Kirjoittaja Aihe: 8. finaali (se viimeinen)  (Luettu 22178 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hepsankeikka

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 97
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: 8. finaali (se viimeinen)
« Vastaus #100 : 17.05.2010 01:07:35 »
Elias oli ylivoimainen finaalissa. Samulilla ei ollut mitään jakoa. Kaksintaistelussa Eliaksen valtit - karisma ja esiintymisvarmuus - vain korostuivat. Minulle tuli itse asiassa sellainen tunne, että Eliaksesta saattaa tulla iso stara. Elias kun on enemmän kuin laulaja: ihminen, jolla on näkemys.

Tämän enempää finaalia en edes halua kommentoida.

leena

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 568
  • Karma: +1/-7
    • Profiili
Vs: 8. finaali (se viimeinen)
« Vastaus #101 : 17.05.2010 08:48:06 »
Nyt sitten vaan mietin sitä, että kun kerran Samuli lauloi englanniksi 3 - 1, ja Elias taas päinvastoin, niin toivottavasti tämä ei ennakoi tulevan levyn kieltä. Samulille kuitenkin mielestäni sopii paremmin suomi, ja Eliaksen äänestä tykkään, mutta en juurikaan kuuntele suomenkielistä musiikkia. Ei vaa oo miun juttu. :/

Leena, oliko Samulin kolmosbiisissä lavalla Koopin kitaristi?

Hmh, mielestäni just jo vastasin mut viesti hävis?? (no ehkä kämmäsin finaaliväsymyksessäni ;) ). Koopin bändistä tuttu Lasse Sakara oli kyllä lavalla koko ajan, mutta ilmestyi valokeilaan Samulin seuraksi tuossa. Kiva ylläri - tai no, ei kovin yllättävää, olihan hän Idols-finaalissakin (säesti vastaavasti Annan Fields of Goldia). Tajusin paljon myöhemmin finaalitallennetta vilkuillessani, että aaahaa, tuttu tyyppi ;)

Eiks "mun juttua" voi joskus vähän laajentaa? Nimimerkillä suomenkielinen musiikki todellakin on mun juttu, mut kummasti sitä vaan on Koopia viime ajat "osattu" kuunnella ;). Minusta Elias ON paljon parempi suomeksi, mut toki jos biisejä itse kirjoittaa niin ehkä on syytä käyttää omaa tunnekieltään (tosin Eliaksella on sentään täydellisen luonteva suomikin, eli vois varmaan kirjoittaa suomitekstejä kun vaan asennoitus niin ;) )

Muita sekalaisia kommentteja: jäähalli ei toki ollut täysi, mutta yllätyin positiivisesti, että oli kuitenkin aika paljon porukkaa ja täysi tunnelma. Hirmunen mekkala ja kiljunta ;) pääasiassa Eliakselle.

Biisit meni kyllä niin 4-0 Eliakselle, että Samuli vaikutti melkein luovuttaneen, vaikka kauniisti lauloikin. No, olihan siinä ainakin omalla kohdalla se, että Samuli veti pari itelle ihan vierasta biisiä (vaikea päästä heti sisään) ja yhden "liian" tutun. Toivottavasti kamera ei poiminut mun ruttunaamaa Robbie-biisin aikana. Kyllä se nimittäin vielä vaan pahalta tuntui, että "Peten biisi" oli "pöllitty". SEN ois pitäny päästä oman kautensa finaaliin esittämään se (Seppälä siis).

Eliaksen biisit taas oli tuttuja ja nosti heti fiilikset kattoon. 1972:ta pelkäsin kuluneeksi mut mahtava meininki siinä oli. Omasta näkökulmasta Elias oli stara siinä ja Anssi sopivasti taustalla, mut se ehkä vaan johtu konkreettisesti näkökulmasta ;) (Elias etualalla ja Anssi viistosti, melkein piilossa, takana).

Varsinkin tuloslähetyksen aikana olin tyytyväinen, että mun seuralainen oli väsännyt hallin aulassa Samuli-kyltin - Eliaksen ylivoima vaikutti niin musertavalta. Samuli oli NIIN suloinen niitä tuloksia odotellessa, aivan ihania virnuilmeitä, mut näki selvästi, että hänkin arvasi tuloksen. Tää peli todellakin oli selvä alusta asti - ei tarvinnut oman voittajasuosikin puolesta jännittää oikeastaan missään vaiheessa (tavallaan tylsää).

Mitäs vielä? Ai niin, kiitos tuhkapilvi! ;). Yllätysnumero-yhteisesitys oli ihan mieletön! Mahtavaa jo kun pojat laulo keskenään, ja halli suorastaan räjähti kun Gugi hyppäs sekaan.

Ja Eliaksen "söpöydestä": teinitytöistä en tiedä (ite oon jo hetki sitten teinivuodet ylittänyt, vaikkei aina uskois ;) ) mut itelle ainakin se ulkonäköpuoli tulee perästä, kunhan ääntä ja karismaa on. Veikkaanpa, etten kiinnittäs mitään huomiota Eliaksen näköseen kaveriin jos tulis "perusvarustuksessa" (ei stailattuna) kadulla vastaan. Mut välittömästi kun koelaulu oli hurmannut, katse alko kiinnittymään häneen noissa lähetyksissä, vähän niinkun jos ois joku tuttu hyvä kaveri pyörinyt siellä muiden laulajien joukossa. Eliaksen hymy on kyllä vastustamaton, mut tiedä "tehoaisko" sekään, jos ei ois tuota ääntä. Sama oli mulla Koopin kanssa - ei _minkäänlaista_ ihastusta ulkonäköön ennenkuin laulu kolahti (pidin ensivilkaisulla aika kolhona tyyppinä ;) ). Jos pelkällä söpöydellä äänestettäs, niin kyllähän Enchant ois pessyt Eliaksen 4-1 ;)

McKenzie

  • kadonneen mielenrauhan metsästäjä
  • i
  • *
  • Viestejä: 3358
  • Karma: +5/-2
  • Queen of fucking everything O:-)
    • Profiili
Vs: 8. finaali (se viimeinen)
« Vastaus #102 : 17.05.2010 14:18:38 »
No meinasin kysyä, että Lasseko se kitaristi oli, mutten ollut nimestä (muka) 100% varma. Tunnistin siis Koopin keikalta. :)

Kyllähän miekin joskus jotain suomenkielistä kuuntelen, mutta harvoin ja vähän. Miulle nimenomaan englanti on se tunnekieli, johtuen varmaan taustastani. NO, jospa Elias tekisi englanninkielisen levyn.

Söpöyskerroin ei muuten pure tällaiseen vanhaan tätiin. Tai siis jos purisi, niin olisin sitten varmaan aknnattanut Enchantia. Ulkonäöllisesti Samuli on varmaan 'söpömpi' kuin Elias, vaikka Eliaksella onkin uskomattoman kaunis hymy ja sielukkaat silmät. Ensisijaisesti kuitenkin kuuntelen musiikkia, en katsele sitä, joten laulajan ääni, laulun melodia ja laulun sanoma ovat ne tärkeimmät jutut miulle - eikä aina välttämättä tässä järjestyksessä.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience. - Mark Twain -

TrueB

  • Ryhmälauluissa loistanut
  • Viestejä: 158
  • Karma: +3/-0
    • Profiili
Vs: 8. finaali (se viimeinen)
« Vastaus #103 : 18.05.2010 08:51:28 »
Toivottavasti kamera ei poiminut mun ruttunaamaa Robbie-biisin aikana. Kyllä se nimittäin vielä vaan pahalta tuntui, että "Peten biisi" oli "pöllitty". SEN ois pitäny päästä oman kautensa finaaliin esittämään se (Seppälä siis).



Miulla samat vähän fiilikset samoista syistä kun selvisi että Elias laulaa Anssi Kelan 1972... Ei sitten tuntunut niin "pöllityltä" kun biisin tekijä oli messissä...
 Hyvin ne sen veti, vaikka Ilkka veti rennommin ja iloisemmin... Anssin naama pelotti, mutta rock-fiilikset tuli paremmin esiin... Sikäli ehkä "oikeampi" tulkinta, ja Anssihan se biisinsä parhaiten tuntee...

Memek

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 592
  • Karma: +4/-0
    • Profiili
Vs: 8. finaali (se viimeinen)
« Vastaus #104 : 20.05.2010 23:18:47 »
(modeemi sanoi sopimuksensa irti, niin että vähän myöhässä ollaan)

Kuten muutkin, niin olen sitä mieltä, että Elias oli selvästi parempi. Minulle tämä tuli vähän yllätyksenä, sillä olin ajatellut, että tuollainen mies ja kitara -meininki sopii paremmin pieniin tiloihin, ja että Peacock on jo liian iso lava, mutta yleisön ja tilan haltuunotto oli huomattavasti parempaa kuin Samulilla.

Unchain My Heart oli oma suosikkivetoni. Eikä Samuli nyt varsinaisesti huono ollut, mutta parilla edellisellä viikolla kuitenkin parempi. Se tason hyppäys parempaan oli Eliaksen kohdalla selvä kun taas Samuli on vähän sitä samaa kuin ennenkin, ja melkein enemmän sen alkupään Samulin tasoista.

Hyvää jatkoa musiikin parissa kummallekin kuitenkin toivotetaan! <3