Kirjoittaja Aihe: Yleinen musahölinäpölinä  (Luettu 201261 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juhkunautti

  • Uupumaton Aakkostaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 6160
  • Karma: +61/-53
  • ~ Urheilusta innostuva lukufriikki
    • Profiili
"Taylor, you'll be fine...""

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Yleinen musahölinäpölinä
« Vastaus #976 : 05.02.2017 15:41:17 »
Olipas yllättävä valinta tämä Arttu Lindeman yleisö-Emman saajaksi. Sitähän mieltä moni muukin on ollut. En oikeastaan edes tunne kunnolla hänen kappaleitaan. Ehkä muutaman soiton joskus kuullut radiosta.

vviima

  • Ylin supersarkka
  • i
  • *
  • Viestejä: 5449
  • Karma: +11/-5
    • Profiili
Vs: Yleinen musahölinäpölinä
« Vastaus #977 : 06.08.2017 00:31:14 »
Apua. : DD En olis ikinä uskonu että paras suomalainen biisi pitkään aikaan tulee ulos yhdeltä mun inhokkiartistilta... Nyt tekee mieli oikeen avautua tästä ja suomalaisesta musiikista ylipäänsä. Tässä siis vain oma mielipiteeni ja mun musiikkimieltymykset on varmasti aika erilaiset kuin monella. Ja kyllä otan hyvän musiikin erittäin tosissani. XDD

Viimesen muutaman vuoden aikana oon seurannu kauhulla miten Suomessa tunnutaan julkaisevan koko ajan vaan kauheampaa musiikkia. Kaikki biisit kuulostaa keskenään ihan samalta, koska niissä on taustalla se sama halpa jumputusbiitti ja vokaalit höystetään tosi mauttomalla autotunella, eikä musiikintekijöitä tunnu kiinnostavan mikään muu kuin se että humalaiset pystyy baareissa tanssimaan niitten halpabiittien tahtiin. Mitä typerämpi biisi, sen parempi. En enää jaksa sitä että kaikki on niin ennalta-arvattavaa! Samaan aikaan taas ulkomailla valtavirtamusiikki on tuntunu menevän paljon monipuolisempaan suuntaan. Erilaisia rytmejä ja äänimaailmoja on kokeiltu rohkeammin ja tuloksena on saatu niin monta freesin kuuloista hittiä!! Valtavirtakin on jotenkin alkanu arvostamaan biisejä jotka kuulostaa oikeasti mielenkiintoisilta eikä vaan yksinkertaisilta toistensa kopioilta. Mutta suomalaisiin se sama jumputipumputiblaablaa vaan edelleen toimii. Ja se on jopa kasvattanut suosiotaan.

Oon kunnostautunu useamman vuoden ajan oikeen äänekkäänä Mikael Gabriel -vihaajana, koska se on aina vaikuttanu musta persoonaltaan niin vastenmieliseltä ja naiivilta pikkukakaralta. Okei tykkäsin kyllä Sä olit oikees -biisistä sillon joskus 15-vuotiaana kun se oli just tullu, mutta sen jälkeen mun viha on vaan kasvanut kasvamistaan, eikä biisitkään oo iskeny. :D Vain Elämäässä moni katsoja tuntu lämpeävän Mikael Gabrielin charmille mutta muhun ei purru vieläkään, tuntui että näin sen kultapoikaroolin lävitse.

MUTTA SITTEN!!! Riippumatto!! Paras suomalainen biisi pitkään aikaan. Eikä ole suomijumputihalpabiittiä KERRANKIN!! Tykkään myös biisin musiikkivideosta ja Mikael Gabrielin tyylistä, pilke silmäkulmassa selvästi jäljitelty valtamerentakaisia räppäreitä. Okei täytyy sanoa ettei Riippumattokaan oo vielä ihan semmoinen täysosuma, joka päätyis mun soittolistalle tai muutenkaan aktiiviseen kuunteluun, mutta pitkästä aikaa joku suomalainen valtavirta-artisti on uskaltanut yrittää leikitellä edes vähän rytmeillä ja äänimaailmoilla. Lopputulos on jotain vähän sinnepäin, mutta tää biisi valaa mulle toivoa että ehkä, EHKÄ, jos suomalaiset näkis vähän enemmän vaivaa ja yrittäis tosissaan luoda jotain mielenkiintoista niin täältä vois vielä joku päivä tulla oikeasti hyvä biisi. :D Sitä hyvää biisiä odotellessa siis!
« Viimeksi muokattu: 06.08.2017 01:58:28 kirjoittanut vviima »

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Yleinen musahölinäpölinä
« Vastaus #978 : 07.08.2017 19:04:13 »
^Kotimaisista bändeistä suosittelen aina kaikille Sima nimistä bändii, jos ei oo jo entuudestaan tuttu. :D Ihan huikee bändi, tosi hyväntuulista musaa ja biiseis on usein kasari ja ysäri viboja. :') Toivoisin heille enemmänkin menestystä! Livebändinä kyllä kans niin mahti, kaks oon ollu keikal. :)
« Viimeksi muokattu: 07.08.2017 22:09:48 kirjoittanut Negativ »



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Katza

  • Parahultainen Halitonttu
  • i
  • *
  • Viestejä: 3617
  • Karma: +17/-3
    • Profiili
Vs: Yleinen musahölinäpölinä
« Vastaus #979 : 16.11.2017 18:35:05 »
Kasmirin & Sini Yaseminin Vanhaa sua on itelle taas lempparisuomalaisbiisi aikoihin. Tosi koskettava ja upee melodia. Siis ihan nappisuoritus. Biisi soinu jo varmaan viikon joka päivä päässä.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21605
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Yleinen musahölinäpölinä
« Vastaus #980 : 17.11.2017 00:35:48 »
Biisi soinu jo varmaan viikon joka päivä päässä.

Mihin aikaan alkaa soida? :)

Katza

  • Parahultainen Halitonttu
  • i
  • *
  • Viestejä: 3617
  • Karma: +17/-3
    • Profiili
Vs: Yleinen musahölinäpölinä
« Vastaus #981 : 17.11.2017 11:23:25 »
Biisi soinu jo varmaan viikon joka päivä päässä.

Mihin aikaan alkaa soida? :)

Milloin nyt sattuukaan alkamaan :D ei mitään tiettyä aikaa

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Yleinen musahölinäpölinä
« Vastaus #982 : 01.12.2017 11:10:21 »
Olen järkyttynyt, että monet suuressa käytössäni olleet YouTube-videot on blokattu tavoittamattomiin Teosto ry:n takia. :(

Katza

  • Parahultainen Halitonttu
  • i
  • *
  • Viestejä: 3617
  • Karma: +17/-3
    • Profiili
Vs: Yleinen musahölinäpölinä
« Vastaus #983 : 01.12.2017 12:01:25 »
Teosto ry ei ollut nyt "syypää" vaan Google. Videot palailee tästä päivästä etiäpäin takaisin.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Yleinen musahölinäpölinä
« Vastaus #984 : 01.12.2017 22:48:46 »
No jo on onneksi lähtenyt palautumaan. Selvittiin säikähdyksellä. Mokomakin Google!

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Yleinen musahölinäpölinä
« Vastaus #985 : 20.04.2018 21:09:54 »
^Kotimaisista bändeistä suosittelen aina kaikille Sima nimistä bändii, jos ei oo jo entuudestaan tuttu. :D Ihan huikee bändi, tosi hyväntuulista musaa ja biiseis on usein kasari ja ysäri viboja. :') Toivoisin heille enemmänkin menestystä! Livebändinä kyllä kans niin mahti, kaks oon ollu keikal. :)

Nyyh, joku aika sitten tuli tieto, että Sima lopettaa. :( Onneks sentään näin kaks kertaa livenä! Ei saatu koskaan toista albumia. :( :'( Toivon, että palaavat vielä joskus yhteen. Sitä paitsi näistä piti tulla meidän hääbändi (jos joskus mennään naimisiin)!  :'( :'( :'(



~It feels good. Is that reason enough for you.~

menni

  • Tuplapistesieluinen fordemehiläinen
  • i
  • *
  • Viestejä: 5633
  • Karma: +8/-3
    • Profiili
Vs: Yleinen musahölinäpölinä
« Vastaus #986 : 23.04.2018 19:45:13 »
^Kotimaisista bändeistä suosittelen aina kaikille Sima nimistä bändii, jos ei oo jo entuudestaan tuttu. :D Ihan huikee bändi, tosi hyväntuulista musaa ja biiseis on usein kasari ja ysäri viboja. :') Toivoisin heille enemmänkin menestystä! Livebändinä kyllä kans niin mahti, kaks oon ollu keikal. :)

Nyyh, joku aika sitten tuli tieto, että Sima lopettaa. :( Onneks sentään näin kaks kertaa livenä! Ei saatu koskaan toista albumia. :( :'( Toivon, että palaavat vielä joskus yhteen. Sitä paitsi näistä piti tulla meidän hääbändi (jos joskus mennään naimisiin)!  :'( :'( :'(

Niillä taitaa molemmilla olla omat musakuviot vireillä niin vahvasti ettei Sima enää toimi. Jussi (onko se toinen jussi?) julkas uuden biisin joka on enemmän simamaista musaa mut Mathias on tehny ihan erilaista musaa (ainakin sen puolesta mitä on julkastu)
Mua houkuttelis Helsingin jäähyväiskeikka, kerran oon nähny Siman livenä aiemmin
"Anyone who says that
sunshine brings happiness,
has never danced in rain"


Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Yleinen musahölinäpölinä
« Vastaus #987 : 23.04.2018 20:09:22 »
^Kotimaisista bändeistä suosittelen aina kaikille Sima nimistä bändii, jos ei oo jo entuudestaan tuttu. :D Ihan huikee bändi, tosi hyväntuulista musaa ja biiseis on usein kasari ja ysäri viboja. :') Toivoisin heille enemmänkin menestystä! Livebändinä kyllä kans niin mahti, kaks oon ollu keikal. :)

Nyyh, joku aika sitten tuli tieto, että Sima lopettaa. :( Onneks sentään näin kaks kertaa livenä! Ei saatu koskaan toista albumia. :( :'( Toivon, että palaavat vielä joskus yhteen. Sitä paitsi näistä piti tulla meidän hääbändi (jos joskus mennään naimisiin)!  :'( :'( :'(

Niillä taitaa molemmilla olla omat musakuviot vireillä niin vahvasti ettei Sima enää toimi. Jussi (onko se toinen jussi?) julkas uuden biisin joka on enemmän simamaista musaa mut Mathias on tehny ihan erilaista musaa (ainakin sen puolesta mitä on julkastu)
Mua houkuttelis Helsingin jäähyväiskeikka, kerran oon nähny Siman livenä aiemmin

Joo, sehän siinä isoin syy taisikin olla, että lähtivät eri teille! Mutta ihan tosi sääli silti! :( Onneks ei oo mitään riitoja ja välirikkoa taustalla, niin voi aina toivoa, että joskus palaavat yhteen! :D Jussilta tosiaan tullu hyvin samantyylinen biisi mitä Sima edusti bändinä, mutta en oo jotenki saanu sitä nyt kuunneltua pettymykseltäni. :''''D



~It feels good. Is that reason enough for you.~

menni

  • Tuplapistesieluinen fordemehiläinen
  • i
  • *
  • Viestejä: 5633
  • Karma: +8/-3
    • Profiili
Vs: Yleinen musahölinäpölinä
« Vastaus #988 : 05.05.2018 12:39:58 »
^Kotimaisista bändeistä suosittelen aina kaikille Sima nimistä bändii, jos ei oo jo entuudestaan tuttu. :D Ihan huikee bändi, tosi hyväntuulista musaa ja biiseis on usein kasari ja ysäri viboja. :') Toivoisin heille enemmänkin menestystä! Livebändinä kyllä kans niin mahti, kaks oon ollu keikal. :)

Nyyh, joku aika sitten tuli tieto, että Sima lopettaa. :( Onneks sentään näin kaks kertaa livenä! Ei saatu koskaan toista albumia. :( :'( Toivon, että palaavat vielä joskus yhteen. Sitä paitsi näistä piti tulla meidän hääbändi (jos joskus mennään naimisiin)!  :'( :'( :'(

Niillä taitaa molemmilla olla omat musakuviot vireillä niin vahvasti ettei Sima enää toimi. Jussi (onko se toinen jussi?) julkas uuden biisin joka on enemmän simamaista musaa mut Mathias on tehny ihan erilaista musaa (ainakin sen puolesta mitä on julkastu)
Mua houkuttelis Helsingin jäähyväiskeikka, kerran oon nähny Siman livenä aiemmin

Joo, sehän siinä isoin syy taisikin olla, että lähtivät eri teille! Mutta ihan tosi sääli silti! :( Onneks ei oo mitään riitoja ja välirikkoa taustalla, niin voi aina toivoa, että joskus palaavat yhteen! :D Jussilta tosiaan tullu hyvin samantyylinen biisi mitä Sima edusti bändinä, mutta en oo jotenki saanu sitä nyt kuunneltua pettymykseltäni. :''''D

Olin eilen keikalla ja siellä kyllä iski harmitus siitä, että lopettavat. Oli vuodesta 2015 kuitenkin kasvanu fiilistely bändiä kohtaan, edellisellä kerralla päädyin vähän vahingossa keikalle enkä ollu kuullu heistä mitään etukäteen.
Mutta oli kyllä sellaset tanssibileet kyllä, että huhhuh
Ja tajuan todellakin miks olisit nekku halunnu heidät hääbändiks, olis ihan huikee sellaseen! Mut ehkä ne olis puhuttavissa ympäri sellaseen erikoiskeikkaan sit joskus :D
"Anyone who says that
sunshine brings happiness,
has never danced in rain"


Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Yleinen musahölinäpölinä
« Vastaus #989 : 13.05.2018 01:03:33 »
^Kotimaisista bändeistä suosittelen aina kaikille Sima nimistä bändii, jos ei oo jo entuudestaan tuttu. :D Ihan huikee bändi, tosi hyväntuulista musaa ja biiseis on usein kasari ja ysäri viboja. :') Toivoisin heille enemmänkin menestystä! Livebändinä kyllä kans niin mahti, kaks oon ollu keikal. :)

Nyyh, joku aika sitten tuli tieto, että Sima lopettaa. :( Onneks sentään näin kaks kertaa livenä! Ei saatu koskaan toista albumia. :( :'( Toivon, että palaavat vielä joskus yhteen. Sitä paitsi näistä piti tulla meidän hääbändi (jos joskus mennään naimisiin)!  :'( :'( :'(

Niillä taitaa molemmilla olla omat musakuviot vireillä niin vahvasti ettei Sima enää toimi. Jussi (onko se toinen jussi?) julkas uuden biisin joka on enemmän simamaista musaa mut Mathias on tehny ihan erilaista musaa (ainakin sen puolesta mitä on julkastu)
Mua houkuttelis Helsingin jäähyväiskeikka, kerran oon nähny Siman livenä aiemmin

Joo, sehän siinä isoin syy taisikin olla, että lähtivät eri teille! Mutta ihan tosi sääli silti! :( Onneks ei oo mitään riitoja ja välirikkoa taustalla, niin voi aina toivoa, että joskus palaavat yhteen! :D Jussilta tosiaan tullu hyvin samantyylinen biisi mitä Sima edusti bändinä, mutta en oo jotenki saanu sitä nyt kuunneltua pettymykseltäni. :''''D

Olin eilen keikalla ja siellä kyllä iski harmitus siitä, että lopettavat. Oli vuodesta 2015 kuitenkin kasvanu fiilistely bändiä kohtaan, edellisellä kerralla päädyin vähän vahingossa keikalle enkä ollu kuullu heistä mitään etukäteen.
Mutta oli kyllä sellaset tanssibileet kyllä, että huhhuh
Ja tajuan todellakin miks olisit nekku halunnu heidät hääbändiks, olis ihan huikee sellaseen! Mut ehkä ne olis puhuttavissa ympäri sellaseen erikoiskeikkaan sit joskus :D

Elättelen kyllä tosissaan toiveita, että suostuisivat erikoiskeikkaan tai palaisivat joskus yhteen. :'D Harmittaa etten itse päässyt vikalle keikalle!



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Yleinen musahölinäpölinä
« Vastaus #990 : 29.07.2018 17:12:35 »
Kun ensimmäistä kertaa kuulin Tuure Boeliuksen Lätkäjätkä-Villen niin ajattelin, että ei hitto mitä kuraa tää on, mutta ajan kuluessa olenpa sitten tykästynyt siihen! :D. Ei hyvää päivää!! ;D
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors