Kirjoittaja Aihe: Alma Miettinen alkoi hyvin mutta riehaantui - Helsinki  (Luettu 27387 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Alma Miettinen (17) lauloi riehakkaasti Feeling goodin. Minusta hän siirtyi liikaa huutamisen ja riehumisen puolelle sen jälkeen kun alku meni kauniisti ja lupaavasti. Mutta pääsihän Alma kuitenkin teatteriin. Hän itsekin harmitteli koelaulunsa loppuosaa.

« Viimeksi muokattu: 22.09.2017 11:02:44 kirjoittanut Etsku-Etana »

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
En ihan täysillä innostunut vielä, mutta en toisaalta myöskään epäile hänen mahdollisuuksiaan. Jos osaa muuntautua, niin eiköhän nähdä finaaleissa.

AnGus

  • Rivilauluissa säteillyt
  • Viestejä: 143
  • Karma: +4/-14
    • Profiili
Ei tarvitse osata laulaa jos tekniikka ja sisältö korvataan huutamisella. Tämä neiti tulee menemään varmasti pitkälle, mutta juurikin kaikilla mahdollisilla säälipisteillä. Selvästi ylipainoinen tyttö tehnyt itsestään persoonallisen(hiusten väri) ja ratsastaa tällä pitkälle. Erilaisuus on katsokaas pirun kiva juttu vain sen takia, koska se on erilaista. Itse asialla ei ole merkitystä.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
En ota kantaa Alman ulkoisiin puitteisiin. Kuunneltuani äskettäin hänen koelaulunsa en kyllä minäkään allekirjoita tuomarien innostusta. Huutamiseksihan se laulu meni. Ehkä tuomarit onnistuivat näkemään huutamisen läpi potentiaalin.

AnGus

  • Rivilauluissa säteillyt
  • Viestejä: 143
  • Karma: +4/-14
    • Profiili
En ota kantaa Alman ulkoisiin puitteisiin. Kuunneltuani äskettäin hänen koelaulunsa en kyllä minäkään allekirjoita tuomarien innostusta. Huutamiseksihan se laulu meni. Ehkä tuomarit onnistuivat näkemään huutamisen läpi potentiaalin.

Tuomarit näkivät ns. "läski" -kortin käyttämisen tässä kohtaa. Tällä en moiti todellakaan Almaa vaan tuota asennetta miten hivenen normista poikkeava ulkoinen status on itseisarvo. Tätä ei varmasti vähentänyt värjätyt hiukset.

Alma huusi Cy Grantia. Sen sijaan että olisi laulanut biisin, huusi joka solullaan niin että korvat sekä väärissä osoitteissa olevat säveletkin itkivät verta.

Memek

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 592
  • Karma: +4/-0
    • Profiili
Se, että jää kuulijoiden/katsojien mieleen, on etu. Almassa lisäsi huomioarvoa kyllä ulkonäön lisäksi ihan esitystapakin. En ole itse mitenkään allerginen huutamiselle musiikkiin yhdistettynä  8), niin että odotan ihan positiivisin tuntein lisänäyttöjä.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Alman koelaulu YouTubessa:

http://www.youtube.com/watch?v=4NlsmVcgkJc&feature=youtu.be

Laulun  loppu ei todellakaan kuulosta minusta hyvältä!

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Almahan oli aivan erinomainen rivilaulussa! Pidin siitä paljon paljon enemmän kuin hänen koelaulustaan:

http://youtu.be/LQMpOHpaJF8

Alma ei huutanut vaan esitteli äänensä persoonallista saundia. Ihaan tämän perusteella Alman finaalipaikka on OK.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Myös duetossa Alman äänen saundi pääsi oikeuksiinsa:

http://youtu.be/nJ7_oPAQatA

Ei tästä äänestä saanut vielä koelauluissa mitään käsitystä!

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Ensimmäisessä livessä tajusin, miksi Sini on niin Alman perään. Ketä Alma muistuuttaakaan puheääneltään? Sini ei selvästikään pitänyt Alman vedosta, koska ei suostunut kommentoimaan sitä ollenkaan. Ikävät asiat jätetään sanomatta. Itselleni Alman suosion salaisuus ei ole vielä raottunut.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Alman Price Tag YouTubessa (LIVE 3):

 http://youtu.be/dlvNQ9IsvkA

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Alma on ansainnut tämän kauden voiton. Hän on ainoa, joka on osoittanut kansanvillitsijän otteita!

Guzaak

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 62
  • Karma: +6/-2
    • Profiili
Onpas täällä ollut alussa TODELLA inhottavia kommentteja Almasta. "läski ylipainoinen mukapersoonallinen sääliä kerjäävä". Aha just joo........... Tuollainen alkaa mennä jo oikeasti haukkumiesn puolelle anteeksi vain, vieläpä pelkästään ulkonäön perusteella. Jostain syystä hän sattui kuitenkin olemaan paras viime kerralla.

Juhkunautti

  • Uupumaton Aakkostaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 6160
  • Karma: +61/-53
  • ~ Urheilusta innostuva lukufriikki
    • Profiili
Itse en tykännyt Alman koelaulusta, mutta onneksi kaikki muut esitykset ovat menneet nappiin. Tarkemmin sanottuna siis teatteriviikonloppu ja toinen live. En muista enää pidinkö kenestäkään niin paljon ekassa livessä, odotukset oli korkeaammalla siinä vaiheessa, kuin ehkä piti. Alma on kuitenkin ollut vähintään OK aina.
"Taylor, you'll be fine...""

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
^Mä oon aika samaa mieltä Juhkunautin kanssa. Tällä hetkellä iloinen, että Alma mukana, koska muuten tältä Idols-kaudelta saattaisi olla jo tässä vaiheessa pohja pois.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Mä oon oikeastaan aika huono arvioimaan Almaa. Ei oo mun suurimmalla mukavuusaluella. Hallitsen paljon paremmin Justin Bieber -maailman.

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Mä oon oikeastaan aika huono arvioimaan Almaa. Ei oo mun suurimmalla mukavuusaluella. Hallitsen paljon paremmin Justin Bieber -maailman.
Mä luulen että moni miettii samoin, ja siksi joku neutraalimpi kandidaatti voittaa kisan (varmaan Mitra).

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
^No en mä nyt tiedä Mitrasta. Hän ei oikein innokkaan viihdyttäjän kuvaa ole antanut itsestään.

Ehkä eniten Alman suitsutuksessa häiritsee se, ettei sitä ole kovin hyvin perusteltu. Kaikkein järkyttävintä oli Sinin puhe ensimmäisessä livessä. Sabotage ei arvioinut lainkaan Alman esitystä vaan kehui Alman olevan esikuva niille, jotka haluavat tehdä asioita omalla tavallaan. Mä en edes ymmärtänyt tuon tuomarikommentin sisältöä.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Kuitenkin sanottava: mieluummin Alma kuin Mitra, vaikka kuolleen ruumini yli. Musa-alalla pitää ottaa riskejä ennemmin kuin pelata varman päälle. Mitrassa ei ole ihan kauheasti "sitä jotain", kun taas Almassa saattaapi olla. Alma ei välttämättä ole artisti mun makuuni, mutta kuten toisessa topicissa olen todennut, kaikkia ei voi miellyttää.

AnGus

  • Rivilauluissa säteillyt
  • Viestejä: 143
  • Karma: +4/-14
    • Profiili
Nämä almost pelkällä "persoonalla" surffaavat tyypit ovat vastenmielinen ilmiö muutenkin. Alma Miettiselle Nomin ulkoinen habitus ja ketään tuskin nappaisi. Sen sijaan räikeä ylipaino sekä pääkarvojen luonnoton väri ovat kaiketikin ihan pjirun kova sana. Mielestäni nuo mainitut seikat eivät saisi olla yhdenkään keskilahjaisen teinityttölaulajan kohdalla ilakoimisen eikä' riemujuhlan aiheita. Oheistoiminnan alastomaksi vetämisen jälkeen jäljelle jääkin batterylla sekä vedellä laimennettu viskiköhä-ääni.

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
^En kiistä, etteikö AnGusin tekstissä olisi jotain perääkin. Jos kyseinen epäreiluus toistuu musamarkkinoillakin, olen kuitenkin valmis sen hyväksymään.

sepe

  • Idols-keskustelijat
  • Viestejä: 160
  • Karma: +4/-1
    • Profiili
^^ No mutta "idolilta" kaivataan muutakin kuin pelkästään laulutaitoa. Pelkkä laulutaito riittää toki levyjen tekemiseen, mutta ei keikkailuun yms. Jos haluttaisiin etsiä pelkästään hyvä laulaja, niin siihen  ei mitään tv-ohjelmaa tarvittaisi - voitaisiin vaan kuunnella vaikka radiosta sitä, kun kilpailijat laulavat, mutta emme näkisi heidän kasvojaan tai haastattelujaan missään. Toki sanoissasi on myös pointtia, eli Idols on toki hiukan epäreilu niitä kohtaan, joilta se laulutaito löytyy, mutta ei kiinnostavaa persoonaa. Tosin jokainen hakija varmaan sen persoonan merkityksen tässä kisassa tiesi jo ennen kisaan osallistumistaan. Tai ainakin luulis. Tää nyt vaan menee tälleen.

AnGus

  • Rivilauluissa säteillyt
  • Viestejä: 143
  • Karma: +4/-14
    • Profiili
Kyllä laulupainotteisessa kisassa sen itse asian pitää olla selkeästi erottuva ennenkuin ruvetaan persoona-korttia heiluttelemaan ja maalailemaan. Alman kohdalla tietenkin olisi suotavaa kuulla perusteita tuolle nk. "persoonallisuudelle" mitä kovasti on hehkutettu. Tähän ei riitä vastaukseksi ylipaino eikä huomiohakuinen hiusten väri. Ainoa persoonallinen tekijä on tuo laimennettuun viskiin hukutettu ääni, mutta se ei ole ihan saavutus vielä. Taito esiintyä ei ainakaan tue tätä hehkutusta.
« Viimeksi muokattu: 23.11.2013 16:48:37 kirjoittanut AnGus »

Anteater

  • Idolsfreakbesserwisser
  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 7657
  • Karma: +9/-32
    • Profiili
Mulle on vielä epäselvää, millaista musiikkia Alma levyttäisi.

ville

  • Idols-keskustelijat
  • *
  • Viestejä: 724
  • Karma: +4/-5
    • Profiili
Nämä almost pelkällä "persoonalla" surffaavat tyypit ovat vastenmielinen ilmiö muutenkin. Alma Miettiselle Nomin ulkoinen habitus ja ketään tuskin nappaisi.
Mä luulen, että tilanne olisi täysin päinvastainen. Voitto Idolsissa olisi käytännössä varma, jos Nomin ulkonäöllä varustettu laulaja revittelisi Alman tyyliin. Nyt on vaikeampaa. Finaalipaikka on silti hyvin todennäköinen.