Kirjoittaja Aihe: 1. live - Popin kuninkaalliset - 10.11.  (Luettu 7745 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
1. live - Popin kuninkaalliset - 10.11.
« : 07.11.2017 11:19:50 »
Lainaus
Jakso 17/20. Popin kuninkaalliset!. Idolsin ensimmäinen suora lähetys siirtää kisan päätäntävallan tuomaristolta kansalle! Tänä iltana lavalla nähdään räiskyvää pop-ilotulitusta kilpailijoiden esittäessä Antti Tuiskun biisejä. Antti itse avaa illan lähetyksen ja erityisvieraana mukana on maaginen Ellinoora. Katsojat äänestävät, ketkä jatkavat Idolsissa, ja ketkä kaksi kilpailijaa lähetetään illan lopuksi kotiin.

Nelosella PERJANTAINA kello 20.00.

Siis P-E-R-J-A-N-T-A-I-N-A.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: 1. live - Popin kuninkaalliset - 10.11.
« Vastaus #1 : 10.11.2017 02:45:50 »
Onko vielä puhelinäänestys, vai onko äänestys siirtynyt kokonaan kaukosäätimille?

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 1. live - Popin kuninkaalliset - 10.11.
« Vastaus #2 : 10.11.2017 18:23:04 »
Onko vielä puhelinäänestys, vai onko äänestys siirtynyt kokonaan kaukosäätimille?

Voisi veikata, että jotain uutta on tarjolla. Rahaa kuitenkin haluavat varmaankin.

Menee jälkikommentoinniksi taas minulla.

vviima

  • Ylin supersarkka
  • i
  • *
  • Viestejä: 5449
  • Karma: +11/-5
    • Profiili
Vs: 1. live - Popin kuninkaalliset - 10.11.
« Vastaus #3 : 10.11.2017 20:26:51 »
Mulla jotenkin meni vähän fiilis tästä illasta tuon Antti Tuisku -teeman takia. :D

Tiian esittelyvideo oli jotenkin ihana. :'D En tiiä onko mulla korvat lukossa vai mikä oli mutta tuntu et Tiian ääni hukku vähän bändin alle? Ihan mallikkaasti kai se kuitenkin meni, ei silti mitään wau-fiiliksiä. Ja apua miten sillä olikin ääni menny esityksen jälkeisessä haastattelupätkässä! Se varmaan osa syy miks säkeistöissä ääni ei tuntunu lähtevän.

Leevi ei toiminu mulle alussa yhtään, laulu oli aikamoista haparointia, mutta loppua kohden parani sentään vähän. Ei mikään erityisen hyvä esitys.

Apua miks Julia laulo ton järkyttävän hiihto-renkutuksen? Biisi toistaa samaa koko ajan. Välillä vire heitteli mut tässäkin tapauksessa loppua kohden parani. Ja Julia esiintyi tosi vakuuttavasti. Oli muuten vähän outoa että esittelyvideossa Juliaa kuvattiin Pohjankartanon yläasteella / Madetojan musiikkilukiossa, vaikka Julia ei oo ees ikinä käyny sitä koulua? :D

Oh my GOOOOOD Samuli!!!!!!! Selkeesti illan paras esitys tähän mennessä. Ei oikeesti mitään huonoa sanottavaa, kuulosti tosi hyvältä ja tuntu et Samulin esiintyminen oli vielä paljon parempaa kuin ennen. Haluaisin kuunnella lisää! Tulee oikeesti niin hyvä mieli Samulin puolesta että se on vihdoin livelähetyksissä. Mulla on jotenkin tosi iso tunneside Samuliin kun se on kuitenkin joka kerta idolsissa ollu yks mun suurimmista suosikeista. :)

Ihanaa et mukana on kerranki joku joka osaa tanssia ja haluaa näyttää sen!! Lotan esitystä oli sen takia superhauska kattoa. I'm living for every second of it. Laulullisesti Keinutaan ei oo kovin monipuolinen biisi, mutta Lotta veti sen niin hyvin ku suinkin voi. Onneks äiti oli käskeny kiekumaan vielä loppuun! :D Samulin kanssa illan parhaimmistoa.

JEEESSSS Kevinkin tanssi vielä aiempaa uskaliaammin! Oikeesti nää tanssivat kilpailijat on nii mun lemppareita, aivan huippua!!! 8D Laulu ei valitettavasti toiminu mulle tällä kertaa kovin hyvin. Kevin ei oo jotenki päässy laulullisesti nousemaan koelaulujen ja kartanoviikon ekan esityksen tasolle? Erin onneksi kommentoi et Kevinin pitäis laulaa korkealta lisää! JUST NIIIIIN.

Anniinalla oli tosi hyvä look! Ja lauloikin teknisesti paremmin kuin moni muu tänään. Mua vähän häiritsee k-pop maneerit eikä Anniina muutenkaan vaan iske vähän Leevin tapaan, mutta Anniinan esitys oli kyllä paljon onnistuneempi kuin vaikka Leevin tai Tiian tänään.
« Viimeksi muokattu: 10.11.2017 21:25:35 kirjoittanut vviima »

vviima

  • Ylin supersarkka
  • i
  • *
  • Viestejä: 5449
  • Karma: +11/-5
    • Profiili
Vs: 1. live - Popin kuninkaalliset - 10.11.
« Vastaus #4 : 10.11.2017 21:27:25 »
Tämän illan perusteella toivoisin että putoajat ois Leevi ja Tiia. Leevi tuskin kyllä putoaa. Samuli ja Lotta-Maria selkeet suosikit. Julia, Kevin ja Anniina jotain siitä välimaastosta.

//Ei hemmetti nytkö tuo sekoilija-Vilma on taas ruudussa. XDDDDD
« Viimeksi muokattu: 10.11.2017 21:32:10 kirjoittanut vviima »

vviima

  • Ylin supersarkka
  • i
  • *
  • Viestejä: 5449
  • Karma: +11/-5
    • Profiili
Vs: 1. live - Popin kuninkaalliset - 10.11.
« Vastaus #5 : 10.11.2017 21:50:25 »
Saageliii Leevi ja Anniina jatkossa. Joku mun suosikeista siis putoaa tänään. :(

//Kevin. :'( Voi hitsit. No sinänsä ihan oikeutettu päätös, koska laulu ei tänään sujunut kovin hyvin. Jäin vaan odottamaan vieläkin jotain kunnon diivabiisiä Keviniltä. Nyt toivon vaan et Samuli ois jatkossa.

//EEEEEEIIIII MITÄ PERSSSETTÄÄÄÄ. : ((((((((((((((( Olin melkeen varma et Tiia putoais. Nyt kyllä harmittaa, Samuli oli ihan illan parhaimmistoa.
« Viimeksi muokattu: 10.11.2017 21:54:46 kirjoittanut vviima »

Iita

  • Tittelintuura
  • i
  • *
  • Viestejä: 13828
  • Karma: +15/-7
    • Profiili
Vs: 1. live - Popin kuninkaalliset - 10.11.
« Vastaus #6 : 10.11.2017 21:53:53 »
EI KEVINIÄ!!!

En kestä ku Kevin on ihan selkeesti mun mielestä paras lavalla ja sen esitys oli tänään niin kuuma etten meinannu pysyä aloillani! Yhyy. Oon surullinen.

// Joo mua surettaa tää jakso niin paljon koska mun mielestä Samuli ja Kevin oli illan parhaat! Tää tuntui niin pahalta.
« Viimeksi muokattu: 10.11.2017 21:55:27 kirjoittanut Iita »
Sometimes the dreams that come true are the dreams you never even knew you had.

vviima

  • Ylin supersarkka
  • i
  • *
  • Viestejä: 5449
  • Karma: +11/-5
    • Profiili
Vs: 1. live - Popin kuninkaalliset - 10.11.
« Vastaus #7 : 10.11.2017 21:56:15 »
Kevin ja Samuli. :'''''''''''( MIIIIIIIIKSSSSS. Nyt ainut poika kisassa on Leevi, josta oisin ollu valmis luopumaan jo ajat sitten. :D

Jäljelläolevista tykkään kunnolla enää Lotta-Mariasta ja Juliasta. Shiiiit.

Harmittaa niin vietävästi taas vaihteeksi.

random

  • Vieras
Vs: 1. live - Popin kuninkaalliset - 10.11.
« Vastaus #8 : 10.11.2017 22:06:16 »
Huomasitteko sitä hetkeä kun Lotta-Maria pääsi jatkoon ja Tiia näytti hänelle käsillään sydänmerkkiä? Sitten Kevin näytti Tiialle takaisin sydänmerkkiä, luullen ilmeisesti että Tiia Kevinille sydäntä näytteli? Sen jälkeen Kevin näytti nololta.

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: 1. live - Popin kuninkaalliset - 10.11.
« Vastaus #9 : 10.11.2017 22:09:35 »
Mulla jotenkin meni vähän fiilis tästä illasta tuon Antti Tuisku -teeman takia. :D
Joo, huono teema. Biisit olivat useimmille liian vaikeita (varsinkin alkuosista) ja vain Anniina onnistui tyylipuhtaasti.

random

  • Vieras
Vs: 1. live - Popin kuninkaalliset - 10.11.
« Vastaus #10 : 10.11.2017 22:22:11 »
Olin liputtanut Anniinan putoamisen puolesta koko ajan, mutta nyt olikin oikein toimiva esitys! Nyt en kuullut sitä korviasärkevää lauluääntä jota olen hänen esityksissään aiemmin vieroksunut.

Leevin olisin kyllä pudottanut, hän oli mielestäni illan heikoin. Kevinkään ei laulullisesti vakuuttanut, mutta lavaesiintyminen oli huipputasoa. Leevin kohdalla minua ei vakuuttanut laulaminen eikä esiintyminen. Olisin kyllä luullut Kevinillä olevan sen verran faneja, että olisi jatkossa, vaikka esitys ei ollutkaan hänen parhaimmistoaan. Tuiskulla oli kyyneleet silmissä, kun Kevin putosi. Harmi että kukaan ei aiemmin, siis ennen Erinin tuomarointia, sanonut Kevinille, että hänen pitäisi vain laulaa korkeammalta.

Julia ja Lottis olivat selkeitä onnistujia. Samoin Anniina, vaikka hän laulullisesti painiikiin eri sarjassa.

Samulikaan ei minua erityisemmin vakuuttanut, mutta oli hän kuitenkin kaikin puolin parempi kuin Leevi. Mutta ymmärrettävästi Leevillä on suurempi fanipohja kuin Samulilla. Samulin esityksessä minua häiritsi se, kun taustalaulajien äänet kuuluivat kertosäkeessä aivan liian kovalla suhteessa Samulin ääneen.

Kenet unohdan? Ai niin, Tiia. Hän oli mielestäni onnistujapuolella, mutta jostain syystä unohdin hänet kuitenkin.

Vähän ärsytti se, kun koko jakso tuntui olevan yksi Antti Tuisku -mainos. Mikä muu ärsytti: bändin jäsenten kuvaaminen kesken kilpailijan tanssimisen.

Jurekista en ennen Idolsia ollut kuullut mitään, mutta lopputeksteissä hän olikin yllättävän monen kappaleen tekijänä.

Ensi viikolla sitten aiheena suomalaiset lauluntekijät ja avausesiintyjänä Erin. Erin-mainosta jaksosta ei taida kuitenkaan tulla. Anniina taitaa pystyä ensi viikollakin valitsemaan itselleen sopivan kappaleen ja voi siten jatkaa kisaa vielä seuraavallakin viikolla. Alan jo jännittää ex-inhokkini Anniinan puolesta, kuinka pitkälle hän underdogina voi päästä. Jännitän myös, tuleeko tällä kaudella enää mahdollisuuksia esittää ei-suomalaista musiikkia.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: 1. live - Popin kuninkaalliset - 10.11.
« Vastaus #11 : 10.11.2017 22:52:22 »
Samulin esityksessä kiinnitti huomiota, että hän lauloi biisin samalla tavalla kuin Antti. Ei löytynyt mitään omaa.


Casper

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 760
  • Karma: +3/-1
    • Profiili
Vs: 1. live - Popin kuninkaalliset - 10.11.
« Vastaus #12 : 10.11.2017 23:47:39 »
Olipa ihme tulokset, kaks ekaa oisin pudottanut mutta eipä pudonnut kumpikaan. Nyt sitten jatkaa Leevi ainoana jätkänä ja sitä kautta päässee pitkälle "mieskiintiöäänestettävänä." Anniinahan oli ihan parhaita vaikka oli villillä kortilla mukana. Ja Lottis menee finaaliin asti.

poppari

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 410
  • Karma: +2/-0
    • Profiili
Vs: 1. live - Popin kuninkaalliset - 10.11.
« Vastaus #13 : 12.11.2017 16:57:33 »
Katoin nyt kaikki esitykset toiseen kertaan.

Ihan hirveä teema ekaksi liveksi. Tuiskun biisit ei äänialaltaan ja melodioiltaan sopinut monelle laulajalle. Lisäksi biisit ei aina sopinut henkilölle ollenkaan ja esitykset tuntuivat päälleliimatuilta.

Ala-rekkarissa kaikilla ongelmia. Sovitukset oli 100% samat kuin tuiskulla, ei mitään uuttä eikä annettu tilaa tulkita omalla tavalla! Koreografiat oli hyvät, mutta ei niistä paljon apua ole jos henkilö hukkuu biiseihin.

tiia. Parani toisella kerralla. Vire paremmin kohdallaan kuin monella muulle. Ala-rekisteri ihan metässä tosin.

Leevi. Parempi kuin muistin, mutta silti illan heikoimpia. Vire, ala-rekkari.. Otti kuitenkin hyvin kameraan kontaktia! Ja paikoittain laulu soi kivasti. Vähän semmoista seisoskelua esiintyminen ja tulee väkinäinen olo.

Julia. En mä edes tunnista tätä ihmistä. Ihan väärä biisi. Väärä stailaus. Hirveätä. Vire oli ihan hukassa suurin osaa biisistä. Kuulin tyyliin muutaman sekunnin jolloin hän käytti omaa ääntä ja tekniiikka hyväksi.

Samuli. C-osassa soi aivan hiton hyvin ääni! Tykkäsin jotenkin varman oloisesta esiintymisestä, vaikka hieman alarekkarissa oli ongelmia. Jotenkin kun Samuli kattoo kameraan, niin siihen uskoo aivan täysin!

Lotta. uhh vire vire vire.. keinuu hyvin ja osasi keimailla ja esiintyä. Mutta sävellaji, tai jokin sai Lotan äänen soimaan mielestäni todella huonosti. Kuulosti paikoittain iskelmä- tai tangolaulajalta. Hyi hyi! Ihan väärä biisi taas.

Kevin. Illan paras esiintyminen, tosi luonteva, hyvä flirtti ja osaa liikkua! Harmi, että toi alarekkari meni AIVAN metsään.

Anniina. Ihan vain puoli pistettä Kevinin perässä esiintyminen, mutta Anniinalla oli vire hallussa! PLUS ainut jolle annettiin oikeast tilaa tehä biisistä omannäköinen (räpit). Olen NIIN onnellinen, että Anniina on takaisin! Kunhan vaan saatais stailaus sillein, että ei ole vaan PMMPn Mira.


Illan paras - Anniina
Huonoin - Leevi / Julia

Olisin ite tiputtanut Leevin ja Tiian.

Harmittaa sikana, että Kevin tippui. Oikeasti miten Suomessa on päinvastainen ongelma kuink jenkeissä, jossa söpöt pojat äänestetään jatkoon???

Toivottavasti jotain saavat valita jotain itsensä näköisempää ensi viikolla...

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 1. live - Popin kuninkaalliset - 10.11.
« Vastaus #14 : 13.11.2017 00:35:09 »
Tiia Laakso - ”Blaablaa (en kuule sanaakaan)”
Laulu ei ole paras mahdollinen Tiian ääntä ajatellen. Mutta viihdyttävästi ja hyvin Tiia kuitenkin lauloi. Tällaista musiikkia ei Idols-Tiia varmaan kuitenkaan laulaisi.

Leevi  Salonen – ”Juuret”
Leevi  lauloi teknisesti hyvin ja tulkitsi laulua mainiosti. So far so good. Mutta en vaan edelleenkään pidä hänen ääntään mielenkiintoisena.  Ääni on vain ns. tavallinen ääni.

Julia Rautio – ”Mä hiihdän”
Tässä tuli taas esiin se, mikä Juliassa viehättää. Hänellä on valtavan mielenkiintoinen ja erottuva ääni. Ehdottomasti ns. radiosoittoääni. Julia teki mainion esityksen ja olisi voinut olla joltakin Stadion-keikalta.  Erinomaista!

Samuli  Pesonen  - ”Hyökyaalto”
Samuli osoitti jälleen äänensä vahvuuden. Julian tapaan hänellä on erottuva ääni, jossa on vahvuuden lisäksi myös vivahteita. Samuli esitti kappaleen mahtavan hyvin ja onhan se skandaali, että Samuli putosi muttaLeevi jatkaa.

Lotta-Maria Heinonen – ”Keinutaan”
No onhan Lottis vaan armoton viihdyttäjä ja esiintyjä. Valmis hyppäämään yhä uusiin rooleihin. Tämä Keinutaan-Lotta oli tuskin aito Lotta, mutta vakuuttavaa jälkeä hän kuitenkin teki!  Tiian tavoin Lotta sai laulettavakseen laulun, joka ei tee oikeutta hänen todellisille laulukyvyilleen. Silti hauskaa kuunneltavaa. Monikohan suomalainen artisti saa muuten jalan potkaistua niin ylös kuin Lottis?

Kevin Sarinko – ”Pyydä multa anteeksi kunnolla”
Ei valitettavasti Kevin säväyttänyt vieläkään. Olisipa hänellä vain erottuvampi  ja vahvempi ääni. Pelkkä popparin ulkonäkö ei vaan riitä, mutta sen avulla hän taisi päästä näinkin pitkälle. Sääli koska erittäin sympaattinen tyyppihän Kevin on.

Anniina Timonen  – ”Party (papiidipaadi)”
Ei ollut kovin laulettava kappale Anniinalla. Hänen äänensäkin oli ehkä vähän liian hento tässä, jotta hän olisi saanut kunnon otteen kappaleesta. Lavakoreografiat olivat toki hyvä ja asusteet hienot. Mutta seuraavaksi Anniinan pitää päästä laulamaan laulettavampaa musiikkia.


Leevin ja Kevinin olisi pitänyt pudota, mutta niinhän siinä ei sitten käynyt. Eli Leevi jatkaa ja Samuli putosi.

Julia ja Lotta olivat illan parhaat ja tämän perusteella heidän kuuluisi kohdata finaalissa.

« Viimeksi muokattu: 13.11.2017 00:54:40 kirjoittanut Etsku-Etana »

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 1. live - Popin kuninkaalliset - 10.11.
« Vastaus #15 : 13.11.2017 00:49:34 »
Huomasitteko sitä hetkeä kun Lotta-Maria pääsi jatkoon ja Tiia näytti hänelle käsillään sydänmerkkiä? Sitten Kevin näytti Tiialle takaisin sydänmerkkiä, luullen ilmeisesti että Tiia Kevinille sydäntä näytteli? Sen jälkeen Kevin näytti nololta.

Tässä se tapaus. :)


Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: 1. live - Popin kuninkaalliset - 10.11.
« Vastaus #16 : 13.11.2017 16:35:20 »
Osasin odottaa, että Samuli on ongelmissa, kun yleisö alkaa äänestää. Jotenkin jäänyt vaikutelma, että hän ei ole saanut aikaan kovin kiihkeää fanihysteriaa suuren yleisön keskuudessa.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 1. live - Popin kuninkaalliset - 10.11.
« Vastaus #17 : 14.11.2017 01:16:39 »
Tiia oli mielestäni kolmanneksi paras yhdessä Samulin kanssa.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: 1. live - Popin kuninkaalliset - 10.11.
« Vastaus #18 : 14.11.2017 14:13:20 »
Suuri ongelma oli se, että Antti Tuiskun kappaleet eivät sovellu tällaiseen ohjelmaan. Tai ainakin minä olisin toivonut kappaleita, joissa olisi enemmän saatu huomiota käännettyä varsinaiseen laulutaitoon, jotain missä olisi ollut vähän enemmän nuotteja.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 1. live - Popin kuninkaalliset - 10.11.
« Vastaus #19 : 15.11.2017 00:24:39 »
Osaako joku kertoa jostain laulajasta tarkan kohdan, jossa hän ei laula vireessä? Sekä täällä että muualla netissä on huomauteltu useimpien laulajien vireongelmista ja myös Erin puhui siitä. Itse en vaan huomaa mitään häikkää.

vviima

  • Ylin supersarkka
  • i
  • *
  • Viestejä: 5449
  • Karma: +11/-5
    • Profiili
Vs: 1. live - Popin kuninkaalliset - 10.11.
« Vastaus #20 : 15.11.2017 01:43:41 »
Osaako joku kertoa jostain laulajasta tarkan kohdan, jossa hän ei laula vireessä? Sekä täällä että muualla netissä on huomauteltu useimpien laulajien vireongelmista ja myös Erin puhui siitä. Itse en vaan huomaa mitään häikkää.

No esim. Leevillä poukkoilee säkeistöissä vire vähän miten sattuu. Kuulostaa vähän siltä että äänenmurros pukkais päälle. :D

Pitkä hiekkatie
Sitä pitkin kioskille
Aina pyöräilimme rinnakkain
Kun muutin kaupunkiin, posti kirjeitäsi kantoi
Ne meidän ysvyyttä vannoi viikoittain
Sä olit oikeessa, vielä juurillensa palaa vahvinkin

Sisäpihalla leikkii jotkut uudet lapset
Kivi, paperi ja sakset, vastakkain
Missä mahdat olla nyt, kun et asu enää näillä seuduilla



Julialla myös pahasti vire hukassa

Sä jätät mut ja mä vaan hiihdän
Mun sydän särkyy, mä hiihdän
Sä löydät toisen, mä vaan hiihdän
Meet naimisiin, mä hiihdän.

Jos nyt jaksan viel tän yhden mäen yli, onks sen jälkeen uusi mäki? Onks sen jälkeen vielä mäki? Onks sen... Jos nyt jaksan viel tän yhden mäen yli, onks sen jälkeen uusi mäki? Onks sen jälkeen vielä mäki?

No oikeestaan mitä pitemmälle kuuntelen niin tajuan että julia veti melkeen koko ekan säkeistön + kertsin liian matalalta? Ellei sitten sille oo tehty joku oma matalampi sovitus? Mutta seuraava säkeistö menee oikealta korkeudelta, joten epäilen että lauloi väärin vaan. Kyllä myöhemminkin tulee vielä vireen kanssa haparointeja mutta alku on ihan pielessä.

Myös esim. Samulilla ja Kevinillä ihan selkeitä ongelmia vireen kanssa. En jaksa enää sen tarkemmin paneutua. :D
« Viimeksi muokattu: 15.11.2017 01:46:21 kirjoittanut vviima »

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 1. live - Popin kuninkaalliset - 10.11.
« Vastaus #21 : 16.11.2017 00:46:19 »
Osaako joku kertoa jostain laulajasta tarkan kohdan, jossa hän ei laula vireessä? Sekä täällä että muualla netissä on huomauteltu useimpien laulajien vireongelmista ja myös Erin puhui siitä. Itse en vaan huomaa mitään häikkää.

No esim. Leevillä poukkoilee säkeistöissä vire vähän miten sattuu. Kuulostaa vähän siltä että äänenmurros pukkais päälle. :D

Suuret kiitokset vaivannäöstäsi! :) Erityisesti Leevin esityksen kuuntelin moneen kertaan ja vertasin analyysiäsi hänen lauluunsa. Julian kuuntelin myös pari kertaa.

Olen kysynyt samaa moneen kertaan aiempien kausien aikana, mutta muistaakseni yksikään vireyliherkkä ei ole vastannut. Tässä liikutaan alueella, jossa en tiedä teoriasta mitään eikä korvanikaan hyvin erota tällaisia. En siis väitä tässä mitään, mutta kysynpä taas, millä perusteella sanot vireen olevan väärän? Eli mihin vertaat laulettua äänenkorkeutta? Eli mistä on oikein kysymys? En veikkaa tässä mitään aiempien vuosien vastausten perusteella, jotten johdattelisi sinua.

vviima

  • Ylin supersarkka
  • i
  • *
  • Viestejä: 5449
  • Karma: +11/-5
    • Profiili
Vs: 1. live - Popin kuninkaalliset - 10.11.
« Vastaus #22 : 03.12.2017 15:06:12 »
Osaako joku kertoa jostain laulajasta tarkan kohdan, jossa hän ei laula vireessä? Sekä täällä että muualla netissä on huomauteltu useimpien laulajien vireongelmista ja myös Erin puhui siitä. Itse en vaan huomaa mitään häikkää.

No esim. Leevillä poukkoilee säkeistöissä vire vähän miten sattuu. Kuulostaa vähän siltä että äänenmurros pukkais päälle. :D

Suuret kiitokset vaivannäöstäsi! :) Erityisesti Leevin esityksen kuuntelin moneen kertaan ja vertasin analyysiäsi hänen lauluunsa. Julian kuuntelin myös pari kertaa.

Olen kysynyt samaa moneen kertaan aiempien kausien aikana, mutta muistaakseni yksikään vireyliherkkä ei ole vastannut. Tässä liikutaan alueella, jossa en tiedä teoriasta mitään eikä korvanikaan hyvin erota tällaisia. En siis väitä tässä mitään, mutta kysynpä taas, millä perusteella sanot vireen olevan väärän? Eli mihin vertaat laulettua äänenkorkeutta? Eli mistä on oikein kysymys? En veikkaa tässä mitään aiempien vuosien vastausten perusteella, jotten johdattelisi sinua.


Nyt vasta saan vastattua tähän kun piti kaivaa sitä varten esille yksi vanha keskustelu, ihan vaan todistaakseni että on tätä keskustelua ennenkin käyty. ;D Aiheen löytämistä vaikeutti se, että jostain kumman syystä tää idolsiin liittyvä keskustelu oli käyty TVOF-palstalla http://www.idolslandia.fi/index.php?topic=2689.100

Mutta tosiaan, määkään en ymmärrä musiikin teoriasta hölkäsenpöläystä enkä itsekään osaa laulaa niin että pysyisin vireessä (varmaan osasyy miksi en edes tykkää laulaa, on niin tuskaa kuunnella omia virheitä XD), mutta kuulen kyllä jos joku menee ihan pieleen. :D Moni musiikinharrastaja huomais varmasti paljon herkemminkin virheitä ja osais analysoida niitä paremmin.

Pääasiassa vertaan laulua alkuperäiseen kappaleeseen. Yleensä siis näiden bongaamieni vireongelmien kohdalla lauletaan alkuperäiseen verrattuna hieman liian korkealta tai matalalta. Useimmin liian matalalta. Mutta kyllä harhanuotit voi kuulla myös vaikka ei tuntis kappaletta entuudestaan. Joku teoriaa ymmärtävä osais selittää tämän paremmin, mutta kun kuuntelee jotain kappaletta niin pystyy jo etukäteen helposti olettamaan miten sen sävelkulku menee, varmaan koska tietyt sävelet sopii yhteen ja ne kuulostaa vaan korvassa "oikealta", mutta sitten jos laulaja laulaakin juuri sen oletetun sävelen vierestä niin huomaa että hups, pieleen meni.

//Niin se vielä piti lisätä, että mun kohdalla pienet vireongelmat ei tosiaan pilaa kenenkään esitystä niin, etten voisi siitä nauttia jos esitys on muuten hyvä. Mutta jos vire on ihan jatkuvasti hukassa se alkaa jo häiritä.
« Viimeksi muokattu: 03.12.2017 15:13:45 kirjoittanut vviima »

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 1. live - Popin kuninkaalliset - 10.11.
« Vastaus #23 : 04.12.2017 01:01:44 »
^ Oho mikä vastaus! :D Kiitos!

Tästä on todellakin käyty keskustelua melkein joka kerta.

Luen myöhemmin vastauksesi rauhassa. Tänään en ehdi/jaksa.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 1. live - Popin kuninkaalliset - 10.11.
« Vastaus #24 : 04.12.2017 10:47:42 »
Täällä virekeskustelua Idols 2011:ssä:

http://www.idolslandia.fi/index.php?topic=2018.msg170033#msg170033

Siitä sitten eteenpäin.