Kirjoittaja Aihe: Kaksintaistelut 2, 22.2.  (Luettu 4673 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Kaksintaistelut 2, 22.2.
« : 19.02.2013 22:17:00 »
Gary Revel Jr. vs. Tea Tähtinen (Monroen joukkue)
Carolina Storrank vs. Regina Chevakova (Monroen joukkue)
Susa Saukko vs. Maria Tauriainen (Tähkän joukkue)
Emilia Ekström vs. Reetta Korhonen (Tähkän joukkue)
Ikenna Ikegwuonu vs. Johanna Kyykoski (Elastisen joukkue)
Tommi Kaikkonen vs. Osku Ketola (Koivuniemen joukkue)

Tommi Kaikkosen ja Osku Ketolan kohtaaminen ei oikein innosta. Miksi täytyy väkisin vääntää jatkoon jompikumpi tuosta kaksikosta? Viimeksi vastakkain asetettiin Daniela Persson ja Antti Railio, joista kumpikin olisi ansainnut jatkopaikan. Vähän epätasaisesti jaetaan näitä kaksintaistelupareja. :(

Myöskin Ikennan ja Johannan kohtaaminen tuntuu huonolta idealta. Just mun suosikit Elan joukkueesta. En halua kummankaan tippuvan.  >:(

TrueB

  • Ryhmälauluissa loistanut
  • Viestejä: 158
  • Karma: +3/-0
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut 2, 22.2.
« Vastaus #1 : 20.02.2013 07:21:41 »
Hmmm... meinaatko että pareiksi pitäisi laittaa selkeästi parempi ja huonompi? Vaikuttaisi melko julmalta kun toinen laulaa toisen ihan kympillä suohon...

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut 2, 22.2.
« Vastaus #2 : 20.02.2013 11:16:33 »
No aika julmaa on sekin, että joku hyvä laulaja putoaa parien epätasaisuuden vuoksi.

leena

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 568
  • Karma: +1/-7
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut 2, 22.2.
« Vastaus #3 : 20.02.2013 13:39:21 »
Niinpä, mikä sitten on "tasaisesti" - se, että jokainen pari olisi mahdollisimman tasainen, vai se, että jokaisen kilpailijan mahdollisuudet olisivat jotenkuten tasapuoliset? Kaksintaistelujen jännittävyyden kannalta ei saisi olla ennalta selvää kuka voittaa. Jos tuomarit tosiaan täysin itsenäisesti valitsevat nuo parit, niin olisihan se aika härskiä valita kaikki jatkoonpääsijät ennakkoon ("hyvä" vastaan "huono" joka pariin, jotta sais just ne omat suosikit liveihin). Ja se jännäri-tasaisuus sisältää väkisin sen ongelman, että niitä parhaitakin karsiutuu (ihan kuin noin tasokkaasta porukasta pystyisi objektiivisesti sanomaan ketkä niitä "parhaita" on... ??).

Mun mielestä reiluin tapa olisi - tasosta riippumatta - jaotella samantyylisiä pareiksi, jolloin liveihin tulis mahdollisimman erilaisia kilpailijoita (tai siis ei ainakaan kahta "samanlaista" samasta joukkueesta). Tuo monien mielestä epäreiluimmalta tuntunut Antti vs. Daniela ei kyllä natsannut tähänkään yhtään... mut eipä Antille varsinkaan "sopivaa" paria ois millään löytynytkään ;)

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut 2, 22.2.
« Vastaus #4 : 20.02.2013 19:56:18 »
Tuskin Tommin ja Oskun duon esitys yltää lähelekään samaa tasoa kuin Jesse Kaikurannan ja Juho Räisäsen kaksintasitelu viime kaudella. Joka tapauksessa olen ihan varma, että Tommi pääsee tuosta jatkoon. Muuta vaihtoehtoa ei oikein ole.

flake

  • Koelaulaja
  • Viestejä: 4
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut 2, 22.2.
« Vastaus #5 : 22.02.2013 12:01:12 »
Mun mielestä reiluin tapa olisi - tasosta riippumatta - jaotella samantyylisiä pareiksi, jolloin liveihin tulis mahdollisimman erilaisia kilpailijoita (tai siis ei ainakaan kahta "samanlaista" samasta joukkueesta).

Samoilla linjoilla minäkin. Jos pussissa on kaksi mansikkakarkkia ja muut erilaisia, pitää toisesta mansikkakarkista päästä eroon reiluin keinoin (eli siis syöttämällä se leijonille :D).

Muok.: Mä odotan ihan hirveästi tuota Gary Revell Jr.:n ja Tea Tähtisen duettoa! Gary on huippu!
« Viimeksi muokattu: 22.02.2013 12:10:09 kirjoittanut flake »

vviima

  • Ylin supersarkka
  • i
  • *
  • Viestejä: 5449
  • Karma: +11/-5
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut 2, 22.2.
« Vastaus #6 : 22.02.2013 20:23:19 »
EEEIIIIHHH Carolina : (((((( Sinne meni yksi harvoista suosikeista. Ikennan on pakko päästä jatkoon tai muuten murrrr...

// Jesssss!!! Biisi oli huono molemmille mutta onneksi Ikenna meni jatkoon. :)
« Viimeksi muokattu: 22.02.2013 20:57:32 kirjoittanut vviima »

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut 2, 22.2.
« Vastaus #7 : 22.02.2013 21:53:25 »
Marija Tauriainen vs. Susa Saukko oli ehkä tähän mennessä surkein kaksintaistelu. En olis päästänyt kumpaakaan jatkoon.

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut 2, 22.2.
« Vastaus #8 : 22.02.2013 22:13:46 »
Jos viime viikolla meni moni väärä jatkoon niin kävi tälläkin kertaa.. Carolinan olisi kuulunut päästä jatkoon Reginan sijasta!! En voi käsittää Miken valintaa. Carolina kun oli todella hyvä & päihitti Reginan selvästi. Paula teki kans virheen valitessaan tylsän & mielenkiinnottoman Oskun jatkoon. Voi huoh. Tommi veti niin paljon paremmin. Tähkä tietysti valitsi Emilian jatkoon, vaikka hän ei kauhean kaksinen todellakaan ollut.. Reetta veti huomattavasti paremmin Lautturin. Olisi saanut Susa päästä jatkoon Marijan sijaan. Molemmat oli hyviä, mutta Susa iski muhun vaan enemmän. Olipas Elastinen valinnut Ikelle & Johannalle erittäin vaikean biisin. Ike kyl veti sen hyvin & ansaitsi päästä jatkoon. Illan paras battle jätettiin sit viimeiseksi! Tea & Gary olivat aivan huikeita. Loisto biisivalinta Mikelta. Gary odotin pääsevän jatkoon & niin myös kävi. 
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut 2, 22.2.
« Vastaus #9 : 22.02.2013 22:28:35 »
Garyn ja Tean kohtaaminen osoitti, että ääni ei todellakaan ratkaise. Tea lauloi paremmin, mutta karaokemaisesti laulanut Gary pääsi jatkoon söpöilyllään. >:(

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut 2, 22.2.
« Vastaus #10 : 22.02.2013 22:29:28 »
Marija Tauriainen vs. Susa Saukko oli ehkä tähän mennessä surkein kaksintaistelu. En olis päästänyt kumpaakaan jatkoon.

Olen vasta osan katsonut mutta tästä luonnehdinnasta olen samaa mieltä. Olisin pudottanut molemmat.

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut 2, 22.2.
« Vastaus #11 : 22.02.2013 23:40:21 »
Käsittämätöntä mielestäni, että susalle ja Marijalle valittiin tuollainen sävellaji, joka oli SELVÄSTI toiselle aivan liian korkea ja toiselle taas todella helppo. Yksikin pykälä alaspäin, niin olisi antanut hieman tasoitusta. Susan olisin ottanut jatkoon itse aiemman perusteella, mutta tämän biisin kyllä veti Marija paremmin kotiin.

Tähkä valitsi oikein tosin Emiliasta ja Reetasta. Emilia veti Lautturin paljon sielukkaammin ja mielenkiintoisemmin. Muutenkin jo Jolenen jälkeen olen pitänyt hänestä :)

Ike oli myös hyvä valinta. Huimasti potentiaalia. Nyt huomaa, että ääni täysi raakile, eli toivottavasti saa hyvää laulutreeniä ennen live-lähetyksiä niin voi olla todellinen yllättäjä!
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut 2, 22.2.
« Vastaus #12 : 23.02.2013 14:32:26 »
Taitaa olla Mikella noussut vadelmamehu päähän. Hän pudottaa tarkoituksella muiden tähtivalmentajien hehkuttamat laulajat. Toivottavasti muut tähtivalmentajat hehkuttavat Maya Paakkaria. ;D

Memek

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 592
  • Karma: +4/-0
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut 2, 22.2.
« Vastaus #13 : 24.02.2013 13:38:04 »
Mielestäni vaikuttaa siltä, että Mike ja Paula arvostavat enemmän jo ammattitaitoisia ja teknisesti taitavia laulajia, Lauri ja Ela taas ovat enemmän kiinnostuneita laulajien potentiaalista.

Olin melko tyytyväinen jatkajiin, Susa Saukon kohtelu vähän harmitti (vaikka pidinkin Marijasta enemmän) sekä Tea Tähtisen tippuminen. Mutta tämä vaihe tuntuu aina enemmän tai vähemmän epäreilulta.

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut 2, 22.2.
« Vastaus #14 : 24.02.2013 19:58:43 »
Jos viime viikolla meni moni väärä jatkoon niin kävi tälläkin kertaa.. Carolinan olisi kuulunut päästä jatkoon Reginan sijasta!! En voi käsittää Miken valintaa. Carolina kun oli todella hyvä & päihitti Reginan selvästi.
Joo. Mietin, että vaikuttikohan tuossa ns. ulkomusiikilliset seikat.  :P
Paula teki kans virheen valitessaan tylsän & mielenkiinnottoman Oskun jatkoon. Voi huoh. Tommi veti niin paljon paremmin.
Kappas. Mun mielestä taas Tommin esitys kuulosti tosi tylsältä. Osku sai kappaleeseen paljon enemmän eloa, vaikka menikin ehkä piirun (mutta vain piirun) verran överiksi.
Tähkä tietysti valitsi Emilian jatkoon, vaikka hän ei kauhean kaksinen todellakaan ollut.. Reetta veti huomattavasti paremmin Lautturin.
Mun mielestä tätä kaksikkoa rääkättiin tässä, koska kokemattomuus suomen kielen käytössä kuului molemmilla. Varsinkin alku kuulosti aika pahalta. Kaksinlauluosuudet menivät kyllä paljon paremmin. Itse tykkäsin enemmän Emiliasta.
Olipas Elastinen valinnut Ikelle & Johannalle erittäin vaikean biisin. Ike kyl veti sen hyvin & ansaitsi päästä jatkoon.
Mun mielestä tämä esitys oli illan huonoin, johon tosin biisivalinta oli syynä. Mun mielestä kumpikaan ei oikein saanut biisistä kiinni. Ike lauloi vielä lisäksi tosi epävireisesti. Yllätyin kun hän pääsi jatkoon, tosin kyllähän Elastinen sitten perusteli asiaa. Tuolla laulutaidolla ei pitkälle pötkitä, tosin voihan Elastinen halutessaan roikottaa häntä mukana aika pitkälle.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut 2, 22.2.
« Vastaus #15 : 28.02.2013 20:47:05 »
Käsittämätöntä mielestäni, että susalle ja Marijalle valittiin tuollainen sävellaji, joka oli SELVÄSTI toiselle aivan liian korkea ja toiselle taas todella helppo. Yksikin pykälä alaspäin, niin olisi antanut hieman tasoitusta. Susan olisin ottanut jatkoon itse aiemman perusteella, mutta tämän biisin kyllä veti Marija paremmin kotiin.

Tämä kaksintaistelu oli todella epäreilua Susaa kohtaan. Tällainen huutokappale oli muutenkin hänelle huono. Hänen äänensä ei soinut kyllä yhtään, kun hän joutui pinnistämään niin kovasti.

Oikea meni kuitenkin jatkoon, jos vain tätä esitystä käytetään perusteluna.

Mitä ihmettä tarkoitti Paulan horina siitä, että laulajat liikkuivat liikaa? Hehän seisoivat paikoillaan melkein koko ajan ja korkeintaan liikuttivat lantiota jonkin verran. Aiemmenkin Paula motkotti liikkumisesta. No kai siellä kehässä on tarkoitus järjestää edes pieni show sen sijaan että seistään rivissä ja hoilataan vuoron perään!  >:(
« Viimeksi muokattu: 28.02.2013 20:50:07 kirjoittanut Etsku-Etana »

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut 2, 22.2.
« Vastaus #16 : 08.03.2013 22:33:41 »
Taitaa olla Mikella noussut vadelmamehu päähän. Hän pudottaa tarkoituksella muiden tähtivalmentajien hehkuttamat laulajat. Toivottavasti muut tähtivalmentajat hehkuttavat Maya Paakkaria. ;D

Ehkä Paula Koivuniemi tajusi tuon. Ehkä hän kehui Mayaa, koska tiesi sen olevan varma keino saada Mike pudottamaan tämä. Hyvä, Paula! :D