Kirjoittaja Aihe: Stina Girs vaikutti täydelliseltä pakkaukselta (Helsinki)  (Luettu 31115 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
^Lauluja voi tehdä mistä vain, mutta all we need is love :D
nimenomaan :D mietin just, ettei mulla taida olla soittimessa kuin joko rakkauslauluja tai miesvastaisia lauluja ja rakkauskategoriaanhan nekin kuuluu xD
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

McKenzie

  • kadonneen mielenrauhan metsästäjä
  • i
  • *
  • Viestejä: 3358
  • Karma: +5/-2
  • Queen of fucking everything O:-)
    • Profiili
Mulle tulee vaan suomenkielisistä rakkauslauluista mieleen just se genre, jota en yleensä missään nimessä kuuntele. Englanniksi rakkauslaulut menee hyvin. :)
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience. - Mark Twain -

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Mulle tulee vaan suomenkielisistä rakkauslauluista mieleen just se genre, jota en yleensä missään nimessä kuuntele. Englanniksi rakkauslaulut menee hyvin. :)

Suomenkielisistä kuulee niin helposti, jos ne ovat kliseisiä. Enkunkielisinä mulle menee sokerisimmatkin kappaleet pelottavankin hyvin alas. :D Toivottavasti Stinan biiseissä tulee silti olemaan asennetta mukana sopivassa määrin, eikä mitään lässytystä. Ikävää, jos levy-yhtiön pomot ovat liikaa yrittäneet saada häntä johonkin muottiin, haluaisin uskoa, että Stinalla olisi edes jonkinlainen valta omasta urastaan. Tosin Anna Abreukinhan sanoi, että eka levy meni aika pitkälti muiden ohjailtavissa ja vasta myöhemmissä pääsi kunnolla oma ääni kuuluviin.
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

laa

  • Idols-keskustelijat
  • Viestejä: 120
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Stinalla on ilmeisesti sopparit tehty.

Stina Girs studioon

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Kantripoppia siis nyt tiedossa. Toivottavasti ei liian poppia... Tosin ehkä kantri toimii suomen kielellä paremmin poppina kuin rokkina? Innolla odotan, vaikka hieman jänskättääkin ;D
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

leena

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 568
  • Karma: +1/-7
    • Profiili
Tulipa vahingossa kuultua Stinan uusi Kirje-niminen sinkku tänään Radio Aallolla (ensisoitto?). Kivan kuuloista pehmopoppia, ehkä hieman iskelmämäistä, kuten ilmeisesti moni pelkäskin, kun kieli vaihtu suomeksi. Kuulemma keikkakielikin vaihtui kertalaakista enkusta suomeksi ihan näinä päivinä, tai ainakin Stinasta tykkäävä kaverini harmitteli viimeisen enkkukeikan missaamista. Biisi ei ainakaan minua vakuuttanut mitenkään erityisemmin, mut en toisaalta oikein mitään odottanutkaan, kun ei ollut omia Idols-suosikkeja.

Se mikä kummastuttaa on, että esim. Stinan Facebook-sivulla ei asiasta tunnuta mitään tietävän (en viittinyt liittyä vain ilmoittaakseni, että missasitte, lällätilää... ;) )

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Stinan biisin "kirje" kuulee spotifystä :)

Pakko myöntää itsekin, että suomeksi laulaminen ei ehkä ollut fiksuin veto, sillä mielestäni Stinan tapa lausua ja laulaa ei oikein istu suomen kieleen. Voi olla tottumiskysymyskin ja ajan kanssa mieli voi muuttua.

MUTTA biisistä tykkään hirveästi. :) Kantripoppi iskee yllättävän kovaa sanomaltaan ja musiikiltaan. Mukavan raikasta ja erottuvaa. Lisäksi hirveästi plussaa siitä, että Stina tekee ihan itse biisinsä. Suomen Taylor Swift ;D Kertsi jää mukavasti päähän.

Taidan kyllä hankkia levyn itselleni, mutta ennen ostopäätöstä haluan kuulla useamman biisin vielä.
« Viimeksi muokattu: 30.08.2011 20:50:43 kirjoittanut jensky »
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

McKenzie

  • kadonneen mielenrauhan metsästäjä
  • i
  • *
  • Viestejä: 3358
  • Karma: +5/-2
  • Queen of fucking everything O:-)
    • Profiili
Kirje on spotify-kuuntelussa, ja jotenkin tuo suomen kieli ei oikein iske. Laulun sävel on tosi hyvä ja tarttuva, ja just sellainen, että jos kuulisin tän biisin radiosta englanninkielisenä, niin kääntäisin volyymia kovemmalle.  Nyt laitoin vaan hiljemmalle, ettei tartteis kuunnella noita sanoja. Suomenkielisen musiikin kohdalla mun rima on vaan tosi, tosi korkealla.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience. - Mark Twain -

laa

  • Idols-keskustelijat
  • Viestejä: 120
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Aika samoilla linjoilla kielen suhteen, vaikka itse suomenkielisen musiikin ystävä olenkin. Jotenkin nuo lyriikat ja eivät solju yhtä hyvin kuin itse musiikki ja tosiaan englanti tuntuu istuvan Stinan suuhun paremmin. Biisinä ihan onnistunut, mutta ei iske niin että levyn ostaisin. Stinan ääni on kyllä ihan kaunis ja miellyttävä kuunnella. Hienoa tosiaan että tekee itse ja sai pitää oman bändinsä.

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
http://blogit.stara.fi/chaostube/?p=10848

Livenä kuulostaa itseasiassa paremmalta tuo biisi. :) Tosin oon kuunnellu tuota jo aika usein, eli oon saattanu tottuakin. Ja tykkäilen. Ehdoton Idols-suosikkini ikinä  8)
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Stinan musavideon näkee hänen FB-sivuiltaan :)

Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Stinan Syksyn sävel -kisabiisin "Anna mun mennä" kuulee täältä http://www.mtv3.fi/ohjelmat/sivusto2008.shtml/viihde/syksyn_savel_2011/taustaa_kilpailijat?1401634
Tykkään kyl hirmuisesti. Mukava kuula Stinalta herkempääkin ääntä.
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Nyt vasta kuuntelin tuon Kirjeen. Kuulosti täysin yhdentekevältä.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Eilen näin Stinan videon Voicella. En ensin meinannut tuntea häntä, kun oli niin yllättävä juttu.

Ensi kuulemalta kappale ei vielä jäänyt mieleen. Eikä toisellakaan. Kauniisti Stina kyllä lauloi ja siinä taisi olla vähän kantrahtaviakin sävyjä mukana.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Ostin Stinan levyn ja olen nyt kuunnellut sen muutaman kerran. Suurin osa kappaleista on Stinan omia sävellyksiä ja myös sanoittamia.

Ensiksi tuntui, että liian tasapaksua, mutta sitten aukesi. Hyviä kappaleitahan levyllä on! Todella kuunneltavaa musiikkia. Herkkääkin.

Vaikeutena on varmaan se, että levyllä ei taida olla kunnon hittikappaletta, joka saisi radiosoittoa. Ilman radiosoittoa levyä on vaikea saada markinoitua.

Taatusti erilaista musiikkia, mitä olisi luullut Stinan laulavan. Suomen kielistäkin. Yllätyin joka tapauksessa positiivisesti! Jos Stina tekee itse omat kappaleensa, levymyynnin ei tarvitse olla niin iso. Keikkoihinkin kyllä tarvittaisiin kaikkien tuntemia hittikappaleita.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Stinan levy on itse asiassa todella hyvä ja olen mieltynyt jo useimpaan kappaleeseen. Vahinko että radiosoittoa ei tule vaikka onhan levyllä myös radiosoitttoon  kelpaavia kappaleita.

Ongelma on se, että hittikanavat ovat ulkomaisessa omistuksessa. Ei ole kanavaa, joka pitäisi suomalaisen musiikin puolta.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Ei ole kanavaa, joka pitäisi suomalaisen musiikin puolta.

Suomi Pop? Tuleeko Stinan musiikkia sieltä?

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Ei ole kanavaa, joka pitäisi suomalaisen musiikin puolta.

Suomi Pop? Tuleeko Stinan musiikkia sieltä?
Tulee. Just maanantaina kuulin. Taisi olla Stinan toinen sinkku?



~It feels good. Is that reason enough for you.~

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Nova on ottanut Stinan uusimman sinkun listoilleen myös. Harmi, ettei hälle ole oikein sijaa esim. YleX:ssä, jossa esim. Lassin levy soi yllättävänkin tiuhaan tahtiin.

Itse pidän Stinan levystä myös paljon, vaikka monet biisit ovat keskenään aika samanlaisia. Hän on kuitenkin itse tehnyt kappaleensa, mistä tulee hitosti plussaa ja yleensä se ennakoi sitä, että biisien taso vaan nousee tulevaisuudessa :)
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Ei ole kanavaa, joka pitäisi suomalaisen musiikin puolta.

Suomi Pop? Tuleeko Stinan musiikkia sieltä?
Tulee. Just maanantaina kuulin. Taisi olla Stinan toinen sinkku?

Pitää kuitenkin muistaa, että Suomi Pop taitaa olla ranskalaisomistuksessa oleva kanava.

Suomesta puuttuu suomalaisomistuksessa oleva kanava, joka soittaa suomalaista popmusiikkia ihan kansallisen edun syistä. Kyllä ruotsalaiset hoitavat oman musiikkinsa levityksen ihan omin voimin.

Radio Nova on hieman liian kalmakanava Stinan tapaisille artisteille ja YleX on joka tapauksessa liikaa rokkikanava. Pitäisi olla poppikanava, joka soittaa tämän hetken suomalaista poppia.

Stinan levyn kappaleet ovat muuten keskenään ihan erilaiset. Levy vaatii kuitenkin muutaman kuuntelukerran.






McKenzie

  • kadonneen mielenrauhan metsästäjä
  • i
  • *
  • Viestejä: 3358
  • Karma: +5/-2
  • Queen of fucking everything O:-)
    • Profiili
NO mikäs se on se radio Suomipop tms.? Tuleeko sieltä Stinaa? Mies kuuntelee sitä usein autossaan yksin ajaessaan, mutta mie en pääosin voi sietää suomipoppia, joten vaihdan aina välittömästi kanavaa.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience. - Mark Twain -

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
On SuomiPopilta tullut Stinaa. Tosin en nykyisestä tiedä, sillä täällä ei moiset  kanavat kuulu :D Toivoisin jatkossa Stinalta aavistuksen rokimpaa linjaa (kantripopista kantrirockpoppiin) niin hän hivenen kasvattaisi radiosoitto-mahdollisuuksiaankin.

Lapin radiosta (Ylen kanava) olen myös kuullut Stinaa ja samoin IskelmäRadiosta.

Pääsääntöisesti kuuntelen YleX:ää, enkä ole tainnut siellä muita Idols-tähtiä kuullakkaan kuin Lassia viime aikoina :P
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Mikä Stinan hommassa oikein mätti, kun hänen levymyyntinsä ei ollut lähelläkään sitä mitä odotettu?

Edit. Sorry mää kyselen vähän tyhmiä :-[ Voisin itse hankkia Stinan levyn ja arvioida.
« Viimeksi muokattu: 06.02.2012 23:48:24 kirjoittanut Anteater »

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Levyä en oo ehtinyt vielä hankkia mutta muuten kuunnella musiikkia. Kyllä se ongelma minusta on siinä tosiaan, että vaikka kappaleet sinänsä eivät ole huonoja, niin tuontyyppistä musiikkia on Suomessa paljon naisen laulamana. Kappaleet eivät ole niin erikoisia, että ne erottuisivat massasta. Täytyy ihmetellä, kenen idea oli antaa Stinalle juuri tuollaista musiikkia. Ennen Idolsia hän oli tehnyt vähän toisentyyppistä musiikkia englanniksi. Miksi häneltä vietiin se tyyli?

laa

  • Idols-keskustelijat
  • Viestejä: 120
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Kyllä se käsittääkseni oli ihan Stinan ja bändin oma idea, että musa on suomeksi ja tuontyylistä kuin on. Niin on ainakin haastatteluissa useasti kertonut. Biisithän ovat lähestulkoon kaikki omia/bändin kanssa tehtyjä ja senkin asian suhteen Stina taisi itse olla ihan tyytyväinen. Ongelma on varmaan juuri se, etteivät biisit erityisesti säväytä ja jää mieleen, eikä Stina sitten persoonanakaan niin paljon jaksanut kiinnostaa, että saisi kaikki tykkäilijät levynostoon. Noita fb-tykkäilijöitähän Stinalle yllättäen tulee edelleen tasaiseen tahtiin toisin kuin muille viime vuoden kisailijoille! Medianäkyvyyttä on toki ollut aika paljonkin.