Nämä kymmenen saivat sit ääneni: Bosnia-Hertsegovina, Itävalta, Ukraina, Ruotsi, Slovenia, Romania, Viro, Valko-Venäjä, Tanska & Irlanti
Noista nyt melko varmasti finaaliin menevät Bosnia-Hertsegovina, Ukraina, Romania & Tanska. Yleensähän nuo maat nähdään finaalissa olkoon kappale millainen tahansa. Itse en kyllä haluais näistä kuin Romanian finaaliin. Bosnia muuten kuuluu kans voittajasuosikkeihin.
Ruotsin, Viron & Irlannin finaalipaikkoja pidän myös aika varmoina. Itse en kyllä halua nähdä tota Irlantia finaalissa, kun mielestäni se heidän edustuskappaleensa on aika hirveä mut voi olla että eurooppalaiset sit tykkää siitä. Viro kuuluu tänä vuonna kans ennakkosuosikkeihin & voi olla, että se kokis tässä saman kohtalon kuin Unkari ekassa semissä. Ruotsi nyt ehdottomasti vaan menee finaaliin & toivotaan, että Eric ei petä.
Itävalta, Slovenia & Valko-Venäjä on taas sellaisia, että liven pitää onnistua et ne nähtäis finaalissa. Itävallan uskon menevän finaaliin, kun en millään jaksa uskoa että Nadinen live-esitys epäonnistuisi. Slovenia & Valko-Venäjä on näistä pienoisia kysymysmerkkejä.
Noista mitä en äänestänyt niin finaaliin parhaimmat saumat ovat Alankomailla, Moldovalla, Kyproksella, Bulgarialla, Israelilla & Latvialla. Kun Israelia edustaa aikaisempi viisuvoittaja Dana International niin voipi olla että eurooppalaiset äänestäis sen finaaliin. Kyproksen puolena taas on se, että heidän kappaleensa lauletaan kreikan kielellä mut heikoin puoli voi olla sit laulajan livelaulutaito.
Näiden maiden finaalipaikka olisi taas aikamoinen yllätys Belgia, Slovakia & Makedonia. En millään jaksa uskoa, että Belgia a cappella esitys purisi niin paljon et se nähtäisiin finaalissa. Vaikka itse pidän tosi paljon Slovakian kappaleesta niin en usko heidän finaalipaikkaansa. Itse kyllä mielelläni haluaisin nähdä Slovakian finaalissa. Makedoniaan en taas jaksa millään uskoa, vaikka heidän kappaleensa onkin ihan siedettävä.
Aika paljon on myös esiintymispaikalla vaikutusta, että mitkä maat mahdollisesti nähdään finaalissa. Yleensähän semifinaalin loppupäästä tulee erittäin montakin finalistia, kun taas alkupäästä ei kauhean monikaan finaaliin mene.