Kirjoittaja Aihe: Ylimääräiset äänet  (Luettu 9318 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Ylimääräiset äänet
« Vastaus #50 : 07.03.2012 18:19:19 »
Minulla on OIKEA äiti ja OIKEA isä (biologiset siis), joista toinen on alkoholisti. Se on susta ok, että olen tällaista elämää elänyt, kun tosiasiassa ehkä jos olisi ollut vain jompikumpi tai homovanhemmat saattaisin olla onnellisempi? Joojoo, tiedetään. Jossittelua. Kuten itsekin sanoit ettei se takaa oikeaa kasvatusta jne. Ei ole mielestäni oikeaa muottia perheille ja onnellisuudelle. Anteeksi etten suostu purematta nielemään tuollaista settiä. Ja on hienoa, että ihmisillä on mahdollisuus adoptoida lapsia ja suoda heille (mahdollisesti) hyvä elämä tai ainakin ainekset siihen. Maailma on täynnä vanhempia kaipaavia lapsia, jotka eivät välitä siitä millainen perhe heillä on, kunhan he saavat vain lähtökohtaisesti hyvän ja turvallisen kodin.

"Olen eri mieltä kanssasi. On TARKOITETTU niin että perheeseen kuuluu isä ja äiti. jos on tarkoitettu että avioliittoon kuuluu mies ja nainen, niin mielestäni sitä silloin ei pitäisi alkaa muuttamaan."

Saat toki olla eri mieltä, mutta on mielestäni silti töykeää vähätellä muita (heteroita pidetään enemmän arvossa? Toivon, että jos joskus saan omia lapsia, ovat asiat jo toisin. Vaikka onneksihan muutosta on jo paljon parempaan.) Tarkoitettu. (Jos on tarkoitettu. JOS. ;)) Niin raamatussa? Sieltäkin poimitaan vain ne halutut asiat, joita halutaan korostaa. Itse mieluummin korostaisin erilaisuuden hyväksymistä, ihmisarvoa ja rakkautta. Siihen ei raamattua tarvita. Eikös ne lopulta niitä tärkeimpiä asioita ole monesta. Kristillinen uskonto on aika maallistunutta Suomessa, eikä kirkon rooli ole niin suuri. Ja kuten aiemmin totesin, kaikillahan on sama ihmisarvo. Kun joku on homo, eikö se silloin ole luojan tahto. Itsehän olen kirkosta eronnut "pakana".


I rest my case.


Mielestäni ihmisellä joka ei ole käynyt armeijaa ei ole kokemusta niistä hommista. Kokemusta tarvitaan paljon ulkopoliittisissa asioissa, NATO+suomen armeijan muut asiat, mihin käytetään verorahoja, jne.

Mutta kun sitä kokemusta voi olla niin paljon erilaista myös ulkopoliittisissa asioissa. Ei tietenkään ole konkreettista kokemusta armeijasta ja armeijassa olemisesta, mutta voi tietoa silti olla. Eikä presidentti loppupeleissä edes ole Suomessa niin vaikutusvaltainen.

No joo, suon sinulle mielipiteesi, enkä viitsi ruveta vänkäämään. Sinä et muuta mielipidettäsi, enkä minäkään. En edes pyri muuttamaan mielipidettäsi.

Sorry tää hirvee off-topic tässä aiheessa!
« Viimeksi muokattu: 07.03.2012 20:06:27 kirjoittanut Negativ »



~It feels good. Is that reason enough for you.~

jensky

  • i
  • *
  • Viestejä: 2215
  • Karma: +10/-3
  • I wish I could write as mysterious as a cat.
    • Profiili
Vs: Ylimääräiset äänet
« Vastaus #51 : 07.03.2012 21:25:27 »
Lainaus
Mielestäni kuitenkin homoperheille ei pitäisi antaa adoptio-oikeutta. Itse en ainakaan olisi halunnut että minut kasvattaisi 2 miestä.

Tietenkään, kun sinulla oli jo valmiiksi hyvä perhe ja vanhemmat. En minäkään kahtaa isää olisi halunnut kun minulla on loistava äiti. Se, että itse on tyytyväinen siihen mitä on, ei tarkoita sitä, etteikö kaksi miestä voisi olla loistavia vanhempia ja ettei heillä pitäisi olla adoptio-oikeutta. Moni maailman lapsi todennäköisesti olisi ihan mielellään Suomessa kahden miehen kasvattamana kuin jossain kaukomaiden kämäsimmässä lastenkodissa.

Lainaus
En tarkoittanut sitä niin että se on väärä jos toinen vanhemmista on esim. kuollut. Tarkoitin sitä että lapselle ei ole hyväksi että vanhempina ovat joko homo tai lesbo.


Tästä ei ole oikeastaan minkäänlaista näyttöä. Lapselle riittää, että hänellä on edes YKSI turvallinen ja pysyvä aikuinen elämässään ja se takaa sen, että lapsella on hyvät mahdollisuudet kasvaa tasapainoiseksi aikuiseksi. Ei ole mitään väliä sillä, onko se aikuinen mies vai nainen tai edes sukulainen.
Lainaus
Mielestäni jos kasvattajana ovat äiti ja isä, niin se on paljon parempi lähtökohta kuin 1 äiti tai 1 isä, tai 2 isää tai 2 äitiä. Ja sitä vielä että lapsen pitäisi kasvattaa hänen oikeat vanhemmat.

Itse olen yhden äidin kasvattama ja taivaan kiitos olenkin. Isäni oli umpijuoppo ja oli ihan nokko, että hän 4 ekaa vuotta elämässäni pyöri. Olisi saanut kadota aikaisemminkin. Herranen aika millasta meikän elämä ja lapsuus olisi ollut, jos mukana kasvattamassa olisi ollut se oikea isä :P Ja Suomessa on PALJON niitä perheitä, joissa jompikumpi vanhempi on enemmän tai vähemmän huono hommassaan. Suurin osa vanhemmista toki ovat parempia, mutta niin iso osa ei ole, että voisi väittää, että OIKEIDEN vanhempien kasvattamilla lapsilla olisi paremmat lähtökohdat. Tärkeintä on, että lasta kasvattaa turvallinen ja pysyvä aikuinen. Tai kaksi. Tai viisitoista. Yksi loistava umpihomokampaajaisä on huomattavasti parempi kasvattaja kuin kaksi aggressiivista narkkarivanhempaa näin kärjistetysti sanottuna.

Tottahan toki ikuisesti yhdessä pysyvät ja onnelliset iskä ja äiskä ovat loistava lähtökohta lapselle. Mutta nykyään perhemallit ovat niiiiiiiiin muuttuneita, ettei oikein voi sanoa, että se olisi aina se paras lähtökohta

Lainaus

Lapsen olisi hyvä asua yhdessä kodissa, ei äitin ja isäpuolen luona tai äitipuolen ja isän luona vuorotellen.

Aina voi sanoa, että mikä olisi ideaalitilanne, mutta käytännössä se ideaalitilanne ei aina toimi ja se ei tarkoita sitä, että esim. eroperheiden lapsilla menisi aina heikommin. Se, että lapsella olisi kaksi kotia, joissa molemmissa asuu onnellinen ja hyvinvoiva kasvattaja on parempi kuin yksi koti, jossa vanhemmat eivät tule keskenään toimeen ja ovat onnettomia.

Tietenkin lapsella olisi hyvä olla sekä miehen-, että naisenmalli elämässään, mutta jommankumman puuttuminen ei hirveän negatiivisesti vaikuta. Ja lisäksi tuon miesnaismallin ei ole pakko olla biovanhempi, vaan vaikkapa naapurin rouva, sukulainen tai opettajakin voi tietyssä mielessä täyttää sen roolin niin hyvin, ettei sen puuttumisesta tule ongelmia. Itselleni miehenmallia olen saanut äitini veljistä enkä ole näin ollen koskaan kokenut isän puuttumista merkittävänä ongelmana elämässäni, kehityksessäni tai onnellisuudessani. Enkä usko olevani mikään marginaalitapaus :P
« Viimeksi muokattu: 07.03.2012 21:31:58 kirjoittanut jensky »
Poikia on vaikea ymmärtää.
-Niiskuneiti

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Ylimääräiset äänet
« Vastaus #52 : 07.03.2012 21:55:52 »
Onks jupitero sitä mieltä, ettei seksuaalivähemmistöön kuuluvien, seksuaalisen vakaamuksensa mukaan elävien tulisi saada lapsia? >:(

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Ylimääräiset äänet
« Vastaus #53 : 07.03.2012 23:24:51 »
Lainaus
Se että sinulle ei merkitse laulajan ulkonäkö tai olemus ihan yleisestikään, ei merkitse sitä, etteikö se merkitsi monelle muulle. Vai luuletko että Euroviisut 2011-palstalla on ihan sattumalta Eric Saade fanclub -aihe?

Itsellä ei nuo euroviisut kiinnosta pätkääkään niin en siihen ala kommentoimaan.

Ei tässä sillä ole merkitystä, mistä sinä olet kiinnostunut vaan siitä, miten maailma toimii!

Jos seuraavat henkilöt laulaisivat yhtä hyvin, kummankohan edessä teinitytöt ja vähän vanhemmatkin tytöt kiljuisivat ja laittaisivat hänen kuvansa avattareksi? Ja kirkuisivat kimeästi, kun postimyynnistä tilattu levy tipahtaisi postiluukusta?





« Viimeksi muokattu: 08.11.2017 12:21:01 kirjoittanut Etsku-Etana »

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Ylimääräiset äänet
« Vastaus #54 : 07.03.2012 23:26:25 »
^Tuo alempi on tosi söpö!  8) (meinaan kuolla nauruun hänen takiaan)

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: Ylimääräiset äänet
« Vastaus #55 : 08.03.2012 12:14:59 »
^Tuo alempi on tosi söpö!  8) (meinaan kuolla nauruun hänen takiaan)

Voisiks mää saada ton alemman puhelinnumeron? ;D