Kirjoittaja Aihe: Minkä leffan katsoitte viimeksi?  (Luettu 462787 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #1950 : 16.09.2012 02:40:38 »
Milk tuli eilen katsottua YleTeemalta. Ihan hyvä leffa oli :). Sean Penn oli roolissaan aivan loistava.

Hitsi, en tienny, et toi ois tullu! Olen kerran nähnyt, mut olisin halunnu kattoa uusiks.


Tiistaina meen kaverin kanssa kattomaan Tedin!



~It feels good. Is that reason enough for you.~

capri

  • Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Viestejä: 18333
  • Karma: +6/-3
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #1951 : 16.09.2012 12:55:07 »
Samuel Jacksonin tähdittämän Coach Carterin katsoin, oli ihan ok, tositapahtumiin perustuva. Ja sitten katsoin Karkausvuosi-leffan. Yllättävän ok.
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

capri

  • Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Viestejä: 18333
  • Karma: +6/-3
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #1952 : 16.09.2012 12:57:47 »
Tuplapostaus, koska en jaksa muokata :D

Sitten on tullut katsottua You will meet a tall dark stranger... pikkusen omituinen, kuten Woody Allenin leffat yleensä.

//Nähty myös Zodiac ja The Rock uudestaan. Molemmat yhä kelpo leffoja. Jälkimmäisessä parasta se musa <3
« Viimeksi muokattu: 18.09.2012 19:06:03 kirjoittanut capri »
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #1953 : 18.09.2012 20:40:02 »
Ted 3,5/5. Oli kyllä hauska leffa. :D Giovanni Ribisin muuvit oli kanssa jotain niin hauskaa ettei tosikaan.



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Angel

  • Syrämellinen sanojen muovailija
  • i
  • *
  • Viestejä: 2648
  • Karma: +4/-3
    • Profiili
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #1954 : 18.09.2012 20:48:55 »
^ oi että haluan nähä ton :D
everybody wants happiness, nobody wants pain,
but you can't have a rainbow, without a little rain

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #1955 : 23.09.2012 14:42:03 »
The Cabin in the Woods 1/5. Olihan tässä tietynlaista yritystä irvailla kauhuleffoille ja näpäyttää katsojia, mut musta tää oli vaan niin nolo ja huono. Piste Chris Hemsworthin komeudelle.



~It feels good. Is that reason enough for you.~

capri

  • Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Viestejä: 18333
  • Karma: +6/-3
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #1956 : 23.09.2012 14:52:45 »
Katsoin Polttarittaret, joka oli oikeasti ihan hyvä ja sit telkusta tuli inside man.
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

menni

  • Tuplapistesieluinen fordemehiläinen
  • i
  • *
  • Viestejä: 5633
  • Karma: +8/-3
    • Profiili
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #1957 : 23.09.2012 17:12:19 »
Eilen katoin Bedtime storiesin (pitäis tehdä lista ja katsoa läpi kaikki Walt Disneyn tuottamat leffat, ne on lähes poikkeuksetta katsottavia) ja äsken olin leffassa kattomassa Madagascar 3:n. Oli ihan ok, mä en vaan oo ikinä niin välittäny ko. leffoista.
"Anyone who says that
sunshine brings happiness,
has never danced in rain"


Haine

  • i
  • *
  • Viestejä: 91
  • Karma: +4/-3
    • Profiili
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #1958 : 23.09.2012 17:47:20 »
Eilen tuli vuokrattua ja katottua poikaystävän kanssa Tim Burtonin Dark Shadows ja pääosassa kukapa muukaan (kun Tim Burtonin leffasta on kyse) kuin Johnny Depp.. Oli aika hyvä! ;D

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #1959 : 27.09.2012 23:23:33 »
Viimein katsoin Paholainen pukeutuu Pradaan, kun tuli Avalta. Oli hyvä elokuva, mutta Andrean poikaystävän ja ystävien käyttäytyminen oli niin ennustettavaa, että häiritsi. Andrea oli satsannut uraansa vasta muutaman kuukauden verran (tai vajaa vuosi) ja nämä alkavat jo nyrpistellä ja haukkua Andreaa siitä kuinka tätä ei enää tunnista. Itsekästä porukkaa. Andreana olisin laittanut matkoihinsa sen pilalle menneistä synttäreistään vikisevän ja murjottavan poikaystävän.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #1960 : 27.09.2012 23:30:30 »
^Itse tykkäsin kirjasta enemmän kuin leffasta. Olisin tosin halunnut katsoa uusiksi, mut olin toisessa leffassa juuri samaan aikaan. Leffa muistaakseni erosi kirjasta tosi paljon. Toki ymmärrän, et aina pitää ottaa vapauksia leffaa tehdessä, eikä se voi ihan kirjaa aina noudattaa, mut oli vain aikanaan mulle pettymys.

Olin siis viimeisen (no vihjailtiin ettei tää viimeiseksi jää, ylläri...) Vareksen maailman ensi-illassa tänään. Vares - Pimeyden tango. Oli ihan ookoo, niin kuin nämä muutkin Reinin tulkitsemat Varekset. Tässä oli oikein näppärä loppuratkaisu, sen takia arvosana sai puolikkaan lisää... Eli 3,5/5. Kyllä se vaan on hauskaa nähdä Turun maisemia leffassa. ;D <3

Lola Wallinkoski oli kyllä nolostuttavan huono, mut se oli arvattavissa...
« Viimeksi muokattu: 28.09.2012 00:27:58 kirjoittanut Negativ »



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #1961 : 29.09.2012 20:57:33 »
Puhdistus 3/5. Äiti tykkäs kovasti, mä en niin paljon (äiti on lukenut kirjankin). Tätä on toisaalta hehkutettu mulle vähän liikaakin. Kirja on varmasti lukemisen arvoinen ja enköhän sen joskus lue (kun sais vaan jostain lisätunteja vuorokauteen). Näyttelijät oli hyviä ja tää oli hienosti kuvattu, mut en mä tiiä. Ei oikein koskettanut mua ja paikoin tää jopa tylsistytti. Onkohan missään leffassa henkilöiden itkua katseltu niin paljon kuin tässä? :D



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #1962 : 29.09.2012 22:57:58 »
Ei oikein koskettanut mua ja paikoin tää jopa tylsistytti. Onkohan missään leffassa henkilöiden itkua katseltu niin paljon kuin tässä? :D

Ilman että olen nähnyt yhtään Antti Jokisen elokuvaa, olen asettanut hänet jotenkin samaan kategoriaan Renny Harlinin kanssa. Eli olisin halunnut nähdä ohjaajana jonkin "pehmeämmän" henkilön - jos sitten sellaisia Suomessa on.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #1963 : 29.09.2012 23:17:29 »
Ei oikein koskettanut mua ja paikoin tää jopa tylsistytti. Onkohan missään leffassa henkilöiden itkua katseltu niin paljon kuin tässä? :D

Ilman että olen nähnyt yhtään Antti Jokisen elokuvaa, olen asettanut hänet jotenkin samaan kategoriaan Renny Harlinin kanssa. Eli olisin halunnut nähdä ohjaajana jonkin "pehmeämmän" henkilön - jos sitten sellaisia Suomessa on.

Mä ite ihan pidän Anttia potentiaalisena, osaa ohjata, mut toisaalta vois ehkä jättäytyä käsikirjoittamisesta pois. Ei hän tätä ollut yksin käsikirjoittanut. Käsikirjoitus tökki ja kaipasin sellaisia pieniä toivon kipinöitä tarinaan. En tiedä sitten yhtään millainen kirja on....



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #1964 : 29.09.2012 23:23:51 »
^ Toivoa ei kyllä tainnut olla ollenkaan silloin kun Neuvostoliitto tuhosi Viroa ja virolaisia. Se oli aivan kauheaa aikaa. Jos siis elokuvan itkukohtaukset liittyivät siihen aikaan.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #1965 : 29.09.2012 23:28:23 »
^ Toivoa ei kyllä tainnut olla ollenkaan silloin kun Neuvostoliitto tuhosi Viroa ja virolaisia. Se oli aivan kauheaa aikaa. Jos siis elokuvan itkukohtaukset liittyivät siihen aikaan.
Joo, mut jos miettii samankaltaisia elokuvia, niin aina on ollut jotain toivoa, joka auttaa katsojiakin siinä, et tarinaa jaksaa seurata. En nyt tarkoita, et pitää keksiä väkisin jotain onnellisia hetkiä tai loppuja. Vaikea nyt selittää järkevästi, mut yleensä kurjimmissakin tarinoissa on aina jokin toivo sisällä.


Katsoin äsken Vares - Kaidan tien kulkijat (3,5/5). Vähänkö oli hauskaa kattoa tätä, kun tää oli kuvattu Liedossa, Paattisissa ja Aurassa. :D Oli muutenkin hyvä ja hauska. Varesten parhaimmistoa.
« Viimeksi muokattu: 30.09.2012 00:10:30 kirjoittanut Negativ »



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #1966 : 30.09.2012 01:01:05 »
^ Toivoa ei kyllä tainnut olla ollenkaan silloin kun Neuvostoliitto tuhosi Viroa ja virolaisia. Se oli aivan kauheaa aikaa. Jos siis elokuvan itkukohtaukset liittyivät siihen aikaan.
Joo, mut jos miettii samankaltaisia elokuvia, niin aina on ollut jotain toivoa, joka auttaa katsojiakin siinä, et tarinaa jaksaa seurata. En nyt tarkoita, et pitää keksiä väkisin jotain onnellisia hetkiä tai loppuja. Vaikea nyt selittää järkevästi, mut yleensä kurjimmissakin tarinoissa on aina jokin toivo sisällä.

Keksityissä tarinoissa toivoa voi antaa mutta tämä elokuva perustuu tositapahtumiin. On vaikea nähdä toivoa, kun koko muu suku on joko murhattu tai lähetetty eri puolille Venäjän vankileirejä tai karkotuspaikkoja. Ei siinä ollut muuta toivoa kuin toivo pysyä hengissä.

On hyvä jos suomalaisetkin saavat vihdoin tietää, kuinka kauhea oli virolaisten kohtalo.
Lähellä oli muuten se, että myös suomalaiset olisivat kokeneet saman.

Hollywood-spektaakkelissa tarinaan hyvin olisikin ympätty rakkaustarina kauniin tytön ja komean pojan välillä.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #1967 : 30.09.2012 01:06:57 »
Keksityissä tarinoissa toivoa voi antaa mutta tämä elokuva perustuu tositapahtumiin. On vaikea nähdä toivoa, kun koko muu suku on joko murhattu tai lähetetty eri puolille Venäjän vankileirejä tai karkotuspaikkoja. Ei siinä ollut muuta toivoa kuin toivo pysyä hengissä.


En tarkoittanut keksittyjä tarinoita, vaan samankaltaisia tositarinoita. Ja eihän tämäkään nyt tositarina ollut siinä mielessä, ettei kyseisiä henkilöitä ollut olemassakaan, mut siis todellisiin tapahtumiin toki perustui. Eipä sitä eloonjäämisen toivoa  juuri tässä näkynyt, sen voi sanoa yhdeksi syyksi ettei koskettanut mua. Kylmä kokonaisuus. Ja juuri se olisi voinut olla se kaivattu toivonkipinä. Vaikka näyttelijät olivatkin hyviä, niin tavallaan useimmat henkilöt jäi tässä vaan niin etäisiksi tai yksipuolisiksi juuri sen takia. Harva ihminen voi olla noin mustavalkoinen... oli sitten tilanne kuinka epätoivoinen tahansa.

Esimerkiksi voisi vielä heittää tähän samankaltaisen elokuvan Pianisti (Roman Polanskin ohjaama), se perustuu muistelmiin eli ihan todelliseen henkilöön. Siinä oli kaikki kohdallaan.
« Viimeksi muokattu: 30.09.2012 01:29:01 kirjoittanut Negativ »



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #1968 : 30.09.2012 01:29:09 »
Eipä sitä eloonjäämisen toivoa  juuri tässä näkynyt, sen voi sanoa yhdeksi syyksi ettei koskettanut mua.

Minun on hieman vaikea kommentoida, kun en ole nähnyt elokuvaa enkä lukenut kirjaa. Mutta tosiasia kuitenkin on, että siihen aikaan ei ollut toivoa, kun kylmissä karjavaunuissa matkattiin kohti Siperiaa melkein ilman ruokaa. Siperiassa heitettiin sitten metsään talvipakkasillla ja käskettiin rakentaa itselle joku asumus. Perheet hajotettiin ja "kansanviholliset" eli poliisit, ministerit, taitelilijat, kansanedustajat murhattiin jo Virossa.

Tiedän yhden suvun tarinan, missä Talllinnassa asuva isoäiti sai lähetettyä postikortin Suomeen sinä lyhyenä aikana kun se oli mahdollista. Hän kertoi, että vain hän on jäljellä. Kaikki muut on tuhottu. Ei siinä oikein ollut toivoa.

Ei elokuvan tarvitse sinua koskettaa mutta on hieno juttu, että se vastaa todellisuutta. Sillä tavalla kunnioitamme neuvostokommunistien tekemän massarikoksen uhreja. Eihän  asia toisaalta olekaan niin että ihmisen olisi helppo tuntea surua suurten kansanmurhien tapauksessa. Ihmisen mieli ei vaan toimi niin. Loukkaantunut siili voi tuottaa enemmän empatiaa kuin miljoonaa murhattua ihmistä jossain tuolla.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #1969 : 30.09.2012 01:41:07 »
Ei elokuvan tarvitse sinua koskettaa mutta on hieno juttu, että se vastaa todellisuutta.

Mutta jos tällainen elokuva ei kosketa, silloin elokuva juuri jää mielestäni puolitiehen, eikä vaan voi olla niin hyvä, jos istut ja tuijotat tylsistyneenä. Sillä perustelin arvosanaani. Katson leffoja varmasti eri tavalla kuin moni muu, vaikka sellainen ihminen, joka katsoo vähemmän elokuvia.

Totta kai arvostan sitä, et kuvaus oli melko realistista ja tietysti ymmärrän, et nuo tilanteet ovat kamalia ja epätoivoisia, mut se vaan jää yksipuoliseksi jos koko leffa on samaa. Tuli melkein sellainen olo, et väännettiin rautalangasta. Dokumenttielokuvat ovat oma genrensä....
Kirjassa kerronta  tietysti pystyy aina olemaan monipuolisempaa, siksi aion kirjankin joskus vielä lukea.



//Tuli tässä vielä yöllä katottua The Five-Year Engagement (3/5). Vähän omituinen leffa....tää ei ollut puhdasta komediaa, mut ei toisaalta nyt niin draamaakaan eli draamakomedia sitten ilmeisesti... ;D Jason Segel ja Emily Blunt on kummatkin hyviä ja sellasia tosi tasaisia/miellyttäviä näyttelijöitä, et sen takia jaksoi katsoa. Chris Pratt oli myös mukana ja teki hauskan sivuroolin. Ihan ookoo leffa, ei mikään spesiaali, mut mukiinmenevä. Oli vaan vähän sekava, kun ei oikeen tiennyt mitä tällä leffalla haluttiin kertoa. Elokuva on erään pariskunnan tarina siitä miten häiden järjestely venyy erinäisten syiden takia. Ehkä kestoltaan myös hieman liian pitkä, tosin tajusin äsken, et taisin katsoa unrated version.
« Viimeksi muokattu: 30.09.2012 15:28:22 kirjoittanut Negativ »



~It feels good. Is that reason enough for you.~

kreacherr

  • Kuuluisa Avrilismin pääguru
  • i
  • *
  • Viestejä: 7383
  • Karma: +10/-2
    • Profiili
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #1970 : 30.09.2012 13:35:50 »
The Happening, Where the Wild Things Are, Narnia: Prinssi Kaspian, Ray.

Wild nothing.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #1971 : 30.09.2012 13:45:42 »
The Happening, Where the Wild Things Are, Narnia: Prinssi Kaspian, Ray.

Mua ärsyttää, kun unohdin ton Narnian ihan kokonaan. :( Oli tarkoitus kattoa se, en oo vieläkään nähny. Where the Wild Things Are ja Ray on loistavia! :)



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Katza

  • Parahultainen Halitonttu
  • i
  • *
  • Viestejä: 3617
  • Karma: +17/-3
    • Profiili
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #1972 : 30.09.2012 21:57:11 »
Käytiin veljen kans kattoo Jari Litmasen dokumentti. Meinas itkee parissa kohtaa.. :D hieno mies. En tajuu miks toi on saanu huonoja arvosteluja, mun mielestä ihan hyvä dokumentti vaikka ei ois futiksesta kiinnostunu (tosin en sitte tiiä kellä on intoo kattoo futispelaajasta kertovaa dokumenttia jos ei itteensä kiinnosta futis tai ko. pelaaja...)

kreacherr

  • Kuuluisa Avrilismin pääguru
  • i
  • *
  • Viestejä: 7383
  • Karma: +10/-2
    • Profiili
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #1973 : 01.10.2012 14:53:14 »
The Happening, Where the Wild Things Are, Narnia: Prinssi Kaspian, Ray.

Mua ärsyttää, kun unohdin ton Narnian ihan kokonaan. :( Oli tarkoitus kattoa se, en oo vieläkään nähny. Where the Wild Things Are ja Ray on loistavia! :)

Where the Wild Things Are:n soundtrack oli upee, tykkäsin tosi paljon. Karen O <3

Wild nothing.

capri

  • Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Viestejä: 18333
  • Karma: +6/-3
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
Vs: Minkä leffan katsoitte viimeksi?
« Vastaus #1974 : 01.10.2012 16:18:17 »
Himoshoppaajan salaiset unelmat (?) Olikohan se tuon niminen, kuitenkin se missä Isla Fisher puhuu suomea...

Sitten melkein oikosulku, että mitä katsoin sen jälkeen... Schindler's list ainakin ja Tower Heist... mut musta tuntuu, että jotain on jäänyt välistä vielä.
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.