Kirjoittaja Aihe: Raising Hope  (Luettu 1422 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

poppari

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 410
  • Karma: +2/-0
    • Profiili
Raising Hope
« : 24.05.2012 10:56:09 »
My Name is Earl -sarjan ystäville suosittelen Greg Garcian uutta sarjaa Raising Hope.



Sarjassa seurataan suht köyhää Chancen perhettä, johon kuuluu isä Burt, äiti Virginia, seniili isoäiti Maw Maw, sekä vielä kotona asuva Jimmy 23-v.
Jimmyllä oli yhden yön juttu murhaajanaisen kanssa, joka tietenkin tuli raskaaksi. Teloituksen jälkeen Hope tyttö siis päätyikin Jimmyn ja hänen perheensä kasvatettavaksi. Tämän lisäksi mukana kuvioissa on Jimmyn ihastus kuvio, nimittäin lähikaupan kassan Sabrina.

My Name is Earlin tavoin white-trash huumoria, ja paljon sivuosissa Earlin näyttelijöitä vilahtelee. Kolmas kausi alkaa kesän jälkeen. Hauskuuden lisäksi sarja on erittäin lämminhenkinen. Burt ja Virginia on ehkä yksi onnistuneimmista pariskunnista sitcomeissa aikoihin. Sarjaa on verrattu jonkin verran myös Malcolm in the Middle -sarjaan.

Toka kausi menossa minulla tällä hetkellä. Sanoisin, että hieman laatu tippunut. Muutama muutos joista en oikein ole tykännyt.

Rico

  • Klingonien pitsinnypläyskerhon ehdokasjäsen
  • i
  • *
  • Viestejä: 6014
  • Karma: +14/-53
    • Profiili
Vs: Raising Hope
« Vastaus #1 : 24.05.2012 17:36:45 »
Itse olen juuri katsellut My Name is Earlia uudestaan viimepäivinä. Sarjan tinkimätön junttihuumori ja laid back keskilännen meininki on kyllä jotain todella uniikkia. Harmi ettei tällaisia sarjoja tehdä enempää missä seurataan oikeiden amerikkalaisten touhuja, eikä mitään New Yorkin tai Los Angelesin glamourpelleilyä.

Olin aikeissa laittaa tämän sarjan katselulistan perälle kunhan saan nuo Earlin pari viimeistä kautta katsottua, mutta tämän mainostuspuheen jälkeen ainakin varmaan täytyy laittaa jaksot "tilaukseen".

Sen lisäksi että tykkään Greg Garcian huumorista, on mielenkiintoista nähdä Garret Dillahunt lämminhenkisessä(?) roolissa. Yleensä kun olen tottunut hepun näkemään vähän erilaisissa rooleissa ;D.. Mm. tunteettomana tappajarobottina, tappaja/raiskaajana, murhanhimoisena sosiopaattibisnesmiehenä ja sekopääjunttimurhaajana.
« Viimeksi muokattu: 24.05.2012 17:40:09 kirjoittanut Rico »

poppari

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 410
  • Karma: +2/-0
    • Profiili
Vs: Raising Hope
« Vastaus #2 : 24.05.2012 17:44:53 »
Jea!

Huomiona täytyy sanoa, että toi vauva on aivan loistava! Ilmeikäs, eikä silti vie liikaa huomiota. Eli ei tää mikään vauva-komedia ole, vaikka siltä vähän vaikuttaakin. Pääosissa on juuri tuo perheen dynamiikka. Aika paljon sarjassa käytetään flashbackejä, jotka valoittavat Jimmyn lapsuutta, sekä Virginian ja Burtin suhdetta. Ihana seurata todellakin juuri tällaista laid-back meininkiä mikä sarjassa (ja perheessä) vallitsee. Rahaa ei ole, kasvatusmetodit äkkiseltään voivat vaikuttaa "kyseenalaisilta", mutta kyllä tämän kaiken korvaa juuri se rakkaus, ilo ja yhdessäolo, joka tästä perheestä huokuu! Jahas, tämmönen saarna tähän väliin.  ;D