Kirjoittaja Aihe: Levy-arvosteluja!  (Luettu 2338 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Levy-arvosteluja!
« : 10.07.2009 16:19:19 »
Muistaakseni vanhalla forkalla oli vastaava topsi ja tv-puolellakin arvostellaan tiuhaan tahtiin leffoja. Ite laittelen illemmalla ajatuksia Disco Ensemblen tuoreesta ep:stä sekä Viper Ethics (2003) albumista kunhan vaan oon kuunnellu ne läpi. 8>

Eli tänne forkkalaisten ajatuksia cd:eistä!



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Levy-arvosteluja!
« Vastaus #1 : 13.07.2009 20:08:34 »
Disco Ensemble – Back On The MF Street ep

Disco Ensemble teki sen taas!



Levy-yhtiö: Fullsteam Records
Julkaisuvuosi: 2009
1. Back On The MF Street
2. Golden Years
3. The Alps
4. Abandoned
5. Bad Luck Charm (Them Shepherds Remix)
6. Bad Luck Charm (Mr. Velcro Fastener Remix)

Ep sisältää 4 uutta biisiä ja kaksi remixiä Magic Recoveriesin menestyssinglestä Bad Luck Charm.

Onpa tuhtia tavaraa! Avausraita aiheutti kuuntelijassa heti alkuun suuren wow-reaktion, jonka jälkeen teki vain mieli riehua ja revitellä omassa huoneessa piilossa muiden katseilta. Tämän biisin voisi kuvitella toimivan keikoilla todella hyvin, sillä Back On The MF Street on hyvin vauhdikas ja tarttuvat wo-o-o-oo huudahdukset jäävät mieleen. Biisi on hyvinkin tavanomainen ja perinteinen DE:lle, toisaalta se kuitenkin sisältää täysin erilaisen koukun mihin ollaan aikaisemmin totuttu. Rumpujen komppi tempaa mukaansa.
Toinen kappale Golden Years onkin hieman rauhallisempi ja ehkä hivenen tylsäkin. Biisi alkaa kuulostaa hyvältä ensimmäisen kertsin aikana, kuitenkin lopulta junnaten paikoillaan loppuun saakka. Piristykseksi tähän olisi ehkä kaivattu Miikan keyboardia.
 
The Alps puolestaan esittelee menevän ja rauhallisen biisin sekoituksen, rytmi saa jalan vipattamaan mutta ei se silti ole menobiisi. Kolmannen minuutin kohdalla kappale saa aivan uudenlaisen käänteen päästäen kitaran valloilleen.

Abandoned on ep:n mieleenpainuvin kipale avausbiisin jälkeen, kitaroille on jälleen annettu suuri rooli. Menon ollessa rauhallista Miikan ääni pääsee valloilleen, osoittaen hänen monipuolisuutensa.

Remixit oli todella laadukkaita, harvoin pidän remiksatuista versioista näinkin paljon. Them Shepherds Remix kuulostaa siltä, että se voisi hyvinkin soida jossain hämyisässä mutta kuitenkin viihtyisällä klubilla ihmisten heilutellessa kroppiaan villisti. Remiksin idea on yksinkertainen, kun Miikka laulaa tulee hetken kuluttua pysähdys ja lause jää kesken, hetken kuluttua se toistetaan ja sitten tulee kitaroita, lause toistetaan jälleen puoliksi. Hyvin discojumputusmainen.
Mr. Velcro Fastener remix onkin täysin päinvastainen. Se soljuu rauhallisesti eikä biisiä millään voisi tunnistaa Bad Luck Charmiksi ensimmäisten minuuttien aikana ainakaan. Tässä oli jotenkin sellainen aavemainen ja seesteinen tunnelma. Oikeastaan aika tämä voisi soida jossain modernissa taidenäyttelyssä taustalla.

Kaiken kaikkiaan hankkimisen arvoinen ep. Hieman petyin, koska tää ei sisältänyt uutta biisiä So Cold, mutta luultavasti se tarkoittaa vain sitä, että bändi on kasaamassa uutta täyspitkää josta biisi suurella todennäköisyydellä sitten löytyy. Tasaista laatua DE:ltä.
4/5



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Kiiamo

  • Bumbulanssin kuljettaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 5264
  • Karma: +8/-6
    • Profiili
Vs: Levy-arvosteluja!
« Vastaus #2 : 16.10.2009 01:08:05 »
Tokio Hotel - Humanoid



Mä teen tästä nyt tälläisen arvostelun, jossa ensiksi arvostelen biisit yksitellen, jonka jälkeen keskityn kokonaisuuteen.

Komm: Tykkään tästä biisistä ja tää on just sopiva levyn aloitusraidaksi, mut jotenkin en esim kiertueen avausbiisiks tätä osais kuvitella.
Tästä pystyy päättelee, mitä tää levy tuo tullessaan, tässä on omalla tavalla sitä vanhaa TH'ta, mut reilusti myös sitä uutta.

Tykkään varsinkin kertosäkeestä, jää tosi ärsyttävästi päähän.
Sonnensystem:
Mun yks lemppari ! Sanotukset on kivat ja melodia ja kaikki. Tosin hajoan aina tossa alussa, en tiedä miks. :'D
Tästä tulee tosi hyvä fiilis ja on alusta asti ollut mun lemppari
.
Automatisch: Levyn eka sinkku, mitkä mun ajatukset tästä silloin oli? Se oli samalla järkytys, mut samalla jotenki tuntu, et on menty eteenpäin. Mut tää oikeestaan edustaa eniten ehkä Zimmer 483'n tyylistä musatyyliä, jos vertaa muihin biiseihin.
Mut eipä tästä oikeestaan kauheen huonoa sanottavaa ole, paitsi et täytyy sanoo ,etten tykkää musavideosta ! :'D

Lass uns laufen: Yks levyn hitaista biiseistä - se toimii täydellisesti. Tää aiheuttaa kylmät väreet, toi melodia sen kai tekee. Kertosäkeessä sitten lähtee tää 'vahvempi' osuus käyntiin. Aika perus 'slovari' mihin ei oo lisätty mitään ylimäärästä.
Humanoid: No tää on sit tätä todellakin uutta TH'ta. Tää on sellanen biisi, et tästä joko tykkää tai ei. Tää on erilainen, tää edustaa todellakin sitä uutta ja tulevaa. Mut tää toimii.

Für immer jetzt: Tää on kans yks levyn parhaimpia biisejä. En kyl vaa tajuu, et mikä idea joka biisiin on tyyliin tunkea tälläsiä ihme huutoja ? :'D No mut tää toimii, kauheen herttanen biisi. Sanotukset on ihanat, niistä tykkään tosipaljon. :')

Kampf der Liebe: Tää on yks levyn parhaimpia, ehkä jopa toisiks parhain. Tää jumputus on aivan loistava, sopii tähän ku nenä päähän ! Ihanaa, ku melodia muuttuu jatkuvasti, eka on vähän tyhjähköä, mut sit räjähtää. Aivan loistava kappale.

Hunde Tää on biisi, jota en oo oikeestaan ikinä tajunnut. Tää on todellakin erilainen. Sanotukset on ehkä vähän kyseenalaiset, jokainen tulkitsee ne tavallaan, mut mulle nää lyriikat kertoo siitä, kuinka julkisuus stressaa ja ikinä ei saa rauhaa.

Menchen suchen Menchen: Tää on levyn heikoin kappale. Ei tätä huonoksi voi kutsua, mut selkeesti heikoin, johon mä en oikein yhteyttä saa. En sit tiiä mistä se johtuu, mut jotenki tää ei oo oikein ikinä iskenyt. Ehkä tässä on...liian paljon kaikkea.

Alien: Tää on kans sellanen biisi, joka edustaa uutta Tokio Hotelia. Jollain tapaa tosi haikea, mut aika 'räväkkä' kappale. Billin ääni sointuu tässä ihanasti, voi luoja, rakastan niitä korkeita kohtia, mitä tässä biisissä lauletaan.

Geisterfahrer: Koko arvostelun ajan oon odottanut, että koska pääsen tän kyseisen biisin arvostelemaan. Tää on TÄYDELLINEN. ♥ Oikeesti, rakastan tätä yli kaiken, varmasti paras biisi pojilta ikinä. Billin ääni, tää tunnelma, noi sanat, toi nainen joka tässä laulaa...mä en löydä tästä kappaleesta mitään huonoa. Yks kauneimpia lauluja ikinä. Ja kerrottakoon tähän, että ekan kerran, ku levyn kuuntelin, en ollut itkenyt kertaakaan, mutta kun tää biisi alko soimaan, heti ekan lauseen kohalla mä alan itkemään ihan kympillä. Jumalattoman kaunis, paras, täydellinen. ♥

Zoom: Tää edustaa kanssa levyn slovariosastoa. Ihan hyvä biisi, nostattaa kyyneleet silmiin, kun oikeassa mielentilassa kuuntelee, mut jotenkin tuntuu, että tää olis In die nacht kakkonen, minne tää ei todellakaan yletä. Ei levyn huonoimpia, mut ei todellakaan parhaita. Toi piano taustalla nostattaa kyllä kylmät väreet.

Hey du Tää on aika energinen ja jatkaa samaa linjaa Komm'n ja Humanoidin kanssa. Kitarat kuuluu vahvasti, mistä mä tykkään, mut jotenkin tää biisi on jääny mulle peittoon.

Träumer: Tää on kans näitä 'loistavia sopivassa määrin'-biisejä. Tykkään tästäkin biisistä kyllä, mutta ekoja kertoja, kun kuulin, niin ei sytyttänyt yhtään.

That day Tää on kans tätä vähän angstisempaa TH'ta, joka muistuttaa tietyllä tasolla edellistä levyä, mikä on hyvä. Tässä ei oo mitään liikaa, eikä mitään liian vähän. Rakastan tän biisin sanoja ja tunnelmaa ja tää sopii oikeestaan tosi hyvin englanninkielisenä.
Kertosäe on aivan loistava, samaten kohta "gonna be okay, gonna be okay, one day, one day"-kuiskinta.

Screamin': Tää on tosi jännä biisi. Alusta en oikein tykkää, enkä oikein noista säkeistöistäkään, mut kertsi räjäyttää tajunnan. Aivan ihana, rakastan sitä kertosäettä.

Kokonaisuutena tää levy on täydellisesti onnistunut. Kyllähän siinä kesti, mut on tää kaiken sen odottamisen arvoista.
Uus soundi kuulostaa järjettömän hyvältä, enkä mä malta odottaa, että nää biisit päästään kuulemaan livenä !
Levy sisältää paljon uutta, mut myös hyvällä tasolla vanhaa, tuttua ja turvallista Tokio Hotelia, mutta tästä jos mistä huomaa, että pojat ovat kehittyneet valtavasti.
Billin ääni sointuu joka kuuntelu kerralla paremmin ja paremmin ja varsinkin englanninkielisistä biiseistä huomaa, kuinka hän on kehittynyt myös kielellisesti. Ei tästä levystä pahaa sanottavaa ole, vaikka ennakkoluulot tätä kohtaan oli järjettömän kovat.
Mutta, ihminen on erehtyväinen ja joka kerta, kun levyä kuuntelee, iskee taas se tunne, että miksi tähän bändiin alunperin rakastu.
Suosittelen todellakin kuuntelemaan, ja jos saksa ei iske, voi biisit aina kuunnella englanninkielisinä. ;)

4½/5
I ain't gonna do what I don't want to, I'm gonna live my life.

Fuga.

  • Sandran lönköttelykouluttaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 12170
  • Karma: +119/-100
  • I wanna feel alive.
    • Profiili
Vs: Levy-arvosteluja!
« Vastaus #3 : 16.10.2009 23:16:08 »
Sonnensystem:  Tosin hajoan aina tossa alussa, en tiedä miks. :'D

Ekan kerran ku kuulin ton kappaleen ni säikähin oikeesti ihan SIKANA ku mul oli kauheen kovalla volatki :D:D:D Sain melkei sydärin.
“What you’ve done becomes the judge of what you’re going to do
- especially in other people’s minds.
When you’re travelling, you are what you are right there and then.
People don’t have your past to hold against you. No yesterdays on the road.”