Kirjoittaja Aihe: Narinaa tuotannosta - ja kehujakin  (Luettu 3613 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Narinaa tuotannosta - ja kehujakin
« : 19.09.2013 20:21:04 »
Miinuksia:

- Laulajan nimeä, ikää ja kotipaikkaa ei näytetä laulun yhteydessä. Tämä on ilmeisesti kertakaikkiaan ylivoimaista suomalaiselle tuotannolle.

- Tuomarikommentwteihin on aina järjestetty keinotekoista salailua ja jännitystä sen sijaan, että tuomarit oikeasti arvioisivat laulajia.


Plussia:

+ Koelauluhuoneen taustavärinä on vaalean violetti-. Tätä ehdotin jo monta kautta sitten American Idolin poerusteella.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Narinaa tuotannosta - ja kehujakin
« Vastaus #1 : 19.09.2013 20:48:45 »
Miinus:

- Laulajan nimi ja ikä näytetään kuvaruudulla vain sekunnin verran.  >:(

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Narinaa tuotannosta - ja kehujakin
« Vastaus #2 : 20.09.2013 16:00:43 »
Ja sitten aivan sietämätön miinus:
Jokaisen jatkoonpääsijän koelaulua ei löydy Katsomosta. Missään ei ole edes jatkoonpääsijöiden nimiä! :( :( :( :( :( :( :( :(
Ihan kuin jostain tuomarin tyylistä uutisointi olisi tärkeämpää! >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Narinaa tuotannosta - ja kehujakin
« Vastaus #3 : 21.09.2013 20:09:10 »
Miksi jatkoonpääsijät näkyivät vain vilaukselta toisen jakson lopussa? Sen sijaan tuomarien naamoja näytettiin suhteellisen pitkään. >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( Hankalaloittaa mun salapoliisityötä kerätä tuntemattomiksi jätettyjen jatkoonpääsijöiden nimet.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Narinaa tuotannosta - ja kehujakin
« Vastaus #4 : 26.09.2013 20:20:54 »
Alkaa mennä hermot ruotsalaisten ja norjalaisten halpisrättikauppojen mainoksiin.  >:(

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Narinaa tuotannosta - ja kehujakin
« Vastaus #5 : 26.09.2013 20:58:43 »
Miinus:

- Laulajan nimi ja ikä näytetään kuvaruudulla vain sekunnin verran.  >:(

TÄMÄ ON IHAN MAHDOTONTA!  >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Vaikka kuinka tarkasti katsoo, ei tahdo ehtiä lukea nimeä, ikää ja kotipaikkaa.

Memek

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 592
  • Karma: +4/-0
    • Profiili
Vs: Narinaa tuotannosta - ja kehujakin
« Vastaus #6 : 27.09.2013 18:10:56 »
Ei mulla nyt mitään järin ihmeellistä kommentoitavaa ole, mutta olen kuitenkin katsellut tätä, ja ihan kivoja jaksoja on ollut. On aika hyvin keskitytty olennaiseen, ja ilmapiiri on mielestäni ollut ihan positiivinen ja rento.

Olen tykännyt uusista tuomareista, vaikka voihan niitä kritisoida rakentavan kritiikin vähäisestä osuudesta. Tärkeää on mielestäni, että tuomarit vaikuttavat kiinnostuneelta hommastaan ja antavat kaikille reilun mahdollisuuden. Aina on mielestäni mukava katsoa kuinka ne keskittyneesti tuijottavat yrittäjiä.  ;D

Ehkä ne "ilmianna kaveri" ja "jonon ohi teatteriin" -pätkät alkavat vähän itseäni kyllästyttää, mutta toisaalta sopivathan ne ohjelmaan ja ovat ihan kelvollisesti toteutettuja.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Narinaa tuotannosta - ja kehujakin
« Vastaus #7 : 27.09.2013 18:41:21 »
Olen tykännyt uusista tuomareista, vaikka voihan niitä kritisoida rakentavan kritiikin vähäisestä osuudesta. Tärkeää on mielestäni, että tuomarit vaikuttavat kiinnostuneelta hommastaan ja antavat kaikille reilun mahdollisuuden. Aina on mielestäni mukava katsoa kuinka ne
keskittyneesti tuijottavat yrittäjiä.  ;D

Allekirjoitan tämän! Sini Sabotage on ollut iso positiivinen yllätys ja hyvä on sekin, että Lauri ja Jussi 69 eivät ole liikaa rokkikukkoilleet.

Plussaa siitä, että 16-vuotiaat ovat välttyneet ikälänkytykseltä. Aiemmilla kausilla Janika Lehkosellekin olisi vain länkytetty että "oletpas niin kovin nuori ja tulepas 10 vuoden kuluttua uudelleen niin katsotaan sitten uudelleen".

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Narinaa tuotannosta - ja kehujakin
« Vastaus #8 : 01.10.2013 18:01:53 »
Ihan käsittämättömiä ekana koelaulupäivänä kuvatut tuuletuspätkät. Ei mee ainakaan mulle täydestä. Joillakin kokelailla hiustyylikin vaihtunut koelaulupäivien välillä.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Narinaa tuotannosta - ja kehujakin
« Vastaus #9 : 03.10.2013 22:23:05 »
Vanha Idols-kuvaaja on saanut potkut!

Se tarkoittaa sitä, että lähikuvat kasvoista eivät ole liian läheltä. Myös päälaki näkyy kuvassa. Aiempi kuvaaja ei osannut tällaista perusasiaa monen vuoden harjoittelunkaan jälkeen.

capri

  • Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Viestejä: 18333
  • Karma: +6/-3
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
Vs: Narinaa tuotannosta - ja kehujakin
« Vastaus #10 : 04.10.2013 09:52:14 »
Mun mielestä on ollut erittäin hyvä, että on keskitytty nyt lähinnä ja ainoastaan noihin koelauluihin. Nuo ilmiannot ja Road-tripit tosin ois mun puolesta voinut jättää poiskin.

Ihan hyvä kausi, mutta ei mikään ole oikein kunnolla kolahtanut vielä. Vertailupohjana on Amerikan X-Factor, joka pyörii nyt samaan aikaan ja kyllä siellä edelleen osataan se draama (yltiöpäinen) luoda ihan eri tavalla.
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Narinaa tuotannosta - ja kehujakin
« Vastaus #11 : 04.10.2013 14:04:40 »
Ja sitten aivan sietämätön miinus:
Jokaisen jatkoonpääsijän koelaulua ei löydy Katsomosta. Missään ei ole edes jatkoonpääsijöiden nimiä! :( :( :( :( :( :( :( :(
Ihan kuin jostain tuomarin tyylistä uutisointi olisi tärkeämpää! >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Siis mikä tuossa on niin ylivoimaisen vaikeaa? Vähän kiva lähteä katselemaan teatteriviikonloppua, kun siellä on mukana ihan nobodyja! >:(

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Narinaa tuotannosta - ja kehujakin
« Vastaus #12 : 04.10.2013 19:34:31 »
Ihan hyvä kausi, mutta ei mikään ole oikein kunnolla kolahtanut vielä. Vertailupohjana on Amerikan X-Factor, joka pyörii nyt samaan aikaan ja kyllä siellä edelleen osataan se draama (yltiöpäinen) luoda ihan eri tavalla.

Tottahan voitaisiin verrata esimerkiksi Oulun koelauluja vaikkapa Oscar-gaalaan.  8)

Minkään maan X-Factor ei kelpaa ollenkaan vertailukohdaksi, koska se on rakennettu tarkoituksella Idols-formaatin kilpailijaksi. Samanlaisia koelauluja tuomareiden edessä ei voi olla, koska silloin X-Factor loukkaisi Idolsin formaattia. Toisaalta X-Factorissa "koelaulut" on rakennettu spektaakkeleiksi, jotta yleisö lähtisi mukaan glamourin vuoksi siinä missä Idols pohjautuu edelleen vanhaan hyvään askeettiseen ideaan. Eli kaikki alkaa laulusta ilman säestystä ja vain tuomarien edessä. Minä itse en kaipaa ylimääräistä sälää tähän vaiheeseen. Ei American Idolissakaan ole tähän ideaan paljoa koskettu. Erona Suomen Idolsiin ovat ehkä nyyhkytarinat.

capri

  • Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Viestejä: 18333
  • Karma: +6/-3
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
Vs: Narinaa tuotannosta - ja kehujakin
« Vastaus #13 : 04.10.2013 21:07:47 »
En tarkoittanutkaan, että se draama olisi välttämättä hyvä asia. Mutta samaan aikaan kun tulee niin on vertailua tehnyt tahtomattaankin. Suomen idolsissa en ole saanut kunnon otetta vielä kenestäkään. Kaikkia on näytetty aika vähän.
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Narinaa tuotannosta - ja kehujakin
« Vastaus #14 : 04.10.2013 21:10:45 »
^Kyllä Idolsissa aika montaa on näytetty niin paljon, että on voinut tutustua persoonaan ja myös laulua on näytetty.

Minusta X-factoriin ei vaan voi verrata muuta kuin siinä mielessä että katsooko mieluummin TV:stä  lentopalloa, kokkiohjelmaa vai Idolsia.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Narinaa tuotannosta - ja kehujakin
« Vastaus #15 : 06.10.2013 10:44:49 »
Millähän perusteella muuten valitaan televisioon pääsevät laulajat? Luulen, että ainakin Sofie Parviainen ja Lilli Päivärinta oli päätetty jo etukäteen pudottaa rivilauluissa eikä heille siksi haluttu antaa huomiota koelauluvaiheessa. Olen siis 90-prosenttisen varma, että kummankin edellämainitun matka katkeaa teatterin ensimmäisessä pudotuksessa.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Narinaa tuotannosta - ja kehujakin
« Vastaus #16 : 06.10.2013 10:52:49 »
Millähän perusteella muuten valitaan televisioon pääsevät laulajat? Luulen, että ainakin Sofie Parviainen ja Lilli Päivärinta oli päätetty jo etukäteen pudottaa rivilauluissa eikä heille siksi haluttu antaa huomiota koelauluvaiheessa. Olen siis 90-prosenttisen varma, että kummankin edellämainitun matka katkeaa teatterin ensimmäisessä pudotuksessa.

Koska teatteriviikonloppu on todellisuudessa jo takana, koelaulujaksoihin on helppo leikata mukaan enemmän niitä, jotka menestyivät myös teatterissa. Ensimmäisessä pudotuksessa tipahtaneita ei kannata enempiä näyttää, jos kerran muitakin on tarjolla.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Narinaa tuotannosta - ja kehujakin
« Vastaus #17 : 06.10.2013 13:24:39 »
^Toisaalta olemme varmasti nähneet koelaulujaksoissa rivilaulun putoajia. Aika epäviihdyttävää, jos putoajat ovat pelkästään nobodyja.