Kirjoittaja Aihe: 2. Finaali (18.3.2012)  (Luettu 33719 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

poppari

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 410
  • Karma: +2/-0
    • Profiili
2. Finaali (18.3.2012)
« : 13.03.2012 11:26:37 »
Seuraavan finaalin teemana on, että millaisella biisillä kilpailija aloittaisi keikan.


Arttu Kettunen: (51-koodia versio) - Pohjois-karjala

Susanna Erkinheimo:
 Blondie - Call me


Sini Tuominen: Keri Hilson - Lose control

Diandra Flores: Rihanna - Only girl in the world

Ina Forsman: Paloma Faith - Stone cold sober

Torsten Borg: Kari Jobe - Steady My Heart

Heikki Tuomi: Killers - Somebody Told Me

Tiina Puska: Pink – Fu**in´ Perfect

Niina Kähönen: Jessie J - Nobody's perfect
« Viimeksi muokattu: 29.03.2012 22:16:25 kirjoittanut Etsku-Etana »

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: 2. Finaali (18.3.2012)
« Vastaus #1 : 13.03.2012 11:30:24 »
Vau, kuullaan livelähetysten ensimmäinen suomenkielinen biisi.  ;D Tosin vain yksi.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: 2. Finaali (18.3.2012)
« Vastaus #2 : 13.03.2012 11:50:46 »
Heikin esityksessä on katastrofipotentiaali melko suuri. Miksi hän tuollaisen kappaleen valitsi?

poppari

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 410
  • Karma: +2/-0
    • Profiili
Vs: 2. Finaali (18.3.2012)
« Vastaus #3 : 13.03.2012 12:11:27 »
Eiku ryssin väärin ton kommentin, enkä sitten osannut poistaa viestiä  ;D

Joo, Heikki on kyllä aika isossa vaarassa pudota. Biisihän voi ehkä toimia hänen äänelleen hyvin, mutta eipä tunnu sytyttävän äänestäjiä.

Artun Pohjois-Karjala biisi taasen on jotenkin blah. Kuinka monta kertaa on jo otettu esille toi Pohjois-Karjala kortti? apua.

Torstenin sitten lähtikin jo nyt Gospel-linjalle.. Hmm Hmm..
« Viimeksi muokattu: 13.03.2012 12:30:00 kirjoittanut poppari »

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: 2. Finaali (18.3.2012)
« Vastaus #4 : 13.03.2012 12:15:08 »
^?

unpajaro

  • Idols-keskustelijat
  • Viestejä: 148
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: 2. Finaali (18.3.2012)
« Vastaus #5 : 13.03.2012 13:24:01 »
Voi Arttuuuuuuuu, ei iske toi Pohjois-Karjala-juttu ny yhtään.. Kalastelee sillä vaan ääniä ja niitä taas saakin ja ensi sunnuntaina taas yksi paljon parempi laulaja putoaa..:(:( Hohhoijaa.. Muutenki surkee biisi, niin ei voi Artulla olla sen valitsemiseen muuta syytä kun tuo minkä mainitsin.

laa

  • Idols-keskustelijat
  • Viestejä: 120
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: 2. Finaali (18.3.2012)
« Vastaus #6 : 13.03.2012 14:16:58 »
Joo näin tykkäilijänkin mielestä mielestä Artun valinta on melkoisen huono, vaikka periaatteessa biisistä tykkäänkin, mutta kulunut ja liian ilmeinen :P
Ja Heikinkin valinta on tosiaan outo ja tylsän oloinen :/

sepe

  • Idols-keskustelijat
  • Viestejä: 160
  • Karma: +4/-1
    • Profiili
Vs: 2. Finaali (18.3.2012)
« Vastaus #7 : 13.03.2012 14:21:46 »
Hmm. Artun ja Susannan lauluja odotan biisivalintojen pohjalta eniten, hyviä biisejä ovat. En ole kyllä ihan satavarma tuosta Pohjois-Karjalasta että mikä versio on kyseessä, mutta anyway. Ja pakko sanoa tuohon Artun Pohjois-Karjala sitä ja tätä -juttuun, että onkos se nyt Arttu itse vaiko media/tuotanto/tjsp joka on päättänyt asiaa koko ajan mainostaa? En nyt ite nimittäin ole kiinnittänyt huomiota sinänsä, että mistä se juttu on lähtenyt. Tosin onhan noilla monilla joku juttu, josta aina muistutetaan, esim. Niinan huono itsetunto tai koulukiusaamistausta, Heikin lääkäriys jne. että ehkä se on sitte vaan se "kiinnostavin" juttu mikä Artusta on saatu kaivettua :D Ei kyllä mua itteeni häiritse tuo (osin kylläkin ehkä siitä johtuen, että itekin oon Itä-Suomesta ja koen silleen itteni jossain määrin Artun hengenheimolaiseksi).

Mutta miks Heikki valitsee koko ajan noita samanlaisia kappaleita? Genre on kylläkin just se, mistä paljon pidän, mutta miksi kaikkein soitetuimmat ja tunnetuimmat biisit pitää koko ajan valita? Liian soitettujen biisien valitseminen on mun mielestä vähän blääh, kun ei noissa kuitenkaan kukaan pysty hakkaamaan sitä alkuperäisversiota kun se on liian syvään juurtunut ihmisten mieliin. Tai ainakin mun mieleeni noitten Heikin tähänastisten valintojen tapauksessa. Noi naisartistien kappaleet sen sijaan, mitä tässä kisassa on nähty, on mulle melkein kaikki jotain neverheard-kamaa. Tietysti nekin voivat jollekin toiselle olla sitten ihan liian tuttuja että joo.

edit: Äh, enpä muuten nää tota finaalijaksoa suorana kun olen muualla. Pitää katsomosta kattoa sitten jälkikäteen, toivottavasti pystyn pitämään silmäni kiinni siihen asti siitä tiedosta että kuka tippuu. En haluu tietää etukäteen sitä :D
« Viimeksi muokattu: 13.03.2012 14:27:37 kirjoittanut sepe »

vviima

  • Ylin supersarkka
  • i
  • *
  • Viestejä: 5449
  • Karma: +11/-5
    • Profiili
Vs: 2. Finaali (18.3.2012)
« Vastaus #8 : 13.03.2012 15:34:38 »
Oivoi Heikillä vähän saman tyylinen biisi jälleen. Ei siinä, jokainen tähän mennessä on passanu mun musiikkimakuun täydellisesti, mutta äänestäjien kannalta pitäs varmaan vetää jotai muuta. No jaa saan ainaki ite nautiskella hyvästä biisistä! :'D

//Arttu taas näemmä kosiskelee oman alueen äänestäjiä. Noh käy kait se niinki, varmaan toimiva taktiikka.
Mutta ei näyttäis olevan kovin yllättäviä biisivalintoja noin yleisesti. Diandran versiota Rihannan biisistä kyllä ootan!
« Viimeksi muokattu: 13.03.2012 15:37:58 kirjoittanut vviima »

unpajaro

  • Idols-keskustelijat
  • Viestejä: 148
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: 2. Finaali (18.3.2012)
« Vastaus #9 : 13.03.2012 15:38:13 »
Ja pakko sanoa tuohon Artun Pohjois-Karjala sitä ja tätä -juttuun, että onkos se nyt Arttu itse vaiko media/tuotanto/tjsp joka on päättänyt asiaa koko ajan mainostaa? En nyt ite nimittäin ole kiinnittänyt huomiota sinänsä, että mistä se juttu on lähtenyt.

Ei kyllä se on ihan Arttu itse joka sitä on mainostanut. Enpä ole nähnyt median edes siihen kiinnittävän oikeastaan asiaan huomiota. Arttu muistaa kyllä sen mainita joka paikassa ja tuo kappalevalintakin on hänen omansa joten tietoinen valinta.

sepe

  • Idols-keskustelijat
  • Viestejä: 160
  • Karma: +4/-1
    • Profiili
Vs: 2. Finaali (18.3.2012)
« Vastaus #10 : 13.03.2012 21:04:35 »
Ja pakko sanoa tuohon Artun Pohjois-Karjala sitä ja tätä -juttuun, että onkos se nyt Arttu itse vaiko media/tuotanto/tjsp joka on päättänyt asiaa koko ajan mainostaa? En nyt ite nimittäin ole kiinnittänyt huomiota sinänsä, että mistä se juttu on lähtenyt.

Ei kyllä se on ihan Arttu itse joka sitä on mainostanut. Enpä ole nähnyt median edes siihen kiinnittävän oikeastaan asiaan huomiota. Arttu muistaa kyllä sen mainita joka paikassa ja tuo kappalevalintakin on hänen omansa joten tietoinen valinta.

Ookoo, no en ole vaan ite kiinnittäny huomiota enkä jaksanut alkaa kahlaamaan kaikkia haastatteluja läpi että mitä niissä sanotaan. Ei se nyt silti mua henkilökohtaisesti haittaa. Pohjois-Karjala äänestää Arttua ja yhtä arvokkaita ääniä kait ne on kuin ihan mitkä tahansa muutkin. Kun eihän tää pelkkä laulukilpailu ollu vaan idolikilpailu, että jos Arttu on koko kotiseutunsa idoli niin mikäs siinä sitte.

unpajaro

  • Idols-keskustelijat
  • Viestejä: 148
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: 2. Finaali (18.3.2012)
« Vastaus #11 : 13.03.2012 21:10:44 »
Ja pakko sanoa tuohon Artun Pohjois-Karjala sitä ja tätä -juttuun, että onkos se nyt Arttu itse vaiko media/tuotanto/tjsp joka on päättänyt asiaa koko ajan mainostaa? En nyt ite nimittäin ole kiinnittänyt huomiota sinänsä, että mistä se juttu on lähtenyt.

Ei kyllä se on ihan Arttu itse joka sitä on mainostanut. Enpä ole nähnyt median edes siihen kiinnittävän oikeastaan asiaan huomiota. Arttu muistaa kyllä sen mainita joka paikassa ja tuo kappalevalintakin on hänen omansa joten tietoinen valinta.

Ookoo, no en ole vaan ite kiinnittäny huomiota enkä jaksanut alkaa kahlaamaan kaikkia haastatteluja läpi että mitä niissä sanotaan. Ei se nyt silti mua henkilökohtaisesti haittaa. Pohjois-Karjala äänestää Arttua ja yhtä arvokkaita ääniä kait ne on kuin ihan mitkä tahansa muutkin. Kun eihän tää pelkkä laulukilpailu ollu vaan idolikilpailu, että jos Arttu on koko kotiseutunsa idoli niin mikäs siinä sitte.

Totta tuokin kyllä..

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: 2. Finaali (18.3.2012)
« Vastaus #12 : 13.03.2012 21:58:16 »
Torstenin laulu ei ollut minulle ennestään tuttu, mutta kun kuuntelen sitä, pystyn korvissani kuulemaan Torstenin laulamassa sitä. Vetää miesäänellä mutta aika samalla tavalla kuin alkuperäisesittäjä.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 2. Finaali (18.3.2012)
« Vastaus #13 : 13.03.2012 22:49:46 »
Toivottavasti Tiina saa Pinkin lauluun hieman ei-pinkmäistä pirteyttä. Tiinan pitää tehdä siitä oma versio! Vaikeaa siinä on kai hymyillä, kun sanat eivät tunnu kovin iloisilta. Olisin Tiinana valinnut iloisemman ja menevämmän laulun mutta ehkäpä Tiina tietää, mitä tekee!

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: 2. Finaali (18.3.2012)
« Vastaus #14 : 14.03.2012 00:27:57 »
Onko kellekään muulle suurin osa noista kappaleista ennestään vieraita?

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: 2. Finaali (18.3.2012)
« Vastaus #15 : 14.03.2012 08:10:00 »
En osaa kyllä kuvitella Niinaa laulamassa biisiään. Alkuperäisessä on aika aggressiivinen laulutapa, ei oikein Niinalle tyypillinen.

Mielenkiintoista kuulla Diandran esitys. Sama biisihän oli jo Voice of Finlandin yhdessä kaksintaistelussa. Siinä ei minusta ollut kummallakaan esiintyjällä mikään nappisuoritus.


poppari

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 410
  • Karma: +2/-0
    • Profiili
Vs: 2. Finaali (18.3.2012)
« Vastaus #16 : 14.03.2012 11:43:53 »
Mielenkiintoista kuulla Diandran esitys. Sama biisihän oli jo Voice of Finlandin yhdessä kaksintaistelussa. Siinä ei minusta ollut kummallakaan esiintyjällä mikään nappisuoritus.

Loistava biisivalinta Diandralta. Jos olisi tullut vielä yksikin balladi, niin olisin jo vähän kyllästynyt. tää biisi on menevä, uusi ja ehkä antaa vähän suuntaa minkälaista musaa Diandra voisi tehdä. Luulen, että hänellä on aika selvä mielikuva minkälaista matskua haluaisi levyttää. Lisäksi tää on teknisesti hiton vaikea biisi.

Uskon, että Diandra laulaa suohon ton Voicen esityksen.

leena

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 568
  • Karma: +1/-7
    • Profiili
Vs: 2. Finaali (18.3.2012)
« Vastaus #17 : 14.03.2012 14:04:33 »
Onko kellekään muulle suurin osa noista kappaleista ennestään vieraita?

Ei suurin osa, mut n. puolet (noi kaks perfectiä on siinä ja tässä, varmaan tunnistaa ainakin toisen kun kuulee).

Joku "toisen biisi" pitää näköjään aina olla, ja "Somebody told me" on niin selkeesti Koopin, että vaikea kuvitella Heikin säväyttävän sillä millään tavalla. Blondien Call me taas tais olla Ilpolla viime Idolsissa. Ihmetyttää, etteikö maailmassa oikeesti riitä biisejä, kun pitää samoja veivata??

Pohjois-Karjala - voi ääh :(. Toivottavasti toi versio on edes oikeesti erilainen. Kaikki kunnia biisin tekijälle (komea osa kotimaista musahistoriaa), mut on kyllä niin epä-idolsmainen junttirenkutus kuin voi olla... Oikeesti oottanut, että tulis suomibiisejäkin, ja sit tällanen ainoana. Pöh.


sepe

  • Idols-keskustelijat
  • Viestejä: 160
  • Karma: +4/-1
    • Profiili
Vs: 2. Finaali (18.3.2012)
« Vastaus #18 : 14.03.2012 14:11:26 »
Onko kellekään muulle suurin osa noista kappaleista ennestään vieraita?

Joo on. Artun, Susannan ja Heikin biisit on ainoat varmasti tutut biisit mulle :D Suurimman osan noista artisteista tiedän tosin kyllä, mutta kun en ole niitä kuunnellut niin en tiedä biisien nimiä. Sitten mulle käy usein niin, että biisin kuullessani oon sillee että "ai tää on tän artistin biisi, no oonhan mä tän biisin kuullu". Kun niitä kuulee vaan just jossain radiossa yms, niin ei siellä sanota useinkaan biisien nimiä tai en ainakaan kiinnitä huomiota. Täysin vieraita noista artisteista mulle on Keri Hilson ja Kari Jobe.

McKenzie

  • kadonneen mielenrauhan metsästäjä
  • i
  • *
  • Viestejä: 3358
  • Karma: +5/-2
  • Queen of fucking everything O:-)
    • Profiili
Vs: 2. Finaali (18.3.2012)
« Vastaus #19 : 14.03.2012 14:14:26 »
3/9 on ennestään tuntemattomia. Siel on tosiaan Koopin biisi ja Ilpon biisi, jotka olivat tuttuja aikaisemminkin, mies kuuntelee 51 Koodia, joten Porjois-Karjalan tämäkin versio on tuttu, Paloma Faithia ja Pinkiä oon kuunnellut itse jonkin verran, ja jotain Rihannaa nyt vaan on soitettu radiossa niin paljon. Sinin, Torstenin ja Niinan biisit ovat sellaisia, jotka eivät lähde heti päässä soimaan biisin ja esittäjän nimet kuultuani.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience. - Mark Twain -

poppari

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 410
  • Karma: +2/-0
    • Profiili
Vs: 2. Finaali (18.3.2012)
« Vastaus #20 : 14.03.2012 15:06:18 »

Ei kyllä kokonaisuudessan pistä ilosta pomppimaan tämä settilista. Toivotaan positiivisia yllätyksiä.

Potentiaaliset katastrofit:

susanna: Call me
 - Jos esiintyminen tässä biisissä on yhtä luontevaa kuin viime viikolla niin apua. Myöskin en tiedä iskeekö biisivalinta isoon yleisöön? Kyllähän hän on aina maininnut pitävänsä vanhoista biiseistä, mutta saas nähdä.

Niina: Nobody's Perfect
 - Vaatii aika ison asenteen. Toivon, että löytyy!


Ehkä parhaimmat valinnat:

diandra: Only girl in the world
Tiina: fucking perfect
Ina: Stone cold sober - sopii kuin nakutettu!

Isoin purasu:
Sini: Lose Control
 - Haastava haastava.

Muut sitten...
Torsteni lähti käännytyslinjalle jo näin aikasin.. mielenkiintoista. gospel gospel.
Heikki. Lähtee varmaan kotiin joka tapauksessa. Luulen, että biisi sopii hänen äänelle.
Arttu oi arttu.. uskon, että esiintymisesi on yhtä luontevaa taas kerran.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: 2. Finaali (18.3.2012)
« Vastaus #21 : 14.03.2012 16:30:41 »
Ehkä on ihan hyvä, jos Niinalta ei sitä isompaa vaihdetta löydy. Jotenkin tuntuu, että hänen on tullut aika lähteä.

superitoli

  • Idols-keskustelijat
  • Viestejä: 127
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: 2. Finaali (18.3.2012)
« Vastaus #22 : 14.03.2012 17:47:19 »
Ehkä on ihan hyvä, jos Niinalta ei sitä isompaa vaihdetta löydy. Jotenkin tuntuu, että hänen on tullut aika lähteä.

Onko tuolla joku jo esittänyt jotain todella repäisevää?
Niinan viimekertainen esitys ei kyllä Niinan taidoista johtuen ollut niin pliisu.

Kun taas Susannan wannabe asennekkaan ei oikein toiminu. Tuotanto näyttää ottavan aika ison roolin kilpalijoiden esitysten näyttävyyteen, ja siihen miltä ne kuullostaa

superitoli

  • Idols-keskustelijat
  • Viestejä: 127
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: 2. Finaali (18.3.2012)
« Vastaus #23 : 14.03.2012 17:49:48 »
Enemmän minä olisin huolissani Diandan kappaleesta, Rhiannan laulu soundi perustuu siihen kuuluisaan autotuneen ja tuplaukseen.
Unohtamatta alusvaatteisillaan esiintymistä :)

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: 2. Finaali (18.3.2012)
« Vastaus #24 : 14.03.2012 18:22:59 »
Enemmän minä olisin huolissani Diandan kappaleesta, Rhiannan laulu soundi perustuu siihen kuuluisaan autotuneen ja tuplaukseen.
Noh, jos nyt ei ihan aio kloonata laulua, niin en mä tuota näkisi ongelmana. Esim. tässä lienee suht luomuversio ja kuulostaa silti varsin hyvältä kaikessa kotikutoisuudessaan.