Kirjoittaja Aihe: Hiphop-musiikista yleisesti!  (Luettu 17639 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PhineasMcClintock

  • Vieras
Hiphop-musiikista yleisesti!
« : 28.06.2010 19:48:42 »
Ajattelin tällaisen ketjun avata, vaikka tämä aihe lienee kuuluisi yleiseen musapölisemis-aiheeseen. Tällaista aihetta en tavannut muualla, enkä halunnut avata pelkästään yhden artistin/kokoonpanon nimissä ketjua. Halusin kuitenkin välillä avata "järkevänkin" aiheen.

Eli mitä mieltä olette rap-musiikista? Vihaatteko sitä ylikaiken? Rakastatteko sitä ylikaiken? Onko poikkeuksia? Onko tämä teistä edes musiikkia?

Itsehän olen erittäin kaikkiruokainen musiikin suhteen, mutta rockin lisäksi rap-musiikki on isossa suosiossa itselläni. Amerikan suunnalta ehdoton suosikkini on ollut aina Eminem. Myöskin TuPacin tuotanto on purrut itseeni. Silti kotimainen hiphop ollut se kaikkein läheisin juttu itselleni.

Toivon, että tästäkin keskustelua syntyisi. Sana on täysin vapaa, joten antaa jytistä! 8)

Angel

  • Syrämellinen sanojen muovailija
  • i
  • *
  • Viestejä: 2648
  • Karma: +4/-3
    • Profiili
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #1 : 28.06.2010 19:54:11 »
Mää rakastan rap-musiikkia ! (:: seon kyllä tosi lähellä syäntä ja tutustuin siihe yhen kaveripojan kautta paljo läheisemmin tässä viimesen parin vuojen aikana.

Ite kuuntelen ulkomaalaista että suomalaista, ulkomaalaisista eniten Eminemiä (: 50cent on kans ollu melko kuuntelussa tässä. Suomalaisissa on tosi monta hyvää joita kuuntelee iha mielellää. :) Vaikka iteki kuuntelen ihan kaikenlaista mussiikkia, nii kyllä räppi on se jota ylinvoimasesti eniten kuuntelen. (::
everybody wants happiness, nobody wants pain,
but you can't have a rainbow, without a little rain

capri

  • Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Viestejä: 18333
  • Karma: +6/-3
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #2 : 28.06.2010 19:55:23 »
Hiphop ei ihan näin hevimusiikin ystävälle oo mitään herkkua :p Mutta olen kuunnellut nyt vähän tuota Eminemin uusinta levyä ja se ainakin iskee kympillä! Tosin oon itse todella kaikkiruokainen musiikin suhteen.
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

PhineasMcClintock

  • Vieras
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #3 : 28.06.2010 20:00:01 »
Hienoa Angel! ;) Tosiaan 50cent unohtui omasta listasta.

Tosiaan valitettavan paljon kuulee asiatontakin kritiikkiä rap-musiikista. Olen toisaallakin sanonut, että tämä tyylilaji on sellainen, joka vaatii "tajuamista". Jos ei ymmärrä riimittelyn hienoutta, eikä arvosta/halua ymmärtää tietokoneilla tehtyä musiikkia, kuullostaa tämä varmasti kuralta.

On hiphop-musiikissa tosin paljon riman alituksiakin. Se leimaa valitettavan paljon koko genreä, varsinkin Suomessa!  

PhineasMcClintock

  • Vieras
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #4 : 28.06.2010 20:04:05 »
Hiphop ei ihan näin hevimusiikin ystävälle oo mitään herkkua :p Mutta olen kuunnellut nyt vähän tuota Eminemin uusinta levyä ja se ainakin iskee kympillä! Tosin oon itse todella kaikkiruokainen musiikin suhteen.

Itselläni myös tuo "hevimörkö" piilee komerossa näin leikillisesti sanottuna. Kaverini ovatkin monesti ihmetelleet miten voin kuunnella niin suurella innostuksella heviä sekä hippihoppia. Jos ajattelee genrerajoja niin mm. oma soittolistani on aika ristiriitainen. Eminem, Cheek, Asa, Markiisi, Tupac kohtaavat mm. Iron Maidenin, Metallican, Children of Bodomin, Judas Priestin, Sonatan, Straton ja Arin 8) kanssa.

capri

  • Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Viestejä: 18333
  • Karma: +6/-3
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #5 : 28.06.2010 20:04:30 »
Tosiaan valitettavan paljon kuulee asiatontakin kritiikkiä rap-musiikista. Olen toisaallakin sanonut, että tämä tyylilaji on sellainen, joka vaatii "tajuamista". Jos ei ymmärrä riimittelyn hienoutta, eikä arvosta/halua ymmärtää tietokoneilla tehtyä musiikkia, kuullostaa tämä varmasti kuralta.

Mun mielestä mitenkään erityisen paljon ei kuule asiatonta kritiikkiä just rap-musiikista. Kyllähän kaikki genret vaatii tajuamista, jos ei diggaa ite sellaisesta musiikista. Kuinka moni arvostaa/ymmärtää proggista tai jazzii?
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

PhineasMcClintock

  • Vieras
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #6 : 28.06.2010 20:10:54 »
Tosiaan valitettavan paljon kuulee asiatontakin kritiikkiä rap-musiikista. Olen toisaallakin sanonut, että tämä tyylilaji on sellainen, joka vaatii "tajuamista". Jos ei ymmärrä riimittelyn hienoutta, eikä arvosta/halua ymmärtää tietokoneilla tehtyä musiikkia, kuullostaa tämä varmasti kuralta.

Mun mielestä mitenkään erityisen paljon ei kuule asiatonta kritiikkiä just rap-musiikista. Kyllähän kaikki genret vaatii tajuamista, jos ei diggaa ite sellaisesta musiikista. Kuinka moni arvostaa/ymmärtää proggista tai jazzii?

No en tiedä muista täällä, mutta itse olen elänyt läpi ajan jolloin oli asetelma räppärit vs. rokkarit näin kärjistetysti sanottuna. Silloin rap oli hemmetin iso kirosana monelle. Se johtui käsittääkseni puhtaasti siitä koska rap-musiikki löi aikanaan isosti läpi Suomessa. mm. Jazz-musiikin ongelma lienee ollut se, ettei se ole niin isosti valtavirtaan noussut, kuten ei moni muukaan "pienempi" tyylilaji. Harmi sinällään.

capri

  • Puolikas tuplagee-hirmu
  • i
  • *
  • Viestejä: 18333
  • Karma: +6/-3
  • Life is like a box of chocolates.
    • Profiili
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #7 : 28.06.2010 20:16:57 »
No voi olla, että en oo liikkunut sitten muuta ku rokkaripiireissä. :>
Älä murehdi menneitä; niiden aika on ohi. Älä murehdi tulevaa. Sen aika ei ole vielä.

PhineasMcClintock

  • Vieras
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #8 : 28.06.2010 20:36:51 »
Tämän aiheen perustamiseen minua innosti kun kuuntelin omasta mielestäni kaksi raphistorian parasta kappaletta eli:

TuPac - Ghetto Gospel

http://www.youtube.com/watch?v=KNWQ0SzRdb8

Eminem - Lose Yourself (8mile leffa oli muuten se viimeinen niitti omalle innostukselle. Edelleen vallan mainio leffa!)

http://www.youtube.com/watch?v=xFYQQPAOz7Y

Thesugarangel92

  • Potkiva irokeesi-fanaatikko
  • i
  • *
  • Viestejä: 21974
  • Karma: +16/-30
  • Restless heart syndrome
    • Profiili
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #9 : 28.06.2010 21:14:21 »
Mä ite asiassa tykkään rapista/hip hopista, mikä voi ehkä yllättää: DD Eminemiä kuuntelin ennen paljonki ja musta suomirap on hyvää kans, kuten esim. Cheek. Kuuntelen vaan liian vähän hiphopia, mutta tykkään siitä (: Pitäis ehkä ladata kotiin päästyäni se Eminemin uus levy, ku sitä niin kehutte ; DD

Suomirap on tosiaan vähän kyseenalaisessa maineessa, mutta se johtuu vaan kettuilijoista, jotka sitten levittää tällasta "juttua". Mukana on oikeesti hyvääkin musaa (:

Angel

  • Syrämellinen sanojen muovailija
  • i
  • *
  • Viestejä: 2648
  • Karma: +4/-3
    • Profiili
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #10 : 28.06.2010 22:10:49 »
Tämän aiheen perustamiseen minua innosti kun kuuntelin omasta mielestäni kaksi raphistorian parasta kappaletta eli:

TuPac - Ghetto Gospel

http://www.youtube.com/watch?v=KNWQ0SzRdb8

Tää on aivan tositosi hyvä ! (: parhaimmistoo kyllä munki mielestä.

Ja suga kannattaa tosiaan ladata se, aivan mahtava levy 8) itekki pitäis jo vihdoin, koska kaikki on hyviä ja oon niin rakastunu varsinki muutamaan biisiin. :--)
everybody wants happiness, nobody wants pain,
but you can't have a rainbow, without a little rain

Thesugarangel92

  • Potkiva irokeesi-fanaatikko
  • i
  • *
  • Viestejä: 21974
  • Karma: +16/-30
  • Restless heart syndrome
    • Profiili
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #11 : 28.06.2010 22:11:49 »
Ja suga kannattaa tosiaan ladata se, aivan mahtava levy 8) itekki pitäis jo vihdoin, koska kaikki on hyviä ja oon niin rakastunu varsinki muutamaan biisiin. :--)

Täytyy kyllä, kun vielä tällaset kehut tuli; D

PhineasMcClintock

  • Vieras
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #12 : 28.06.2010 22:29:20 »
Sugalle plussaa ehdottomasti...


Cheekin täältä sinne toimii myös aina!

http://www.youtube.com/watch?v=P8NC8G9sRlw
« Viimeksi muokattu: 28.06.2010 22:42:17 kirjoittanut PhineasMcClintock »

PhineasMcClintock

  • Vieras
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #13 : 28.06.2010 23:28:38 »
Ei pahemmin kriittisiä kommenttejan tullut 8) Ja se on super hyvä juttu!

Jolanne

  • Forkan AA-kerhon yllätystodistaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 10064
  • Karma: +13/-23
    • Profiili
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #14 : 28.06.2010 23:31:32 »
No, ei varmaan oo mikään yllätys että minä <3 rapmusiikki ja hiphopkulttuuri noin niinku ylipäätänsä :)

Seiskaluokalla joskus.. öö.. 7-8 vuotta sitten tutustuin Avaimen Punainen Tiili-levyyn ja sitä kautta sitten Fintelligenssiin, Kapasiteettiyksikköön, myöhemmin RDN/Royal Family-porukkaan ja sittemmin sen jälkeen Cheekkiin, josta on noussut varmaan se kaikista kuunnelluin artisti mun listoille (ainakin Last.fm väittää kovasti niin). Eminemiä oon kuunnellut Eminem Show levyäkin ennen, mutta en kauheesti sillon tykännyt siitä musasta. Real Slim Shady biisiä inhoon koko sydämestäni, hyi, nytkin etoo kun ajattelen sitä musavideota.. hrr!

Mut Suomirap ny on se sellanen kuunnelluin, jenkkiporukoista Eminemin lisäksi 50 cent sillon joskus oli hyvä, Jay Z:tä oon kuunnellu sillon tällön jonkun verran ja muitakin tyyppejä yhden kahden biisin verran, mutta en oo muuten tuotantoa intoutunut kuuntelemaan.

Mut et eihän rap mitään orkesterimusiikkia ole, että jotkut arvostaa armotonta kitarasooloa ja jotkut hienoa SOITETTUA livemusiikkia, jolloin tää musatyyli ei ehkä toimi, vaikka voin kyllä luvata että niiden nauhojen takana on tehty monta tuntia työtä ja hienosäätöä.. Mut rapmusiikissa kannattaiski arvostaa sitä, että lainit on jokanen väsänny ite RIIMEIHIN ja ne on yleensä tosi loogisia, fiksuja ja hauskoja juttuja joita ei ees välttämättä tajuu monenkaan kuuntelukerran jälkeen. Iteki hokasin yhestä Kapasiteettiyksikön biisistä ihan vähän aikaa sitte pari hauskaa juttua, vaik oon kuullu biisin ehkä tuhat kertaa.. Rapmusa eroo muutenki sen verta perinteisestä sanotuksesta, ettei suurin osa biiseistä kerro rakkaudesta tai erosta tai mihinkään siihen liittyvästä edes.

Mut en tiiä.. ite vaan joskus monttuauki kuuntelen ku joku kirjottaa sellasta settiä mikä vois melkeen oll mun elämästä ja sit se on niin hienosti vielä biittiin miksattu ja räpäytetty..

Cheek on sinänsä uurtanu hyvin tilaa rap-musalle Suomessa, vaikka Fintelligens onkin se ensimmäinen suunnannäyttäjä. Cheek muutenki hienosti sekotellu genrejen välistä linjaa fiittaamalla Mika Tauriaisen ja J. Aholan kanssa.

Fintelligensin Heruuks ja En vaihtais päivääkään on toiminut mulle niiltä parhaiten, Cheekin tuotannossa on niin paljon hyviä etten jaksa alkaa erittelee ja Kapasiteetin Mita tanaa on kyl kans jyty biisi..

Ihme ettei oo tullut mitään dissausta, räpäytys ku ei oo täällä koskaa ollu mitää hirveen suosittua harmillista kyllä.

PhineasMcClintock

  • Vieras
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #15 : 28.06.2010 23:35:32 »
^Kapasitettiyksikkö Mitä tänään on kunkkua toimintaa. Miten sen onnistuinkaan unohtaa. Kerrassan helemi! Kiitti Jolanne linkistä tänne. Ko. kappale omia suosikkeja.

Muutenkin Jolanne noii sun sanat liki kun omasta suusta eri tavalla tietty!
« Viimeksi muokattu: 28.06.2010 23:37:28 kirjoittanut PhineasMcClintock »

Jolanne

  • Forkan AA-kerhon yllätystodistaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 10064
  • Karma: +13/-23
    • Profiili
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #16 : 28.06.2010 23:41:38 »
Tulipa tässä mieleen Petri Nygård, jonka läpät taas ei uppoo vaikka vasaralla löis. En o iha varma, mutta eiks tää Nygård lähteny tekemään räppiä lähinnä vaan vittuillakseen räpille itessään?

PhineasMcClintock

  • Vieras
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #17 : 28.06.2010 23:42:23 »
Avain - Punainen Tiili

http://www.youtube.com/watch?v=oYM4hA8psdY

Tää kuuluu ehdottomasti tänne!

Petri on Petri, eikä muuksi muutu!!

Rico

  • Klingonien pitsinnypläyskerhon ehdokasjäsen
  • i
  • *
  • Viestejä: 6014
  • Karma: +14/-53
    • Profiili
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #18 : 29.06.2010 03:17:52 »
Tosiaan valitettavan paljon kuulee asiatontakin kritiikkiä rap-musiikista. Olen toisaallakin sanonut, että tämä tyylilaji on sellainen, joka vaatii "tajuamista". Jos ei ymmärrä riimittelyn hienoutta, eikä arvosta/halua ymmärtää tietokoneilla tehtyä musiikkia, kuullostaa tämä varmasti kuralta.

Mun mielestä mitenkään erityisen paljon ei kuule asiatonta kritiikkiä just rap-musiikista. Kyllähän kaikki genret vaatii tajuamista, jos ei diggaa ite sellaisesta musiikista. Kuinka moni arvostaa/ymmärtää proggista tai jazzii?

No en tiedä muista täällä, mutta itse olen elänyt läpi ajan jolloin oli asetelma räppärit vs. rokkarit näin kärjistetysti sanottuna. Silloin rap oli hemmetin iso kirosana monelle. Se johtui käsittääkseni puhtaasti siitä koska rap-musiikki löi aikanaan isosti läpi Suomessa.
No rokkarithan eivät hirveästi useinkaan arvosta rap-musiikkia ihan siitä syystä kun rapin tekeminen ei vaadi minkäänlaista musiikillista lahjakkuutta tai taitoa.

Ite oon aina kuunnellu ajoittain vähän rapia siinä missä muitakin genrejä. Aiemmin suomirap oli allekirjoittaneelle kirosana, mutta nyt intissä eräs kaveri soitatti muutamia settejä ja olen alkanut diggaamaan. Lähinnä freestyle ja battlaysjutuista. Onhan se tavallaan hienoa runoutta ja suomen kielellä kikkailua parhaimmillaan. Sanavalmiita kavereita kyllä. Suomirapista mainittavina niminä voisi sanoa: Paleface, Rudy, Are ja Kajo.

Are - Pitäis Varmaan
Paleface - Syntyny Rellestään
Ruudolf - Mr Universum

Rapin sm finaali 2005 (Rudolf vs. Kajo)
Rapin sm finaali 2006 (Are vs. Hellwood (aka. armomurha))

Hellwoodi vetää kyllä älyttömän hyvän setin, eikä Are jää kyllä juurikaa huonommaks.

Jolanne

  • Forkan AA-kerhon yllätystodistaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 10064
  • Karma: +13/-23
    • Profiili
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #19 : 29.06.2010 09:12:38 »
Ahahah, toi Rudy vs Kajo on kyl loistava, oon joskus naureskellu sille ihan vedet silmissä 8) Lähinnä siis Rudyn jutuille, Kajo rupee jäätyy kyl aika nopeesti ja hokee tota "oikeesti" vähä turha usein.

Mut kyllähän battlaus on ihan oma taiteenlajinsa, ylipäänsäki joku vetää hatusta muutaman minuutin riimeiks ni.. huh!

Juno vs. Kajo - Rap SM 06 Pronssi Tos noi Kajonki läpät on jo vähä laadukkaampia.. Mut on toi Juno kyl verbaalisesti hitusen eellä tossa, sil ei oo noita täytesanoja juur yhtää..

Mut Kajohan ton vei..
« Viimeksi muokattu: 29.06.2010 09:15:36 kirjoittanut Jolanne »

McKenzie

  • kadonneen mielenrauhan metsästäjä
  • i
  • *
  • Viestejä: 3358
  • Karma: +5/-2
  • Queen of fucking everything O:-)
    • Profiili
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #20 : 29.06.2010 09:22:43 »
Rap ja hiphop eivät ole kovin sydäntä lähellä, mutteivät myöskään kirosanoja minulle. En kuuntele musiikkia sillä mentaliteetilla, mitä musiikkityyliä se edustaa, joten tuolta tunesista löytyy musiikkia ihan laidasta laitaan. Tai no, Suomi-iskelmää ei, mutta muuten.  :D Lyvyhyllyn uumenista löytyy ainakin Tupac, Eminen, Rapsody, Ice Cube, Fugees... Joskus kauan, kauan sitten, teiniaikoina innoittajia olivat mm. Vanilla Ice (Ice Ice Baby), MC Hammer (U Can't Touch This), MC Nikke T (Ihminen ei voi elää vetämättä) ja Twenty4Seven. Joo kyll, kaikenlaisia luurankoja sitä minunkin kaapistani paljastuu, vannoutuneen altern rockin ystävän. ;)

Tuo Phineaksen mainitsema rokkarit vastaan räppärit -asetelma näkyy ehkä yläkoulussa ja lukiossa, lähinnä pukeutumistyyleinä ja jengiytymisinä, mutta muuten en siihen hirveästi ole törmännyt.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience. - Mark Twain -

Jolanne

  • Forkan AA-kerhon yllätystodistaja
  • i
  • *
  • Viestejä: 10064
  • Karma: +13/-23
    • Profiili
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #21 : 29.06.2010 09:28:27 »
AHAHAH, McNikkeT on kyllä joskus saanut forkallaki raikuvat naurut 8)

McKenzie

  • kadonneen mielenrauhan metsästäjä
  • i
  • *
  • Viestejä: 3358
  • Karma: +5/-2
  • Queen of fucking everything O:-)
    • Profiili
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #22 : 29.06.2010 13:22:42 »
No sehän oli silloin ihan huippuläppä, kun se tuli. :D Vähän niin kuin Petri Nygårdin ekat biisit. Uudempi onkin sitten Matti Vanhasta.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience. - Mark Twain -

ZayBee

  • Vieras
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #23 : 29.06.2010 18:29:07 »
Täällä onkin jo sanottu lähes kaikki mitä itselläni oli mielessä. Tosiaan Suomalaisen hiphopin merkittävin ongelma lienee se, että on liian paljon säälittäviä pellejä suhteessa laadukkaisiin tekijöihin. Silti nämä säälittävätkin tapaukset saavat hetkensä pinnalla. Se leimaa tätä kaikkea. ja oikea osaaminen unohtuu herkästi.

Ylempänä mainituista battleista pari sanaa. Battlethan ovat erittäin hienoa kuultavaa jos tekstit eivät ole ennakkoon suunniteltuja. Silloin nokkeluus, riimit ja oikea osaaminen tulee esille. Sitä on battle. Yllämainituista voi jokainen vedellä omat johtopäätöksensä. Jutuissahan ei koskaan ole mitään uutta. Perus kierrätys joket vuodesta toiseen. Jokainen hehkuttaa heikosti itseään, käyttää perinteiset läskiläpät tyyliin "Cartman" "vyötäröpäiväntasaajana", sekä aina niin ainutkertaisen "v*tun läski". Myöskin jäätymiset ovat iso juttu, koska jokainen suomibattlaaja on jäässä enemmän tai vähemmän. No tämä tästä.

Sitten nämä Suomenmestari tapaukset Ruudolf ja Armomurha. Ruudolfin ura tuntuu olevan kyllä kuin yksi suuri valmiiksi tehty käsikirjoitus(silti propsit miehelle, että elämä on kondiksessa nykyisin). Kun Ruudolf(ex-rudy) oli aikanaan kaikki v*tun haistattamiset ja kamasta puhumiset käyny battleissa ja freestyleissä läpi, oli luonnollinen jatkumo vaihtaa kaikki tämä Jumalaan, porkkanamehuun ja evankeliointiin. Siinä hyvä pohja mm. battleille. Mutta Ruudolfin jutuista haisee jo pitkälle, miten ennalta suunniteltua ja laskelmoivaa touhu on. Battleissa kuultavat riimit ovat useimmiten muokattua toistoa siitä mitä hän joskus on sanonut ja vielä useammin selkeitä lainauksia hänen omista biiseistään.

Tämä lainaus ylläolevasta battlesta saa hänet kuullostamaan kohtuuttomankin nokkelalta, ellei tunne hänen tuotantoaan. "Mitä mä meinaan/ sä aloit käyttää huumeit kun sanoin et doupeimmat Jumala seivaa/. Parin sanan muutos ja tämä on suoraan hänen biisistään. Lisäksi minä haluaisin nähdä sen räppärin joka pystyy vetämään freestyleissa tai battleissa double-rhymeä useaan otteeseen saman setin aikana ilman ettei ole valmiiksi kirjoittanut settejään. Ruudolfilla ei nyt tosin ollut kuin "esirukous-vesiputous" -yhdistelmä tällä kertaa.

Armomurhasta ei tarvitse inistä pahemmin. Tamperelainen 31-vuotias mikseritason räppääjä on servannut itse itsensä perin mallikelpoisesti saamatta urallaan mitään aikaan. Tässä jäävuoren huippu. Oli varsin viisasta lähteä aikanaan Cheekiä ja silloista Bräd Spittiä dissaamaan.

http://lirama.net/song/279099

Enpä tosin paljoakaan ihmettele battle-skillseja jos kirjotetutkin riimit ovat tätä tasoa.

Tulipas tästä nyt tilitys heti alkuun.
« Viimeksi muokattu: 29.06.2010 18:33:38 kirjoittanut ZayBee »

Negativ

  • Forkan elokuvafriikistön pääfriikki
  • i
  • *
  • Viestejä: 25273
  • Karma: +49/-31
  • I wanna do bad things with you.
    • Profiili
    • Last.fm
Vs: Hiphop-musiikista yleisesti!
« Vastaus #24 : 01.07.2010 17:11:00 »
Tykkään kaikenlaisesta musasta, mut jostain syystä Eminem on ainoa räppäri, josta ihan tosissaan tykkään. Suomalaisista kuuntelen satunnaisesti Cheekiä ja Fintelligensiä lähinnä. Veljellä on joku suomiräp vaihe ja just tsekkailinkin pöytäkoneen musatiedostoja, löytyy ties mitä sieltä. Mut mä en vaan oikeen lämpene niille. Skandaali oli joskus jees.

Ja Ezkimo oli kans kova sana ku olin yläasteel. : D Vai olisinko jopa ollu vielä ala-astella, ei kykene muistamaan. :p



~It feels good. Is that reason enough for you.~