Kirjoittaja Aihe: 2. live - Vielä yksi laulu - 17.11.  (Luettu 3587 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
2. live - Vielä yksi laulu - 17.11.
« : 13.11.2017 01:00:03 »
Lainaus
Jakso 18/20. Vielä yksi laulu. Idolsin toisessa suorassa lähetyksessä kilpailijat esittävät suomalaisten laulaja-lauluntekijöiden kappaleita. Lavalle nousee myös pop-kuningatar Erin sekä huippusuosittu Isac Elliot! Katsojat päättävät, ketkä kilpailijoista pääsevät jatkoon illan lopuksi!

Nelosella perjantaina klo 20.00.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: 2. live - Vielä yksi laulu - 17.11.
« Vastaus #1 : 14.11.2017 14:21:35 »
Eihän kukaan vedä Anssi Kelaa?

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 2. live - Vielä yksi laulu - 17.11.
« Vastaus #2 : 14.11.2017 15:05:41 »
Eihän kukaan vedä Anssi Kelaa?

Huh mikä ajatus!

random

  • Vieras
Vs: 2. live - Vielä yksi laulu - 17.11.
« Vastaus #3 : 17.11.2017 19:58:03 »
Sisältyykö suomalaisiin laulaja-lauluntekijöihin kilpailijat itse? Olisi hienoa, jos joku vetäisi oman kappaleensa.

vviima

  • Ylin supersarkka
  • i
  • *
  • Viestejä: 5449
  • Karma: +11/-5
    • Profiili
Vs: 2. live - Vielä yksi laulu - 17.11.
« Vastaus #4 : 17.11.2017 20:27:27 »
Apua mitä Lotta-Marialle tapahtu?? Mulla on taas niin hyvät eväät että puolet keskittymisestä menee niitten syöntiin mutta eihän koko esityksestä tullut yhtään mitään! Kuulosti paikoittain ihan kamalalta ja taisteliko Lotta itkua vastaan koko esityksen vai häh?

Okei edelleen en keskittyny täydellisesti mutta musta tää oli Anniinan paras veto tähän mennessä. :o Jotenkin tässä biisissä sen ääni ei ärsyttäny mua ja muutenkin meni hienosti. Ekaa kertaa voin sanoa ihan rehellisesti että tykkäsin Anniinan vedosta. :D

Propsit Leeville siitä että veti englanninkielisen biisin. Ja välillä vetikin ihan hyvin, mutta ei niin hyvin että oisin voinu sanoa innostuneeni. :D

Julia oli kai ihan hyvä? Mutta ei ehkä ihan parasta Juliaa, ja Antilla oli ihan hyvä pointti kun sanoi että esiintymistä vois vielä kehittää.

Tiia meni multa lähes kokonaan ohi. Pitää kattoa myöhemmin vielä ajatuksella, mutta ei se ainakaan huonolta kuulostanut.

Musta oikeesti Anniina oli ehkä paras tänään. :'''''''''D Apua en ois ikinä uskonu sanovani näin. Mutta taso noin kokonaisuudessaan oli tosi huono, että ykköspaikkaan ei tällä kertaa vaadittu paljoa. Toisiksi paras oli varmaan Julia. Oon tosi pettyny Lotta-Marian suoritukseen. Toivottavasti ei tipu, mutta toisaalta se ei ois väärin tuon farssin jälkeen. Toivon että Leevi tippuu, mutta Tiiaakaan en jäis kaipaamaan.
« Viimeksi muokattu: 17.11.2017 21:27:28 kirjoittanut vviima »

vviima

  • Ylin supersarkka
  • i
  • *
  • Viestejä: 5449
  • Karma: +11/-5
    • Profiili
Vs: 2. live - Vielä yksi laulu - 17.11.
« Vastaus #5 : 17.11.2017 21:57:02 »
Lottis. :( Osasin kyllä aavistaa, että mokailu näkyy äänestystuloksessa. Olihan se nyt ihan kammottavan huono suoritus. Mutta Lottis oli silti mun voittajasuosikki. Ääh. Koko ajan vaan vähemmän kannustettavia mukana kisassa. Menee ihan maku koko touhusta.

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: 2. live - Vielä yksi laulu - 17.11.
« Vastaus #6 : 17.11.2017 22:10:55 »
Tosi harmi kyllä, että Lotta-Marian esitys hajosi totaalisesti.  :(

Myös mun mielestä Anniina oli ehkä tänään paras. Yllätyin, kun Leevi sai eniten ääniä varsin keskinkertaisella esityksellä (Samu Haber on nyt vain liian kova verrokki, sori vaan), mutta kai se on sitten vain niin söötti joidenkin mielestä.  ::)

Casper

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 760
  • Karma: +3/-1
    • Profiili
Vs: 2. live - Vielä yksi laulu - 17.11.
« Vastaus #7 : 17.11.2017 23:09:50 »
Aika matalaksi on mennyt mielenkiinto nyt tähän kisaan jo, ne edellisellä kerralla pudonneet äijät olis tuoneet väriä. Harmi että Lottikselle tuli huti nyt. Anniinasta minäkin näistä eniten pidän, muut ei vaan oikein jaksa kiinnostaa tai innostaa.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 2. live - Vielä yksi laulu - 17.11.
« Vastaus #8 : 18.11.2017 01:17:40 »
Lotta-Maria Heinonen  (Haloo Helsinki!  - Kuussa tuulee)
Lotan ääni kuulosti kovalta. Ei oikein soinut. Ja sitten hän unohti sanatkin. Voi voi! Laulaminen kuulosti epävarmalta ja artikulointi vähän oudolta. Aivan kuin hän olisi pelännyt koko ajan unohtavansa sanat. Missään tapauksessa ei musiikkia, jota Lotan kannattaa esittää. Ei sovi hänen äänelleen. Vai mikä siinä oli? Antti oli ihmetellyt vähän samaa.

Anniina Timonen (Cheek - Sillat)
Sepä kysymys: voiko laulukilpailussa räpätä? Minusta ei oikein.  Siksikin että  helposti kaikki esitykset ovat silloin liian samaa. Mutta olihan tässä vähän lauluakin! Hyvä esityshän se toki oli! Kyseessä on mielipidekysymys. Itse vain kaipaan laulua ja nimenomaan Anniinan äänelle sopivia lauluja.

Leevi Salonen    (Sunrise Avenue - Fairytale Gone Bad)
Sunrise Avenueta. Voi ei! No, onhan tämä aika hyvä kappale. Mutta jotenkin Leevinkin ehkä kannattaisi laulaa korkeammalta? Aivan kuin lopussa bändin jäsenten laulu olisi melkein peittänyt Leevin laulun. Vai nauhaltako ne taustalaulut tuli. Vähän tylsä esitys. Jurek oli vähän samoilla linjoilla. Antti tykkäsi. Leevin olisi kannattanut joka tapauksessa laulaa selkeästi omalla äänellä eikä  imitoida Samu Haberin tylsää ääntä. Erin kaipasi myös herkempää Leeviä.

Julia Rautio (Anna Puu - Nälkäinen sydän)
Olipas tylsä ja laahaava laulu Juliaa ajatellen. Eihän Julia päässyt yhtään esittelemään ääntään. Sitä ääntä jonka varaan hänen pitäisi uransa rakentaa. Hieno esitys mutta ei Juliamainen. Voi voi. Oli pieni pettymys kyllä. Vähän häiritsi myös liian kirkkaat taustalaulajat tai taustanauha.

Tiia Laakso (Vesala - Ei pystynyt hengittää)
Mikä kultatoppatakki Tiialla oli päällä? Miksi suomalaisten naisten laulut menevät niin usein näin matalalta? Suomessa on varmaan Euroopan matalimmalta laulavat naiset.  Hyvin Tiia toki lauloi, mutta ei tästäkään tullut wau-tunnetta. Illan parhaimmistoa kuitenkin. Tiian stailaus oli vähän liian kova. Se pudottaa ääniä.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 2. live - Vielä yksi laulu - 17.11.
« Vastaus #9 : 18.11.2017 01:20:43 »
Onpas vaikeaa veikata putoaja. Yhdestäkään esityksestä en pitänyt oikein täysillä. Tiia oli ehkä paras. Mutta aiempien suoritusten perusteella pysyn edelleen siinä, että Leevin olisi aika pudota ja ainakin Lotan ja Julian jatkaa.

Eniten ääniä sai Leevi. No tietysti. Leevi on matkalla Idols-voittoon näemmä.

Tiia meni jatkoon ansaitusti!

Anniinaki meni jatkoon. Eli Lotta tai Julia putoaa! Ohhoh! Mutta eivät onnistuneet tänään, Saivat vähiten ääniäkin.

Julia meni jatkoon ja Lotta putosi. Idolsissa on huipputärkeää kappalevalinta.  Nyt oli Lotalla huono valinta mutta eipä Lotta sellaista musiikkia olisi varmaan saanutkaan laulaa, jossa hän on parhaimmillaan. Kuten koelauluissa tai sitten vähän myöhemminkin. Ei Lotasta ole uudeksi Vesalaksi tai vastaavaksi.

Surkeaa että Lotta ei päässyt edes näyttämään osaamistaan liveissä vaikka 1. livessä hän onnistuikin.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 2. live - Vielä yksi laulu - 17.11.
« Vastaus #10 : 18.11.2017 09:51:58 »
Idolsissa on huipputärkeää kappalevalinta.  Nyt oli Lotalla huono valinta

Pakko vielä tarkentaa, että kappale on toki sinänsä hyvä, mutta ei hyvä Lotan äänelle tai vahvuuksille. Ainakin siitä olisi pitänyt tehdä erilainen esitys. Ehkä rokimpi. Nyt meni liian iskelmänä.

random

  • Vieras
Vs: 2. live - Vielä yksi laulu - 17.11.
« Vastaus #11 : 18.11.2017 10:28:14 »
Minulle kävi nyt niin, että vaikka olin kovasti pudottamassa Leeviä, liikutuin hänen esityksestään. Kun hän lauloi "Get out of my life", minulle tuli tunne, että hän lauloi kiusaajilleen. Alkuperäistekstissähän ei ole tuossa kohtaa sanaa "get". Ei sillä, etteikö 16-vuotiaalla Leevillä voisi parisuhdekokemustakin olla, nyt Leevillä näkyi sormus vasemmassa nimettömässä.

Minun korvaani Leevin esitys kuulosti hyvältä lukuun ottamatta sitä loppua, kun mukaan tuli lisää soittimia ja taustalaulu. Silloin Leevin ääneen olisi tarvittu rutkasti lisää volumea, mutta sitä ei nyt tarpeeksi tullut, ja Leevin ääni peittyi muiden äänten alle. Ilmeisesti Leeville ei sovi sellainen musiikki, missä on paljon muutakin ääntä kuin solistin ääni.

Tuomarit kaipasivat Leeviltä herkkyyttä, minä taas sitä aistin. Tuomarit missasivat Leevin "get"-sanan lisäyksen alkuperäistekstiin, ja kertauksistakin se jätettiin pois. (Itse haluaisin kertauksista pois myös ne "äänestä mua" -puheet jotta paremmin kuulisin ne laulut.) Varmasti Leevillä joku ajatus oli siinä get-sanan lisäämisen taustalla, itselläni nyt ekana tuli mieleen se koulukiusaamistausta.

Lottiksen esityksessä taas hyvältä kuulosti pelkästään loppu. Siis se liikutuskohtauksen jälkeinen lyhyt osa. Selvä alisuorituminen Lottikselta, harmi että tippui sen takia. Mutta onneksi Lottis sai sentään Isaac Elliotin vanhojentanssiparikseen.

Anniinan esitys oli moitteeton, mutta silti olisin tänään pudottanut hänet. Miisan haastattelussa Anniina sanoi haluavansa jatkossakin esittää räppiesityksiä, mutta minä olen jo kyllästynyt niihin. Laulamista Anniinalla ei nyt ollut muualla kuin kertosäkeessä, ja tälläkään kertaa ei tullut sitä minua ärsyttävää lauluääntä, joka Anniinalla jatkuvasti oli ennen livelähetyksiä. Esityksen aikana mietin, onkohan Anniina saanut putoamisen ja livelähetysten välisenä aikana jotain lauluopetusta, millä se ärsyttävä lauluääni on saatu pois. Joka tapauksessa, uskon että Suomen musiikkiskenessä voi ollakin tilaa uudelle räppärille, varsinkin nyt kun Cheek lopettaa uransa.

Tiialla oli onnistunut esitys, onneksi ei tippunut. Kun näin putoamisvaarassa Lottiksen ja Julian, toivoin putoajan olevan Julia. Hänkään ei ollut nyt parhaimmillaan, mutta parempi kuin Lottis kuitenkin. Aiemmin nähdyn perusteella olisin mieluummin pitänyt Lottiksen kisassa. Mutta hän on vielä niin nuori, että ehtii vielä musiikkibisnekseen mukaan tavalla tai toisella. Kun Lotan putoamisen jälkeen näytettiin Lotan aiempia suorituksia, tuli selväksi, että hänessä on potentiaalia paljon enemmän kuin monessa muussa kilpailijassa, mutta livelähetyksissä hänen täydet kykynsä jäivät näyttämättä.

Tuleekohan tästä Idols-kaudesta muuten sitä kokoelmalevyä mikä aiemmista kausista on tullut?

Katza

  • Parahultainen Halitonttu
  • i
  • *
  • Viestejä: 3617
  • Karma: +17/-3
    • Profiili
Vs: 2. live - Vielä yksi laulu - 17.11.
« Vastaus #12 : 18.11.2017 10:36:40 »
Lottiksen esitystä onkin selvitelty täällä jo niin ihmettelen vuorostani ääneen Julian esitystä. Miten se liikkuminen oli niin kankeeta ja vaikeen näköistä, ja tuntu et hän ei ollut miettinyt sen suurempaa koreografiaa, huomatessaan sit laulaessaan että no ois hän sittenki varmaan halunnut tehä vähän koreografioita. Ontu aika paljon toi esitys.. ja jotenkin ei äänikään lyönyt läpi. Ihmeellisiä heittoja esitysten tasossa. Kokoajan finaalin lähestyessä tulee vaan laimeampi fiilis koko kisan tasosta..

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: 2. live - Vielä yksi laulu - 17.11.
« Vastaus #13 : 20.11.2017 22:16:14 »
Juuson fanilahjojen jakaminen oli ikävystyttävää ajan tappamista. Jotenkin tuntuu, että tuotannolta tuli kesken lähetyksen käsky pitkittää ohjelmaa tällaisella väkinäisellä turhakkeella. Lotta-Maria ei saanut suoraan esityksensä jälkeen tällaista fanilahjaa, joten epäilen, ettei kuulunut alkuperäiseen suunnitelmaan.