Kirjoittaja Aihe: 3. Neljän tuolin haaste (Pojat) - 18.3.  (Luettu 3221 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Lainaus
7/14. Odotusten lunastamisen vaikeus. Mikael Gabrielin lahjakkaat pojat taistelevat tuoleista. Miklulla on koelaulujen jälkeen suojateistaan isot odotukset, mutta ilta tarjoaakin odottamattomia yllätyksiä ja valmentajan ennakkosuunnitelmat menevät täysin uuteen järjestykseen.

Sunnuntaina klo 19.30.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 3. Neljän tuolin haaste (Pojat) - 18.3.
« Vastaus #1 : 18.03.2018 20:42:33 »
Eipä ehdi katsoa reaaliajassa valitettavasti.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: 3. Neljän tuolin haaste (Pojat) - 18.3.
« Vastaus #2 : 20.03.2018 19:26:33 »
Mikael Gabrielin tuomarointi Jesperin kohdalla oli surkeaa. Pois tuolilta ja "Ainoo neuvo, mitä mä nyt pystyn antaan, on et kato silmiin". Hieman aikaisemmin Miklu oli kuitenkin puhunut aika mahtipontisesti siitä, kuinka hän pystyy auttamaan Jesperiä. Taisi olla katteettomia mainospuheita hänen todellisuudessa olemattomista mentorointitaidoistaan. Minä olisin kyllä pitänyt Jesperin tuolilla loppuun saakka.

JohnnyUtah

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 365
  • Karma: +28/-5
    • Profiili
Vs: 3. Neljän tuolin haaste (Pojat) - 18.3.
« Vastaus #3 : 21.03.2018 08:50:11 »
Pari erittäin outoa valintaa Mikael Gabrielilta. Raid Amiri oli aivan umpisurkea ja olisi ehdottomasti pitänyt lähettää kotia ja jättää Jesper tuolille.

Ja myös tämä Tino Palmroth, josta Mikael sanoi suurinpiirtein, että välitti tunteita paremmin kuin kukaan koskaan missään. Mielestäni oli aivan perus karaoketason veto, ei mitään erikoista. Hänen tilalleen olisin valinnut Alex Ikosen. Tosin hänellä vähän sama ongelma kuin three decadesilla. Pitäisi ehdottomasti laulaa nykykappaleiden covereita tuolla tyylillä, eikä niitä vanhoja biisejä, koska niistä tulee vain karaokefiilinki.

Viktorio ja Werneri kuuluivat ehdottomasti tuolille.

Pudonneista Petri Suomalainen yllätti ja lauloi hyvin, en silti olisi tuolia antanut. Jerry nyt oli aivan turhake ja Raidin jälkeen illan toiseksi huonoin.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 3. Neljän tuolin haaste (Pojat) - 18.3.
« Vastaus #4 : 21.03.2018 22:55:22 »
Rünno Ravel (Jamie Cullum - Don't Stop the Music)

Yritystä oli ja lavakoreografuaa. Mutta likehdintä ei vaikuttanut oikein onnistuneelta eikä laulukaan kuulostanut hyvältä . On ihme, jos Rünno jatkaa tämän jakson jälkeen ohjelmassa. Ja kotiahan Mikael Rünnon lähettikin.


Jesper Anttonen (ZAYN - Dusk Till Dawn ft. Sia)

Kappaleessa oli vaarallisen pitkä hidas intro, joka ei kuulostanut erityisen hyvältä Jesperin laulamana. Loppunousu paransi tilannetta ja siinä Jesper lauloi hyvin. Katsoi yleisöäkin. Tuolin varmaan saa, mutta en itse tekisi tämän pohjalta levytyssopimusta Jesperin kanssa. Saara oli hyvä arvioissaan! Niin, Jesper ei katsonut ketään oikeastaan.  No tottahan Mikael antoi Jesperille tuolin


Alex Ikonen (Nat King Cole - Smile)

Alex jatkaa linjallaan kuten hän itsekin sanoi. Hienoa laulua, mutta on makuasia, onko tällaisten laulajien paikka sittenkään Voicessa tai muissa vastaavissa kilpailuissa. Onko edes teoreettisesti mahdollista, että levytyssopimus syntyisi? Mikael tekikin oikean päätöksen ja lähetti Alexin kotiin. Hän on vaan tylsä. Hänen on haettava uraa muuta kautta kuin kilpailujen kautta. Alex oli silminnähden yllättynyt päätöksestä ja pettynyt.


Tino Palmroth (Jesse Kaikuranta – Näytän sulle rannan)

EI tämä nyt vaan riitä tuolille. Tavallista laulamista. Jesse Kaikuranta oli upea ja muutenkin meille riittää yksi Jesse. No saihan Tino tuolin. Mutta Suomen artistimaailmassa hänelle ei taida olla tilaa.


Viktorio Angelov (Ed Sheeran – Thinking Out Loud)

Kappale oli tylsä eikä Viktorion ääni tai laulu ollut mielenkiintoista alun hitaan osan aikana. Lopun nousukohta meni sitten liikaa kovaksi huutamiseksi. Ei miellyttävää kuunneltavaa, valitettavasti. Petyin hieman Viktorioon mutta tottahan Mikael antoi hänelle tuolin.


Werneri Heinonen (Ohikulkumatkalla)

Werneriä ei tahtonut tunnistaa, kun kiharapöyhkö oli kadonnut. Olen kuullut jo Werneriä ja hänen omia kappaleitaan tarpeeksi. Olisin itse lähettänyt hänet viimeistään nyt kotiin, mutta Mikael laittoi hänet tuolille.


Jerry Penttilä (Maroon 5 - This Love)

Jerry oli illan parhaimmistoa, mutta hänkään ei onnistunut tuomaan tulkintaansa mitään erityisen mielenkiintoista Menevän kappalevalinnan vuoksi Jerryssä on kuitenkin potentiaalia, joten laittaisin hänet tuolille vaikka Wernerin tilalle. No ei saanut Jerry tuolia Mikaelilta eikä häntä voi tästä päätöksestä syyttää.


Petri Suomalainen (Lauri Tähkä - Puolikas)

Illan ylivoimaisesti paras ennen viimeistä esitystä! Petrillä on mielenkiintoinen ääni ja vahva laulu. Kyllä hänellä olisi mahdollisuuksia artistiksi. Tuoleille vaan! Tuolin yksi saikin ja erittäin pettynyt Jesper Anttonen joutui lähtemään.


Raid Amiri (Justin Bieber - Love Yourself)

Pointsit Raidille kappalevalinnasta. Mutta muuten pointseja ei oikein tipukaan. Raidin äänen saundissa on toki potentiaalia mutta laulu oli aika vetelää ja amatöörimäistä. Ei mahdollisuuksia artistin uralle tämän esityksen perusteella. Kotiin vain eikä tuolille. Toki Wernerin tuolin voisi antaa. Saara huomautti myös laiskuudesta mutta kehui ääntä! :) Mikael teki kuitenkin käsittämättömän päätöksen ja antoi Raidille tuolin ja sen lisäksi lähetti kotiin parhaan laulajansa eli Petri Saarelaisen. Typerää! Petri oli aiheestakin äärettömän pettynyt eikä Mikaelin lohdutuspulinat auttaneet tilanteessa mitään.
« Viimeksi muokattu: 22.03.2018 00:13:05 kirjoittanut Etsku-Etana »

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 3. Neljän tuolin haaste (Pojat) - 18.3.
« Vastaus #5 : 22.03.2018 00:09:05 »
Mikael Gabrielin tuomarointi Jesperin kohdalla oli surkeaa. Pois tuolilta ja "Ainoo neuvo, mitä mä nyt pystyn antaan, on et kato silmiin".

Tämä oli todella väsynyttä löpinää Mikaelilta. Niistä silmistä on muutenkin länkytetty ihan tarpeeksi.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 3. Neljän tuolin haaste (Pojat) - 18.3.
« Vastaus #6 : 22.03.2018 00:11:10 »
Pari erittäin outoa valintaa Mikael Gabrielilta. Raid Amiri oli aivan umpisurkea ja olisi ehdottomasti pitänyt lähettää kotia ja jättää Jesper tuolille.

Ja myös tämä Tino Palmroth, josta Mikael sanoi suurinpiirtein, että välitti tunteita paremmin kuin kukaan koskaan missään. Mielestäni oli aivan perus karaoketason veto, ei mitään erikoista

Juuri näin. Raid Amirin valinta oli täydellinen katastrofi ja surkea oli Tino Palmrothkin.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 3. Neljän tuolin haaste (Pojat) - 18.3.
« Vastaus #7 : 22.03.2018 00:12:28 »
Oli aika huono taso Mikaelin ryhmässä. Petri Suomalainen oli ainoa, josta pidin.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: 3. Neljän tuolin haaste (Pojat) - 18.3.
« Vastaus #8 : 22.03.2018 02:05:57 »
Oli kyllä huono taso. Tähän tosin saattoi vaikuttaa sekin, että kilpailijoille on valittu epäsopivia kappaleita. Sakari Hukkahan antoi ymmärtää, että kilpailijat eivät saa itse päättää, mitä laulavat.

Jatkoon olisin valinnut kuitenkin Petrin, Raidin, Viktorion ja Jesperin. Sillä perusteella, keillä luulen olevan eniten potentiaalia tässä kilpailussa.

JohnnyUtah

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 365
  • Karma: +28/-5
    • Profiili
Vs: 3. Neljän tuolin haaste (Pojat) - 18.3.
« Vastaus #9 : 26.03.2018 10:29:32 »
Oli kyllä huono taso. Tähän tosin saattoi vaikuttaa sekin, että kilpailijoille on valittu epäsopivia kappaleita. Sakari Hukkahan antoi ymmärtää, että kilpailijat eivät saa itse päättää, mitä laulavat.

Kyllä X Factorissa kilpailijat itse valitsevat biisinsä vielä tässä vaiheessa kilpailua. Tietenkin pitää olla "oikeudet" esittää kyseistä biisiä, eli ihan mitä vain eivät voine laulaa. Voicen "tuoli-vaiheessa" tosin tuomarit valitsevat.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: 3. Neljän tuolin haaste (Pojat) - 18.3.
« Vastaus #10 : 28.03.2018 19:41:55 »
Ai minä olen alkanut epäillä, että kappalevalinnat onkin tehnyt joku muu kuin kilpailija itse. Huonosti on kyllä monet kappaleet valittu, kuka sitten onkaan tehnyt valinnan.