Kirjoittaja Aihe: 3. kaksintaistelut 19.2.  (Luettu 2972 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21596
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
3. kaksintaistelut 19.2.
« : 19.02.2016 17:38:26 »
Nelosella tänään 20.00. Laulajien nimiä en saa tähän mukaan tällä kertaa.

Memek

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 592
  • Karma: +4/-0
    • Profiili
Vs: 3. kaksintaistelut 19.2.
« Vastaus #1 : 19.02.2016 19:31:09 »
Lainaus
Kolmannessa kaksintaistelujaksossa mukana ovat Salli Helminen, Tuomas Junnikkala, Marko Simi, Iina Hietanen, Suvi Åkerman, Mikael Siren, Meri Vahtera ja Margarita Kondakova.

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: 3. kaksintaistelut 19.2.
« Vastaus #2 : 19.02.2016 20:55:47 »
Suvi vs Salli

Tarja mielestäni onnistui valitsemaan varsin hyvän kappaleen & pidin erityisesti Suvin tulkinnasta todella paljon! Sallin äänestä ei kyllä kuullut, että hän oli ollut kipeänä. Ihan hyvin molemmat kyllä veti! Suvin Tarja valitsi jatkoon, mistä olin todella tyytyväinen :). Michael sitten kaappasi hieman yllättäen Sallin tiimiinsä.

Tuomas vs Mikael

Mä en oikeasti kestä näitä Michaelin kappalevalintoja! :/. Tähän mennessä nimittäin kappalevalinnat eivät ole osuneet kyllä nappiin. Tuomaksen & Mikaelin laulu ei vakuuttanut ollenkaan, mitä nyt ehkä Tuomas oli enemmän makuuni. Michael valitsi ei niin yllättäen Tuomaksen jatkoon.

Margarita vs Iina

Redraman valitsema biisi oli hieman yllättävä, mutta kyllä Margarita & Iina veti sen tosi hyvin. Margaritan äänessä jokin viehättää mua kovasti & pidin hänestä hitusen enemmän kuin Iinasta. Margaritan Redrama lopulta jatkoon valitsi. Eikös Iina muuten laulanut tän Etta Jamesin kappaleen Ääni Ratkaisee -jaksossa?

Meri vs Marko

Ei jestas mikä kappalevalinta taas kerran Ollilta! :/. Ihan ok oli kaikkiaan Merin & Markon kaksintaistelu. Hyvin tasapaksua laulamista oli molemmilla. Kumpikaan ei oikein noussut edukseen tässä parissa. Olli valitsi jatkoon Markon. No jo oli yllättävää, että Tarja & Redrama halusivat kaapata Merin! :o. Meri valitsi näistä kahdesta Redraman.
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: 3. kaksintaistelut 19.2.
« Vastaus #3 : 19.02.2016 20:57:51 »
Suvi Åkerman vs Salli Helminen – Jälleen sellanen kaksikko, josta en niin innostu. Biisi oli enemmän Suville eduksi ja pidin hänestä enemmän kuin karsinnassa. Sallin ääni kuulosti jotenkin pakotetulta välillä.
Toivon siis Suvin menevän jatkoon. Ja Tarja oli samaa mieltä kanssani. Sitten tuli Mike ja kaappasi Sallin. Jätti itselle aikamoisen wtf-olon. :D

Mikael Sirén vs Tuomas Junnikkala – Esitys oli mun makuun aika vaisu. Johtu biisistä suurimmaks osaks…laulun kertsi ei ollu tarpeeks ”innostava”. Tämän tyylisiä biisejä ois löytynyt parempiakin. Tuomaksen ääni tais miellyttää mua aavistuksen enemmän.
Tuomas onneksi menikin jatkoon!

Iina Hietanen vs  Margarita Kondakova – Olin tosi pettynyt, et Redrama valitsi saman biisin, jonka tytöt olivat jo karsinnassa laulaneet. Söi intoa kyllä aika paljon itseltä. Iina tosin ei juurikaan karsinnassa vakuuttanut. Koko esitys vaikutti vaan olevan kilpailua siitä kumpi kikkailee äänellään enemmän tai paremmin.
Toivoin enemmän Margaritan menevän jatkoon. Redrama hänet valitsikin.

Meri Vahtera vs Marko Simi – Heillä sointuivat äänet hyvin yhteen, joten esitys oli kaikin puolin miellyttävä. Aika tasaväkinenkin. Merin ääneen olen mieltynyt enemmän, vaikka kyllä tuli sellainen olo, et Markoakin tahtoisin nähdä vielä jatkossa. Siinä mielessä biisi oli tylsä, et Markoakin ois ollut hauska kuulla täysin erilaisessa genressä, et mihin pystyy muuntautumaan.
Olli valitsi Markon, joka kyllä yllätti mut toisaalta…ajattelin jostain syystä hänen mieltyneen enemmän Meriin, mut ei sen väliä, sillä Meri kaapattiin!  :D Hyvä näin. :)
« Viimeksi muokattu: 20.02.2016 10:15:33 kirjoittanut Negativ »



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: 3. kaksintaistelut 19.2.
« Vastaus #4 : 19.02.2016 20:59:04 »
Eikös Iina muuten laulanut tän Etta Jamesin kappaleen Ääni Ratkaisee -jaksossa?

He kumpikin lauloivat tämän kappaleen ääni ratkaisee-jaksossa.



~It feels good. Is that reason enough for you.~

Memek

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 592
  • Karma: +4/-0
    • Profiili
Vs: 3. kaksintaistelut 19.2.
« Vastaus #5 : 19.02.2016 20:59:28 »
Salli Helminen vs. Suvi Åkerman
Tällaisia ääniä ei ehkä niin paljon suomalaisessa musiikissa ole ja hyvin vetivät kumpikin. Olisin valinnut Suvin, ja niin teki Tarjakin. Toivoin kaappausta ja Michael kaappasi Sallin!

Mikael Siren vs. Tuomas Junnikkala
Tuomas oli uskottavampi rokkari (ja pääsi jatkoon), ehkä joku toinen kappale olisi sopinut Mikaelille paremmin. Olisi voinut mennä paremminkin, joo.

Iina Hietanen vs. Margarita Kondakova
Aika paha kamppailu etukäteen ajateltuna. En pitänyt tästä kuitenkaan ihan niin paljon kuin odotin, vaikka haluaisin kummatkin jatkoon. Margaritan valinta vähän yllätti, mutta en sitä varsinaisesti vääränäkään pidä. (Hieman asiatonta ajatella näin, mutta olen ihan varma, että Iina saa tulevaisuudessa lisää tilaisuuksia.)

Marko Simi vs. Meri Vahtera
Aika varovaista. Meri on mielestäni persoonallisempi, mutta yllättäen jatkoon menee Marko. Oho, Redrama ja Tarja yrittää kaapata ja Meri meni Redille. Olin yllättynyt, kun minuun koko esitys ei tehnyt juuri minkäänlaista vaikutusta.

leena

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 568
  • Karma: +1/-7
    • Profiili
Vs: 3. kaksintaistelut 19.2.
« Vastaus #6 : 20.02.2016 09:31:54 »
Minkäs sille mahdan, että olen lällyjen suomibiisien ystävä, mutta illan vika esitys oli ainoa, mikä vangitsi kunnolla kuuntelemaan. En tiedä osasiko Olli jopa ajatella asian niin, mutta minun näkökulmasta "pelasi" hienosti molemmat jatkoon. Markoa tuskin kukaan olisi kaapannut - niin täysin Olli-joukkuetyyppi juhatapioineen, mut on kuitenkin sellanen, joka voi mennä kisassa pitkälle, jos ei muuten niin hymyllään :) Merin ääni taas selvästi mielenkiintoisempi - sanoisin, että parhaita tähän asti (jostain syystä meni karsinnassa minulta vähän ohi). Eli mainio loppuratkaisu tässä parissa, varsinkin kun Meri Redille alunperin halusikin.



Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21596
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: 3. kaksintaistelut 19.2.
« Vastaus #7 : 22.02.2016 21:42:29 »
Salli Helminen vs Suvi Åkerman (Left Outside Alone)
Olipas huikea kehäkamppailu! Olisiko ollut vahvaäänisin naisten välinen kehäkamppailu VoF:n historiassa? Sallin menoa häiritsi jonkin verran angiina mutta Suvi oli ihan mahoton. Suvin olisin itse valinnut ilman muuta ja hänethän Tarja valitsikin. Odotettua oli tietysti sekin, että Salli kaapataan ja kaappaajana oli Michael.

Mikael Siren vs Tuomas Junnikkala (Out of Darkness)
Tämä oli aika väsähtänyttä rokkikaraoekea. Kohtuu hyvin molemmat lauloivat, mutta mitään sen erityisempää en havainnut. Michael valitsi Tuomaksen, mutta minulle olisi kelvannut se, ettei kumpaankaan olisi valittu. Kukaan ei kaapannut Mikaelia.

Margarita Kondakova vs Iina Hietanen (Something's Got a Hold On Me)
Ehkä en olisi halunnut enää kuulla tätä kappaletta, koska kehäkamppailussa se johti liialliseen ei-lauluun. Minusta esitys ei ollut niin hyvä kuin näiltä laulajilta olisin odottanut.  Margaritan olisin valinnut joka tapauksessa enkä vain siksi, että hän on vanha suosikki Idols-ajoilta. No eipä ollut yllätys, että Redrama valitsi Margaritan. Kukaan ei kaapannut Iinaa, joka oli erittäin pettynyt. :(

Meri Vahtera vs Marko Simi (Jos tahdot tietää)
Tämä oli liian pehmeää iskelmää, jotta olisi eroja helposti erottanut. Kumpikaan ei noussut esiin ja sitä Michaelkin valitti. "Ääni ratkaisee"-vaiheen perusteella olisin valinnut Merin. Olli valitsi kuitenkin Markon. Tarja ja Redrama halusivat kaapata Merin, joka valitsi Redraman.