Kirjoittaja Aihe: Lempiviisuvuosikerta  (Luettu 1573 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Katza

  • Parahultainen Halitonttu
  • i
  • *
  • Viestejä: 3617
  • Karma: +17/-3
    • Profiili
Lempiviisuvuosikerta
« : 18.05.2017 22:17:17 »
Onko sulle jäänyt mieleen tiettyä viisuvuotta, joka ois ollut just sun lemppari? Oliko silloin kivoin lava, mieleenpainuvimmat esiintyjät tai komeimmat juontajat?

Mulle on ikuisesti jäänyt mieleen 2010 viisut Norjassa, joka mun mielestä pursu loistavia biisejä. Taisin sen cd:nkin silloin hommata, kun oli vaan hirveästi kivoja viisuja kuunneltavina! Listaan mun lemppareita, ei missään järkässä kylläkin! Lempparia valitessa oli kova homma, mut jälkeenpäin muistelisin et Saksa ja Romania oli ainakin viisujen aikaan mulle ne kovimmat. Inhokki oli tuonna vuonna kyllä aikalailla Suomi, kun edustajina oli Kuunkuiskaajat ja Työlki ellää ;D Nopeana sivumainintana on pakko sanoa kyllä se, et oon ikuisesti ylpeä myös Helsingin 2007 viisuista, hienosti hoidetut viisut ja upea juontajapari Jaana Pelkonen ja Mikko Leppilampi :) herranen aika, 10 vuotta sitten nekin bailut!

Mutta nyt niitä 2010 lemppareita. 2010 voittajaksihan päätyi Saksa, esiintyjänä Lena ihanalla Satellite-kappaleellaan.

Mukana tottakai tän vuoden viisuissakin nähty Moldova ja Epic Sax Guy

Tykkäsin myös Kreikan Oooopaaaa-meiningeistä :D

Tää oli niin kova! Siis Turkki ja maNga-bändi! Niin loistava ja menestykin mielikseni hyvin.

Noniin ja sit Romania, Paula Seling & Ovi, muistaakseni taisin silloin tätä jopa äänestää (ekan ja vikan kerran tähän mennessä kun oon viisuissa äänestänyt), kun ajattelin, että Saksa varmana vie, että tääkin sais hyvän sijoituksen :') hyvän saikin, oliko jopa kolmas tai jotain!

Ranskan Allez Ola Ole, kunnon bailubiisi ja muistaakseni pääty Ranskan jalkapallomaajoukkueen anthemiksi kisoihin ;D hyvä mieli tulee aina tota kuunnellessa!

Tää ei päässyt ees finaaliin, mut Liettuan biisi oli niiin hauska! Eastern European Funk :D Fiilistelen tätä _aina_ kun on viisuaika :D

Slovakia oli hyvässä nosteessa ennen viisuja, mut yllätykseksi ei päässytkään finaaliin. Tosi nätti biisi, ja nätti ääni Kristinalla. Muistaakseni Kristinaan oon jossain törmännyt viisujenkin jälkeen, mieleen tulee jotkut lätkäkisat..?

Siis ihan hulluna mainittavia. En ees muista kaikkia hyviä, mut noi tuli ekana mieleen. Ja niin, täähän oli se vuosi kun ei ollut Ruotsiakaan finaalissa, oi että! ;D

Ja hei, kuinka cool tää flash mob oli??? Parhaat viisut mitä ite oon kattonut kyl hands down.

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Lempiviisuvuosikerta
« Vastaus #1 : 19.05.2017 01:06:31 »
Mun lempparivuosiani taitavat olla ainakin 2016, 2012, 2015, 2014 & 2008. Näinä vuosina ollut tosi hyviä biisejä, joista itse pidän todella paljon. Mahtuupa tähän joukkoon myös kaikkien aikojen paras viisu Euphoria ❤. Viime vuoden suhteen tykästyin tosi moneen biisiin yllättävänkin paljon & se on myös vuosi, jolloin mulla on toistaiseksi ollut eniten viiden tähden viisuja.

Paras juontaja/t on ehdottomasti olleet 2007, 2011, 2014 & 2016. Jaana & Mikko olivat ihan loistavia 2007 ❤. Eipä viime vuoden Petra & Måns jää kauaksi heistä. Viime vuonna oli myös paras väliaikanumero Love Love Peace Peace ❤

Lavat ovat olleet joka vuosi ihan upeita, mutta itse ehkä olen pitänyt eniten Helsingin, Moskovan, Wienin, Tukholman & Düsseldorfin lavoista.
« Viimeksi muokattu: 19.05.2017 01:09:19 kirjoittanut Kaitsu »
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Lempiviisuvuosikerta
« Vastaus #2 : 19.05.2017 01:17:00 »
Vuodesta 2010 on eniten jäänyt mieleeni se, että olin ihan poissa tolaltani kun Kroatia & Ruotsi jäivät finaalin ulkopuolelle! Molemmat olivat suosikkejani & se oli niin vaikea sulattaa, että finaaliin ei kumpikaan yltänyt. Sen vuoden parhaimmistoon kuuluivat myös Islanti, Tanska, Moldova, Georgia, Albania, Norja, Israel & Turkki.

Katzan mainitsemista itse en tykännyt Kreikasta laisinkaan & vielä tänäkään päivänä en vaan voi sietää kyseistä biisiä. Muita inhokkeja olivat Kypros, Makedonia & Espanja.

Romaniankin suhteen mieli on muuttunut sitten 2010! Ihan tykkään siitä, mutta ei se mulla parhaimmistoon ole noussut.
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Katza

  • Parahultainen Halitonttu
  • i
  • *
  • Viestejä: 3617
  • Karma: +17/-3
    • Profiili
Vs: Lempiviisuvuosikerta
« Vastaus #3 : 19.05.2017 08:46:13 »
Katzan mainitsemista itse en tykännyt Kreikasta laisinkaan & vielä tänäkään päivänä en vaan voi sietää kyseistä biisiä.

Hihhii mä niin muistan kanssa ku katteltiin äidin kanssa jotain esikatselumaratonia ja pyöriteltiin silmiä sen kappaleen aikana, mutta sitten se rupes naurattamaan ja jotenkin se vaan syöksy aivoihin sillee et "kyllä sä nyt tästä pidät" ;D ;D ei oo kyllä eka viisu jonka kohdalla on käynyt näin... :D