Kirjoittaja Aihe: 3. Live-lähetys - 29.3.  (Luettu 3745 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
3. Live-lähetys - 29.3.
« : 29.03.2013 20:10:39 »
Aihe valmiiksi.

Kirsi Lehtosaari
Inga Söder
Antti Railio
Ike Ikegwuonu
Laura Alajääski
Niina Kähönen
Osku Ketola
« Viimeksi muokattu: 29.03.2013 21:11:33 kirjoittanut Etsku-Etana »

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21692
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 3. Live-lähetys - 29.3.
« Vastaus #1 : 29.03.2013 21:10:11 »
Kirsi Lehtosaari
Jopas oli iskelmää. Aika hieno stailaus kuitenkin! Tällaisella ei vaan oikein voi tehdä läpimurtoa vuonna 2013.

Inga Söder
Erinomainen esitys ja stailauskin! Tässä oli kyllä ihan kansainvälisen tason meininkiä.

Antti Railio
Meni hieman liikaa rokiksi. Hyvin lauloi mutta tällaisen musiikin esittäjät ovat vähän väärässä paikassa. Soolouralle kun on hankala ponnistaa tällaisella.

Ike Ikegwuonu
Sanettisen pehmeää laulua taas. Mutta sitä tulin ajatelleeksi riittäisikö tämä koko keikan ajaksi. Mielestäni vähän tasapaksua. Mutta stailaus oli hänelläkin hyvä,

Laura Alajääski
Olipas Euroviisu-tyyppinen esitys. Laura osaa laulaa ja kyllä hän voisi hyvillä omilla kappaleilla tehdä jonkinlaisen läpimurronkin. Teatraalisuus voi kuitenkin olla esteenä.

Niina Kähönen
On annettava Niinalle tunnustus. Loistavaa menoa ja piristävä kappalevalinta!

Osku Ketola
Pidin tästä kukkurukuusta! Paras Oskun esitys tähän asti.

Tomas Höglund
Kappalevalinta oli kiinnostava mutta esitys ei oikein silti vienyt mukanaan.
« Viimeksi muokattu: 29.03.2013 21:33:24 kirjoittanut Etsku-Etana »

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: 3. Live-lähetys - 29.3.
« Vastaus #2 : 29.03.2013 21:52:46 »
Kirsi Lehtosaari - Petyin kappaleeseen. Oli aika tylsää läpilaulelua...ja jäi sellainen tunteeton vaikutelma.

Inga Söder - Sama kuin Kirsin kohdalla. En pitänyt biisistä. Ja ärsytti se aamutakkimainen mekko.

Antti Railio - Loistava veto taas.

Ike Ikegwuonu - Nyt oli mielenkiintoisempi biisi, mutta toivoisin näkeväni jotain vähän vauhdikkaampaa. Mietin esityksen aikana, että olisi mielenkiintoista kuulla esimerkiksi jokin Jason Derülon bilebiisi tai vaikka Ne-Yon Let Me Love You (Until You Learn To Love Yourself).

Laura Alajääski - En vain näe hänessä mitään erityistä. Joka kerralla tulee se teatterifiilis.

Niina Kähönen - Ihan hyvin pärjäsi tämän kappaleen kanssa, vaikka ei silti ehkä osuvin valinta.

Osku Ketola - Tangomarkkinoille mars!

Tomas Höglund - Tämä oli aika kamalaa. Ei hänellä ole tarpeeksi ääntä.




Petyin siihen ettei Laurasta ja Tomaksesta päästy eroon. Mun mielestä heidän aikansa olisi ollut lähteä.



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: 3. Live-lähetys - 29.3.
« Vastaus #3 : 29.03.2013 22:00:20 »
Osku yleisöäänillä jatkoon! YÄK! :(

capri

  • Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Viestejä: 18333
  • Karma: +6/-3
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
Vs: 3. Live-lähetys - 29.3.
« Vastaus #4 : 29.03.2013 23:40:07 »
Mun mielestä suurimmalla osalla oli hyvä esitys. Ei ollut mitään pahoja pohjanoteerauksia. Aika oikeat mielestäni kuitenkin tippui.

Antti oli mielestäni tosi hyvä, tosin miksaus oli sellainen, että ääntä oli hiljennetty telkkariin varmasti aika paljon, ja tuollaiseen biisiin olisi sopinut vielä enemmän volaa.

Myös Inga oli tosi hyvä.

Muut olivat hyviä tai ok. Iken äänen soundista pidän paljon.
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

Memek

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 592
  • Karma: +4/-0
    • Profiili
Vs: 3. Live-lähetys - 29.3.
« Vastaus #5 : 30.03.2013 01:27:37 »
Kirsi Lehtosaari
Todella huono idea laulaa Katri-Helenaa stailautuneena Katri-Helenaksi. Aidon K-H:n versio on parempi. Koska tämä oli jo toinen vähemmän vaikuttava esitys putkeen, tippuminen oli minusta ihan oikein. Jäi vähän sellainen tunne, että Kirsistä olisi voinut saada irti enemmänkin.

Inga Söder
Tämä oli vähän kuin jostain kabareesta. Inga on taitava, mutta jättää minut yhä kylmäksi.

Antti Railio
Tuttuakin tutumpi biisi itselleni, joka kaipaa mielestäni esitykseltä lähinnä voimaa, jota kyllä irtosi. Tämä ja Niinan biisi ovat sellaisia, että ne ovat hauskoja ja piristäviä, mutta niillä ei todennäköisesti saada ihmisiä liikuttumaan sillä tavalla, että he viitsisivät äänestää.

Ike Ikegwuonu
Musta tuntuu, että Suomen musapiireissä on selvä paikka Ikelle, käy hänelle tässä kisassa miten vaan. Ei paljon haittaa, jos joku nuotti menee välillä vähän pieleen. Ei meillä ole ollenkaan hänenlaisiaan laulajia. Pidin lauluvalinnasta.

Laura Alajääski
Parempi lauluvalinta kuin viimeksi. Hyvin Laura laulaa, mutta en osaa olla miettimättä, että mistä se teatraalisuus koostuu? Onko kellään hyviä teorioita? tuli mieleen että siihen kuuluu varmaan selvä artikulaatio. Sitten voisiko olla, että kun näyttelijällä on oppia siitä miten tunteet ilmaistaan, niin hän ihan vahingossa turvautuu sellaisiin esittämisen keinoihin kun ei-näyttelijä ilmaisee tunteita jotenkin holtittomammin ja luonnollisemmin?  ??? ;D

Niina Kähönen
Muistan että viimeksi kun pidin Niinasta, niin muut moittivat epäpuhtaudesta, niin yritin kiinnittää siihen huomiota, ja ei se ehkä ihan vireisesti joka kohdassa mennyt (mutta minun mielipiteeseeni näissä asioissa ei kannata luottaa). Pidän Niinassa siitä, että hän saa esityksiin hienosti aina koottua itsensä (epävarmuuksista huolimatta) ja on minusta aidosti läsnä sekä saa tunnesisältöä esityksiinsä. Minä ainakin saan niistä tunteista kiinni paljon paremmin kuin vaikka Ingan esityksistä.

Jään kaipaamaan Niinaa, mutta vastus oli aika kova, joten tippuminen oli arvattavissa.

Osku Ketola
Koska minusta on tuntunut että olen ainoa, joka pitää Oskusta ainakin tällä palstalla,  8) niin olin aika yllättänyt että katsojat äänestivät hänet jatkoon. Tämä oli kyllä otollinen, tunteisiin vetoava biisi äänten kalasteluun. Pidän Oskun laulamisesta, mutta en ole oikein tyytyväinen näin iskelmälliseen linjaan. Ehkä hän on päättänyt siirtyä puhtaasti iskelmätähdeksi, ja voi hyvinkin olla erittäin kannattava ajatus, vaikka ei minua innostaisikaan.

Tomas Höglund
Tuli vähän sellainen tunne, että tämä ei ollut hänen äänelleen mikään nappivalinta, mutta toisaalta ihan mukava kuulla jotain vähän erilaista. Tomas on Ingan ohella jotenkin sellainen, johon en saa oikein yhteyttä, niin on vaikea sanoa oikein mitään.

Mua vähän häiritsee kun kappaleet alkaa jo Axlin juontojen ollessa melkein vielä kesken. Niiden alkuun on vähän vaikee päästä mukaan.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Vs: 3. Live-lähetys - 29.3.
« Vastaus #6 : 30.03.2013 11:21:12 »
Osku yleisöäänillä jatkoon! YÄK! :(

Jerkka Virtasen ja Mikko Sipolan äänestäjät löytäneet uuden suosikin?

McKenzie

  • kadonneen mielenrauhan metsästäjä
  • i
  • *
  • Viestejä: 3358
  • Karma: +5/-2
  • Queen of fucking everything O:-)
    • Profiili
Vs: 3. Live-lähetys - 29.3.
« Vastaus #7 : 31.03.2013 14:58:57 »
Kirsi Lehtosaari - Pikkunätti esitys, joka kuitenkin jäi ruotsinlaivatasolle. Onnistunut stailaus.
Inga Söder - Huikean taitava laulantaa; ainesta kansainväliselle tasolle, mutta jotenkin vaan jättää kylmäksi. Stailauksesta mieleen blondi Celine Dion -kopio.
Antti Railio - Tykkään Antista vaan kerta kerralta enemmän. Loistava veto.
Ike Ikegwuonu - Ike ei onnistunut ihan yhtä hyvin kuin viime viikolla, mutta ihan kelpo suoritus häneltäkin. Tykkään kuunnella ja katsa Iken laulamista, ja Suomesta puuttuu selkeästi tämäntyyppinen mieslaulaja, joten toivottavasti hänestä kuullaan vielä.
Laura Alajääski - Ei ole napannut missään vaiheessa; ei tänäänkään.
Niina Kähönen - Niinalta hyvä veto; hän onnistui esittelemään itsestään erilaisen puolen. Kiva myös, että Niina on löytänyt lisää itsevarmuutta. Englannin lausuminen häiritsi vaan tässä jaksossa tavanomaistakin enemmän.
Osku Ketola - Onhan Osku taitava laulaja, ja tämäntyyppiset biisit sopivat hänen äänelleen, mutta en vaan voi ikimaailmassa kuvitella kuuntelevani tämäntyyppistä musiikkia. Illan tylsin esitys. Toivottavasti jatkossa kuullaan jotain eri lajityyppiä häneltä.
Tomas Höglund - melko taitavaa laulantaa jälleen, ja kiva nähdä Tomasistakin erilainen puoli. Jotenkin vaan edelleen silti tulee Elton John mieleen.

Illan parhaat: Antti ja Ike. Illan flopit: Laura, Kirsi ja Osku (eli myt kun katson, niin Paulan joukkueessa ei ole kuin yksi artisti, jota voisin harkita kuuntelevani jatkossakin tähänastisten Voice-näyttöjen perusteella).
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience. - Mark Twain -

JohnnyUtah

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 365
  • Karma: +28/-5
    • Profiili
Vs: 3. Live-lähetys - 29.3.
« Vastaus #8 : 31.03.2013 22:40:15 »
Putoajat oli täysin oikeat. Vihdoinkin päästiin Kähösestä eroon. Ei yhtään hyvää esitystä ja jatkuvaa epävireistä laulantaa. Lehtosaari kanssa oikea pudotus tosin Ketolakin olisi joutanut.

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Vs: 3. Live-lähetys - 29.3.
« Vastaus #9 : 02.04.2013 20:39:31 »
Vähän myöhässä kommentit, kun olin reissussa.

Kirsi Lehtosaari: Samaa mieltä McKenzien kanssa, ruotsinlaivatasoa.

Inga Söder: Mun mielestä Inga hoilasi varsinkin loppupuolella nuotin vierestä. Muutenkin esityksestä puuttuu jonkinlainen maagisuus, ja menee pelkäksi suorittamiseksi. Ehkä tää livenä isolla äänentoistolla kuulostaa vaikuttavammalta.

Antti Railio: Reissussa pikkutelkkarin kautta kuulosti vähän vaisulta, mutta nyt kotona kuulostaa selvästi paremmalta. Kyllä mä alan vakuuttua siitä, että Antti on tämän kisan top 4:ssä.

Ike Ikegwuonu: Aika paljon häiritsi tällä kertaa laulutaidon puutteet. Mielenkiintoista nähdä, että miten pitkälle tässä kisassa pääsee huonolla laulutaidolla, jos muuten on "paketti kunnossa". Noh, kävi miten kävi, Elastinen varmaan hommaa Ikelle levytysdiilin.

Laura Alajääski: Yllättäen Laura oli tällä viikolla mun suosikki. Artikulaatiossa oli tosiaan jotain hämärää, mutta ei haitannut kovin paljoa.  :P

Niina Kähönen: Mulla on jotenkin muistikuva että Niina ois laulanut tän saman biisin Idolsissakin. Toisaalta ihan ookoo, mutta ei nyt niin lämmitä kuitenkaan. En jää kaipaamaan Niinaa.

Osku Ketola: Pikkutelkusta tää kuulosti ihan karseelta. Pilattu hyvä kappale tekemällä siitä geneeristä moskaa. Nyt paremmilla vermeillä toisaalta ymmärrän kyllä, että miksi Osku pääsi jatkoon. Onhan tässä tiettyä vaikuttavaa mahtipontisuutta. Ei kuitenkaan mun suosikkeja.

Tomas Höglund: Boring... Nyt laulu kuulosti vielä jotenkin pinnistelyltä. Ei kuitenkaan vielä kiusallisella tavalla. Mielenkiintoista nähdä, että miten pitkälle hänen vetonsa riittää.

Ihan oikeat putoajat. Kaiken kaikkiaan aika keskinkertainen ilta. Ehkä tylsin livelähetys tähän mennessä.

kukkanen

  • Koelaulaja
  • Viestejä: 20
  • Karma: +0/-2
    • Profiili
Vs: 3. Live-lähetys - 29.3.
« Vastaus #10 : 12.04.2013 18:44:25 »
Ja vielä jälkijunassa:

Kirsi oli hienon näköinen (vaikka Katri Helena -kopio, Mike sanoi osuvasti että Kirsi Helena). Esitys ei tehnyt mitään isoa vaikutusta. Osku kuulosti itse asiassa paremmalta kuin olin odottanut.

Antti on niin yksipuolinen, plus noin selkeästi hevisuunnan rokki ei ole minun juttuni. Tykkään enemmän rytmipainotteisemmasta. Tomasia on koko ajan kehuttu kauheasti (tuomarit, ei täällä). Ymmärrän että on musikaalinen ja eläytyy tosissaan, ja tyylilajikin periaatteessa puree minuun, mutta kun...ei vaan tule mitään vau-efektiä.

Niina pyytelee liikaa anteeksi, jos ei ääneen niin osittain olemuksellaan. Ei se tee kenestäkään huonoa ihmistä mutta esiintyjälle on ainakin helpompi (ja isompaa yleisöä miellyttävämpi) tie olla itsevarmempi. Jos tästä lausehirviöstä enää kukaan ottaa selvää;D. Jackson Five-biisistä tykkään ja hyvä valinta, oli kyllä myönnettävästi myös aiempaa pirteämpi.

Laurakaan ei pure, vaikka kuinka olisi itsevarma. Ei jaksa vaan innostaa. Mahdollisesti myöhemmin. Inga oli tosiaan ihan Celine Dion. Uskottava, mutta en välitä tyylistä.

Nyt en sitten tainnut olla hirveän tyytyväinen kehenkään