Kirjoittaja Aihe: 1. semifinaali 27.10.  (Luettu 27368 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juhkunautti

  • Uupumaton Aakkostaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 6160
  • Karma: +61/-53
  • ~ Urheilusta innostuva lukufriikki
    • Profiili
Vs: 1. semifinaali 27.10.
« Vastaus #25 : 27.10.2013 20:50:44 »
No tulipa veikattua edes kaks kolmesta oikein. Olisin silti eniten halunnu Leevin jatkoon, mut ei sit väkisin tonttuyleisö...
"Taylor, you'll be fine...""

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 1. semifinaali 27.10.
« Vastaus #26 : 27.10.2013 20:51:27 »
Veikkaan että yleisö valitsee nämä:

Molly Rosenström
Viktorio Angelov
Sara Bejedi

No tämä ei ollut yllätys.

Ai niin, eihän tässä vaiheessa muita valittukaan. Vasta lopussa valmentajat kai valitsevat omat suosikkinsa?
Tai eivätpä taidakaan valita, koska silloin tulisi liikaa porukkaa.

Ei ole sama systeemi kuin aikuisten Voicessa.

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: 1. semifinaali 27.10.
« Vastaus #27 : 27.10.2013 20:52:46 »
Aika odotettu kolmikko pääsi finaaliin. Eipä yllättänyt juurikaan Mollyn, Viktorion & Saran finaaliin pääsy.
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 1. semifinaali 27.10.
« Vastaus #28 : 27.10.2013 20:53:34 »
mut ei sit väkisin tonttuyleisö...

Kyllä yleisö oli ihan oikeassa vaikka Leevikin oli tosi hyvä. :)
Tai siis yleisö plus Elastinen. Ehkä yleisö nippanappa valitsikin Leevin mutta Elastisen 40 pistettä ratkaisi?

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: 1. semifinaali 27.10.
« Vastaus #29 : 27.10.2013 20:54:06 »
No tulipa veikattua edes kaks kolmesta oikein. Olisin silti eniten halunnu Leevin jatkoon, mut ei sit väkisin tonttuyleisö...

Niinpä... :(



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Juhkunautti

  • Uupumaton Aakkostaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 6160
  • Karma: +61/-53
  • ~ Urheilusta innostuva lukufriikki
    • Profiili
Vs: 1. semifinaali 27.10.
« Vastaus #30 : 27.10.2013 20:58:46 »
mut ei sit väkisin tonttuyleisö...

Kyllä yleisö oli ihan oikeassa vaikka Leevikin oli tosi hyvä. :)
Tai siis yleisö plus Elastinen. Ehkä yleisö nippanappa valitsikin Leevin mutta Elastisen 40 pistettä ratkaisi?

Olen tasavertaisen harmistunut Elastineenkin, kun oli kerran pakko antaa toiselle ja kolmannelle samat pisteet. olis ollu aina parempi, jos olisi ollut eri pisteet jokaisella.
"Taylor, you'll be fine...""

vviima

  • Ylin supersarkka
  • i
  • *
  • Viestejä: 5449
  • Karma: +11/-5
    • Profiili
Vs: 1. semifinaali 27.10.
« Vastaus #31 : 27.10.2013 21:01:13 »
Sara!!!!!!!! Aivan uskomattoman upea ääni. Fanitan Saraa kyllä ihan täysillä.

Myös Molly ja Victorio on molemmat huikeita, täysin oikeat pääsi jatkoon.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 1. semifinaali 27.10.
« Vastaus #32 : 27.10.2013 21:04:13 »
mut ei sit väkisin tonttuyleisö...

Kyllä yleisö oli ihan oikeassa vaikka Leevikin oli tosi hyvä. :)
Tai siis yleisö plus Elastinen. Ehkä yleisö nippanappa valitsikin Leevin mutta Elastisen 40 pistettä ratkaisi?

Olen tasavertaisen harmistunut Elastineenkin, kun oli kerran pakko antaa toiselle ja kolmannelle samat pisteet. olis ollu aina parempi, jos olisi ollut eri pisteet jokaisella.

Kyllä Allikin oli todella hyvä. Häneltä teknisesti erittäin vaativa esitys ja meni upeasti vaikka ei olisikaan täysin kilpaillut itse Gagan kanssa. Minä itse olioin valinnut Allin finaaleihin mutta maku- ja sympatiajuttujahan nämä ovat kun kaikki laulavat hyvin.

Casper

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 760
  • Karma: +3/-1
    • Profiili
Vs: 1. semifinaali 27.10.
« Vastaus #33 : 27.10.2013 21:14:54 »
Eipä suuria ylläreitä tosiaan. Toivottavasti Viktoriolla on finaalissa parempi biisi kuin nyt, tästä kappaleesta en itse oikein digannut.

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: 1. semifinaali 27.10.
« Vastaus #34 : 27.10.2013 21:26:29 »
(Pahoittelut jo etukäteen Etskulle siitä, että en kritiikittömästi hehkuta kaikkia esiintyjiä.)

Olipas varsin hyvätasoinen ilta. Kristan tiimi oli kyllä paras. Kellyllä oli ihan loistava meininki lavalla (tosi hyvää tanssimista!) ja laulukin oli hyvää. Ihan uskomatonta, että miten taitava voi 10-vuotias olla. Laulun puolesta Molly taas oli mielestäni koko illan paras. Kyllä huomasi, että kyseessä on hänen suosikkibiisejään. Tuulin kohdalla en tykännyt ranskaksi laulamisesta. Ranska kuulostaa laulettuna mielestäni hyvältä vain todella hyvin äännettynä, ja Tuuli ei valitettavasti yltänyt sille tasolle. Kun kappaleessa alkoi suomenkielinen osuus, alkoi heti miellyttää paljon enemmän.

Miran tiimi oli mulle vähän pettymys. Aino oli ihan jees, mutta ehkä tuo Tinakenkä ei ole sellainen biisi, että se kolahtaisi esiintyjästä riippumatta. Tuuli ei jotenkin kolahtanut, vaikka oli periaatteessa teknisesti hyvä. Ehkä vain en tykännyt äänen väristä niin paljon. Voi olla, että olen tässä vähän liian kriittinen. Viktorio oli mulle illan pettymys, koska olen odottanut häneltä varsin paljon. Tuntui että hänen laulutaitonsa eivät ole ihan esiintymistaitojen tasolla (jotka ovat erinomaiset). Jo kehäkamppailuvaiheessa olin kyllä sitä mieltä, että hän ei ollut ryhmänsä paras laulaja. Itse olisin tästä triosta laittanut Tuulin jatkoon.

Elastisen tiimin Leevillä on kyllä upea kuulas ääni. Mieluummin olisin laittanut hänet jatkoon kuin ketään Miran tiimistä. Allikin oli hyvä, mutta ei pärjännyt tiimikavereilleen. Sara oli omaa luokkaansa, mutta jotenkin tuntui, että kappale ei ollut oikein sovelias nuoren tytön laulettavaksi. Koko ajan mietin, että miten paljon paremmalta kuulostaisi, jos kappaletta olisi laulamassa aikuinen rotevaääninen nainen.

Casper

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 760
  • Karma: +3/-1
    • Profiili
Vs: 1. semifinaali 27.10.
« Vastaus #35 : 27.10.2013 21:34:58 »
Aino oli ehkä hienoinen pettymys, biisivalinta ehkei kumminkaan paras mahdollinen, voi vaan miettiä mitenköhän olisi käynyt jos hän olisi vetänyt sen Kun katsoit minuun tässä semifinaalissa...

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 1. semifinaali 27.10.
« Vastaus #36 : 27.10.2013 21:43:32 »
(Pahoittelut jo etukäteen Etskulle siitä, että en kritiikittömästi hehkuta kaikkia esiintyjiä.)


Ei suinkaan tarvitse hehkuttaa kritiikittömästi. Minua kuitenkin ilahduttaa jokainen esitys, koska niin taitavia kilpailijat ovat. Iloitsen esitysten hyvistä puolista sen sijaan että puhuisin huonoista puolista paljoakaan. Tämä pätee jokaiseen laulajaan. Mutta myös kriittinen asenne on ihan OK mikäli se ei ole pelkkää negatiivisuutta ("kaikki huonoja ja minä en kestä kuunnella koska korvani niin laadukkaat ja kyldyyrellisen hienostuneet" :) ). Itse palaan kritiikkiin jossain määrin myöhemmissä arvioissa jos suinkin ehdin. Tämän ikäisiä pitää kannustaa, koska jo se on äärimmäisen kunnioitettavaa, että lapset tulevat yleisön eteen laulamaan!

Hyvä juttu on kuitenkin, jos perustat kritiikkisi tällä kertaa  siihen mitä olet oikeasti kuullut ja nähnyt sen sijaan että perustat kritiikin omille ennakkoluuloillesi - ilman katsomista ja kuuntelua (viittaan KidSing- ja Anna-"kritiikkiin".  8) )




AnsQ

  • Anna The Idoli
  • i
  • *
  • Viestejä: 370
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: 1. semifinaali 27.10.
« Vastaus #37 : 27.10.2013 21:50:39 »
Kristan tiimi:
Kelly oli kyllä ihan hyvä tänää mut jotenki jäi sellai olo et oli liian opetellut muuvit. Mut onhan hän siis aivan huikee 10-vuotiaaks!
Molly laulo hyvin, tykkään kappaleesta ja Molly on lahjakas.
Tuuli laulo kauniisti mut emmä tiiä oliko se kappalevalinta kovin hyvä. Lausu ranskaa mun korvaan hyvin mut jotenki ku ei siit ymmärtäny mitää ni se koko esitys jäi jotenki pinnalliseks. Ois ehkä ollu parempi suomeks laulettuna.

Miran tiimi:
Aino laulo tosi hyvin Tinakenkätytön! Sopi sen äänelle hyvin! Mä oon jotenki alusta asti tykänny Ainosta ja oisin kyl halunnu Ainon jatkoon!
Tuuli laulo kyl paremmin Baden badenin ku odotin mut emmä silti mitenkää innostunu. Ja muistutti kyl yllättävän paljon Chisua :D
Victoriol ei ollu kauheen hyvä biisivalinta mun mielest. Osaahan se hyvin esiintyy mut se laulu vaa kyllästytti.

Elastisen tiimi:
Leevi, on se vaa niiiin ihana! Biisi oli tosiaa vieras ennestää mut Leevi kyl laulo sen niin ihanasti! Leeviä kyl tulee ikävä!
Alli on ihana persoona! Mut jäi kyl esityksellään tänää muiden tiiimiläistensä varjoon.
Sara on vaa ihan huippu laulaja. On jotenki niin aikuismainen ja tähän voi sanoa että valmis paketti mitä ne tuomarit kaikille hokee :P

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 1. semifinaali 27.10.
« Vastaus #38 : 28.10.2013 07:42:50 »
Lausu ranskaa mun korvaan hyvin mut jotenki ku ei siit ymmärtäny mitää ni se koko esitys jäi jotenki pinnalliseks.

Mutta eiväthän useimmat ymmärrä englanniksikaan lauletun laulun sanoja lennosta elleivät tiedä sanoja ennestään tai elleivät sanat ole helpot. :)

Minä pidän ranskasta laulukielenä - vaikka en mitään ymmärräkään.  ;D

Casper

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 760
  • Karma: +3/-1
    • Profiili
Vs: 1. semifinaali 27.10.
« Vastaus #39 : 28.10.2013 09:37:58 »
Osaan ranskaa noin 2 sanaa joten tuota euroviisuklassikkoa oli minusta ihan kiva kuunnella - vaikka eihän sillä finaaliin asti ihan asiaa olisi ollut kun vastassa oli Molly (ja Kelly).

Nythän on sitten kakkosseminkin kolmikot tiedossa, mutta ehkä niistä pitäisi ennakkospekuloida erillisessä ketjussa...

AnsQ

  • Anna The Idoli
  • i
  • *
  • Viestejä: 370
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: 1. semifinaali 27.10.
« Vastaus #40 : 28.10.2013 10:13:04 »

Mutta eiväthän useimmat ymmärrä englanniksikaan lauletun laulun sanoja lennosta elleivät tiedä sanoja ennestään tai elleivät sanat ole helpot. :)


No nii mut englannista ymmärtää edes jotai :P Ja mä ite tykkään kuunnella sellasia biisejä, joista ymmärtää mistä niissä lauletaa. Siis toki kuuntelen sellasiaki mistä en välttämättä ymmärrä mut lähinnä sit tanssi ja tausta musana. Se herättää enempi tunteita ku ymmärtää kielen, edes jotain siitä. Ja emmä sanonu et se huono oli ku ranskaks laulo mut ei siinä välittyny samanlaista tunnetta ku ois ehkäpä suomeks laulettuna välittyny.

Casper

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 760
  • Karma: +3/-1
    • Profiili
Vs: 1. semifinaali 27.10.
« Vastaus #41 : 28.10.2013 13:17:08 »
Leevi on kuin Olli Lindholmin lapsiversio - biisikin on kuin joku Yön melankolinen "perussuomalainen" kappale vaikkei olekaan.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: 1. semifinaali 27.10.
« Vastaus #42 : 28.10.2013 16:45:09 »
Noudatetaankohan ohjelmassa jonkun Mannerheimin Lastensuojeluliiton psykologin määräystä, ettei ketään lasta saa jättää yksin jumbopisteisiin? >:(  Niinpä tuomaripisteet täytyy jakaa tasan kahden vähiten pisteitä saaneen kesken!
« Viimeksi muokattu: 28.10.2013 18:14:14 kirjoittanut Anteater »

Casper

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 760
  • Karma: +3/-1
    • Profiili
Vs: 1. semifinaali 27.10.
« Vastaus #43 : 28.10.2013 20:59:12 »
Miten ne pisteet meni? Ei näe kun nelonen ei ole vieläkään laittanut koko jaksoa ruutuun.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 1. semifinaali 27.10.
« Vastaus #44 : 28.10.2013 22:56:15 »
Miten ne pisteet meni? Ei näe kun nelonen ei ole vieläkään laittanut koko jaksoa ruutuun.

Näin ne meni:

Krista
Molly 34
Kelly 33
Tuuli 33

Mira
Viktorio 40
Aino 30
Tuuli 30

Elastinen   
Sara 40
Leevi 30
Alli 30

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 1. semifinaali 27.10.
« Vastaus #45 : 28.10.2013 23:55:58 »
Pari videota laitoin jo YouTubeen (Leevin ja Mollyn). Toivottavasti nelonen suhtautuu tähän edelleen ymmärtäväisesti. :) Pitäähän nämä upeat esitykset ikuistaa YouTubeen!

Casper

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 760
  • Karma: +3/-1
    • Profiili
Vs: 1. semifinaali 27.10.
« Vastaus #46 : 29.10.2013 10:32:44 »
Miten ne pisteet meni? Ei näe kun nelonen ei ole vieläkään laittanut koko jaksoa ruutuun.

Näin ne meni:

Krista
Molly 34
Kelly 33
Tuuli 33

Mira
Viktorio 40
Aino 30
Tuuli 30

Elastinen   
Sara 40
Leevi 30
Alli 30

No jopas oli diplomaattista... ei selvästi tosiaan haluttu loukata kenenkään tunteita.
« Viimeksi muokattu: 29.10.2013 19:14:40 kirjoittanut Etsku-Etana »

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: 1. semifinaali 27.10.
« Vastaus #47 : 29.10.2013 19:11:34 »
No jopas oli diplomaattista... ei selvästi tosiaan haluttu loukata kenenkään tunteita.
Tuo varmaan pitää paikkansa, mutta toisaalta Voice of Finlandissakin tuomarit ovat myös pitäneet välillä sitä linjaa, että jättävät valinnan katsojille. Selvästi kyllä lapsille ei haluta aiheuttaa pettymyksiä, koska yhteispisteitä ei  näytetä, ja tällöin kukaan ei varsinaisesti jää viimeiseksi.


Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 1. semifinaali 27.10.
« Vastaus #48 : 29.10.2013 19:49:56 »
Tämä Voice-formaatti herättää valitettavasti aina epäilyksiä taustanauhojen tai muun tehostetekniikan käytöstä. Kellyn kertosäkeissä ääni tuli aivan mahtavana. Oli kuin joko  takana olisi ollut10-jäseninen taustakuoro tai Kellyn laulu olisi äänitetty etukäteen ja se tuli nyt 10-kertaisella voluumilla taustana.

Myös Leevin esityksen aikana ihmettelin äänen uskomatonta voimaa ja kirkkautta. Ääni meni varmasti jonkin härpättimen läpi, joka lisäsi siihen efektejä. Puhtaita playback-esityksiä nämä eivät tietysti olleet, koska unohtihan Tuuli sanatkin vai mitä siinä nyt tapahtuikaan.

Casper

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 760
  • Karma: +3/-1
    • Profiili
Vs: 1. semifinaali 27.10.
« Vastaus #49 : 29.10.2013 20:30:39 »
Toisaalta tuolla 34-33-33 -tyyppisellä pisteenannolla saattaa olla psykologinen vaikutus: valmentaja vinkkaa että tää on paras jolle annoin hiukan enemmän pojoja kuin muille, äänestäkää sitä yleisö... ja ehkä monet kunnoittavat valmentajan mielipidettä ja äänestävät sen mukaan. Ja näin ei kukaan kilpailijakaan pahastu kun piste-erot ovat niin pieniä.

Joka tapauksessa kovin piskuinen yleisö (paljonko logomoon edes mahtuu väkeä) kantaa vastuun valinnoista näissä kisoissa.