Kirjoittaja Aihe: Kaksintaistelut 1, 17.2.  (Luettu 3718 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Kaksintaistelut 1, 17.2.
« : 16.02.2017 23:24:23 »
Huomenna siis alkaa kaksintaisteluvaihe.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut 1, 17.2.
« Vastaus #1 : 17.02.2017 17:06:44 »
Toivottavasti tällä kertaa tähtivalmentajat ovat valinneet kaksintaistelubiisit ajatellen kisaajia eivätkä itseään.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21605
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut 1, 17.2.
« Vastaus #2 : 17.02.2017 20:19:42 »
Redrama - Mckhael Ekeghasi vs Terry Kim
Ihan nättiä laulua, mutta vähän jäi valjuksi. Eihän kappalekaan antanut mahdollisuuksia esiin nousemiseen. Ehkä Ekeghasi on kuitenkin mielenkiintoisempi. Niinpä myös Redrama oli samaa mieltä ja valitsi Michaelin.

Anna - Tiina Nyyssönen vs Anna Ijäs (Sua varten)
Paljon parempi kaksinkamppailu kuin edellinen. Molemmat olivat hyviä! Tiina ehkä tsemppasi enemmän. Hänet ehkä valitsisin mutta kyllä Annakin pitäisi kaapata. Myös Anna voisi mennä ensimmäisenä. Pidin kuitenkin Ääni ratkaisee -vaiheessa enemmän Tiinasta. Anna valitsi Annan. Redrama ja Olli halusivat kaapata Tiinan. Tiina valitsi Ollin!!!!!m HYVÄ OLLI!

Michael - Andrea Brosio vs Jani Korpela (Surrender)
Kaipa hyvin lauloivat vaikka ei ihan minun makuuni ollutkaan. Olisin valinnut Andrean ja niinhän Michaelkin päätti. Jania ei kaapattu.

Anna - Yohan Henriksson vs Outi-Maija Itkonen (Some Die Young)
Onpas paha  valinta taas. Molemmat olivat tosi hyviä! En osaa valita. Yohanmon ehkä erilaisempi, joten Yohan. Anna valitsi Outi-Maijan! Mutta Redrama ja Michael halusivat kaapata Yohanin ja Yohan valitsi Michaelin.

Olli . Emmi Bogdanof - Marja Vaara - Ramona (Supernaiset)
Ehkä illan paras tähän asti.Todella hyvä! En osaisi kertakuulemalta valita. Olli valitsii Emmin. Kaappauksia ei tullut Sääli.

Michael - Saija Saarinen vs Sara Kurkola (Minä sinua vaan)
Olipas taas kauhea kamppailu, kun olisi halunnut molemmat jatkoon. Saija oli ehkä vahvempi. Minustakin Sara myös yritti hieman liikaa. Aavistuksen verran teennäistä. Michael valitsi Saran. Redrama kaappasi Saijan! Ja Anna myös! Ja Olli! Saija valitsi Redraman.
« Viimeksi muokattu: 17.02.2017 21:21:57 kirjoittanut Etsku-Etana »

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut 1, 17.2.
« Vastaus #3 : 17.02.2017 20:28:27 »
Olipas Anna Ijäs yllättävän vaisu. Kappale ei ehkä antanut mahdollisuutta. Tiina yllätti taas myönteisesti. Ehkä Anna kuuli, että Annassa oli kuitenkin enemmän kehityspotentiaalia.

Andrean ja Janin kohtaaminen oli melkoinen rokkisekamelska. Ehkä Andrea sai enemmän irti.

Olisin ottanut Yohanin jatkoon ennemmin kuin Outin.

Olipas pettymys, että Ramona putosi. Hän kuulosti tuosta kolmikosta selvästi parhaimmalta. Koko ajan odotin, että hänet olisi kaapattu. Epäreilu kappalevalinta hänelle. Ajettiin ainoana pois mukavuusalueelta. Enpä ihmettele, ettei kukaan halua Ollin tiimiin. Ramonankin olisi kannattanut valita Mike.
« Viimeksi muokattu: 17.02.2017 21:15:23 kirjoittanut Anteater »

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut 1, 17.2.
« Vastaus #4 : 17.02.2017 23:08:16 »
Jännästi mulla on aika eri mielipiteet kuin Etskulla.  ;D

Mun mielestäni Michaelin ja Terryn kaksintaistelu oli tosi hieno avaus. Tykkäsin tosi paljon Terryn äänestä. Vaikea oli valita, mutta ymmärrän kyllä, että miksi juuri Michael pääsi jatkoon. Harmi, että Terry on korealainen. Uskon, että muuten olisi ollut potentiaalia päästä toiseen joukkueeseen.

Tiinan ja Annan duetosta tuli vähän sellainen fiilis, että kumpikaan ei saanut itsestään kaikkea irti tämän biisin kanssa. Tykkäsin kummankin ääni ratkaisee -vaiheen esityksestä enemmän. Annalle tämä kappale toimi ehkä paremmin. Tiina fraseerasi voimakkaammin, mikä ei mielestäni ehkä niin sopinut kappaleeseen. Ihan mukavaa joka tapauksessa, että kumpikin on nyt jatkossa. Ollin joukkueen yleinen taso ei niin päätä huimaa, joten ehkä Tiina teki hyvän peliliikkeen valitsemalla Ollin joukkueen.

Andrean ja Janin kappale oli mun mielestä laulukilpailukappaleeksi tosi huono. Esitys oli aika yhdentekevä. Andrea on kuitenkin tästä kaksikosta paljon parempi, joten oli oikeutettua, että hän meni jatkoon. Jani kyllä tsemppasi aika hyvin ja suoriutui paremmin kuin odotin.

Yohanin ja Outi-Maijan duetto oli mulle vähän pettymys, eli tuntui, että kumpikaan ei ollut parhaimmillaan. Alussa Yohan kuulosti hyvältä ja Outi-Maija ihan amatööriltä, mutta Outi-Maija sitten paransi tasoaan. Sitten taas Yohan rupesi kuulostamaan yhdentekevältä. Itse olisin niukasti valinnut Yohanin jatkoon, mutta nyt tietty molemmat ovat jatkossa. Ihan hyvä niin.

Ollin joukkueen trio oli yllätys. Luulin, ettei tällaista tule, kun ei ole "ylimääräisiä" mukana, mutta tuli nyt sitten kuitenkin. Biisivalinta hirvitti, mutta kyllähän tämä toimi varsin hyvin. Marja jäi kyllä selkeästi kolmanneksi. Itsekin tykkäsin Emmistä kovasti, joten olin tyytyväinen kun hän pääsi jatkoon. En kuitenkaan tajunnut näitä kommentteja, että Ramona olisi jäänyt muiden jalkoihin. Mielestäni myös Ramona oli tosi hyvä.

Saijan ja Saran duetosta ajattelin etukäteen, että Sara ei voi jäädä tässä kakkoseksi, mutta tulikin aikamoisena yllätyksenä, että hän selkeästi yritti liikaa ja siksi Saija kuulosti paljon paremmalta. Sarassa on kuitenkin paljon potentiaalia, ja siksi on kivaa, että myös hän pääsi jatkoon. Saran valinta jatkoon oli kyllä tyypillinen Michael-päätös, jota ei oikein tajua.  :P
« Viimeksi muokattu: 17.02.2017 23:13:14 kirjoittanut ville »

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut 1, 17.2.
« Vastaus #5 : 17.02.2017 23:18:50 »
Ollin joukkueessa oli nyt trio, joten jäljellä on pariton määrä kilpailijoita. Jotenkin veikkaan, että tämä tarkoittaa, että myöhemmin tulee tämä ääni ratkaisee -vaiheen duo täydennettynä jollakin kolmannella.


Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21605
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut 1, 17.2.
« Vastaus #6 : 18.02.2017 00:08:57 »
Jännästi mulla on aika eri mielipiteet kuin Etskulla.  ;D

Mitä ihmettä, eihän me koskaan olla oltu eri mieltä mistään!

Mutta oikeastaan aika samoilla linjoilla oltiin. Erityisesti ekan parivaljakon aikana en vain pystynyt oikein keskittymään lähetykseen ja sama tapahtu myöhemminkin. Kommentit tulivat siten aika lonkalta.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Kaksintaistelut 1, 17.2.
« Vastaus #7 : 18.02.2017 12:04:35 »
Michael Ekeghasi vs Terry Kim

Hauska biisivalinta. Michael oli toki energisempi ja sulavampi esiintyjänä, mutta mä koen silti, että Terry on parempi laulajana, hänellä on todella miellyttävä ääni. Oli kyllä todellinen harmi ettei Terryä nähdä jatkossa. Uskon, että hän olisi jatkossa vapautunut entistä enemmän esiintyjänä, kunhan olisi saanut siihen mahdollisuuden.



Tiina Nyyssönen vs Anna Ijäs

Tää esitys ei loppujen lopuksi ihan kauheasti mua kiinnostanut, vaikka mun mielestä Anna oli ihan mielenkiintoinen koelauluissa. Anna oli nytkin aavistuksen parempi, joten hyvä, että meni jatkoon. Tiina yritti mun mielestä liikaa ja jäi teennäiseksi.



Andrea Brosio vs Jani Korpela

Voi harmi miten tylsä biisivalinta. Eihän se antanut lainkaan tilaa revittelyyn. Tai no ei biisissä varsinaisesti ole mitään vikaa, tykkään kyllä alkuperäisestä, mutta ei se kyllä kilpailukappaleeksi taida sopia. Andrea on ehdottomasti suosikkejani, joten harmitti ihan hänen puolestaan, ettei hänen upeaa ääntään ja äänenkäyttöään päästy kuulemaan tässä kunnolla. Siitä huolimatta Andrea oli selkeästi parempi. Toisaalta ei Janikaan huono ollut! Eli sinänsä harmi hänen putoamisensa.



Yohan Henriksson vs Outi-Maija Itkonen

Yohan on myös suosikkejani. Ihmettelin hieman biisivalintaa, tietyllä tavalla tämäkin kappale oli tylsä biisi kisakappaleeksi, jotenkin liian toistoa sisältävä. Mun mielestä Yohan oli selkeästi parempi, joten oli todellinen fail Annalta valita Outi-Maija, joka jäi jalkoihin esityksessä. Luojan kiitos Yohan on niin pidetty, että hänet kaapattiin.



Emmi Bogdanof vs Marja Vaara vs Ramona

Kylläpä kuulosti Kaija Koon menevä biisi tosi vaisulta sovitukselta. Mulle nämä naiset oli kyllä aika samantekeviä, en olisi ketään varmaan tainnut laittaa jatkoon edes karsinnoista. Ramonasta pidin eniten, mutta hänet jyrättiin aika lailla tässä esityksessä.



Saija Saarinen vs Sara Kurkola

Saijaa en olisi laittanut karsinnasta jatkoon, koska se Journeyn biisi hänen tulkitsemanaan kuulosti melko vaisulta, nyt kyllä paransi. Saralla on vaarana se, että hän yliesiintyy. Näistä kahdesta mielestäni Saija oli parempi.




~It feels good. Is that reason enough for you.~

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut 1, 17.2.
« Vastaus #8 : 18.02.2017 14:10:31 »
Toivottavasti tällä kertaa tähtivalmentajat ovat valinneet kaksintaistelubiisit ajatellen kisaajia eivätkä itseään.

Valitettavasti ei näytä toteutuvan. Esimerkiksi Supernaiset oli aivan järkky valinta kisakappaleeksi.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut 1, 17.2.
« Vastaus #9 : 18.02.2017 16:01:02 »
Kaappausmahdollisuus kolmintaistelussa oli esitetty sekavasti. Olisiko valmentajan pitänyt kaapata sekä Marja että Ramona, jos hän olisi painanut nappia?

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21605
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut 1, 17.2.
« Vastaus #10 : 18.02.2017 20:13:31 »
Kaappausmahdollisuus kolmintaistelussa oli esitetty sekavasti. Olisiko valmentajan pitänyt kaapata sekä Marja että Ramona, jos hän olisi painanut nappia?

No aika selvää se varmaa on, että kaappaaja olisi saanut valita, kumman haluaa. 

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut 1, 17.2.
« Vastaus #11 : 18.02.2017 20:26:21 »
Sara Kurkolaa on Facebookissa moni sanonut ylimieliseksi hänen esiintymistapansa vuoksi. Aika outo väite! Sara itse on käynyt lukemassa ja kommentoi tuolla http://sarakurkola.blogspot.fi/

Sara ja Saija kuuluivat ilman muuta kumpikin jatkoon.


ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut 1, 17.2.
« Vastaus #12 : 19.02.2017 02:16:26 »
Sara Kurkolaa on Facebookissa moni sanonut ylimieliseksi hänen esiintymistapansa vuoksi. Aika outo väite! Sara itse on käynyt lukemassa ja kommentoi tuolla http://sarakurkola.blogspot.fi/
Ilmeisesti draaman kaaren tässä vaiheessa pitäisi olla nöyrä ja ottaa vain vastaan se, mitä tarjotaan. Itse tykkäsin Saran määrätietoisesta asenteesta. Myönnän kyllä, että määrätietoiseen asenteeseen lisättynä Saran liioiteltu esiintyminen ärsytti, mutta lasken sen kokemattomuuden piikkiin.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut 1, 17.2.
« Vastaus #13 : 19.02.2017 14:00:50 »
Kaappausmahdollisuus kolmintaistelussa oli esitetty sekavasti. Olisiko valmentajan pitänyt kaapata sekä Marja että Ramona, jos hän olisi painanut nappia?

No aika selvää se varmaa on, että kaappaaja olisi saanut valita, kumman haluaa.

Etsku on alkanut ymmärtää tuotannon aivotuksia. Miten pelottavaa! Joskus aiemmalla kaudella kolmintaistelussa oli kummankin kaappausmahdollisuus erikseen. Nyt jäi vähän hällä väliä -fiilis.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut 1, 17.2.
« Vastaus #14 : 23.02.2017 20:52:02 »
Kaappausmahdollisuus kolmintaistelussa oli esitetty sekavasti. Olisiko valmentajan pitänyt kaapata sekä Marja että Ramona, jos hän olisi painanut nappia?

No aika selvää se varmaa on, että kaappaaja olisi saanut valita, kumman haluaa.

Etsku on alkanut ymmärtää tuotannon aivotuksia. Miten pelottavaa! Joskus aiemmalla kaudella kolmintaistelussa oli kummankin kaappausmahdollisuus erikseen. Nyt jäi vähän hällä väliä -fiilis.

Oli muuten toisessa kaksintaistelujaksossa Miken trion hävinneillä laulajilla kummallakin oma erillinen kaappausaika. Jäi vähän sellainen maku, että Ramona tai Marja oli päätetty pelata ulos.