Kirjoittaja Aihe: Knock out 3, 10.3.  (Luettu 2209 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Knock out 3, 10.3.
« : 10.03.2017 21:58:44 »
Tässä jaksossa mukana olivat Redraman kilpailijat. Omat analyysini seuraavassa viestissä.

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: Knock out 3, 10.3.
« Vastaus #1 : 10.03.2017 22:47:55 »
Nyt oli kyllä rankka jakso... Redramalla on kova tiimi, ja en olisi halunnut nähdä joidenkin putoavan.

Saija Saarisen esitys oli hieno! Hieno pop-sovitus Kaija Koon kappaleesta. Hän on jotenkin ehkä Redraman joukkueen yllättäjä. Lopputulos ei kuulostanut ollenkaan iskelmältä.

Janne Vaittinen oli ihan ok pop-ääni, mutta en nyt ihan lämmennyt kuitenkaan.

Michael Ekeghasin esitys oli tosi mielenkiintoinen! Tästä mulle tuli fiilis, että hyvä yritys, mutta aikaansa edellä 10-20 vuotta, ja tarvitaan parempaa kielen osaamista. Uskon, että koittaa aika, jolloin maahanmuuttajat sovittavat suomalaisia klassikoita ihan uusiksi ja tekevät niistä hittejä, mutta se vaatii parempaa kielen osaamista ja kansan suunnalta hyväksyntää. Tämä oli Michaelin osalta urhea yritys, mutta onnistumisen mahdollisuutta ei oikeasti ollut.

Linda Tarvainen kuulosti kyllä tyypilliseltä popparilta hyvässä mielessä. Uskottavaa ja kuulostaa hyvältä. Hän putosi, mutta kilpatilanne olikin tosi tiukka.

Mariia Kharmalovasta olen samaa mieltä kuin Olli Lindholm, eli hän tosiaan kuulostaa hyvältä euroviisulaulajalta.  ;D Tykkään kovasti Mariian laulamisesta ja olen iloinen siitä, että hän on edelleen mukana.

Juuso Vuorinen on Redraman joukkueesta mun suosikkini. Hän on oikeastaan vähän kuin tyypillinen Idols-suosikki (Voicessa voittaja voi näyttää vähemmän edustavalta), eli voi laulaa ihan mitä tahansa ja aina kuulostaa hemmetin hyvältä, ja lisäksi tyyppi näyttää popparilta. Itse uskon ja toivon, että nimenomaan hän päätyy Redraman joukkueesta finaaliin.

Fatu Niang yllätti positiivisesti. Hänen esiintymisessään oli asennetta ja uskottavuutta. Tällaisen esityksen jälkeen oli sääli nähdä hänen putoavan. Itse olisin laittanut hänet pykälää ylemmäksi. Paitsi että en olisi halunnut Mariian putoavan, joten tuskallista oli.

Saija Saarnisto oli omalla tasollaan ja oli oikein hyvä. Juuso on niin hyvä, että olisin itse laittanut Saijan kakkostuolille, mutta on Saijassa kyllä paljon potentiaalia.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Knock out 3, 10.3.
« Vastaus #2 : 11.03.2017 13:07:50 »
Tää oli sellainen jakso, jota samaan aikaan sekä odotin että pelkäsin…

Saija Saarinen on parantanut omasta mielestäni paljon ääni ratkaisee jaksosta, jolloin en vakuuttunut. Hän kuitenkin vaikuttaa vähän tylsältä omaan makuuni ja en oikein edes tiedä mistä se johtuu. Jatkoon meni.

Janne Vaittinen oli mun mielestä loppujen lopuksi aikamoinen yllättäjä, en olisi odottanut, että pääsee näin pitkälle. Todella kiva äänenväri äänessä. Kaipaa vielä harjoitusta, mutta oikeaan suuntaan on mennyt koko ajan. Kovatasoinen porukka, joten tipahti nyt pois.

Michael Ekeghasi on toki tosi energinen ja hauska tyyppi, mutta laulutaidoiltaan keskinkertainen. Pääsi näin pitkälle varmasti juuri tuon iloisuutensa takia. Ihan mielenkiintoista oli kyllä kuulla häneltä tällaista tulkintaa, mutta oli myös tosi iso riski tässä kohtaa. Tuntui omasta mielestä vähän väärältä, että tuo melankolinen ja kaunis biisi olikin yhtäkkiä aika iloisen kuuloinen. :D Michaelin rahkeet eivät riittäneet ja kotio lähti.

Linda Tarvainen on oikeasti joka kerta kuulostanut vain paremmalta ja paremmalta. Niin kuin pelkäsinkin, putosi hän tästä porukasta. Välillä kyllä ihmetyttää tää tuomareiden toiminta. Omaan makuun Linda oli paljon potentiaalisempi ja kiinnostava kuin esimerkiksi Saija Saarinen. Tosi sääli. Toivottavasti Linda löytää tulevaisuudessa väylän, jotta pääsee julkaisemaan musiikkia.

Mariia Kharmalova oli tosiaankin kuin euroviisuedustaja. Tää oli kyllä varmasti ensimmäinen kerta, kun oikein pysähdyin katsomaan ja kuuntelemaan hänen esitystään. Biisivalinta oli täydellinen. Tästä huolimatta vaivaa häntäkin jonkinasteinen tylsyys, joten en oikein jaksa kiinnostua hänestä.

Juuso Vuorinen on kyllä suosikkejani. Ihan käsittämättömän hyvä ääni, esiintyy itsevarmasti ja ottaa lavan haltuun. Tuntuu siltä, että pystyy vetämään biisin kuin biisin täysin suvereenisti. Onneksi on jatkossa ja oikeastaan toivon hänen olevan finaalissa.

Fatu Niangille ei sopinut Evelinan Honey sitten yhtään. Hän ei kuulostanut mielestäni kovin hyvältä. Putosi jatkosta, eikä tää oikeastaan mua harmittanut, vaikka olikin aiemmin ollut oikein hyvä ja hänestä tykkäsin.

Saija Saarnisto oli tasaisen hyvä, mutta esityksen aikana vain aloin miettimään, että onko hänellä vaarana se, että kuulostaa aina melko samalta persoonallisen äänensä takia. Jatkossa kuitenkin ja hyvä niin.



Mä olisin kyllä Mariian sijasta laittanut Lindan jatkoon.
« Viimeksi muokattu: 13.03.2017 12:44:01 kirjoittanut Negativ »



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21596
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Knock out 3, 10.3.
« Vastaus #3 : 11.03.2017 22:22:01 »
Saija Saarinen, 22 (En pelkää pimeää)
Tosi kiva kappalevalinta! Saija lauloi sen vahvasti. Veikkaisin kakkostuolia. Redrama laittoi ykköstuolille!

Janne Vaittinen, 30 (You Don't Know Love)
Tuntematon kappale. Ei tämä oikein säväyttänyt. Neljäs tuoli? Redrama laittoi tuolille 2!

Michael Ekeghasi, 31 (Joka päivä ja joka ikinen yö)
Michael lauloi suomeksi, mikä oli laulukilpailun kannalta vähän huono juttu sittenkin. Michael on äärettömän sympaattinen ja esitys oli hauska, mutta ei oikein mennyt putkeen. Nelostuolille! Redrama laittoi tuolille 2! Arvioivatko valmentajat ollenkaan Michalin laulua?

Linda Tarvainen, 16 (Wildest Dreams)
Linda lauloi puhtaasti ja kirkkaasti ja selvisi jännityksestäänkin. Miksi muuten jännittävältä laulajalta pitää aina kysyä ennen esitystä: "jännittääks sua?" Kyllä minä olisin Lindan laittanut tämän perusteella kakkostuolille. Redrama oli samaa mieltä! Janne vaikutti aika masentuneelta tässä vaiheessa.

Mariia Kharlamova, 23 (Human)
Kaunista kaunista laulua! Ainakin tuolille 2? Kyllä, Redrama oli taas samaa mieltä. Samalla Janne putosi.

Juuso Vuorinen, 28 (Best of You)
Hyvin Juuso lauloi, mutta minusta tämä on vaan tylsää Voicessa. Nelostuolille korkeintaan! No, Redrama laittoi ykköstuolille. Joka tapauksessas tylsä esitys.

Fatu Niang, 22 (Honey)
Olipas upea esitys! Pidin kovasti. Kaikinpuolin ammattimaista työtä. Tuolille yksi vaan! Linda valitettavasti putoaa nyt. No, ei sentään ykköstuolille mutta nelostuolille kuitenkin! Lindalle jäähyväiset tällä kertaa.

Saija Saarnisto, 25 (Alicia Keys - Hallelujah)
Ehkä vähän liian "kaunis" kappalevalinta vaikka kauniisti lauloi, mutta tällaisella ei voi Voicessa pitkään jatkaa. En laittaisi tuoleille ollenkaan tämän perusteella. Redrama laittoi kuitenkin ykköspaikalle minkä johdosta viihdyttävämpi Fatu putosi.
« Viimeksi muokattu: 11.03.2017 23:37:28 kirjoittanut Etsku-Etana »

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21596
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Knock out 3, 10.3.
« Vastaus #4 : 12.03.2017 00:10:55 »
Melko samoilla linjoilla ollaan paitsi Juusosta. Tottahan itsekin näen Juuson potentiaalin mutta ei niinkään tällaisella musiikilla.

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: Knock out 3, 10.3.
« Vastaus #5 : 12.03.2017 16:09:40 »
Saija Saarniston esitykset keräävät muuten facebookissa ihan järjettömiä tykkäysmääriä. Esim. tämä esitys (joka ei mielestäni ollut Saijan parhaita) on kerännyt nyt 7400 tykkäystä, kun seuraavaksi suosituin eli Juuson esitys on kerännyt 2600 tykkäystä. Muut perjantain esiintyjät eivät ole päässeet nelinumeroisiin lukemiin.

Katza

  • Parahultainen Halitonttu
  • i
  • *
  • Viestejä: 3617
  • Karma: +17/-3
    • Profiili
Vs: Knock out 3, 10.3.
« Vastaus #6 : 13.03.2017 08:39:18 »
Negsu kyllä puki mun sanat ajatuksiksi, voisin joka sanaan yhtyä. Tai yhdynkin. Pelottavan samanlaiset ajatukset, joten miksipä samaa jankkaamaan :D