Kirjoittaja Aihe: 2. semifinaali 3.11.  (Luettu 22582 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 2. semifinaali 3.11.
« Vastaus #25 : 03.11.2013 20:14:46 »
Krista ja Mira eivät saa toisinaan mitään järkevää arviointia suustaan. Nyt esimerkiksi Krista Ellinoorasta.

Ellinoora lauloi hieman liian paljon lauletun Satuprinsessan mutta hän lauloi sen oikein hyvin. Kappaleesta on kuitenkin vaikea saada irti määräänsä enempää lauloi sen sitten kuka hyvänsä.

Miran ryhmä:

Ellinoora Eklund, 13, Tolkkinen
Jemina Väisänen, 13, Jäppilä
Niilo Turunen, 9, Salo

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 2. semifinaali 3.11.
« Vastaus #26 : 03.11.2013 20:24:09 »
Jeminan esityksen aikana harmitti, kun Anna Puun versio ei lähtenyt soimaan päässäni vaikka minulla on kaikki hänen levynsä ja olen kuunnellut ne 1000 kertaa.  >:(

Nyt jouduin vain tyytymään Jeminan hienon ja herkän äänen ihailuun. Jeminasta voi sanoa samaa kuin Aino Mäkelästä. Hänessä on jotain syvällisesti suomalaista! Kävi miten kävi tässä kilpailussa, toivon että Jemina jatkaa laulamista ja joskus tulevaisuudessa laulaa myös levyllä, jotta pääsen kuuntelemaan hänen ääntään! Ostan hänen levynsä varmasti!

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: 2. semifinaali 3.11.
« Vastaus #27 : 03.11.2013 20:28:54 »
Vetipäs Ellinoora todella hyvin TikTakin Satuprinsessan. Tykkäsin kovasti hänen esityksestään. Jemina veti kans hyvin Anna Puun kappaleen. Hieno oli hänen biisivalintansa. Jeminalla on kyl tosi kivan kuuloinen soundi. Niilo sitten päätti nämä semifinaalit. Jo oli mulle ihan uppioudon biisin Niilo valinnut. Kohtuullinen veto Niilolta. Mun osaltani jokin Niilossa vaan tökkii.

Oon melkoisen varma, että Niilo menee tästä Miran tiimistä finaaliin... Itse kylläkin haluaisin mieluummin jomman kumman tytöistä sinne.
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: 2. semifinaali 3.11.
« Vastaus #28 : 03.11.2013 20:29:36 »
Ellinoora Eklund – En muista nyt ollenkaan mitä oon aiemmin ajatellut Ellinoorasta. Taisi kuitenkin olla omassa kaksintaisteluryhmässään paras. En kyllä kovin paljon tästä esityksestä tykännyt. Ehkä biisi latisti mielenkiintoa jo heti kättelyssä.

Jemina Väisänen – Jeminalla taisi olla vähän vaikeuksia kävellä korkokengillä. :D Jeminan ääni on kaunis ja herkkä. En saanut esityksestä kauheasti irti. :(

Niilo Turunen – Hevisaurusta. :D Niilolla on kyllä hyvä ääni.



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 2. semifinaali 3.11.
« Vastaus #29 : 03.11.2013 20:33:11 »
Yllättäen Hevisaurusten Mammutti oli minulle outo kappale.  Se ei kuitenkaan antanut mahdollisuutta Niilolle revitellä niin paljon korkealla äänellä. Vaikka Niilo on Niilo, minäkin valitsisin mieluummin Jeminan tai Ellinooran. Ehkä Jeminan. Toivottavasti äänestäjät antavat edes mahdollisuuden tytöille!

Olisin halunnut että Niilo laulaa jonkin ei-Tenavatähtimäisen laulun, koska tämä on mielestäni kuitenkin Voice Nuoret -kilpailu.

Casper

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 760
  • Karma: +3/-1
    • Profiili
Vs: 2. semifinaali 3.11.
« Vastaus #30 : 03.11.2013 20:34:13 »
Viivi ja Bella suosikit tähän mennessä, Miran tiimistä vaikea sanoa.

vviima

  • Ylin supersarkka
  • i
  • *
  • Viestejä: 5449
  • Karma: +11/-5
    • Profiili
Vs: 2. semifinaali 3.11.
« Vastaus #31 : 03.11.2013 20:36:58 »
Miran laulajista ei kukaan sytyttäny erityisesti tällä kertaa. Laittaisin mieluiten kuitenkin ehkä Jeminan jatkoon. Tuntu ettei sen kaunis ääni meinannu oikein erottua säestyksen seasta.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 2. semifinaali 3.11.
« Vastaus #32 : 03.11.2013 20:42:02 »
Tuntu ettei sen kaunis ääni meinannu oikein erottua säestyksen seasta.

No niinpä. :(  Jeminan ääni on parasta ihan sellaisenaan.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 2. semifinaali 3.11.
« Vastaus #33 : 03.11.2013 20:44:36 »
Iinan esitystä en vieläkään ole kuullut muuta kuin yhteenvedon parit sekunnit. Mutta jos Iina unohdetaan, seuraavat toivottavasti jatkoon:

Viivi
Bella
Jemina

Sorry boys! :(


Casper

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 760
  • Karma: +3/-1
    • Profiili
Vs: 2. semifinaali 3.11.
« Vastaus #34 : 03.11.2013 20:45:50 »
Iinan esitystä en vieläkään ole kuullut muuta kuin yhteenvedon parit sekunnit. Mutta jos Iina unohdetaan, seuraavat toivottavasti jatkoon:

Viivi
Bella
Jemina

Sorry boys! :(

Tähän yhdyn.

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: 2. semifinaali 3.11.
« Vastaus #35 : 03.11.2013 20:50:14 »
Viivi, Rebecca & Niilo etenivät finaaliin. Olisi saanut Jemina päästä Niilon sijasta finaaliin. Näin finaalissa nähdään kaksi poikaa & neljä tyttöä. Toivoisin jonkun tytöistä voittavan!!!
« Viimeksi muokattu: 03.11.2013 21:07:58 kirjoittanut Kaitsu »
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: 2. semifinaali 3.11.
« Vastaus #36 : 03.11.2013 20:51:57 »
Bellan olisin tahtonut nähdä jatkossa, muuten oon tyytyväinen. Miran ryhmästä ei tosiaan kukaan tällä kertaa innostanut niin paljon.



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Juhkunautti

  • Uupumaton Aakkostaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 6160
  • Karma: +61/-53
  • ~ Urheilusta innostuva lukufriikki
    • Profiili
Vs: 2. semifinaali 3.11.
« Vastaus #37 : 03.11.2013 20:52:41 »
Tekis tosiaan mieli nähdä ne äänijakaumat jokaisesta ryhmästä.

Olen ihan tyytyväinen näihin valintoihin.
"Taylor, you'll be fine...""

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 2. semifinaali 3.11.
« Vastaus #38 : 03.11.2013 20:53:24 »
Siis Viivi, Rebecca, Niilo.

Rebecca on erinomainen finalisti hänen aiempien esitystensä perusteella. Sääli vain että Bellasta piti luopua. :(

Ei Niilon ryhmässä kuitenkaan niin erinomaisia muita esityksiä nähty, etteikö hänenkin finaalipaikkansa ole OK mutta mielestäni hänen Mammuttinsa ei vaan ollut Voice Kids-finalistitasoa.

« Viimeksi muokattu: 03.11.2013 20:58:38 kirjoittanut Etsku-Etana »

Casper

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 760
  • Karma: +3/-1
    • Profiili
Vs: 2. semifinaali 3.11.
« Vastaus #39 : 03.11.2013 20:58:07 »
Bellan heikkous oli ehkä niissä matalissa osuuksissa, korkeissa osuuksissa oli ihan huikea. Niilo oli arvattavissa, sopisi vaan jotenkin tosiaan paremmin tenavatähteen. Jeminan versio biisistä oli taas kumman tynkä kuten Ainolla viikko sitten.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 2. semifinaali 3.11.
« Vastaus #40 : 03.11.2013 21:01:49 »
Tarvittaisiin selvästikin erikseen The Voice Tenavat -kilpailu. Vai olisiko se sitten The Voice Peanuts. :D

Casper

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 760
  • Karma: +3/-1
    • Profiili
Vs: 2. semifinaali 3.11.
« Vastaus #41 : 03.11.2013 21:07:07 »
Ehkäpä tosiaan, nyt on erikoinen ikäjakauma finaalissa, 1 tenava ja 5 (esi)teiniä.

Casper

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 760
  • Karma: +3/-1
    • Profiili
Vs: 2. semifinaali 3.11.
« Vastaus #42 : 03.11.2013 21:20:01 »
Jos joku oikeus maailmassa on niin joku 4 tytöstä vie voiton. En halua maalailla piruja seinille mutta jossain mielen perukoilla pelkään nyt vähän pahinta...

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 2. semifinaali 3.11.
« Vastaus #43 : 03.11.2013 21:24:51 »
Ehkäpä tosiaan, nyt on erikoinen ikäjakauma finaalissa, 1 tenava ja 5 (esi)teiniä.

Eikun kolme teiniä, kaksi esiteiniä ja yksi tenava. Kyllä Viivi, Tuuli ja Molly ihan teinejä jo ovat varsinkin tässä porukassa mutta ihan virallisestikin! Ja siis Viktorio eikä Tuuli! :) Ja hänkin 13.
« Viimeksi muokattu: 03.11.2013 21:58:10 kirjoittanut Etsku-Etana »

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: 2. semifinaali 3.11.
« Vastaus #44 : 03.11.2013 21:44:42 »
Jotenkin ihan vääriä mielipiteitä teillä.  :P Ihmettelen Niilon dissausta. Tuo Viimeinen mammutti ei kuulosta lastenlaululta muuten kuin sanoituksen osalta. Itse en edes tajunnut sitä lastenlauluksi ennen kuin kuulin alkuperäisesittäjän nimen.  ::) Sinänsä Niilon ja Jeminan välillä oli todennäköisesti aika tiukka skaba äänestyksessä, mutta kyllä nuo Niilon korkeat nuotit olivat aika huikeita.

Elastisen joukkueesta: Iina oli ihan hyvä, muttei ehkä kuitenkaan tosi hyvä. Viivi lauloi upeasti, mutta kuten joku sanoi, niin ehkä pieni revittely huippukohdissa olisi tarvittu tekemään esityksestä täydellinen. Nadia sen sijaan oli mielestäni pettymys. Meni karaoketasoksi, mikä tietty lasten kisoissa voi olla sinänsä ok, mutta ei riittänyt tässä seurassa.

Ronin esitystä lämmiteltiin aika paljon ja jotenkin odotin siltä myös paljon. Harmi vaan, että minusta tuo Gangnam stylen sovitus oli luokattoman huono. Siinähän oli käytännössä muutettu lauluksi Psyn räppäys. Minusta homma ei toiminut ollenkaan. Sitä en tiedä, että olisiko Roni pystynyt parempaan jonkin toisen biisin kanssa, kun ei ole nyt muistikuvaa hänen aiemmista esityksistään.

Rebecca oli esiintyjänä ihan huippu. Laulu ei ollut ihan 10+, mutta en ihmettele yhtään, että meni tuolla esityksellä jatkoon.

Bella oli omassa luokassaan erinomainen, mutta en tiedä että oliko liian aikuismainen tai vanha biisi. Itse olisin ehkä laittanut hänet jatkoon Kristan joukkueesta, mutta en yhtään ihmettele, että riehumishenkinen Krista päätti antaa Rebeccalle enemmän pisteitä.

Miran joukkue oli mun mielestäni kokonaisuutena tämän illan paras. Ellinoora oli "vain" hyvä, kun taas Jemina oli mahtava. Vaan joo, sitten tuli Niilo korkeine nuotteineen. Tosin edelleenkin alkupuoli Niilon biisistä kuulosti aika keskinkertaiselta.

Casper

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 760
  • Karma: +3/-1
    • Profiili
Vs: 2. semifinaali 3.11.
« Vastaus #45 : 03.11.2013 21:51:10 »
Bellan facebook -sivustolta löytyy näköjään videona hänen papa dont preach -vetonsa laivakeikalta. Jossittelija kun olen niin luulenpa että sillä biisillä olisi tästä finaaliin menty.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 2. semifinaali 3.11.
« Vastaus #46 : 03.11.2013 22:06:32 »
Tuo Viimeinen mammutti ei kuulosta lastenlaululta muuten kuin sanoituksen osalta.

Mammutti on

- tehty lapsille
- se on päiväkoti-ikäisiin suuntautuvan bändin kappale
- kuulostaa lastenlaululta
- sanat ovat lastenlaulusanat

Mitä muuta mielestäsi oikein tarvitaan?

Toki saat pitää vaikka Mörrimöykkyä aikuisten lauluna:

http://www.youtube.com/watch?v=ClB3WP6SXK0

Minä en pidä. Toki Mörrimöykky on ihan loistava laulu! :D Mutta en haluaisi, että Niilo esittää sen finaalissa. Jos esittää, se ei ole "dissaamista", että toteaa hänen laulaneen lastenlaulun.






ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: 2. semifinaali 3.11.
« Vastaus #47 : 03.11.2013 22:24:54 »
Ehkä tässä on nyt sukupolvien välinen kuilu. Silloin kun minä olin tenava, niin tuo mörrimöykky oli juurikin hyvä esimerkki kuvaamaan tyypillistä lastenlaulua.  :P Tuo Viimeinen mammutti on jotain ihan muuta. Hevisaurusta on lehtikirjoituksissa kehuttu juuri siitä, että se on uudistanut lapsille suunnattua musiikkia.

Jos tuohon biisiin vaihtaisi aikuismaisemmat sanat, niin ei se minusta sen jälkeen kuulostaisi pätkääkään lastenlaululta. Suht tavallinen hevislovari.

Casper

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 760
  • Karma: +3/-1
    • Profiili
Vs: 2. semifinaali 3.11.
« Vastaus #48 : 03.11.2013 22:25:20 »
Ja jossittelen vielä vähän lisää: mikäli Jemina olisi vetänyt Johanna Kurkelan Rakkauslaulun (joka oli kehäkamppailuvaiheessa), finaalipaikka olisi irronnut.

Tai sitten on niin että Niilo oisi vienyt paikan esittipä toiset sitten ihan mitä vaan...

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: 2. semifinaali 3.11.
« Vastaus #49 : 03.11.2013 22:31:23 »
Krista ja Mira eivät saa toisinaan mitään järkevää arviointia suustaan. Nyt esimerkiksi Krista Ellinoorasta.
Mua ärsyttää kummankin kommentit (Mira on välillä tosi ärsyttävä lässyttäjä) ja samoin Tean, joka kannustaa 13-vuotiaita kuin pikkulapsia. Elastinen on tässä suhteessa piristävä poikkeus, koska hän kohtelee kilpailijoita ihmisinä. Se, että kilpailijat ovat lapsia, näkyy hänen kommenteissaan vain siitä, että hän ei anna negatiivista palautetta.