Kirjoittaja Aihe: Idols LIVE 7 28.11.  (Luettu 15657 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Rake

  • Koelaulaja
  • Viestejä: 2
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Idols LIVE 7 28.11.
« : 28.11.2013 12:23:03 »
Tuomarit ovat valinneet kilpailijoille biisit, joita "ei koskaan pitäisi laulaa laulukilpailussa":

Nomi: Teleks – Tuulilasin nurkkaan
Catharina: Nickelback – Trying Not To Love You
Alma: The Rasmus – In The Shadows
Mitra: Whitney Houston – I Will Always Love You
Joseph: My Chemical Romance – Welcome To The Black Parade
Sara: Celine Dion – My Heart Will Go On

Villin kortin saaneen kilpailijan biisi ei ole vielä tiedossa. Hieman kummastuttaa tuo villin kortin käyttäminen, kun nähdäkseni ihan oikeat kilpailijat ovat pudonneet tähän asti, tai ainakaan mitään "vahinkoa" ei ole päässyt käymään. Tänään putoaa siis kolme kilpailijaa.
« Viimeksi muokattu: 28.11.2013 12:38:03 kirjoittanut Rake »

JohnnyUtah

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 365
  • Karma: +28/-5
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 7 28.11.
« Vastaus #1 : 28.11.2013 13:27:01 »
Tuomarit ovat valinneet kilpailijoille biisit, joita "ei koskaan pitäisi laulaa laulukilpailussa":

Nomi: Teleks – Tuulilasin nurkkaan
Catharina: Nickelback – Trying Not To Love You
Alma: The Rasmus – In The Shadows
Mitra: Whitney Houston – I Will Always Love You
Joseph: My Chemical Romance – Welcome To The Black Parade
Sara: Celine Dion – My Heart Will Go On

Villin kortin saaneen kilpailijan biisi ei ole vielä tiedossa. Hieman kummastuttaa tuo villin kortin käyttäminen, kun nähdäkseni ihan oikeat kilpailijat ovat pudonneet tähän asti, tai ainakaan mitään "vahinkoa" ei ole päässyt käymään. Tänään putoaa siis kolme kilpailijaa.

On näköjään sitten Mitralle lykätty hiukan haastetta. Yksi vaikeimmin laulettavista biiseistä koskaan. Toivottavasti ei yritä ainakaan Whitneyn versiona laulaa (lauluhan on alunperin Dolly Partonin). Eikä Sarallekaan ole helpoin nakki napsahtanut.

Catharinalle laitettu sitten helposti laulettava "poppibiisi".

Harmi sinällään tällaiset tuomarin-valinta hommat, koska herkästi asettavat kilpailijoita "epäreiluun" asemaan toisiinsa nähden. Jos saisivat itse valita biisinsä niin tämä poistuisi.
« Viimeksi muokattu: 28.11.2013 13:31:30 kirjoittanut JohnnyUtah »

idolsfani

  • Koelaulaja
  • Viestejä: 20
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 7 28.11.
« Vastaus #2 : 28.11.2013 13:54:49 »
Mutta eihän kilpailijat saa itse valita biisejä. Biisit valitaan heille. Eli se on aina yhtä epäreilua ja se antaa sen kuvan kansalle että kilpailijat itse ovat valinneet biisinsä ja kun esim. tuomarit kysyvät kilpailijoilta "Miksi valitsit kyseisen biisin?" niin se antaa myös väärän kuvan kansalle kun kilpailijat eivät saa sanoa totuutta. Joten voimme lopettaa sen "kilpailija on valinnut aivan väärän biisin itsellensä" jauhaamisen! :)

JohnnyUtah

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 365
  • Karma: +28/-5
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 7 28.11.
« Vastaus #3 : 28.11.2013 15:29:56 »
Mutta eihän kilpailijat saa itse valita biisejä. Biisit valitaan heille. Eli se on aina yhtä epäreilua ja se antaa sen kuvan kansalle että kilpailijat itse ovat valinneet biisinsä ja kun esim. tuomarit kysyvät kilpailijoilta "Miksi valitsit kyseisen biisin?" niin se antaa myös väärän kuvan kansalle kun kilpailijat eivät saa sanoa totuutta. Joten voimme lopettaa sen "kilpailija on valinnut aivan väärän biisin itsellensä" jauhaamisen! :)

Siis kilpailijat kyllä valitsevat itse biisinsä yleensä...toki valitsevat ne ennalta määritellystä listasta teeman mukaan, mutta saavat silti itse valita biisinsä

idolsfani

  • Koelaulaja
  • Viestejä: 20
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 7 28.11.
« Vastaus #4 : 28.11.2013 15:59:21 »
Usko mua. Eivät saa valita. Biisin valitsee tuotantotiimi jokaiselle kilpailijalle...

Guzaak

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 62
  • Karma: +6/-2
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 7 28.11.
« Vastaus #5 : 28.11.2013 18:20:27 »
En usko, että kilpailijoilla ei olisi yhtään mitään sanavaltaa normaalisti kappalevalinnoissaan.

Sinänsä ihan hauska teema tällä kertaa, mutta todella omituinen toisaalta. Ihme kun eivät nyt laittaneet sitä Bohemian rhapsodyakin tähän. Noh, Niko tippui jo :D

Eniten ehkä kyllästyttää tässä vain se, että taas on valittu näitä samoja kappaleita tänne, I will always love you, My heart will go on...
Millä perusteella In the shadows on tälläinen, koska Lauri on tuomari? :D

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 7 28.11.
« Vastaus #6 : 28.11.2013 19:51:33 »
Millä perusteella In the shadows on tälläinen, koska Lauri on tuomari? :D

Mistä sinulle tällainen tuli mieleen?  ;D

Guzaak

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 62
  • Karma: +6/-2
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 7 28.11.
« Vastaus #7 : 28.11.2013 20:05:36 »
Jaaaa enpä tiedä  ;D
Eikö kaikki olisi voinut laulaa jotain tuomaripitoista? Sinin Levikset repee, The 69 eyesin Lost boys ymsmöms : DD

Juhkunautti

  • Uupumaton Aakkostaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 6160
  • Karma: +61/-53
  • ~ Urheilusta innostuva lukufriikki
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 7 28.11.
« Vastaus #8 : 28.11.2013 20:19:41 »
Oliko se villikortti nyt sitten toi Erika vai? En katsonut alkua, mut käänsin ja se hoilas. Mä niin toivoin ettei olis ainakaan sitä valkittu...
"Taylor, you'll be fine...""

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 7 28.11.
« Vastaus #9 : 28.11.2013 20:22:24 »
Erika oli villi kortti!

Mutta mikä ihmeen laulu hänelle oli oikein valittu? Oliko se Lana Del Reytä? (olin kuulevinani)

Olisi nyt annettu jotain vähän menevämpää, koska tuosta on tosi vaikea tehdä mielenkiintoista esitystä.
« Viimeksi muokattu: 28.11.2013 20:27:34 kirjoittanut Etsku-Etana »

Guzaak

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 62
  • Karma: +6/-2
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 7 28.11.
« Vastaus #10 : 28.11.2013 20:24:11 »
Oli Lana, ja kappale oli minullekin vähän liian vaisu. Joku muu biisi samalta esittäjältä olisi voinut olla parempi.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 7 28.11.
« Vastaus #11 : 28.11.2013 20:33:56 »
Catharina: Nickelback – Trying Not To Love You

Catharina ainakin lauloi hyvin mutta kappale taisi olla minulle umpiouto? Siksi vasta toisella kuuntelulla voi muodostaa kunnon käsityksen.

Catharina kuitenkin johdossa tässä vaiheessa.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 7 28.11.
« Vastaus #12 : 28.11.2013 20:39:00 »
Nomi: Teleks – Tuulilasin nurkkaan

Eikös tämä olekaan Kristina Braskin kappale?

Nomi ainakin antoi kaikkensa. Olen samaa mieltä (!) kuin Jone siinä, että Nomi ei onnistunut keksimään riittävästi omaa juttua lauluunsa. Tosi vaikeaahan se onkin tämän kappaleen kanssa. Pitäisi vaan erottua selkeästi originaalista, jotta esitys olisi mielenkiintoinen. Nomi lauloi joka tapauksessa oikein hyvin ja olipas hänella aika hyvä stailauskin! Tuulilasista on vaan niin vaikea kiskoa tämän enempää.

Nomi kakkoseksi tässä vaiheessa.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 7 28.11.
« Vastaus #13 : 28.11.2013 20:49:00 »
Mitra: Whitney Houston – I Will Always Love You

Mitralle oli rakennettu selvästikin oma sovitus, ettei tulisi suoraa kilpalaulantaa Whitney Houstonin kanssa ja vältettäisiin kulahtaneisuudenkin tunne.

Erittäin hyvin Mitra lauloi ja teki tulkinnastaan omansa. Mitra ykköseksi tässä vaiheessa. Hänen stailauksensa oli tosi onnistunut ja kiinnitin huomiota esim. silmiin. Oliko se silmämeikki, joka sai hänen silmänsä paljon entistä eloisimmiksi ja lämpimämmiksi?

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 7 28.11.
« Vastaus #14 : 28.11.2013 20:56:21 »
Alma: The Rasmus – In The Shadows

Alma laittoi kaikkensa peliin. Lava-show oli hyvä ja Alma halusi viihdyttää yleisöä. Mutta mielestäni Alman ääni ei onnistunut nostamaan esitystä sellaiselle tasolle, mitä odottelin. Laittaisin Alman siis vasta neljänneksi tässä vaiheessa.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 7 28.11.
« Vastaus #15 : 28.11.2013 21:01:40 »
Joseph: My Chemical Romance – Welcome To The Black Parade

Voiko enää enempää antaa itsestään kuin mitä Joseph antoi?
Mutta siltikään tulos ei ollut tajuntaa räjäyttävä. Itse kappale asetti tälle rajoituksia (kun on siis lyhyet esitykset) mutta kun ei taaskaan Josephin ääni noussut mielenkiintoiseksi. Joseph lauloi sinänsä hyvin mutta häneltä vaan puuttuu persoonallinen ääni (toisessa ääripäässä esim. Miley Cyrus :) ). Tai ainakin minun korvieni mukaan tilanne on tämä.

Guzaak

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 62
  • Karma: +6/-2
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 7 28.11.
« Vastaus #16 : 28.11.2013 21:13:49 »
Nyt ovat sitten kaikki esiintyneet. Parhita olivat Mitra, Catharina  ja Alma, vaikka jälkimmäisen esitys ei ollut kyllä parasta mitä olemme nähneet häneltä. Minustakaan ei laululla päässyt sinne ihan huipennukseen asti. Mitrasta tykkäsin kyllä ihmeen paljon, vaikka inhoan kyseistä kappaletta! Aikaisemmin Mitra ei ole kauheasti sinällään säväyttänyt, mutta tämä oli niin onnistunut oma versio. Sara ja Erika olivat aika tylsiä. Niin ja Nomi, oli ihan ok, mutta hitusen tylsähkö hänkin. Joseph...En ole oikein varma tästä. Olen ehkä hiukan puolueellinen, koska tunnen kappaleen alkuoeräisversion niin hyvin. Antoi kyllä varmaan kaikkensa, mutta minulle tuli kyllä todella hätäinen olo tästä. Hemmetin lyhentelyt, kappale kärsi tooodella paljon siitä, eikä lopun pahtipontisuus tullut siis niin hyvin esille. Tämä oli ensimmäinen kerta kun kiinnitin kunnolla huomiota Josephin laulullisiin puutteisiin, ei ollut niin hyvän kuuloista kuin olisi toivonut. Tietenkin kappale on nopea ja todella vaikea, mutta jokin hippaleikki siitä tuli mieleen.
Semifinaalissa haluaisin kuitenkin nähdä Alman, Mitran, Catharinan ja Josephin.

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 7 28.11.
« Vastaus #17 : 28.11.2013 21:14:05 »
Sara: Celine Dion – My Heart Will Go On

Valitettavasti Sara ei pystynyt luomaan Titanicista vavisuttavaa kokemusta. :( Saran ääni ei vaan ihan riittänyt. Nyt meni liikaa läpilaulamiseksi vaikka ihan hyvinhän hänkin lauloi, Ei vaan tullut mitään VAU-tunnetta. Vai onko se WAU?  :) Juuri tässä laulussa sellaista tunnetta vääjäämättä odottaa!

En tiedä, Sara voi olla vasta sijalla kuusi ennen Erikaa.

AnsQ

  • Anna The Idoli
  • i
  • *
  • Viestejä: 370
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 7 28.11.
« Vastaus #18 : 28.11.2013 21:29:15 »
No ei ny kyllä ihan nappii menny noi semifinalistit.... alman ja catharinan oisin halunnu nomin ja saran tilalle.

Iita

  • Tittelintuura
  • i
  • *
  • Viestejä: 13828
  • Karma: +15/-7
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 7 28.11.
« Vastaus #19 : 28.11.2013 21:29:37 »
MiTÄ?????? ALMA PUTOSI! Tulipas tääääääysin puskista! Luulin että Alma menisi Nomin tilalle semifinaaliin. Muut osasin arvata.
Sometimes the dreams that come true are the dreams you never even knew you had.

Guzaak

  • Teatteriin selvinnyt
  • Viestejä: 62
  • Karma: +6/-2
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 7 28.11.
« Vastaus #20 : 28.11.2013 21:31:25 »
Mmmmmitä Sara ja Nomi jatkossa? Näin suurta pettymystä ei varmaan loppukisoissa koskaan ole ollut.

Kaitsu

  • Piruetteja potkiva viisukuningas
  • i
  • *
  • Viestejä: 19139
  • Karma: +18/-64
  • Porilainen urheilu <3
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 7 28.11.
« Vastaus #21 : 28.11.2013 21:32:02 »
Sara, Mitra & Joseph ansaitsivat jatkoonpääsynsä, kun taas Nomi ei todellakaan!!

Sara veti My Heart Will Go Onin aivan upeasti. Mä sain kylmät väreet <3. Odotin kauhulla Mitran I Will Always Love You tulkintaa, mutta todella mainiosti hän veti sen. Joseph veti vahvasti My Chemical Romancen biisin. Nomi jätti hieman kylmäksi, vaikka osaakin laulaa hyvin.

Catharina ei olisi saanut pudota! Hän oli yksi illan parhaimpia & olisi ansainnut päästä semifinaaliin. Catharina veti todella hyvin Nickelbackin biisin. Erica oli sitten tuomarien villikortti & hän oli kohtuullinen, mutta ei niin vahva että olisi jatkopaikkaa ansainnut. Alma oli ihan pohjanoteeraus!! En tykännyt sitten yhtään hänen In The Shadows -tulkinnasta.
i feel alive (bringing into play)
my whole life (going all the way)
i’m still alive (and i turn away)
from broken mirrors

Etsku-Etana

  • Pää Beruna
  • i
  • *
  • Viestejä: 21733
  • Karma: +21/-167
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 7 28.11.
« Vastaus #22 : 28.11.2013 21:36:27 »
Minä kyllä hylkäsin Alman tänään. Nomin valinta semeihin oli ihan OK, jos Catharinan putoaminen unohdetaan. Tarkoitan siis sitä, kuka häneltä yllättäen vapautuneen paikan täytti.

Sara / Alma. Hmmm....
Kyllä minä ehkä enemmän keikallisen Saraa kuuntelisin kuin Almaa, kun hän ei oikein koskaan päässyt huippuesitystensä tasolle uudelleen.
Tuli mieleen, että Saralla saattaa olla Itä-Suomessa rahakas tukija tai sitten koko kansa äänestää oman maakunnan tyttöä. :)

Erikan putoaminen oli ihan oikein. Mutta kuka valitsi hänelle kappaleen?

Casper

  • 2. semifinaalin laulaja
  • *
  • Viestejä: 760
  • Karma: +3/-1
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 7 28.11.
« Vastaus #23 : 28.11.2013 21:49:44 »
Jotenkin tämä kisa nyt vähän lässähti...

narinarinari

  • Koelaulaja
  • Viestejä: 7
  • Karma: +0/-0
    • Profiili
Vs: Idols LIVE 7 28.11.
« Vastaus #24 : 28.11.2013 22:06:55 »
Heh, en kyllä oikein usko äänestystulosta  ;D

Paras laulaja jatkoon - Mitra, jota säestää sitten kaksi untuvihkohkoa tyttöä joilla kauniit äänet, ja tyyppi, jolla ongelmia laulunsa kanssa, mutta muuten hyvä jönglööraamaan.

Ei sillä toki, nauroin Alman vedon koomisuudelle, vaikka energisyys oli hyvää plussaa - ei kuitenkaan toiminut itse esitys kunnolla. Ei niin Idols tyyppinen laulajatyyppi.

Cathrina oli illan parhaimpia, ehkä paras, mutta eihän hän ollut Idolsin tyyppinen. Mielelläni olisin nähnyt jatkossa.

Erikasta mielestäni tiesi jo valmiiksi mitä tulee saamaan, joten ihmettelin miksi piti edes ottaa mukaan. Ehkä se positiivisuus oli tärkeää, vaikka esitys ei taaskaan lähtenyt lentoon muuten. Mielestäni Nicola olisi pitänyt ottaa mukaan, jos olisi haluttu edes hieman enemmän yllättävyyttä/terää lavalle.

Odotin semifinaaliin: Mitra - Alma - Cathrina - ja lähes satunnaisesti - Nomi/Sara/Joseph. Vähiten odotin Josephia, vaikka itse toivoin jatkoon, sillä melestäni hieno viihdyttävä esiintyjä. Tuli tosi hyvä mieli, kun Joseph selviytyi vaikeuksien kautta "voittoon".

Nomi ja Sara. Onhan se toki hienoa, että nuoret saavat vähintäänkin kokemusta esiintymisestä. Molemmat tarvitsevat sitä. Pidän kuitenkin molempien laulamisesta paljonkin. Vaikea nähdä heissä Mitran peittoajaa. Sekä vaikea uskoa Josephinkaan siihen kykenevän. Oma suosikkini kuitenkin on joku tästä heikommasta kolmikosta, tai ehkä kaikki heistä.  ;D