Kirjoittaja Aihe: Kaksintaistelut 2, 23.2.  (Luettu 2986 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Kaksintaistelut 2, 23.2.
« : 21.02.2017 21:31:52 »
Torstaina esiintyvät Terhi Tammelin, Emmi Harju, Juuso Vuorinen, Jessica Timgren-Forss, Elli Lukander, Elli Hleihel, Kata Valli, Plamen De La Bona, Seungjae Kim, Tommi Fäldt, Tenho Olavi, Viola Pöyhönen ja Saija Saarnisto.

Yksi kaksintaistelu on katsottavissa ennakkoon. En kerro esiintyjien nimiä, jos joku ei halua edes sen vertaa spoilaantua.  :P
http://www.ruutu.fi/video/2912675

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut 2, 23.2.
« Vastaus #1 : 23.02.2017 13:58:35 »
^Tuossa ennakkopätkässä pidän henkilökohtaisesti enemmän vaaleahiuksisen laulajan laulusta, vaikka tummahiuksisesta onkin ehkä tehty jonkilainen ennakkosuosikki.

Nähtävissä on näköjään myös toinen ennakkopätkä

http://www.ruutu.fi/video/2912684

Tästä jälkimmäisestä pätkästä en ottaisi ketään jatkoon. Yhdentekevää laulamista.
« Viimeksi muokattu: 23.02.2017 14:16:08 kirjoittanut Anteater »

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut 2, 23.2.
« Vastaus #2 : 23.02.2017 20:20:20 »
Olin ihan varma, että Emmi Harju olis päässyt ekasta kaksintaistelusta jatkoon. En osaa taaskaan lukea tähtivalmentajien ajatuksia.


Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut 2, 23.2.
« Vastaus #3 : 23.02.2017 20:52:39 »
Emmin olisi kyllä kuulunut päästä jatkoon!! Huomattavasti parempi hän oli kuin Terhi!

Aika tasainen oli Juuson & Jessican välinen taisto. Itse ehkä pidin Jessican tulkinnasta enemmän, mutta Redrama valitsi Juuson. Anna sitten kaappasi viime hetkillä Jessican! :)

Ellien välinen taisto oli vain ihan ok. Annan biisivalinta heille ei nyt ehkä ollut paras mahdollinen! Elli H:n Anna valitsi jatkoon.

Olipahan mitäänsanomaton tämä Michaelin tiimin kolmintaisto! Itse en oikein tykännyt yhdenkään vedosta. Plamenin Michael valitsi jatkoon... Olli sitten kaappasi Seungjaen! :o

Toistamiseen Olli valitsi väärin! Kyllä Tommi oli parempi oli kuin Tenho!

Tosi hyvä oli Violan & Saijan kaksintaisto!! Redraman biisivalintaa kummastelin, mutta hyvin neidit veti Nirvanan biisin! Saijan Redrama valitsi jatkoon! :). Anna taas kaappasi Violan.

Taas nähtiin kolme kaappausta!! Tällä menolla viimeisissä kaksintaistelujaksoissa kaappaukset ei varmaan ole enää mahdollisia! :/
« Viimeksi muokattu: 23.02.2017 21:27:34 kirjoittanut Kaitsu »
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut 2, 23.2.
« Vastaus #4 : 23.02.2017 21:30:31 »
Viola Pöyhönen näytti vihdoin. Ääni ratkaisee -esityksestä oli vaikea saada selkoa, mutta nyt hän lauloi mahtavasti. Violahan saattaa tätä menoa päästä pitkällekin

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut 2, 23.2.
« Vastaus #5 : 23.02.2017 21:45:29 »
Olen näköjään ihan eri linjoilla kuin Kaitsu.  :P

Terhin ja Emmin esitys oli vähän raakile. Kokemattomuus kuului. Terhillä on sen verran mielenkiintoinen ääni, että ehkä hän pääsi oikeutetusti jatkoon. Emmin kaappaus oli mielestäni aika turha.

Jessican ja Juuson duetossa tuntui, että Jessica jäi ihan varjoon. Juuso oli TODELLA taitava ja hyvä-ääninen. En ole ollenkaan yllättynyt, jos Juuso pääsee finaaliin. Jessican tuleminen kaapatuksi sen sijaan yllätti. Itse en usko, että Jessican rahkeet riittävät kovin pitkälle.

Ellien kaksintaistelu oli vähän pliisu. Mulla herpaantui jossain vaiheessa keskittyminen, koska esitys oli sen verran yhdentekevä. Elli L oli Ääni ratkaisee -vaiheessa oikein hyvä, mutta nyt tuli vähän sellainen fiilis keskinkertaisesta iskelmälaulajasta. Elli H väläytteli hetkittäin taitojaan, joten olen tyytyväinen, että hän pääsi jatkoon.

Michaelin tiimin kolmintaistelu oli illan tai ehkä kauden kovin juttu, huh! Plamen ja Kata olivat ihan hemmetin hyviä. Mielestäni Seungjae jäi hieman varjoon. Esityksen aikana uumoilin, että Michael saattaisi valita Plamenin, mutta en ollut huolissani, koska ajattelin, että Kata on niin sairaan hyvä, että hänet napataan muualle. Ei napattu. Kiroilin kovaan ääneen sohvalla yksikseni, kun häntä ei kaapattu, toisin kuin jotkut joku Jessica ja Emmi. Yllätyin, kun Olli valitsi Seungjaen, mutta ehkä hänessä on potentiaalia.

Tenho Olavin ja Tommin Fäldtin esityksestä huomasi, että Tommi oli paremmin mukavuusalueellaan ja ääni sopi kappaleeseen paremmin, mutta jotenkin tietyt esiintymismaneerit alkoivat ärsyttää. Tenho Olavi pääsi jatkoon, eikä varmasti pelkästään tämän esityksen perusteella.

Violan ja Saijan kaksintaistelu oli aika turhauttava. Molemmat todella taitavia laulajia, mutta Smells like teen spiritistä oli tehty kammottava sovitus, jossa kumpikaan ei päässyt oikein näyttämään laulajan taitojaan lukuunottamatta yhtä kiekaisua per laulaja ihan esityksen lopulla. Saija oli hieman parempi, mutta ihan oikeutetusti Violakin kaapattiin.
« Viimeksi muokattu: 23.02.2017 21:55:36 kirjoittanut ville »

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut 2, 23.2.
« Vastaus #6 : 23.02.2017 21:50:41 »
^Siis kaapattiinko Emmi? Taisi mennä ohi minulla

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut 2, 23.2.
« Vastaus #7 : 23.02.2017 21:54:45 »
Ei näköjään. Sori, muistin väärin.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut 2, 23.2.
« Vastaus #8 : 23.02.2017 22:02:00 »
Elli Lukander ei saanut kauheasti irti kappaleesta. Sikäli meni oikea Elli jatkoon.

Miken triosta en olisi ottanut tosiaan ketään jatkoon. Kabareemenoa.

Violan ja Saija kohtaaminen oli erinomainen, vaikka kappalevalinta oli ei niin hyvä. Kummankin piti päästä jatkoon. Saija oli ehkä teknisesti parempi, mutta Violan ääni ja laulutapa miellytti enemmän korvaani. Makuasioita. Hyviä kumpikin.


Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21605
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut 2, 23.2.
« Vastaus #9 : 28.02.2017 23:29:29 »
Viimein ehdin katsella!

Terhi Tammelin vs Emmi Harju (Carrie)
Molemmat laulouloivat tosi hienosti. En osaisi tehdä valintaa! Olli valitsi Terhin.
Emmiä ei kaapattu. Kumpikaan ei vaikuttanut olleen suosikkejani ÄR-vaiheessa.

Juuso Vuorinen vs Jessica Timgren-Forss (I Won't Back Down)
Jessica oli näistä suosikkejani olleet ÄR-vaiheessa. Hyvin hän lauloi nytkin mutta myös Juuso oli tosi hyvä! Redrama valitsi Juuson.Ja Anna kaappasi Jessican viime hetkellä. Hyvä!

Elli Lukander, Elli Hleihel (Tuu mua vastaan)
ÄR-vaiheen mukaisten arviontieni mukaan Elli H:n olisi pitänyt voittaa 6-0. Kyllähän se niin taisi olla myös kaksintaistelussa. Elli H oli selkeästi parempi. Mutta eihän duetto mikään loistava ollut, kuten Annakin sanoi. Anna valitsi luonnollisesti Elli H:n.

Kata Valli vs Plamen De La Bona vs Seungjae Kim (All for Love)
ÄR-vaiheen mukaan Kata oli näistä suvereeni suosikkini. Kyllä hän oli tässäkin ylivoimaisesti paras. Kim jäi täysin varjoon. Michael valisti Plamen De La Bonan! Vetosi "yhteishenkeen ja persoonallisuuteen". Haloo! Tämä on laulukilpailu! Käsittämätöntä, että Kataa ei kaapattu Michaelin naurettavan valinnan jälkeen! Ja Olli tietysti valitsi Kimin.

Tommi Fäldt vs Tenho Olavi (You Know My Name)
Kaksi tylsää laulajaa vastakkain ÄR-vaiheen perusteella. Ihan hyvin lauloivat, mutta en osaa tehdä eroa heidän välillään.Olisi pitänyt keskittyä paremmin. Olli valitsi Tenho Olavin.

Viola Pöyhönen vs Saija Saarnisto (Smells Like Teen Spirit)
Saija oli ÄR-vaiheen mukaan näistä suosikkini. Molemmat lauloivat tosi hyvin, mutta kyllä olen edelleen Saijan puolella. Redrama valitsikin Saijan. Ja Anna (Pete) kaappasi Violan!
« Viimeksi muokattu: 01.03.2017 01:27:08 kirjoittanut Etsku-Etana »

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Kaksintaistelut 2, 23.2.
« Vastaus #10 : 01.03.2017 18:07:52 »
Terhi Tammelin vs Emmi Harju

Kumpikaan ei vakuuttanut mua karsinnoissa, joten taas kerran tilanne oli sellainen, että multa puuttui mielenkiinto esitystä kohtaan. :D Ja hieman vaisua menoa oli näin muutenkin, vaativa biisikin toki kyseessä. Tarvitsee asennetta esitykseen. Mun mielestä  Terhi lauloi huonommin, mutta Terhi meni jatkoon. (On muuten kotoisin läheltä omaa kotipaikkakuntaani).



Juuso Vuorinen vs Jessica Timgren-Forss

Juuso on kyllä mun suosikkeihin kuuluva laulaja. Mielettömän upea lauluääni ja tapa ottaa biisit haltuun. Jessica lauloi karsinnassa mun mielestä vähän laiskasti Pinkiä, mutta tässä esityksessä oli parantanut. Esitys oli siis loppujen lopuksi melko tasainen, mutta kyllä mä Juusosta vaan tykkään enemmän, ja onneksi hän menikin jatkoon.



Elli Lukander vs Elli Hleihel

Tää oli aika paha, koska molemmilla on todella hyvä ääni. Elli Lukander oli omaan makuuni aavistuksen parempi, pidin hänen rauhallisuudestaan ja itsevarmuudestaan. Se ei kuitenkaan riittänyt jatkoon, vaan toinen Elli pääsi seuraavaan vaiheeseen. Harmi kyllä, kun molemmista tykkäsin. Molemmat olivat tosiaan biisin alussa vähän jäässä, mut parani koko ajan esityksen edetessä.


Kata Valli vs Plamen De La Bona vs Seungjae Kim

Hitsi miten hieno esitys! Tää oli oikeesti yks parhaimpia Voicen esityksiä, joita muistan nähneeni. Tää kolmikkohan vois perustaa bändin. Oma suosikkini tästä porukasta oli ehdottomasti Kim, jolla on niin kaunis ja kuulas ääni. En mä kokonut, että hän olisi revittelijöiden jalkoihin jäänyt. Plamen De La Bona meni jatkoon, mulla on suht neutraalit tunteet tätä laulajaa kohtaan, vaikka hyvin toki veti. Onneksi Kim kaapattiin! :)


Tommi Fäldt vs Tenho Olavi

Täytyy tunnustaa etten oikeastaan enää edes muistanut Tenhoa, mut yllätti kyllä mut täysin. Lauloi tosi hyvin! Tommilla taas on tosi kiintoisia sävyjä äänessä ja aikaisempi kokemus oman bändin kanssa totta kai näkyi. Se ei kuitenkaan riittänyt jatkoon. Mä olisin toisaalta mielelläni nähnyt molemmat jatkossa, mut ihan tyytyväinen olin tähänkin lopputulokseen, että Tenho pääsi jatkoon. Esitys myös muistutti miten hieno Bond-biisi You Know My Name on!



Viola Pöyhönen vs Saija Saarnisto

Vähän säikähdin biisivalinnan kuullessani, sillä Nirvana on suosikkibändejäni. Tästä oli kuitenkin saatu hieno versiointi aikaan, tosi erilainen. Tunnelma oli tosiaankin hyvin mystinen ja hetkittäin jopa painostava. Kumpikin lauloi hyvin, mutta Saijan ääni on niin persoonallinen, että häneen enemmän kallistun ja hän taitaakin olla naisista suosikkejani. Kumpikin meni jatkoon ja siihen olin tyytyväinen.
« Viimeksi muokattu: 01.03.2017 18:10:12 kirjoittanut Negativ »



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Kaksintaistelut 2, 23.2.
« Vastaus #11 : 03.03.2017 10:38:55 »
Mä oon vähän huolissani Saija Saarnistosta. Hyvä ja suosittu laulaja, mutta puskee mieleen Miia Kosunen parin vuoden takaa. Jostain syystä koko kauden ajan huimaa suosiota saanut ja voittoon asti yltänyt laulaja ei ole julkaissut oikein mitään ja on kadonnut ihmisten mielistä. Saija kuuluu mulla jotenkin samaan kategoriaan, ja pelkään, että hänen kohtalonsa on samanlainen.
« Viimeksi muokattu: 03.03.2017 10:40:46 kirjoittanut Anteater »