Kirjoittaja Aihe: Eläinhahmot Idols-kilpailijoille  (Luettu 1641 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Alsatian

  • Idols-keskustelijat
  • Viestejä: 20
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Eläinhahmot Idols-kilpailijoille
« : 02.02.2013 14:30:14 »
Otsikko voi olla hämmentävä, mutta mä selitän hieman. Eli siis mulla on tapana kehitellä päässä monenlaisia tarinoita musiikin avulla, ja näiden tarinoiden hahmot on yleensä eläimiä. Mul on moniin biiseihin jonkinlainen tarina joistain omista hahmoista, ja biisit yleensä luo just niitä tapahtumia tarinoihin. Joskus käy myös nii et nään jossain kappaleessa tietyn näköisen hahmon, vaikkei se oiskaa mikää olemassa oleva sellanen.

Ja nyt tuon sekavan alkupohjustuksen (josta toivottavasti edes joku ymmärsi jotain) jälkeen päästään itse oikeaan aiheeseen. Eli siis oon tullu luoneeks muutamille Idols-kilpailijoille eräänlaisen eläinhahmon, minkälaisia ne olis eläiminä. Pohjana on heidän omat ulkoiset piirteensä ja kiinnostuksenkohteensa sekä heidän esittämänsä kappaleet.

Tää alkoi vuoden 2011 kaudelta, jota aloin seuraamaan vasta poikien 5. (?) semifinaalin aikaan, jossa oli mukana Jusu, Ilpo, Ali, Jerkka ja Martti. Ite lähetyksiä kattoessa ei tullu mitää ideaa, enkä alunperinkää suunnitellu sitä, mut sen jälkeen ku olin ostanu sen Tähtien loistoa -levyn ja kuuntelin niit kappaleit ulkona ollessani, tulin keksineeks hahmot noille viidelle, ja vähän jonkinmoista tarinaaki.

Koitin samaa uudelleen ihan tietoisesti 2012 kaudella, tällä kertaa jo aikasemmassa vaiheessa (oiskohan ollu jotain semejä neki?) ja myös naiset mukaanlukien. Se oli kuitenki aik hankalaa, ja sain keksittyä vain osan. Mun piti silloin jo käydä pistämässä tää tänne, et te muut foorumilaiset oisitte voinu kans antaa omia ehdotuksianne, mut sit se jäi. Mut ei se kai vieläkää myöhästä oo? :) Mä en nyt muista keitä kaikkia oli mukana sillon, mut pistän tähän ylös mitä itse oon suunnitellu, ja voitte sit lisää jos jotain tulee mieleen.

2011
Jusun hahmo on nuori kullankeltaturkkinen leijona, ja se edustaa aurinkoa.
Ilpo on valkoinen suden ja jonkin muun mystisen eläimen (kenties jokin taruolento) risteytys. Turkissa on värikkäitä läikkiä. Edustaa lunta.
Ali on vihreä lohikäärme, joka edustaa maata ja tuulta.
Jerkka on dobermanninkaltainen koira. Turkki on pääosin musta, mutta siinä on myös harmaata, päässä silmien kohdalla ja rinnassa. Edustaa metallia.
Martin hahmo on myös koira, mutta ulkonäöltään enemmän bulldogin tyyppinen. Turkki on täysin musta, ja hahmo edustaa varjoa.

Tarina tulee myöhemmin, jos se jotakuta kiinnostaa :D (En siis oo kirjottanu mitää valmiiks, vaan suunnitellu hahmojen suhteita toisiinsa ja joitakin tapahtumia.)


2012
Diandra on hyeena. Idea syntyi jostakin hänen esittämästään hieman rokimmasta biisistä, jossa myös esiintymislook oli kappaleen mukaisesti astetta rajumpi. En nyt kyllä muista mikä laulu oli kyseessä.
Heikki ja Arttu ovat molemmat leijonia, Heikin hahmo niistä vanhempi. Väritykset melko ruskehtavia, hyvin vaaleita kuitenkin. Artun hahmon väri vivahtaa hieman myös keltaiseen ja on hyvin vaalea.
Ina taisi olla kettu, mutta muistan miettineeni hänelle myös jotakin kissaeläintä. Tosin hän itse jonkin haastattelun mukaan pitää koirista, joten sen halusin sisällyttää hahmon luonteeseen.
Torsten oli yksi vaikeista tapauksista, mutta häneen voisi sopia jokin pienehkö kissaeläin.

Paljon oli vielä sellaisia, joille en onnistunut keksimään hahmoja, ennenkuin luovuin suunnittelemisesta. Joitain olen saattanut unohtaakin. Mutta jos te kykenette näkemään mitä tarkoitan näillä, ja tulee ehdotuksia, niin saa sanoa :)

(Ja tähän loppuun, mikäli tämä sattuu  jonkun kyseessä olevan oikean henkilön silmään, niin tarkoitus ei ole loukata ketään esittämällä heitä eläiminä, vaan mielikuvituksen keinoin tuoda lisää syvyyttä kyseisten muusikkojen esityksiin :) ..tai ainakin jotain sinne päin. )