Kirjoittaja Aihe: Toinen kausi  (Luettu 27921 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Toinen kausi
« Vastaus #50 : 26.01.2013 15:18:48 »
En ihan välttämättä olis halunnu nähdä tässä kisassa just Niina Kähöstä. Kyllä se kauniisti lauloi, mutta opin olemaan pitämättä hänestä jo Idolsissa, enkä oikein ilahtunut hänen jatkoon pääsystään.

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: Toinen kausi
« Vastaus #51 : 26.01.2013 16:17:44 »
Mitä laulajakohtaisiin topicceihin tulee, miitä on mielestäni liikaa, mikä vaikuttaa siihen, ettei kaikkia jaksa edes lukea läpi, saati sitten kommentoida - varsinkin kun otsikot ovat usein minun makuuni liian provosoivia. Popparin kanssa samoilla linjoilla siis (alussa jaksokohtaista, ehkä kaksintaisteluiden jälkeen laulajakohtaista, ja tarvitsevatko jo ääni ratkaisee -jaksoissa pudonneet omat aiheensa?), mutta makunsa kullakin.
Mä olen prikulleen samaa mieltä. Esim. jos haluaa kommentoida yksittäisen jakson esiintyjiä, niin kovin on työlästä. Pitää Nelosen webbisivuilta katsoa, että keitäs nyt tällä kertaa olikaan, eikä ne Nelosen webbisivutkaan kovin selkeitä ole.

Jos nyt ihan välttämättä pitää perustaa joka hoilottajalle oma ketju, niin yksi tapa parantaa toimivuutta olisi laittaa otsikkoon päiväys, jolloin hän tuli kisaan mukaan. Tällöin on helpompi löytää yksittäisen jakson esiintyjät.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21605
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Toinen kausi
« Vastaus #52 : 26.01.2013 22:25:40 »
Tässä vielä mietteitä Idolslandian Voice-keskustelusta.

Helpompi olisi tehdä jaksoittain ne topikit, ja sitten luoda omat topikit selvästi erottuville kilpailijoille.

Totta kai olisi hyvä, jos olisi topikit myös jaksoittain. Mutta miksi kukaan niistä kiinnostunut ei ole käynyt tekemässä niitä? Jokaisella on oikeus tehdä juuri ne topikit, joista on kiinnistunut. Ei kuitenkaan pidä odottaa, että joku muu ne tekee. Minä itse en ole juuri koskaan samaan aikaan kotona kun Voice tulee vaan kirjoittelen kommenttini vasta myöhemmin.

Jokainen voi myös kommentoida vain niitä laulajakohtaisia aiheita, jotka kiinnostavat. Muut voi jättää väliin. Minua kiinnostaa kuitenkin jokainen ruudussa ollut laulaja.

Mitä laulajakohtaisiin topicceihin tulee, miitä on mielestäni liikaa, mikä vaikuttaa siihen, ettei kaikkia jaksa edes lukea läpi, saati sitten kommentoida - varsinkin kun otsikot ovat usein minun makuuni liian provosoivia.

Hmmm, onpas mielenkiintoinen kommentti. Jollain keskustelupalstalla on siis liikaa aiheita jos sinä, McKenzie, et jaksa lukea kaikkia aiheita läpi tai kommentoida niihin. Keskustelupalsta ei vaan toimi niin. Se riittää, että aiheen luoja on itse kiinnostunut asiasta. Minä itse en sitäpaitsi suinkaan tee aiheita vain tänne kirjoittavien 4-5 käyttäjän vuoksi vaan myös vieraita varten, jotka eivät ole rekisteröityneet forkalle. Idolsin aikaan ainakin täällä kävi varsin paljon vieraita lukemassa aiheita ja selväksi tuli, että juuri laulajakohtaisia aiheita käytiin läpi.

Jokainen lukee tietysti vain ne aiheet, joista on kiinnostunut ja kommentoi niitä aiheita, joista on sanottavaa. Kommentoidut aiheet nousevat kyllä listalla ylimmäiseksi, joten sieltä löytynevät mielenkiintoisimmat laulajat.

Rankkaa on myös elämä, jos ei pysty kommentoimaan sellaisiin aiheisiin, joiden "otsikko on omaan makuun liian provosoiva". Minä näkisin siinä hieman kukkahattutäteilyä. Enkä niin vähänkään.  :)

Popparin kanssa samoilla linjoilla siis (alussa jaksokohtaista, ehkä kaksintaisteluiden jälkeen laulajakohtaista, ja tarvitsevatko jo ääni ratkaisee -jaksoissa pudonneet omat aiheensa?), mutta makunsa kullakin.

Juu, makunsa kullakin. Minulla on oma makuni enkä ole muiden mausta lainkaan kiinnostunut mitä tulee asiaan liittyvien aiheiden perustamiseen. Kommentoidut aiheet pysyvät kuitenkin listalla ylhäällä.

Mä olen prikulleen samaa mieltä. Esim. jos haluaa kommentoida yksittäisen jakson esiintyjiä, niin kovin on työlästä. Pitää Nelosen webbisivuilta katsoa, että keitäs nyt tällä kertaa olikaan, eikä ne Nelosen webbisivutkaan kovin selkeitä ole.

Kuten edellä jo kirjoitin, kuka tahansa asiasta kiinnostunut voi tällaiset jaksokohtaiset aiheet tehdä. Ellei kukaan niitä tee, niin ei niihin pääse kommentoimaankaan! Itse olen kiinnostunut käyttämään aikaa lähinnä laulajakohtaisiin aiheisiin, joita teen seuraavalla viikolla kun pikku hiljaa ehdin katsella jaksoa.

Jos nyt ihan välttämättä pitää perustaa joka hoilottajalle oma ketju, niin yksi tapa parantaa toimivuutta olisi laittaa otsikkoon päiväys, jolloin hän tuli kisaan mukaan. Tällöin on helpompi löytää yksittäisen jakson esiintyjät.

Minusta mukana ei ole ollut yhtään hoilottajaa. Mutta tottahan otsikossa voisi olla tieto siitä, mihin jaksoon laulajakohtainen aihe liittyy ja itseä on mieltä vaivannut, etten vaan ole jaksanut tietoa otsikkoon laittaa. Itse olen tehnyt aiheita tosi kiireessä, joten en ole jaksanut liikaa keskittyä asiaan. Ajattelin jossain vaiheessa käydä lisäämässä jaksotiedot otsikoihin.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Toinen kausi
« Vastaus #53 : 29.01.2013 22:27:43 »
Neljännen jakson jälkeen Paulan tallissa on täyttämättä neljä ja muilla viisi paikkaa. Paulan suosio johtuu tosin osittain siitä, että hän poimi mukaan pari huonoa poikaa, jotka eivät kelvanneet muille. Joka tapauksessa 19 laulajaa siis pääsee vielä jatkoon.
« Viimeksi muokattu: 29.01.2013 22:29:53 kirjoittanut Anteater »

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Toinen kausi
« Vastaus #54 : 01.02.2013 21:22:09 »
Linda Herranen näköjään kuutosjaksossa

vviima

  • Ylin supersarkka
  • i
  • *
  • Viestejä: 5449
  • Karma: +11/-5
    • Profiili
Vs: Toinen kausi
« Vastaus #55 : 02.02.2013 13:46:37 »
Linda Herranen näköjään kuutosjaksossa

Huippua!! Mää muistan ku idolsissa en tykänny Lindasta hirveesti, mutta sitte ku olin kattomassa sitä idoleita & tähtiä -kiertuetta ja näin Lindan livenä nii se oli tositosi hyvä. :) Ihan parhaimmistoa.

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: Toinen kausi
« Vastaus #56 : 03.02.2013 13:33:03 »
Jotenkin alkaa tuntua, että Lauri Tähkä saa vain ne jämät, jotka jäävät muilta jäljelle.  :P Mietin, että onkohan hän valmentajien joukossa ehkä väliinputoaja, eli ei ole kovin hyvin profiloitunut.

Aika naisvaltaista laulajajoukkoa muuten. Tähkällä on nyt 3 miestä ja 6 naista, Elastisella 2 miestä ja 7 naista, Paulalla 4 miestä ja 5 naista ja Mikellä 3 miestä ja 6 naista. Oiskohan niin, että miehet pyrkii enemmän pinnalle oman bändin kanssa.

« Viimeksi muokattu: 03.02.2013 13:41:04 kirjoittanut ville »

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Toinen kausi
« Vastaus #57 : 04.02.2013 15:54:14 »
Mua ärsyttää, kun Ela hehkuttaa viime kauden voittoaan. Kun ottaa huomioon, miten Niko Sippola (vai mikä sen voittajan nimi olikaan?) on menestynyt, ei todellakaan näy aihetta rehvastelulle.

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: Toinen kausi
« Vastaus #58 : 04.02.2013 16:42:20 »
Mua ärsyttää, kun Ela hehkuttaa viime kauden voittoaan.
Kyllähän noissa tuomarivalinnoissa on näkynyt, että ihmiset ovat kovin hanakasti hakeutumassa Elastisen tiimiin. Elastinen on päätellyt syyksi viime kauden voiton, mutta itse mietin, että syynä voi olla myös se, että hän on niin hyvä tyyppi. Mulla ei ainakaan ennen viime kautta ollut aavistustakaan, että millainen tyyppi Elastinen on. Ajattelin, että joku turhanpäiväinen hiphop-tyyppi vain.

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: Toinen kausi
« Vastaus #59 : 04.02.2013 19:19:22 »
^ Jep, ja Ela yhdistetään nuorekkaaseen musiikkiin. Miken porukkaan haluaa selkeästi ROCK-tyypit, muut nuorisomusiikista haaveilevat mieluummin menevät Elalle. Lauri ja etenkin Paula kun huokuvat iskelmää, vaikka kuinka muuta yrittäisivätkin.
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Toinen kausi
« Vastaus #60 : 07.02.2013 12:19:41 »
Mä olen eri mieltä Elan tiimistä. Siellähän on käsittämättömän harmaata porukkaa. Oikeastaan vain Ikenna on tuosta porukasta vakuuttanut minut. Mun mielestä muilla tähtivalmentajilla on kokonaisuutena mielenkiintoisemmat tiimit. No onhan Elalla vielä neljä vapaata paikkaa.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Toinen kausi
« Vastaus #61 : 08.02.2013 10:37:45 »
Tuli katottua varmaan ekaa kertaa tän ohjelman aikana Poppipoliiseja. Melkoista soopaa jälleen kerran. Siellä väitettiin, että TVOF:iin ei tulla harjoittelemaan niin kuin Idolsiin. Mä en ainakaan oo tietoinen mistään säännöstä, joka koskisi laulajan aiemman kokemuksen määrää. Sitä paitsi mun mielestä olis kiinnostavampi nähdä ohjelmassa raakileita kuin statistin rooliin jääneitä puolijulkkiksia. >:( >:( >:( >:(

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Toinen kausi
« Vastaus #62 : 08.02.2013 21:33:51 »
Se tyttö, joka pyörtyi, oli mun mielestä todella hyvä! Toivon, että pääsisi villiksi kortiksi.



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21605
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Toinen kausi
« Vastaus #63 : 08.02.2013 22:14:22 »
Olen alkanut epäillä, että Ääni ratkaisee -jaksoissa ei nähdä esityksiä siinä järjestyksessä missä ne ovat todellisuudessa tapahtuneet. Eli veikkaan, että esitykset on leikattu siihen järjestykseen että kaikki tuomarit muka etenevät suhteellisen tasatahtia kaappaamiensa laulajien määrässä.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Toinen kausi
« Vastaus #64 : 08.02.2013 22:21:24 »
^Joo, huomasin saman jo ekalla kaudella.



~It feels good. Is that reason enough for you.~

vviima

  • Ylin supersarkka
  • i
  • *
  • Viestejä: 5449
  • Karma: +11/-5
    • Profiili
Vs: Toinen kausi
« Vastaus #65 : 09.02.2013 11:52:17 »
No ihan varmasti onkin leikattu! Ollaan tehty huomio että siinä odotustilan seinällä oleva lappu aina välillä katoaa ja aina välillä ilmestyy takaisin. ;D Eli leikkauksesta on varmaan kyse.

Ja toiseksi Erik Forsströmhän kirjoitti blogissaan (http://www.ejf.fi/vof/) näin:
Lainaus
Odotusta jatkui marraskuun loppupuolelle, jolloin sähköpostiin paukahti ilmoitus Viitasaaren Jukalta, että minun osuuteni on valittu mukaan jo ensimmäiseen esitettävään jaksoon. Piina päättyi ja pystyin viimeinkin sanomaan ihmisille, että olen mukana ohjelmassa.

Tuostakin uskaltais ehkä tehä päätelmiä ettei niitä esityksiä ihan oikeessa järjestyksessä näytetä.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21605
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Toinen kausi
« Vastaus #66 : 09.02.2013 11:58:24 »
No ihan varmasti onkin leikattu! Ollaan tehty huomio että siinä odotustilan seinällä oleva lappu aina välillä katoaa ja aina välillä ilmestyy takaisin. ;D Eli leikkauksesta on varmaan kyse.

Loistavaa!  ;D

Olin itsekin ajatellut katsoa pari jaksoa tällä silmällä ja verrata pieniä yksityiskohtia. Sen olin huomannut kuitenkin, että odottelusalissa on odottelemassa ihan toisen jakson esiintyjiä. Vaikka kaikki jaksot olisikin laitettu purkkiin saman viikonlopun aikana, kaipa laulajille olisi pystytty sanomaan edes summittainen aika, milloin oma jakso alkaa. Siis jos jaksot olisivat oikeasti jaksoja.

Tässä valossa ymmärtää sen, että Elastinen ei ole joissain tapauksissa kääntynyt hyvänkään laulajan tapauksessa. Todellisuudessahan hänellä on saattanut olla siinä vaiheessa jo lähes täysi joukkue vaikka laulajia olisi vielä jonossa paljon. Televisiossa on sitten nähty, että viiden laulajan Elastinen ei ole kääntynyt toisessa jaksossa.

Erik Forsströmin kommentti kertoo myös paljon!

Käsikirjoitettua tosi-TV:tä siis tämä.


Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Toinen kausi
« Vastaus #67 : 09.02.2013 15:11:21 »
Mä olen eri mieltä Elan tiimistä. Siellähän on käsittämättömän harmaata porukkaa. Oikeastaan vain Ikenna on tuosta porukasta vakuuttanut minut. Mun mielestä muilla tähtivalmentajilla on kokonaisuutena mielenkiintoisemmat tiimit. No onhan Elalla vielä neljä vapaata paikkaa.

Tuo ehkä hieman yllättäväkin näkemykseni on saanut lisävahvistusta. Elan tiimi on kaikkein vähiten popahtava ja kaikkein epänuorekkain. Siellä on valtavasti mm. täysin yhdentekevää tätienergiaa. >:( >:( >:( >:( >:( >:(

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: Toinen kausi
« Vastaus #68 : 09.02.2013 17:41:38 »
Kyllähän sitä oli viime kaudella puhetta siitä, että ääni ratkaisee -jaksot oli kuvattu kahtena eri päivänä ja sitten leikelty niin, että joka jaksossa tasaisesti putoajia, jatkoonpääseviä, kiinnostavia hahmoja, superlaulajia yms. :)
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Toinen kausi
« Vastaus #69 : 09.02.2013 18:16:39 »
Näköjään tällä kertaa mikkosipolat ja jerkkavirtaset eivät päässeet edes lähetyksiin. Viime kauden Sipola-kämmistä jotain opittu? ;D

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: Toinen kausi
« Vastaus #70 : 09.02.2013 18:57:04 »
Kyllähän sitä oli viime kaudella puhetta siitä, että ääni ratkaisee -jaksot oli kuvattu kahtena eri päivänä ja sitten leikelty niin, että joka jaksossa tasaisesti putoajia, jatkoonpääseviä, kiinnostavia hahmoja, superlaulajia yms. :)
Mä olin tänä vuonna mukana yhdessä kuvaussessiossa. Mun muistaakseni noita kuvausjuttuja oli useana päivänä kahden viikon aikana ja oli yksi sessio iltapäivällä ja toinen illalla. Itse olin toiseksi viimeisessä kuvaussessiossa, ja sen session tyyppejä on näytetty kyllä ainakin kolmessa ohjelmassa ja ehkä eniten juuri eilen.

Memek

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 592
  • Karma: +4/-0
    • Profiili
Vs: Toinen kausi
« Vastaus #71 : 09.02.2013 19:21:41 »
Jos nyt koelaulujen jälkeen muistelen noita laulajia, niin sellaisia mitä ainakin haluaisin kuulla lisää olisivat Anna-Kaisa Riitijoki, Tea Tähtinen ja Kaapo Kokkonen. Alkupuolen laulajat ovat voineet kyllä vähän jo unohtua.

Nämä eivät siis olleet mielestäni mitenkään parhaita, mutta sellaisia, joiden voisin kuvitella vastaavan henkilökohtaisia mieltymyksiäni. Hauska seurata mitä heidän käy. Tai voi olla tietty aika raastavaakin kun se kaksintaistelu on aika armoton vaihe.

Vaikka Laurilla on ehkä ollut vähän vaikea kasata joukkuetta, niin onhan siinä se etu laulajalle, jos on vähän kehnommassa poppoossa, niin on paremmat mahdollisuudet olla tippumatta heti. Siinä mielessä ei olisi pöllömpi idea valita häntä. ;)

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21605
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Toinen kausi
« Vastaus #72 : 09.02.2013 20:07:04 »
jos on vähän kehnommassa poppoossa, niin on paremmat mahdollisuudet olla tippumatta heti. Siinä mielessä ei olisi pöllömpi idea valita häntä. ;)

Niin juuri! Olen ihmetellyt että laulajat eivät ole ymmärtäneet tätä taktikointimahdollisuutta. Miksi pitää ängetä sen valmentajan joukkoon, jonne todennäköisesti muutkin haluavat mennä?


Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Toinen kausi
« Vastaus #73 : 27.02.2013 21:50:41 »
Mitäs mieltä olette kauden laulajien yleisestä tasosta? Mun mielestä se on ihan syvältä. Timantit ovat harvassa. Suurimmaksi osaksi äärimmäisen tylsiä tapauksia. Jotain kertonee sekin, että mielestäni yksi suurimmista tähtihetkistä oli se, kun Sara Komu lauloi epävireisesti Hurtia.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Toinen kausi
« Vastaus #74 : 27.02.2013 22:08:08 »
Mun mielestä taas on ollu hyviä laulajia, joskin osa heistä on jo pudonnut kaksintaisteluissa. Mun mielestä taso tuntuu ihan samanlaiselta kuin viime vuonnakin. Tietysti joukossa ei ole Jesse Kaikurannan tavoin villitsevää tyyppiä ainakaan vielä tässä vaiheessa, mut eihän sitä tiedä millaisia laulajia tässä vielä kuoriutuu joistakuista finaaleissa.



~It feels good. Is that reason enough for you.~