella silloin kun olen koelauluja seurannut, niin olen tosin seurannut ne isommalla mielenkiinnolla, kun enää ei esitellä niitä yltiönoloja tapauksia, mutta silti olen ihan hyvillä mielin voinut käydä vaikka saunassa kesken idolsin ilman, että se on nauhalla. Voicen kohdalla en poistu ruudun äärestä muuta kuin mainoskatkoilla ja ihan vaan siksi, että se on MINUSTA mielenkiintoisempi ohjelmaformaatti ja seuraan sitä ainakin tällä hetkellä mieluummin kuin Idolsia.


Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

McKenzie

  • kadonneen mielenrauhan metsästäjä
  • i
  • *
  • Viestejä: 3358
  • Karma: +5/-2
  • Queen of fucking everything O:-)
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #37 : 29.01.2012 10:25:40 »

Lainaus

Onpas hassua että useimmat Martti Saarista fanittaneet ja häntä äänestäneet ovatkin sitä mieltä, että hänen musiikkityylinsä onkin huono eikä sellaista musiikkia jaksa kuunnella. Voi sanoa "useimmat", koska levy ei ole myynyt. Jos ääni on niin komea, miksi asetetaan rima kappaleille tai tyylille niin kauhean korkealle? Minusta alkuperäinen fanitus oli aika köykäisellä pohjalla. Minä itse olen valmis seuraamaan "fanittamani" artistin uraa tyylisuunnasta toiseen. Itsekin siinä oppii uutta. Jos sen sijaan rajaa musiikkityylimaailmansa tyyliin "pitää olla Eppu Normaali-tyyppistä", menettää paljon.

Ei se, ettei pidä jonkun artistin musiikkityylistä tarkoita sitä, että muuten olisi todella suppea musiikin suhteen. Itse esimerkiksi pidän Anna Abreun äänestä ja seuraan hänen uraansa, mutten omista yhtään levyä, sillä biisit ei iske. Rakastan Sharonin ääntä, mutten kuuntele Within Temptation:ia, sillä biisit pääsääntöisesti eivät kosketa minua. En pidä Chisun äänestä, mutta omistan kaikki levyt, sillä rakastan hänen biisejään ja ne kolahtaa minuun.

Musiikkimakuni on Kate Nashista Swallow the Sun:iin ja Lady Gagasta Mokomaan. En suosi vain tiettyä musiikkityyliä, mutta minulle tärkeintä musiikissa on ne biisit ja erityisesti lyriikat :) Joku toinen kuuntelee ja ostaa musiikkia eri syistä, mutta itse taas kuuntelen musiikkia, joka minuun kolahtaa enkä vain siksi, että kuka sitä esittää.

Jenskyn kanssa samoilla linjoilla oikeastaan kaikesta, mutta eritoten tästä. Musiikkimakuni ei rajoitu tiettyyn tyylisuuntaan tai artistiin, vaan kuuntelen kaikenlaista rokista poppiin, metallista bluesiin ja r&b:hen jne. On artisteja, joiden yhdestä levystä tykkään, muta toisesta en, tai joista tykkään joistakin kappaleista, mutta kaikista en. (esim. Elias Hämäläisen suomenkielisestä levystä en kamalasti tykännyt mahtavasta äänestä huolimatta, mutta sen sijaan uudempi, englanninkielinen matsku on aivan loistavaa). Lyvy tulee ostettua, jos tykkään useimmista sen kappaleista, ei siksi, kuka levyllä laulaa. Mutta meitä on niin moneen junaan - toiset fanittavat artisteja ja kuuntelevat kaikkea, mitä he esittävät; toisille meistä taas se itse musiikki on tärkeämpää kuin sen esittäjä. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikä voisi nauttia hyvästä äänestä ja arvostaa sitä, vaikkei biisistä tykkääkään - sitä ko. biisiä ei sitten vain halua kuunnella enempää, vaan odottaa kuulevansa sen saman äänen jossain biisissä, joka kolahtaa. :)
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience. - Mark Twain -

leena

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 568
  • Karma: +1/-7
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #38 : 29.01.2012 17:41:15 »

Jenskyn tavoin levyn ostaminen riipuu minulla siitä, minkätyylistä musiikkia levyllä on. Pelkkä hyvä ääni ei riitä, jos kappaleet ovat huonoja, ja päinvastoin. Esim. Martti Saarisella on huikea ääni, mutta levyn tyylilaji on aivan väärä, jotta jaksaisin sitä kuunnella, joten levy jäi ostamatta.

Onpas hassua että useimmat Martti Saarista fanittaneet ja häntä äänestäneet ovatkin sitä mieltä, että hänen musiikkityylinsä onkin huono eikä sellaista musiikkia jaksa kuunnella. Voi sanoa "useimmat", koska levy ei ole myynyt. Jos ääni on niin komea, miksi asetetaan rima kappaleille tai tyylille niin kauhean korkealle? Minusta alkuperäinen fanitus oli aika köykäisellä pohjalla. Minä itse olen valmis seuraamaan "fanittamani" artistin uraa tyylisuunnasta toiseen. Itsekin siinä oppii uutta. Jos sen sijaan rajaa musiikkityylimaailmansa tyyliin "pitää olla Eppu Normaali-tyyppistä", menettää paljon.

Hirmu mielenkiintonen keskustelu täällä, vaikken ihan tarkkaan oo joka käännettä seurannut -takerrun nyt ihan randomilla kohtaan mistä tuli suorimmin sanottavaa ;). Oon tavallaan sekä samaa että eri mieltä molempien lainauksien kanssa. Minusta nää jutut riippuu täysin tilanteesta ja fanituksen tasosta. Tietenkin musan pitää myös olla mieleistä, mut jos ääni on riittävän upea, niin se kyllä selkeästi parantaa sitä musaakin, tyylilajista riippumatta.

Ite oon filosofoinut tätä aihepiiriä paljonkin, kun fanitan sekä Koopia että Eliasta, vaikka omin musatyyli ois enemmän Marttia ;). Joskus oon sitä kiroillutkin, että pitikin ihastua niin "vääräntyyliseen" ja vielä kahdesti ;). Koopin toisella levyllä oli useampi biisi, joka vaati "sulattelua" - ei uponnut läheskään niin suoraan kuin ekan levyn "helpompi" matsku - mutta OPIN tykkäämään niistäkin ihan valtavasti (toukokuussa ilmestyvä Flute of Shame-levy tulee takuulla myös vaatimaan totuttelua - liian hienoa musaa kolahtamaan kerralla :) ).

Minustakin valmius kuunnella "mitä vaan" tietyn artistin laulamana on rikkaus, joka opettaa nauttimaan uusista tyyleistä. Vannoutunut suomi-pop-rock-juntti on tälleen sivistynyt ihan huimasti (tosin Eliaksen fanitus oli aika lievää vielä kisassa ja vasta "oikeanlainen" suomi-levy koukutti mut niin, että nyt sillä äänellä ihastuttanee tyyli kuin tyyli). Toisaalta fanitus ei minusta ole mikään päätös tai velvollisuus - jos ei kolahda niin ei kolahda (kyse ei ole mistään "riman asettamisesta liian korkealle" jos ei hyväksy mitä tahansa kuraa kisaidolin levyttämänä ;) ).

Mut vähän suoremmin Voice vs. Idolsiin liittyen: todellakin vaikuttaa Voice kovatasoisemmalta, mutta siihen on selvät syyt (valmiiksi paljon kokeneemmat laulajat sekä taustabändi). Se rupes tässä nyt mietityttämään, että mitenkähän jatkossa. Suuri osa Idolsin viehätystä on ollut kehitystarinat, kun alkuun vaatimattoman oloiset laulajat on "puhjenneet kukkaan" kisan edetessä. Nyt nää tuntuu olevan niin valmiita kaikki, että yllättäminen ja säväyttäminen vaatii TOSI paljon ;)

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #39 : 29.01.2012 21:07:23 »




Mut vähän suoremmin Voice vs. Idolsiin liittyen: todellakin vaikuttaa Voice kovatasoisemmalta, mutta siihen on selvät syyt (valmiiksi paljon kokeneemmat laulajat sekä taustabändi). Se rupes tässä nyt mietityttämään, että mitenkähän jatkossa. Suuri osa Idolsin viehätystä on ollut kehitystarinat, kun alkuun vaatimattoman oloiset laulajat on "puhjenneet kukkaan" kisan edetessä. Nyt nää tuntuu olevan niin valmiita kaikki, että yllättäminen ja säväyttäminen vaatii TOSI paljon ;)

No tässä on vähän samaa kuin American Idolsissa ja X-Factor USA:ssa, joissa on alusta asti mukana ihan järjettömän hyviä laulajia (päihittävät Voicen jatkoonpäässeistäkin suurimman osan) eli uskon, että kiinnostusta riittää. :) Ja uskon samoin, että moni Voicenkin uberlahjakkuuksistakin "mokaa" ennemmin tai myöhemmin, joka tekee heistä tietyssä mielessä inhimillisiä :)

Muah. enää yksi ääni ratkaisee jakso ja sit päästään kaksintaisteluihin! Melkein oisivat voineet laittaa näitä jaksoja tulemaan esim. kaksi viikossa tjsp. Vähän liian pitkät "alkukarsinnat" kun kestävät kuusi viikkoa. :)
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #40 : 01.02.2012 23:36:50 »

Lainaus
Itse asiassa arvasin etukäteen sekä sinun yo. että jenskyn puheenvuorot aika tarkkaan.  ;D

Jälkikäteen tuo on aina todella helppoa sanoa :)

Minulle riittää se, että tiedän itse veikanneen etukäteen, mitä kirjoitat.  8)
Olen tehnyt sen monesti ennenkin. Eli sen että et ole kiinnostunut itse asiasta vaan käännät keskustelun negatiiviseksi melkein heti. Siis henkilökohtaisuuksiksi.

Ihan vihjeeksi sinulle: kannattaa oppia elämässä se, että joillain ihmisillä voi olla asioista eri mielipiteet kuin sinulla, eikä se välttämättä tarkoita sitä, että he ovat väärässä eikä myöskään sitä, että sinun mielipiteesi ja ymmärryksesi asiasta ovat ainoat, oikeat totuudet. :) En sinänsä ihmettele, jos oikeassa elämässä ihmisiä juoksee pois luotasi tilanteissa, jossa osoitat heidän mielipiteensä virheet tai "virheet". En myöskään itse ole nähnyt, että sinä kestäisit eriäviä mielipiteitä sen paremmin kuin muutkaan täällä. Mutta ehkä se on vain minun mielipiteeni ;)

Mielipiteet ovat mielipiteitä tyyliin "mansikka on parempaa kuin mustikka". Mutta virheelliset "mielipiteet" ovat virheellisiä, jos ne perustuvat vääriin faktoihin tai asian väärinymmärtämiseen. Eli vaikkapa verrataan koelaulua ilman säestystä bändin kanssa laulettuun. Tai sanotaan "Suomessa on talvisin mukavampaa kuin Italiassa koska täällä on lämpimämpää". Tämän tapaisia "mielipiteitä" en ota mielipiteinä. Sorry.

Et pysty antamaan yhtäkään lainausta siitä, etten olisi kestänyt erilaisia mielipiteitä. Sinulta minä sen sijaan voin lainata suuren määrän henkilökohtaisia hyökkäyksiä, joihin olet siirtynyt, kun kantaasi ei ole hyväksytty. Minulta et sellaisia löydä, joten "mielipiteesi" oli puhdas valhe.  Ei kannata keskustelussa vedota "mielipiteisiin", jotka pitäisi hyväksyä sellaisenaan. Useimmiten sellaisista ei ole kysymys. Kuten ei ollut mäkkärin virheellisessä vertailussakaan.

McKenzie sanoi "mutta taso oli silti kovempi kuin yhdessäkään Idolsin karsintajaksossa tähän mennessä." ja se pitää täysin paikkaansa

Mutta kun ei pidä paikkaansa, koska tuollainen vertailu on JÄRJETÖN, koska Idols-formaattiin kuuluu myös huonompien laulajien näyttäminen sekä se, että parhaita ei välttämättä näytetä vielä koelauluissa.

Ei ole sattumaa, että Voice yrittää iskeä juuri tähän formaattien välisessä taistelussa. Ja näemmä täydestä on mennyt.

nauttisin enemmän Kansallisoopperan kuoron esityksestä kuin päiväkotilasten, mutta tilanne voi olla eri sitten, kun minulla on omia lapsiani

Esimerkkini pointti ei ollutkaan se vaan virheelliset johtopäätökset.

Ei se, ettei pidä jonkun artistin musiikkityylistä tarkoita sitä, että muuten olisi todella suppea musiikin suhteen.

Käänsit asian väärin päin. Kyse oli siitä, että on jumittunut vain tiettyyn musiikkityyliin ("Eppu Normaali"-tyyli esimerkiksi), jonka jälkeen muunlaisten tyylien kappaleet "eivät iske". Minusta sellainen on järjetön tapa elää, mutta siitä vaan. Minä itse en sulje mitään musiikkityyliä kokonaan pois vaikken kaikkia levyjä voikaan ostaa. Ja jos lyriikoista olisin kiinnostunut, lukisin runoja. Musiikki sitten erikseen. Ei kappaleiden sanoilla ole minulle mitään merkittävää kerrottavaa,


jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #41 : 02.02.2012 00:10:07 »
Lainaus
Mielipiteet ovat mielipiteitä tyyliin "mansikka on parempaa kuin mustikka". Mutta virheelliset "mielipiteet" ovat virheellisiä, jos ne perustuvat vääriin faktoihin tai asian väärinymmärtämiseen. Eli vaikkapa verrataan koelaulua ilman säestystä bändin kanssa laulettuun. Tai sanotaan "Suomessa on talvisin mukavampaa kuin Italiassa koska täällä on lämpimämpää". Tämän tapaisia "mielipiteitä" en ota mielipiteinä. Sorry.

Et pysty antamaan yhtäkään lainausta siitä, etten olisi kestänyt erilaisia mielipiteitä. Sinulta minä sen sijaan voin lainata suuren määrän henkilökohtaisia hyökkäyksiä, joihin olet siirtynyt, kun kantaasi ei ole hyväksytty. Minulta et sellaisia löydä, joten "mielipiteesi" oli puhdas valhe.  Ei kannata keskustelussa vedota "mielipiteisiin", jotka pitäisi hyväksyä sellaisenaan. Useimmiten sellaisista ei ole kysymys. Kuten ei ollut mäkkärin virheellisessä vertailussakaan.

Kyllä pystyn  8) En vaan näe mitään syytä etsiä niitä, sillä a) se veisi aikaa ja b) siitä ei ole mitään hyötyä.
Mitä tulee hyökkäävään tyyliini, niin syynä on se, etten yksinkertaisesti enää viitsi vaivautua sivistyneeseen keskusteluotteeseen kanssasi, sillä a) se veisi aikaa ja b) siitä ei ole mitään hyötyä.
ja edelleen olen sitä mieltä, että ihminen voi sanoa, että pitääkö hän enemmän Voicen ääni ratkaisee jaksoista vai Idolsin koelauluista. Kyse ei mielestäni ole vertailusta, vaan mielipiteestä.



Lainaus
Mutta kun ei pidä paikkaansa, koska tuollainen vertailu on JÄRJETÖN, koska Idols-formaattiin kuuluu myös huonompien laulajien näyttäminen sekä se, että parhaita ei välttämättä näytetä vielä koelauluissa.

Kyllä se pitää paikkaansa, sillä Voicen ääni ratkaisee -jaksoissa laulajien taso on ollut kovempi kuin Idolsin karsinnoissa, jokainenhan sen nyt kuulee ;D Lisäksi Voicen ääni ratkaisee -jaksojen taso on ollut myös kovempi kuin Idolsin finaalijaksojen. Siis keskimääräinen taso.



Lainaus
Käänsit asian väärin päin. Kyse oli siitä, että on jumittunut vain tiettyyn musiikkityyliin ("Eppu Normaali"-tyyli esimerkiksi), jonka jälkeen muunlaisten tyylien kappaleet "eivät iske". Minusta sellainen on järjetön tapa elää, mutta siitä vaan. Minä itse en sulje mitään musiikkityyliä kokonaan pois vaikken kaikkia levyjä voikaan ostaa. Ja jos lyriikoista olisin kiinnostunut, lukisin runoja. Musiikki sitten erikseen. Ei kappaleiden sanoilla ole minulle mitään merkittävää kerrottavaa,

En itsekään sulje mitään musiikkityyliä pois, kuuntelen oikeastaan lähes kaikenlaista musiikkia, ainoastaan örinäheviä ei taida ipodistani löytyä. Minulle tärkeintä tosin on lyriikat, paitsi toki ns. treeni-biiseissä, joissa riittää hyvä jumputus.


« Viimeksi muokattu: 02.02.2012 00:15:26 kirjoittanut jensky »
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #42 : 02.02.2012 00:18:43 »
Kyllä pystyn  8)
ja edelleen olen sitä mieltä, että ihminen voi sanoa, että pitääkö hän enemmän Voicen ääni ratkaisee jaksoista vai Idolsin koelauluista. Kyse ei mielestäni ole vertailusta, vaan mielipiteestä.

Siitä sitten  vain antamaan sellaista esimerkkiä. Ellet anna, myönnät valehdelleesi.

Ei siitä ollut kysymys, kummasta pitää enemmän vaan siitä, että vertaaminen kovatasoisuus-mittarilla on järjetöntä, koska vertailtavat asiat ovat ihan eri asioita.


Lainaus
Mutta kun ei pidä paikkaansa, koska tuollainen vertailu on JÄRJETÖN, koska Idols-formaattiin kuuluu myös huonompien laulajien näyttäminen sekä se, että parhaita ei välttämättä näytetä vielä koelauluissa.

Kyllä se pitää paikkaansa, sillä Voicen ääni ratkaisee -jaksoissa laulajien taso on ollut kovempi kuin Idolsin karsinnoissa, jokainenhan sen nyt kuulee ;D Lisäksi Voicen ääni ratkaisee -jaksojen taso on ollut myös kovempi kuin Idolsin finaalijaksojen. Siis keskimääräinen taso.

Selitin jo siinä ylempänä, miksi vertailu on järjetöntä.
Mielestäni ihan riittävän selkeällä suomen kielellä.

Palataan Voicen tasoon sitten, kun siirrytään ihan oikeaa livelaulantaan. Nyt tekniikalla on ehkä tehty yhtä ja toista. Ja se lisäksi se, että mukaan on kutsuttu kokeneita muusikoita.


jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #43 : 02.02.2012 00:26:13 »

Lainaus
Siitä sitten  vain antamaan sellaista esimerkkiä. Ellet anna, myönnät valehdelleesi.

Ei siitä ollut kysymys, kummasta pitää enemmän vaan siitä, että vertaaminen kovatasoisuus-mittarilla on järjetöntä, koska vertailtavat asiat ovat ihan eri asioita.

No katsotaan jos jossain välissä jaksan alkaa käydä läpi näitä topikkeja ja muistelemaan, että missä kaikkialla sitä on tullu vängättyä :P Tähän aikaan yöstä sellaiseen rumbaan en ala.

Itse ainakin olen verrannut vain sitä, kummasta ohjelmasta pidän enemmän ja antanut syyksi sen, että Voicen taso on kovempi. Se kait nyt on ihan sallittua?:P


Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #44 : 02.02.2012 00:38:51 »

Lainaus
Siitä sitten  vain antamaan sellaista esimerkkiä. Ellet anna, myönnät valehdelleesi.

Ei siitä ollut kysymys, kummasta pitää enemmän vaan siitä, että vertaaminen kovatasoisuus-mittarilla on järjetöntä, koska vertailtavat asiat ovat ihan eri asioita.

No katsotaan jos jossain välissä jaksan alkaa käydä läpi näitä topikkeja ja muistelemaan, että missä kaikkialla sitä on tullu vängättyä :P Tähän aikaan yöstä sellaiseen rumbaan en ala.

Tuhlaat aikaasi, koska et löydä mitään.  :'(
Minä keskustelen mielelläni aina itse asiasta. En ymmärrä sitä, että toista aletaan solvata, jos hän on eri mieltä.
Sinulta minä löydän helposti suurenkin joukon sellaisia esimerkkejä. Välttämättä en laita niitä kuitenkaan tänne julkiselle puolelle.

Itse ainakin olen verrannut vain sitä, kummasta ohjelmasta pidän enemmän ja antanut syyksi sen, että Voicen taso on kovempi. Se kait nyt on ihan sallittua?:P

Totta kai saat pitää vaikka merisäästä enemmän kuin Idolsista! Mutta kovatasoisuudemmasta puhuminen on virheellistä tässä vaiheessa, koska vertailtavat asiat ovat liian erilaiset. Ja sen eron olen selittänyt jo aika monta kertaa. Voicen formaatti kilpailee Idols-formaatin kanssa samalla lailla kuin X-Factor ja kaikki keinot on otettu käyttöön.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #45 : 02.02.2012 00:43:05 »
Totta kai saat pitää vaikka merisäästä enemmän kuin Idolsista!
No siinä Jenskylle Idolsia parempaa viihdettä http://areena.yle.fi/ohjelma/321870 Sorry! ;D

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #46 : 02.02.2012 00:52:14 »
Lainaus

Tuhlaat aikaasi, koska et löydä mitään.  :'(
Minä keskustelen mielelläni aina itse asiasta. En ymmärrä sitä, että toista aletaan solvata, jos hän on eri mieltä.
Sinulta minä löydän helposti suurenkin joukon sellaisia esimerkkejä. Välttämättä en laita niitä kuitenkaan tänne julkiselle puolelle.

Varmasti löydät, minulla ei ole tarvetta antaa itsestäni täydellistä kuvaa vaikka kirjoitan tänne ihan omalla naamallani ja nimellänikin (ne kun löytää aika helposti) 8) En ole sanonut mitään sellaista, minkä takana en voisi seisoa ja mitä katuisin. Ja olen myös täysin tietoinen siitä mitä olen kirjoittanut, mihin tyyliin ja miksi. En ole sitä missään välissä kieltänyt, enkä kiellä jatkossakaan. :)
Ja löydän minä niitä sinultakin, jos alan niitä kaivelemaan. En vaan muista kaikkia ketjuja, joissa ollaan vängätty, mutta muistan kyllä erinäisiä keskusteluja. Enkä välttämättä kyllä edes jaksa vaivautua alkaa niitä etsimäänkään. Jos se tekee minusta sinun silmissä valehtelijan, niin se ei nyt hirveästi mieltäni hetkauta :) Minä kyllä muistan ja tiedän mitä sinä olet sanonut ja millä tyylillä ja epäilenpä myös tietäväni miksi ja se riittää minulle. Jos sinä itse olet eri mieltä siitä ja koet, että olet aina keskustellut järkevään ja asialliseen tyyliin vastapuolen huomioon ottaen (kuten varmaan ajattelet toimineesi) niin ole sitä mieltä ;) Itse olen toista mieltä ja se mielipide on tässä vuoden aikana vahvistunut, eikä sitä nykyiset sanomisesi voi enää kovin helpolla muuttaa. :)



Lainaus
Totta kai saat pitää vaikka merisäästä enemmän kuin Idolsista! Mutta kovatasoisuudemmasta puhuminen on virheellistä tässä vaiheessa, koska vertailtavat asiat ovat liian erilaiset. Ja sen eron olen selittänyt jo aika monta kertaa. Voicen formaatti kilpailee Idols-formaatin kanssa samalla lailla kuin X-Factor ja kaikki keinot on otettu käyttöön.

IMO taas kovatasoisuudemmasta voi hyvinkin puhua jo nyt, koska Voicen jatkoon pääseet ovat muutamaa lukuunottamatta sellaisia, jotka pyyhkivät pöytää idols-finalisteilla. Isona syynä on se, että osaanottajien keski-ikä on varmaan kymmenen vuotta vanhempi ja joilla on musiikkitausta ihan erilainen. Mielestäni myös voi verrata sitä, kumpi formaatti omasta mielestään on parempi ja itse pidän enemmän Voicen formaatista, mutta se ei tarkoita sitä, että pitäisin idolsia  pas kana. Se, kummasta pitää enemmän riippuu ihan ihmisestä ja mulle on täysin OK, jos joku tykkää enempi Idolsista.

Uskon itse vahvasti, että tasoero säilyy, mutta olen myös valmis muuttamaan mielipidettäni, jos se kääntyy päälaelleen.
« Viimeksi muokattu: 02.02.2012 02:30:36 kirjoittanut jensky »
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #47 : 02.02.2012 00:53:29 »
Totta kai saat pitää vaikka merisäästä enemmän kuin Idolsista!
No siinä Jenskylle Idolsia parempaa viihdettä http://areena.yle.fi/ohjelma/321870 Sorry! ;D

Ikävä kyllä Keski-Lapin kasvattina en tee mitään merisää-tiedoilla, mutta onneksi Areenasta löytyy sellaisiakin ohjelmia, joista pidän enemmän kuin Idolsista JA Voicesta ;)
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #48 : 02.02.2012 08:34:14 »
Varmasti löydät, minulla ei ole tarvetta antaa itsestäni täydellistä kuvaa vaikka kirjoitan tänne ihan omalla naamallani ja nimellänikin (ne kun löytää aika helposti) 8) En ole sanonut mitään sellaista, minkä takana en voisi seisoa ja mitä katuisin. Ja olen myös täysin tietoinen siitä mitä olen kirjoittanut, mihin tyyliin ja miksi. En ole sitä missään välissä kieltänyt, enkä kiellä jatkossakaan. :)

Totta kai saat mennä asiakeskustelussa henkilökohtaisuuksiin, jos niin haluat. Mutta se että sinä teet niin, ei todista, että muut, esimerkiksi minä, sen tekisivät. Ja muulla tavalla "erilaisten mielipiteiden kestämättömyys" ei tulekaan esiin.

Useimmilla ihmisillä on kyllä tarve käyttäytyä hyvin muiden ihmisten seurassa. Niin IRL kuin netissä. Harva ihminen sanoo toiselle kerrasta toiseen seuraavan tapaista heti parin puheenvuoron jälkeen ilman että pystyisi perustelemaan kantaansa suoralla lainauksella:

"Pakko sanoa tässä vaiheessa suoraan, että minä en todellakaan pidä sinusta. Olen saanut sinusta todella huonon kuvan tällä foorumilla ja se käsitys vahvistuu koko ajan."

Ja löydän minä niitä sinultakin, jos alan niitä kaivelemaan. En vaan muista kaikkia ketjuja, joissa ollaan vängätty, mutta muistan kyllä erinäisiä keskusteluja. Enkä välttämättä kyllä edes jaksa vaivautua alkaa niitä etsimäänkään. Jos se tekee minusta sinun silmissä valehtelijan, niin se ei nyt hirveästi mieltäni hetkauta :)

Ei, et löydä koska minä en vaan kirjoittele sillä tavalla. Siispä kyseessä oli valhe. Kannattaa kestää oma huono käyttäytyminen ilman että väittäisi muidenkin käyttäytyvän huonosti.


Minä kyllä muistan ja tiedän mitä sinä olet sanonut ja millä tyylillä ja epäilenpä myös tietäväni miksi ja se riittää minulle. Jos sinä itse olet eri mieltä siitä ja koet, että olet aina keskustellut järkevään ja asialliseen tyyliin vastapuolen huomioon ottaen (kuten varmaan ajattelet toimineesi) niin ole sitä mieltä ;) Itse olen toista mieltä ja se mielipide on tässä vuoden aikana vahvistunut, eikä sitä nykyiset sanomisesi voi enää kovin helpolla muuttaa. :)

Toisten huomioon ottaminen ei tarkoita sitä, että pitäisi keskeyttää keskustelu jostakin asiassa, koska toinen haluaa saada viimeisen sanan eikä oikein enää edes keksi mitään, millä perustelisi omaa kantaansa.

Ja jos syyttää toista puolta huonosta käytöksestä keskustelussa on AINA annettava heti suora lainaus kyseisestä toisen keskustelijan tekstistä. Ei mitään omaa tulkintaa vaan suora lainaus. Ei myöskään mitään epämääräisiä viittauksia edellisiin keskusteluihin. Jokainen keskustelu on omansa ja jos haluaa viitata edellisten keskusteluiden tapahtumiin yhä uudelleen negatiivisessa mielessä, pitää antaa suora lainaus. Sellainen on vaan hyvä tapa.

Sinä et pysty antamaan suoraa lainausta, joten kyseessä on pelkkä valhe.

IMO taas kovatasoisuudemmasta voi hyvinkin puhua jo nyt, koska Voicen jatkoon pääseet ovat muutamaa lukuunottamatta sellaisia, jotka pyyhkivät pöytää idols-finalisteilla.

Sellaisesta ei valitettavasti ole mitään havaintoa. Asia selviää vasta, kun laulajat laulavat jotain muuta kuin bändin kanssa harjoitellun kappaleen ja jopa niin, että laulu tulee puhtaasti livenä.

Mutta kuten sanottu, pidän Voicestakin Silti minusta on mielenkiintoisempaa seurata tarinaa "pystymetsästä levyttäväksi artistiksi" kuin "laulunopettaja levyttäväksi artistiksi"-  tai "pitkän linjan laulutyöläinen levyttäväksi artistiksi"-tarinaa.


Vesqdaa

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 301
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: 5. jakso 27.1.
« Vastaus #49 : 03.02.2012 00:42:38 »
Hän tarvitsisi kyllä hampaidenvalkaisua.
100% agree. Toivottavasti hän ei eksy tätä lukemaan, mutta..