Kirjoittaja Aihe: Tuomarivalmennus 2 - 8.4.  (Luettu 28583 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Tuomarivalmennus 2 - 8.4.
« Vastaus #25 : 23.05.2018 12:18:21 »
En missään vaiheessa ole sekoittanut tätä asiaa. Molemmat puhutaan asiasta 1). Suomiräpin pinnalla olo ei millään tavalla heikennä suomalaisen laulajan pääsyä nimenomaan kansainvälisille markkinoille. Edelleen esimerkkinä Alma, Sunrise Avenue ym. ym. ym.

Olen selittänyt sinulle jo kaiken ja jälleen sekoitit kaksi täysin eri asiaa. Ensin väität ettet ole sekoittanut ja heti perään sekoitit ne jälleen.

Luepas oikein tarkasti uudelleen mitä olen sanonut. Missään vaiheessa en ole sanonut että kaikki on sallittua. Kyse on edelleenkin räppäreistä. Ja edelleenkin X Factor etsii artistia, ei laulajaa, joten räppärit ovat sallittuja.

Oletpas sanonut, koska siihen logiikkaan perustit räpin sallimisen, koska "sitä ei ole kielletty jossain salaperäisissä säännöissä". Sovellan vain sinun logiikkaasi laajemminkin, koska eihän se voi liittyä vain räppäreihin.

Tuotannon päätökset = säännöt. Näin se menee. Tuotantoyhtiö asettaa säännöt hyväksymällä räppärit ja hylkäämällä moottorisahan heiluttelijat. Kyseessä on TV-ohjelma joka etsii artistia Suomen musiikkikartalle (ja miksei kansainvälisillekin).

Ahaa, sinä siis väität olevasi oikeassa, koska "tuotanto sallii räppärit". Ei siis tarvitakaan enää joitain salaperäisiä "sääntöjä", jotka ovat lakitekstiin verrattavia. Mutta kyse on siis ihan vain siitä, millaista TV-ohjelmaa tuotanto haluaa tehdä eli millaista katsojat haluavat nähdä tuotannon mielestä.  Minä ilmoitin, etten halua räppäreitä ohjelmaan mutta enhän minä voi sitä estää. Se että sinä haluat räppärit ohjelmaan, ei tee mielipidettäsi paremmaksi, vaikka tuotanto olisikin samaa mieltä kanssasi.

Kyllä, mielipiteeni on, että räppäreillä on oikeus osallistua kyseiseen ohjelmaan. Mutta edelleenkään minun mielipiteelläni eikä sinunkaan mielipiteelläsi ole väliä, koska räppärit saavat X Factorin tuotantoyhtiön päätöksellä ohjelmaan osallistua. Joten heidän mielipiteellähän tässä enää mitään väliä on.

Kuka on väittänyt, että esim. minun mielipiteelläni olisi tässä merkitystä? Kunhan sanoin oman mielipiteeni ja kerroin myös sen, mihin mielipide perustuu.

Sekoitat nyt keskenään laulun ja musiikin. Laulu on laulua, räppi on räppiä ja musiikki voi sisältää molempia tai ei kumpaakaan.

Minä en sekoita yhtään mitään. Sinulla on vaan vain musiikin perusasiat vähän hakusessa.

En toki ole sellaista itkenyt. Kyse on nyt X Factorista, jota virheellisesti edelleen väität laulukilpailuohjelmaksi, jota se ei ole. Sinä vain nyt tahdot sekoittaa faktat ja mielipiteet keskenään.

Itkithän, koska aloit syyttää minua siitä, että minulla on toinen mielipide kuin sinulla. Minua ei kiinnosta lainkaan se, mikä ohjelma X Factor on mielikuvituksessasi.


1) Tiedän, että sinun mielestäsi räppärit ei kuulu X Factoriin
2) Minun mielestäni räppärit kuuluvat X Factoriin
3) Tuotantoyhtiö on hyväksynyt räppärit X Factoriin

Joten yhteenvetona: Molemmilla meistä on eriävät mielipiteet, mutta minun mielipide tässä nyt vain kohtaa todellisuuden jonka tuotantoyhtiö on määrittänyt.

Hyvänen aika. Kuka on muuta väittänyt. Minähän olen nimenomaan sanonut, että haluan tältä osin muutoksen ohjelmaan. Miksi olisin niin sanonut, ellen tietäisi, että ohjelmassa on tuotannon tahdosta nykyään räppäreitä? Sinä siis  nyökyttelet hyväksyvästi ohjelman nykyiselle sisällölle. Minä en. Mutta ei se tee sinun mielipiteestäsi edelleenkään "oikeaa" vaikka kovasti olet yrittänyt vedota "sääntöihin".

Ja ihan vain vielä loppukommenttina että on kyseisessä ohjelmassa paljonkin asioita joista olen täysin eri mieltä kuin tuotantoyhtiö.

Aha.

JohnnyUtah

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 365
  • Karma: +28/-5
    • Profiili
Vs: Tuomarivalmennus 2 - 8.4.
« Vastaus #26 : 23.05.2018 15:14:37 »
Olen selittänyt sinulle jo kaiken ja jälleen sekoitit kaksi täysin eri asiaa. Ensin väität ettet ole sekoittanut ja heti perään sekoitit ne jälleen.

Sinä nyt vain et halua nähdä totuutta tässä. Kuten toistanut jo monta kertaa, olen ymmärtänyt selityksesi alusta lähtien ja sinä vain et suostu valitettavasti ymmärtämään sitä.

Oletpas sanonut, koska siihen logiikkaan perustit räpin sallimisen, koska "sitä ei ole kielletty jossain salaperäisissä säännöissä". Sovellan vain sinun logiikkaasi laajemminkin, koska eihän se voi liittyä vain räppäreihin.

Mitähän logiikkaa tämä on? Jos sanon, että räppäreitä ei ole kielletty osallistumasta tarkoittaa siis sitä, että todellisuudessa tarkoitan "kaikki on sallittua"? Millähän logiikalla tämä käy järkeensä?


Ahaa, sinä siis väität olevasi oikeassa, koska "tuotanto sallii räppärit". Ei siis tarvitakaan enää joitain salaperäisiä "sääntöjä", jotka ovat lakitekstiin verrattavia. Mutta kyse on siis ihan vain siitä, millaista TV-ohjelmaa tuotanto haluaa tehdä eli millaista katsojat haluavat nähdä tuotannon mielestä.  Minä ilmoitin, etten halua räppäreitä ohjelmaan mutta enhän minä voi sitä estää. Se että sinä haluat räppärit ohjelmaan, ei tee mielipidettäsi paremmaksi, vaikka tuotanto olisikin samaa mieltä kanssasi.

En ole väittänytkään että mielipiteeni on parempi. Se vain nyt sattuu olemaan sama kuin tuotannon juurikin tässä räppäreitä koskevassa asiassa. Ei mielipiteissä ole oikeaa ja väärää, koska ne ovat vain mielipiteitä. Ja kyllä sinunkin pitäisi ymmärtää, että noissa kyllä on aika lailla pikkutarkatkin lakitekstit mukana noissa tv-tuotannoissa.

Kuka on väittänyt, että esim. minun mielipiteelläni olisi tässä merkitystä? Kunhan sanoin oman mielipiteeni ja kerroin myös sen, mihin mielipide perustuu.

Viitaten edelliseen, mielipiteet ovat mielipiteitä, faktat ovat faktoja

Minä en sekoita yhtään mitään. Sinulla on vaan vain musiikin perusasiat vähän hakusessa.

 ;D sekoitit jo pahemman kerran :) . Uskallan kyllä sanoa, että perusasiat on kyllä musiikista itselläni keskivertoa paremmin hallussa.

Itkithän, koska aloit syyttää minua siitä, että minulla on toinen mielipide kuin sinulla. Minua ei kiinnosta lainkaan se, mikä ohjelma X Factor on mielikuvituksessasi.

Missään vaiheessa en ole syyttänyt sinua toisesta mielipiteestä, enkä syytä edelleenkään. Enemmänkin se on toisinpäin ettet millään voi hyväksyä minun mielipidettä ja lähinnä et voi hyväksyä faktoja asiasta. Kuten toistettu monen monta kertaa, mielipiteitä on monia ja mielipiteet eivät ole väärässä tai oikeassa. Jokaisella on oikeus mielipiteeseen.

Ja se, että X Factor ei ole pelkästään "laulu" -kilpailu vaan siinä haetaan artistia (joka voi olla myös räpartisti) ei ole minun mielipide vaan fakta.

Hyvänen aika. Kuka on muuta väittänyt. Minähän olen nimenomaan sanonut, että haluan tältä osin muutoksen ohjelmaan. Miksi olisin niin sanonut, ellen tietäisi, että ohjelmassa on tuotannon tahdosta nykyään räppäreitä? Sinä siis  nyökyttelet hyväksyvästi ohjelman nykyiselle sisällölle. Minä en. Mutta ei se tee sinun mielipiteestäsi edelleenkään "oikeaa" vaikka kovasti olet yrittänyt vedota "sääntöihin".

Ja todetaan se nyt jälleen kerran, kun et tunnu sitä ymmärtävän. Olen sanonut toistuvasti, että mielipiteet eivät ole oikeassa tai väärässä, joten minunkaan mielipide ei ole oikea tai väärä, se on vain mielipide. Minun mielipiteeni vain nyt sattuu olemaan yhtä nykyisen X Factor tuotannon kanssa näiden räppäreiden osalta.

Minun mielipide = ei oikea, ei väärä
Sinun mielipide = ei oikea, ei väärä
X Factorissa tällä kaudella esiintyi räppäreitä = oikein

Huomaatko tästä selvityksestä, että kummankaan mielipide ei ole oikea tai väärä. Ja että minun mielipide sattuu tältä osin kohtaamaan kyseisen X Factor kauden osalta.

Aha.

Niinpä.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Tuomarivalmennus 2 - 8.4.
« Vastaus #27 : 23.05.2018 20:30:49 »
Sinä nyt vain et halua nähdä totuutta tässä. Kuten toistanut jo monta kertaa, olen ymmärtänyt selityksesi alusta lähtien ja sinä vain et suostu valitettavasti ymmärtämään sitä.

Et ole ymmärtänyt, koska väität selityksen olleen virheellinen, koska joku on kuitenkin Suomesta päässyt kansainväliselle uralle. Mutta minähän en väittänytkään, että räppärit tekevät sellaisen mahdottomaksi vaan vain vaikeammaksi.

Jos olet sitä mieltä, että alkuperäinen selitykseni on virheellinen, anna virheellisestä kohdasta suora lainaus ja kerro, miksi se on virheellinen. Sunrise Avenue breikkasi muuten Saksassa jo ennen tätä räppivillitystä ja siinä oli varmastki apuna Samu Haberin saksan kielen taito ja yhteydet Saksaan.

Mitähän logiikkaa tämä on? Jos sanon, että räppäreitä ei ole kielletty osallistumasta tarkoittaa siis sitä, että todellisuudessa tarkoitan "kaikki on sallittua"? Millähän logiikalla tämä käy järkeensä?

Sillä logiikalla, että sinun mielestäsi räppärien esiintyminen on sallittua, koska sitä ei ole "säännöissä" kielletty. Miksi ihmeessä sinun upeaa logiikkaasi saisi soveltaa vain räppäreihin? Eli miksi vain räppäreihin liittyy se, että koska heitä ei ole kielletty, he ovat sallittuja?

En ole väittänytkään että mielipiteeni on parempi. Se vain nyt sattuu olemaan sama kuin tuotannon juurikin tässä räppäreitä koskevassa asiassa. Ei mielipiteissä ole oikeaa ja väärää, koska ne ovat vain mielipiteitä.

Seuraava tekstisi tarkoittaa nimenomaan sitä, että luulet sillä olevan merkitystä, että olet samaa mieltä kuin tuotanto:

Lainaus
Joo mielipiteitä on monia ja saa olla, mutta faktahan toki on se, että ohjelman säännöissä ei kielletä räppäreitä, joten silloinhan ne sinne kuuluvat. Olipahan sitten kuka tahansa siitä mitä mieltä tahansa. Ja pakkohan ei ole katsoa ohjelmaa :)

Ja tottakai voin puolustella kantaani juuri säännöillä, koska nehän sen juuri määrää mitä siellä voi olla, ei se mikä sinun tai minun mielipide on :). Ja kuten olen aiemmin sanonut, en välitä suomiräpistä, mutta heillä on täysi oikeus tuohon ohjelmaan osallistua.

Ja kyllä sinunkin pitäisi ymmärtää, että noissa kyllä on aika lailla pikkutarkatkin lakitekstit mukana noissa tv-tuotannoissa.

Totta kai salassapitosopimukset ja sen sellaiset ovat juridisia. Mutta ne eivät liity mitenkään tähän asiaan eli ovatko räppärit sallittuja vai ei. Tuotanto päättää siitä ihan mielivaltaisesti.

Viitaten edelliseen, mielipiteet ovat mielipiteitä, faktat ovat faktoja

Ainoa fakta on se, että räppärit ovat olleet tähän asti sallittuja ja sen haluaisin muuttaa. Ei sinulla ole mitään muuta "faktaa" tarjota paitsi tämä naurettava "fakta".

;D sekoitit jo pahemman kerran :) . Uskallan kyllä sanoa, että perusasiat on kyllä musiikista itselläni keskivertoa paremmin hallussa.

Koska et tiedä, mitä melodia on ja miksi laulut ovat aina perustuneet melodiaan, et tiedä musiikista paljoakaan. Sorry.  ;D

Missään vaiheessa en ole syyttänyt sinua toisesta mielipiteestä, enkä syytä edelleenkään. Enemmänkin se on toisinpäin ettet millään voi hyväksyä minun mielipidettä ja lähinnä et voi hyväksyä faktoja asiasta. Kuten toistettu monen monta kertaa, mielipiteitä on monia ja mielipiteet eivät ole väärässä tai oikeassa. Jokaisella on oikeus mielipiteeseen.

Älä viitsi. Ole rehellinen ja pysy sanojesi takana. Kirjoitit näin:

Lainaus
Sinulla vain näyttää nyt olevan vaikeuksia hyväksyä muiden mielipiteitä ja sitä että joku puolustaa suomiräppiä.

Sinä siis kiukuttelet, että minä pidän mielipiteeni, että X Factoriin ei räppi kuulu, Ja sillä lailla en muka hyväksy sinun mielipidettäsi, että kyllä kuuluu. Mitä sitten tarkoitit? Mitä mielipidettäsi en hyväksy? Anna suora lainaus siitä.

Ja mitään muuta "faktaa" sinulla ei ole, että - yllätys yllätys - kuin että tällä hetkellä räppi sallitaan. En ole kuitenkaan väittänyt, että sitä ei sallita, joten eihän tuo "fakta" liity mitenkään asiaan.

Ja se, että X Factor ei ole pelkästään "laulu" -kilpailu vaan siinä haetaan artistia (joka voi olla myös räpartisti) ei ole minun mielipide vaan fakta.

Totta kai se on tällä hetkellä niin. Mutta miten se liittyy tähän mitenkään? Minähän vain haluan, että se muutetaan räpin osalta.

Ja todetaan se nyt jälleen kerran, kun et tunnu sitä ymmärtävän. Olen sanonut toistuvasti, että mielipiteet eivät ole oikeassa tai väärässä, joten minunkaan mielipide ei ole oikea tai väärä, se on vain mielipide. Minun mielipiteeni vain nyt sattuu olemaan yhtä nykyisen X Factor tuotannon kanssa näiden räppäreiden osalta.

Juu, en ymmärrä, mitä mielikuvituksessasi tapahtuu. En jaksa kommentoida tuota sekavaa jorinaa.

Minun mielipide = ei oikea, ei väärä
Sinun mielipide = ei oikea, ei väärä
X Factorissa tällä kaudella esiintyi räppäreitä = oikein

Huomaatko tästä selvityksestä, että kummankaan mielipide ei ole oikea tai väärä. Ja että minun mielipide sattuu tältä osin kohtaamaan kyseisen X Factor kauden osalta.

Sekavaa jorinaa, joka ei liity mitenkään siihen, mitä minä olen kirjoittanut.


JohnnyUtah

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 365
  • Karma: +28/-5
    • Profiili
Vs: Tuomarivalmennus 2 - 8.4.
« Vastaus #28 : 24.05.2018 11:36:39 »

Et ole ymmärtänyt, koska väität selityksen olleen virheellinen, koska joku on kuitenkin Suomesta päässyt kansainväliselle uralle. Mutta minähän en väittänytkään, että räppärit tekevät sellaisen mahdottomaksi vaan vain vaikeammaksi.

Jos olet sitä mieltä, että alkuperäinen selitykseni on virheellinen, anna virheellisestä kohdasta suora lainaus ja kerro, miksi se on virheellinen. Sunrise Avenue breikkasi muuten Saksassa jo ennen tätä räppivillitystä ja siinä oli varmastki apuna Samu Haberin saksan kielen taito ja yhteydet Saksaan.

Sinä et ole esittänyt mitään faktaa asialle, että se olisi vaikeutunut. Ainoa mitä sanot on, että se on vaikeutunut, koska suomiräppärit. Eli se on ainoastaan sinun mielipiteesi jos ei ole esittää faktoja asiasta? Ja jälleen kerran mainiten, mielipiteet eivät ole oikeassa tai väärässä, ne ovat vain mielipiteitä. Mutta jos väität että se on faktaa niin silloin pitää löytyä myös todisteita/perusteluita asialle.

Sen myönnän, että Sunrise Avenue ei ehkä aivan paras esimerkki kyseistä tilanteesta, viittasin lähinnä siihen, että Sunrise Avenue on breikannut maailmalla(Saksassa) paremmin kuin Suomessa. Ja suomiräpin suosio nousi huimasti jo 2000-luvun alussa (Fintelligens, Kapasiteettiyksikkö ym. ym.) ja Sunrise Avenue breikkasi 2006, joten osa totuutta tässäkin, muttei toki paras esimerkki.

Ja mitä tulee Samu Haberin saksan kielen taitoon niin sillä ei ole ainakaan ollut apua breikkaamiseen Saksassa, sillä hän on opetellut saksan kieltä vasta päästyään Saksan Voicen tuomariksi. Hän on sanonut mm. näin: "Mähän ilmoitin etten mä missään nimessä tule siihen osallistumaan, koska mä en osaa sitä kieltä". "Oli se aika kivuliasta olla siellä aluksi kun en ymmärtänyt mitä kukaan puhui. Se oli aika kauheaa, ja sitten mietti siinä kirkkaan punaisella tuolilla että mä tuhoan tässä kaiken mitä tässä ollaan vuosia tehty"

Sillä logiikalla, että sinun mielestäsi räppärien esiintyminen on sallittua, koska sitä ei ole "säännöissä" kielletty. Miksi ihmeessä sinun upeaa logiikkaasi saisi soveltaa vain räppäreihin? Eli miksi vain räppäreihin liittyy se, että koska heitä ei ole kielletty, he ovat sallittuja?

Ei tuo ole minun logiikka, vaan tuo on juurikin nimenomaan sinun logiikallasi päätelty. Siksi kysyin että mikähän tämä logiikka on?

Seuraava tekstisi tarkoittaa nimenomaan sitä, että luulet sillä olevan merkitystä, että olet samaa mieltä kuin tuotanto:

Ja tuo teksti juurikin todisti sitä asiaa, että minun mielipiteeni sattuu kohtaamaan sen faktan kanssa mitä tällä kaudella X Factorissa oli. Ei tuo millään lailla kerro, että minä "luulen" minun mielipiteelläni olevan merkitystä, koska ei minun eikä sinun mielipiteellä ole yhtään mitään merkitystä kenellekään muulle kuin meille itsellemme. Kuten olen toistanut moneen kertaan mielipiteet on mielipiteitä eivätkä ne ole oikeassa tai väärässä.


Totta kai salassapitosopimukset ja sen sellaiset ovat juridisia. Mutta ne eivät liity mitenkään tähän asiaan eli ovatko räppärit sallittuja vai ei. Tuotanto päättää siitä ihan mielivaltaisesti.

Ja edelleenkin, mitä tuotanto päättää se toteutuu. Kuten olen toitottanut jo moneen kertaan. Ja kun tuotanto päättää että räppärit ovat sallittuja, niin silloin se on "sääntö"...tai "fakta"...ihan millä vaan nimellä haluat sitä kutsuttavan


Ainoa fakta on se, että räppärit ovat olleet tähän asti sallittuja ja sen haluaisin muuttaa. Ei sinulla ole mitään muuta "faktaa" tarjota paitsi tämä naurettava "fakta".

Juuri tätä faktaa olen sinulle tarjonnut jo monta kertaa, eli räppärit ovat sallittuja ja vihdoinkin hyväksyit sen, kiitos siitä. Edelleenkään vain et ymmärrä sitä, että minun mielipide ja tämä "fakta" ovat kaksi eri asiaa, jotka vain nyt sattuvat kohtaamaan.

Ja se, että räppärit ovat sallittuja ei ole mikään naurettava fakta, se on ainostaan fakta. ja asioilla, että sinun mielipide on se, että se pitäisi muuttaa ja minun mielipide on se, että ei pidä muuttaa, niin kummallakaan ei ole Tuotannolle minkään vertaa väliä, koska ne ovat vain kahden ihmisen mielipide.

Koska et tiedä, mitä melodia on ja miksi laulut ovat aina perustuneet melodiaan, et tiedä musiikista paljoakaan. Sorry.  ;D

Edelleenkin sotket laulun ja musiikin ja kappaleet. Tiedän mitä melodia on, tiedän että laulut perustuvat melodiaan. Tiedän myös sen, että on kappaleita, joissa on melodia muttei laulua. On kappaleita missä on puhetta. On instrumentaalikappaleita, joissa on melodia muttei laulua jne jne.

Ja tässä muuten taas yksi todiste/havainto tähän juttuun. "et tiedä musiikista paljoakaan" on sinun mielipide, "perusasiat on kyllä musiikista itselläni keskivertoa paremmin hallussa" on minun mielipide. Ja fakta on sitten mitä on.

Älä viitsi. Ole rehellinen ja pysy sanojesi takana. Kirjoitit näin: Sinulla vain näyttää nyt olevan vaikeuksia hyväksyä muiden mielipiteitä ja sitä että joku puolustaa suomiräppiä.

Sinä siis kiukuttelet, että minä pidän mielipiteeni, että X Factoriin ei räppi kuulu, Ja sillä lailla en muka hyväksy sinun mielipidettäsi, että kyllä kuuluu. Mitä sitten tarkoitit? Mitä mielipidettäsi en hyväksy? Anna suora lainaus siitä.

Ja mitään muuta "faktaa" sinulla ei ole, että - yllätys yllätys - kuin että tällä hetkellä räppi sallitaan. En ole kuitenkaan väittänyt, että sitä ei sallita, joten eihän tuo "fakta" liity mitenkään asiaan.

Jos pidät tuota kiukutteluna, suosittelen lukemaan lauseen uudelleen vaikka sana kerrallaan :). Totesin vain asian joka on selvästi havaittavissa.

Kuten tässä nyt on pitänyt toistaa itseään jo monen monta kertaa, olen ymmärtänyt alusta alkaen että se on vain sinun mielipiteesi. Mutta sinulle ei valitettavasti tunnu käyvän se, että minun mielipide tässä asiassa kohtaa sen mitä on X factorissa ollut, eli suomiräppärit.

Se, että väität että räppi tällä hetkellä sallitaan ei kuulu asiaan, todistaa vain sen ettet ole vielä ymmärtänyt tätä asiaa. Tottakai se kuuluu asiaan, koska sinun mielipiteesi on että suomiräppärit pitäisi poistaa. Sehän nimenomaan on tämän mielipiteiden vaihtojen asian ydin.


Totta kai se on tällä hetkellä niin. Mutta miten se liittyy tähän mitenkään? Minähän vain haluan, että se muutetaan räpin osalta.

"Haluan suomiräppärit pois ohjelmasta" on sinun väite, ja sitten sanot, että räppärit tällä hetkellä ovat ohjelmassa ei kuulu mitenkään asiaan? :D  Sehän se asia nimenomaan on.

Juu, en ymmärrä, mitä mielikuvituksessasi tapahtuu. En jaksa kommentoida tuota sekavaa jorinaa.

Todistaa juurikin sen, ettet nyt ymmärrä mistä tässä on kyse. Tuossahan se juuri se asia tiivistettiin olennaisesti.

Sekavaa jorinaa, joka ei liity mitenkään siihen, mitä minä olen kirjoittanut.

Sama asia toistettuna jälleen. Et ymmärrä niin väität ettei liity mitenkään siihen mitä olet kirjoittanut. Kun se tosiasiassa juurikin tiivistää tämän asian.


Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Tuomarivalmennus 2 - 8.4.
« Vastaus #29 : 24.05.2018 20:18:19 »
Kaiken olen sinulle selittänyt enkä tuhlaa aikaani saman toistamiseen tämän enempää.

Mutta mikä tässä on väärin ja millä perusteella:

Lainaus
nuoret kuluttajat ovat Suomessa luopuneet musiikin kuuntelusta ja siirtyneet sekavan mutta nopean puheen kuunteluun. Se on sinänsä sääli, koska se on vienyt pohjaa suomalaisen musiikin kansainvälistymiseltä. Suomeksi räppäävät eivät ole taatusti suuria menestyksiä ulkomailla eikä kielen vaihtaminen englanniksi juuri auta.

Ihan sillä lailla on vienyt pohjaa, että se on heikentänyt kansainvälisen musiikin edustajien nuoret kuluttajat ovat Suomessa luopuneet musiikin kuuntelusta ja siirtyneet sekavan mutta nopean puheen kuunteluun. Se on sinänsä sääli, koska se on vienyt pohjaa suomalaisen musiikin kansainvälistymiseltä. Suomeksi räppäävät eivät ole taatusti suuria menestyksiä ulkomailla eikä kielen vaihtaminen englanniksi juuri auta. festivaaleilla, keikoilla jne. Ja radiosoitossa! Mahdollinen äänitteiden myynti on myös mennyt alas. Ellei saa menestystä Suomessa, on vaikeampi mennä ulkomaille, koska levy-yhtiöt eivät (luulen) ole valmiita panostamaan asiaan. Mutta sekin on tärkeää; että menee paljon hukkaan levy-yhtiöiden resursseja, kun ne tekevät vain Suomi-räppiä. Ruotsissa ja Norjassa ei samanlaisia rasitteita ole. Hyvät pop-musiikin biisintekijät eivät myöskään saa työtilaisuuksia.

Älä selitä mitään, ellet laita suoraa lainausta siihen alkuun.
« Viimeksi muokattu: 24.05.2018 20:21:22 kirjoittanut Etsku-Etana »

JohnnyUtah

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 365
  • Karma: +28/-5
    • Profiili
Vs: Tuomarivalmennus 2 - 8.4.
« Vastaus #30 : 25.05.2018 08:23:38 »
Kaiken olen sinulle selittänyt enkä tuhlaa aikaani saman toistamiseen tämän enempää.

Mutta mikä tässä on väärin ja millä perusteella:

Lainaus
nuoret kuluttajat ovat Suomessa luopuneet musiikin kuuntelusta ja siirtyneet sekavan mutta nopean puheen kuunteluun. Se on sinänsä sääli, koska se on vienyt pohjaa suomalaisen musiikin kansainvälistymiseltä. Suomeksi räppäävät eivät ole taatusti suuria menestyksiä ulkomailla eikä kielen vaihtaminen englanniksi juuri auta.

Ihan sillä lailla on vienyt pohjaa, että se on heikentänyt kansainvälisen musiikin edustajien nuoret kuluttajat ovat Suomessa luopuneet musiikin kuuntelusta ja siirtyneet sekavan mutta nopean puheen kuunteluun. Se on sinänsä sääli, koska se on vienyt pohjaa suomalaisen musiikin kansainvälistymiseltä. Suomeksi räppäävät eivät ole taatusti suuria menestyksiä ulkomailla eikä kielen vaihtaminen englanniksi juuri auta. festivaaleilla, keikoilla jne. Ja radiosoitossa! Mahdollinen äänitteiden myynti on myös mennyt alas. Ellei saa menestystä Suomessa, on vaikeampi mennä ulkomaille, koska levy-yhtiöt eivät (luulen) ole valmiita panostamaan asiaan. Mutta sekin on tärkeää; että menee paljon hukkaan levy-yhtiöiden resursseja, kun ne tekevät vain Suomi-räppiä. Ruotsissa ja Norjassa ei samanlaisia rasitteita ole. Hyvät pop-musiikin biisintekijät eivät myöskään saa työtilaisuuksia.

Älä selitä mitään, ellet laita suoraa lainausta siihen alkuun.

Pitipä etsiä nuo tekstisi ylempää kun ei tuo kopiointisi oikein ollut onnistunut.

Mutta joo olen tuon selityksesi nähnyt, mutta lauot vain tuossa arvauksiasi, että näin on ehkä käynyt ilman minkäänlaisia tukea että väitteesi olisi millään tavalla totta. Tuohon väitteeseesi olen vastannut jo monta kertaa, että kansainvälistyminen ei vaadi radiosoittoa Suomessa, ja jos saa menestystä kansainvälisesti niin varmasti soi sen jälkeen myös Suomessa.

Ja kuten olen sanonut, jos on tarpeeksi hyvä ja tarttuva biisi niin varmasti saa kuka tahansa laulaja sitä radiosoittoa, keikkoja ym. Olipahan vaikka miljoona suomiräppäriä pinnalla.

Yksi lisätodiste väitteelleni on Saara Aalto, joka ei ole Suomessa saanut minkään tason menestystä tai kiinnostusta, kunnes menikin brittien X Factoriin ja johan rupesi suomalaisetkin kiinnostumaan ja nyt on radiosoittoa ym. ym. Tosin ei Saara Aallolla nyt hirveästi sitä "kansainvälistä" menestystä ole lukuunottamatta tuota yhtä X Factor UK syksyä. Mutta ymmärtänet pointtini.

Ja äänitteiden myynti on mennyt alas kaikilla, olitpahan räppäri tai laulaja tai viulunsoittaja.

Ja levy-yhtiöiden resursseja menee hukkaan kun tekevät vain Suomi-räppiä? No eihän mene. Levy-yhtiöt tekevät sitä mikä myy ja kun Suomi-räppi myy niin resurssit laitetaan siihen. Levy-yhtiöiden tarkoituksena on tehdä rahaa ja voittoa, ei miellyttää sinua. Se, että Suomi-räppi on sinun tai jonkun muun mielestä roskaa, ei tarkoita sitä että levy-yhtiöiden resursseja menisi hukkaan.
« Viimeksi muokattu: 25.05.2018 08:26:14 kirjoittanut JohnnyUtah »

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Tuomarivalmennus 2 - 8.4.
« Vastaus #31 : 28.05.2018 10:59:35 »
Mutta joo olen tuon selityksesi nähnyt, mutta lauot vain tuossa arvauksiasi, että näin on ehkä käynyt ilman minkäänlaisia tukea että väitteesi olisi millään tavalla totta. Tuohon väitteeseesi olen vastannut jo monta kertaa, että kansainvälistyminen ei vaadi radiosoittoa Suomessa, ja jos saa menestystä kansainvälisesti niin varmasti soi sen jälkeen myös Suomessa.

Ja kuten olen sanonut, jos on tarpeeksi hyvä ja tarttuva biisi niin varmasti saa kuka tahansa laulaja sitä radiosoittoa, keikkoja ym. Olipahan vaikka miljoona suomiräppäriä pinnalla.

Yksi lisätodiste väitteelleni on Saara Aalto, joka ei ole Suomessa saanut minkään tason menestystä tai kiinnostusta, kunnes menikin brittien X Factoriin ja johan rupesi suomalaisetkin kiinnostumaan ja nyt on radiosoittoa ym. ym. Tosin ei Saara Aallolla nyt hirveästi sitä "kansainvälistä" menestystä ole lukuunottamatta tuota yhtä X Factor UK syksyä. Mutta ymmärtänet pointtini.

Ja äänitteiden myynti on mennyt alas kaikilla, olitpahan räppäri tai laulaja tai viulunsoittaja.

Ja levy-yhtiöiden resursseja menee hukkaan kun tekevät vain Suomi-räppiä? No eihän mene. Levy-yhtiöt tekevät sitä mikä myy ja kun Suomi-räppi myy niin resurssit laitetaan siihen. Levy-yhtiöiden tarkoituksena on tehdä rahaa ja voittoa, ei miellyttää sinua. Se, että Suomi-räppi on sinun tai jonkun muun mielestä roskaa, ei tarkoita sitä että levy-yhtiöiden resursseja menisi hukkaan.

Et siis löytänyt tekstistäni virhettä vaan hölisit liirumlaarumia kaiesta muusta. OK. Sitähän minäkin.

JohnnyUtah

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 365
  • Karma: +28/-5
    • Profiili
Vs: Tuomarivalmennus 2 - 8.4.
« Vastaus #32 : 28.05.2018 11:52:46 »

Et siis löytänyt tekstistäni virhettä vaan hölisit liirumlaarumia kaiesta muusta. OK. Sitähän minäkin.

Mahdollisimman yksinkertaisesti olen sinulle yrittänyt tätä hommaa selittää, mutta kun ei sekään tunnu riittävän. Sinulla ei ole todisteita noille väitteillesi ollenkaan, joten sinänsä se on virheitä täynnä. Mutta koska kyseessa on vain sinun MIELIPIDE, niin ei siinä voi olla virheitä. Et nyt vain millään tahdo erottaa mielipiteen ja faktan eroa. Ei tätä voi oikein yksinkertaisemmin enää yrittää selittää mitä olen selittänyt.

Niin pitkään kuin sinulla ei ole todisteita tuolle väittämällesi, se on vain ja ainoastaan mielipide vailla mitään muuta todellisuuspohjaa kuin sinun aivoissasi muodostunut mielipide.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Tuomarivalmennus 2 - 8.4.
« Vastaus #33 : 29.05.2018 10:20:20 »

Et siis löytänyt tekstistäni virhettä vaan hölisit liirumlaarumia kaiesta muusta. OK. Sitähän minäkin.

Mahdollisimman yksinkertaisesti olen sinulle yrittänyt tätä hommaa selittää, mutta kun ei sekään tunnu riittävän. Sinulla ei ole todisteita noille väitteillesi ollenkaan, joten sinänsä se on virheitä täynnä. Mutta koska kyseessa on vain sinun MIELIPIDE, niin ei siinä voi olla virheitä. Et nyt vain millään tahdo erottaa mielipiteen ja faktan eroa. Ei tätä voi oikein yksinkertaisemmin enää yrittää selittää mitä olen selittänyt.

Niin pitkään kuin sinulla ei ole todisteita tuolle väittämällesi, se on vain ja ainoastaan mielipide vailla mitään muuta todellisuuspohjaa kuin sinun aivoissasi muodostunut mielipide.

Anna suora lainaus alkuperäisen postaukseni kyseisestä kohdasta ja vain sihen kohtaan liittyvät perustelut alle. Asiaan liittymätöntä tajunnanvirtaasi en jaksa enää lukea ja kommentoida.

JohnnyUtah

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 365
  • Karma: +28/-5
    • Profiili
Vs: Tuomarivalmennus 2 - 8.4.
« Vastaus #34 : 29.05.2018 11:46:28 »
Anna suora lainaus alkuperäisen postaukseni kyseisestä kohdasta ja vain sihen kohtaan liittyvät perustelut alle. Asiaan liittymätöntä tajunnanvirtaasi en jaksa enää lukea ja kommentoida.

Ymmärrän ettet halua kommentoida, koska et ymmärrä yksinkertaista ja täysin asiaan liittyvää selitystä. Tässä sinulle se sinun kirjoittama tekstisi, joka on ainoa selityksesi ja jolle ei ole mitään faktapohjaa:

Ihan sillä lailla on vienyt pohjaa, että se on heikentänyt kansainvälisen musiikin edustajien työtilaisuuksia festivaaleilla, keikoilla jne. Ja radiosoitossa! Mahdollinen äänitteiden myynti on myös mennyt alas. Ellei saa menestystä Suomessa, on vaikeampi mennä ulkomaille, koska levy-yhtiöt eivät (luulen) ole valmiita panostamaan asiaan. Mutta sekin on tärkeää; että menee paljon hukkaan levy-yhtiöiden resursseja, kun ne tekevät vain Suomi-räppiä. Ruotsissa ja Norjassa ei samanlaisia rasitteita ole. Hyvät pop-musiikin biisintekijät eivät myöskään saa työtilaisuuksia.


Ja perustelut jälleen kerran tähän, josko vaikka nyt saisit ahaa-elämyksen ja ymmärtäisit yksinkertaisen asian? Eli tuo on selityksesi, ja olen siihen pyytänyt faktoja todisteeksi, mutta niitä sinulla ei ole ollut esittää. Ja itse olen noita väitteitäsi kumonnut jo moneen kertaan ja selittänyt asian niin yksinkertaisesti kuin se vain on mahdollista. En valitettavasti mahda sille mitään, ettet suostu/pysty ymmärtämään kyseistä asiaa vaikka se on jo moneen kertaan selitetty sinulle.



Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Tuomarivalmennus 2 - 8.4.
« Vastaus #35 : 29.05.2018 12:42:17 »
Anna suora lainaus alkuperäisen postaukseni kyseisestä kohdasta ja vain sihen kohtaan liittyvät perustelut alle. Asiaan liittymätöntä tajunnanvirtaasi en jaksa enää lukea ja kommentoida.

JohnnyUtah

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 365
  • Karma: +28/-5
    • Profiili
Vs: Tuomarivalmennus 2 - 8.4.
« Vastaus #36 : 29.05.2018 13:03:34 »
Anna suora lainaus alkuperäisen postaukseni kyseisestä kohdasta ja vain sihen kohtaan liittyvät perustelut alle. Asiaan liittymätöntä tajunnanvirtaasi en jaksa enää lukea ja kommentoida.

Mitä ihmettä höpötät, juurihan sen tein.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Tuomarivalmennus 2 - 8.4.
« Vastaus #37 : 29.05.2018 14:36:06 »
Anna suora lainaus - lause lauseelta - alkuperäisen postaukseni niistä kohdastista, joista olet eri mieltä kanssani. Laita siihen alle perustelusi sille, miksi minun arvioni on virheellinen ja sinun oikea.

Jos olemme kaikesta samaa mieltä, sinun ei tarvitse tuota tehdä tietenkään. Kyllä sekin minulle käy.

JohnnyUtah

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 365
  • Karma: +28/-5
    • Profiili
Vs: Tuomarivalmennus 2 - 8.4.
« Vastaus #38 : 29.05.2018 15:41:03 »
Anna suora lainaus - lause lauseelta - alkuperäisen postaukseni niistä kohdastista, joista olet eri mieltä kanssani. Laita siihen alle perustelusi sille, miksi minun arvioni on virheellinen ja sinun oikea.

Jos olemme kaikesta samaa mieltä, sinun ei tarvitse tuota tehdä tietenkään. Kyllä sekin minulle käy.

Olen tämän jo tehnyt ja selittänytkin useampaankin kertaan, viimeksi noin 3 tuntia sitten. Ja selittänyt että arviosi ei perustu mihinkään faktaan vaan ainoastaan sinun mutu-tuntumaasi. Voin toki noita sinun tekstejäsi uudelleen ja uudelleen ja uudelleen tähän kopioida, mutta ei se miksikään muutu jos et suostu ymmärtämään asiaa joka on itsestäänselvyys.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Tuomarivalmennus 2 - 8.4.
« Vastaus #39 : 29.05.2018 17:37:55 »
Anna suora lainaus - lause lauseelta - alkuperäisen postaukseni niistä kohdastista, joista olet eri mieltä kanssani. Laita siihen alle perustelusi sille, miksi minun arvioni on virheellinen ja sinun oikea.

Jos olemme kaikesta samaa mieltä, sinun ei tarvitse tuota tehdä tietenkään. Kyllä sekin minulle käy.

Olen tämän jo tehnyt ja selittänytkin useampaankin kertaan, viimeksi noin 3 tuntia sitten. Ja selittänyt että arviosi ei perustu mihinkään faktaan vaan ainoastaan sinun mutu-tuntumaasi. Voin toki noita sinun tekstejäsi uudelleen ja uudelleen ja uudelleen tähän kopioida, mutta ei se miksikään muutu jos et suostu ymmärtämään asiaa joka on itsestäänselvyys.

Ei, et  ole tehnyt. Jos olet tehnyt, voit helposti kopioida kommenttisi tänne uudelleen.

Tee siis näin:

1. Lainaa arvioni lause lauseelta erikseen.
2. Kunkin lainauksen alle kerro mielipiteesi: oletko samaa mieltä vai eri mieltä.
3. Jos olet eri mieltä, kerro miksi olet eri mieltä ja mikä on mielipiteesi asiasta.

JohnnyUtah

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 365
  • Karma: +28/-5
    • Profiili
Vs: Tuomarivalmennus 2 - 8.4.
« Vastaus #40 : 30.05.2018 11:05:56 »
Ei, et  ole tehnyt. Jos olet tehnyt, voit helposti kopioida kommenttisi tänne uudelleen.

Tee siis näin:

1. Lainaa arvioni lause lauseelta erikseen.
2. Kunkin lainauksen alle kerro mielipiteesi: oletko samaa mieltä vai eri mieltä.
3. Jos olet eri mieltä, kerro miksi olet eri mieltä ja mikä on mielipiteesi asiasta.

 ;D No kerran sinulla nyt selvästi on tässä tapauksessa ongelmia luetun tekstin ymmärtämisessä niin koetetaan nyt vääntää vielä kerran rautalangasta. Tässä nyt samat asiat ties monennenko kerran uudelleen ja ehkä vähän myös uutta asiaa.


Ihan sillä lailla on vienyt pohjaa, että se on heikentänyt kansainvälisen musiikin edustajien työtilaisuuksia festivaaleilla, keikoilla jne. Ja radiosoitossa!

Eri mieltä. Ei ole heikentänyt, koska suomesta kotoisin olevat kansainvälisen musiikin edustajat varmasti saavat myös suomessa radiosoiton, keikat ym. ym. Esimerkkinä antanut tähän mm. Alman. Itsehän et ole antanut yhtään konkreettista esimerkkiä tähän asiaan etkä esittänyt yhtään todistetta/perustetta väitteellesi.

Mahdollinen äänitteiden myynti on myös mennyt alas

Eri mieltä. Miten kansainvälisen musiikin edustajien äänitteiden myynti on mennyt alas verrattuna muiden levymyyntiin? Kaikkien artistien, olipahan sitten räpartisti, laulaja tai bändi, levymyynti on mennyt alaspäin, koska levyt ei enää myy, syynä spotifyt ym. ym. suoratoistopalvelut. Ja jälleen missä todisteet että näin on käynyt?

Ellei saa menestystä Suomessa, on vaikeampi mennä ulkomaille, koska levy-yhtiöt eivät (luulen) ole valmiita panostamaan asiaan

Eri mieltä. Ei kansainvälisille markkinoille pääsy vaadi menestystä ensin Suomessa. Viimeisimpänä esimerkkinä jälleen Alma. Eli jos olet tarpeeksi hyvä laulaja (tai siis nykyaikana tarpeeksi hyvä kappale, koska autotune korjaa kaiken) ja kansainväliset markkinat sinusta kiinnostuvat niin ei siinä yksikään suomalainen räpartisti esteeksi muodostu.

Mutta sekin on tärkeää; että menee paljon hukkaan levy-yhtiöiden resursseja, kun ne tekevät vain Suomi-räppiä

Eri mieltä. Ei levy-yhtiöiden resursseja mene hukkaan koska Suomi-räppi myy. Levy-yhtiöiden tarkoituksena on tehdä rahaa eikä olla tasapuolisia. Mutta ymmärrän toki, että sinun mielestäsi henkilökohtaisesti levy-yhtiöiden resursseja menee hukkaan, koska et tykkää Suomi-räpistä.

Vertailukohtana tuolle mielipiteellesi voisi olla vaikka se, että koska minä en tykkää lakkajäätelöstä niin jäätelöfirmojen resursseja menee hukkaan kun tekevät lakkajäätelöä... eli eihän se hirmu järkevältä kuulosta..vai?


Ruotsissa ja Norjassa ei samanlaisia rasitteita ole

Tähän en ota kantaa, koska ei ole hajuakaan Ruotsin tai Norjan levymyynneistä, keikoista tai radiosoitosta. Eli ei ole mitään mielipidettä tähän asiaan.

Hyvät pop-musiikin biisintekijät eivät myöskään saa työtilaisuuksia.

Tässä asiassa olen osiltaan samaa mieltä. Tämä voi vaikuttaa esim. sillä tavalla, että levy-yhtiö ei välttämättä enää tilaa sellaiselle keskinkertaiselle laulajalle valmiita hyviä pop-biisejä, koska panostavat Suomi-räppiin. Tosin edelleen mainiten, että jos biisi on tarpeeksi hyvä, niin varmasti sille ottajia löytyy. Tavallaan se nostaa pinnalla olevan pop-musiikin tasoa, kun keskinkertaiset ei enää pärjää niin hyvin.
« Viimeksi muokattu: 30.05.2018 11:07:28 kirjoittanut JohnnyUtah »

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Tuomarivalmennus 2 - 8.4.
« Vastaus #41 : 30.05.2018 12:28:46 »
;D No kerran sinulla nyt selvästi on tässä tapauksessa ongelmia luetun tekstin ymmärtämisessä niin koetetaan nyt vääntää vielä kerran rautalangasta. Tässä nyt samat asiat ties monennenko kerran uudelleen ja ehkä vähän myös uutta asiaa.

Tämä on sinulle opettavaista. Opit, miten asiat esitetään selkeästi sekavan tajunnanvirran sijaan. Huomaat näin myös sen, ettei tajunnanvirtasi liity siihen, mitä olen kirjoittanut.

Ihan sillä lailla on vienyt pohjaa, että se on heikentänyt kansainvälisen musiikin edustajien työtilaisuuksia festivaaleilla, keikoilla jne. Ja radiosoitossa!

Eri mieltä. Ei ole heikentänyt, koska suomesta kotoisin olevat kansainvälisen musiikin edustajat varmasti saavat myös suomessa radiosoiton, keikat ym. ym. Esimerkkinä antanut tähän mm. Alman. Itsehän et ole antanut yhtään konkreettista esimerkkiä tähän asiaan etkä esittänyt yhtään todistetta/perustetta väitteellesi.

Logiikkasi on järjetön. Nythän ei ollut kyse siitä, etteikö jotain muuta reittiä jonkinlaisen kansainvälisen läpimurron tehnyt Alma pääsisi radiosoittoon tai keikoille. Minähän puhuin niistä, jotka sinne kansainvälisille areenoille olisivat vasta pyrkimåssä. Koskee siis melkein kaikkia. Ei tähän liittyen tarvitse mitään esimerkkejä antaa, koska puhe on yleisestä esteestä. Todisteeksi riittää ihan räppäreiden saaman keikka- tai radiosoittohuomion määrä. Se on suoraan pois muilta ja vain näillä muilla olisi mahdollisuus kansainvälisille areenoille.

Vastaan muihin myöhemmin.



JohnnyUtah

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 365
  • Karma: +28/-5
    • Profiili
Vs: Tuomarivalmennus 2 - 8.4.
« Vastaus #42 : 30.05.2018 13:25:52 »
Tämä on sinulle opettavaista. Opit, miten asiat esitetään selkeästi sekavan tajunnanvirran sijaan. Huomaat näin myös sen, ettei tajunnanvirtasi liity siihen, mitä olen kirjoittanut.

Samat asiat selittänyt erittäin yksinkertaisesti moneen kertaan. Mutta nyt selitin ne niin että ala-aste ikäinenkin ymmärtää, koska sen ikäisen kanssa tässä yritän ilmeisesti keskustella?


Logiikkasi on järjetön. Nythän ei ollut kyse siitä, etteikö jotain muuta reittiä jonkinlaisen kansainvälisen läpimurron tehnyt Alma pääsisi radiosoittoon tai keikoille. Minähän puhuin niistä, jotka sinne kansainvälisille areenoille olisivat vasta pyrkimåssä. Koskee siis melkein kaikkia. Ei tähän liittyen tarvitse mitään esimerkkejä antaa, koska puhe on yleisestä esteestä. Todisteeksi riittää ihan räppäreiden saaman keikka- tai radiosoittohuomion määrä. Se on suoraan pois muilta ja vain näillä muilla olisi mahdollisuus kansainvälisille areenoille.



Olet sanonut että "Ihan sillä lailla on vienyt pohjaa, että se on heikentänyt kansainvälisen musiikin edustajien työtilaisuuksia festivaaleilla, keikoilla jne. Ja radiosoitossa!".

Missä kohtaa tuossa sanot, että puhut niistä jotka sinne vasta ovat pyrkimässä? Puhut nimenomaan kansainvälisen musiikin edustajista.

Koskee siis melkein kaikkia? Ei koske suurinta osaa, esimerkiksi kaikki suomenkielellä esiintyvät voidaan lukea pois automaattisesti.

Ei tarvitse antaa esimerkkejä? Juuri tuo vahvistaa sen, ettei sinulla ole antaa esimerkkejä eli kyse vain puhtaasti sinun mielipiteestä vailla minkäänlaista faktapohjaa. (Kuten sinulle sanonut jo sen kymmenen kertaa vähintään).

Vain ja ainoastaan murto-osalla suomalaisista laulajista on mahdollisuus päästä kansainvälisille markkinoille, joten sinne pääsevät ainoastaan erinomaisen taitavat artistit, jotka myös saavat sen suomi-radiosoiton sitä ennen joka tapauksessa, oli räppärit pinnalla tahi ei. Eli asia vaikuttaa lähinnä keskinkertaisiin/huonoihin artisteihin, jotka eivät joka tapauksessa pääse koskaan sinne kansainvälisille markkinoille. Eli suomiräppäreiden pinnalla olo ei vaikuta mitenkään kansainvälisille markkinoille pääsemisessä.



Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Tuomarivalmennus 2 - 8.4.
« Vastaus #43 : 30.05.2018 17:47:53 »
Tämä on sinulle opettavaista. Opit, miten asiat esitetään selkeästi sekavan tajunnanvirran sijaan. Huomaat näin myös sen, ettei tajunnanvirtasi liity siihen, mitä olen kirjoittanut.

Samat asiat selittänyt erittäin yksinkertaisesti moneen kertaan. Mutta nyt selitin ne niin että ala-aste ikäinenkin ymmärtää, koska sen ikäisen kanssa tässä yritän ilmeisesti keskustella?

Valitettavasti kirjoittelusi ei ole ollenkaan liittynyt siihen, mitä minä kirjoitin alunperin. Esim. Alma, Saara Aalto ja Sunrise Avenue -horinasi eivät liity kirjoittamaani. Huomaat itsekin kirjoittaneesi asian vierestä, kun joudut kommentoimaan juuri sitä, mitä olin kirjoittanut. Ja vain sitä.


Logiikkasi on järjetön. Nythän ei ollut kyse siitä, etteikö jotain muuta reittiä jonkinlaisen kansainvälisen läpimurron tehnyt Alma pääsisi radiosoittoon tai keikoille. Minähän puhuin niistä, jotka sinne kansainvälisille areenoille olisivat vasta pyrkimåssä. Koskee siis melkein kaikkia. Ei tähän liittyen tarvitse mitään esimerkkejä antaa, koska puhe on yleisestä esteestä. Todisteeksi riittää ihan räppäreiden saaman keikka- tai radiosoittohuomion määrä. Se on suoraan pois muilta ja vain näillä muilla olisi mahdollisuus kansainvälisille areenoille.


Olet sanonut että "Ihan sillä lailla on vienyt pohjaa, että se on heikentänyt kansainvälisen musiikin edustajien työtilaisuuksia festivaaleilla, keikoilla jne. Ja radiosoitossa!".

Missä kohtaa tuossa sanot, että puhut niistä jotka sinne vasta ovat pyrkimässä? Puhut nimenomaan kansainvälisen musiikin edustajista.

"heikentänyt" ei tarkoita sitä, että jokainen olisi kärsinyt. Mutta moni on kärsinyt.
"kansainvälisen musiikin edustaja" ei tarkoita kansainvälisen läpimurron tehnyttä artistia vaan artistia, joka esittää kansainvälistä musiikkia, jolla olisi ainakin teoreettinen mahdollisuus lyödä läpi ulkomailla. Siis eritukseksi vaikkapa Suomi-räppiä tai suomalaista iskelmämusikkia esittävistä artisteista. Kirjoitin täysin selkeästi.

Koskee siis melkein kaikkia? Ei koske suurinta osaa, esimerkiksi kaikki suomenkielellä esiintyvät voidaan lukea pois automaattisesti.

Puhe oli siis kansainvälisen musiikin esittäjistä. Tyypillisesti pitää laulaa silloin englanniksi.

Ei tarvitse antaa esimerkkejä? Juuri tuo vahvistaa sen, ettei sinulla ole antaa esimerkkejä eli kyse vain puhtaasti sinun mielipiteestä vailla minkäänlaista faktapohjaa. (Kuten sinulle sanonut jo sen kymmenen kertaa vähintään).

Tämä ei liity yksittäisiin artisteihin vaan puhe on kansainvälisen pop-musiikin esittäjistä yleensä. Sitä pahempi ellei niitä ole enää ollenkaan läpimurtoa yrittämässä. Ei tulisi mieleenikään alkaa väitellä kanssasi siitä, onko jollakin nimeltä mainitulla artistilla mahdollisuuksia kansainvälisesti vai ei.

Vain ja ainoastaan murto-osalla suomalaisista laulajista on mahdollisuus päästä kansainvälisille markkinoille, joten sinne pääsevät ainoastaan erinomaisen taitavat artistit, jotka myös saavat sen suomi-radiosoiton sitä ennen joka tapauksessa, oli räppärit pinnalla tahi ei. Eli asia vaikuttaa lähinnä keskinkertaisiin/huonoihin artisteihin, jotka eivät joka tapauksessa pääse koskaan sinne kansainvälisille markkinoille. Eli suomiräppäreiden pinnalla olo ei vaikuta mitenkään kansainvälisille markkinoille pääsemisessä.

Olen eri mieltä. Kansainvälinen taso ei riitä siihen, että Suomessa pääsisi pinnalle. Jos radiokanavat eivät soita, on vaikea edetä. Hieman tätä sivuten voi todeta Nightwishin kohtelun Euroviisukarsinnoissa. Mutta se on siis eri asia mutta kuvaa hyvin tilannetta.

JohnnyUtah

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 365
  • Karma: +28/-5
    • Profiili
Vs: Tuomarivalmennus 2 - 8.4.
« Vastaus #44 : 31.05.2018 10:48:51 »
"heikentänyt" ei tarkoita sitä, että jokainen olisi kärsinyt. Mutta moni on kärsinyt.

Ja edelleenkään et siihen todisteita esitä tai edes tukea väitteillesi. Eli puhtaasti mielipide vailla mitään pohjaa.

"kansainvälisen musiikin edustaja" ei tarkoita kansainvälisen läpimurron tehnyttä artistia vaan artistia, joka esittää kansainvälistä musiikkia, jolla olisi ainakin teoreettinen mahdollisuus lyödä läpi ulkomailla. Siis eritukseksi vaikkapa Suomi-räppiä tai suomalaista iskelmämusikkia esittävistä artisteista. Kirjoitin täysin selkeästi.

Kirjoitit itse asiassa erittäin epäselvästi, mutta tämä lisäselvitys tuo jo sentään jotain ymmärystä tuolle lauseellesi. Tosin itse en kyllä lähtisi kutsumaan sellaista henkilöä "kansainvälisen musiikin edustajaksi", joka jossain laulelee englanniksi eikä ole minkäänlaista vientiä ulkomaille. Mutta selityksesi jälkeen ymmärrän hieman enemmän outoa logiikkaasi tässä asiassa.


Olen eri mieltä. Kansainvälinen taso ei riitä siihen, että Suomessa pääsisi pinnalle. Jos radiokanavat eivät soita, on vaikea edetä. Hieman tätä sivuten voi todeta Nightwishin kohtelun Euroviisukarsinnoissa. Mutta se on siis eri asia mutta kuvaa hyvin tilannetta.

Ei pidä paikkaansa. Jos on kansainvälisellä tasolla (joka siis tarkoittaa, että ulkomaiset radiot soittaisivat musiikkiasi) niin saat myös radiosoiton Suomessa. Ei laulaja ole "kansainvälisellä tasolla" ennen kuin hänellä on näyttöjä kansainvälisiltä markkinoilta. Ei se, että suomalainen laulaja laulaa englanniksi tarkoita sitä, että hän olisi "kansainvälisen tason" laulaja.

Jyvät erottuvat akanoista. Jos on tarpeeksi hyvä kappale/artisti niin pääsee suomessa radiosoittoon.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Tuomarivalmennus 2 - 8.4.
« Vastaus #45 : 31.05.2018 13:01:10 »
"heikentänyt" ei tarkoita sitä, että jokainen olisi kärsinyt. Mutta moni on kärsinyt.

Ja edelleenkään et siihen todisteita esitä tai edes tukea väitteillesi. Eli puhtaasti mielipide vailla mitään pohjaa.

Kuten sanottu se riittää 100 % todisteeksi, että kun radiossa ja festivaaleilla soi suomiräppi, samaan aikaan ei voida soittaa suomalaista englanniksi laulettua pop-laulua. Ei siihen muuta  perustelua ja faktaa tarvita.

Kirjoitit itse asiassa erittäin epäselvästi, mutta tämä lisäselvitys tuo jo sentään jotain ymmärystä tuolle lauseellesi. Tosin itse en kyllä lähtisi kutsumaan sellaista henkilöä "kansainvälisen musiikin edustajaksi", joka jossain laulelee englanniksi eikä ole minkäänlaista vientiä ulkomaille. Mutta selityksesi jälkeen ymmärrän hieman enemmän outoa logiikkaasi tässä asiassa.

Kirjoitin erittäin selvästi, mutta sinä riehaannuit vain kirjoittamaan omaa asiaan liittymätöntä horinaasi.

Siksi en jaksanut kommentoida kirjoituksiasi, koska ne olivat aiheeseen kuulumatonta pölinää.

Olen eri mieltä. Kansainvälinen taso ei riitä siihen, että Suomessa pääsisi pinnalle. Jos radiokanavat eivät soita, on vaikea edetä. Hieman tätä sivuten voi todeta Nightwishin kohtelun Euroviisukarsinnoissa. Mutta se on siis eri asia mutta kuvaa hyvin tilannetta.

Ei pidä paikkaansa. Jos on kansainvälisellä tasolla (joka siis tarkoittaa, että ulkomaiset radiot soittaisivat musiikkiasi) niin saat myös radiosoiton Suomessa. Ei laulaja ole "kansainvälisellä tasolla" ennen kuin hänellä on näyttöjä kansainvälisiltä markkinoilta. Ei se, että suomalainen laulaja laulaa englanniksi tarkoita sitä, että hän olisi "kansainvälisen tason" laulaja.

Kirjoittelet taas omaa horinaasi, joka ei liity siihen, mitä minä kirjoitin. En kommentoi.

Jyvät erottuvat akanoista. Jos on tarpeeksi hyvä kappale/artisti niin pääsee suomessa radiosoittoon.

Ei vaan toimi niin.

JohnnyUtah

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 365
  • Karma: +28/-5
    • Profiili
Vs: Tuomarivalmennus 2 - 8.4.
« Vastaus #46 : 31.05.2018 14:02:46 »
Kuten sanottu se riittää 100 % todisteeksi, että kun radiossa ja festivaaleilla soi suomiräppi, samaan aikaan ei voida soittaa suomalaista englanniksi laulettua pop-laulua. Ei siihen muuta  perustelua ja faktaa tarvita.

No hain sinulle hieman faktaa. Pieni otos toki, mutta erittäin suuntaa antava. Ja nämä siis artistin kansallisuuden mukaan, ei millä kielellä laulaa (se vielä korostaisi sitä ettei ole vaikutusta)

YleX:llä tänään tähän mennessä soinut:
Kotimainen Pop: 20 kertaa
Kotimainen Räp: 7 kertaa
Ulkomainen Pop: 30 kertaa
Ulkomainen räp: 11 kertaa

Ruisrockin artistit:
Kotimainen pop: 42 esiintyjää
Kotimainen räp: 15 esiintyjää
Ulkomainen pop: 14 esiintyjää
Ulkomainen räp: 8 esiintyjää

Eli vahvasti enemmistössä Kotimainen pop varsinkin festarilla. Ja radiosoitossa on kotimainen räp vähemmistössä. Ja todella pieni otos on kyseessä, mutta arvelin nyt edes vähän kaivella oikeaa faktaa, kun et sinä sitä suostu mielipiteesi tueksi etsimään. (syykin selviää tilastoista)


Kirjoitin erittäin selvästi, mutta sinä riehaannuit vain kirjoittamaan omaa asiaan liittymätöntä horinaasi.

Siksi en jaksanut kommentoida kirjoituksiasi, koska ne olivat aiheeseen kuulumatonta pölinää.

Kirjoitit erittäin epäselvästi ja siksi yritin sinulle sitä monta monituista kertaa yksinkertaisesti selittää, mutta kun logiikkasi pelaa tässä asiassa jostain syystä aivan omituisesti niin et niitä ymmärtänyt.

Se, että sinä et ymmärrä asiaa ei tee asiasta "aiheeseen kuulumatonta pölinää"

Ei pidä paikkaansa. Jos on kansainvälisellä tasolla (joka siis tarkoittaa, että ulkomaiset radiot soittaisivat musiikkiasi) niin saat myös radiosoiton Suomessa. Ei laulaja ole "kansainvälisellä tasolla" ennen kuin hänellä on näyttöjä kansainvälisiltä markkinoilta. Ei se, että suomalainen laulaja laulaa englanniksi tarkoita sitä, että hän olisi "kansainvälisen tason" laulaja.

Kirjoittelet taas omaa horinaasi, joka ei liity siihen, mitä minä kirjoitin. En kommentoi.

Eli noudatat jo tutuksi tullutta kaavaasi. Kun et ymmärrä yksinkertaista asiaa niin kommentoit sanomalla ettet kommentoi.  ;D

Jyvät erottuvat akanoista. Jos on tarpeeksi hyvä kappale/artisti niin pääsee suomessa radiosoittoon.

Ei vaan toimi niin.

Tottakai se toimii noin. Jos biisi on roskaa niin ei se pääse radiosoittoon. Ja roskaa nimenomaan radiokanavien/levy-yhtiöiden ym. ym. asioista perillä olevien mielestä. Se, että sinä sanot että jokin suomiräp-biisi on roskaa ei merkitse radiosoiton kannalta yhtään mitään.
« Viimeksi muokattu: 31.05.2018 14:16:40 kirjoittanut JohnnyUtah »

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Tuomarivalmennus 2 - 8.4.
« Vastaus #47 : 31.05.2018 20:22:42 »
No hain sinulle hieman faktaa. Pieni otos toki, mutta erittäin suuntaa antava. Ja nämä siis artistin kansallisuuden mukaan, ei millä kielellä laulaa (se vielä korostaisi sitä ettei ole vaikutusta)

Ei näillä tilastoilla ole merkitystä tässä asiassa. Itse asiassa se olisi ainoastaan mielenkiintoista, paljonko tulee suomalaisten englanniksi laulamaa musiikkia.

YleX:llä tänään tähän mennessä soinut:
Kotimainen Pop: 20 kertaa
Kotimainen Räp: 7 kertaa

Ruisrockin artistit:
Kotimainen pop: 42 esiintyjää
Kotimainen räp: 15 esiintyjää

Kotimaiseen "poppiin" ei kuulu bändien rokkimusiikki. Ja joka tapauksessa vain englanninkielisellä pop-musiikilla on merkitystä (ei bändien rokki).

[
Kirjoitit erittäin epäselvästi ja siksi yritin sinulle sitä monta monituista kertaa yksinkertaisesti selittää, mutta kun logiikkasi pelaa tässä asiassa jostain syystä aivan omituisesti niin et niitä ymmärtänyt.

Totta kai sinulle jää ainoaksi mahdollisuudeksi kiukuttelu, kun kirjoitit sivukaupalla soopaa, kun et ollut tajunnut että "heikentää" ei ole sama asia kuin "estää" ja että "kansainvälistä musiikkia esittävä artisti" ei ole sama asia kuin "kansainvälisen läpimurron tehnyt artisti".

Mutta näissä keskusteluissa opit pikkuhiljaa. Kun seuraavan kerran päätät alkaa vuodattaa, lue vielä kerran se teksti, jota olet aikeissa kommentoida. Silloin et tule kirjoittaneeksi aiheeseen kuulumatonta pölinää.

Tottakai se toimii noin. Jos biisi on roskaa niin ei se pääse radiosoittoon. Ja roskaa nimenomaan radiokanavien/levy-yhtiöiden ym. ym. asioista perillä olevien mielestä. Se, että sinä sanot että jokin suomiräp-biisi on roskaa ei merkitse radiosoiton kannalta yhtään mitään.

Ei toimi niin. Mutta en jaksa selittää yhä uudelleen, koska et oikein tahdo ymmärtää yksinkertaista tekstiä.

JohnnyUtah

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 365
  • Karma: +28/-5
    • Profiili
Vs: Tuomarivalmennus 2 - 8.4.
« Vastaus #48 : 01.06.2018 11:05:24 »

Ei näillä tilastoilla ole merkitystä tässä asiassa. Itse asiassa se olisi ainoastaan mielenkiintoista, paljonko tulee suomalaisten englanniksi laulamaa musiikkia.

Kotimaiseen "poppiin" ei kuulu bändien rokkimusiikki. Ja joka tapauksessa vain englanninkielisellä pop-musiikilla on merkitystä (ei bändien rokki).

Eli mielestäsi suomiräppi vie radiosoittoa/festarikeikkoja ainoastaan englanniksi laulavilta suomi-poppareilta? Ei vie tilaa suomen kielellä esiintyviltä? ei vie tilaa bändeiltä ym ym.?

Ja myös toisinpäin...eli mielestäsi suomeksi laulavat popparit, bändit ym. eivät vie tilaa englanniksi laulavilta poppareilta? Ainoastaan suomi-räppärit...oookei  ::) :o


Totta kai sinulle jää ainoaksi mahdollisuudeksi kiukuttelu, kun kirjoitit sivukaupalla soopaa, kun et ollut tajunnut että "heikentää" ei ole sama asia kuin "estää" ja että "kansainvälistä musiikkia esittävä artisti" ei ole sama asia kuin "kansainvälisen läpimurron tehnyt artisti".

Mutta näissä keskusteluissa opit pikkuhiljaa. Kun seuraavan kerran päätät alkaa vuodattaa, lue vielä kerran se teksti, jota olet aikeissa kommentoida. Silloin et tule kirjoittaneeksi aiheeseen kuulumatonta pölinää.

Hetkeäkään en ole kiukutellut ei minulla ole tarvetta siihen. Olen vain yrittänyt sinulle yksinkertaisesti selittää, että miksi asiat eivät ole niin kuin sinä luulet. Lähinnä tämä vain alkaa aiheuttaa naurua itselleni. Ja kyllä tajuan että "heikentää" ja "estää" ovat eri asia, itse vain et ole osannut asiaasi selittää edes lähimainkaan ymmärrettävästi.

Se, että sinä et ymmärrä yksinkertaisia selityksiä ei tarkoita sitä, että se olisi soopaa.

Tästä keskustelusta olen ymmärtänyt sen, että vastapuolella voi joskus olla näköjään vaikeuksia ymmärtää yksinkertaisia selityksiä, ja väittää ettei mielipiteelle tarvitse mitään esimerkkejä/todisteita antaa..Näinhän sinun mielestäsi selvästikin on.

Ehkä sinä vielä opit joskus, että niillä todellakin on väliä. Toivotaan näin.


Ei toimi niin. Mutta en jaksa selittää yhä uudelleen, koska et oikein tahdo ymmärtää yksinkertaista tekstiä.

Se toimii juurikin niin. Valitettavasti sinä vain et ymmärrä sitä, joka nyt on päivänselvää ja suurin osa sen ymmärtää.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Tuomarivalmennus 2 - 8.4.
« Vastaus #49 : 01.06.2018 12:09:44 »
Eli mielestäsi suomiräppi vie radiosoittoa/festarikeikkoja ainoastaan englanniksi laulavilta suomi-poppareilta? Ei vie tilaa suomen kielellä esiintyviltä? ei vie tilaa bändeiltä ym ym.?

Ja myös toisinpäin...eli mielestäsi suomeksi laulavat popparit, bändit ym. eivät vie tilaa englanniksi laulavilta poppareilta? Ainoastaan suomi-räppärit...oookei  ::) :o

Keskity vain siihen, mitä olen kirjoittanut.


Hetkeäkään en ole kiukutellut ei minulla ole tarvetta siihen. Olen vain yrittänyt sinulle yksinkertaisesti selittää, että miksi asiat eivät ole niin kuin sinä luulet. Lähinnä tämä vain alkaa aiheuttaa naurua itselleni. Ja kyllä tajuan että "heikentää" ja "estää" ovat eri asia, itse vain et ole osannut asiaasi selittää edes lähimainkaan ymmärrettävästi.

Aiemmin et ymmärtänyt, että "heikentää" ja "estää" ovat eri asioita, koska kirjoittelit puuta heinää Almasta ja Sunrise Avenuesta. Ai niin, sehän taisi liittyä siihenkin, että et ilmeisesti edelleenkään ymmärrä, että  "kansainvälistä musiikkia esittävä artisti" ei ole sama asia kuin "kansainvälisen läpimurron tehnyt artisti".

Se, että sinä et ymmärrä yksinkertaisia selityksiä ei tarkoita sitä, että se olisi soopaa.

Tästä keskustelusta olen ymmärtänyt sen, että vastapuolella voi joskus olla näköjään vaikeuksia ymmärtää yksinkertaisia selityksiä, ja väittää ettei mielipiteelle tarvitse mitään esimerkkejä/todisteita antaa..Näinhän sinun mielestäsi selvästikin on.

Ehkä sinä vielä opit joskus, että niillä todellakin on väliä. Toivotaan näin.

OK, hyvä juttu sitten, jos lupaat, että jatkossa luet aina tarkemmin sen tekstin, mitä aiot kommentoida. Kysy tarvittaessa, jos sinulla on vaikeuksia! Ala lisäksi harrastaa lukemista, jotta sanavarastosi ja kielentajusi paranevat.

Ei toimi niin. Mutta en jaksa selittää yhä uudelleen, koska et oikein tahdo ymmärtää yksinkertaista tekstiä.

Se toimii juurikin niin. Valitettavasti sinä vain et ymmärrä sitä, joka nyt on päivänselvää ja suurin osa sen ymmärtää.

Hieno juttu, että ymmärrät, miksen jaksa nähdä vaivaa selittääkseni sinulle! Alat edistyä!  :) Ihan peruslähtökohtana olisi se, että tiedät mikä ero on vaikkapa näillä lauseilla:

"Suomi pelasi kansainvälistä jalkapalloa maaottelussa."
"Suomen jalkapallon maajoukkue kuuluu maailman kärkeen."