Äänestys

Kuka on huonoin?

Hanna Pakarinen
0 (0%)
Ilkka Jääskeläinen
5 (31.3%)
Ari Koivunen
1 (6.3%)
Koop Arponen
0 (0%)
Martti Saarinen
10 (62.5%)
Diandra Flores
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 16

Kirjoittaja Aihe: ÄÄNESTYS: Huonoin Idols-voittaja  (Luettu 14435 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TrueB

  • Ryhmälauluissa loistanut
  • Viestejä: 158
  • Karma: +3/-0
    • Profiili
Vs: ÄÄNESTYS: Huonoin Idols-voittaja
« Vastaus #25 : 17.12.2013 12:07:26 »
Lainaus
Tämä on ideaalitilanne. Itsetietoinen ja määrätietoinen artisti on aina helpompi tapaus kuin tuuliviiri jonka eteen joudutaan tekemään hemmetisti epäoleellista työtä. Et voi väittää etteikö levy-yhtiö herkuttele tilanteella jossa heillä on käsissään linjakas artisti jota tarvitsee lähinnä hienosäätää.


En voi väittää. Mutta väitän edelleen että Ilkalla oli visio omasta levystään ja materiaalia kasassa. Hän sanoi myöhemmin monesti että levystä ei tullut lainkaan sellainen kuin hän olisi halunnut eikä hän kokenut levy-yhtiön luomaa imagoa omakseen. Väitän myös että levy-yhtiöllä oli visio, joka ei osunut yksiin Ilkan vision kanssa. (Samaa ovat sanoneet monet muutkin Idols-artistit ja yhteistyö on päättynyt. Katrikin lähti lopulta omalle tielleen.)
 
Toisinaan levy-yhtiön visio toimii, vaikka artisti ei olisikaan tyytyväinen vaan suostuu narusta vedettäväksi, ja pari ekaa levyä myy hyvin. Mutta sitten kun artisti alkaa myöhemmin luoda sitä omaa linjaansa, niin yleisö joutuu hämmennyksiin.
 Ilkan kohdalla olisi ehdottomasti kannattanut aloittaa oman matskun kanssa kun sitä oli.  Mutta ehkä tuotanto puuttui siihenkin, että voittajan ekalla levyllä tulee olla tunnettujen tekijöiden väsäämiä biisejä.
 

Lainaus
Tämä on Idolsin syöpä ja täysin vehkeestä. Siellä tuotannossa puupäät heittävät tikkaa eri teemojen kohdille ja sen mukaan niitä valitaan. Tuo discoilta on yksi Idols-historiamme kamalimmista. Olen tämän jo sanonutkin, mutta tällaiset tarkkaan rajatut eivät palvele tulevaa artisti niinkin hektisessä ympäristössä kuin Idols. Uransa onnistumisen kannalta olisi erittäin tärkeää saada tuoda Idolsissa esille sitä musiikkityyliä mitä myös jatkossa haluaa tehdä.
 Jarkko Valtee(jostain käsittämättömästä syystä sai olla Idols-tuomarina) aikoinaan tahattomasti kiteytti Idolsin perusongelmaa Ilkan kautta. Homma on välillä kuin pikaruokaa ja kukaan ei kaipaa sitä huomenna. Tämä on se suurin riski kun tehdään viihdettä vain viihteen nimissä ja kilpailijoista luodaan marionetteja.


Tästä samaa mieltä. Ja toki myös siitä että Ilkan olisi kannattanut kisan aikana selkiyttää linjaansa paremmin. Vähintään fanejaan ajatellen. Mutta tuotannon puoleltakin olisi tähän voitu ohjeistaa alusta lähtien. Kisan konsepti nimenomaan tyrkki siihen suuntaan, että "kokeilkaa kaikkea mahdollista." Monikin saattoi olettaa että se juuri on homman idea.
« Viimeksi muokattu: 17.12.2013 12:16:56 kirjoittanut TrueB »

AnGus

  • Rivilauluissa säteillyt
  • Viestejä: 143
  • Karma: +4/-14
    • Profiili
Vs: ÄÄNESTYS: Huonoin Idols-voittaja
« Vastaus #26 : 17.12.2013 12:16:32 »
No olen minäkin tuon kuullut. Mutta mielestäni ei ole järkeä asettaa tavoitteita voittajan levymyynnille pelkästään siltä pohjalta että kyseessä on Idols-voittajan levy. Ikäänkuin levyn laadulla ja musiikkityylin markkinapotentiaalilla ei olisi merkitystä.

Suomalainen tyytyy aina pistesijoihin. Ikävä asenne. Levy-yhtiön kannalta on varsin luonnollista asettaa artistille jotain tulosvastuutakin. He eivät kuitenkaan ole mikään hyväntekeväisyysjärjestö.

Kuka oikeasti ostaa Idols-voittajan levyn vain siksi että se on voittajan levy? Varsinkin kun äänestyskäytäntökin on mikä on.

Väittäisin että melko monille pienokaisille status määrittää laatuakin enemmän. Idols-voittajan levy jo pelkkänä terminä oli joskus iso myyntivaltti.

Mitä mieltä Koivunen muuten on? Onko hänelle levymyynti itsetarkoituksellisen tärkeää laulajanurassa? Muistaakseni sanoi aikoinaan että kultalevykin kelpaisi. (Silloinen raja 15 000)

Arin kaltaiselle hulivilille lienee tärkeintä että on vain saanut tehdä musiikkia paljon ja esiintyä. Hänen mielipiteensä ovat kuitenkin tässä keskustelussa unrelevantteja. Hän on tuloksensa tehnyt hyvässä ja huonossa.

TrueB

  • Ryhmälauluissa loistanut
  • Viestejä: 158
  • Karma: +3/-0
    • Profiili
Vs: ÄÄNESTYS: Huonoin Idols-voittaja
« Vastaus #27 : 17.12.2013 12:19:26 »
Lainaus
No olen minäkin tuon kuullut. Mutta mielestäni ei ole järkeä asettaa tavoitteita voittajan levymyynnille pelkästään siltä pohjalta että kyseessä on Idols-voittajan levy. Ikäänkuin levyn laadulla ja musiikkityylin markkinapotentiaalilla ei olisi merkitystä.

Suomalainen tyytyy aina pistesijoihin. Ikävä asenne. Levy-yhtiön kannalta on varsin luonnollista asettaa artistille jotain tulosvastuutakin. He eivät kuitenkaan ole mikään hyväntekeväisyysjärjestö.

Ei tietenkään ole. Mutta levy-yhtiössä ollaan myös realisteja ja tiedetään miten monet tekijät vaikuttavat levymyyntiin. Ja siellä ei lytätty Ilkan levyn myyntiä, joka edelleenkään ei ollut ihan surkea. Itse asiassa Kimmo Valtanen vaikutti mielestäni yllättyneeltä kun myi niinkin hyvin.


Lainaus
Kuka oikeasti ostaa Idols-voittajan levyn vain siksi että se on voittajan levy? Varsinkin kun äänestyskäytäntökin on mikä on.

Väittäisin että melko monille pienokaisille status määrittää laatuakin enemmän. Idols-voittajan levy jo pelkkänä terminä oli joskus iso myyntivaltti.

No, minä olen tehnyt töitä eka-tokaluokkalaisten kanssa aika kauan. On yhdessä seurattu Idolsia eri kausilla (silloin kun lapsetkin sitä seurasivat innokkaasti), ja kyllä ne pienokaiset valitsevat suosikkinsa ennen kuin kisaa on ratkaistu, väitän ma.
« Viimeksi muokattu: 17.12.2013 12:21:52 kirjoittanut TrueB »

AnGus

  • Rivilauluissa säteillyt
  • Viestejä: 143
  • Karma: +4/-14
    • Profiili
Vs: ÄÄNESTYS: Huonoin Idols-voittaja
« Vastaus #28 : 17.12.2013 12:28:54 »
Ja siellä ei lytätty Ilkan levyn myyntiä, joka edelleenkään ei ollut ihan surkea. Itse asiassa Kimmo Valtanen vaikutti mielestäni yllättyneeltä kun myi niinkin hyvin.

No Valtanen olisi kaivanut omaa hautaansa kertomalla tylyn totuuden ettei Ilkka ollutkaan mikään järjetön menestystarinan alku. Ison lafkan ison kihon pelisilmää olla näennäisesti kohtelias, muttei överisti. Ilkalle 20 000 myytyä levyä lisää ja Valtanen olisi antanut Jääskeläisen tehdä vaikka mykkälevyn. Nyt ei ollut tarvetta pitää rampautunutta kilpahevosta enää radalla.

No, minä olen tehnyt töitä eka-tokaluokkalaisten kanssa aika kauan. On yhdessä seurattu Idolsia eri kausilla (silloin kun lapsetkin sitä seurasivat innokkaasti), ja kyllä ne pienokaiset valitsevat suosikkinsa ennen kuin kisaa on ratkaistu, väitän ma.

Ei pidä väheksymän mielikuvamarkkinoinnin voimaa, sanon ma.

Ei tämä ole yhden totuuden asia, mutta status ja juurikin mielikuvamarkkinointi ovat järjetön voima. Tämän asian kohderyhmällä viittaan 2-16wee tapauksiin joihin on helppo vaikuttaa.
« Viimeksi muokattu: 17.12.2013 12:32:27 kirjoittanut AnGus »

TrueB

  • Ryhmälauluissa loistanut
  • Viestejä: 158
  • Karma: +3/-0
    • Profiili
Vs: ÄÄNESTYS: Huonoin Idols-voittaja
« Vastaus #29 : 17.12.2013 14:20:54 »
Lainaus
Ja siellä ei lytätty Ilkan levyn myyntiä, joka edelleenkään ei ollut ihan surkea. Itse asiassa Kimmo Valtanen vaikutti mielestäni yllättyneeltä kun myi niinkin hyvin.

No Valtanen olisi kaivanut omaa hautaansa kertomalla tylyn totuuden ettei Ilkka ollutkaan mikään järjetön menestystarinan alku. Ison lafkan ison kihon pelisilmää olla näennäisesti kohtelias, muttei överisti. Ilkalle 20 000 myytyä levyä lisää ja Valtanen olisi antanut Jääskeläisen tehdä vaikka mykkälevyn. Nyt ei ollut tarvetta pitää rampautunutta kilpahevosta enää radalla.

Totta on, ettei Ilkka ollut levy-yhtiölle(kään) mikään järjetön menestystarinan alku. Mutta fakta on sekin, että Ilkalle tarjottiin ekan levyn jälkeen kahtakin uutta levyprojektia, eikä yhteistyötä lopetettu heti pakollisen voittajanlevyn jälkeen. Totta on varmasti myös se, että olisivat roikkuneet jäbän lahkeissa kiinni jos levymyynti olisi ollut parikymmentätuhatta enemmän.
 
Mutta en oikein tiedä millä lailla Valtanen olisi "kaivanut omaa hautaansa" sanomalla sen, ettei Ilkka ollut menestystarinan alku, vaikka se totta olikin. Kun kaikki sen kuitenkin tietää ja myöntää (jopa minä) niin mitä haittaa sen sanomisesta olisi ollut?   
 Minun nähdäkseni hän kertoi täysin rehellisen mielipiteensä levymyynnistä ammattilaisen näkökulmasta. Olisiko se ollut levy-yhtiölle suuri menetys jos olisi suoraan sanottu että myynti oli ekan levyn suhteen surkea jos Valtanen olisi oikeasti ollut sitä mieltä? Eihän Sony voittajaa valinnut vaan otti mitä annettiin.

Idolsin tuotannon taholta olisi ymmärrettävämpää että kaunistellaan levymyyntiä, kuten Martin kohdalla (nähdäkseni) koska Idolsin täytyy tuottaa menestyviä artisteja. En tiedä, mutta minä pidän Valtasen lausuntoa rehellisempänä kuin Idolsin näkemystä, jonka mukaan Ilkka oli täysi mahalasku levymyynnin suhteen.
 Kyllä Idols-porukka sen kaunistelun  ja leimaamisen osaa. Jaottelun "tähtiin" ja "floppeihin". Jotta saadaan vastakkainasettelua ja vertailujännitettä.
 Pari vuotta sitten oli aikamoista settiä maikkarin sivuilla kun hehkutettiin Idolsin suuria tähtiä. Tarkempi huomasi kyllä, että joidenkin kohdalla kulta- tai platinalevyjä oli hehkutettu vanhan myyntirajan mukaan, joitakin taas uuden. Ihan siksi että saatiin mahdollisimman moni näyttämään superstaralta.


No, minä olen tehnyt töitä eka-tokaluokkalaisten kanssa aika kauan. On yhdessä seurattu Idolsia eri kausilla (silloin kun lapsetkin sitä seurasivat innokkaasti), ja kyllä ne pienokaiset valitsevat suosikkinsa ennen kuin kisaa on ratkaistu, väitän ma.

Lainaus
Ei pidä väheksymän mielikuvamarkkinoinnin voimaa, sanon ma.

Ei tämä ole yhden totuuden asia, mutta status ja juurikin mielikuvamarkkinointi ovat järjetön voima. Tämän asian kohderyhmällä viittaan 2-16wee tapauksiin joihin on helppo vaikuttaa.


Toki tähän kohderyhmään voi vaikuttaa. Mutta ei siten, että joku esitetään ja jotakuta markkinoidaan ja tarjotaan fanitettavaksi "Idols-voittajana". Tuon ikäisiin uppoavat aivan toiset myyntikikat, toki juuri mielikuvamainonta ja aika paljon mennään myös kaveriporukan mukana.
 Pointti olikin että siinä ei ratkaise se kuka voitti kisan, vaan kenen markkinoimiseen panostetaan ja millä tavoin.

Ilkan voiton jälkeen järjestin iltapäiväkerholaisille fanipostiprojektin. Jokainen sai valita kenelle lähettää fanipostia. Aika tarkkaan jokainen valitsi sen idolin, jota oli fanittanut kisan aikana. Ilkka-fanit tykkäsi Ilkasta, Katri-fanit katrista ja Agnes-fanit Agnesista.
 
Vielä vuotta myöhemmin kun vein koululle Ilkalta tulleen vastauksen, niin samat tyypit fanittivat häntä edelleen. Mutta moniin vaikuttivat myös Ilkkaa koskeneet negatiiviset mielikuvat ja se ettei monikaan enää kehdannut häntä fanittaa kun ei kaveritkaan kehdanneet. Mutta tämä vaikuttaa yhtä lailla aikuisten keskuudessa. Joidenkin fanittaminen on in joidenkin out.
« Viimeksi muokattu: 17.12.2013 14:31:53 kirjoittanut TrueB »

AnGus

  • Rivilauluissa säteillyt
  • Viestejä: 143
  • Karma: +4/-14
    • Profiili
Vs: ÄÄNESTYS: Huonoin Idols-voittaja
« Vastaus #30 : 17.12.2013 15:01:25 »
Kun kaikki sen kuitenkin tietää ja myöntää (jopa minä) niin mitä haittaa sen sanomisesta olisi ollut?

Valtanen edusti levy-yhtiötä ja samoilla apajilla kilpailee myös muita lafkoja. Jokainen voi miettiä millaisen kuvan antaisi kommentit jossa epäonnistujalle sanotaan suorat sanat. Varmastikin jatkossa olisi aika "innoissaan" kyseiselle lafkalle uudet artistit ylipäätään menossa. Imagojuttuja, sanoisi joku. Yksityishenkilöllä ei sen sijaan ole mitään riskejä kommentoida tätä asiaa törkeänkin rehelliseen sävyyn.
 
Minun nähdäkseni hän kertoi täysin rehellisen mielipiteensä levymyynnistä ammattilaisen näkökulmasta.

No ei kyllä kertonut. Muistan vieläkin elävästi kun luin eräästä iltaroskan aviisista Valtasen kiemurtelua Jääskeläisen kohdalla. Ilkan ei hänen mielestään mm. tarvinnut hävetä suoritustaan ja itseään voi kuulemma katsoa peilistä ihan kivasti. Muutenkin mies pyöritteli tätä asiaa kuin gigolo bambilolitaa. Väistämättä jäi sellainen maku että haluttiin sanoa kivasti, muttei missään nimessä kehua. Muutoinhan Ilkan suorituksen olisi voinut vain sanoa olleen hyvä ja piste.

TrueB

  • Ryhmälauluissa loistanut
  • Viestejä: 158
  • Karma: +3/-0
    • Profiili
Vs: ÄÄNESTYS: Huonoin Idols-voittaja
« Vastaus #31 : 17.12.2013 16:35:43 »
Kun kaikki sen kuitenkin tietää ja myöntää (jopa minä) niin mitä haittaa sen sanomisesta olisi ollut?

Lainaus
Valtanen edusti levy-yhtiötä ja samoilla apajilla kilpailee myös muita lafkoja. Jokainen voi miettiä millaisen kuvan antaisi kommentit jossa epäonnistujalle sanotaan suorat sanat. Varmastikin jatkossa olisi aika "innoissaan" kyseiselle lafkalle uudet artistit ylipäätään menossa. Imagojuttuja, sanoisi joku. Yksityishenkilöllä ei sen sijaan ole mitään riskejä kommentoida tätä asiaa törkeänkin rehelliseen sävyyn.


Törkeä ei tietenkään tarvitse olla, mutta rehellinen kyllä. Eikä tarvitse sanoa "suorat sanat", mutta sivulauseessa olisi ihan hyvin ihan samalla kohteliaisuudella voinut sanoa että "jäi alle tavoitteen" tms.
 Ne, joiden kohdalla selkeästi näin kävi, tipautettiin kylmästi pois, kuten Roni. Tällaisessa tilanteessa, kun todella jäädään tavoitteen alle, ei mielestäni ole ollut mitään vaikeutta sanoa rehellisesti, että yhteistyön päättymisen syy oli huonossa levymyynnissä. Sen sijaan jos sanotaan, että nimenomaan syy ei ollut levymyynnissä, niin en näe syytä olla uskomatta.

Voi myös kysyä millaisen kuvan antaisi (antaa) Idols-formaatista se, että epäonnistujalle sanotaan "suorat sanat", kuten Ilkan kohdalla on tehty pitkin matkaa. Ja kohdeltu muutenkin nuivasti. Ja yhä edelleen sinne pyrkii innokkaita osallistujia...

Jos ja kun Ilkalle tarjottiin levy-yhtiöstä kahtakin uutta projektia, niin mitä järkeä siinä olisi ollut? Hänhän olisi voinut vaikka suostua!  :o Joten sellainenkaan selitys ei ole uskottava, että halusivat nimenomaan noilla ehdotuksillaan ajaa jäbän talosta.

Kuvittelet omiasi.


En suoraan sanottuna tuosta selityksestäsi paljon ymmärtänyt, paitsi sen, että kovasti haluat uskoa noin. Siittä vaan sitten.

 
Minun nähdäkseni hän kertoi täysin rehellisen mielipiteensä levymyynnistä ammattilaisen näkökulmasta.

Lainaus
No ei kyllä kertonut. Muistan vieläkin elävästi kun luin eräästä iltaroskan aviisista Valtasen kiemurtelua Jääskeläisen kohdalla. Ilkan ei hänen mielestään mm. tarvinnut hävetä suoritustaan ja itseään voi kuulemma katsoa peilistä ihan kivasti. Muutenkin mies pyöritteli tätä asiaa kuin gigolo bambilolitaa. Väistämättä jäi sellainen maku että haluttiin sanoa kivasti, muttei missään nimessä kehua. Muutoinhan Ilkan suorituksen olisi voinut vain sanoa olleen hyvä ja piste.


Muistan elävästi saman. Tuo on kaikki vain omaa tulkintaasi. Josta olet jälleen kerran täysin varma ja tiedät mitä ihmiset oikeasti ajattelevat. Muutenkin nettikeskusteluissa aina nostaa vähän karvat pystyyn kun jotain esitetään faktana, ja perustellaan vain sillä, että "jäi vähän sellainen maku".

Mutta jos haluat olla tuossa uskossa, ja uskoa lujasti kaikkeen muuhunkin mitä olet sanonut Ilkasta ja hänen motiiveistaan, visioistaan ja yhteistyöstä levy-yhtiön kanssa ja kaikesta muustakin mistä tiedät niin paljon, niin usko ihan rauhassa. Jokaisella on oikeus vakaumukseen.

Ymmärtääkseni uskot myös, että sillä käytännöllä, että "Idols-voittajan levyn pitäisi myydä näin ja näin paljon, koska Idols-voittajan levyä ostetaan, koska se on Idols-voittajan levy", on jotain todellisuuspohjaa. Saat vapaasti uskoa siihenkin.
 Ja sen perusteella nimetä "floppeja" joiden "floppaaminen" on ehdoton fakta, koska eivät täyttäneet levymyynnin vaatimuksia.

Jos taas siinä ei ole järkeä eikä homma pelitä noin, niin sitten ei pelitä, eikä siltä pohjalta niitä "floppi" -leimoja voi jaella. Tai sen perusteella sanoa, että Ilkka on huonommin menestynyt kuin Martti, jonka floppaaminen selitettiin pois. Kaikki kunnia Martille, mutta kiemurtelua ja selittelyä oli minusta ennemminkin se mitä Nikula sanoi Martin levymyynnistä.
 
Itse olen erittäin skeptinen tuollaisen laskelmoinnin toimivuuteen kenenkään kohdallla. Aikuisten tai lasten. Se, jos mikä on yleisön aliarvioimista, että levystä viis, voittajan levyä ostetaan. Sanoisin että hyvin harva, jos kukaan, (ainakin Suomessa) oikeasti ostaa levyä koska se on jonkun voittajan levy.
 Eikä tämä oletus, että Idols-voittaja saa eniten fanitusta ja menestystä, koska voittaja kiinnostaa kaikkia, ole missään osoittautunut toimivaksi. Heti ekalla kaudella joku muu kiri menestyksessä voittajan ohi.

End of discussion.
« Viimeksi muokattu: 19.12.2013 07:44:27 kirjoittanut TrueB »

AnGus

  • Rivilauluissa säteillyt
  • Viestejä: 143
  • Karma: +4/-14
    • Profiili
Vs: ÄÄNESTYS: Huonoin Idols-voittaja
« Vastaus #32 : 17.12.2013 17:28:18 »
Jos ja kun Ilkalle tarjottiin kahtakin uutta projektia, niin mitä järkeä siinä olisi ollut? Hänhän olisi voinut vaikka suostua!  :o Joten sellainenkaan selitys ei ole uskottava, että halusivat nimenomaan noilla ehdotuksillaan ajaa jäbän talosta.

http://www.iltasanomat.fi/idols/art-1288339277824.html

Tuossa nyt yksi linkki jonka kautta "tulkitsin omiani" kun pohjasin väitettäni tuolle levy-yhtiö vs Ilkka -tilanteelle. Minusta tilanne tuolloin vaikutti erittäin tulehtuneelta enkä usko levy-yhtiön hirveän riemuissaan olleen Ilkan antaessa heidän kuulla kunniansa.

"Ensin minulle haluttiin jouluksi joku iloinen tonttulevy, mutta en suostunut, koska aikataulu oli ihan liian kiireinen. Sitten minulle ehdotettiin, että tekisin sellaisen skidimadakkeduu-levyn lapsille, jotka ovat just saaneet tutin pois suustaan"

En ole psykologi, mutta itse tulkitsisin tuollaiset ehdotukset "lievänä" sviiduiluna artistille joka on vakavissaan ehdottanut omia biisejään levytettäviksi. Tuo Ilkan sävykään ei vaikuta kovin riemuisalta.

Muistan elävästi saman. Tuo on kaikki vain omaa tulkintaasi. Josta olet jälleen kerran täysin varma ja tiedät mitä ihmiset oikeasti ajattelevat. Muutenkin nettikeskusteluissa aina nostaa vähän karvat pystyyn kun jotain esitetään faktana, ja perustellaan vain sillä, että "jäi vähän sellainen maku".

Pyrin perustamaan väitteeni kyllä jollekin pohjalle aina. Välillä osuu paremmin, välillä huonommin, mutta sinä vedit palvikasvit sieraimiin nyt täysin turhaan. Harmi vain kun netistä tuota lehtijuttua ei löytynyt, mutta minusta on pääpiirteittäin järjetöntä selitellä asioita "Olit ihan hyvä, mutta silti ihan huono" -tyyliin. Jos oltiin sitä mieltä että Ilkka ansaitsi kehut, olisi asia voitu särmästi todeta parilla lauseella.

Huonoista perusteluista olen samoilla linjoilla ja sorrun niihin itsekin välillä. Toisaalta nämä "jäi vähän sellainen maku" -tilanteet voisi välttää puhumalla siihen tyylin ettei varaa tulkinnoille jää. 

Ymmärtääkseni uskot myös, että sillä käytännöllä, että "Idols-voittajan levyn pitäisi myydä näin ja näin paljon, koska Idols-voittajan levyä ostetaan, koska se on Idols-voittajan levy", on jotain todellisuuspohjaa. Saat vapaasti uskoa siihenkin.

No minähän en tätä asiaa ole keksinyt enkä alunperin määrittänyt. En kyllä toisaalta tajunnut mitä ajoit nyt takaa, mutta olkoot. Olen jo aiemmin ilmaissut mihin pohjaan väitteet odotetusta levynmyynnistä yms. Tällä ei ole mitään tekemistä omien mieltymysteni kanssa.
 
End of discussion.

Its over vasta kun eräs leidi on laulanut.
« Viimeksi muokattu: 17.12.2013 17:30:25 kirjoittanut AnGus »

TrueB

  • Ryhmälauluissa loistanut
  • Viestejä: 158
  • Karma: +3/-0
    • Profiili
Vs: ÄÄNESTYS: Huonoin Idols-voittaja
« Vastaus #33 : 18.12.2013 13:49:54 »
Lainaus
Tuossa nyt yksi linkki jonka kautta "tulkitsin omiani" kun pohjasin väitettäni tuolle levy-yhtiö vs Ilkka -tilanteelle. Minusta tilanne tuolloin vaikutti erittäin tulehtuneelta enkä usko levy-yhtiön hirveän riemuissaan olleen Ilkan antaessa heidän kuulla kunniansa.

"Ensin minulle haluttiin jouluksi joku iloinen tonttulevy, mutta en suostunut, koska aikataulu oli ihan liian kiireinen. Sitten minulle ehdotettiin, että tekisin sellaisen skidimadakkeduu-levyn lapsille, jotka ovat just saaneet tutin pois suustaan"

En ole psykologi, mutta itse tulkitsisin tuollaiset ehdotukset "lievänä" sviiduiluna artistille joka on vakavissaan ehdottanut omia biisejään levytettäviksi. Tuo Ilkan sävykään ei vaikuta kovin riemuisalta.


No, olipa järkytys kun luin tuon linkin.  :o  Ja höh, ei tuo minulle mikään uusi juttu ollut tuo artikkeli, tietenkään.
 
Iltapäivälehtien artikkelit antavat jonkinlaisen kuvan tapahtumista, mutta tiedät varmaan miten siellä toimitaan. Nimitit itsekin "Iltaroskaksi", ja tietyllä varauksella niitä on aina luettava. En väitä ettei tuo olisi toteen perustuva tai lainaukset aitoja, mutta pohjaksi millekään varmalle väitteelle ei oikein riitä.
 Eikä tuossa sitäpaitsi ollut varsinaisesti mitään mistä olisin eri mieltä. Visiot eivät kohdanneet, se käy ilmi. Ja sanotaan myös heti aluksi että syy erkanemiselle oli juuri se, eikä levymyynti.

Tulkitse miten tulkitset, kunhan muistat sen olevan vain tulkintaa eikä ehdoton totuus, jossa vastaansanomista ei ole. Ja joka tapauksessa jotain levy-yhtiöstä ehdotettiin. Eikä annettu suoraan lähtöpasseja ekan levyn huonon myynnin vuoksi, kuten väitit. Ja myös että levy-yhtiön taholta kaunisteltiin asiaa, ja annettiin ymmärtää vasten totuutta että ero ei johtunut levymyynnistä.
  Ja edelleen sanoisin, että jos yhteistyö loppuu heikon levymyynnin takia, niin asia on kyllä täysin selvä, eikä levy-yhtiöllä ole syytä sitä peitellä. Kuten esim. Ronin tapauksessa.
 Kaikesta näkee, ettei yhteistyö toiminut eikä yhteisymmärrystä löytynyt. Mutta olet valinnut puolesi, etkä suostu näkemään mitään moitittavaa levy-yhtiön toiminnassa.
 
Kun kerran vetoat noihin Iltapäivälehden artikkeleihin, niin laitan lainauksen Valtaselta, joka ei anna ymmärtää, että oltaisiin oltu täysin ymmällä ilman visiota:

Lainaus
Levy-yhtiö olisikin halunnut tarjota veljeksille aivan toisentyyppistä musiikkia. Valtasen mukaan levy-yhtiöllä oli vahva visio Ilkan seuraavan levyn tyylistä.

Visiot eivät kohdanneet, eikä levy-yhtiöllä ollut suunnitelmaa Ilkan oman musiikin markkinoinnille. Näin käy usein kirjojenkin kanssa. Että kässäri on sinällään hyvää matskua, mutta kustantajalla ei ole tarvetta juuri sellaiselle, tai ideaa siitä miten sitä lähtisi viemään eteenpäin.

Aina on muistettava, että lehtijuttujen perusteella tehdään nimenomaan tulkintaa. Jos keskustelu pysyy spekulatiivisella tasolla, se toimii kaikin puolin paremmin. Kun muistaa olevansa ulkopuolinen tarkkailija, joka tekee vain tulkintoja ja päätelmiä.
 Esität niin helposti varmoja väitteitä, joiden kanssa olisi kyllä oltava varovainen, varsinkin jos otetaan kantaa jonkun motiiveihin tai rehellisyyteen. Tai siihen mitä joku "ihan oikeasti" tarkoitti tai ajatteli. Spekuloida voi, mutta väittää ei.


Lainaus
Harmi vain kun netistä tuota lehtijuttua ei löytynyt, mutta minusta on pääpiirteittäin järjetöntä selitellä asioita "Olit ihan hyvä, mutta silti ihan huono" -tyyliin. Jos oltiin sitä mieltä että Ilkka ansaitsi kehut, olisi asia voitu särmästi todeta parilla lauseella.


Tuota en kyllä ymmärrä että mitä ihmettä tarkoitat. Kun noin ei ole sanottu, miksi väittää mitään siltä pohjalta että olisi sanottu? Kun sanottiin vain että "syy ei ollut levymyynnissä", niin mitä olisi pitänyt sanoa? Teet jotain ihme tulkintoja yksinkertaisesta lauseesta, jossa ei ole mitään epämääräistä. Onko muka vain kaksi vaihtoehtoa? On joko järjetön rahasampo tai täysi surkimus?

Tuossa, by the way, linkki siihen juttuun:

http://www.iltalehti.fi/viihde/200704125976648_vi.shtml


Lainaus
Ymmärtääkseni uskot myös, että sillä käytännöllä, että "Idols-voittajan levyn pitäisi myydä näin ja näin paljon, koska Idols-voittajan levyä ostetaan, koska se on Idols-voittajan levy", on jotain todellisuuspohjaa. Saat vapaasti uskoa siihenkin.

Lainaus
No minähän en tätä asiaa ole keksinyt enkä alunperin määrittänyt. En kyllä toisaalta tajunnut mitä ajoit nyt takaa, mutta olkoot. Olen jo aiemmin ilmaissut mihin pohjaan väitteet odotetusta levynmyynnistä yms. Tällä ei ole mitään tekemistä omien mieltymysteni kanssa.


Et tietenkään ole keksinyt, mutta aika lailla tuon mukaan tunnut menevän. Väitteinesi, että voittajan levymyynnin pitäisi olla näin ja näin paljon. Idolsin tuotanto on keksinyt, että jos voittaja myy alle tietyn määrän, hän on ns. floppi. Vaikkei muuten olisikaan. Ja useimmat omaksuvat tämän ajattelutavan.
 Tuotannon näkökulma on tuotannon näkökulma, ja tietyllä lailla sen voi jopa ymmärtää. Mutta toivoisin, että yksittäisenä henkilönä voisi katsoa asioita toisesta näkökulmasta. Sen olen huomannut, että mitä pidetään huonona Idols-kautena tai artistina, perustuu juuri tuohon tuotannon näkökulmaan. Se ei saisi olla mielestäni koko totuus.
 
Mieltymykset taas kertovat siitä mistä kukin tykkää. Ne eivät saa vaikuttaa siihen mitä väitetään totuudeksi.


Aika rankkoja ovat sellaisetkin tulkinnat, että koska Idolsin kakkoskaudella ei kenenkään levy myynyt platinoita, niin kyllä sen täytyy olla niin että porukassa oli sinä vuonna jotain vialla. Että niiden täytyi olla jotenkin huonoja. Kun aiemmin hännille jäänyt ylsi kolmanneksi, niin tason täytyy olla selkeästi heikompi...
 Tai että levymyynti on kaikki kaikessa, ja jos levy ei myy, syy on artistissa. Martti oli myös hukassa tyylinsä kanssa jne. Vaikka mistä sen Martin kohdalla tiedät? Ettei mitenkään ole mahdollista, että levy-yhtiöllä olisikin eri visio musatyylistä kuin artistilla?

Tämä on pinnallista ja armotonta tulkintaa, joka leimaa aivan turhaan lahjakkaita ihmisiä vain sillä perusteella että ovat olleet mukana "sinä huonona vuonna". Reilu voisi sentään olla eikä lyödä käsityksiään niin lujasti ja lopullisesti lukkoon.
 Enkä tarkoita pelkästään Ilkkaa, vaan myös mitä olet laukonut Anna Abreusta ja Diandrasta.

Ei rehelliset mielipiteet haittaa, mutta että pistää porukkaa lakoon noin heppoisilla perusteilla, niin se on aika julmaa touhua. En esim. Agnesia suuremmin fanita, mutta jos hän tahtoo vielä tehdä musiikkiuraa, on mielestäni epäreilua olettaa ettei hänestä ole mihinkään kun oli mukana "sinä huonona vuonna", ja levy ei myynyt edes kultaa...

Olet innokkaasti lytännyt Diandran ja Ilkan menestyksen, ja Anna Abreun. Hehkuttanut Koivusta. Ollut jälleen täysin varma omasta oikeassaolemisestasi tulkintojesi perusteella. Diandra ja Ilkka ovat floppeja ja Anna Abreu "ikipissis".
 Ihan normaali viikko?


En todella haluaisi tästä enää vääntää, enkä olisi välttämättä alun alkaenkaan. Eikö tätä voi jättää edes osittain armollisesti auki? Näin pitäisi toimia jokaisen kohdalla, ja koskee myös omaa idoliasi Ari Koivusta. (Arissa ja Ilkassa on persoonina muuten ehkä paljonkin samaa, molemmat puhuvat joskus ohi suunsa. Joskus turhankin suoraan.)

Mutta mitä Koivusen supermenestykseen tulee, spekulaatiota ja väitteitä oli aikoinaan siitäkin kun tokan levyn jälkeen yhteistyö ja sooloura alkoi takkuilla. Väitettiin että lensi Sonylta pihalle tai kiinnostus loppui kun levymyynti romahti.
 Hänestä tehtiin tulkintoja myös henkilönä, ylimielisyydestä ym.
 Mutta kun ei ole varmaa tietoa, ei pidä esittää tietävänsä varmasti.

Voisi ennemmin olla äänestys parhaasta Idols-voittajasta niin pääsisit hehkuttamaan Koivusen ylivertaisuutta ja minun ei tarvitsisi osallistua ollenkaan.
« Viimeksi muokattu: 19.12.2013 16:07:36 kirjoittanut TrueB »

TrueB

  • Ryhmälauluissa loistanut
  • Viestejä: 158
  • Karma: +3/-0
    • Profiili
Vs: ÄÄNESTYS: Huonoin Idols-voittaja
« Vastaus #34 : 18.12.2013 14:16:31 »
Ei pitäisi, mutta kysyn kuitenkin. Ihan mielenkiinnosta tämän mielenkiintoisen keskustelun päätteeksi. Kun osaat niin ehdottoman pätevästi ottaa huomioon kaikki levymyyntiin vaikuttavat asiat, ja sen perusteella laittaa idoleita paremmuusjärjestykseen, niin laita nyt sitten Ilkka, Diandra ja Martti. Kun sinulla oli niin paljon asiantuntevaa sanottavaa jokaisesta.

Siis (suhteellisella) levymyynnillä mitatun menestyksen perusteella, numerojärjestys, paras ensimmäiseksi. Ottaen huomioon ajankohdan, ja ennakko-odotukset / -hehkutukset. Arvaan järjestyksen, mutta lähinnä perustelut kiinnostavat.


Idols on tuonut sen ikävän piirteen, että kaikki mitataan vain ja ainoastaan levymyynnillä, että se on ainoa mittari menestyksessä. Ja myös, että levyn laadulla ei ole niin suurta merkitystä kuin statuksella ja formaatti-nosteella. Ja aika pinnallista on lähteä tällaiseenkaan kyselyyn vastaamaan levymyynnin pohjalta.
 Tai ajatella että tiettynä aikana julkaistujen levyjen pitäisi mennä paremmin kaupaksi. Kautta koko levymyynnin historian miljoona asiaa on vaikuttanut siihen miten levy myy, eikä myynti kerro hyvyydestä tai huonoudesta välttämättä yhtään mitään.

Onneksi useimmat osasivat katsoa asiaa muultakin kantilta kuin levymyynnin suhteen. Sanoinhan itsekin, että ainakin tuotannon näkökulmasta katsottuna Ilkka on "huonoin" voittaja, myös siksi ettei ollut kiinnostunut tähteydestä, eikä lopulta edes laulajan ammatista. Siksi häneen varmaan suhtaudutaan kaikkein nuivimmin.

Minusta myyntiluvut ovat sivuseikka eikä niitä voi verrata, tai niiden perusteella päätellä paljonkaan.
« Viimeksi muokattu: 18.12.2013 15:15:23 kirjoittanut TrueB »

AnGus

  • Rivilauluissa säteillyt
  • Viestejä: 143
  • Karma: +4/-14
    • Profiili
Vs: ÄÄNESTYS: Huonoin Idols-voittaja
« Vastaus #35 : 18.12.2013 16:08:30 »
Ensiksi sanottava keskustelun olevan tältä osin ohi. Sinä näet asian kohdalla noin ja minä kerroin mihin perustan omat näkemykseni. Molemmat fine with me(vaikka oikeassa olenkin, köh).


Diandra ja Ilkka ovat floppeja

Ajatteletko oikeasti noin?

Toisen saa näyttämään miten hölmöltä tahansa kun irroittelee asiat kontekstista mielensä mukaan. Muilta osin tarpeetonta kommentoida jo kommentoituja asioita.

Anna Abreu "ikipissis".

Tällaiset kommentit kertovat vain kirjoittajan itsensä ääliömäisyydestä ja tähän(kin) olen myöntänyt sortuvani toisinaan. Se on ilmeisesti pirun upeata lukea vain ne kohdat mitkä palvelevat omaa agendaa. Idols-historiamme toiseksi eniten levyjä myynyttä menestystarinaa en edes minä voi kritisoida järkevästi. Levynmyynnin radikaali romahduskaan ei tuota tulospohjaista faktaa poista.

Tästäkään huolimatta Anna Abreu ei liity tähän keskusteluun mitenkään vaikka palstan haltija häntä yritti keskusteluun ajaa sisään ilman mitään yhteyttä otsikkoon tai aiemmin tämän aiheen ympärillä aaltoiluun. Abreu ei ole koskaan Idolsia voittanut eikä tule voittamaan.

Omista ylilyönneistäni varoivainen käden nostaminen virheen merkiksi, Etsku!

Mutta mitä Koivusen supermenestykseen tulee, spekulaatiota ja väitteitä oli aikoinaan siitäkin kun tokan levyn jälkeen yhteistyö ja sooloura alkoi takkuilla. Väitettiin että lensi Sonylta pihalle tai kiinnostus loppui kun levymyynti romahti.

Ensiksi sanottava että tutustu vähän termeihin joita olen Koivusta kritisoidessani käyttänyt. Kyllä se hehkutus on melko kovaa vastapainoakin saanut.

Sitten todettava tuon jutun olevan varmasti osa totuutta. Toinen levy suhteessa ensimmäiseen jäi kaupan hyllyille ja johonkin suuntaanhan Arinkin oli matkaa jatkettava. Se suunta löytyi Amoralista.
« Viimeksi muokattu: 18.12.2013 16:20:46 kirjoittanut AnGus »

AnGus

  • Rivilauluissa säteillyt
  • Viestejä: 143
  • Karma: +4/-14
    • Profiili
Vs: ÄÄNESTYS: Huonoin Idols-voittaja
« Vastaus #36 : 18.12.2013 16:14:12 »
niin laita nyt sitten Ilkka, Diandra ja Martti. Kun sinulla oli niin paljon asiantuntevaa sanottavaa jokaisesta.

Siis (suhteellisella) levymyynnillä mitatun menestyksen perusteella, numerojärjestys, paras ensimmäiseksi. Ottaen huomioon ajankohdan, ja ennakko-odotukset / -hehkutukset. Arvaan järjestyksen, mutta lähinnä perustelut kiinnostavat.

Miksi kysyt minulta tällaista minkä voit todentaa virallisten kanavien kautta ihan itsekin?

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21605
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: ÄÄNESTYS: Huonoin Idols-voittaja
« Vastaus #37 : 18.12.2013 16:57:30 »
Tästäkään huolimatta Anna Abreu ei liity tähän keskusteluun mitenkään vaikka palstan haltija häntä yritti keskusteluun ajaa sisään ilman mitään yhteyttä otsikkoon tai aiemmin tämän aiheen ympärillä aaltoiluun. Abreu ei ole koskaan Idolsia voittanut eikä tule voittamaan.

Korjasin vain virheelisen tietosi. Anna Abreulla on todellisuudessa eniten myynyt Idols-debyyttilevy, ei Ari Koivusella. Ero on jopa selvä. Siitä en sanonut sanaakaan, kenen olisi pitänyt voittaa Idols 2007.

Toistuva valehtelu sitä, mitä toinen kirjoittaja on sanonut, on trollausta. Älä jatka sellaista.


AnGus

  • Rivilauluissa säteillyt
  • Viestejä: 143
  • Karma: +4/-14
    • Profiili
Vs: ÄÄNESTYS: Huonoin Idols-voittaja
« Vastaus #38 : 18.12.2013 17:13:46 »
Korjasin vain virheelisen tietosi.

Ketjun otsikko ja sisältö eivät jätä kamalasti tulkittavaa mistä puhutaan. Toki olisin voinut alleviivata Idols-voittaja -termiä vielä useampaankin kertaan, mutta tämä jääköön synnikseni.

Toistuva valehtelu sitä, mitä toinen kirjoittaja on sanonut, on trollausta. Älä jatka sellaista.

Juuri näin.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21605
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: ÄÄNESTYS: Huonoin Idols-voittaja
« Vastaus #39 : 18.12.2013 17:34:25 »
Korjasin vain virheelisen tietosi.

Ketjun otsikko ja sisältö eivät jätä kamalasti tulkittavaa mistä puhutaan. Toki olisin voinut alleviivata Idols-voittaja -termiä vielä useampaankin kertaan, mutta tämä jääköön synnikseni.

Jatkoit valehteluasi vielä senkin jälkeen, kun olin osoittanut alkuperäisen väitteesi vääräksi. Sinä et suinkaan puhunut alunperin Idols-voittajista vaan yleisesti. Saat toki korjata epäselvyyksiä kommenteissasi mutta älä laita niitä toisten syyksi.

Toistuva valehtelu sitä, mitä toinen kirjoittaja on sanonut, on trollausta. Älä jatka sellaista.

Juuri näin.

Hyvä juttu.

TrueB

  • Ryhmälauluissa loistanut
  • Viestejä: 158
  • Karma: +3/-0
    • Profiili
Vs: ÄÄNESTYS: Huonoin Idols-voittaja
« Vastaus #40 : 18.12.2013 17:47:43 »
niin laita nyt sitten Ilkka, Diandra ja Martti. Kun sinulla oli niin paljon asiantuntevaa sanottavaa jokaisesta.

Siis (suhteellisella) levymyynnillä mitatun menestyksen perusteella, numerojärjestys, paras ensimmäiseksi. Ottaen huomioon ajankohdan, ja ennakko-odotukset / -hehkutukset. Arvaan järjestyksen, mutta lähinnä perustelut kiinnostavat.

Miksi kysyt minulta tällaista minkä voit todentaa virallisten kanavien kautta ihan itsekin?


Ei kun tarkoitan nimenomaan sitä, että näemme asian eri tavalla. Minä en lähde vertailemaan näitä siten kuin sinä. Olet esittänyt, että ottaen huomioon tämän ja tämän, niin Diandra on floppi ja Ilkka menestynyt huonommin kuin Martti, koska "ilmainen lataaminen keksittiin vuonna 2011" jne.

Minä en yritä todentaa näiden paremmuusjärjestystä minkään virallisten kanavien, enkä varsinkaan median antaman kuvan mukaan.
 Minä en pidä ketään "floppina" sillä perusteella, että Idolsin tuotanto on päättänyt, että koska kansa on niin hyvin hypetykselle altistettavissa, niin levyn laadusta huolimatta voidaan odottaa että Idols-voittajan levy myy sen 30 000 kpl, ja tätä myös edellytetään. Kaikkea tämän alle jäävää voidaan haukkua, parjata ja lytätä ihan "perustellusti".
 Useimmat lähtivät tähän mukaan, mediankin luomien mielikuvien pohjalta, ja luopuivat oikeudestaan ja velvollisuudestaan ajatella itse.

Muutenkin olen pitänyt periaatteena, että sanaa (floppi) tulisi käyttää vain tuotteista, kuten aiemmin olikin. Jos pakko olisi sitä sanaa ihmisestä itsestään käyttää, niin ehkä sellaisen kohdalla, jonka levy ei ole myynyt juuri mitään, ja jonka ura loppuu selkeästi kysynnän puutteeseen. Kuten esim. Ilkan kohdalla ei käynyt.
 Ja sanoisin näin vasta jälkeenpäin, ei sen jälkeen kun melko epäonnistunut levy ei nippa nappa ylittänyt kultalevyrajaa. Ja muutenkin antaisin piutpaut mitä ahneet johtohenkilöt, Idols-tuottajat ja levy-yhtiö haluavat.
 
Mielestäni uudelle artistille pitäisi antaa rauha luoda uraa jonkin aikaa. On kohtuutonta olettaa että Idolsista ponkaistaan suoraa päätä tähtiin ja pysytään siellä. Ja että tätä olisi oikeus odottaa erityisesti voittajalta. Kun oikeasti monenkin kohdalla sen oman suunnan löytyminen voi ottaa aikansa.

(Onneksi TVOF:ssa ja ilmeisesti myös Idolsissa on viime aikoina annettu myös levyn tekemiseen enemmän aikaa ja panostettu laatuun muutenkin.)

Tässäkin ilmeisen välttämättömässä "Huonoin Idols-voittaja" -äänestyksessä olisi mielestäni fiksumpaa ratkaista asia muilla perusteilla kuin vertailemalla levymyyntejä.

Kun kysyin tässä ketjussa aiemmin perusteita ja perusteluja sille mitä voidaan nimittää "flopiksi", olisin toivonut omaa näkökulmaasi asiaan. Ei sitä miten asia on tuotannon tuoleilta päätetty.
 Kyllä minä nyt sen tiesin, että odotukset Idols-voittajan levymyynniksi on tuo 30 000.
« Viimeksi muokattu: 19.12.2013 16:02:52 kirjoittanut TrueB »

TrueB

  • Ryhmälauluissa loistanut
  • Viestejä: 158
  • Karma: +3/-0
    • Profiili
Vs: ÄÄNESTYS: Huonoin Idols-voittaja
« Vastaus #41 : 18.12.2013 17:55:17 »
Lainaus
Ensiksi sanottava keskustelun olevan tältä osin ohi. Sinä näet asian kohdalla noin ja minä kerroin mihin perustan omat näkemykseni. Molemmat fine with me(vaikka oikeassa olenkin, köh).


Toivon vain sinun muistavan ja ymmärtävän, että tulkinta on vain tulkinta. Ja sinun tulkintasi vain sinun tulkintasi. Ja totuus on totuus, vaikkei se koskaan selviäisi. Aivot kestävät epävarmuutta huonosti tai vaihtelevasti, mutta kestettävä on.
 Negatiivisten tulkintojen esittäminen toisista ihmisistä ehdottomina totuuksina saa aikaan paljon pahaa. Eivät julkisuuden henkilöt ole tässä mikään poikkeus, että heistä saa tehdä millaisia päätelmiä vain ja esittää väitteitä totuuksina.

Se mitä sanoit Ilkka-ketjussa tietäväsi Ilkan motiiveista, motivaatiosta, asennoitumisesta, tosissaan olemisesta jne. on omaa tulkintaasi. Pahempi juttu oli se, että otit tulkinnastasi oikeutuksen omalle suhtautumistavallesi.

Lainaus
Emmehän me oikeasti voi päätä silitellen kohdella lähempänä kolmekymppistä Idols-kisaajaa joka tulee vähän etsimään itseään katselemaan olisiko musa se omin juttu. Tällaisille pitää antaa erittäin kovaa palautetta.


Lainaus
Ilkalla ei selkeästi ollut pienintäkään halua saavuttaa uraa muusikkona. Kaikki hänen toiminta tukee tätä väittämää. Onhan se ihan kiva puuhastella yhtä ja säädellä toista, mutta määrätietoisuus ei kuulunut tämän pikkukakkosen säämiehen ajatusmaailmaan. Idols-voitosta nostan hänelle hattua, mutta noin muutoin puhutaan asenteellisesta flopista sekä levynmyynnillisestä flopista.


Samoin se mitä esitit levy-yhtiön ja Ilkan välisen yhteistyön päättymisen syistä ja siihen johtaneista asioista, oli tulkintaa. Se millä asenteella mielestäsi ja missä tarkoituksessa Ilkalle tarjottiin kahta uutta levyprojektia, oli omaa tulkintaasi. Se, että Ilkasta haluttiin mielestäsi eroon huonon levymyynnin takia, vaikkei haluttu suoraan sanoa, oli omaa tulkintaasi.


Minäkin teen luonnollisesti tulkintoja, mutta yritän tehdä niitä mahdollisimman positiivisesti ja reilusti kaikkien kannalta.

Tällaisessa on oltava todella tarkkana. Jos (ja useinkaan kun) ei ole täyttä varmuutta siitä mitä toisen ihmisen mielessä liikkuu, olisi parempi tulkita asiat mahdollisimman positiivisesti, sen sijaan että esittää henkilön mahdollisimman huonossa valossa. Jos tässä ollaan väärässä, ja totuus on ikävämpi, vahinkoa on vähän jos lainkaan. Jos taas nähdään ja esitetään asiat negatiivisesti, ja siinä ollaan väärässä, vahingot ovat paljon suuremmat.

Julkisuuden henkilötkin ovat ihmisiä, eikä meillä ole oikeutta tietää kaikkea heistä, jopa heidän omaa sanaansa vastaan. Vaikka miten haluaisi uskoa olevansa oikeassa.
« Viimeksi muokattu: 19.12.2013 07:18:51 kirjoittanut TrueB »

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: ÄÄNESTYS: Huonoin Idols-voittaja
« Vastaus #42 : 22.12.2013 16:26:30 »
No nyt MaSa kohtasi voittajansa! Mitraan verrattuna hänkin megaviihdyttäjä! >:(